סיכום משחקי מחזור 14 בNFL


מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב ורביב פייג

למרות כמה משחקי קצוות חד צדדיים, המחזור ה14 בליגת הNFL סיפק לנו כמה קרבות מותחים ומלאי עניין עד השניה האחרונה. 2 הארכות ו4 אונסייד קיקס שהצליחו.
בגלל חוקי הפלייאוף החדשים, להמון קבוצות בשתי החטיבות הכל עוד פתוח אבל אנחנו כבר בשלב בו כל משחק הוא קריטי עבור אלו שעדיין מחזיקות בתקווה, כל משחק יכול לשנות את התמונה ולא מספיק רק הנצחון אלא גם חשוב שהיריבות יפסידו.
וזה כל היופי.

וושינגטון פוטבול טים (7-6) – דאלאס קאובויס (4-9)  27-20
במחצית הראשונה של המשחק לא היה זכר לטיילור היינקי שהתחלנו להכיר ולהעריך במשחקם קודמים, כשהגנת דאלאס חזרה לפורמה קטלנית בהובלת רוקי ההגנה השנתי שלנו, ושל עוד רבים אחרים, מייקה פארסונס ורנדי גרגורי. שני השחקנים האלו התעללו בהיינקי, חטפו אותו ותלשו לו את הכדור מהידיים בסאק שבמקרה של פארסונס גם הוחזר על ידו לט"ד.
כל זה הוביל ל24-0 נוח במחצית ולמרות שהיינקי (11/25 ל125 יארד, ט"ד, חטיפה ופאמבל) וושינגטון קצת התאוששו במחצית השניה, הלחץ המתמשך מהגנת דאלאס קטעה 2 דרייבים בפאמבל ו2 הט"ד שוושינגטון הבקיעו, כולל אחד הגנתי מחטיפה על דאק פרסקוט (22/39 ל211 יארד, ט"ד ו2 חטיפות) ולמרות שהגנת הרדסקינס עצרו את דאלאס על שער שדה בלבד כל המחצית השניה,  לא הספיקו כדי לסגור את הפער.
למרות קצת חוסר תפוקה התקפי, הגנת דאלאס שומרת אותה בפסגת הבית כשוושינגטון מתדרדרת אל קרב קשה לכרטיס האחרון לפלייאוף.

טנסי טייטנס (4-9) – ג'קסונוויל ג'אגוארס (11-2) 0-20
תמשיכו ללכת, אנשים, אין מה לראות פה. הג'אגוארס עדיין, וכנראה כבר לא יגיעו לשום מקום בהובלת אורבן מאייר. רק חבל על הכישרון המבוזבז של טרבור לורנס.
כשאתה מתעלם מאחד הרצים המוכשרים בליגה, ומכניס אותו לדוג האוס שלך (ג'יימס רובינסון, 6 ריצות, 7 ריצות לכל הקבוצה, כל המשחק), זה לא מסייע בכלום לק"ב הטירון שלך. ואכן טרבור לורנס מאוד התקשה, וב40 נסיונות מסירה, הוסיף 4 חטיפות ל14 השנתיות שלו (מוביל את הליגה יחד עם ג'ו בורו, אבל להבדיל לבורו יש 23 ט"ד וללורנס רק 9).
מהצד השני ראיין טנהיל (20/31 ל191) לא היה צריך להתאמץ כל כך ומלבד הט"ד בריצה שלו, גם היו שחקנים אחרים (ד'אונטה פורמן, 13 ריצות ל47 יארד וט"ד) בקבוצה, שרצו והבקיעו, למרות חסרונו של טראוויס הנרי.
הטייטאנס מובילים בשני משחקים את בית הAFC  דרום ואם לא יהיו הפתעות, יגיעו לפלייאוף, שם יקבל חיזוק משמעותי כשטראוויס הנרי הודיע שהוא יהיה מוכן לחזור בזמן למשחקי הפלייאוף מהרגל השבורה.

הייתה לנו הרגשה כזו

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5-8) – ניו יורק ג'איינטס (9-4) 21-37
קבוצה נוספת שלא תגיע לשום מקום השנה, אבל לפחות יהיו לה שתי בחירות דראפט גבוהות בסיבוב הראשון, היא הניו יורק ג'איינטס.
ג'סטין הרברט (23/31 ל ל275 ושלישיית ט"ד) לא התקשה לפרק את מייק גלנון וחבורתו כששני הט"ד של הרבע הרביעי שניו יורק הבקיעו, רק גורמים למשחק להראות קרוב יותר ממה שהיה.
סקוואן בארקלי, שתפס ט"ד במסירה,  יודע שהוא לא עומד בסטנדרטים שצופו ממנו כשנבחר כמושיע של התפוח הגדול, אבל גם שאר הקבוצה לא ממש עוזרת.
הצ'רג'רס  היו יכולים להיות מלכי הAFC  מערב אלמלא ההתעוררות, או החזרה לפורמה, של הצ'יפס, אבל הם יושבים כרגע בבטחה בסיד החמישי לפלייאוף ומשחק אחד בלבד מאחורי קנזס.


דנבר ברונקוס (6-7) – דטרויט ליונס (1-11-1) 10-38
ובמעבר לא כזה חד מהג'איינטס, דטרויט ממשיכים במצעדם הבטוח לעבר בחירה מס' 1 בדראפט, והפעם זו ההגנה שלהם שנתנה להתקפת דנבר, בעיקר על הקרקע, לטחון אותם ל38 נקודות.
למרות משחק סביר של ג'רד גוף (24/39 ל215 יארד, ט"ד וחטיפה), התקפת הליונס נדמה לאחר ט"ד בודד ושער שדה ברבע השני. ובעוד טדי ברידג'ווטר (18/25 ל179 ו-2 ט"ד) מנהיג את דנבר לעוד ועוד נקודות, מהצד של דטרויט אין מענה.
כאמור, דנבר עשו את זה בעיקר על הקרקע עם 184 יארדים, 111 ו2 ט"ד למלווין גורדון ו73 וכניסה לג'אוונטה וויליאמס.
לברונקוס עדיין יש סיכוי להשתחל לפלייאוף, אבל צפוי להם קרב קשה, הן בטיפוס בתוך הבית או עם עוד 4 קבוצות בAFC עם מאזן דומה כרגע.

מי בוכה? אני בוכה? אתה בוכה! פוטבול

יוסטון טקסנס (11-2) – סיאטל סיהוקס (8-5) 33:13
הסיהוקס חזרו למסלול הניצחונות מול סן פרנסיסקו בשבוע שעבר, והיו מוכנים להמשיך במומנטום החיובי אצל אחת הקבוצות החלשות בליגה. אחרי מחצית ראשונה מעט צולעת, שהסתיימה כשרק שלוש נקודות מפרידות בין שתי המובילות בליגה בפאנטים ערב המחזור, הגנת סיאטל לא ספגה נקודות כלל במחצית השנייה למרות שאיפשרה 331 יארד לרוקי דייויס מילס, הקווטרבק הפותח החדש של יוסטון. ההתקפה, בהובלת ראסל ווילסון שמתחיל לחזור לעצמו ועם שיא קריירה של רשאד פני – 137 יארד על הקרקע ושני ט"ד ב-16 נשיאות בלבד – ברחה במחצית השנייה וניצחה בקלות.

קנזס סיטי צ'יפס (4-9) – לאס וגאס ריידרס (7-6) 9:48
הצ'יפס באמת הביסו העונה רק קבוצה אחת – הריידרס. האורחים קיוו שהתרחיש לא יחזור על עצמו, אך הבחירה שלהם לעמוד על הלוגו של המארחים לפני פתיחת המשחק לא תרמה למאמץ הזה. המהלך ההתקפי הראשון במשחק היה פאמבל של ג'וש ג'ייקובס שהוחזר לט"ד על ידי בחירת הסיבוב הראשון לשעבר מייק יוז, וסימן את העתיד לבוא. קנזס שלטה בשני צידי הכדור, ובמשחק השלישי ברצף איפשרה בדיוק 9 נקודות להתקפה היריבה. מהומס היה יעיל במיוחד עם 20 השלמות מ-24 מסירות לסך כולל של 258 יארד באוויר ושני ט"ד, והצ'יפס יגיעו כבר ביום חמישי לקרב ענק מול הצ'ארג'רס עם שישה ניצחונות רצופים מתחת לחגורה.

ניו יורק ג'טס (10-3) – ניו אורלינס סיינטס (7-6) 30:9
"לא כוחות" הן שתי מילים שיכולות לתאר כמעט כל משחק של התקפת הג'טס העונה. זה היה נכון, כמובן, גם מול ההגנה החזקה של הסיינטס, שעצרו רצף של ארבעה הפסדים מול יריבה מושלמת למטרה זו. טייסום היל לא הבריק אבל גם נמנע מחטיפות הפעם, עם 15 השלמות מתוך 21 ניסיונות ל-175 יארד באוויר. היל המשיך להתמקד בעוצמה שלו, משחק הריצה, עם 73 יארד ושני ט"ד ב-11 נשיאות. אלווין קמארה חזר בכל הכוח, עם 27 נשיאות ל-120 יארד וט"ד, לצד 4 תפיסות ל-25 יארד. הסיינטס ממשיכים להיאבק על הפלייאוף, כשטמפה ביי תחכה להם במחזור הבא.

קרוליינה פאנת'רס (8-5) – אטלנטה פלקונס (7-6) 29:21
בשקט בשקט, אטלנטה חזק בתמונת הפלייאוף. קרוליינה, שהייתה כל כך בטוחה בסאם דרנולד בתחילת העונה, הפכה לקבוצה שלא יודעת מי יהיה הקווטרבק שלה במהלך הבא. קאם ניוטון ופי. ג'יי ווקר זרקו כל אחד כדור לידיים של מגן יריב, כשניוטון מוסיף פאמבל אבל גם ט"ד בריצה, ופי. ג'יי ווקר מוסיף ט"ד גארבג' טיים לרובי אנדרסון. מאט ראיין וההתקפה לא נזקקו למשחק גדול על מנת לנצח את הפנתרים, וכאמור, להישאר חזק מאוד בתחרות על מקום בפלייאוף.

קליבלנד בראונס (6-7) – בולטימור רייבנס (5-8) 22:24
הרייבנס מוכי הפציעות איבדו הפעם את למאר ג'קסון במהלך הראשון של הרבע השני, ומצאו את עצמם בפיגור 24:3 עוד לפני ההפסקה לאחר שמיילס גארט הוציא את הכדור מידיו של המחליף טיילר האנטלי, השתלט עליו בעצמו והחזיר אותו לטאצ'דאון. אך הבראונס נשארו ללא נקודות במחצית השנייה, והאנטלי כמעט והוביל את הרייבנס לקאמבק גדול. 270 יארד באוויר היו לו, עם ט"ד אחד. בפיגור שתי נקודות עם דקה לסיום, בולטימור השתלטה על בעיטת הפתיחה הקצרה, אך לא הצליחה להגיע לטווח שער שדה כשהאנטלי ספג סאק בדאון שני ו-10. קליבלנד מחזיקה מעמד במשחק הזה, בולטימור תנסה להחזיק מעמד בעונה הזו.

סינסנטי באנגלס (6-7) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (6-7) 26-20
לפעמים, כשאתה משחק מול קבוצה מחטיבה אחרת, אתה לא ממש מכיר את הצרות שלה. וזאק טיילור, מאמן הבנגאלס, כנראה לא ידע, עד מאוחר במשחק, שלסן פרנסיסקו אין קורנרים.
אבל זו לא הייתה הבעיה היחידה שלו. הוא לא היה סגור מי זה ג'ורג קיטל.
פאמבל של מחזיר בעיטות ההרחקה סידר לניינרס שער שדה שיוויון אחרי שהבנגלס הבקיעו ראשונים, ולאחר שער שדה נוסף של הבנגאלס, דיבו סמואל, מעמדת הרץ,  וג'ורג' קיטל בתפיסה וירטואוזית, השיגו צמד משלהם.
ההגנה של סן פרנסיסקו המשיכה לאורך כמעט שלושה רבעים להחזיק את סינסנטי על 3 שערי שדה בשעה שהם בונים לעצמם יתרון נוח, בעיקר בעזרת ג'ורג קיטל (13 תפיסות ל151 יארד וט"ד) עם משחק חזק נוסף כבר שבוע שני ברציפות.
ברבע השלישי טיילור סוף סוף הבין שאין אף אחד בבאק פילד של הגנת סן פרנסיסקו, לפחות אף אחד שיכול לעשות בעיות לג'ו בורו (25/34 ל348 יארד ו2 ט"ד)  למצוא את ג'מאר צ'ייס (5 ל77 ו-2 ט"ד)  וטי היגינס (5 ל114 יארד) והבנגאלס הצליחו להשוות כשהם מותירים לסן פרנסיסקו מספיק זמן על השעון כדי לראות את רובי גולד בפיספוס לא אופייני שהיה יכול להעניק לקבוצה מהמפרץ את הניצחון.
במקום זה קיבלנו הארכה בה אחרי שסינסי צעדו לשער שדה בדרייב הפתיחה, סן פרנסיסקו ענו בדרייב יפיפה שבסופו גארופולו (27/41 ל296 יארד ו-2 ט"ד), למרות שהיה תחת מצור קו ההגנה של סינסי רוב המשחק (4 סאקים עליו) מצא את ברנדון איוק שריחף לאנד זון ולניצחון.
ניק בוסה צבר 2 סאקים על בורו (ועוד אחד שנפסל בגלל עבירה של שחקן אחר)  וכבר נמצא עם 14. מקום שלישי בליגה.
הניינרס הסכיזופרנים חזרו חזק לתוך תמונת הפלייאוף עם סיד מס' 5. כשהבנגאלס עמוק בתוך תסבוכת הAFC צפון ומאזן דומה לעוד 4 קבוצות בAFC.

גרין ביי פאקרס (3-10) – שיקגו ברס (9-4) 30:45
אחרי רבע ראשון שקט, הרבע השני כלל לא פחות משישה ט"ד – חמישה מהם בשש הדקות האחרונות – ושער שדה לסיום המחצית. מתוך ששת הט"ד, שלושה היו במסירות לאורך 35 יארד ומעלה, אחד בהחזרת פאנט, ואחד בהחזרת חטיפה. הברס הספיקו לעלות ליתרון 10 נקודות, לרדת לפיגור 4, ולעלות חזרה ליתרון 10 במהלך הרבע השני. אך זה היה טוב מכדי להיות נכון עבור הברס, שנאלצו להסתפק בשלוש נקודות בלבד במחצית השנייה, וראו את רוג'רס בורח להם עם עוד תצוגה נהדרת שכללה ארבעה ט"ד באוויר, שניים מהם לדבאנטה אדמס. ג'סטין פילדס סיים עם 224 יארד ושני ט"ד באוויר, וגם הוביל את כלל משתתפי המשחק בריצה עם 74 יארד ב-9 נשיאות, אך שתי החטיפות שמסר תרמו מאוד לניצחון של גרין ביי.

טמפה ביי באקנירס (3-10) – באפולו בילס (6-7) 27-33

במשחק נוסף שהוכרע בהארכה, טום בריידי עושה טום בריידי מוצא בהארכה את ברנדון פרימאן למסירה קצרה, שהפכה ל58 יארד של ניצחון.
לפי המחצית הראשונה היה נראה שבאפולו חוזרים חזרה לימים שהיו השטיח של בריידי בAFC  מזרח כשטמפה ירדה להפסקה עם יתרון של 24-3.  אבל במחצית השניה הבילס נזכרו שיש להם שאיפות פלייאוף משלהם וצלחו בקאמבק, ששם מראה הפוכה למחצית הראשונה, והצליחו לשלוח את המשחק להארכה.
שם כאמור, למרות שקיבלו את הכדור ראשונים, נעצרו ובדרייב שהגיע, הפסידו את המשחק.
בריידי, ממשיך לעבוד קשה לשבור את כל שיאי הליגה, כשעכשיו על הכוונת, מספר ניסיונות המסירה לעונה. הפעם הוא הוסיף 46 נסיונות נופסים עם 31 השלמות ל363 יארד ו2 ט"ד.
ג'וש אלן מוצא את עצמו שוב מוביל את הקבוצה בריצה (12 ריצות ל109 יארד וט"ד) אך גם מוסר כמו משוגע עם 54 נסיונות, 36 מתוכן הגיעו ליעד וצברו 398 יארד ו2ט"ד.
עם הניצחון, בריידי עוזר לאקסית המיתולוגית להשיג קלוז'ר ולהתרחק מבאפולו שמצטרפת לבלאגן קבוצות ה6-7 בAFC.

צעיר לנצח. טום בריידי

אריזונה קארדינלס (3-10) – לוס אנג'לס ראמס (4-9) 30-23
שון קינגסבורי אמר שבאשר קיילר מורי הולך שם אריזונה הולכת, ובמשחק המונדיי נייט,  מורי לא חווה את אחת היציאות הטובות שלו.
אבל גם יום פחות מטוב של מורי כמעט והספיק כדי לסגור פער שפתחו הראמס ברבע השלישי בעקבות חטיפה שניה של מורי, אחרי שהמחצית הראשונה הסתיימה בשוויון בין שתי הקבוצות החזקות האלו.
עם 7.5 דקות על השעון לסיום המשחק, הקרדינלס היו צריכים לסגור פער של 10 נקודות. הם הצליחו לצמצם עם שער שדה ו41 שניות שנותרו על השעון. וגם הצליחו להשתלט על הכדור בבעיטת האונסייד שבאה מיד אחר כך.
אבל הזמן, ואהרון דונלד, סגרו על התקפת הקרדינלס והראמס הצליחו לחלץ ניצחון חשוב על מוליכת הבית.
בקרב המוחות בין שנים מטובי הדור החדש של המאמנים, היה זה המאמן עם הק"ב הותיק והמנוסה יותר, מת'יו סטאפורד (23/30 ל287 יארד ו-3 ט"ד) שיצא כשידו על העליונה.
מורי עם 383 יארד ב49 נסיונות ו2 חטיפות, השאיר את מלאכת הניקוד אצל ג'יימס קונור שהשיג אמנם רק 31 יארד אבל גם נכנס פעמיים לאנד זון, מה שמעלה את ס"כ הט"ד שלו לעונה ל14 ומקום שני בליגה אחרי ג'ונתן טיילור המדובר (16) וכל זה עם חצי מספר היארדים על הקרקע (באויר יש להם נתונים דומים).
מכונת ט"ד.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על הסיכום
    היה אחלה מחזור, כמה קאמבקים מהסרטים גם אם מעט מאוד הפתעות
    כמות הכשרון שהתרוצצה על המגרש ב MNF (גם אחרי שוואט נפצע) היא פסיכית.

  2. ת ודה על סיקור קצר וקולע.
    הפלקונס לא נראים כקבוצת פלייאוף אבל הנצחון ה-5 שלהם מ-6 משחקי חוץ מצדיק את הכותרת שנתן להם האולנטה ג'ורנל כשכינה אותם "
    KINGS OF THE ROAD
    . הם עכשיו בעמדה לעישות את הפלייאוף.
    ארון רוג'רס הראה נגד הברס שעדיין לא נס ליחחו, כפי שאומרים החברים שלי מטבריה.

    1. יש קהילה אחת גדולה בדף הפייסבוק פוטבול אמריקאי משם "הגיעו" הכותבים עד כמה שאני יודע, בעבר ראיתי שהעלו לשם

  3. תודה על הסיקור
    העבירות הכושלות בסיום המשחק בלאמבו היו קורעות, כמוהן גם ההחלטה לעשות פאנט במהלך רביעי ואינצ'ים להתקדם בסוף המשחק. טוב, אף אחד לא היה נותן לברס לנצח.
    הסיינטס, דרך אגב, היו על רצף של חמישה הפסדים, לא ארבעה. הרצף של הארבעה היה משחקים בלי קאמרה, שאת כולם הפסידו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט