סיכום שבוע 13 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג ויאן מלניקוב

מי מספר 1? קיילר מורי

סיכום מחזור 13

יוסטון טקסנס (10-2) – אינדיאנפוליס קולטס (6-7) 31-0

פרשייה חד צדדית בטקסס כשבכל רבע אינדי מבקיעה ט"ד וכל רבע יוסטון, ובכן, לא עושה כלום.
הדרייב הכי ארוך של הטקסנס נמשך 9 מהלכים והשיג 42 יארד. כשגם דיוויד מילס וגם טיירוד טיילור מנסים את כוחם, ונכשלים, לעבור יותר מ50 יארד טוטאל במסירה.
זה לא משחק שהטקסנס ירצו לזכור עם ה141 יארדים כוללים וזמן החזקת כדור של 18 דקות, ונראה שהקבוצה לא מתקדמת לשום מקום.
בקולטס, ג'ונתן טילור, יקיר המדור, הרוויח את היומית שלו עם 32 גיחות ל143 יארד ו-2 ט"ד.
אינדיאנפוליס משפרים את מצבם בבית ומתקרבים לכדי משחק אחד אחרי המובילה, טנסי.


דטרויט ליונס (1-10-1) – מינסוטה ויקינגס (7-5) 27-29

הלא יאומן קרה ועם מסירה של השנייה האחרונה ג'רד גוף מוצא את אנטוניו סנט בראון לט"ד שמעניק לדטרויט את הניצחון הראשון שלה העונה.
מינסוטה האומללה, שנמצאת בצניחה חופשית אל מחוץ לתמונת הפלייאוף סופגת הפסד שני ברציפות, והפעם לאחת הקבוצות החלשות בליגה.
באחת התצוגות הטובות ביותר של ג'רד גוף (25/41 ל296 יארד, 3 ט"ד וחטיפה)  מאז שהגיע לעיר המכוניות (ויש היגידו התצוגה הטובה היחידה שלו בעיר) , דטרויט שיחקה כשווה בין שווים ולאחר יתרון קטן של הויקינגים בתחילת המשחק, השליטה עברה לאריות שהובילו רוב המשחק עד לרבע השלישי שבמהלכו מינסוטה הצליחה לצמק ואף לעלות ליתרון עם 4 דקות על השעון. במרדף אחרי דטרויט, מינסוטה ניסתה וכשלה פעמים בהמרת 2 נקודות. כשלונות שיוכחו קריטיים בעתיד כשהליונס ניצלו את ה4 דקות לדרייב מנצח.
קירק קאזינס (30/40 ל340 יארד ו2 ט"ד) ממשיך לשחק נקי ויעיל, אבל בסופו של דבר זה לא עוזר לו ולקבוצתו להשיג ניצחון והם נכנסו להיסטוריה כקבוצה שנתנה לליונס את הנצחון הראשון ואולי היחידי בעונת 21.



אטלנטה פאלקונס (7-5) – טמפה ביי באקנירס (3-9)  30-17

לטום בריידי יש המספר של אטלנטה פאלקונס והוא גר להם בתוך הראש מאז ההפסד האומלל ההוא בסופר בול.
הפאלקונס נלחמו מחצית שלמה והחזיקו את המשחק קרוב אבל הפטריוטס פתחו מנועים במחצית השניה ועם 10 נקודות ללא מענה הגדילו את הפער לניצחון.
הגנת הבאקנירס הצליחה להוריד מהתוצרת של השחקן האפקטיבי ביותר בפלקונס, קורדל פאטרסון (13 ריצות ל78 יארד ועוד תפוקה זניחה באויר) , ומיררו לראיין את החיים עם 5 סאקים.
טום בריידי עם משחק חזק נוסף לפנתאון, ונראה שהיד שלו ממש לא מתעייפת עם השנים עם 38 השלמות מ51 נסיונות  ל368 יארד, 4 ט"ד, 2 מתוכם לרוב גרנקובסקי הבלתי נדלה, וחטיפה.



סיאטל סיהוקס (8-4) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (6-6) 23-30
לדרבי יש חוקים משלו, וליריבות בבית הNFC מערב, בהחלט יש את הכללים שלה, כך שבמשחק משוגע על גבול המטורף, קבוצה בעלייה עם 3 ניצחונות רצופים ומשכנעים, מפסידה לקבוצה שזו לא השנה שלה.
סיאטל שיחקו כאילו אין להם מה להפסיד, ובאמת אין להם, ומהמהלך הראשון של המשחק, החזרת בעיטת הפתיחה בה נפצע אחד משחני הספיישל טימס ופונה לבית חולים באמבולנס, ומהדרייב הראשון של הסיהוקס, שבו ראינו פייק פאנט עמוק בתוך השטח שלהם שפרץ בלי הפרעה לט"ד של 73 יארד, דרך 2 חטיפות מגרדות ראש של גארופולו ישר לזרועות היריב וסייפטי עליו, ועד ל2 פאמבלים של סיאטל שהשני הגיע לקראת סוף המשחק ונתן לקבוצה מהמפרץ רוח חיים לנסות להשוות את המשחק. ניסיון שכשל.
גארופולו (20/30 ל299 יארד, 2 ט"ד ו2 חטיפות) אחרי סדרה של משחקים טובים, שוב קיבל את המפתחות מהמאמן שאנהאן שזנח את תבנית הנצחון, קרא יותר מהלכי מסירה מריצה ושילם את המחיר.
אבל גם הגנת סן פרנסיסקו, שאיבדה את הקורנר הפותח בתחילת המשחק, שיחקה רע ונתנה לסיאטל לחגוג עליה וגרמה לראסל ווילסון (30/37 ל231 יארד, 2 ט"ד וחטיפה) לחזור להיות הטבח שכולנו הכרנו בשנות השיא שלו.

מיאמי דולפינס (7-6) – ניו יורק ג'איינטס (8-4) 9:20
הדולפינים ממהרים להתאושש מפתיחת העונה שלהם, עם ניצחון חמישי ברציפות בקרב הגנתי מול הניו יורק ג'איינטס. הקווטרבק האורח היה מייק גלנון ולא דניאל ג'ונס הפצוע, כך שההגנה של הג'איינטס עבדה קשה כדי להשאיר במשחק התקפה שלא הצליחה למצוא את האנדזון וכלל הנקודות שלה הגיעו משערי שדה. ההתקפה של מיאמי, בהובלת טואה, גם כן לא הרשימה על לוח התוצאות, אבל הקווטרבק מהוואי מצא את האנדזון פעמיים וצבר בסך הכל 244 יארד. ג'יילן וואדל המשיך להוביל את חיל התופסים של מיאמי עם תשע תפיסות לתשעים יארד, אוון אינגרם בלט בצד השני עם 61 יארד בארבע תפיסות.

ניו יורק ג'טס (9-3) – פילדלפיה איגלס (7-6) 33:18
האיגלס חזרו למשחק שני ברציפות במטלייף, והפעם חזרו לנצח. היה זה גארדנר מינשו שהוביל את התקפת פילדלפיה בהתאוששות מההפסד בשבוע שעבר, עם 20 השלמות מתוך 25 ניסיונות בלבד, 242 יארד ושני ט"ד לדאלאס גודרט. זאק ווילסון נתן את המחצית הטובה ביותר בקריירה הצעירה שלו עם שלושה ט"ד בשלושה דרייבים, אך במחצית השנייה נעצרו הג'טס על אפס נקודות, כשהתקפת האיגלס הצליחה להוריד זמן רב מהשעון וגם לצבור נקודות, גם אם בשערי שדה. האיגלס עמוק בתמונת הפלייאוף, הג'טס יתנחמו, ככל הנראה, בעוד שתי בחירות דראפט גבוהות.

סינסינטי בנגלס (5-7) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5-7) 41:22
הקרב בין הקווטרבקים הבכירים של דראפט 2020 כלל הרבה מהלכים האופייניים לשחקנים ברמות האלה, ובהחלט היה מרתק, עד שהפסיק להיות מרתק. ג'סטין הרברט, אולי במשחקו הטוב העונה, הראה את הכישרון האינסופי שלו ועזר להוביל את האורחים ליתרון 24:0 בתחילת הרבע השני – אבל לקראת סוף הרבע השלישי, בורו עזר לצמצם את הפיגור ל-24:22, כשג'ו מיקסון לא מצליח להיכנס לאנדזון בניסיון לשתי נקודות שהיה משווה את התוצאה. סינסי כבר קיבלה את הכדור שנית עם ההזדמנות לעלות ליתרון, אבל פאמבל של מיקסון הוחזר לאנדזון על ידי טבון קמפבל, מה שסימן את התהפכות המומנטום בחזרה ואפשר לצ'אג'רס לברוח עם ניצחון חוץ חשוב מול יריבה חזקה.

שיקגו ברס (8-4) – אריזונה קרדינלס (2-10) 33:22
אנדי דולטון איבד ארבעה כדורים, וקיילר מארי רשם ארבעה ט"ד. זה היה ההבדל בין שיקגו לאריזונה ביום ראשון. מארי, בהופעה יעילה במיוחד, היה צריך למסור רק 15 פעמים – אף שחקן אריזונה לא תפס את הכדור יותר מפעמיים, כשג'יימס קונר ודיאנדרה הופקינס מתכבדים בט"ד מידי מארי. מספר 1 של אריזונה הוסיף שני ט"ד בריצה, ולא באמת השאיר לשיקגו סיכוי להתקרב, כששלושת הדרייבים הראשונים שהוביל גם הסתיימו באנדזון. אריזונה הופכת לקבוצה הראשונה העונה שמגיעה לכמות ניצחונות דו ספרתית, שיקגו תקווה שהעונה הבאה תהיה העונה שלה.

לוס אנג'לס ראמס (4-8) – ג'קסונוויל ג'גוארס (10-2) 7:37
אין הרבה יריבות טובות מג'קסונוויל לפגוש כשאתה ממש צריך ניצחון, והראמס אכן עצרו רצף של שלושה הפסדים – די בקלות. הראמס הראו את עדיפותם בשלושת שלבי המשחק, כאשר בעיטת הפתיחה הוחזרה על ידי ברנדון פאוול לקו 34 היארד של הקבוצה מפלורידה. הדרייב ההתקפי הראשון של ג'קסונוויל הסתיים, איך לא, בפאמבל במהלך השני – אהרון דונלד תלש את הכדור מידיו של ג'יימס רובינסון, וג'יילן ראמזי, שחקן הג'אגס לשעבר, השתלט עליו. הרץ השני של ג'קסונוויל, קרלוס הייד, הספיק גם הוא לאבד כדור אחד, אך עד אז המשחק כבר היה גמור. הראמס חוזרים לרדוף אחרי אריזונה, וג'קסנוויל מגיעה לכמות הפסדים דו ספרתית בשנה הרביעית ברציפות, והעשירית ב-11 האחרונות.

בפאלו בילס (5-7) – ניו אינגלנד פטריוטס (4-9) 14:10
הפטריוטס והבילס נאבקו אחת בשנייה וגם בגשם וברוח, כשעל הכף עומד הכתר של ה-AFC מזרח. הקבוצה הגמישה ביותר בהיסטוריה של ה-NFL, זו שמוכנה ומסוגלת לשחק פוטבול בכל צורה על מנת לנצח, נתנה תצוגה ייחודית וסירבה למסור בתנאי מזג האוויר ששררו בליל שני בבפאלו. מאק ג'ונס מסר את הכדור שלוש פעמים בלבד (!) לאורך המשחק כולו, והפטריוטס יצאו מנצחים בעזרת משחק הגנה מוצלח ומהלכים גדולים בזמן הנכון בהתקפה. ג'וש אלן, אחד הקווטרבקים היחידים שבאמת מסוגלים להילחם ברוח, עשה כל מה שהיה יכול, אך לבסוף פספס הזדמנויות לא מעטות לנצח את המשחק, וישאר מתוסכל מבליצ'ק והפטריוטס – כמו רבים אחרים בשני העשורים האחרונים.



לאס וגאס ריידרס (6-6) – וושינגטון פוטבול טים (6-6) 17-15
שער שדה עם של 48 יארד עם 42 שניות למשחק, של הבועט המחליף של וושינגטון בריאן ג'ונסון, ממשיך את מסע הקסם של הקבוצה מהבירה שתחת טיילור היינקי נהנית מניצחון רביעי ברציפות ומחזיק אותה חזק בתוך תמונת הפלייאוף.
מחצית ראשונה שקטה יחסית שבה בעיקר הוחלפו בעיטת הרחקה התחלפה במיני דרמה בה הריידרס הצליחו להבקיע שער שדה לאחר חטיפה של היינקיף ולעקוף את וושינגטון שהובילו רוב המשחק עם 2:26 לשחק.
אבל להיינקי (23/30 ל196 יארד, 2 ט"ד וחטיפה) נדרשו פחות מ2 דקות ו-9 מהלכים להביא את קבוצתו למרחק סביר לשער שדה ולחלץ ניצחון
לא וגאס לא מצליחים לייצר מומנטום לאחר ההתפוצצות שבוע שעבר מול דאלאס ומפסידים 4 מתוך חמשת המשחקים האחרונים שלהם.






קנזס סיטי צ'יפס (4-8) – דנבר ברונקוס (6-6) 9-22

זה לא ממש היה כוחות ודנבר נכנעה כמעט ללא קרב למהומס שהיה שקט יחסית במשחק לא אופייני (15/29 ל184 יאארד וחטיפה).
אמנם מהומס פתח את המשחק עם ט"ד בריצה בדרייב פתיחה של קנזס, אבל זה היה הט"ד ההתקפי האחרון של הצ'יפס למשחק והם הסתפקו ב 3 שערי שדה ומתנת פיק 6 מטדי ברידג'ווטר, אחת משתי חטיפות שלו במשחק, שהוחזרה 75 יארד על ידי דניאל סורנסון.
שער שדה וט"ד ניחומים 5 דקות לסיום המשחק לא הספיקו, גם ביום לא מוצלח התקפית של קנזס.

פיטסבורג סטילרס (1-5-6) – בולטימר רייבנס (4-8) 19-20  

לג'ון הארבו לא התחשק לצאת להארכה, ולאחר שפיטסבורג המירו 2 נקודות בונוס של ט"ד שנתן להם 7 נקודות יתרון עם 5 דקות על השעון. הרייבנס הצליחו לענות בט"ד משלהם, ויכלו להשוות עם בעיטת נקודת הבונוס עם הבועט הכי אמין בליגה, אבל כאמור, הארבו בחר לנסות המרת 2 נקודות. ונכשל.
למאר ג'קסון שוב היה הרץ המוביל בקבוצה אבל היה זה הדוב הזקן, בן רות'ליסברגר, שביום טוב רץ ל 1 – יארד, שאמר את המילה האחרונה.
רות'ליסברגר הודיע השבוע שזו העונה האחרונה שלו במדי פיטסבורג. אם הוא מתכוון לפרוש או לעבור לקבוצה אחרת, הזמן יגיד. אבל בינתיים הוא ניצח 7 מתוך 8 המפגשים האחרונים עם הרייבנס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מעולה, המון תודה.
    שבוע רגוע עבר על רוב כוחותינו שאינם הוויקינגס. בגלל המצב הצמוד הרבה קבוצות הגיעו למחזור הזה שהן צריכות נצחון, ודווקא הריידרס, הרייבנס והבילס שנתנו פייט יפה, אבל עם יפה לא מגיעים לפלייאוף. מעניין יהיה לבחון את מה שקורה העונה, הרבה התחלות טובות שמתחרבשות מחליפות הרבה התחלות גרועות שמשתפרות והצמד בריידי גרונק שבאים לכל מאמן הגנה בסיוטים שלו.
    ואם כבר הגנה, לי זה מרגיש כאילו ההגנות מתחילות להתעייף, זה שבוע 13, ופעם-פעם זה היה השבוע הלפני אחרון, עכשיו יש עוד 4 משחקים, כולל האומללים שמשחקים בחמישי ולך תדע כמה זה משפיע וישפיע.

  2. תודה, סיכום מצוין
    הסגירה של מינסוטה בדרייב האחרון הייתה בזיונית, על גבול החשד למשחק מכור. כנראה שהם לא האמינו שדטרויט יכולים לעשות את זה.
    הפטריוטס מדהימים, קבוצה סופר אינטיליגנטית בהגנה וגם בהתקפה. אני לא מאוהדיהם אבל מתמוגג מהם כל פעם מחדש בעל כורחי.
    בריידי עוד לא הפסיד לאטלנטה אפילו פעם אחת. ואגב, בתיאור המשחק של הבאקנירס נפל טייפו משעשע, נראה אם תעלו עליו

    1. כנראה שזה בלתי נמנע 🙂
      מסכים לגבי הפטריוטס (אלה של ניו-אינגלנד 😜), למרות שאני לא בעדם אי אפשר שלא להעריך אותם.
      תודה על הסיכום.

  3. לא משנה היכן תום בריידי משחק – הוא תמיד מנצח את הפלקונס.
    אהבתי את הפטריוטס על בופלו.
    אותי משגע כיצד בן מפיטסבורג עומד בכיס ולא זז משם, ומצליח לנצח. כמובן שהפעם ג'ון הרבאו עזר לו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט