אסטרטגית וממוקדת: סיכום מחזור 15 ב-NFL/ שחר דלאל

1.  הקורונה ממשיכה לקבוע את סדר היום ב-NFL. זה התחיל בדחיית חלק מהמשחקים ליום שלישי על מנת לאפשר לחלק מהשחקנים להחלים/ לצאת מהפרוטוקול, ולתת לתמונת הפלייאוף להתברר על המגרש (עוד על זה בהמשך).

הליגה קיוותה שהצעדים המהירים שלה יעשו את ההבדל ויאפשרו להמשיך את העונה כסדרה, אבל ההתפרצויות הנרחבות בוושינגטון, לוס אנג'לס ראמס ובעיקר קליבלנד (20 שחקנים) גרמו לה לעשות חושבים מחדש.

הליגה הבינה שבצעדים "המחמירים" שנקטה עד עכשיו לא יהיה ניתן לסיים את העונה כסדרה, ולאור ההבנה שווריאנט האומיקרון פחות מסוכן והאמירה של ה-CDC כי מחוסנים א-סימפטוטים לא מדבקים, היא החליטה לשנות את אופן הבדיקות שלה "לאסטרטגית וממוקדת".

נכון לרגע כתיבת שורות אלו יותר מ-200 שחקנים חלו מתחילת השנה, רובם המוחלטת מחוסנים ואף אחד עדיין לא אושפז בגלל הווירוס. כל אלה הובילו להחלטה, ביחד עם ארגון השחקנים, ש"ההופעה חייבת להימשך" ומעכשיו ייבדקו פחות שחקנים מחוסנים בתקווה שלא נראה משחקים מבוטלים. רק העתיד ייקבע אם זאת היתה ההחלטה הנכונה.

2. אחד האנשים החשובים בליגה הוא סנטר קליבלנד ג'יי סי טרטר, שמשמשך כנציג השחקנים הפעילים בארגון השחקנים. השחקן, שנכנס אתמול לפרוטוקול קורונה וחטף הרבה אש משחקני אוקלנד (שהתמודדה השבוע מול הבראונס), חשף השבוע קצת על מה שהלך מאחורי הקלעים של ההחלטה לדחות את המשחקים בשבוע החולף.

לפי גרסתו של טרטר הליגה התכוננה לבטל את המשחקים בהם מעורבות הקבוצות שלא הצליחו להעמיד סגל שלם (וושינגטון, הראמס וקליבלנד), מה שהיה גורם לכך ששחקני ששת הקבוצות המעורבות לא יקבלו שכר על אותו מחזור (שכר השחקנים בליגה משולם ב-17 תשלומים, בכל מחזור).

על פניו הליגה ובעלי הקבוצות היו יכולים להחריג את שחקני הקבוצות ולקבוע כי המחזור התקיים מבחינת ההשפעה על השכר (ולקבוע ניצחון טכני לקבוצות היריבות), אך טרטר רמז שלא היתה כל כוונה כזאת מצד הבעלים והוא עשה את הטוב ביותר על מנת שכל המעורבים יהיו זכאים לשכרם (גם השחקנים שנכנסו לפרוטוקול). עוד נקודה שחלפה מתחת לרדאר, ומראה את היחס מהחפיר שהשחקנים חווים מבעלי הממון.

3. אם לא מספיקות לה צרות, הליגה ממשיכה ללכת מדחי אל דחי בנושא השיפוט, וצוותי השידור בכל הרשתות כבר לא מסתירים את חוסר שביעות הרצון מהמוצר שהם מקבלים. ב-ESPN הקדישו את רוב יום רביעי כדי לדון בשאלה מה ניתן לעשות.

סקוט ואן פלט העלה השבוע נקודה מעניינת שדיברה על כך שהגורם היחיד בליגה שלא חשוף לביקורת הוא השופטים. הם לא מחוייבים להגיב לעיתונות, אי אפשר לפנות אליהם בצורה פרטנית והקשר היחיד שיש להם מול התקשורת הוא בהודעות שהם מוצאים שם הם מנסים להסביר למה החלטות השיפוט שלהם היו נכונות (ואף פעם לא מודים בטעות) – ובארגון שמגלגל כל כך הרבה כסף מהימורים (בין אם סטנרטיים ובין אם במשחקי הפנטזי היומיים) זה משהו שלא יכול להימשך.

4. הרבה אנשים באים בטענות למערכת ה-VAR שיש בכדורגל, אבל כרגע היא מציעה את הפתרון הטוב ביותר לליגת השניה שטוענת שבה בועטים בכדור. מערכת ה-Sky judge שכבר נוסתה בהצלחה מרובה בליגות ה-AAF וה-XFL יכולה בעלות מזערית לצמצם כמעט לאפס את טעויות השיפוט שנתונות "לשיקול דעת". מלבד עקשנות ושמרנות אין סיבה שזה לא יתחיל כבר מהשנה הבאה…

5. 255 משחקים עברו מאז הפעם האחרונה (2006) שטום בריידי סיים משחק "על האפס". אנחנו אולי לא נראה את זה קורה שוב העונה, אבל לקווטרבק צפוי מאבק בעלייה בשבועות הקרובים לאחר שאיבד את הרסיברים מייק אוואנס וכריס גודווין והרץ לאונרד פורנט (שסיים את העונה). הוא אולי יכול להתנחם בחתימה של לביון בל בקבוצה, לאחר שכבר היה עם רגל וחצי בפרישה ושקל לעבור לקריירת איגרוף.

6. שחקן ההגנה של השנה של כותב שורות אלה, טרבון דיגס, השיג השבוע את האינטרספשן העשירי שלו העונה. כמה מדהים הנתון הזה? אף שחקן לא השיג 11 חטיפות מאז 1981 ושיא הליגה שעומד על 14 חטיפות (של "נייט טריין" ליין) הושג ב-1952, עידן אחר לגמרי. יש לו עוד שלושה משחקים לשפר את הנתון הזה.

7. ואם כבר מדברים על שיאים, 15.9 מיליון צופים ראו את משחק יום שני בין המחליפים של שיקאגו למינסוטה. ESPN שהתעקשה להשאיר את המשחק על כנו, למרות שהיתה יכולה לשנות אותו בשלב זה של העונה למשחק עם משמעות גדולה יותר, זכתה מההפקר כשהשיגה את הנתון הגבוה ביותר למשחק בחודש האחרון של העונה מאז 2011. כנראה שצבא האמת של קירק קאזינס הוכיח את עצמו.

8. אחרי 15 מחזורים, גרין ביי היא הקבוצה הראשונה שמבטיחה את המקום שלה בפלייאוף לשנת 2021. זאת רק מראה לכמה צמודה הליגה השנה.

9. דניאל ג'ונס סיים את העונה, כאשר הג'איינטס הכניסו אותו לרשימת הפצועים. עכשיו השאלה היא האם הם יתחייבו לשנה חמישית עבור הקווטרבק שאיכזב כל כך הרבה אנשים בניו יורק. בהתחשב בשינויים שייקרו בפגרה בהנהלה, לא הייתי בונה על זה…

10. השבוע הוכרזו הסגלים לפרו בול, כאשר אינדיאנפוליס היא שיאנית הקבוצות עם שבעה נציגים, בראשותו הרץ ג'ונתן טיילור. גם טום בריידי שבר את שיא ההופעות עם הזימון ה-15 למשחק. מי השחקן שהכי חסר לכם ברשימה? תגידו לנו בתגובות.

*

משחק יום חמישי: טנסי טייטנס (5:10) 20 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (7:8) 17

טנסי עשתה צעד חשוב מאוד לעבר הפלייאוף עם הניצחון הזה, שהעלה אותה למאזן 5:10, בעוד הניינרס מאבדים הרבה מאוד גובה במאבק על הכרטיס ב-NFC.

זה היה משחק של שתי מחציות. הראשונה היתה בשליטה של האורחים, כאשר להפסקה היא ירדה ביתרון 0:10, למרות יכולת פושרת מאוד של הקווטרבק ג'ימי גארפלו. המחצית השניה היה בשליטת המארחים, והם כבר היו ביתרון שבע, עד שטאצ'דאון של ברנדון איוק איזן את התוצאה. הטייטנס לא התרגשו ובזכות סקראמבל נפלא של ראיין טנהיל הגיעו לטווח של שער שדה, בזבזו את הזמן ורנדי בולוק קבע את תוצאת המשחק.

טאנהיל סיים משחק סולידי עם 22 מ-29 ל-209 יארד וט"ד (וגם ריצה ל-23 יארד שסגרה את המשחק), כאשר הוא מקבל עזרה מאיי ג'יי בראון עם 145 יארד וט"ד. בצד השני משחק הפכפך של גראפלו עם 322 יארדים ט"ד ו-2 חטיפות, כאשר 159 יארד של דיבו סמואל לא עזרו בסיום.

*

משחקי יום שבת:

23:30: קליבלנד בראונס (7:7) אצל גרין ביי פאקרס (3:11)

זה אומנם קרב בין שתי המובילות של מחוז הצפון בליגות שלהם, אבל שתי הקבוצות מגיעות במומנטום שונה לגמרי. המאחרים כבר הבטיחו את המקום בפלייאוף, אבל יירצו להמשיך ולהבטיח את המקום הראשון ב-NFC שמבטיח שבוע חופש.

בצד השני, קליבלנד שמגיעה אחרי שבוע קצר (הפסד לאוקלנד) עדיין תחסר מספר שחקנים פותחים, והיא חייבת לשפר את מאזן החוץ שלה אם היא רוצה להבטיח הופעה בפלייאוף. הבראונס יקוו לחזרתו של בייקר מייפילד מרשימת הקורונה, אחרת הסיכויים שלהם פוחתים משמעותית.

תחזית: המארחים בדרך כלל לא מפספסים הזדמנויות כאלה, ניצחון לגרין ביי.

03:15 (בין שבת לראשון): אינדיאנפוליס קולטס (6:8) אצל אריזונה קרדינלס (4:10)

למרות שהם כבר רשמו עשרה ניצחונות אריזונה איבדה בשבוע שעבר את המקום הראשון ב-NFC, אחרי שהפסידו לדטרויט, אחת מהקבוצות הגרועות בליגה. למרות שבסיטואציה מסויימת גם אם יפסידו הם יבטיחו מקום בפלייאוף, קליף קינגסברי יקווה שהמשחק החולף היה רק מעידה חד פעמית, כאשר מול אינדיאנפוליס הם לא יוכלו להוריד את הרגל מהגז.

בצד השני הקולטס מגיעים בתקופה הטובה ביותר שלהם העונה כאשר הם ניצחו חמישה מששת המשחקים האחרונים והם חזק בתמונת הפלייאוף ב-AFC (כרגע מקום 5). הם יקוו להמשך היכולת המופלאה של ג'ונתן טיילור שרושם העונה ממוצע של יוצר מ-100 יארד למשחק.

תחזית: אריזונה בנפילה חופשית בזמן האחרון והקולטס באים במומנטום חיובי, ניצחון לאינדיאנפוליס בקרב צמוד.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה שחר. היה מחזור משוגע לגמרי, מצד אחד כל יום פוטבול, מצד שני, סגלים שהמאמנים היו צריכים spotter כדי לזכור מי נמצא איפה. סה״כ אפשר לומר (מהצד שלי כאוהד נייטרלי) שלפחות קריסות והשפלות לא היו פה. נכון שזה לא פייר לוושינגטון או לבראונס לעלות בסגל כ״כ חסר, במיוחד לקבוצות שעוד נאבקות על מקום בפלייאוף, אבל א. אני לא אוהד של אף אחת מאלה, אז מה אכפת לי, ב. זה לא שעם סגל מלא הם דרסו את הליגה, ע״ע מאזנם הנוכחי וג. מי שמפסיד עם סגל מלא בנובמבר, שלא יבכה שהוא עף מהפלייאוף עם סגל חסר בדצמבר. מה שאכפת לי זה שמשחקים לא יתנהלו במעמד צד אחד, וזה לא היה וטוב שכך, גם אם התוצאה הלכה לצד עם הבלי חוסרים.
    לגבי השיפוט, די לבכות. עשרים שנה צועקים כל מני שהליגה מרוב נסיון להגן על השחקנים הורגת את המשחק, וכולם ״אבל חייבים למנוע זה ולמנוע זה״ והנה, עכשיו שופט צריך בזמן אמת להחליט אם זה שהמגן נפל על הקוורטרבק בזמן הסאק זה חלק מהתנועה שלו, או לא, או אם יכל למנוע את זה או לא וגם 100 הילוכים חוזרים לא יקבעו את זה, או אם המפגש בין הקסדות בזמן התאקל היה מכוון או לא או שהיה ניתן למניעה או לא, וגם 200 הילוכים חוזרים לא יכולים לקבוע את זה. אז לא שרקו, וקרעו אותם, ועכשיו שורקים על הכל, better safe than sorry, וכולם בוכים. בעמדת השידור מביאים הילוכים חוזרים, פלוס פרשנים, פלוס פרשן לענייני חוקים מהאולפן ולא מצליחים להחליט אם זה היה pass interference או לא. שלא לדבר על חוקי הטלפתיה האם הנפת היד היתה taunting או שמא עבר זבוב תועה בדיוק ליד קסדתו של השחקן. שורקים ובוכים. מי שהורג את האוזה שמטילה ביצי זהב שלא יבכה שהגופה מסריחה. מצד אחד השיפוט מדוייק, יש בחינה מיידית של מהלכי סקורינג, ואפשר לזהות במדויק אם השריקה היתה נכונה או לא, ואם לא, אז הולכים עם הקריאה על המגרש, ולאף אחד אין תלונות. אבל תמיד יש הולדינג שהוא לא הולדינג (מי היה זה שאמר שבעקרון כל מפגש של מגן ותוקף אפשר לשרוק עליו הולדינג? צדק) וroughing שהוא לא ואלף ואחד דברים כי ברגע שאתה קובע חוקים שהם פרשנות סובייקטיבית למהלך, הפתעה! הקביעה אם היה או לא הופכת להיות סובייקטיבית! אם השחקן ירד עם הברך לדשא זה לא סובייקטיבי. אם שחקן ירד עם הברך לראש של שחקן אחר בכוונה, במקרה, יכל להמנע, היה צריך להמנע, התנועה שהובילה למפגש היתה כזו שאם היה פועל קצת אחרת היה נמנע אבל מאחר והוא היה בתנועה לכיוון לא יכל למרות שידע, אז כן, בסוף ההילוך החוזר מראה שלא היה פאול. בישלתם, תאכלו. בתאבון.

    1. יש פתרון מאוד פשוט שנוסה כבר בזמן אמת, והחזיר את האמינות של השופטים (sky judge). העובדה שארגון השופטים מסרב להכניס את זה (ולהוסיף לעצמו משרות, מייד יו) מעלה הרבה שאלות שצריך לענות עליהם.
      אגב, כפי שציינתי – גם אם לא יעשו כלום, רק ייתנו לשופטים לדבר זה כבר יהיה שיפור. נמאס מהגישה שכולם צריכים לצופף שורות ולהסביר בדיעבד למה ההחלטה השגויה היתה נכונה. כולם מבינים שלשופטים מותר לטעות, טוב אולי חוץ מהשופטים עצמם…

      1. אלה פתרונות טובים, אבל כמה זה יפתור בעיות של עבירה סובייקטיבית? לזהות אם השחקן יצא מהתחום, הכדור עבר את הקו, או אם זה פאמבל או אינקומפליט, זה בהחלט יפתור, אבל אני לא חושב שאלה הבעיות. רוב השריקות השגויות (ואני כמובן לא רואה את כל המשחקים, אלא בערך 5 במחזור) נובעות ממה שאני מגדיר כעבירות סובייקטיביות, שנתונות לפרשנות השופט שראה את העבירה, אז זה יהיה אותו דבר, רק יותר מהר.

        1. לא יודע אם שגויות זאת ההגדרה הנכונה פשוט באמת סובייקטיביות..
          אולי הבעיה היותר גדולה היא דווקא העברות שמלכתחילה לא נשרקות ולכן גם לא עוברות ריוויו וכו'.
          לא זוכר מי כתב (אולי אתה) שפחות או יותר בכל מהלך יש עבירות לפי החוקים הייבשים זאת רק שאלה של מה מחליטים לאכוף ומה לא.

          אולי באמת הם צריכים להחליט על איזשהו סטנדרט של דברים שמתעלימים מהם ולפרסם אחרי המשחק מה הם רואים כעבירה ומה לא כדי שגם הקבוצות וגם השופטים ידעו להתיישר לפי זה.
          את החלק השני בכל מקרה צריך לעשות.

  2. היו כמה שריקות של Roughing the passer בשבועות האחרונים שבאמת היו מגוכחות, והולדינג זה באמת משהו סופר סובייקטיבי, אבל לא זה מה שיהרוג לנו את הכיף בפוטבול!!!

      1. טענה כזאת עוד לא שמעתי. PI? החוק הכי מובן שאפשר חוץ מחוקי מהלך המשחק. ביטול שלו משמעותו שכל עוד התופס נמצא בהישג יד (או כמעט כל חלק גוף אם להיות כן) המגן, לא תהיה תפיסה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט