בידוד מחמיר: סיכום שבוע 14 ב-NFL/ שחר דלאל

1. לאחר שכבר היה נראה שהליגה בדרך הבטוחה להתמודדות עם וירוס הקורונה והיא מצליחה להכיל אותו בגבולות הסביר, השבוע התבשרנו על התפרצות נרחבת. המספרים הם חד משמעיים: נכון לכתיבת שורות אלו מדובר על 75 שחקנים שנכנסו לבידוד ביומיים האחרונים (לעומת 110 מתחילת העונה) ושבע קבוצות שנכנסו ל"בידוד מחמיר" – כולל וושינגטון עם 18 שחקנים שתושפע מכך מאוד במאבק על הפלייאוף.

צריך לזכור, ב-NFL אין חובת חיסון לשחקנים (בהתאם לסיכום מול ארגון השחקנים) ובארה"ב רק לאחרונה התחילו לנפק זריקות בוסטר לכלל האזרחים. הליגה כבר הוציאה הנחייה לכל העובדים בקבוצות (כולל מאמנים) שהם חייבים לקבל את זריקת הבוסטר או שיושעו מכלל פעילות. אבל בזמן שב-NBA כבר החלו בשיחות עם איגוד השחקנים על החמרת הנהלים, ב-NFL יש עדיין שחקנים (כמו אודל בקהאם ג'וניור) עם אמירות בעייתיות ("הוירוס לא יכול לפגוע בי"), שלא מבינים את חומרת האירוע, ופוגעים בעיקר בקבוצות שלהם.

2. הקבוצה של בקהאם דווקא נראתה בדרך הבטוחה לחזור לעמדת הפייבוריטית, לאחר שיצאה מרצף של שלושה הפסדים רצופים וניצחה את אחת הקבוצות החמות בליגה (והיריבה לבית) – אריזונה. היא עשתה את זה בצורה משכנעת עם משחק שלם, גם בהגנה וגם בהתקפה, ואפילו חיזקה את מעמדו של קופר קאפ לתואר שחקן ההתקפה של השנה שסיים עם 13 תפיסות ל-123 יארדים וט"ד (מוביל את הליגה בכל שלושת הקטגוריות). הם אולי כבר איבדו את הסיכוי לסיים את העונה במקום הראשון ב-NFC, אבל אם לא יקרו דברים יוצאי דופן, הם כנראה ידברו חזק מאוד בפלייאוף.

3. היתה גם היסטוריה קטנה ביום שני, כשאנדרו וויטוורת' הפך לשחקן הראשון מאז האיחוד ששיחק בעמדת הטאקל בעשור החמישי לחייו:

4. וושינגטון אומנם הפסידה השבוע ונפלה למאזן 7:6, אך היא עדיין מחזיקה במקום השביעי והאחרון שמוביל לפלייאוף ב-NFC, בעקבות הובלה בשוברי השוויון של חמש קבוצות שונות: אטלנטה, מינסוטה, ניו אורליס ופילדלפיה. החודש האחרון יהיה מעניין ונקווה שהוא יוכרע רק על המגרש.

5. כבר נמאס לכתוב את זה, אבל אורבן מאייר חייב ללכת. המאמן המושמץ שככל הנראה עושה את כל מה שאפשר כדי לגרום לפירוק חדר ההלבשה מתגלה כחלאה שוב ושוב, אפילו שאתה חושב שכבר ראינו הכל.

השבוע פורסמה כתבה באתר הליגה שמתארת את היחסים של המאמן בקבוצה, כשאחד הציטוטים המעניינים ממנה היה מקרה בו הוא הצהיר בפני חדר ההלבשה שהוא ווינר, שההפסדים לא בגללו, קרא לעוזרים שלו "לוזרים" ואז ביקש מהם להוכיח מדוע זה לא נכון. שוב, מול כל חדר ההלבשה. הוא אישר מאוחר יותר את הדיווח.

בהמשך פורסם כי הבועט לשעבר של הקבוצה – ג'וש למבו – סבל ממנו במיוחד, כאשר במהלך חימום הוא החל לקלל אותו, איים עליו "שיתחיל להכניס את הבעיטות שלו" ואף בעט בו. התנהגות שאפילו בשנות ה-50 היה נראית מוגזמת.

ראשיד חאן עושה הכל כדי לנסות להפוך את ג'קסונוויל לקבוצה מנצחת, והמינוי של מאייר היה (אולי) הניסיון האחרון למצוא פתרון לסוגיית הכישלונות המתמשכים של הקבוצה, ובתחילת העונה נתן גיבוי מלא למאמו. אבל ככל הנראה שאפילו הוא כבר מבין שהניסוי הזה נכשל…

6. הרבה גבות הורמו בעקבות המינוי של קליף קינגסברי – שנכשל בטקסס טק והיה בדרכו למשרת מתאם ההתקפה של USC לפני שקיבל טלפון מאריזונה – אבל מאייר כנראה מוכיח לנו שאנחנו צריכים להבין שלא כל מה שעובד או לא עובד במכללות תקף גם למקצוענים.

7. עם כל הרעש שמסביב כמעט לא שמנו לב ליכולת המדהימה של ג'וש אלן, שבפיגור 24:3 מול האלופה טמפה ביי (בחוץ), ללא אפשרות לטעויות, הוביל את קבוצתו מרחק פוזשן אחד מניצחון. שווה לתת לו את הכבוד גם אחרי שני ההפסדים האחרונים. לבאפלו יש שחקן פרנצ'ייז לשנים קדימה.

8. אני בטוח שצייס קלייפול היה רוצה לקחת את המהלך הזה בחזרה:

9. חיכינו 14 מחזורים כדי לראות את הטאצ'דאון הראשון העונה שמובקע בהחזרת בעיטת פאנט. היה שווה:

10. נסיים בצער עמוק עם הליכתו בטרם עת של דמריוס תומאס. למי שלא הכיר מוזמן לקרוא את הכתבה של ESPN על חייו:

*

משחק יום חמישי (שישי 03:20): קנזס סיטי צ'יפס (4:9) אצל לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5:8)

אחד הקרבות המעניינים שאנחנו צפויים לקבל בשנים הקרובות הם המאבקים בין פטריק מהומס לג'סטין הרברט. שני המפגשים הקודמים בין השניים הסתיימו בהכרעה בדקות האחרונות, וגם הפעם אנחנו צפויים לקבל דו-קרב נהדר שיפתח את המחזור.

האורחים חזרו לעצמם בשבועות האחרונים עם שישה ניצחונות רצופים והם נראים שוב כמו הקבוצה שזכתה פעמיים ברציפות באליפות ה-AFC, וכשכל הנשקים שלו עומדים לרשותו, יש מעט מאוד קבוצות שיכולות לעצור אותו. בצד השני הרברט ייחסר את הטאקל ראשון סלייטר (קורונה) אך יקבל בחזרה את הרסיבר קינן אלן וההגנה של צ'יפס יהיו חייבים להיות במיטבם כדי לעצור את התקפת המארחת.

תחזית: משחק נוסף ביריבות שיילך עד לדקות האחרונות. שווה לקום בבוקר.

*

שבת 23:30: לאס וגאס ריידרס (7:6) אצל קליבלנד בראונס (6:7)

אחרי שניצחו במותחן ביום ראשון מול הרייבנס, קליבלנד מגיעה למשחק החשוב למאבקי הפלייאוף ללא הקווטרבק שלה, בייקר מייפילד, שנכנס לפרוטוקול קורונה ותיאלץ להסתפק בקייס קינום. עוד שחקנים שייחסרו בגלל הקורונה הם הרסיבר ג'רוויס לנדרי והטייט אנדים אוסטין הופר ודייויד אנג'וקו, בנוסף לקארים האנט שעדיין מחלים מפציעה.

אחרי כל הדברים שהם עברו העונה, האורחים יגיעו בהרכב מלא (נכון לכתיבת שורות אלו) וינסו לגנוב ניצחון בעיר הרוקנ'רול, שייקרב אותם עוד צעד לעבר הפלייאוף. מי שפרץ בשבועות האחרונים הוא הרסיבר האנטר רנפרו, שהשיג בשלושת המשחקים האחרונים 353 יארדים ויקווה לעצור את רצף שני ההפסדים של הקבוצה.

תחזית: הריידרס ינצלו את ההרכב החסר של המארחים כדי להשוות את המאזנים של הקבוצות ולהשיג יתרון במאבק על הפלייאוף.

ראשון 03:15: ניו אינגלנד פטריוטס (4:9) אצל אינדיאנפוליס קולטס (6:7)

הפטס יגיעו למשחק הזה עם רצף של שבעה ניצחונות רצופים ואחרי שבוע ביי שייתן להם הרבה כוח לקראת מאבקי המיקום בפלייאוף. לפני הפגרה מאק ג'ונס הוכיח להרבה מאוד פרשנים מדוע הוא נבחר בסיבוב הראשון של הדראפט והוא מתקרב בצעדי ענק לעבר תואר רוקי העונה. ניצחון עשירי בהחלט עשוי לסגור את הסיפור.

בצד השני הקולטס עדיין מנסים למצוא את הזהות שלהם, והמאזן שלהם בהחלט מעיד על זה. בשלושת הניצחונות האחרונים שלהם (מתוך אקבע) הם בעיקר נסמכו על משחק הריצה של ג'ונתן טיילור שהשיג באותם משחקים שבעה ט"ד וגרם לאוהדים לשכוח את תצוגות הנפל של קרסון וונץ' זה ייעבוד גם הפעם?

תחזית: ביל בילצ'יק יגיע מוכן למשחק הריצה של המארחים ויכריח את וונץ' למסור, שם ההגנה תדע לחכות לו במקומות הנכונים. ניצחון לאורחים.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. היופי בביל ביליצ'יק זה שאתה יודע בוודאות של מיליון אחוז שכל השחקנים שלו מחוסנים. הוא לא היה לוקח סיכון בדברים כאלה (מזכיר שהשחרור של קאם ניוטון היה על הרקע הזה, למרות ההכחשות).

  1. מצויין שחר. אכן מאייר כבר פוטר, מעניין אם הקבוצה הזאת תצליח מתישהו להתרומם….

    אני זוכר שפעם היו שחקנים ייעודים שהתפקוד שלהם היה בעיקר החזרת בעיטות – שמות כמו דאנטה הול, דווין הסטר ואחרים. יכול להיות שבעקבות הירידה בחשיבות של בעיטת הפתיחה, והנטייה ההולכת וגוברת בליגה לנסות דאון רביעי ולוותר על פאנט אז הקבוצות משקיעות פחות בתחום של החזרת בעיטות? שווה בדיקה, מעניין אם יש סטטיסטיקות מתקדמות בנושא.

    1. רעיון מעניין, אך אני חושב שהירידה הזאת נובעת מניסיון שימוש במחזירים כשחקני התקפה, בעזרת מהלכי מסך (מותר לומר?) שלפי העין נהפכים ליותר תדירים (גם את הנתון הזה כדאי לבדוק) ומסלולים אנכיים למרחק.
      דוגמא לכך היא המחזיר דיאונטה האריס שבשנת 2019 בתור רוקי נבחר לפרו בול, ועכשיו הסיינטס מנסיל לכלול אותו כמה שיותר בהתקפה, כבר משנה שעברה כלא היה מחסור בתופסים.

    2. תמיד יהיו שחקנים שהיתרון שלהם יהיה בהחזרת בעיטות. ההבדל הוא שברגע שקבוצות מזהות שהשחקן יכול לעשות עוד דברים הם יעבירו אותו לשם כדי לא לסכן אותו.
      סתם דוגמה: בשלוש העונות הקודמות טאריק כהן משיקאגו היה המחזיר המוביל בליגה, בנוסף להיותו נשק התקפי משובח, אבל נפצע בשנה שעברה בזמן החזרת בעיטה ועדיין לא חזר לשחק. הסיכוי/ סיכון פשוט לא שווה את זה…

  2. הנקודה על מאייר בטיימינג מושלם- פוטר הבוקר בשעה טובה. בשאיפה שג'קסונוויל תדע לבחור מאמן שידע למצות את הכישרון של טרבור לורנס.
    מה שקורה ב-AFC בכלל משוגע לחלוטין, עונה צמודה כזו לא זכורה לי. AFC צפון בפרט- כולן עם מאזן חיובי (פיטסבורג עם חצוי + תיקו), לא ידוע אם למאר ישחק אצל מוליכת הבית, קליבלנד בפרוטוקול קורונה, אולי ביג בן יעשה עוף החול בעונתו האחרונה והבנגאלס חייבים לחזור לנצח (אם כי העונה הזו עולה על כל ציפייה שהייתה לי לפניה). האם ייתכן מצב שכל ה-4 עולות לפלייאוף (אחת כראש בית ו-3 בווילד קארד?)
    תודה רבה על הסיכום המצוין וזו אולי הזדמנות נהדרת להודות לכל צוות הפוטבול הנהדר של הופס על עבודת הקודש שעושים במהלך העונה, פריוויו סיקורים וסיכומים ברמה הגבוהה ביותר, תענוג שאני מחכה לו כל שבוע מחדש. תודה!

    1. אני לא רואה את זה קורה, כי קשה לי לראות מצב שהבילס לא עולים עם הלו"ז שנשאר להם (קרוליינה, אטלנטה וג'טס), וכמובן הג'ארג'רס שעם ניצחון על יוסטון יגיעו ל-9, גם בהנחה שהם יפסידו ל-KC, ואז יישאר להם דנבר ולאס וגאס

  3. מעולה שחר. שלושי נקודות:
    1. שבוע ה'כמעט' קאמבק – וושינגטון, בולטימור, בילס, סינסי ואםשר אולי גם להכניס את הקרקס היו בפיגור של שלושה פוזשנים. כולן הפסידו בסוף, אך בהפרש של פוזשן/הארכה.

    2. טמפה מורידים את הרגל מהגז יותר מדי במחצית השנייה. מילא כל השאר, אבל לבריידי יש עוד שיאים לשבור וmvp לקחת. מצפה ל-6+ td נגד הג׳טס.

    3. נקודה מהותית יותר – אפשר לדעת למה מאמנים לוקחים to ברבע השלישי/תחילת הרביעי במקום לקחת פנלטי? אין לכך שום הצדקה. ההבדל יכול להיות בין עוד/פחות חמישה יארד – לבין פוזשן שלם, והמשחק עצמו. פשוט הורג אותי שבוע אחר שבוע.

    1. כן היה פוטמציאל לקאמבקים מטורפים ('הקרקס'==ברס?) עם אונסייד קיקס, פיק 6 של הרגע האחרון וכו' אבל בסוף לא יצא מזה כלום.. :/
      .
      היה מוזר מה שקרה לטמפה, מעבר לזה שלההגנה נגמר קצת האוויר, לבריידי היו כמה פספוסים לא אופיניים של זריקות די נוחות. יש לי איזה חשד שהוא נפגע קצת בQB sneak אבל כנראה שלא נדע..
      .
      קצת עצוב מה שעושים לעצמם הרסיברים בפיטסבורג.
      תודה על הסיכום 🙂

  4. תודה רבה, כרגיל מרתק ומאיר עיניים

    הסרטון עם אורבן מאייר קורע ממש.
    אגב, ירון טלפז ואורי שטרנבך מסבירים בציוץ הזה למה השתלם לג'אגוארס לפטר את מאייר עכשיו במקום לחכות לסוף העונה. מסתבר שהחל מהשנה אפשר לראיין מועמדים לאימון שבועיים לפני תום העונה אם המשרה אינה מאויישת.

    https://twitter.com/ytalpaz/status/1471412532506251266

    1. כן, ציינתי את זה בפוסטים קודמים, אבל אתה צודק שזה אושרר השבוע שוב. החוק מכונה "חוק אריק ביאנמי", שכבר שלוש שנים נחשב למועמד המוביל למשרת המאמן הראשי בליגה, אבל בשל הפלייאוף האקוך של קנזס סיטי לא קיבל עשיין תפקיד. השבועיים האלה ייתנו לו יותר אופציות.
      .
      לגבי מאייר – זה פיות קשור לחוק החדש, אלא יותר הצטברות של מאסה קריטית של אירועים שאפשרה לג'אגס לפטר אותו "עם סיבה", מה שאומר שהם לא יצטרכו לשלם לו פיצויים. זה היה באוויר כבר יותר מידי זמן.

  5. אחחחחח לארי פיצג'רלד, כל אזכור שלו עושה לי טוב על הנשמה, איזה שחקן מקצוען ומדהים ואיזה איש..מתגעגע

  6. 1. מאייר הוא OVERRATED. תמיד הרגשתי זאת, אפילו כשאימן בפלורידה ובאוהיו סטייט ולקח אליפויות. הוא פשוט אימן במכללות שכל שחקן פוטבול מת לשחק שם.
    הקוביד 19 פוגע אנושות בכמה קבוצות. הויזרס כמעט לא הצליחה להופיע עם מספיק שחקנים. עשרות ניבדקים ב-NFL וב-NBA נמצאו חיובים. למזלם ההשפעה של ההידבקות היא די מינורית וכמעט אין מקרי מחלה הדורשת אישפוז.

    1. קראתי השבוע ציוץ שאמר שההישג הכי גדול בקריירה שלו היתה זכיה באליפות המאונטן ווסט עם יוטה. אח"כ הוא באמת היה במקומות בהם היה יכול לבנות קבוצת חלומות ולעזוב ברגע שהסגל לא לטעמו.
      איש מבחיל, ולא סתם בחרתי לכתוב עליו את הפוסט הראשון שלי בהופס. נקווה שיקבל חוזה שמן מאחת מרשתות השידור ושלא יחזור לאמן ולהתעלל בילדים…

  7. מסקנותיי מהשבוע
    1. 4 onside kicks בשבוע אחד. יש מצב שהקבוצות למדו איך לעשות את זה למרות החוקים החדשים (יחסית)?
    2. פידרסון לג׳קסונוויל
    3. הבנגלס מדגימים למה בפיגור 14 ברבע הרביעי חייבים ללכת על 2 נקודות
    4. החגיגה של קלייפול = jr סמית גרסת הפוטבול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט