הדירוג השבועי 2022 – 9 / עמיחי קטן

שבוע מספר 9 עבר על הליגה, והפעם גם חזרנו לדחיית משחקים אחרי כמעט שנה שלא הזדקקנו לזה. בקרוב אנחנו נגלה האם הפתרון של החתמת שחקני ג'י-ליג יעבוד ויצליח למנוע ביטלים ודחיות, אך בינתיים אנחנו יכולים לסכם את אלו שכן שיחקו השבוע.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: פיניקס סאנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-24- 5 העונה (לא דורגו – 1).
בגלל המאבק הצמוד עם גולדן סטייט, הסאנס דורגו במקום השני בכמה מקרים שונים, אך כעת הם השיגו את המאזן הטוב בליגה ורושמים רק שני הפסדים ב-25 המשחקים האחרונים שלהם. בשני המשחקים האחרונים היו להם 9 קלעים בדאבל-פיגרס, ועם החזרה של בוקר השמש זורחת בגאון.

2: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 3- 0 השבוע ו-15- 15 העונה (לא דורגו – 4).
הפעם מינסוטה ברצף של 4 ניצחונות, כשלאור ההיעדרות של אדוארדס מ-2 המשחקים האחרונים, מה שבולט זו ההגנה שדורגה שלישית השבוע. טאונס מוביל התקפה מספיק טובה כדי לנצל את היתרונות שההגנה הטובה של הטימברוולבס מביאה להם, והניצחון האחרון על דאלאס העלה אותם למקום ה-8 במערב.

3: שיקגו בולס: מאזן 2- 0 השבוע ו-19- 10 העונה (לא דורגו – 1).
הקבוצה הראשונה שנאלצה להשבית את פעילותה, אבל כשהם עלו על הפרקט הבולס המשיכו לנצח, וסופרים שבוע נקי מהפסדים ששמר עליהם במקום השני במזרח וקרוב מאוד לברוקלין. במקרה של הבולס מדובר בהתקפה הטובה ביותר בליגה בשבוע האחרון שמובילה אותם, כשראינו את דרוזן תופר 19 נקודות ברבע האחרון נגד הלייקרס.

4: קליבלנד קאבלירס: מאזן 2- 0 השבוע ו-19- 12 העונה (1 – 1).
ההגנה הטובה ביותר גם השבוע שמצמצמת את הפער מגולדן סטייט בפסגת הדירוג ההגנתי של כל העונה, והשבוע ראינו מקליבלנד גם את ההתקפה השנייה בטיבה, גם כתוצאה ממשחקים נוחים יחסית נגד יוסטון ומילווקי מאוד חסרה. עכשיו המשחקים שלהם הושבתו לכמה ימים, ויהיה מעניין לראות כמה מהם יוכלו להשתתף כשהקבוצה תחזור לפעילות.

5: ניו-אורלינס פליקנס: מאזן 2- 0 השבוע ו-10- 21 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
באופן כללי, הפליקנס נראים קצת יותר טוב לאחרונה וניצחו 6 מתוך 11 המשחקים האחרונים, אחרי 4 ניצחונות בלבד ב-20 המשחקים הראשונים של העונה. השבוע, הם עלו לפרקט בסך הכל פעמיים, כאשר פעם אחת זה הסתיים עם ניצחון בהארכה ופעם אחת בסל הניצחון הרחוק ביותר אי פעם של דבונטה גרהאם.

6: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-25- 6 העונה (8 – 1).
השבוע גולדן סטייט בחרו לתרום את ההפסד השבועי לטורונטו במשחק שבו מעבר לג'ורדן פול שנכנס לפרוטקול הקורונה קצת קודם לכן, וכמובן בנוסף לוייסמן וקליי, נעדרו גם סטף, וויגינס, איגודלה, גרין ואוטו פורטר. מעבר לזה, הווריורס חגגו את השיא של סטף, לא הרשימו יותר מדי, ודאגו להכריע משחקים ברבע האחרון.

7: ברוקלין נטס: מאזן 2- 1 השבוע ו-21- 9 העונה (4 – 3).
עוד קבוצה שפעילותה הושבתה בגלל מחסור בשחקנים פעילים, כולל קיירי שנכנס לפרוטוקול הקורונה לא הרבה אחרי שהוחלט לנסות לשלב אותו בסגל בכל זאת. אולם, כל עוד דוראנט שיחק הוא דאג לניצחונות, וחיזק את מקומו הגבוה במועמדות ל-MVP.

8: מיאמי היט: מאזן 2- 1 השבוע ו-18- 13 העונה (9 – 1).
בסך הכל, ההיט מתמודדים יפה עם הפציעות של באטלר ואדבאיו ושומרים על מרווח מסוים ממאבקי מרכז הטבלה במזרח, בעיקר בזכות הבלחות של צעירים דוגמת מקס סטרוס וגייב וינסנט. עם זאת, דווקא כשהגיעו לדטרויט עם רצף של 2 ניצחונות הם אפשרו לפיסטונס לנצח לראשונה מזה יותר מחודש.

9: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: מאזן 2- 1 השבוע ו-10- 19 העונה (לא דורגו – 5).
את ההפסד הדרמטי שלהם לפליקנס כבר הזכרנו, אז שאר השבוע עמד בסימן תיקונים. קודם כל, סל ניצחון של שג"א נגד הקליפרס שהפעם גם מספיק לניצחון, ואחר כך הגיע אמש ניצחון על ממפיס, שאולי מתחיל לתקן במעט את התבוסה ההיסטורית מלפני שבועיים וחצי.

10: יוטה ג'אז: מאזן 2- 2 השבוע ו-21- 9 העונה (2 – 2).
בשבוע שעבר הזכרתי שהם לא הפסידו ביותר מנקודה מאז ה-14/11, אז השבוע הזה נפתח עם ניצחון קליל על הקליפרס והסתיים בניצחון על שארלוט, אך אז באו הספרס ליוטה והרסו את זה עם ניצחון ב-2. התכנון המקורי היה לכתוב שזה עדיין רצף של הפסדים בסל אחד בלבד, אך אז הגיע דני אבדיה וטרף את הקלפים עם הגנה טובה על מיטשל שהובילה להפסד של הג'אז ב-6.

המפתיעות:

1: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: ההגנה שדורגה השבוע שישית ועולה למקום ה-17 העונתי היא גולת הכותרת העיקרית, יחד עם היכולת המצוינת של שג"א לאחרונה, יחד עם דורט וגידי שכמעט הפך לצעיר ביותר שרושם טריפל-דאבל, כשדווקא 2 נקודות היו חסרות לו להישג הזה.

2: ניו-אורלינס פליקנס: השבוע הם הצליחו להיות ממוצעים התקפית ובטופ 10 ההגנתי, שזה עיקר מה שהוביל לשיפור והספיק להגעה ל-2 משחקים צמודים, שאפילו הסתיימו ב-2 ניצחונות. פתאום המרחק מהפליי-אין הוא 3 משחקים בלבד, לא משהו בלתי מחיק.

3: מינסוטה טימברוולבס: הקבוצה הכי לא יציבה בליגה נמצאת כעת ברצף של 4 ניצחונות שהחזיר אותה למאזן חצוי ולמקום השמיני במערב. אדוארדס הספיק לשחק רק משחק אחד השבוע, ולקלוע בו 10 שלשות ו-38 נקודות, לפני שנכנס לבידוד, אך טאונס מוביל התקפית וההגנה נראית מעולה במשחקים האחרונים.

המאכזבות:

1: שארלוט הורנטס: היחידים חוץ מהקליפרס שהפסידו 3 משחקים רצופים, ובמקרה של שארלוט, זה תוצאה של הגנה רעה. אמנם יוסטון הצליחו לספק הגנה רעה אפילו יותר השבוע, אבל ההורנטס מחזיקים בבטחה במקום האחרון ברייטינג ההגנתי העונה, והם יהיו חייבים להתשפר שם כדי שהכדורסל המלהיב שלהם גם יביא תוצאות.

2: דאלאס מאבריקס: בהתחלה היה נדמה שדאלאס מצליחים להחזיק עם הפציעה של לוקה ולמצוא תחליפים זמניים, אך כעת המאבס כבר עם רצפי הפסדים, מאזן שלילי ומחוץ לשמינייה הראשונה. עם זאת, את ינואר שעבר הם סגרו עם מאזן 10- 12 שלילי ובכל זאת הגיעו למקום החמישי במערב, ככה שיש עוד זמן לפני שנכנסים ללחץ.

3: לוס אנג'לס קליפרס: ההתקפה של הקליפרס לא טובה העונה, והשבוע רק זו של הלייקרס הייתה גרועה יותר, אך המפתח עבור הקליפרס נמצא בצד ההגנתי. השבוע הם היו רעים גם בתחום הזה של הפרקט, כשהמקום ה-23 בדירוג ההגנתי השבוע הביא להם את הנט רייטינג הגרוע ביותר בתקופה הזאת, והם היחידים יחד עם דאלאס ללא ניצחון השבוע.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. בס"ד
    תודה עמיחי, מתגעגע ל יוסטון בדירוג.
    אבל הדירוגים הקרובים הולכים לנחות מוזרים בגלל הבידודים והחולים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט