הדירוג השבועי 2022 – 13 / עמיחי קטן

בשבוע האחרון רצף הניצחונות של פיניקס נקטע בהפסד לאטלנטה, כך שהרצף הפעיל הארוך ביותר הוא של גולדן סטייט עם 9. מהצד השני, פורטלנד החלו בפירוק והפליקנס ניצלו זאת כדי להשתלט על המקום ה-10 במערב בעוד שההוקס מנסים לפתוח פער על וושינגטון והניקס במאבק הזהה במזרח.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 0 השבוע ו-41- 13 העונה (10 – 1).
כאמור, הווריורס מחזיקים ברצף הניצחונות הפעיל הארוך בליגה עם 9 כאלה, וכל זה בזמן שדריימונד גרין פצוע ויחמיץ גם את האולסטאר אליו הוא נבחר. הווריורס קלעו 120 לפחות ב-3 משחקים רצופים לפני הביקור באוקלהומה, אבל גם בו הם השיגו ניצחון יחסית נוח. הדבר אולי המשמח ביותר עבור אוהדי גולדן סטייט השבוע הוא קליי שקלע 22 נקודות למשחק ב-53.8% מהשדה, 58.5% לשלוש והוא עדיין ללא החטאת עונשין העונה (22/22).

2: טורונטו ראפטורס: מאזן 4- 0 השבוע ו-29- 23 העונה (לא דורגו – 2)
הקבוצה היחידה שהגיעה ל-4 ניצחונות השבוע היא נציגת קנדה בליגה, יחד עם האולסטאר הטרי שלה פרד ואן-וליט. ההתקפה של טורונטו ממשיכה להיראות נהדר, בעיקר בכל הנוגע לחמישייה ואן-וליט, טרנט, אנונובי, בארנס וסיאקם, כשהתקופה האחרונה אולי מאותת להנהלה שאפשר לנסות להתחזק כבר בטווח המיידי ולנסות להגיע רחוק.

3: מילווקי באקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-34- 21 העונה (לא דורגו – 2).
נדמה שהאלופה תלויה בעיקר בבריאות של שחקניה, ואחרי הבחירה השנויה במחלוקת במידלטון לאולסטאר, הבאקס חזרו למסלול הניצחונות עם 3 רצופים, מה שסייע להם לחזור למקום השני במזרח. בשבוע שבו יאניס עומד על 6/13 לשלוש ו-26/32 מקו העונשין, יחד עם האחוזים הגבוהים הרגילים מהצבע, קשה מאוד לנצח את מילווקי.

4: יוטה ג'אז: מאזן 3- 0 השבוע ו-33- 21 העונה (לא דורגו – 1).
יוטה היו בתקופה נוראית, בעיקר בגלל הפציעות, ומה שפתר את הבעיה הפעם היה החזרה של דונבן מיטשל מהזעזוע מוח שהוא חטף. עוד דמות משמעותית אצל הג'אז בשבוע האחרון הוא אודוקה אזובוקי, הסנטר הצעיר שתפס את מקומו של גובר הפצוע בחמישייה, אחרי שוויטסייד לא הצליח למלא את התפקיד הגנתית.

5: בוסטון סלטיקס מאזן 3- 0 השבוע ו-30- 25 העונה (לא דורגו – 8).
ההגנה של בוסטון נמצאת בתקופת שיא שמעלה אותם למקום ה-3 בדירוג ההגנתי העונתי, ועם הרצף הנוכחי, שעומד כבר על 5 ניצחונות, הסלטיקס צמצמו פערים ונמצאים במרחק נגיעה מ-6 המובילות במזרח, ועם פער משמעותי על המקום ה-10 ומטה. טייטום כמובן ישמח על המקום בחמישייה של האולסטאר במקום דוראנט הפצוע, אבל יצטרך לשפר את האחוזים כדי שבוסטון ישמרו על המומנטום.

6: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 3- 0 השבוע ו-28- 25 עד כה העונה (9 – 2).
ההתקפה של מינסוטה הייתה שנייה רק למילווקי השבוע כתוצאה מזה שהיא הייתה ראשונה באסיסטים, כך שטאונס, אדוארדס וראסל יכלו לחלק ביניהם את העבודה כשהשחקנים המשלימים גם תרמו את שלהם. מינסוטה קרובה יותר עכשיו למקום ה-6 מאשר למקומות 8 ומטה, ובפעם הקודמת שהיה להם מרוץ פלייאוף צמוד עם דנבר זה הסתיים לטובתם בהארכה במשחק האחרון של העונה.

7: ניו-אורלינס פליקנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-21- 32 העונה (לא דורגו – 5).
בפורטלנד התחילו לפרק את העסק וזו ההזדמנות שהפליקנס חיכו לה כדי לצאת ברצף ניצחונות שמספיק כדי לעבור את הבלייזרס ולהשתלט על המקום ה-10 במערב, זה שמוביל לפליי-אין בסופו של דבר. הפליקנס היו בטופ 10 גם בהתקפה וגם בהגנה השבוע, ועכשיו ינסו לשמור על המומנטום ועל המקום האחרון שמוביל למשחק אחד לפחות גם אחרי תום העונה הסדירה.

8: ממפיס גריזליס: מאזן 2- 0 השבוע ו-37- 18 העונה (3 – 1).
הגריזליס צנחו עד לכאן בדירוג רק בגלל שהיו להם רק 2 משחקים, מה שהוביל לכך שקבוצות אחרות הרשימו יותר. הם עדיין בפער גדול מגולדן סטייט שבמקום השני או מיוטה שבמקום הרביעי במערב, כמו גם יתרון של 2 משחקים על מוליכת המזרח שתוזכר בהמשך הדירוג, וזה אחרי שבוע שבו מוראנט עם 2/9 מחוץ לקשת, אבל גם 28 נקודות ו-8 אסיסטים למשחק.

9: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-43- 10 העונה (1 – 1).
מוליכת הליגה הפסידה משחק אחד לאטלנטה, והשבוע היו הרבה קבוצות ללא הפסדים, מה שהוריד אותם בדירוג. עם זאת, מה שידאיג את הסאנס ואוהדיהם זה לא ההפסד האחד לאטלנטה, אלא המחסור ברכז מחליף שמקבל דקות משמעותיות לאור הפציעה של פיין, וכתוצאה מכך יותר מדי דקות של כריס פול על הפרקט.

10: מיאמי היט: מאזן 3- 1 השבוע ו-32- 19 העונה (7 – 1).
מוליכת המזרח משחקת סוף סוף בהרכב מלא, או קרוב לזה, והתוצאה היא רצף של 3 ניצחונות שמסייע להם להשתלט על המקום הראשון במזרח, כאמור, אולי אפילו עם הזדמנות קצת לברוח לאור הפציעות אצל כמה מהקבוצות האחרות במרוץ הצמרת הצמוד כל כך במזרח.

המפתיעות:

1: ניו-אורלינס פליקנס: ההגנה שלהם נראית הרבה יותר טוב מאשר לאורך רוב העונה, ההתקפה משתפרת לכל אורך העונה, ולא מזיק שיש יריבות נוחות יותר בדרך. עם זאת, רצף של 3 ניצחונות חוץ זה דבר יפה גם כשהיריבות נוחות, ועכשיו אולי התפנה מקום בפליי-אין.

2: טורונטו ראפטורס: 6 ניצחונות רצופים יש כבר לקנדים והם מנצלים את המצב בברוקלין כדי לטפס למקום שמוביל ישירות לפלייאוף. עכשיו כל החמישייה בריאה, בניגוד לשלבים קודמים של העונה, ואפשר לראות את זה בתוצאות הטובות יותר.

3: בוסטון סלטיקס: הציפיות אולי גבוהות יחסית מקבוצה שהגיעה לגמר המזרח 3 פעמים ב-5 השנים האחרונות, אבל אחרי שהתחלנו קצת להשלים עם זה שהקבוצה שם לא מספיק טובה כדי לאיים על הצמרת המזרחית, פתאום הם שדרגו את ההגנה ובתקופה הנוכחית הם מתחילים להתקרב לצמרת. עם ניסיון הפלייאוף שלהם, אולי הם כן יכולים להקשות יותר ממה שהיה צפוי לפני כחודש.

המאכזבות:

1: ברוקלין נטס: יש לשער שלא ציפו שם להיות כמו גולדן סטייט לפני 5 שנים שפציעה של דוראנט הובילה אותם לרצף של 14 ניצחונות, אבל עם קיירי, הארדן ושחקנים משלימים לא רעים היו ציפיות לשמירה על מאזן סביר ולא לרצף של 8 הפסדים שיוציא אותם מהטופ 6 במזרח.

2: שארלוט הורנטס: בפוסטים קודמים כאן הזכרנו שיפור בהגנה של ההורנטס, ולפי המדדים היבשים הוא נמשך, אבל ההתקפה הייתה חלשה מאוד השבוע כשהם קלעו 96 נקודות בממוצע למשחק השבוע, נתון שקשה לנצח איתו ב-NBA.

3: שיקגו בולס: כאן הייתה לי התלבטות, אבל ההגנה נחלשה מאוד בלי לונזו וקארוסו וגם הצגות התקפיות, בעיקר אישיות של דרוזן, לא מספיקות, כך ש-2 ההפסדים הרצופים אפשרו למיאמי לצבור פער של משחק בקרב על ראשות המזרח.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. במזרח בעיקר רואים תיקון מסויים בשבועות האחרונים. קבוצות כמו וושינגטון ושארלוט מעולם לא היו אמורות להיות בחלק העליון של הטבלה, ולקבוצות כמו טורונטו יש סגל חזק מידי ללוטרי. לדעתי התיקון ימשך – קליבלנד ירדו לסביבות המקום ה5-6, וגם שיקגו לא ימשיכו לנצח בקצב הזה וירדו קצת למטה. ההיט והבאקס ישארו למעלה ורק עם הנטס רק אללה יודע מה יהיה.

    זה משאיר אותי עם בוסטון, הניקס ואטלנטה, שיתחרו על המקום ה8. היתרון של בוסטון משמעותי כרגע ונראה שהם חזרו לגרד נצחונות ולקחת משחקים שהם אמורים לקחת, אבל הניקס ואטלנטה אלו קבוצות שיכולות פתאום להתפוצץ עם איזה רצף נצחונות והכל פתוח.

    הקבוצה של הסלטיקס השנה די מגעילה והאמת, הייתי שמח אילו היינו מוותרים על התענוג של לעוף על ידי מלווקי בסיבוב הראשון ולוקחים מישהו בדראפט שישפר אותנו לעונה הקרובה שגם ככה לשם כולם מכוונים. יש מצב אבל שכבר ניצחנו יותר מידי השנה והרכבת הזו כבר עברה.

    1. לא כזה מסכים עם הפסקה האחרונה, ההבדל בין בחירה 12 ל-17 נניח הוא קטן, ולך תדע איזו פציעה יכולה לקרות שתעזור לכם בפלייאוף

      1. העניין הוא שבלוטרי ישנו הסיכוי המאוד קטן של לקבל בחירה יותר גבוהה. לונג שוט, אבל עדיין. אני גם ממש לא בטוח שאין הבדל בין בחירה 12 ל17. מה גם שאם הניקס שארלוט וההוקס עוקפות אותנו (לא מופרך לדעתי) זה כבר סביבות מקום 10 – לא רע בכלל.

        אנחנו כרגע במקום הכי גרוע שקבוצה יכולה להיות בו – בלי סיכוי של ממש לעשות משהו בפלייאוף ובלי שום דרך להביא בחירה גבוהה בדראפט. מקום סתמי לגמרי שאין שום סיבה להלחם בשביל להיות בו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט