הדירוג השבועי 2022 – 8 / עמיחי קטן

השבוע השמיני של העונה זה עתה עבר, ואחרי שכל הקבוצות הגיעו ל-5 הפסדים לפחות, אפשר להתפנות לדירוג שבועי נוסף. בשבוע האחרון היו כמה שינויים משמעותיים, כך שרק 4 מהקבוצות שהיו בדירוג הקודם נשארו בו הפעם, ויש אפילו הופעת בכורה של קבוצה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: קליבלנד קאבלירס: מאזן 4- 0 השבוע ו-17- 12 העונה (לא דורגו – 3).
השבוע, ההגנה של קליבלנד הייתה הטובה בליגה, וזה סייע להם לעלות למקום השני בדירוג ההגנתי של כלל העונה, מאחורי גולדן סטייט בלבד. גם הקליעה זרמה היטב השבוע, עם 58.1% אפקטיבי (מקום 3) ו-62% טרו שוטינג (מקום 2), ו-4 הניצחונות מעניקים להם את הפסגה.

2: יוטה ג'אז: מאזן 3- 0 השבוע ו-19- 7 העונה (6 – 3).
הפעם האחרונה שהג'אז הפסידו בהפרש של יותר מנקודה הייתה ב-13/11, אז היה זה הפסד 111- 105 למיאמי שהוריד אותם למאזן 8- 5. מאז, הם הפסידו פעם אחת בנקודה לממפיס ופעם אחת בנקודה לפליקנס, וניצחו את יתר 11 המשחקים, כולל הרצף הנוכחי של 7 ניצחונות. השבוע, הם לא רק ניצחו, אלא הביסו בהפרשים של 32, 22 ו-25, מה שמעיד על הכושר הטוב שלהם.

3: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-16- 12 העונה (לא דורגו – 4).
ההגנה של הקליפרס טובה לאורך כל העונה, אבל השבוע הדברים הסתדרו להם התקפית, גם ללא פול ג'ורג'. אחרי שבוסטון כמעט השלימו עליהם קאמבק, ואת אורלנדו הם ניצחו בקושי, הגיעו הסאנס ללוס אנג'לס ונחלו הפסד ראשון לקבוצה עם מאזן פחות טוב מהם (כלומר, לא גולדן סטייט) מאז אוקטובר.

4: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-19- 8 העונה (7 – 3).
הנטס ממשיכים בשלהם עם עוד שבוע רגוע והפסד אחד מול 3 ניצחונות שמשמרים את מעמדם בראשות המזרח. ברוקלין מרשימים יותר בסולידיות ההגנתית שלהם מאשר בהתקפה, אלא אם מדובר בדוראנט שממשיך לצבור עמדות במאבק האישי שלו על ה-MVP, והם הצליחו לנצל את זה שהיריבות הבולטות במזרח היו קצת פחות טובות השבוע כדי לשפר עמדות.

5: ממפיס גריזליס: מאזן 3- 1 השבוע ו-17- 11 העונה (1 – 1).
ממפיס עכשיו עם 8 ניצחונו ב-9 המשחקים ללא מוראנט, כשההגנה שהייתה הגרועה בליגה לפני פציעתו של מוראנט היא הטובה ביותר מאז, וכל השחקנים האחרים מצליחים לתרום הרבה יותר כשהם מעורבים הרבה יותר במשחק ההתקפה. המקום הרביעי במערב הוא התגמול שהגריזליס קיבלו בינתיים.

6: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-15- 13 העונה (לא דורגו – 8).
בפעם הראשונה העונה, הלייקרס הצליחו לחבר 2 משחקים רצופים טובים באותו שבוע, וסוגרים את השבוע הזה עם 3/4 שמעניק להם כניסה שנייה לדירוג. השבוע הזה בעיקר רשום על שמו של לברון בצד ההתקפי, אבל הדבר המרשים יותר זה ההגנה שדורגה שלישית השבוע ואולי טביעת האצבע ההגנתית של ווגל מתחילה לבוא לידי ביטוי.

7: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 13 העונה (לא דורגו – 7).
בגדול, מדובר בשבוע עם יוקיץ' מבחינת דנבר. ה-MVP המכהן רשם 31 נקודות, 15 ריבאונדים, 9.5 אסיסטים, 1.8 חטיפות וחסימה השבוע ב-65.6% אפקטיבי ו-68.1% טרו שוטינג. הבעיה של דנבר היא הדקות בלי יוקיץ' – פלוס 2 נגד הפליקנס, מינוס 7 נגד הספרס, מינוס 17 בפעם השנייה נגד הספרס ומינוס 15 נגד וושינגטון.

8: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-22- 5 העונה (10 – 1).
השבוע הזה עמד בסימן המרדף של סטף אחרי שיא השלשות, וכך יצא שהוא זרק 17 שלשות נגד פורטלנד, 14 נגד פילדלפיה ו-15 נגד אינדיאנה, אם כי הוא לוקח 13.4 שלשות בממוצע למשחק העונה, ככה שהמספרים האלה לא כל כך חריגים. הבעיה היא שהוא קלע רק 6, 3 ו-5 בהתאמה, כלומר 14/46 לא מדהים, והבעיה היותר גדולה היא שהקבוצה כולה מתקשה בקליעה כרגע עם 34/124 מבחוץ, כלומר 20/78 לכל מי שאינו סטף.

9: מיאמי היט: מאזן 2- 1 השבוע ו-16- 12 העונה (לא דורגו – 1).
השבוע האחרון היה עם לו"ז מורכב מבחינת מיאמי, כאשר הם פגשו את כל האחרות בטופ 5 במזרח חוץ מברוקלין. ההספק, כלומר ניצחון על מילווקי ושיקגו והפסד לקליבלנד, הוא די נאה, כך שההיט אמנם במקום ה-5 במזרח כרגע, אבל, על פי טנקאטון, הלו"ז שלהם הוא השני הכי קל עד תום העונה (רק לקליבלנד יש לו"ז יותר קל) וזה יכול לעזור להם בהמשך.

10: טורונטו ראפטורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-13- 14 העונה (לא דורגו – 2).
הראפטורס שדרגו את ההגנה שלהם השבוע, חגגו בהתקפה נגד סקרמנטו, ועברו קודם לכן שני מותחנים – אחד שהסתיים בניצחון על הניקס ואחד שהסתיים בהפסד לאוקלהומה. גם את 9 הקלעים בדאבל-פיגרס נגד הקינגס כדאי להזכיר, הישג נאה שמעיד על האפקטיביות של הספסל.

המפתיעות:

1: לוס אנג'לס לייקרס: מעניין שההגנה התייצבה דווקא כשהברכיים חזרו להטריד את אנתוני דיוויס. הלייקרס אמנם ניצחו בסך הכל את בוסטון, אוקלהומה ואורלנדו, אבל שבוע שבו הם משיגים 3 ניצחונות קלילים הוא חריג בינתיים.

2: לוס אנג'לס קליפרס: ללא פול ג'ורג', הקליפרס ממשיכים להתקשות התקפית, אבל ההגנה נשארת לא פחות חזקה, וברגעי ההכרעה הם בדרך כלל מצליחים להשיג את הניצחון. עכשיו הם קרובים יותר למקום הרביעי במערב מאשר לפליי-אין.

3: אינדיאנה פייסרס: הלילה הם אמנם הפסידו לגולדן סטייט במשחק דרמטי, אבל קודם לכן היו להם 3 ניצחונות רצופים, כשההתקפה שלהם השבוע מדורגת חמישית וההגנה תשיעית. כעת, הם במרחק של שני משחקים בלבד מהמקום בפליי-אין, ואולי זה יגרום להם לדחות את הפירוק המסתמן לשלב קרוב יותר לטרייד דדליין.

המאכזבות:

1: ניו-יורק ניקס: מאז פתיחת העונה הטובה, הניקס ממש לא מרשימים, וגם אם את המשחק האחרון אפשר לקחת בעירבון מוגבל בגלל הסגל הקצר, הם לא ציפו להיות בקושי מקום 20 גם בהתקפה וגם בהגנה בשבוע שבו הם נגד הספרס, אינדיאנה וטורונטו לפני המשחק הקשה נגד מילווקי. כדאי גם לשים לב לכך שעכשיו הם רק במקום ה-12 במזרח.

2: דטרויט פיסטונס: נמנעתי מלשים אותם כאן בגלל שהציפיות לא ממש קיימות, אבל אחרי 12 הפסדים רצופים אני מרגיש צורך להזכיר אותם. ללא ג'רמי גרנט הפצוע, המרוץ לבחירה הראשונה בדראפט ילך בקלות יותר.

3: מינסוטה טימברוולבס: הקבוצה הכי לא יציבה בליגה חזרה לאחרונה להרגלים הרעים בהגנה, כאשר הזאבים ספגו 136 נקודות מיוטה ו-123 מקליבלנד. הניצחון האחרון על פורטלנד עצר רצף של חמישה הפסדים, אך באופן כללי התחושה היא שבכל פעם שהטימברוולבס מפתחים מומנטום הוא אובד להם במהירות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה עמיחי.
    וואלה, מעניין הנתון שהבאת על יוטה. עושה רושם שמאז אותה פתיחה מהוססת של 8-5, הם התעשתו והפכו למפלצת של הליגה. נראה לי שבפיניקס ובגולדן סטייט צריכים להפנים שהם הולכים בעצם להתחרות על המקום השני במערב, ולא בראשון..

    1. מצד שני, כדאי לציין שהניצחונות של יוטה היו נגד טורונטו, סקרמנטו, אוקלהומה, ניו-אורלינס, פורטלנד ומינסוטה השליליות, פעמיים נגד פילדלפיה כשפעם אחת זה היה ללא אמביד, נגד וושינגטון ובוסטון הלא יציבות, ובמשחק היחיד נגד יריבת צמרת הם ניצחו את קליבלנד בנקודה.

        1. האמת היא שרוב הקבוצות בליגה מפנקות, יש אולי רבע ליגה בגזמה שאפשר להגיד עליהם שהתחברו ומשחקות בערך כמו הפוטנציאל שלהן. יוטה מחוברת אז זה יתרון על 20-25 קבוצות אחרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט