הדירוג השבועי 2022 – 10 / עמיחי קטן

נדמה לי שאפשר לומר שהמאפיין המרכזי של השבוע האחרון הוא ריבוי ההחתמות מהג'י ליג ומקומות אחרים, מה שהוביל לכך שיותר מ-540 שחקנים שונים עלו על הפרקט במדי NBA העונה, שזה כמובן שיא היסטורי של הליגה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: יוטה ג'אז: מאזן 3- 0 השבוע ו-24- 9 העונה (10 – 2).
מאז פתיחת העונה המעט מגומגמת, הג'אז השתלטו על המקום השלישי במערב ואורבים לנפילה של אחת משתי המוליכות כדי אולי לנסות לייצר מאבק בצמרת. השבוע הם עצרו מומנטום חיובי של מינסוטה והספרס וניצחו את דאלאס בקרב צמוד נוסף, כשהרייטינג ההתקפי שלהם העונה עומד על 116.7 לעומת 112.8 של הבאה בתור שארלוט.

2: מילווקי באקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-22- 13 העונה (לא דורגו – 3).
האלופה קיבלה בחזרה את יאניס מהבידוד והוא הביא את הניצחון האחרון על בוסטון, אך עוד קודם לכן, מידלטון, הולידיי וההגנה הביאו ניצחונות על יוסטון ודאלאס שאפשרו לבאקס לחזור למקום השלישי במזרח ולשמור על מרחק נגיעה מ-2 המוליכות.

3: מיאמי היט: מאזן 3- 0 השבוע ו-21- 13 העונה (8 – 1).
ההיט קיבלו השבוע בחזרה את באטלר, אך הייתה זו בעיקר ההגנה שלהם, שדורגה שלישית השבוע, שאפשרה להם להשיג 3 מ-3 בטור הניצחונות עם כל ההיעדרויות, בעיקר של אדבאיו ודדמון בקו הקדמי, מה שגרם לכך שאפילו האסלם הפך להיות שחקן רוטציה שמקבל דקות משמעותיות מדי פעם.

4: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 0 השבוע ו-27- 6 העונה (6 – 1).
גם בלי פול, וויגינס, לי ואיגודלה, הווריורס הצליחו להתעלות פעמיים ברגעי ההכרעה ב-2 קרבות צמרת נגד ממפיס ופיניקס, כשסטף העלה הילוך התקפי ותפר 39.5 נקודות למשחק ב-13/30 לשלוש, שיפור משמעותי על פני התקופה הקודמת. פול אמנם בדיוק יצא מהבידוד שלו, אבל עכשיו דריימונד גרין נכנס ויהיה מעניין לראות איך גולדן סטייט מסתדרים בלעדיו.

5: ברוקלין נטס: מאזן 2- 0 השבוע ו-23- 9 העונה (7 – 3).
מבחינת ברוקלין, השבוע הזה עמד בסימן ג'יימס הארדן וה-37.5 נקודות שלו למשחק, יחד עם 9 ריבאונדים ו-12.5 אסיסטים. את שני משחקי לוס אנג'לס הנטס עברו יחסית בנחת גם בלי דוראנט, למרות קאמבק מאוחר של הלייקרס שכמעט הוביל למהפך יוצא דופן.

6: שיקגו בולס: מאזן 2- 0 השבוע ו-21- 10 העונה (3 – 1).
שיקגו הפכה להיות הקבוצה הראשונה שנמצאת אחרי עיקר הבידודים, או לפחות ככה זה נראה כרגע, והיא מנצלת את הסגל המלא יחסית כדי לנצח את אינדיאנה ואטלנטה כשלאבין קולע 31 למשחק ודרוזן מוסיף 29.5 נקודות. הבולס שומרים על המקום השני במזרח, למרות המאבק המאוד צמוד מאחוריהם.

7: שארלוט הורנטס: מאזן 2- 0 השבוע ו-18- 17 העונה (לא דורגו – 4).
ההגנה של ההורנטס היא הכי גרועה בליגה העונה, אבל לפחות השבוע זה היה נראה אחרת, גם אם היריבות היו דנבר מלאת נעדרים ויוסטון, וההגנה שספגה השבוע 103 נקודות למשחק תקווה להראות שיפור משמעותי ביחס לרייטינג ההגנתי שלהם שעומד על 113.7, כאמור, מקום אחרון בליגה. בצד ההתקפי הם לא הרשימו יותר מדי השבוע, אבל ההתקפה עדיין מדורגת שנייה בליגה.

8: ממפיס גריזליס: מאזן 2- 1 השבוע ו-21- 14 העונה (לא דורגו – 1).
שני הניצחונות האחרונים על סקרמנטו ופיניקס, ואולי גם ההפסד הדרמטי לגולדן סטייט, החזירו את ממפיס למומנטום חיובי וכיבו את הקולות שהחלו להישמע על חוסר תיאום בין מוראנט ובין חבריו לקבוצה. ממפיס היא קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובה בליגה, והשנייה בריבאונד בכלל, ובקבוצה שלא מלאה בקלעים אוטומטיים זה נכס חשוב מאוד.

9: ניו-יורק ניקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-15- 18 העונה (לא דורגו – 4).
ריבוי ההיעדרויות אילץ את ת'יבודו להחזיר לרוטציה את קמבה ווקר מחוסר ברירה, והוא נענה בניצחון על דטרויט שבו קמבה, פורנייה ורנדל היו סולידיים, משחק 44 נקודות של קמבה שלא הספיק נגד וושינגטון וטריפל-דאבל שלו בניצחון על ההוקס. קמבה שווה דקות ללא ספק, ואולי זה יכול להניע משהו בחזרה אצל הניקס.

10: סאן-אנטוניו ספרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-14- 19 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הופעה ראשונה בדירוג לספרס שנמצאים כעת גם בטופ 10 של המערב המוליך לפליי-אין. הספרס עקפו את גולדן סטייט בכמות האסיסטים למשחק, וכשמדובר בקבוצה שמדורגת רביעית במיעוט איבודים מדובר בהישג מרשים מאוד שמצביע על ניהול משחק חכם, יחד עם מקום בטופ 5 של האחוזים מהשדה ובטופ 10 של האחוזים מחוץ לקשת ומיעוט עבירות.

המפתיעות:

1: ניו-יורק ניקס: קמבה ווקר שיחק השבוע את הכדורסל הטוב ביותר שלו כבר כמה שנים, וזה הוביל את הניקס לשני ניצחונות שקצת מחזירים אותם לעניינים, יחד עם שיפור ביכולת של רנדל ואולי גם פורנייה. אם הניקס הרוויחו בחזרה את קמבה מצבם יהיה טוב יותר בהמשך.

2: סאן-אנטוניו ספרס: מאז ה-26/11, הספרס ניצחו 10 משחקים והפסידו 6, כשרק 8 קבוצות בליגה הצליחו יותר בתקופה הזאת – 4 הראשונות של המערב ו-4 מתוך 5 הראשונות של המזרח (מיאמי מיד אחרי זה עם 9- 6). בתקופה הזאת, ההתקפה של הספרס מדורגת רביעית וההגנה עשירית, ופתאום הם במקום שמוביל לפליי-אין.

3: ממפיס גריזליס: הקבוצה היחידה שניצחה העונה את 2 מוליכות הליגה – גולדן סטייט ופיניקס – והיא ניצחה גם את השלישית בליגה – יוטה. למעשה, יש כרגע רק 4 קבוצות עם מאזן חיובי במערב – יוטה ופיניקס שהובילו את הליגה בעונה הסדירה שעברה, גולדן סטייט שתהיה מחלוקת עזה בשאלה האם ועד כמה היא מפתיעה וממפיס שמקום רביעי במערב זאת הפתעה לכל הדעות אצלם.

המאכזבות:

1: לוס אנג'לס לייקרס: הם כעת ברצף של 5 הפסדים, ויחד עם הפציעה של דיוויס, נראה שהלייקרס לקחו צעד גדול אחרונית לאחרונה. באופן אישי, לברון רושם מספרים נהדרים, אבל הלייקרס מוצאים את עצמם בפיגור גדול פעם אחר פעם, וגם כשהם חוזרים זה לא מספיק כדי להשלים את המהפך עד הסוף לניצחון.

2: פורטלנד טרייל בלייזרס: השבוע הם שיחקו רק פעמיים והפסידו לפליקנס ולדאלאס כשנגד הפליקנס ההתקפה הייתה רעה מאוד ונגד דאלאס זו הייתה ההגנה. המספרים האישיים של לילארד קצת משתקמים לאחרונה, אבל הם מתפרקים בדקות המנוחה שלו והוא לא מספיק דומיננטי כדי להוביל לניצחונות למרות זאת.

3: סקרמנטו קינגס: רק לפני קצת יותר משבוע דובר על השיפור בסקרמנטו מאז פיטורי לוק וולטון, אבל כעת הם שוב עם רצף של 3 הפסדים, גם התקפה וגם הגנה רעות מאוד השבוע, ושוב המאבק על הפליי-אין מתחיל קצת להתרחק, לפחות בתחושה אם לא בפער הממשי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט