הדירוג השבועי 2022 – 11 / עמיחי קטן

שבוע נוסף, מספר 11 של העונה, עבר לנו, ואנחנו כבר קרובים מאוד לקו האמצע של העונה. אם נדייק – שוחקו העונה בדיוק 550 מתוך 1230 משחקים שאמורים להיות, שזה אומר 44.7% מהעונה. ההצבעות לאולסטאר כבר נפתחו לפני כשבוע וחצי ואנחנו מתקרבים לעונת הטריידים.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: שיקגו בולס: מאזן 4- 0 השבוע ו-25- 10 העונה (6 – 1).
8 ניצחונות רצופים יש בסך הכל לחבורה של בילי דונובן, כולל שתי שלשות ניצחון של דמאר דרוזן בהפרש של יממה, וכעת הם אוחזים במקום הראשון במזרח, ואף פתחו פער של שני משחקים מהבאות בתור.

2: ממפיס גריזליס: מאזן 3- 0 השבוע ו-24- 14 העונה (8 – 1).
עוד קבוצה לוהטת לאחרונה זו ממפיס, ובעיקר מוראנט שרשם השבוע 35.7 נקודות ב-78.6% לשלוש (11/14), יחד עם 7.3 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, וגם ההגנה נראית טוב. כעת, ממפיס יותר קרובים ל-3 המובילות של המערב (והליגה) מאשר לאלו שרודפות אחריה על המקום הרביעי במערב.

3: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-20- 16 העונה (לא דורגו – 5).
עוד קבוצה ללא הפסדים השבוע, ועוד אחת שתזקוף את זה בעיקר לכוכב שלה, ובמקרה הזה אמביד שקלע 34.3 נקודות למשחק ב-4 האחרונים עם 11.5 ריבאונדים, 1.5 חטיפות וחסימות, ואפילו טריפל-דאבל הבוקר. המומנטום הזה מאפשר לסיקסרס לפתוח פער קטן במקום השישי הקריטי.

4: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-27- 10 העונה (1 – 1).
הג'אז שיחקו לראשונה העונה נגד אחת מבין גולדן סטייט או פיניקס, וזה נגמר בהפסד ביתי לווריורס, אבל חוץ מזה העניינים כרגיך ויוטה שומרים על המקום השלישי במערב די בקלות. ההתקפה של יוטה ממשיכה לעשות את שלה, אבל את ההגנה הם יצטרכו לשפר כדי להגיע למקום טוב יותר מאשר בעונות הקודמות.

5: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-25- 14 העונה (2 – 2).
האלופה הרשתה לעצמה לשמוט משחק אחד בבית נגד דטרויט, מה שמוריד אותה לכאן בדירוג הזה ולמקום השלישי במזרח, אם כי כמעט בשוויון עם ברוקלין. ההתקפה נראית מעולה כרגיל, אבל ההגנה קצת חסרה את ברוק לופז העונה, ואפשר להרגיש את זה.

6: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-19- 18 העונה (לא דורגו – 7).
לוקה חזר, דאלאס חזרו למאזן חיובי, והמאבריקס יכולים שוב לחייך קצת. דונצ'יץ' אמנם חלוד ורואים שהוא נעדר כמה שבועות, אבל לפחות אסיסטים הוא מחלק וברבע האחרון נגד דנבר הוא גם קלע כמה סלים חשובים. ההגנה של דאלאס נראתה מעולה השבוע, וכנראה שזו הסיבה העיקרית לניצחונות, יותר מסלובני כזה או אחר.

7: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-19- 19 העונה (לא דורגו – 6).
אולי לראשונה העונה, ראינו את הפוטנציאל ההתקפי של הלייקרס מתממש. לברון בכושר נהדר כבר כמה שבועות, אבל השבוע מונק קלע 20 נקודות למשחק, כרמלו נתן 14.5 וראס עבר את ה-50% אפקטיבי ודאג כרגיל לאסיסטים וריבאונדים.

8: סקרמנטו קינגס: מאזן 3- 1 השבוע ו-16- 22 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הופעה ראשונה בדירוג לקבוצה עם בצורת הפלייאוף הארוכה ביותר בליגה, שהחזירה לעצמה את המקום ה-10 המוביל לפליי-אין. אמנם הנט רייטינג של הקינגס שלילי גם השבוע, אבל עדיף 3 ניצחונות צמודים ותבוסה אחת על פני המצב ההפוך, והם מנצלים נפילה של קבוצות באותו איזור כדי להשתלט מחדש על המקום ה-10.

9: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-29- 7 העונה (4 – 1).
מחצית אחת נוראית, אשר בסיומה הווריורס היו בפיגור 60- 36 נגד דנבר, היא זו שהורידה אותם לכאן, בעיקר בגלל שגם הקאמבק במחצית השנייה לא הספיק לניצחון בסופו של דבר. את שני המשחקים נגד יוטה ודנבר הווריורס הצליחו לנצח, אבל סטף לא ממש הרשים כשהייתה לו מחצית של 2 נקודות ב-1/6 מהשדה ומשחק של 9 נקודות ב-3/17 מהשדה.

10: דנבר נאגטס: מאזן 2- 1 השבוע ו-18- 17 העונה (לא דורגו – 7).
הנאגטס פתחו את השבוע עם מחצית נהדרת נגד גולדן סטייט שהספיקה לניצחון והמשיכו לניצחון על יוסטון לפני ההפסד לדאלאס, כשהחזרה למאזן חיובי ולמקום החמישי במערב יכולה להיות סימן חיובי עבורם. אצלם זו בעיקר ההגנה שהייתה מעולה השבוע.

המפתיעות:

1: דטרויט פיסטונס: דטרויט מושלמים ב-2022 בינתיים עם ניצחון בהארכה על הספרס וניצחון חוץ על האלופה ממילווקי. נגד הספרס הם גם היו לקבוצה הראשונה אי פעם בה 3 שחקנים שונים קולעים 20 וקוטפים 14 ריבאונדים באותו משחק. עכשיו הם גם עברו את אורלנדו ויצאו מהמקום האחרון בליגה לראשונה אחרי הרבה זמן.

2: סקרמנטו קינגס: בשבוע שכולו משחקי בית, הקינגס הצליחו לנצח בקרבות צמודים את אוקלהומה, דאלאס ומיאמי, ואמנם הובסו על ידי דאלאס במשחק השני בין הקבוצות, אבל במאבק הצמוד על מקומות 10-14 שמתחולל כרגע במערב, הם אלה שנטלו את ההובלה כעת.

3: דאלאס מאבריקס: ההגנה של המאבס זה הסיפור השבוע. הפסידו לסקרמנטו במשחק בו הם ספגו רק 95 נקודות, אז בשאר השבוע הם ספגו 96 (במשחק השני נגד הקינגס), 86 נגד אוקלהומה ו-89 נגד דנבר. עם החזרה של לוקה יש מקום לאופטימיות שגם ההתקפה תשתפר.

המאכזבות:

1: אטלנטה הוקס: ההוקס החזיקו השבוע בהתקפה הכי טובה, אבל רק ההגנה של פורטלנד הייתה גרועה יותר, והקבוצה שהגיעה לגמר המזרח בעונה שעברה בינתיים נמצאת במקום ה-12 במזרח, רחוק מאוד מאיפה שציפו ממנה להיות. בעונה שעברה המהפך החל בשלב הזה. הגיע הזמן.

2: אינדיאנה פייסרס: הפייסרס עושים לנו סוג של תרגיל. מנצחים כמה משחקים ומתקרבים קצת למאבקי המזרח, ואז נזכרים בפוטנציאל שלהם ובשחקנים המוכשרים, ואחר כך חוזרים להפסיד ונתקעים שוב במקום ה-13 במזרח, רק מעל לדטרויט ואורלנדו.

3: ברוקלין נטס: עד לפני שבוע, הנטס החזיקו בבטחה בראשות המזרח, אבל אז הגיעו פתאום 3 הפסדים רצופים לפילי, הקליפרס וממפיס, וחידדו את הידוע לנו שיש לברוקלין בעיה נגד קבוצות טובות העונה. החזרה הצפויה של קיירי בקרוב תהיה קריטית להמשך העונה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מאז שחזר מהקוביד אמביד הוא השחקן הכי טוב ב NBA
    המספרים מראים את זה וגם מי שרואה את המשחק ומבין עם איזה זבל(טוביאס)הוא משחק מבין את זה

    1. תודה עמיחי. עבר מתחת לראדאר הלילה איך דטרויט ככה ניצחו את הבאקס. דטרויט היא קבוצה שטעיתי לגביה העונה חשבתי שיהיו יותר טובים. זו קבוצה מוזרה מאוד. יפה ששמת לב.

  2. תודה עמיחי, מפתיע איך הלייקרס מופיעים גבוה באיזשהו דירוג, כאשר הם עדיין בבלגאן מוחלט ובהרכב חסר. זה מראה איזו עונה לא רגילה יש בליגה

    1. הם כבר לפחות שבוע לא בבלגן.
      החולים חזרו, ג׳ונסון הצטרף, ושיטת הגמדים החדשה מביאה עד עכשיו נצחונות – הרבה בגלל שסוף סוף יש קצת עובי לסגל.

      1. מה זה נצחונות , ניצחו את יוסטון בקושי,את מינסוטה בלי טאונס וראסל בקושי ואת פורטלנד בלי לילארד ומקולום
        באמצע קיבלו ספנקינג מג'ה מוראנט אחרי שהובילו 15 ברבע השלישי
        עוד שבוע נצחונות כזה ואבדנו

      2. עדיין הסגל והחמישיה נוטים להתחלף. אין סכמה הגנתית בגלל שראס לא יכול להשתלב בה (אולי בסיסי). ההתקפה זה לברון יקלע כמו MVP ונקווה שעוד גארד יתפוצץ, כי ראסל ישים 20 ויאבד 9 (אם 8 החטאות). דייויס פצוע, נאן ועוד כמה לא משחקים בגלל סיבות שונות.
        סטנלי ג'ונסון פותח. ומנצחים בקושי רב. זה טוב לפלייאין שקול או סדרה שקולה בסיבוב הראשון וזה אם לברון בשיאו

        1. לא קשור למה זה טוב.
          הבלגן בסגל נרגע והם משחקים כבר לפחות 2 משחקים עם סגל של יותר מ 6 שחקני נבא.
          אתה יכול להגיד שזה לא מוצא חן בעיניך או לא מספיק טוב בעיניך, אבל הבלגן שאתה מדבר עליו עם כל היעדרויות הקוביד נגמר כבר לפני שבוע.
          עכשיו מחכים לדייויס ומחפשים טרייד להתחזק.

          1. עדיין צריך שנאן ודייויס יחזרו.
            שני משחקים עם אותו סגל זה לא הרבה, בוא נראה שזה ממשיך חודש.
            וטרייד, ברור שצריך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט