NBA סמול בורד 2022 גרסה 1.0 / יהונתן גזלה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא NBA_Draft.png

עונת המכללות והג'י ליג מגבירים הילוך ומתחיל להצטבר מספיק חומר כדי לגבש קבוצת פרוספקטים שפוקחים את עיני הקבוצות. את הביג בורג האמיתי אני מתחיל סביבות מרץ. אך זוהי הזדמנות לזרוק כמה שמות מעניינים ששווה להכיר, סמול בורד אם תרצו.

דראפט 2021 לטעמי מצדיק עד כה את ההייפ ב-NBA. נכון שלא כל הפרוספקטים החשובים העלו הילוך. חלקם כמו סאגס, נפצעו מהר כאשר אחרים כמו קומינגה, מציגים מספרים מתקדמים מצויינים אך מוגבלים באופן בולט בדקות משחק על מנת להאיץ את פיתוח הכישורים שלו בזמן שקבוצתו צריכה לנצה.

אם הדראפט של שנה שעברה שפע במקבלי החלטות, שחקני IQ גבוהים שמשנים את הדרך בה קבוצתם משחקת (קייד, מובלי, בארנס, גידי, שנגון, ווגנר), השנה השמות בדראפט הרבה פחות נוצצים. אך אני מזכיר שדראפט 2020 שהושמץ, כבר הוציא שני כוכבי ענק כמו אנטוני אדוורדס ולמלו בול ועוד שורה ארוכה של שחקנים תורמים.

בעיני, דראפט 2022 הוא דראפט חשוב, גם אם הוא לא יפזר מספיק אבק כוכבים על יקום ה-NBA. זהו דראפט שיזרים לא מעט גובהים (סנטרים, PFים) לליגה. . אני מעריך שנראה כ-5-6 גבוהים בלוטרי במוקים. אך ב-NBA לא בטוח שרוב הקבוצות יחפשו שחקני פנים. הולך להיות הפכפך…

אז בואו נכיר שמות. עדיין ללא דירוג ועדיין ללא התייחסות לקבוצה כזו או אחרת.

ג'אברי סמית' – PF, אוברן, 10'6 מוטת ידיים 3"7, 200 פאונדס, פרשמן, בן 18.7

ג'אברי מוביל את אוברן לעונה פנטסטית. תחילה חשבו שהוא קופי של שחקן אוברן אחר לשעבר, צ'ומה אוקיקי – רק על סטרואידים. היום מבינים שמדובר בפרוספרט מהזן הרזה, גבוה, שמכדרר, קולע, מניע רגלים בהגנה ומשתמש בעבודת רגלים מצויינת ומתקדמת. תראו כמה מילים השתמשתי כדי לא להגיד: "מהסוג של KD". אז הוא לא KD אלא יותר כאילו אוון מובלי וג'ונת'ן אייזיק עשו ילד, והילד הזה התחתן עם הבן של ג'רון ג'קסון ג'וניור ובול בול והולידו יחד את הנכד ג'בארי סמית'. בעיני הוא פרוספקט פחות טוב ממובלי למרות שג'אברי קולע טוב ממנו מבחוץ (46% משלוש). אין לו את ה-IQ המאוד גבוה של מובלי והוא גם קצר ממנו ופחות זריז רגלים. ב-NBA שנה לאחר הרכב הענקים של הקאבס, נראה עוד קבוצות, שלא מצליחות להעמיד חמישיות סמול בול, עושות הפוך על הפוך. לכן לדעתי נראה אותו בעמדות 3-4.

אתמול נתן משחק אדיר בניצחון במותחן האדיר בין הקרימסון טייד של אלבמה לטייגרס של אוברן. הוא קלע 25 נקודות עם 7 ריבאונדים, 3-6 לשלוש, 4 חסימות ו-2 חטיפות. אלו מספרים נהדרים לפרשמן לא משנה מאיזה שנתון.

ג'יידן אייבי – SG, פרדו, 4'6, 200 פאונדס, סופמור, בן 19.9

משווים אותו לג'ה מוראנט ולא סתם. שניהם היו שחקנים סופר אתלטיים שפתחו קצת עיניים בשנה הראשונה במיוחד בסוף עונת הפרשמן, אבל לא היו על הראדר של הסקאוטים מה-NBA ובשנה השנייה כאילו נורו מלוע של תותח והגיעו קרוב לטופ. אייבי אפילו מזכיר את ג'ה במבנה הגוף (פלוס תסרוקת) ובצורת המשחק.

אבל אייבינכנס לקטגוריה של אתלט מצוין, ג'ה יושב בעמודה של אתלט מעולם אחר. ג'ה מחזיק גם יכולת כמוסר עילאי שהוסב ב-NBA בקלות לעמדה 1. אייבי יותר בנוי לשחק כ-SG ליד עושה משחק. בזה הוא אולי מזכיר את יותר את הז'אנר של קיירי.

מה שמייחד את אייבי זה ההגנה. הוא שומר ברמה מצויינת עם ידיים ארוכות וזריזות, חוש מיקום ויכולת להחתחלף בשמירה על ווינגים. בהתקפה הוא במיטבו כשהוא שט על המגרש ומכווץ הגנות בפניקה. אייבי הוא לא פיור שוטר טבעי, אך הוא גם לא זורק המון מבחוץ ביחס לגארד מודרני. עד כה הוא 43% משלוש ב-5 זריקות, אך יש לי תחושה שהאחוז הזה יתנרמל בהמשך כאשר התחרות תהיה קשה יותר. ה-71% מהקו גם לא נראים מבטיחים. מבחינת גיל, אייבי יהיה בקושי בן 20 ביום הדראפט כאשר הוא גדול רק בכמה חודשים מכמה מהפרשמנים של המחזור.

צ'ט הולגרן – C, גונזגה, 0'7 מוטת ידיים 5'7, משקל 200 פאונדס, פרשמן, בן 19.7

צ'ט היה הפרוספקט הבולט של המחזור הזה כבר משנתו האחרונה בתיכון. הוא גם המנהיג של נבחרת ארה"ב הצעירה. בקיץ עניין את הסקאוטים לראות אותו מול ויקטור וומבניאמה הצרפתי בן ה-17 שהולך לכבוש את דראפט 2023. צ'ט נראה לא רע בכלל מולו, למרות שוומבניאמה הענק (2.23 מ') הקשה עליו באחד על אחד.

השנה צ'ט הגיע עם ציפיות אדירות לזאגס שהגיעו לגמר המכללות שנה שעברה. וקשה לומר שהוא אכזב, אבל הוא פחות מתקדם התקפית ממה שחשבו כשסיים תיכון. מצד שני זה בדיוק מה שאמרו על אוון מובלי שנה שעברה ב-USC.

צ'ט הוא שחקן שבעיני טרם נראה בליגה. היחיד שמזכיר אותו מבחינת מבנה הגוף וצורת המשחק בגילו היה דירק הצעיר. צ'ט משחק בעיקר בחוץ, לא מפחד לזרוק מכדרור, בעל מובים גם בתוך הצבע, אך בעיקר ארוך באופן פסיכי כך שכמעט בלתי אפשרי לגעת לו בזריקה. בהגנה הוא אשף לא קטן, שייודע להתמקם ולשבש כניסות של גארדים או מסירות לצבע עם ידיים לא הגיוניות בגודלם. מה שפחות רואים בגונזגה זה את יכולת המסירה הנהדרת שלו. הולגרן לא אתלטי כמו מובלי של שנה שעברה, אך הוא דומה לו בדור חדש של גבוהים המגיע לליגה וחושב את המשחק מהר. גבוהים שמכדררים מוסרים, קולעים ומשחקים בתפקידים היברידים למרות הגובה. המילה יוניקורן כבר נדושה כי מאז פורזינגס יש יותר יוניקורנס מסנטרים קלאסיים.

שמעתי מישהו שהזהיר שצ'ט הולך להיות הפוקושבסקי החדש. אני לגמרי לא מסכים. צ'ט בניגוד לפרצוף העודד קטשי המנומנם, הוא לא רך. כמה שהעצמות שלו בולטות, הוא לא מפחד להעיף מרפקים וליצור מגע. הוא bad-ass אמיתי עם קורדינציה של גארד

פאולו באנקרו – PF, דוק, 10'6 מוטת ידיים 1'7, 250 פאונדס, פרשמן, בן 19.2

בנקרו הוא מספר 1 בלא מעט לוחות. למרות שהוא משחק בדוק בעלת סגל מפוצץ בפרוספקטים הוא היה עד לא מזמן השחקן הבולט שלהם. היהלום אם תרצו. שחקן אולד סקול במבנה הגוף. משהו בין כריס וובר, ג'אברי פארקר גבוה או קארלוס בוזר צעיר. באנקרו הוא באקט. הוא יודע לשים את הכדור בחור מכל טווח אפשרי. נכון שהוא לא יציב משלוש אך המכניקה שלו בזריקה יפה וחלקה. בדומה לכריס וובר הצעיר הוא בלתי עציר בצבע. הוא מצליח למצוא כל זווית ולשים את כל משקל גופו כדי ליצור הפרדה בינו ובין המגן. הוא יכול להוביל כדור בקלות בפאסט ברייק והוא גם מוסר טוב מהצבע, גם בתנועה. אני עוד צריך לראות אותו מול חיות צבע אמיתיות כדי לראות מה המסוגלות שלו להביא את היכולות הללו לליגה. כבר עכשיו הוא יכול להוות בעיה רצינית לשומרי NBA בעמדה 4, אך באנקרו הוא לא אתלט עליון מבחינת מהירות וקפיצה. אני לא יודע אם יצליח לשמור על גארדים בהגנה מתחלפת. מדובר על שחקן עם כישורים בשמיים כאשר שוב דוק מהווה קבוצה שקשה לעשות על שחקניה סקאוטינג אמיתי.

ג'יילן דורן – C, ממפיס, 11'6 מוטת ידים 5'7, משקל 250 פאונדס, פרשמן בן 18.15

זה ילד זה? דורן כמו חברו לקבוצה, אימוני בייטס, קפצו מכיתה י"א היישר למכללה. דורן הצליח כיליד נובמבר 2003 להיכנס לדראפט 2022, כאשר חברו בייטס, יליד 2004 יחכה לדראפט הבא ב-2023. דורן לא זורק מבחוץ, לא מוביל כדור, לא קולע מהקו ומאוד בוסרי, אך הוא פרויקט סופר אתלטי עם גוף מוגזם לילד בגילו. הוא יהיה בן 18.5 ביום הדראפט אך מי שתיקח אותו כפרויקט שבו כל החוזקות שלו יובלטו, תקבל פריק שירוץ, יתפוס לובים ותוך שנתיים יהפוך לכוח צבע קשה לעצירה. קשה לי לראות אותו כשחקן שבונים סביבו קבוצה, אלא יותר חתיכה חשובה שמשנה את ההגנה שלך. בקיצור, קבוצה כלשהי תהפוך אותו לג'וש פרימו שלה. כמו הילד של סן אנטוניו, דורן פשוט הרוויח שנה להיות טינאייג'ר בליגה ולהשתפשף ובכך להשיג יתרון על חבריו שמסיימים י"ב.

ג'יילן דורן בן ה-18 ואימוני בייטס בן ה-17 בקמבק במופלא מול סינסנטי

ג'יידן הארדי – SG, ג'י ליג איגנייט, 4'6, 190 פאונדס, פרשמן, בן 19.5

לא רק שכמויות ג'יילנים וג'יידנים שטפו את הליגה בשנים האחרונות, בדארפט 2022 ככל הנראה נשמע את הקומיש קורא לג'יידן הארדי וג'יידן אייבי. שניהם בגובה דומה, שניהם עם תספורת קרובה. אבל ההארדי של הג'י ליג מגיע ממקום אחר. הארדי כבר מכיתה י' תפס לא מעט סקאוטים שראו בו את הגארד הבכיר בדראפט. הוא אמנם הגיע מנבדה, אך שמו נישא למרחקים.

בדומה לג'יילן גרין שנה שעברה, גם הארדי בחר במסלול הג'י ליג איגנייט מתוך הנחה שהתוכנית הניסוית הזאת כבר יותר מבוססת ובכך הוא גם יוכל להרוויח כסף וגם יוכל לשמר את מקומו בדראפט. אך משהו קרה השנה לקבוצה הזו. בניגוד לשנה שעברה בה קומינגה וגרין השלימו אחד את השני ודיישן ניקס בעיקר היה פליימיקר, השנה הגיע לאיגנייט שחקן בגיל 17 שחתם לשנתיים תמורת מיליון דולר ויהיה אחד השמות הבולטים בדראפט 2023. שמו סקוט (Scoot) הנדרסון.

סקוט הוא פלא אתלטי שאוהב את הכדור ביד בדיוק כמו הארדי ובעל ביטחון עצמי ענק יחסית לילד בגילו. הוא כישרון גדול מהארדי כבר עכשיו. הארדי פתאום נדחק הצידה, ניסה לקחת את המושכות בכוח, ונראה כמו הזרים האלו ביורוליג שמנסים לתפוס מקום בספוט לייט אך מחרבים את המשחק הקבוצתי עד שמשחררים אותם מהקבוצה. הארדי מלא באתלטיות ועוצמה. הוא בעל יכולות אישיות נהדרות. אך הג'י ליג היא ליגה לא סלחנית לשחקנים שהם בעיקר אתלטיים. יש שם Grown ass men, שהם כוכבי מכללות לשעבר המתחננים לקריאה לליגה הטובה בעולם. הם לא נהנים לשמש כפלטפורמה לילד שיקבל את המקום שלו על מגש של כסף. אך אני עדיין רואה בו פרוספקט מעניין וכדאי לעקוב אחרי ההתקדמות שלו. אני חושש שנפילה חזקה שלו בדראפט תגרור בריחה של פרוספקטים בכירים חדשים שנה הבאה.

קיגן מורי – PF, איווה, 8'6 מוטת ידיים 10'6, סופמור, בן 21.8.

קיגן מורי הוא הפתעה מוחלטת. שנה שעברה חסה בצילו של לוקה גרזה והיה שחקן ספסל נחמד שמגיע ונלחם. הוא חזר לעונתו השנייה שחקן אחר לחלוטין והסקאוטים מיהרו לנסות להבין מאיפה הגיע. בעונתו הראשונה קלע 7.2 נקודות באחוזים סבירים. השנה קולע 24.4 נקודות למשחק ב-60% מהשדה ו-36% משלוש עם 8 ריבאונדים, 2 בלוקים וחטיפה וחצי. כל זה בפחות מ-30 דקות. מורי חזר עם כלים התקפיים כאילו קנה אותם בכסף במשחק NBA 2K. הוא מלא בהטעיות, כניסות לצבע, מיד ריינג', מהשלוש, קליעות בנפילה ומה שלא תרצו. הוא לא השחקן הכי אתלטי בחבורה, אך הוא משחק עם יד רכה ובקצב של ווטרן שמככב שנים. מה שמדהים הוא שמורי משחק באיווה עם אחיו התאום כריס שהוא שחקן לא רע בעל אותו גובה ומבנה. אך כריס הכבשה השחורה של הצמד מהווה סוג של מראה מהלכת לאיך היתה הקריירה שלו אילולי ביצע את הקפיצה. אני לא סגור על העמדה שלו ב-NBA. אבל שחקן שיכול לשים בעונת המכללות השנייה שלו 35 נקודות על מרילנד ו-27 על וויסקונסן המעולה עם הכוכב העולה ג'וני דיוויס, צריך לקבל את ההזדמנות.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה גון
    שנה שעברה חרשתי על הדראפט השנה בנתיים בקושי:
    מעניין לקרוא אותך
    קצת ממה שהתרשמתי
    אני חושב שצאט הרבה יותר מתאים בנבא כסמול גבוהה סטילל מרקנן מאשר כאיזשהו סוג של שחקן פנים, הוא צריך את הכדור ביד , הובלת הכדור שלו נהדרת ויש לו יתרון בולט כולל בהגנה על כל שחקן בעמדה. בעמדות הפנים החוזקות שלו ילכו לאיבוד ולפחות בשלב הזה הוא לא חזק להתמודד סנטרים של הנבא גם בימנו.
    גברי סמית הוא כוכב ברגע שיש לו כאלה נתונים עם הגנה טובה הוא תפור לנבא
    לגבי באונצרו לא יודע.. א דיוק יותר מדי באסטים ב הוא עונה לטייפ של הרבה מהבאסטים לייט סקורר לא שלם. לא יודע למה אבל הוא מזכיר לי בוויב קצת את מייקל ביזלי.
    גיידן איבי יהיה לפחות שחקן נבא טוב אין לי פרספקטיבה של המחזור עדיין כי לא צללתי אבל יש לו סט מתאים וההגנה שלו לבד זה הרבה.

  2. מת'ורין לא בסמולבורד שלך? הוא גם נראה מצויין בינתיים. אם היה נותן עונה כזו בשנה שעברה היה יכול לצאת בלוטרי.

    1. מת'ורין במדיום בורד כרגע אם אופציה לזלוג. אני ממש אוהב את האתלטיות והאסטטיקה של המשחק שלו. מזכיר קצת את ג'ראד קולבר אותו הדבר עם כוכב וויסקונסין ג'וני דיוויס שזה שם של חתיך במעיל עור וגריז בשיער מהפיפטיז

  3. אני מסכים לגבי ממש כל מה שכתבת. אני גם מהוסס לגבי באנקרו. הוא כל כך הרבה יותר חזק ומלוטש למכללות כפי שהיה עם ג'בארי. אבל ג'אברי לפחות היה מהיר רגלים. באנקרו עושה הכל במהירות שנראית טובה במכללות אבל ב-NBA זו אופרה אחרת… מצד שני לסקיל + גובה + כוח יש תמיד מקום בליגה. אני אמשיך לעקוב אחריו כדי לבסס דעה.
    צ'ט הוא לא רק סרוך. יש לו איי קיו מצויין. הוא גם חוסם אדיר עם חוש טיימינג יחודי. מובלי שנחגג עד כה, לא באמת מרשים במספרים. היו סנטרים כמו אייטון שנתנו עונות רוקי חזקות יותר. אבל ההשפעה שלו על המשחק בשני צידי המגרש מדהימים עד כה. זה סגנון ההשפעה שאני צופה לצ'ט גם אם ישחק יותר בחוץ

    1. למובלי יש משהו מאד מיוחד הוא מדבר כמו שהוא משחק במין נון שלנט ואגיליטי.
      נדלקתי עליו מאד מוקדם, הוא גם סקורר מעט מאד גבוהים שהם לא טימי ושקיל מעמידים ממוצעים פסיכים בהתקפה כבר כרוקיז. אבל לפחות במשחק
      האחרון מול הקינגס הוא היה מאד קשה לעצירה.
      לגבי צאט אני עדיין לא יודע אבל היכולת הזו עם הכדור היא וואו מזכיר קצת את קי די רק עוד יותר ארוך, מובלי וצאט שחקנים מסוג שונה, מסכים שהסקיל של שניהם מאד שלם ושניהם ריסקים מבחינת הגוף ופציעות ולשניהם אופי חזק.

      1. אני תמיד מפחד על גבוהים ארוכי רגלים מבחינת פציעות. אני מתחיל לפתוח את הראש לעובדה שהרפואה עושה כאלה קפיצות (שחקן עם הפציעות של קליי היה מסיים קריירה עד לפני עשור). אולי כשמובלי וצ'ט יהיו בשיאם הפחד מפציעות קשות יירד.
        למובלי יש המון מהלכים. הקליניקה שנתן לוויסמן כששיחקו אחד מול השני בתיכון כשמובלי בתחילת י"א היא אחד מפותחי העינים הגדולים שלי כלפיו. לא סתם אמרו על דראפט 2021 שיש בו בין 4-5 נבחרי מספר 1. אבל כרגע מובלי הוא לא ווליום סקורר. פר 36 הוא לא מהבולטים במחזור הרוקיז. אבל ההשפעה שלו היא ב-IQ וביכולת התגובה הנדירה שלו. זה לא שהוא מוסר מסירות יוקיץ'. הוא פשוט רואה את המהלך קדימה ומזיז את הכדור לשם. חסר לו קילר אינסטינקט לדרוש את הכדור ולנצל את היתרון שלו עד תום. מקווה שיתפתח לכזה
        צ'ט לא ממש שם, אבל יש לו תכונות דומות במהירות התגובה וראיית המשחק.

    1. הוא מפותח מנוביצקי הגנתית אבל הוא לא סקורר ברמה שדירק הגיע איתה לליגה. משהו במנטליות שלו היא לא להכריח זריקות או את עצמו על המשחק.

  4. מצוין ג'ון
    יש לי הרגשה שסמית' יצליח בליגה של הגדולים. יש לו שילוב של הגנת פרימטר וקליעה מרחוק שאין לגארד. העמדה שמתאימה לו זה 4 ליד רים פרוטקטור טוב (מיילס טרנר), הוא סופרסייזד רוברט קובינגטון בהגנה אבל כסטרצ ביגמן וקלעי מצוין. יכול להיות אולסטאר קבוע בשיאו

    1. לא כזו הפתעה גון הולינגר מדבר על זה שהוא צריך להבחר ראשון כבר תקופה. גארד 6.5 עם אתלטיות כזו והגנה הגיוני.

    1. הוא יהיה במיקס. אני חושב שחלק מהגבוהים יידחקו. אי ג'יי גריפין שהיה הבטחה אדירה וחימם את הספסל בדוק נמצא בתהליך נסיקה. אני אוהב את דיוויס והוא עושה לי פלשבקים לקאריס לאברט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט