הגדול מכולם/ צפריר אוזדובה

אחרי 20 שנה בפטריוטס הגיע לבאקינרס ומיד לקח אליפות

מה הופך את טום בריידי לגדול מכולם? אלוף 7 פעמים 5 פעמים MVP של הסופרבול ו 3 פעמים MVP של העונה הרגילה. הנתונים שלו לא פחות ממדהימים יש לו יותר נצחונות פלייאוף בעצמו מלכל 27 קבוצות אחרות בליגה (יותר מ84% מהם) רק לפני הפלייאוף פורסם שיש לו 34 נצחונות פלייאוף שלכל הקווטרבקס האחרים בפלייאוף יש ביחד 13 (מאז הוא הספיק לנצח עוד פעם אחת) בלתי נתפס. שחקן פעיל בגיל 44 ואם זה לא הספיק להמם אותנו אז גם שחקן שנבחר בסיבוב השישי בדראפט במיקום 199 שאף אחד אחר חוץ ממנו עצמו האמין בו כל כך.

אמונה עצמית/ ביטחון-

"אם אתה לא מאמין בעצמך למה שמישהו אחר יאמין?" טום בריידי

טום בריידי תמיד האמין בעצמו או לפחות זה מה ששידר. הבעלים של הפטריוטס רוברט קראפט סיפר פעם שלאחר שבריידי נבחר בדראפט הוא הגיע אילו להציג את עצמו

"אני טום בריידי"

"אני יודע מי אתה, בחירה סיבוב שישי בדראפט"

"זה נכון, ואני ההחלטה הכי טובה שהארגון הזה אי פעם עשה"

עכשיו גם אז זה תכסיס fake it till you make it זה לא דבר שגרתי. בטוח לא מבחור שדוח הסקאטינג שלו כלל: בנוי לא טוב, צנום, חסר לו כוח ומבנה פיזי, לא יכול להתחמק, חסר תנועתיות לא יכול לרוץ עם הכדור. למעשה כל תחילת הקריירה שלו הייתה מאבק להוכיח את עצמו אפילו בשנתו האחרונה בקולג' במישיגן מקומו בהרכב לא היה מובטח. מה שהצריך הרבה חוסן מנטלי ועבודה קשה.

חוסן מנטלי-

"לפעמים בחיים האתגרים הגדולים ביותר מסתברים כדבר הכי טוב שקרה לך"

בין אם זה להיות מחליף, להידחות ע"י קבוצתו האהודה מילדות הפורטי ניינרס ובין אם זה להיות בפיגור או למעשה קווטרבק בכלל הצד המנטלי משחק תפקיד חשוב. טום פעם אמר "בשבילי פוטבול זה המון קשיחות מנטלית". הצד הזה הוא אחד הצדדים שמאפיינים אותו ולא סתם כבר במישיגן החלו לקרוא לו הקאמבק קיד. "הוא מגיב מהר למה שקורא על המגרש, לעולם לא מנחש,רואה ומנתח" אמר עליו קווטרבק העבר טרנט דילפר. סגנון כזה מגיע מקור רוח משולב בביטחון.

מחויבות טוטלית-

טום בריידי עובד קשה, קשה יותר מכולם אפילו בשביל לשחק או לנצח במילים שלו "אני פשוט אוהב לעבוד קשה, אוהב להיות חלק מקבוצה, לעבוד למען מטרה משותפת."

אבל זה לא מסתכם רק באימונים, עונת הפוטבול מתחילה בספטמבר אבל טום יתחיל להתכונן אליה באפריל.

"אם היית אומר לטום שבשביל לנצח הוא צריך להתמתח כל יום 14 שעות הוא היה עושה את זה" (טוני גונזלס)

בריידי שהרבה מכנים רובוט הולך לישון כל ערב ב 21:00 ומתעורר כל בוקר ב 6:00  9 שעות שינה. כחצי שעה לפני השינה הוא לא נוגע יותר בשום מכשיר אלקטרוני (מה הוא עושה במנדיי נייט פוטובול?)

על הדיאטה שלו סופר הרבה והוא אף הוציא ספר בנושא בעקרון היא מבוססת על אוכל טבעי הרבה פירות וירקות הרבה חלבונים כמעט וללא פחמימות ושתיית 12-25 כוסות מים ביום!

פעם הוא היה צעיר

טום הוא מאלה שתמיד ישאפו לתת דוגמא אישית.

מנהיגות-

"אם אתה לא משחק לנצח אל תשחק בכלל"(טום בריידי)

טוב אובססיבי לניצחון הוא יעשה הכל בשביל לנצח וזה תמיד הדביק את חבריו לקבוצה. כשטום הגיע לטמפה ביי באקינרס (איזה אומץ צריך אחרי 20 שנים בפטריוטס) הוא דחף את מאמנו ברוס אריאנס לבקר אותו כשצריך בין עם בתקשורת ובין עם מול חבריו לקבוצה. לדעתי יותר מהכל המהלך הזה נועד לשמש דוגמא אישית. להגיד ביקורת היא דבר חשוב להתפתחות ואני אחד ממכם גם אותי מבקרים.

ג'וליאן אדלמן הרסיבר ששיחק איתו 11 שנים בפטריוטס מספר שבשנים הראשונות הוא לקח אותו פרויקט וצרח עליו המון ועדיין הוא הרגיש שטום הוא אח גדול בשבילו.

פעם בתקופת הפטריוטס בריאיון בידורי אצל ג'ימי קימל הוא נשאל

"אתה צריך להיות המשתכר הגבוה בקבוצה אבל אתה לא דורש את זה, אתה משתכר מקום 18-20 בקבוצה למה זה?"

"בשבילי ניצחון הוא מה שבאמת חשוב, זה תקרת שכר כשאחד מרוויח יותר זה פוגע באחרים, ואני אוהב שיש לידי שחקנים טובים. וחוץ מזה אשתי עושה הרבה כסף…" (למי שלא יודע טום נשוי לדוגמנית העל הברזילאית והיום גם אשת העסקים הבעלים של חברת איפנמה ג'יזל בונדשן)

בשבילי זה עוד פרמטר עצום במנהיגות של אני ראשון בין שווים שמאפיין אותו ולא סתם הוא  תמיד אהוד על חבריו לקבוצה (שמעת את זה אנטוניו בראון).

מה שמדהים אותי בבריידי שיש הרגשה שתמיד הוא צריך להוכיח את עצמו גם היום אחרי כל ההישגים. עובדה שבפטריוטס חשבו שהוא גמור. מי יודע עוד כמה שנים ידרשו לו לשכנע את כולם פעם הוא אמר "הרבה פעמים גיליתי שאלו בורכו בהכי הרבה כישרון לא מפתחים אותה גישה, ואלו שאלו שלא בורכו יש להם את הלב הכי גדול והם הכי תחרותיים." האם התכוון לעצמו? לנו נותר להנות מכל משחק שנותר ומכל עונה שימשיך והיי אולי לא נצטרך לספר עליו לילדים כי הם יוכלו לחזות בו.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה רבה צפריר, שמח מאוד שנכנסת בשעה טובה לעולם הפוטבול. הוזהרת קשות מהתמכרות שתלווה בתסמיני גמילה מפברואר עד סביבות אוגוסט.
    טום בריידי הוא, לטעמי, אתלט הספורט הקבוצתי הגדול בהיסטוריה. אני יודע שבהופס לא לתת את התואר הזה למייקל זה על סף חילול קודש וגם אני גדלתי על הוד אווירותו אבל מה שבריידי עושה – מבחינת הישגים ויכולת בעמדה ובענף התובעניים ביותר בספורט הוא בלתי ייאמן.
    אני די בטוח שמביני העניין בפוטבול יסכימו איתי.
    יחד עם זאת, הוא יודח השבוע.

  2. תודה צפריר. אני מבין די קטן בפוטבול.. בעיקר רואה את הפלייאוף מדי עונה. אותי הכי מדהים מדי השנה מכל הדברים המופלאים שהזכרת אצל בריידי החוסן המנטאלי שלו. לפחות מאלו שיצא לי לראות יש אולי שניים שברמה הזו הם ג'ורדן ופדרר..

  3. לא גדול ולא נעליים
    דן מרינו, ג'ו מונטנה וארון רוג'רס לא רואים אותו ממטר מבחינת יכולת של ק"ב
    לביל ראסל יש הכי הרבה אליפויות ב NBA והוא אפילו לא קרוב להיות הכי טוב אי פעם
    נראה מה היה בריידי עושה עם מייק מקארתי בתור מאמן רוב הקריירה

    1. בגלל זה בדיוק רציתי לכתוב עליו כי הוא לא קונצנזיוס. רק לפני חודש הלכתי לראות הופעה בתיכון שארון רוג׳רס למד בו בצ׳יקו קליפורניה

    2. כל אחד והקריטריונים שלו. בעיני גדול הק"ב מבחינת יכולת וכשרון הוא פייתון מאנינג, אבל הוא לא מתקרב להישגים של, בריידי

  4. אכן אתלט על. מבחינתי בשורה אחת עם הוד אוויריותו וויין גרצקי.
    רק בביסבול אפשר להיות בייב רות' ולככב עם סיגר וכרס…..
    🤣

  5. תודה על התור.
    בתור אוהד 49s קצת באסה שלא בחרו בו למרות שאם כן היו לא בטוח איך הקריירה שלו הייתה מתפתחת ואם בכלל הייתי אוהד אותם(נכנסתי לפוטבול לפני 12-13 שנה).

    לא בטוח מה ארון קורס צריך 40 מליון במקום 20 גן אם אשתו לא עושה שקל.

    כתוספת לפתיחה שלך לבריידי יש 35 נצחונות פלייאוף, אם טמפה זוכה בסופרבול (והוא לא מפספס משחק) יהיו לו 38 נצחונות והוא יעקוף את כל הקבוצות, פייטריוטס-37, פיטסבורג-36, פאקרס-36(לא יכולים לנצח יותר מ1), דאלאס-35.

  6. לגמרי הגדול מכולם, ודווקא בגלל שהוא רחוק מלהיות הכי מוכשר.
    יאנג, מרינו, רוג׳רס, מנינג (האמת… שניהם), והיום חבר׳ה כמו מהומס ואלן – כולם מוכשרים ממנו ולא במעט.
    אבל גם לברון מוכשר מג׳ורדן וזה לא משנה. לבריידי יש את מה שהיה לג׳ורדן – הכי הרבה שכל מכולם והכי הרבה ביצים מכולם, והשילוב הזה הופך אותו לגדול יותר.
    וגם בעיניי למען האמת הוא גדול יותר מג׳ורדן, כי הוא מוכשר פחות יחסית (ג׳ורדן אולי פחות מוכשר מלברון, אבל בואו… הוא יותר מוכשר מכל אחד אחר פחות או יותר) והשיג לא פחות ואף יותר בענף עוד יותר קשה, בו אפילו לא הכל תלוי בו. פנומן של ממש, אתלט אדיר, ואני לגמרי אוהד שלו (ולא של הפטריוטס, כמו רוב חבריי). מקווה שטמפה ביי תיקח עוד אליפות אחת איתו השנה.

  7. אני לא מחובר יותר מדי לפוטבול, מכיר בשמות רק את הגדולים.
    את בריידי אני מכיר, ממה שידעתי הוא סמל לקפדנות, עבודה קשה והשגת יעדים.

    צפריר, תודה על טור כתוב היטב ומעשיר

  8. פוסט מצוין, תודה רבה צפרירוס.
    .
    עד כמה בריידי גדול? לקראת הסופרבול האחרון ראיתי באתר שהרוב חושבים שהקבוצה השניה תנצח, כי הם יותר טובים ויש להם את הקווטרבק הצעיר והמבטיח ההוא ששכחתי את שמו. חשבתי על זה שאני לא מבין שום דבר בפוטבול, אבל דבר אחד אני יודע – טום בריידי מנצח בסופרבולים, ככה זה – והבנתי שהוא ינצח גם בסופרבול הזה. וכך היה. מ.ש.ל.

    1. 7 מ-10 מיקי. יש שיגידו שבפוטבול זה יותר מרשים מאשר 6 מ-6 (או 5 מ-6, אם נתעקש 😉).
      הק"ב הצעיר שאתה מדבר עליו הוא פטריק מהומס מקנזס סיטי צ'יפס ולטעמי הוא וקבוצתו הפייבוריטים להגיע לסופרבול גם השנה – פעם שלישית רצופה שלו ב-4 שנות קריירה. הפסדי הפלייאוף היחידים שלו- לטום בריידי.

  9. תודה על הפוסט, מה שמדהים אצל בריידי זה אורך הקריירה והחוסן המנטלי – יש לו בעצם שתי קריירות, שתי שושלות, שתיהן שוות היכל תהילה. הוא אף פעם לא הבריק יותר מדי או בעל יד נפץ, אבל כמו ששמעתי מישהו אומר – הוא משלים פעם אחר פעם אחר פעם ל-7 יארד והורג אותך – בעיקר כשזה חשוב והכסף על השולחן. והוא ידע להתאושש ממפלות – כמה חוסן מנטלי צריך להיות לאדם להתאושש מ-2 מפלות בסופרבול, מול אותה הקבוצה, פעמיים עם מהלך שנוגד כל היגיון (ב-2007 תפיסת הקסדה המפורסמת, ב-2012 התפיסה של מריו מנינגהאם – תפיסה לא פחות ממופלאה תחת כיסוי של שני שחקנים ממש על הקו), ולצאת משם לעוד שושלת עצומה שאפילו מרשימה יותר מהקודמת.
    בפוטבול, בצורה הכי בולטת מכל ענף, הקבוצה היא מה שחשוב – לא שווה אם יש לך קוורטרבק אדיר אם אין לך 5 שחקני קו התקפה טובים מספיק לשמור עליו. בריידי ידע את זה, ובליצ'ק (ועכשיו ארינאס) יודעים את זה גם וידעו לספק לו קודם כל קו התקפה משובח אבל מעבר לזה גם כלים ומערכת עוטפת, אז גם להם יש חלק בהצלחה.
    ובשאלה אם הצלחתו היא בגלל שיטה או בגלל עצמו (שאלה דומה לא מעט נשאלת לגבי ג'ורדן ופיל ג'קסון) – כאן אני הולך עם בריידי, אם כי בצורה פחות מובהקת מאשר עם ג'ורדן. הגדול מכולם בפוטבול? ללא ספק. הגדול מכולם בכל ענף ספורט שהוא? ההשוואה עושה לו במקביל חסד ועוול, אז אני משתדל להימנע.
    תודה על הטור צפריר (לא הבנתי מהיכן אהדתך לריידרס אבל נהדר שהצטרפת לחובבי הפוטבול) הולך להיות סופש משובח וממליץ לכולם לעקוב, ואפילו בשעות סבבה._

    1. חמי אוהד פסיכי שלהם ברמה שהוא מורה בבית ספר וחוזר הבייתה ומשחק מאדן לובש מדים וכובע בזמן משחקים אז ״נדבקתי״ דוד שלי בעבר ניסה להדביק אותי לג׳איינטס אבל זה הכל תזמון בחיים. בכל אופן מהרגע שהיה לי את מי לעודד הבנתי שהספורט הזה נהפך הרבה יותר עוצמתי ובמשחק נגד הקבוצה שלך לא יכלתי לנשום מרוב מתח. אני בטוח שכעת אתה נבוך מזה ששדדתם טאצ׳דאון…

      1. מתמודד עם העובדה הזו נהדר – הבנגאלס בשלב הבא 😎.
        אחלה סיפור על הדוד, נשמע שהוא חווה את בו ג'קסון בלייב (אם אתה לא מכיר – יש ל30 על 30 סרט אדיר עליו, ממליץ בחום)

    2. היום יותר מתמיד יש עלייה בחשיבות לק"ב, הקבוצה חשובה אבל הק"ב חשוב יותר (ע"ע אינדי, שבנויים מצוין בכל עמדה אחרת ואפילו לא מצליחים להעפיל לפלייאוף(

כתיבת תגובה

סגירת תפריט