פיינאל פור – לקראת גמר החטיבות בNFL


מאת צוות הופס פוטבול: יניב שושני ועידו רבינוביץ

הגנות מול התקפות. מהומס, בורו, בוסה, דונלד

קנזס סיטי צ'יפס (5:12 בעונה הסדירה) – סינסינטי בנגלס (7:10 בעונה הסדירה), 22:00

לאחר שבוע דיוויז'יונל מטורף ברמות היסטוריות, הגענו ליום בו מוכרע מי יהיו קבוצות הסופרבול. ראשית זו תהיה נציגת ה-AFC שתבטיח את מקומה כאשר ג'ו בורו והסינסנטי בנגלס מגיעים לקנזס סיטי למפגש רותח עם הצ'יפס.

שתי הקבוצות ניצחו על הבאזר בסיבוב הקודם: שער שדה של אוון מקפירסון נגד הטנסי טייטאנס הוביל את הבנגלס למשחק אליפות הקונפרנס לראשונה מאז תקופת בומר אסייאסון העליזה, קנזס סיטי סיימו במותחן אדיר מול הבאפלו בילס עם ט"ד של טראוויס קלסי בהארכה.

שתי הקבוצות נפגשו גם בעונה הסדירה כאשר הבנגלס הפתיעו וזכו בדיוויז'יה שלהם במשחק שהסתיים בתוצאה 34:31. הצמד של בורו וצ'ייס היה כמעט בלתי עציר, שניהם עדיין לא הפסידו יחד משחק פלייאוף – כולל בימי הקולג' שלהם יחד ב-LSU.

מנגד, ההתקפה של הצ'יפס שמו על לוח התוצאות 33.2 נקודות במשחקי הפלייאוף בהם השתתף פטריק מאהומס, הנתון הגבוה בהיסטוריה למוסר פותח ששיחק לפחות חמישה משחקי פלייאוף.

האם הצ'יפס יגיעו לריקוד הגדול פעם נוספת עם מאהומס? או שמא הסנסציה מאוהיו תתעלה פעם נוספת ותחזור לאירוע הנצפה ביותר באמריקה?

הימור: אלך על ההימור הפרוע, ג'ו קול המחודש מוביל את סינסי לגמר הגדול עם ניצחון ב-4.

יצליחו לשמור על בורו?

לוס אנג'לס ראמס (5-12) – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (7-10) (לוס אנג'לס, שני 01:30)

לפני תחילת העונה, רבים הימרו שהבית המערבי של ה-NFC יהיה סוג של "בית מוות", עם שלוש או אפילו ארבע קבוצות שייאבקו על העפלה לפלייאוף. מסתבר שההערכות היו בחוסר, כי לא רק שאכן שלוש קבוצות הצליחו להעפיל לפלייאוף (הבית היחידי בליגה שעושה זאת), ולא רק שזהו הבית עם הכי הרבה ניצחונות בליגה כולה, אלא שגמר החטיבה יהיה בין שתי קבוצות מהבית, לראשונה מאז… הניינרס והסיהוקס בעונת 2013.

הראמס מגיעים למשחק כפייבוריטים, עם ניצחון דרמטי ומדהים בטמפה על האלופה היוצאת, ומקווים לניצחון ביתי שני בפלייאוף, ניצחון שיוביל אותם להופעת סופרבול במגרשם הביתי, שנה בלבד לאחר שהבאקנירס עשו זאת. לשם כך יצטרכו הראמס משחק טוב נוסף של שני כוכבי ההתקפה שלהם, מת'יו סטאפורד וקופר קאפ. סטאפורד משחק היטב מהרגע הראשון שלו במדי הראמס, בפלייאוף הוא מוריד כל קוף אפשרי מהכתפיים שלו, עם ממוצע רייטינג של 131.5 בשני המשחקים, ואין ספק שהטרייד שהביא אותו היה פשוט בינגו אחד גדול למועדון. קאפ מצידו עובר עונה מדהימה, והוא לא מראה שום סימני האטה גם בפלייאוף, כולל משחק מפלצתי של 183 יארדים מול הבאקנירס, ושתי תפיסות כדור קריטיות שהביאו למעשה את הניצחון הכל כך דרמטי בטמפה. בעוד שמשחק המסירה של הראמס הוא אחד מהטובים בליגה, משחק הריצה לוקה מאוד בחסר, מה שיכול ליצור בעיות מול הגנה שחודרת קווי התקפה כמו זאת של הניינרס.

בהגנה מציגים הראמס שלושה כוכבים גדולים. ארון דונלד רושם עוד עונה דומיננטית, וון מילר נכנס לכושר טוב בדיוק בזמן הנכון, וג'יילן ראמזי ממשיך להיות אחד הקורנרנים הטובים בליגה. ההגנה של הראמס היתה טובה במיוחד השנה כנגד משחק הריצה, ותצטרך להיות בשיאה על מנת לעצור את ההתקפה הקרקעית המשובחת של הניינרס.

ואם הראמס הגיעו לגמר החטיבה בצורה דרמטית, הרי שאצל הניינרס זה לא פחות מרצף ניסים ספורטיביים. הוא התחיל במחזור האחרון של העונה הסדירה מול אותם הראמס, נמשך בניצחון דרמטי מול דאלאס, והסתיים לעת עתה בניצחון כנגד כל הסיכויים בגרין ביי המושלגת. ההתקפה של הניינרס אולי אינה מרשימה כמו של הראמס, אבל באמצעות מהלכי ריצה בלתי נפסקים הם פשוט מתישים את היריבה, ומצליחים איכשהו להישאר בתמונת המשחק. בשני משחקי הפלייאוף הניינרס ביצעו 67 מהלכי ריצה מול 44 בלבד ניסיונות מסירה, ומבחינתם אין סיבה להפסיק בשיטה שעובדת בצורה יעילה כל כך, למרות שהגנת הראמס מצטיינת במיוחד בעצירת הריצה. הכוכב הבלתי מעורער של התקפת הניינרס הוא התופס/רץ דיבו סמואל, שבעונתו השלישית מצטיין גם בתפיסה וגם בריצה, והרבה מוטל על כתפיו החסונות.

הגנת הניינרס התחברה לה במשך העונה, והיא למעשה הגורם הראשי שבזכותו סאן פרנסיסקו הצליחה להעפיל לגמר החטיבה. הניינרס מפעילים לחץ בלתי פוסק על קווטרבק היריבה, ובשני סיבובי הפלייאוף השיגו עשרה סאקים, תוך שהם מגבילים שתי קבוצות התקפה טובות ל-27 נקודות גם יחד, הישג מרשים לכל הדעות. ניק בוסה ואריק ארמסטד חייבים להמשיך לחדור את קו ההתקפה של הראמס, אחרת סטאנפורד את קאפ יענישו אותם ביארדים וט"ד.

נתון מעניין –  זאת הפעם הראשונה בתולדות ה- NFL שגמר חטיבה והסופרבול של אותו פלייאוף נערכים באצטדיון זהה.

תחזית – לא יודע… פשוט צמוד מידי. על הנייר הראמס טובים יותר, אבל הניינרס כבר עם שישה ניצחונות רצופים מולם, ומצליחים לנצח קבוצות עדיפות מהם בדרך לא דרך. מכיוון שלניסים יש תאריך תפוגה די קצר, נלך על היתרון האיכותי והביתי של הראמס, עם ניצחון לא פשוט בכלל. מה שבטוח הוא, שקבוצה מהבית המערבי של ה-NFC תשחק בסופרבול, בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, כבוד.

לפוסט הזה יש 107 תגובות

  1. אז הסופרבול באצטדיון של הראמס? עכשיו אני יודע מי כבר לא תזכה.. אבל כנראה שיעברו את הניינרס המופלאים, בכל זאת צריך גם התקפה מדי פעם
    .
    תמיד אני מהמר על הצ'יפס, וגם הפעם זה לא ישתנה.. בהפרש של טאצ'דאון
    .
    תודה חברים

  2. תודה על הפריוויו
    כמו תמיד – פוטבול הוא כיף
    כמו תמיד – בשלבים האלה של העונה אני כבר מתכווץ ממחשבות על סוף ומבקש להאריך את העונה עוד קצת
    .
    אני ממשיך להמר על הראמס כזוכים הגדולים. נכון שיש בהם משהו פריך אבל יש להם כל כך הרבה שחקנים איכותיים שנראה לי שהם יצליחו היום להוריד את הקוף של הניינרס מהכתף ועוד שבועיים את הקוף מהסופרבול הקודם שבו כשלו.

  3. מצחיק מה שקורה פה. פתאום כולם כאחד החליטו להמר דווקא על הבנגאלס שינצחו את הצ'יפס. כולם במובן של השלושה מקומות שאני קורא, אבל עדיין. הצטרפות מקרים מרתקת! אז דווקא אני הולך להמר על סופרבול שלישי ברציפות למהומס ושות'.
    מהצד השני אין פה בכלל שאלה. זה הסרט של הניינרס, ורק הם יודעים איך הוא ייגמר, גם פה יש איזה נטייה מוזרה ששמתי לב אליה להניח שהראמס לא יעלו, אכן גם הצטרפות מקרים מרתקת(!) אבל כאמור, הם באמת לא יעלו.
    צ'יפס נגד ניינרס נשמעת כמו סיבה נהדרת להשאר ער בלילה.

        1. יש שתי אפשרויות, אחד מהאתרים שאתה מקבל בתוצאות הראשונות כאן
          https://www.google.com/search?q=nfl+replay
          .
          אופציה שנייה זה להוריד טורנט
          .
          אם זה בבוקר שאחרי תבדוק איפה מבין כל הנ"ל עולה קודם.. החיסרון שלפעמים צריך לחכות עד שעה מסוימת כמו 9 10 11 ככה ועד אז לרפרש

    1. אני דווקא רואה בכל מקום הימורים על הניינרס
      עכשיו, אני אוהד וקל מאוד יהיה להגיד "אנטי ניחוס" וכו' אבל תחלס אני לא מאמין בשטויות האלה, הראמס פשוט כל כך הרבה יותר טובים מהניינרס שאתפלא אם ייגמר בהפרש של פחות מפוזשן אחד לטובת הראמס.
      בצד השני קנזס לוקחת בלי למצמץ אפילו קצת.
      .
      אה, וסופרבול הוא אירוע חברתי לא פחות ממשחק פוטבול
      אין כמו לשבת מול מסך ענק עם עוד כמה משוגעים, עם בירה וצ'יפס ובשר ולהרגיש נורמליים ארבע וחצי שעות בשנה

      1. זה לא דווקא, פשוט אתה יודע, יש איזה קטע עם האצטדיון, כל השנה סופרים מאזנים וסטטיסטיקות, אבל פתאום הצ'יפס והראמס לא יעלו כי יש כוחות חזקים מכולנו והם אלה שהכריעו שקבוצה לא מגיעה שנתיים, סליחה, שלוש שנים רצוף לסופרבול וכמובן קבוצה לא מגיעה אם המשחק אצלה בבית (אלא אם קוראים לה טאמפה ביי)

  4. אני אמרתי שהמנצחת בין קנזס לבאפלו תיקח גם את ה-NFL ואני נשאר ככה. קנזס והפתעה בצד השני עם הניינרס

  5. אור, הבאקס לקחו בבית שנה שעברה. אמנם הם חטפו בריימונד ג'יימס לפני שבוע, אבל ביתיות בסופרבול היא מצרך נדיר מכדי שניתן יהיה להריץ עליו סטטיסטיקה. הבחירה באצטדיון היא עניין של דום (כיפה) או קו רוחב מספיק דרומי בשילוב שעות שידור. מה שכן, אני איתך בשני ההימורים – חולה על הצ'יפס ומקווה שלא אפול איתם כמו שנה שעברה, והאפסט (אם אפשר לקרוא לו ככה) יגיע דווקא מהמשחק השני בו הניינרס יראו לראמס שוב מאיפה משתין הבוסה

  6. When the NFL considers sites for future Super Bowl locations, many requirements must be met by potential cities, their venues and their accommodations. Stadium quality is among the priorities, which is why several of the next five Super Bowls will be played in new or recently renovated stadiums.

    That’s why Minnesota was awarded Super Bowl 52 back in 2018, after all; same for Super Bowl 53 in Atlanta, Super Bowl 54 in Miami and Super Bowl 56 in LA. Weather is also a factor when the NFL considers future Super Bowl locations.

  7. עוד עונה של פוטבול. עוד UPS AND DOWNS. עוד שינויים בטקטיקות של המשחק. אבל דבר אחד לא משתנה: אני ממשיך להסתכל. צמוד לטיווי. הכל התחיל ב-1961 כשלמדנו בקולג' של ווסטר באוהיו (ליברל קולג' מעולה!), וג'ים בראון היה הרנינג בק הגדול מכולם, ובבולטימור שיחק הקוורטרבק הגדול מכולם ג'והני יונייטס השמות משתנים, הקבוצות משתנות, אבל דוק לס יושב עוד 7-8 שעות מול הטיווי כמו בשנה שעברה, ואם ירצה השם, אותו דבר יקרה בשנה הבאה.

  8. כמובן שג'ים בראון שיחק בקליבלנד בראונס, שעה נסיעה מווסטר. נשיא האוניברסיטה (רווק בן 70) היה דלוק על אשתי ז"ל רינה, והוא היה לוקח אותנו כל משחק ביתי לארבעת המקומות השמורים שהוא רכש לקולג' של ווסטר. עד כמה שידוע לי ארבעת המקומות עדיין שמורים לאוניברסיטה.

  9. תודה לצוות המצויים על סיקור מעולה (הטוב בעברית!) במהלך כל השנה!!
    .
    כמה מחשבות:
    א. לאחר ההפסדים של gb וטנסי עלו קולות שמקטינים את חשיבות הביי/ביתיות. אז חוץ מהעובדה שזה משחק פחות, צריכים לחשוב גם על התחרות – מהומס, אלן, בורו, הרברט (לכל הפחות!) כאן כדי להישאר שנים.. אם המשחקים בחלקם צפויים להיות צמודים כמו קנזס-באפלו, כל יתרון, ולו הקטן ביותר – ובטח ביתיות – יכול להטות את הכף.
    .
    ב. סינסי גדולים מהחיים. מה שמלחיץ אותי מכיוונם (בלי קשר לזה שהם עולים מול ג׳אגרנאט כקנזס) זה שהם לא הצליחו להיות מספיק טובים ברד-זון בשני משחקי הפלייאוף עד כה. זה לא יחתוך את החרדל נגד הצ׳יפס..
    .
    ג.האם סטאפורד יכול לעבור פלייאוף שלם בלי להיות סטאפורד?

    1. מתוך 482 משחקי פלייאוף בעידן הסופרבול, הקבוצות הביתיות ניצחו ב-322 משחקים, שזה 66.8 אחוזים מוחצים.
      אז הנושא סגור? ממש לא, כי ברוב המוחלט של המשחקים, הקבוצה הביתית היא גם הטובה יותר, לפחות לפי המאזן בעונה הסדירה, כך שלא ניתן לדעת האם הניצחון הושג תודות לאיכות או לביתיות.

  10. במשחק הקודם מול הראמס המשחק הרגיש כמו משחק בית של ניינרס.
    .
    לניינרס של את הבועט הכי טוב בליגה, רובי גולד. לא היו במשחק הזה אילולא הוא.

    1. בוא, עם כל הכבוד לרובי גולד (ויש מספיק כבוד) הוא לא הבועט הטוב בליגה וגם לא השני.
      אבל מעבר לזה לקרוא לכל מי שאינו לובש חולצה סגולה מספר 9 הבועט הטוב בליגה (או בהיסטוריה) זה עלבון אדיר.

      1. לא יודע עידו, לוינטארי יהיה מה להגיד בעניין.. יש להתחשב לדעתי גם בקלאץ׳ ובבעיטות בשלג ובארבעה sb..
        .
        אפשר לכנות את טאקר המאנינג של הקיקרים (אגב, טאקר 6-10 בפילד גולס בפלייאוף בעידן לאמאר)…

          1. כותב אין תחרות א-לה איש אחר.. אני לא אומר שהדיוק של טאקר לא פסיכי ויכול להיות שהוא באמת הכי טוב, אבל הבעיטות של וינאטרי לכל הפחות מכניסות אותו לדיון

            1. וינטרי hof בהליכה. טאקר פשוט לוקח בכל פרמטר, דיוק, קלאץ' מה שלא תרצה. אז נכון לא היו לו אותם הזדמנויות פלייאוף וכן לראשונה בקריירה הוא הפסיד לתנאי המגרש.
              זה לא ישנה את התמונה הכללית.
              יש מקום לדיון תמיד אבל לדעתי זה שלו בהפרש גדול.

            2. אתה מכיר את האמריקנים – איך אפשר להגיד שהקלאץ׳ אותו קלאץ׳… לא באשמתו של טאקר כמובן, ועם זאת…

  11. הצ'יפס פייבוריטים ברורים לאליפות. וזה אפילו לא קרוב.
    לא נעים מה שהבנגאלס הולכים לקבל היום למרת שבורו הראה שהוא קורץ מחומר של אלופים.
    קו התקפה שלא ראוי למעמד הזה ואולי חבל שקבוצה כמו הצ'רג'רס לא הגיעו לפלייאוף.

    תיאורתית רק הראמס יכולים לעצור אותם אבל אם צריך להמר אז נקבל בגמר את הניינרס.

  12. הימור שלי, אחרי חצאי גמר מהאגדות בשני ערבי פוטבול שיכנסו למיתולוגיה האנאפאלית – הגמרים החטיבתיים יהיו וואחד אנטיקליימקס.
    ההימור שלי 20 לצ'יפס, 10 לראמס ואני מרגיש די שמרני כאן.

  13. ערב שמח עצוב – שמח כי הולך להיות מטורף, עצוב כי זה סימן שנותרו עוד 3 משחקים לעונה.
    לא חשבתי שאגיד את המשפט הזה בסוף ינואר, אבל אני לא מהמר על משחק בו הקבוצה שאני אוהד משחקת. לא להאמין, האם הכרכרה תהפוך לדלעת (כתומה, אלא מה), וסינדרלה תחזור מהנשף אל המציאות הלכלוכית בבית ה-AFC צפון.
    סן פרנסיסקו-ראמס: שאלה קשה קשה, תלוי כמה קו ההתקפה של סן פרנסיסקו תיתן להגנה המפחידה של הראמס להגיע לגארופולו. הוא חייב את החצי שנייה הנוספת הזו כדי לא להסתמך על טריקים, ניסים ודיבו סמואל. למען האמת – אני רואה את זה של הניינרס.
    בועטים: נושא אהוב עלי. מסכים עם גילרי – טאקר לא רואה אף אחד גם לא עם משקפת, וינאטיירי – קנטון מובטח, לא ברמה של טאקר.
    בנגאלס: מקפירסון. רוקי, לצד שערי ניצחון היו לו גם משחקי בלהות. מוקדם לעמוד על טיבו, אבל לדעתי לא הוא יהיה הגורם לנפילה של סינסי.
    צ'יפס: באטקר. איכותי מאוד, שיחק לא טוב משחק שעבר – אבל שם את זה כשהיה חשוב. דווקא הוא יכול להפיל את הצ'יפס, אבל לדעתי הביתיות + מזג האוויר יקלו עליו.
    סן פרנסיסקו: רובי גולד. ותיק, טוב, איכותי, אמין, לא החטיא בפלייאוף בקריירה. נשק חשוב מאוד. האם יתרון מובהק? רדו לשורה הבאה.
    ראמס: מאט גיי. למען האמת, לא מכיר אותו כ"כ, לא מתבלט מדי, החליף בתפקיד את גרג "דה לג" זורליין, שלצד הברקות ממרחקים ארוכים גם פישל לא מעט. מצא דרכו לקבוצה המתאימה לתכונותיו – קאובויס. גיי לדעתי ההפך – סולידי, אם כי פישל במשחק מול טמפה ביי שכמעט עלה להם במשחק, אבל – שם את זה כשהיה חשוב. מאץ'-אפ מעניין.
    לאור הדיון – האם נראה אונסייד מוצלח? כי עדיין לא ראינו כזה בפלייאוף המוטרף הנוכחי, עוד דובדבן על וואחד קצפת.
    תודה על הסיקור ללילה אדיר
    let's go bengals.

  14. תודה על הסיקור. ראשון כמעט אחרון :/
    לא יודע כמה הראמס פייבוריטים ברורים, הניינרס ניצחו אותם כבר פעמים העונה ויש להם נטייה להעלמויות לא ברורות, כמו נגד טאמפה ו..הניינרס.
    .
    סינסי די הימור.. מקווה שתצדקו והמומנטום ימשיך עד הסוף.

  15. ומהומס – כמו בריידי אגב – משחק מהלכים שנראה שכל תכליתם לקבל שריקה ל PI. מוסר לשחקן מכוסה שנצמד למגן שלו, מסירה שלא תיחטף ולא תיתפש, רק תשיג שריקה.

  16. איזה מזל יש לצ׳יפס
    זכו במטבע, שער שדה בק טו בק על הבאזר
    היה מקרה שקבוצה עלתה לסופרבול אחריי בק טו בק הארכות?

  17. הרגע אמרו שאף קבוצה לא *ניצחה* בק טו בק בהארכה
    בכל אופן, בלתי סביר ככל שישמע, מהומס נחטף והסיכויים נוטים כבדות לכיוון סינסינטי שעם שער שדה נוסעים ללוס אנג'לס

      1. בדיוק חשבתי על זה שעם כל הטרנד של קווטרבקים הניידים, לחצאי הגמר עלו שישה פוקט קיוביס ולגמר שלושה ועכשיו לסופרבול שניים.

  18. בסוף היו חסרות לצ'יפס שלוש נקודות במועד החוקי. חבל באמת שלא היתה להם הזדמנות לשים אותם על הלוח במשחק.

            1. אפילו הרדמה של התינוקת דחסתי שם בין רגעי הקאמבק

  19. כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מי היה מאמין
    הוליייייייייייייייייייייייייייי שייייייייייייייייייייייטטטטטטטט
    חבל שאין פונקציה של הקלטות כאן הייתי שולח לכם

  20. אני חושב שאם גם הניינרס עולים היום, זה יהיה הסופרבול של הקבוצות עם הכי הרבה הפסדים בעונה הרגילה (14 משותפים אאז"נ)

  21. בסוף המחצית של המשחק הקודם הצ'יפס ויתרו על בעיטה ואם היו להם עוד 3 נקודות היו לוקחים
    שתי דקות למחצית, הראמס מחמיצים בעיטה מטווח קצר, מעניין אם גם הם יפסידו בגלל שלוש נקודות

  22. קשה ככה בלי קווטרבק
    ג'ימי מגרפל כדרכו ברבע הרביעי, ההגנה של הניינרס מראה כבר סימני עייפות, ההתקפה תקועה והיוזמה אצל הראמס עם 10 רצוף.

  23. יש איבודי כדור, יש איבודי כדור מטופשים ויש את גארופולואים
    זהו, גארופולו פשוט לא מספיק טוב לרמות האלו ולראמס הספיקו חמש דקות שבהן הם גברו על ההגנה של הניינרס כדי להמשיך הלאה
    ובצדק, לא שהם לא אנדראצ'יברים אבל הם יותר טובים מהניינרס וסיפור הסינדרלה הזה היה צריך להסתיים איכשהו

    1. הייתה לכם ריצה יפה ובאמת ג'ימי ג'י פשוט לא מספיק טוב כדי לקחת קבוצה לסופרבול (למרות שזה כמעט קרה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט