A Kosher Hot Dog: מחלקת מחלוקת / ארז שץ ויוני לב ארי

דייויד אורטיז ואלכס רודריגז (צילום: bolavip.com)

למרות שנכנסנו לפגרת הבייסבול לפני כחודש, עדיין מסתבר שלא חסר על מה לדבר. השבוע הקלטנו את פרק מספר 58 של A Kosher Hot Dog, פודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל, במהלכו עלו לדיון כמה נושאים הרי גורל. אך כל זה קרה רק לאחר שגילינו מהו מספר המזל של פטריק מ-בוב ספוג כמובן.

אז על מה עוד דובר בפרק? פורסמה רשימת המועמדים להיכנס השנה להיכל התהילה. הרשימה הזו כוללת בתוכה כמה כוכביות מרשימות, מה שסידר לנו דיון מעמיק בנושא השחקנים ששייכים ל-"מחלקת מחלוקת". וגם: האם שוהיי אוטאני, זוכה ה-MVP, כל כך מיוחד, איזה סיפור משעשע שוב מצאנו סביב דייב ווינפילד, וכמובן, הפינות הרגילות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מה שנקרא, סוף סוף אפשר לדבר על דברים באופן מדובר, דבר דבור על אופניו, ואלה לא מפסיקים לדבר. אבל באמת ניתוחים, כל ניתוח, אוטופסיה, כמה שנאמר, הניתוח הצליח, החולה מת.

  2. תודה חברים אולי אתייחס לעוד דברים בהמשך אבל בחלק העיקרי אני לא מסכים אתכם, מי שמרמה לוקח על עצמו את הסיכון שלנצח כל ההישגים שלו יהיו עם כוכבית ובין היתר לא ייכנס ל-HOF למשל. לא רוצה להסתכן? אל תרמה.

    1. בעולם מושלם, נניח. אבל תסתכל על עולם הבייסבול בשנות ה2000, מי לא השתמש? היו שחקנים שלקחו כי כולם עשו את זה, או רק כדי להשאר competitive. כשמישהו כמו בונדס ראה את כל אמריקה מריירת על מגוויר וסוסה, מה הוא היה צריך להבין מזה? והרי לא בדקו! ואז החולירות שינו את החוקים ולא טרחו להודיע לו.
      אני לא מדבר על פיט רוז, האיש ידע מה הוא עושה, ויכול להתמם עד מחר שהוא לא הימר על הרדס או מי שהוא לא אימן אז, אבל עדיין, האיש ידע מה הוא עושה. זה לגבי החלק השני של הטענה.
      החלק הראשון הוא, שלא כתוב בקופרסטאון "יהיכל התהילה לשחקנים שהם דמויות מופת וראויים לחיקוי". אלא "היכל התהילה של הבייסבול". נכנסים אנשים שזרקו כדורים ואנשים שחבטו בהם. כל ההצטדקות הזו. למה לא נזרוק את בייב רות' כי הוא היה שיכור שמן שבגד באשתו? למה לא נזרוק את טד וויליאמס כי הוא היה פוץ מגעיל ששנא את אוהדי הרד סוקס? מה זה הבולשיט המתחסד הזה? כוכבית או לא כוכבית, את האליפות של 1918 לא ביטלו, ואת השיאים של רוז, בונדס, קלמנס, רודריגז ואחרים לא פסלו. אבל הנה, לא נכיר בהישגים שלהם ונכניס אותם למוזיאון שלנו. הכנסנו להם. ועל זה כבר תנו רבנן: יאללה יאללה. זה כל כך אמריקני כמו להציג מישהי ערומה לגמרי עם פלסתר על הפטמות ולטעון שזה חסוד והגון, רק עם בונדס ורוז בתפקיד הפלסתר.

      1. יש כאן דברים שאני מסכים ודברים שלא, קודם כל הייתי מבדיל בין מה שלא רלוונטי (דברים מחוץ למגרש) למה שכן (רמאות שהובילה לשחק בייסבול טוב יותר מאשר בלעדיה), למרות שכן גם כאן צריך לעבור גבול כלשהו של מישהו שחס וחלילה ביצע פשעים פליליים בחומרה כלשהי אבל לא רוצה להיכנס לזה
        .
        בחזרה לחומרים אסורים, מקבל את זה שאם הרוב המוחלט של הליגה השתמש זה לפי ההגיון שלי ישאר חור של כל התקופה הזו ב-HOF, אבל האם זה באמת המצב? לא חושב, לפחות לא מי שהעידו / תפסו / הוכיחו לגביו. האם דרק ג'יטר השתמש? לא שידוע לי. "כולם עשו את זה" (האמנם?) או "רק להישאר competitive" נשמע כמו תירוץ של מישהו ששיכנע את עצמו שלא יהיו השלכות וזה בסדר, וזו הנקודה שאני לא מוכן לקבל.

        1. טוב, זה הגישה המקובלת, אם כולם רצים מאה מטר ב9 שניות, ושלושה נתפסים משתמשים, האם השבעה האחרים נקיים? ברור שלא. אבל לא נתפסו. אם כולם עושים את הטור דה פראנס במתכונת הבלתי אנושית שלו בימינו אבל תפסו רק חלק, האם כל השאר נחתו מכוכב קריפטון? ברור שלא. לא כולם השתמשו כמו בונדס, קלמנס ואחרים, אבל זה הרי לא היה אסור. גם צריך לזכור שיש רמות של שימוש. השימוש הנפוץ יותר הוא בחזרה מפציעות, ובאימונים, ובמקרים של פגיעות. שחקנים מהסוג של ג'יטר ואיצ'ירו לא היו כאלה שהיה עוזר להם להתנפח כמו בונדס, ג'יאמבי, מגוויר וסוזה, אלא להפך, זה היה דופק להם את המשחק. אבל כשהגיל מתחיל לשחק תפקיד והגוף כבר לא מחלים כמו שהיה מכל המכות וההשתטחויות והנזק המצטבר של חבטה או זריקת כדור, אז כן היה מקום להכניס קצת דברים שיקצרו תהליכים, זה לא הפך את מי שלקח לאיי-רוד. כולל את איי-רוד בעצמו, זה עשה הטבע, זה האריך להם את הקריירה, ונתן להם לתפקד בגיל 35 כמו בני 25, ועוד ועוד. בייסבול הוא משחק שוחק. 162 משחקים בשנה אחרי שנה, ובכל משחק הרפטטיביות של הפעולות, באימונים ובמשחק עצמו, יצרו מצב שהיחידים שהיו שורדים אותו היו רק פנומנים כמו נולאן ראיין או ווילי מייז או ריקי הנדרסון, בשביל שמישהו כמו קלמנס יוכל לזרוק קריירה כזו, ואולי גם קאל ריפקן, ג'יטר ו-וודאי איי רוד ואחרים, ייתכן מאוד שבין התוספי תזונה והמסג'ים גם קיבלו פה ושם זריקה כזו או אחרת. לא בשביל לנפח או להפוך אותם לסופרמנים, אלא רק בשביל להמשיך.
          או במלים אחרות, זה שכמה השתינו מהמקפצה, לא אומר שהשאר לא השתינו בבריכה.

    2. לי יש בעיה גדולה עם מוסר כפול. הליגה לאורך שנים העלימה עין כדי להחזיר את צופים ואז מאשימה את השחקנים שביצעו את מה שאמרו להם לעשות. לגמרי תסמונת הש.ג. גם בענפים אחרים יש סמים "מותרים" וסמים "אסורים" וכל ספורטאי יכול לעשות את הבחירות שלו. בבייסבול הכל היה "חוקי" עד שתפסו את באלקו, שסיפקה חומרים גם לענפים אחרים והחליטו לעשות ריוויזיה גם בבייסבול. נתפסת אחרי אותה נקודה בזמן? תיענש, השתמשת לפני ההחלטה להפוך את החומרים "ללא חוקיים", לא עברת על שום חוק.
      .
      השאלה השניה שצריך לשאול היא האם בלי החומרים הם היו פחות טובים ולכן לא היו צריכים להיות ב-HOF? לפחות במקרה של בונדס התשובה היא חד משמעית (ובמקרה שלו גם קל מאוד לשים את האצבע על הנקודה בה החל להשתמש).
      .
      הנקודה השלישית שלי היא נושא החשיבות של היכל התהילה. אולי קטונתי, אבל לדעתי העובדה שאף אחד לא נכנס יותר בשעריו רק הורסת את המוניטין של המשחק ומוזילה את תהליך הבחירה, ולא סתם לא מעט עיתונאים ויתרו בשנים האחרונות על האפשרות להצביע.
      היכל התהילה של הבייסבול הוא המרשים ביותר מבין היכלי התהילה של ארה"ב, אבל המעמד שלו מתחיל להיסדק וגם המים כבר מתחילים לפרוץ החוצה. לא לעולם חוסן.

  3. בגזרת ה-FA, הבלו-ג'ייז זכו בשירותיו של קווין גוזמן ל-5 השנים הקרובות תמורת 110 מיליון דולר. אני אישית לא התלהבתי ממנו (אולי הוא סבל מחוקי החומרים בכפפה?) אבל נראה. על אילו קבוצות הימרתם שיגיע?

  4. הופה, המטס מטילים את הפצצה
    .
    Report: Mets agree to record-smashing 3-year, $130M deal with Max Scherzer
    .
    כולל גם NTC ו-opt out אחרי העונה השנייה (של שרזר אני מניח)

  5. אל אלוהים, אחרי סימיאן הריינג'רס הוסיפו עוד שורטסופ לחבורה, ולא סתם – קורי סיגר עם 10 שנים, 325 מיליון! אבידה קשה לכוחותינו

  6. הריינג'רס עושים כל עונה את אותו גימיק, מחתימים שמות, עושים גלים, ואז נעלמים להם כמו הריינג'ר בסיום המערבון אל השקיעה. לא בנינו על הריינג'רס, אבל אני לא מופתע לגבי סימיאן, לזה התכוונתי במובן "ראש לשועלים" שחקן גדול שהולך לעשות קופה בקבוצה קטנה עם תקציב. סיגר מפתיע, הייתי בטוח שהוא ילך למועדון עם אספירציות, אבל כנראה שהוא החליט שאליפות כבר יש, עכשיו הזמן לעשות את המליונים. לגיטימי. סימיאן ילך לסקנד בייס, סיגר לשורט, והריינג'רס ידשדשו עוד עונה עד הרכישה הבאה.

    1. משהו על שרזר למטס? כנראה סטיבן כהן ממש התעצבן מהקטע שעשה לו סטיבן מאץ.. (שאגב כל הבכי הזה חסר פרופורציה, רוב הסיכויים שהוא הגיע לאן שהוא עשה תרגילים קצת יותר גרועים בעולם העסקים כדי להגיע לאן שהוא הגיע)

      1. עוד משו לא ממש קשור, אבל העלת את זה, צריך להבדיל בין ביזנס לבין האנשים שעושים אותו. יכול להיות שסטיב כהן קנה חברה באיקס מליון דולר, פיטר את כל העובדים שלה, מכר את כל הנכסים וסגר אותה ועשה על זה איקס כפול 10 מליון. את הקניה עצמה הוא עשה מול מישהו, ומול המישהו הזה לחיצת יד ומילה היא מילה. דווקא בעולם שבו האנשים האלה מסתובבים, בגלל שהם בסטרטוספירה שבה "פשוטי העם" נתפסים כשורה בדף אקסל, הם מתנהלים ברמה של כבוד וכזה שלא היתה מביישת ארגון פשע או מנזר קתולי. אלה אנשים שיכולים למכור חברה בזמן ארוחת צהריים ולקנות אחרת בזמן שהם ממתינים לרכב שיצא מהחניה ולכן יש להם המון ערך לדברים כמו לחיצת יד. מישהו בעולם של סטיב כהן שיעשה תרגיל כזה יכול למצוא את עצמו בבעיה. למי שמכיר למשל את ההתנהלות בבורסת היהלומים ברמת גן, זה ישמע מוכר.
        אני לא אומר את זה בקטע חיובי, אלא רק להסביר מה קרה שהוא הגיב ככה, מבחינתו תעשה מה שאתה רוצה, תמכור, תקנה, אבל אתה נותן מילה שאתה חוזר אלי להשוות ואז מחליט? זה מבחינתו של כהן כאילו חתמתם על חוזה.

  7. לא חושב שיש קשר בין השניים, הGM החדש קיבל הוראה להביא את השחקנים הכי טובים שהוא יכול והפנקס פתוח, אז מי יותר טוב משרזר? הסיפור עם סטיבן מץ היה ברור שזה לא הכסף, אלא שהסוכנים דיברו עם המטס כמו ששחקנים ישראלים מאיימים לעבור לקבוצה מבלגיה, כleverage. הרי אם מץ רוצה רק כסף ולא משנה לו מאיפה, הכי פשוט זה ללכת למטס ולהגיד להם "תנו לנו יותר" וללכת עם זה לקארדינלס או למי שרוצה. הוא לא רצה להיות במטס, אבל הסוכנים שלו ניהלו את זה באופן שאפילו בשוק הכרמל היו זורקים אותם החוצה. הם לא יכלו לבוא למטס ולהגיד "בכל מקרה הוא לא יחתום אצלכם" אבל הם רצו את ההצעה של המטס כleverage מול הקרדינלס, והתוצאה בהתאם.
    בכל מקרה גם אם מץ היה מגיע למטס (ולדעתי טוב שלא הגיע), עדין הוא לא מספר 1 או 2, והמטס רצו מספר 1 לרוטציה "יעלה כמה שיעלה" ומי יותר מספר 1 משרזר בשוק? תכלס, למה להסתפק בגוזמן או ריי אם יש לך את הזורק השני בטיבו בעולם אין דה מרקט?

    1. הקישור שעשיתי ביניהם היה בצחוק 🙂 מאחל למקס ולמטס בהצלחה, וגם לסיגר בטקסס
      .
      כנראה שהסוכן של מאץ עשה תרגיל אבל לא יודע נראה לי מוגזם איך שכהן לקח את זה קשה
      .
      כל אוהד מטס צריך להיות מאושר היום, שרזר שחקן ענק, זה לא הכסף שלכם ואפילו תקרת שכר אמיתית אין 😉

      1. ברור, אני הייתי בעד שרזר גם שהוא היה בנאשיונלס, אז וודאי שהוא אצלנו. חוץ מזה ברור שזה כסף שלנו, הכובעים והמעילים שלי מאיפה הגיעו בדיוק?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט