לקראת מחזור 15 בNFL

מאת יניב שושני ועידו רבינוביץ'

הבטיח וקיים. מהומס והרברט

מה שתוספת קטנה של עוד קבוצה לפלייאוף יכולה לגרום. כרגע יותר מחצי ליגה במאבקים מסוגים שונים על כרטיס לפלייאוף, כולל קבוצות במאזנים שליליים, והעסק הולך ומתחמם לנקודת רתיחה. גם הקורונה מוסיפה את חלקה, ולא פחות משלושה משחקים נדחים במספר ימים עם עשרות שחקנים שנמצאו חיוביים לקורונה, כך שמחזור 15 מתפרס על כמעט שבוע.

ותחילה, סיקור המשחקים המוקדמים.

לוס אנג'לס צ'רג'רס (6-8)  – קנזס סיטי צ'יפס (4-10) 34:28

המשחק בין הצ'רג'רס לצ'יפס היה מסוג המשחקים שמבטיחים, וגם מקיימים, בגדול.

שתי קבוצות מאומנות, כשרוניות, עם קווטרבקים מהטובים בליגה, מנפקות משחק תאווה לעיניים, שמוכרע רק לאחר הארכה.

המשחק היה צמוד לכל אורכו, ו- 2:19 דקות לסיום הצ'רג'רס סיימו דרייב ארוך עם ט"ד של קינן אלן המצוין, רק בשביל לראות את מהומס משווה את התוצאה במהירות הבזק עם מסירה לטרוויס קלסי. בהארכה עצמה הצמד מהומס את קלסי לא נתן לצ'רג'רס שום אפשרות חזרה, וגמרו את המשחק בדרייב הראשון והיחידי של תוספת הזמן.

קלסי מסיים משחק מפלצתי של 191 יארדים ושני ט"ד דרמטיים, מהומס עם עוד משחק מעל 400 יארדים, ומי זוכר עכשיו את פתיחת העונה המגמגמת של הצ'יפס.

פריוויו למחזור 15

ניו יורק ג'ייאנטס (9-4)  – דאלאס קאובויס (4-9) (ניו יורק, ראשון 20:00)

הקאובויס מסיימים את המסע המזרחי שלהם במשחק מול יריביהם משכבר הימים, מקווים להוסיף עוד ניצחון ולהבטיח אליפות בית ראשונה מאז 2018.

בשני הניצחונות האחרונים, דאלאס מצאה דרכים לנצח למרות משחקים לא טובים של דאק פרסקוט, בעיקר בזכות איבודי כדור שנכפו על היריבות, ארבעה בכל משחק.

המארחת עדיין מחפשת את עצמה, ותנסה בכל כוחה לא להפסיד ליריבה השנואה מטקסס, בטח לא בבית. לשם כך דניאל ג'ונס יצטרך להיגמל מאיבודי הכדור שלו, וסאקואן בארקלי חייב לצאת מהבינוניות שאופפת אותו כל השנה.

נתון מעניין –למיקה פרסונס מדאלאס יש 9.5 סאקים בששת המשחקים האחרונים, הכי הרבה לרוקי מאז 1986.

תחזית –הענקים יתאמצו, ישתדלו ויגירו זיעה, אבל הניצחון ילך לקאובויס, התשיעי שלהם מול הג'ייאנטס בעשרת המשחקים האחרונים.

איזו עונת רוקי חלומית, מיקה פרסונס (צילום: bloggingtheboys.com)

דטרויט ליונס (1-11-1) – אריזונה קארדינלס (3-10) (דטרויט, ראשון 20:00)

הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה מארחת את הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה (יחד עם עוד שתי קבוצות), יותר קצוות מזה אין.

הקארדינלס מגיעים למפגש לאחר הפסד כואב בבית לראמס, ואין כמו הליונס בכדי להתאושש מהר מההפסד. הליונס אומנם מציגים יכולת משופרת בחמשת המחזורים האחרונים, אבל פערי הכוחות פשוט גדולים מידי, ולקארדילנס יש יתרון בכל אספקט של המשחק.

נתון מעניין –הקארדילס מציגים מאזן מושלם במשחקי חוץ, וכל שלושת ההפסדים הגיעו דווקא בבית.

תחזית –כל תוצאה מלבד ניצחון ברור של אריזונה, תהיה הפתעה מרעישה.

הזדמנות להתאושש ממשחק נפל, קיילר מוריי (צילום: nfl.com)

בפאלו בילס (6-7) – קרוליינה פאנת'רס (8-5) (בפאלו, ראשון 20:00)

שבוע חולף לו, ושוב הבילס במשחק עם הגב לקיר, אבל הפעם זה ממש משחק של להיות או לחדול לדידם.

ארבעה הפסדים רצופים בסופרבול, בתוספת כמעט שני עשורים נטולי פלייאוף, ולבילס יש אות קין של לוזריות. במועדון קיוו שהקבוצה הנוכחית תשכיח קמעה את אכזבות העבר, אבל אז הגיעו חמישה הפסדים בשמונה משחקים, הפטריוטס השנואים שוב מעליהם, ולחץ העבר מאיים אפילו על ההעפלה לפלייאוף, שנראתה בטוחה כל כך לפני לא הרבה מחזורים.

למזלם היריבה השבוע הולכת ומאבדת גובה, הגנת הפאנת'רס לא מזכרה את תחילת העונה, ובהתקפה יש בעיה חמורה של קווטרבק, וגם קאם ניוטון ירד לקרקע המציאות, לאחר ההתלהבות של תחילת הקאמבק.

נתון מעניין – הפאנת'רס ניצחו העונה רק פעם אחת יריבה עם מאזן חיובי.

תחזית – למרות הלחץ, ולמרות שהפאנת'רס יכולים להתגלות כמוקש לא קטן, הבילס אמורים וצריכים לנצח, וניוטון ירשום הפסד 12 ברציפות כקווטרבק פותח של קרוליינה.

ללא מילים (צילום: buffalowdown.com)

ג'קסונוויל ג'אגוארס (11-2) – יוסטון טקסנס (11-2), 20:00

שתי הקבוצות החלשות בקונפרנס, שלא במקרה חולקות את התחתית של בית ה-AFC דרום, נפגשות בפלורידה כאשר החבורה מג'קסונוויל תנסה לנצח במשחקם הראשון ללא אורבן מאייר מאז שפוטר, ואילו יוסטון יקוו להמשיך רצף של 7 ניצחונות רצופים נגד היגוארים.

שאד קאהן, הבעלים של ג'קסונוויל, שם סוף לפיאסקו ופיטר את אורבן מאייר לאחר 13 משחקים בלבד. סוף שמרגיש מהיר מאוד אך מאוחר מדי בו זמנית, כאשר תומכי הקבוצה מקווים שהבחירה הראשונה בדראפט האחרון, טרוור לורנס, לא נהרס יותר מדי תחת ידו של מאייר.

בהנהגתו של סאנשיין, ההתקפה של ג'קסונוויל ממקומת במקום ה-30 בליגה, 2 מקומות מעל זו שבתחתית, היוסטון טקסנס. הם שמו פחות מ-10 נקודות בשישה משחקים העונה, שיא לפרנצ'ייז שיחגוג שני עשורים בעוד כמה חודשים. גם הג'אגס כמובן לא הרשמו התקפית תחת מאייר, 13.8 נקודות למשחק מהוות את הסמן הנמוך ביותר לקבוצה בהיסטוריה שלהם.

הימור: ג'קסונוויל נעמדת מאחורי המאמן החדש עם ניצחון ב-3.

פיטסבורג סטילרס (1-6-6) – טנסי טייטאנס (4-9), 20:00

הפלדות רוצים לעלות למאזן חיובי ולהשאיר בתמונה של ראשות הבית הצפוני ב-AFC, כאשר הטייטאנס ישמחו לשמור על הפער שלהם בפסגה של הבית הדרומי באותו הקונפרנס.

הגנת הסטילרס, שכונתה בעבר "וילון הפלדה", נותנת ליריבותיה לעבור אותה כמו וילון העשוי משי דק. מאז שבוע 11, הגנת הסטילרס נתנה למתמודדות מולה לטייל עם 421.8 יארד בממוצע למשחק, הנתון הגבוה בליגה בתקופה זו. 24.8 הנקודות שהם חטפו בממוצעלמשחק העונה הם הנתון הגבוה ביותר שלהם מאז 1988.

ההגנה הזו תאלץ להתמודד מול ראיין טנהיל וחוליו ג'ונס, שני שחקנים שלמרות עונות פנטסטיות בעבר, לא משחקים ברמת העילית שראינו מהם פעם. בעיקר חוליו, שתופס רק 52.7 יארד למשחק העונה, הוא צבר לפחות ממוצע של 70+ יארד באוויר בעשרת עונותיו הראשונות בליגה.

הימור: טנסי עולים למקום הראשון ב-AFC יחד עם קנזס סיטי לאחר ניצחון ב-4.

מיאמי דולפינס (7-6) – ניו יורק ג'טס (10-3), 20:00

הדולפינס יכולים לנצח משחק שישי רצוף ולעלות למאזן חצוי לראשונה מאז שבוע 2 כאשר הם מארחים את הניו יורק ג'טס בפעם השנייה החודש.

הדולפינס גברו על הג'טס במשחקם הקודם בקלות יחסית מאחורי היד השמאלית של טואה טונגווילואה. טואה משלים 70.6 אחוז מהמסירות שלו עם פאסר רייטינג נאה של 96.1, קצת עקביות בניגוד לסחרחרת הקווטרבקים של הג'טס, מלבד משחק פלא אחד של מייק וייט. הרוקי זאק ווילסון מעמיד שורה סטטיסטית מדאיגה של 56.1 אחוזי השלמה, 11 חטיפות ורק 6 ט"ד.

גם ההגנה של הירוקים לא מסייעת להם יותר מדי, הם מוותרים על 30.5 נקודות למשחק, הנתון הגבוה ביותר בליגה. מאידך, הגנת הדולפינס לא נתנה ליריבה לעבור 17 נקודו תבחמשת המשחקים האחרונים. פעם ראשונה שזה קורה להם מעל עשור.

הימור: מיאמי מנצחים פעם נוספת ומשאירים לעצמם סיכוי פלייאוף. 10 הפרש.

דנבר ברונקוס (6-7) – סינסנטי באנגלס (6-7) (דנבר, ראשון 23:05)

שנת 2015 היתה השנה האחרונה ששתי הקבוצות הופיעו בפלייאוף (הברונקוס אף זכו בסופרבול), והנה (במפתיע?) שתיהן חזק בתמונת הפלייאוף השנה.

הבאנגלס אומנם עם שני הפסדים רצופים, האחרון דרמטי במיוחד לניינרס בהארכה, אבל הם רק משחק אחד אחרי הרייבנס במאבק על ראשות הבית, ומציגים שיפור עצום יחסית לשנה שעברה. ג'ו בורו וג'אמאר צ'ייס מהווים את אחד הצמדים היותר טובים בליגה, וג'ו מיקסון מציג שנת שיא קריירה בעמדת הרץ האחורי, והוא מדורג שלישי בליגה מבחינת ט"ד בריצה ושני מבחינת יארדים.

הברונקוס רושמים ארבעה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים, ההגנה שלהם היא אחת מהטובות בליגה, וההתקפה מסתמכת על שני הרצים מלווין גורדון וג'אבונטה וויליאמס, שביחד ירדו ממאה יארדים רק בארבעה משחקים השנה. הפעם מחכה להם הגנת ריצה חזקה במיוחד, שמדורגת רביעית בליגה מבחינת ספיגת יארדים על הקרקע.

נתון מעניין –הברונקוס השנה במאזן 3-0 מול קבוצות מהבית הצפוני של ה- AFC.

תחזית – איזה משחק מסקרן מצפה לנו באיצטדיון ה"מייל היי" שבדנבר, בין שתי קבוצות שדי זהות ביכולתן. נלך על סוג של הפתעה עם ניצחון של הבאנגלס, ו"סוויפ" של הבית הצפוני על הברונקוס.

הכי הרבה ניסיונות ריצה, ג'ו מיקסון (צילום: dknation.draftkings.com)

סאן פרניססקו פורטי ניינרס (6-7) – אטלנטה פלקונס (7-6) (סאן פרניססקו, ראשון 23:05)

בלי הרבה יכולת, לא בהגנה או בהתקפה, הפלקונס עלו על שיטה. מלבד מול הסיינטס, כל הניצחונות של אטלנטה היו נגד קבוצות במאזן שלילי, ויחד עם השיטה החדשה הם עדיין בתמונת הפלייאוף העונה. הפלקונס מדורגים במקום 26 בליגה בנקודות ולא עברו אפילו פעם אחת את רף 30 הנקודות למשחק, בהגנה המצב לא טוב יותר עם מקום 28 בספיגת נקודות, אבל לפחות הם מצליחים לנצח משחקים צמודים, וכאמור עדיין עם סיכוי להופעת פלייאוף.

הניינרס מצידם בהחלט יודעים לנצח קבוצות במאזן חיובי, אבל בעיות במשחק המסירה, הן בהגנה והן בהתקפה, גורמים לחוסר יציבות, לעיתים אפילו במשחק עצמו, כמו למשל במחזור האחרון מול הבאנגלס. לפחות משחק הריצה נשאר יציב, למרות מכת פציעות של הרצים האחוריים, הרבה בזכות דיבו סמואל, שבשלושת המשחקים האחרונים עשה למעשה הסבה מתופס לרץ, ועושה חיל בתחום.

נתון מעניין – ג'ורג' קיטל רושם 332 יארדים ושלושה ט"ד בשני המשחקים האחרונים. נכנס לכושר טוב בזמן הנכון.

תחזית – אחרי ששברו את הנחס במשחקי הבית, הניינרס לא ימעדו נגד הפלקונס, וימשיכו במסע המתיש לפלייאוף.

פצצת אנרגיה, קיטל (צילום:sfgate.com)

בולטימור רייבנס (5-8) – גרין ביי פאקרס (3-10), 23:25

ברט האנטלי ינסה להמם את אארון רודג'רס כאשר העורבים של בולטימור מקבלים לביתם את ראשי הגבינה למשחק קריטי לשתי המתמודדות.

שתי הקבוצות מעולות בביתם העונה. הרייבנס הפסידו רק משחק אחד בשישה ששיחקו מולם אוהדיהם, גרין ביי טרם הפסידה בלמבו פילד, אך נחלו 3 הפסדים בחוץ בשבעה משחקים בהם הפרש הנקודות שלהם עומד על 26-.

מספר 12 בירוק לא הפסיד בתשעת משחקיו נגד קוורטרבקים מתחת לגיל 25 מאז שמאט לפלור הנהדר השתלט על עמדת המאמן.

גם הבנגלס וגם הברונס יכולים להשוות את הרייבנס אם הסגולים יפסידו והם ינצחו, משחק מאוד חשוב בישורת האחרונים של בולטימור בקרב על ראשות הבית.

הימור: רודג'רס לוקח לאחר משחק קשוח, 4 הפרש.

פילדלפיה איגלס (7-6) – וושינגטון פוטבול טים (7-6) (פילדלפיה, רביעי 02:00)

עוד מאבק פנימי בבית המזרחי, הפעם בין שתי קבוצות שלמרות מאזן שלילי עדיין חולמות פלייאוף. המשחק נדחה ליום שלישי (רביעי בלילה אצלנו) עקב אילוצי קורונה.

וושינגטון נעצרה במחזור האחרון לאחר ארבעה ניצחונות רצופים, אבל היא עדיין משתחלת לפלייאוף כרגע במקום השביעי, ונראית קבוצה שונה לאחר החזרה משבוע החופש במחזור התשיעי. לצערה הקורונה הכתה בעוז בקבוצה, וכרגע לא פחות מ-20 שחקנים אובחנו כחיוביים לקורונה, כולל שני הקווטרבקים טיילור הייניקי וקייל אלן, מה שמשאיר את הקבוצה ללא קווטרבק פותח. מי שאמור לפתוח יהיה גארט גילברט שהוחתם מהפטריוט רק לאחרונה, ויהיו לרשותו מספר ימים בלבד ללמוד את ספר המשחק של ההתקפה, בעיה רצינית.

אצל היריבה כוכב ההתקפה ג'יילן הארטס בספק למשחק, ודחיית המשחק דווקא תשפר את סיכוייו לשחק. גם בלעדיו הסתדרו האיגלס במחזור הקודם, כאשר מיודענו גרדנר מינשו השני שיחק לא רע בכלל, רק שאין דין הגנת הג'טס כהגנת הפוטבול טים.

נתון מעניין – מאז שבוע 8 האיגלס רושמים ממוצע של 210.5 יארדים בריצה, הכי הרבה בליגה. הפוטבול טים סופגים רק 79.8 יארדים בריצה בתקופה זאת, מקום שני בליגה.

תחזית –  הקורונה טרפה את הקלפים למשחק בין שתי היריבות המרות, ופגעה בעיקר בקבוצה מעיר הבירה. לאור המצב, יחסי הכוחות נוטים חזק לכיוון האיגלס, והם אכן ינצחו את ההתמודדות.

פרוטוקול הקורונה מכה שנית, הייניקי ואלן (צילום: nypost.com)

טמפה ביי באקנירס (3-10) – ניו אורלינס סיינטס (7-6), 03:20 בין ראשון לשני

הבאקנירס רוצים לנצח את הקדושים בעונה הסדירה בפעם הראשונה מזה שלוש שנים כאשר שון פייטון ומתלמדיו מגיעים לאצטדיון ריימונד ג'יימס למשחק נגד טום בריידי ושות'.

מספר 12 של ברוס אריאנס רותח במגרשו הביתי, טמפה לא הפסידו שם משחק אחד העונה ובריידי מסר ל-22 ט"ד ורק 3 חטיפות שם עד כה.

בששת המשחקים האחרונים בין שתי הקבוצות הללו, ניו אורלינס שלו עם הפרש ממוצע לניצחון של 15.5 עם 14 איבודים מוכרחים לקבוצה השנייה. הבאקס שמו רק 18 נקודות במוצע בששת המשחקים הללו, כולל שניים עם בריידי.

אלווין קמארה יהיה האקס פקטור במשחק הזה עבור הסיינטס. עם משח המסירה הרעוע שלהם מאז שדרו בריז החליט לעבור לכיסא הפרשן החמים, הוא נתלים עליו התקפית יותר ממה שהיו רוצים. עמו, הם ניצחו 6 מ-9 ושמו 25.7 נקודות בממוצע. בלעדיו, הם הפסידו את כל ה-4 ושמו על לוח התוצאה רק 18.3 נקודות.

הימור: אהמר על ההפתעה, הסיינטס לוקחים בנקודה משער שדה בשניות הסיום.

שיקגו ברס (9-4) – מיניסוטה וייקינגס (7-6), 03:15 בין שני לשלישי

הוייקינגס נואשים לשמור את הראש מעל המים ולשוב למאזן חצוי נגד היריבה המרה משיקגו, שגברה עליהם ב-5 מ-6 הפגישות האחרונות ביניהם.

קירק קאזינס, שנותן עונה טובה למרות כל רעשי הרקע, ירצה להוכיח עצמו במאנדיי נייט פוטבול, במה עליה רעד רבות בעבר. קפטן קירק בדרך כלל מרסק את הספינות שלו בימי שני, הוא ניצח רק משחק אחד מעשרת הניסיונות שלו ביום שני, הנתון הגרוע בהיסטוריה של מוסר ששיחק לפחות מספר דו ספרתי של משחק ביום זה.

ההתקפה של הוייקינגס מדורגת בטופ 5 העונה, שתתמודד נגד ההגנה העשירית בטיבה בליגה של הברס. ההגנה הסולידית לא עזרה לברס להביא זאת לידי ביטוי בטור הניצחונות, שכן היחיד שיש להם בשמונת המפגשים האחרונים שלהם הגיע נגד הדטרויט ליונס החלשים.

הימור: הברס שומרים על הבית ולוקחים ב-6.

לוס אנג'לס ראמס (4-9) – סיאטל סיהוקס (8-5), 02:00, בין שלישי לרביעי

משחק דיויזיה רותח שנאלץ להידחות לשלישי מציג את הראמים מעיר המלאכים שמארחים את הסיהוקס בלוס אנג'לס.

ראסל ווילסון וחבורתו יכולים ליפול לראשונה למאזן שלילי מובטח לעונה, מה שלא קרה מאז שראסל ווילסון נבחר בדראפט. פיט קארול יודע שאם לא יעשה מהפכה, זמנו במועדון יכול להגיע לסיום יותר מהר מהצפוי.

הראמס תמיד שולטים נגד הסיהוקס, בעיקר בשנים האחרונים. הם ניצחו 4 מתוך 5 המפגשים האחרונים שלהם, בכולם סיאטל לא הצליחה לעבור את רף 20 הנקודות. אארון דונלד, שממשיך להיות שחקן ההגנה הטוב בליגה כבר כחצי עשור, יתעלל בקו ההתקפה הפנימי של הירוקים.

ניצחון של ל.א. יכול פוטנציאלית לעלות אותם למקום הראשון בקונפרנס, בהתאם לתוצאה של טמפה, גרין ביי, אריזונה ודאלאס.

הימור: הראמס לוקחים ב-10 הפרש.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה על הפריוויו
    מחזור קצת פושר הפעם, שני המשחקים המעניינים יותר שוחקו כבר (אגב, את הנצחון של הקולטס מהלילה שכחתם) ומה שנשאר אלו כמה משחקים פושרים, טייטאנס סטילרס, בנגלס ברונקוס, גרין ביי רייבנס או משחקים שחשובים בעיקר לצד אחד. העניין הוא שגם במשחקים הפושרים ביותר בפוטבול, יש מספיק היילייטס ומתח.

  2. הקוורטרבק של הפקרס ארון רוג'רס משחק נפלא למרות כל ה-MISINFORMATIONS על החיסונים שלו. הוא גם משחק פצוע ואמר שהוא יעבור ניתוח בסיום העונה. ההגנה של בולטימור התחלקה לכיוון מטה והקוורטרבק למר ג'קסון אולי לא ישחק (עקב). אני הולך עם הפקרס, ולא רק בג\לל שהם הקבוצה 'שלי'.

    אני נהניתי כשטום בריידי החליט לעזוב את 'האימפריה הרעה'. בריידי עזב והדראפטים של ביליצ'ק היו די גרועים.
    אז מה קרה? הפטריוטס עתה מכים בחזרה. הם ניצחו 6 רצופים והם בראש ה-AFC מזרח. ההגנה של הפקרס היא, אולי, הטובה בליגה. הקוורטרבק הרוקי מק ג'ונס הוא ההפתעה של העונה. אני הולך על הפאטס על הקולטס.

    אני חושב שהברס ינצחו את הווייקינס הסובלים יותר מכולם מהנגיף.

        1. אחרי החיבוקים בתיקו מול הסטילרס, היה די נראה שהם גמרו את הסיפור, אבל מאז נפלו על כמה יריבות ביום טוב. כמובן שזה לא יהיה, אם וכאשר, נצחון של הליונס אלא הפסד של הקארדינלס שלא הגיעו למשחק.

            1. כן אה?
              פעם ב 15 שנה שה קורה לו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט