הדירוג השבועי 2022 – 7 / עמיחי קטן

השבוע השביעי של העונה עבר, מה שמביא אותנו אל הדירוג הבא, והפעם המפגש הכפול בין שתי מוליכות הטבלה סייע לכך שבפסגה אנחנו רואים הפעם קבוצות שונות, בזמן שאת הפסגה בכלל תופסת קבוצה שמעטים היו מהמרים לפני שבוע שהיא בכלל תיכנס לטופ 10 הזה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: ממפיס גריזליס: מאזן 4- 0 השבוע ו-14- 10 העונה (לא דורגו – 8).
בלי מוראנט, ההגנה שהייתה הגרועה בליגה עד לפני שבוע הפכה את עורה והייתה הטובה ביותר השבוע, ובפער משמעותי. בנוסף לכך, הצוות המסייע לקח אחריות ובעיקר הניצחון הגדול ב-73 הפרש על אוקלהומה שהביא אותם להיות היחידים עם 4 ניצחונות השבוע.

2: שיקגו בולס: מאזן 3- 0 השבוע ו-17- 8 העונה (לא דורגו – 1).
המרוץ לראשות המזרח הופך להיות תלת ראשי, ומי שנמצאת שם יחד עם המועמדות הברורות ברוקלין ומילווקי היא שיקגו, כאשר חלוקת העבודה בין דרוזן, ווצ'ביץ' ולאבין הולכת ומשתפרת ככל שהעונה מתקדמת בזמן שההגנה ממשיכה להפתיע לטובה.

3: יוסטון רוקטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-7- 16 העונה (4 – 4).
הקבוצה הלוהטת של הליגה רושמת כבר 6 ניצחונות רצופים, בעיקר בזכות ההתקפה הנהדרת, ופתאום הקבוצה שהייתה הגרועה בליגה עד לפני שבועיים כבר לא נראית כל כך גרוע. ייתכן שחלק מזה קשור גם להיעדרות של ג'יילן גרין שהכניסה לרוטציה את אריק גורדון הותיק, שגם התכבד בסל ניצחון השבוע.

4: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-20- 4 העונה (2 – 1).
הפסד באחד מצמד המפגשים נגד גולדן סטייט, שבוע בלי דווין בוקר שנפצע, ועדיין הסאנס בשלהם, אם כי הניצחונות שלהם על דטרויט והספרס היו פחות מרשימים. עם זאת, כריס פול מנהל היטב את ההתקפה, אייטון את ההגנה, וכל השחקנים המשמעותיים תורמים לקבוצה, מה שהוביל לכך שהמומנטום נשמר.

5: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-16- 9 העונה (3 – 3).
האלופה ממשיכה בתהליך ההתאוששות שלה, ואפילו הפסד לטורונטו, במשחק בלי יאניס, לא שינה את האופטימיות יותר מדי. המרחק משתי מוליכות המזרח הפך למינימלי, ואפשר לומר שהבאקס חזרו למקומם כחלק מחבורת הצמרת של הליגה.

6: יוטה ג'אז: מאזן 2- 0 השבוע ו-16- 7 העונה (5 – 3)
הג'אז ממשיכים בשלהם, והפעם שבוע קצר עם שני משחקים בלבד, אשר הסתימו שניהם בניצחונות צמודים על בוסטון וקליבלנד, כחלק מההתקפה הטובה בליגה, אך ההגנה שנמצאת קצת בנסיגה ביחס לשנים הקודמות. השקט בעונה הסדירה נוח לג'אז שיקוו להיות משמעותיים יותר בפלייאוף.

7: ברוקלין נטס: מאזן 2- 1 השבוע ו-16- 7 העונה (לא דורגו – 3).
הנטס הפסידו שוב בקרב הצמרת היחיד שהיה להם השבוע, הפעם נגד שיקגו, אבל זה מספיק כדי לשמור על המקום בראשות המזרח, ואת המשחקים האלה הם יצטרכו לנצח בפלייאוף ולא בעונה הסדירה. יהיו להם מספיק מבחנים נגד קבוצות צמרת בהמשך.

8: בוסטון סלטיקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-13- 11 העונה (לא דורגו – 8)
השבוע הזה התחיל מבחינת בוסטון בניצחון מינימלי במשחק בונקר על פילדלפיה, המשיך בהפסד בלי הגנות ביוטה ונגמר בהתפוצצות התקפית בפורטלנד. השבוע בוסטון ממשיכים את המסע המערבי ותוצאות טובות עשויות להראות חזרה לעניינים מבחינת הסלטיקס.

9: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-13- 11 העונה (לא דורגו – 5)
שבוע של משחקים מאוד צמודים בחוץ מבחינת הסיקסרס, כאשר אחרי ההפסד לסלטיקס בנקודה הגיעו ניצחונות על אטלנטה ב-2 ועל שארלוט ב-3 בהארכה. אמביד חוזר לעניינים והשבוע קלע 28 בממוצע, וזה סימן חשוב מאוד עבור פילי, אולי בדרך חזרה לצמרת.

10: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 2 השבוע ו-20- 4 העונה (1 – 1).
ההתקפה של גולדן סטייט לא הייתה יציבה השבוע, וסטף בפרט התקשה קצת, בעיקר בהפסד החוץ לפיניקס, אבל גולדן סטייט הוציאו ניצחון אחד מהמפגש הכפול, וגם מההפסד הביתי לספרס הם התאוששו עם ניצחון קליל על אורלנדו.

המפתיעות:

1: ממפיס גריזליס: דווקא בלי מוראנט ממפיס הפכו לקבוצה השנייה בהיסטוריה שמנצחת 5 משחקים רצופים בלי להיות בפיגור בשום שלב של אף אחד מהם. מה שהם עשו לאוקלהומה זה רק הדובדבן על הקצפת.

2: סאן-אנטוניו ספרס: 3 משחקי חוץ נגד קבוצות שהגיעו עם מאזן בית משותף של 33- 4 ויצאו עם ניצחון אחד ב-31 הפרש על פורטלנד, אחד מפתיע על גולדן סטייט וכמעט ניצחון שלישי השבוע וחמישי ברציפות שהסתיים בסוף בהפסד דרמטי לפיניקס.

3: טורונטו ראפטורס: אחרי שהזכרנו את שתי ההגנות המובילות השבוע בתור שתי המפתיעות הקודמות, נזכיר כאן את השלישית שניצחה השבוע את וושינגטון ומילווקי לעומת הפסד לממפיס, בזמן שהם לא ספגו יותר מ-98 השבוע ובממוצע 93.7 נקודות בלבד קלעו היריבות שבאו לקנדה.

המאכזבות:

1: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: ההפסד בהפרש הגדול ביותר בתולדות הליגה. זה מספיק…

2: מיאמי היט: בלי אדבאיו, ההגנה של מיאמי נראית הרבה פחות טוב, כאשר ההיט קלעו יותר מ-102 רק במשחק אחד מתוך 4 השבוע, אך ספגו 104 ומעלה בכל אחד מהמשחקים.

3: וושינגטן וויזארדס: 3 הפסדים רצופים יש לנציגת עיר הבירה, ואפשר לומר שאחד הגורמים להגנה הרעה השבוע הוא הדקות המופחתות של אבדיה שהיה חולה, מה שלא מנע ממנו לקלוע שיא עונתי של 16 נקודות נגד קליבלנד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. תודה מנחם.
      הסיבות העיקריות שהענקתי עדיפות לממפיס הן ההגנה שהייתה נהדרת השבוע, העובדה שהם היו עם 4- 0 ושתי האחרות עם 3- 0 והניצחון ההוא על אוקלהומה. מבחינתי ההבדל לא גדול ואפשר גם להחליף.

  1. תודה עמיחי. ממפיס אומנם ברצף מול נמושות/ פצועות
    (דאלאס בלי לוקה ומיאמי בלי באם ורבע באטלר בערך) ולמרות זאת הישג נאה. בעיקר השיפור בהגנה .

  2. תודה רבה. הסגל של ממפיס צעיר ומעניין.
    יוסטון בהחלט מפתיעה השבוע אבל לא הנמנע שהם מריצים את ווד וגורדון לקראת טרייד. יש כבר לא מעט שמועות על זה.
    אמביד בשיאו נכס אדיר אבל קשה לי לראות את פילי נאבקים חזק במזרח ללא טרייד על סימונס.
    טורונטו בהחלט מרשימה ללא אננובי ובירץ' שחזרתם למגרשים לא תקרה בקרוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט