אירועי דיומא – 27.11.2021 – כדורגל ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 77F42518-EB87-4C32-90BD-34EDDB196A16.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 10 / ניר מועלם :

15:00 קריית שמונה – באר שבע, ספורט 4 : מפגש קצוות בין האחרונה בטבלה שתארח את הראשונה, כאשר קריית שמונה מגיעה אחרי 2 הפסדים למכבי תל אביב ולאחר מכן תבוסה של 4-0 מול מכבי חיפה, ומנגד באר שבע מגיעה אחרי שתי תוצאות תיקו שקצת עצרו את הריצה שלה בטבלה. הימור – אני חושב שבאר שבע תחזור לנצח ותשמור על המקום הראשון מחזור אחד נוסף.

17:15 נוף הגליל – בני סכנין, 5 לייב : שתי הקבוצות צמודות בטבלה כאשר סכנין במקום ה-6 ואילו נוף הגליל בשביעי, כאשר רק הפרש שערים עדיף של סכנין ( 0 מול 2-) מציב אותה מעל נוף הגליל. שתי הקבוצות מגיעות למשחק אחרי תיקו, כאשר נוף הגליל אחרי 0-0 מול חדרה, ואילו סכנין אחרי 2-2 מול הפועל חיפה. הימור – סכנין קבוצה יותר טובה, ואני מאמין שנראה אותה מנצחת את המשחק.

17:30 מכבי נתניה – מכבי פתח תקווה, ספורט 4 : שתי קבוצות שמאוד מאכזבות אותי לפחות השנה, כאשר שתיהן בתחתית במקומות 10 ו-11, עם אותו מספר נקודות (9 מתוך 27 אפשריות) ורק הפרש שערים מפריד, כאשר לפתח תקווה יש הפרש טוב יותר ממכבי נתניה. אצל מכבי נתניה ציפיתי לראות קבוצה שרצה עם אוטוולד שבינתיים עזב לראשון לציון, ואחריו הגיע בני לם, ובאמת רואים בקבוצה שיפור ביכולת, אבל התוצאות עדיין לא מגיעות, ואצל פתח תקווה המצב עגום עוד יותר, כי זה נראה כאילו החלק ההתקפי שלהם לא קיים כל כך, ורק אזכיר שתאי בריבו וליאל עבדה עזבו הקיץ. נתניה מגיעה אחרי הפסד 2-1 להפועל ירושלים, ובסה"כ היא רושמת 3 משחקים ללא ניצחון, ובצד הכחול פתח תקווה מגיעה אחרי הפסד 3-0 לביתר ירושלים, והיא רושמת הפסד שני ברציפות. הימור – משחק שכל תוצאה יכולה להיות בו, אך אני אלך על ניצחון ביתי של נתניה.

19:30 אשדוד – הפועל ירושלים, 5 לייב : משחק תחתית בין אשדוד שבמקום ה-13, לבין הפועל ירושלים שבמקום ה-12, כאשר נקודה אחת מפרידה ביניהן. אצל אשדוד שהתחילה נורא את העונה רואים שיפור מתמיד גם ביכולת וגם בתוצאות, אחרי שהרבה שחקנים שהיו חסרים בתחילת העונה מתחילים לחזור ולהיכנס לכושר, ואצל הפועל ירושלים, גם כן רואים עלייה מתמדת והם גם מגיעים למשחק אחרי 2 ניצחונות רצופים שהקפיצו אותם מעל הקו האדום, והם מגיעים למשחק אחרי 2-1 על נתניה, ואילו אצל אשדוד הם מגיעים אחרי שתי תוצאות תיקו, האחרונה 1-1 מול המוליכה, הפועל באר שבע. הימור – אשדוד בבית תנצח את המשחק.

19:50 ביתר ירושלים – הפועל חדרה, ספורט 4 : אני חושב שאי אפשר לכתוב על ביתר ירושלים בלי לדבר על הפרשה של משה חוגג שהתפוצצה השבוע, ובכל יום אנחנו מגלים עוד ועוד פרטים על מעלליו, אם זה התחיל עם הלבנת הון ודברים לא חוקיים מבחינה כספית, אז קיבלנו נקודת מפנה חזקה, ועברנו להתעסק בעיקר בעניינים מיניים, אבל עדיין שום דבר לא ממש ידוע לנו הציבור, אז בינתיים אנחנו רק יכולים להניח כיצד כל הידיעות האלו משפיעות על הצוות המקצועי ועל השחקנים, שאני מתאר לעצמי שלא יגיעו עם ראש נקי למשחק מול חדרה שעד עכשיו עושה עונה נהדרת והיא נמצאת במקום ה-5, אל מול ביתר שנמצאת במקום ה-8, כאשר רק 2 נקודות מפרידות ביניהן. אז ביתר מגיעה אחרי 3-0 על מכבי פתח תקווה, ואילו חדרה אחרי תיקו 0-0 מול נוף הגליל, ורק אציין שחדרה כבר שלושה משחקים רצוף לא מצליחה לנצח. הימור – ביתר עם כל הידיעות על משה חוגג ועם כל הבלגאן סביב המועדון, תצליח לנצח לדעתי את חדרה.

סרייה א' – מחזור 14 / ניר מועלם :

19:00 יובנטוס – אטאלנטה, ספורט 2 : אטאלנטה שבמקום ה-4 עם 25 נקודות יוצאת למשחק לא פשוט באליאנץ ארינה בטורינו שם היא תפגוש את יובנטוס שבמקום ה-8 עם 21 נקודות. יובנטוס מגיעה למשחק אחרי ניצחון ענק של 2-0 בליגה על לאציו בחוץ, במשחק שאני הייתי בטוח שנראה דווקא ניצחון של לאציו, אבל באמצע השבוע יובנטוס נסעה ללונדון לשחק מול צלסי ושם היא חטפה 4-0, אז נכון שאת המקום בשמינית הגמר היא הבטיחה, אבל כרגע היא ירדה למקום ה-2 וההגרלה שהיא צפויה לקבל תהיה קשה הרבה יותר כנראה, ואילו אצל אטאלנטה המצב הוא כזה שבליגה הם עושים תוצאות טובות מאוד ומגיעים אחרי 5-2 ענק על ספציה בבית, אבל בליגת האלופות הם מגיעים אחרי 3-3 בחוץ מול יאנג בויז משוויץ, והם כרגע במקום ה-3 בלבד, ובמחזור האחרון הם ישחקו מול ויאריאל בקרב ישיר על המקום בשמינית הגמר. הימור – יובנטוס נמצאת בכושר נהדר בליגה לאחרונה, אבל את אטאלנטה יהיה לה מאוד קשה לנצח, ואני אהמר על תיקו.

21:45 ונציה – אינטר, 2 ONE : אני אתחיל מהקבוצה הביתית שבה משחק או יותר נכון נמצא בסגל דור פרץ, אז ונציה עלתה העונה לסרייה א' והיא כרגע במקום ה-14 עם 6 נקודות מעל הקו האדום, שזו הצלחה נהדרת של זנאטי, אבל אם נסתכל רגע על הזווית הישראלית אז נוכל לראות שדור פרץ לא כל כך משחק העונה, אז נכון שהם בנו עליו כשחקן הרכב, אבל במחזורים הראשונים הוא היה רע, והמאמן החליט להוריד אותו לספסל והשחקנים שהחליפו אותו היו מספיק טובים, מה שהשאיר אותם בהרכב ואותו על הספסל, והוא לא מרבה לקבל דקות משחק, כאשר הוא השחקן השישי כרגע מבחינת דקות בקישור של ונציה, שמכיל לרוב 3 שחקנים, כאשר חשוב לציין שבוסיו האמריקאי בן ה-19 הוא כרגע שחקן הקישור הבולט בקבוצה. אז אחרי שדיברנו קצת על המצב של דור פרץ אצל ונציה, אני רק אוסיף שהם מגיעים אחרי 1-0 על בולוניה בחוץ, וזה היה ניצחונה השני ברציפות בליגה, אחרי שהם גם ניצחו 3-2 את רומא, בצד המילאנזי רושמים תקופה נהדרת, והם חזרו למירוץ האליפות אחרי שניצחון בליגה במחזור האחרון 3-2 את נאפולי, ובאמצע השבוע הם ניצחו 2-0 את דונייצק של סולומון והבטיחו את מקומם בשמינית הגמר של האלופות. הימור – אני לא רואה סיכוי שאינטר תאבד נקודות.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ויאריאל- ברצלונה (22:00)

משחקו השני בליגה של צ׳אבי יהיה קשה יותר מהראשון שבו ניצחה את אספניול 1-0. משחק חוץ ב ויאריאל הוא אף פעם לא קל. בטוח שהמועדון הוא המחזיק בתואר אלופת הליגה האירופית ובתמונת העליה לשמינית גמר ליגת האלופות למרות ההפסד השבוע ליונייטד באלופות. אז מה למדנו על בארסה לאחר שני המשחקים תחת צ׳אבי? הנעת כדור שלווה לחץ לחטוף את הכדור אחרי שהלך לאיבוד וחוסר כישרון בהתקפה. שער אחד בשני משחקי בית זה לא מספיק. מה גם שבארסה ממשיכה לשחק ללא פאטי ופדרי שניים מהכשרונות הגדולים שלה. לשמחתה גם ויאריאל תחסר את כוכבה ג׳רארד מורנו.
בעונה שעברה בארסה ניצחה את שני המפגשים.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ליברפול- סאותהמפטון (17:00)

ליברפול העונה בכושר נפלא, גם בליגה וגם באלופות. הבעיה היחידה שלה היא שהיא באותה ליגה עם צ׳לסי ומנצ׳סטר סיטי. אז המאבק ממשיך ופער 4 הנקודות מצ׳לסי יכול להפוך לנקודה אם ינצחו את סאותהמפטון מהמקום ה 14 שמצידה מגיעה למפגש אחרי הפסד לנוריץ׳ במחזור הקודם.
בעונה שעברה כל קבוצה ניצחה במגרשה הבייתי.

ארסנל- ניוקאסל יונייטד (14:30)

בדרך לא ברורה ארסנל הצליחה להתאושש מהפתיחה האיומה שלה וכרגע היא במקום ה 5 במחזור הקודם הובסה 4-0 מול ליברפול אבל הפעם היא תפגוש את האחרונה בטבלה קבוצת המיליונרים מעיר הפועלים הג׳ורדיז שמשום מה פיטרו את סטיב ברוס בשביל להביא אף אחד. במחזור הקודם היא סיימה בתיקו ביתי 3-3 מול ברנטפורד.
בעונה שעברה ארסנל ניצחה את שני המפגשים.

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם קרלסן – נפו/שחר אלוני

משחק מספר 1 :
אתמול נפתח הדו קרב, נפומניאצ'י פתח בלבן.
המשחק היה שקול ואיכותי. לבן שיחק ספרדית, אחת הפתיחות הנחקרות בהסטוריה. שני השחקנים היו מדוייקים. המשחק הסתיים בתיקו.
נפו יכול להיות מרוצה שעבר את משחקו הראשון בקריירה במעמד הזה בשלום ובהצלחה.
קרלסן יכול להיות מרוצה שלא התקשה בשחור ולא היה בשום שלב בלחץ כלשהוא. טכנית הוא אפילו היה ביתרון עמדתי (קל מאד) לקראת סיום המשחק.

היום ב 1430 משחק מספר 2, קרלסן בלבן.

בקרת הזמן היא שעתיים לכל שחקן ל 40 המסעים הראשונים, ואז שעה נוספת ל 20 המהלכים הבאים ואז 15 דקות עד סוף המשחק.
החל מהמסע ה 61 מקבלים עוד 30 שניות לאחר כל מסע.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

    1. היי שרת, הייתי עם המשפחה והיום אצטרף אחרי כמה שעות 🙂
      בטח יש הרבה אנשים אבל לא נכנסו להערות אתמול

  1. כרגע אחרי המסע השביעי התפתח למשהו שנראה כמו queen gambit accepted וקלרסן התחיל לחשוב קצת, שוב נראה כמו הקרבה זמנית של רגלי. אני תוהה אם מגנוס עושה מיינד גיימס ולוקח את הזמן כדי לגרום לנפו לחשוב שהוא לא מוכן להתסעפות

    1. אהיה יותר פנוי בהמשך, זה נראה כמו הסתעפות פתיחה מעניינת שהם משחקים. נדמה שקרלסן פספס משהו בפתיחה או ניסה ווריאנט כלשהוא שאולי הוא הכין. נפו לא הכי דייק, בינתיים דוויוני אבל נראה עם סיכויים וסיכונים לשני הצדדים

  2. שימון סטייל אני צופה הסתברות גבוהה להכרעה היום במשחק, נראה לי מים חדשים עם פתיחה גמישה לשני הצדדים

      1. בינתיים קרלסן שומר על יצרון מזערי, למרות ההקרבה שעדיין זמנית של הרגלי, והויתר הפוטנציאלי על רץ תמורת סוס

        1. עמדה די הרפתקנית לשניהם, והם פחות מדויקים מאתמול. יש מצב שנפו פספס אפשרות טובה שהיתה נקנה לו יתרון. שניהם כרגע גם מתחילים להיות עם פחות זמן. משהו כמו 15 מסעים ב 30 דקות שנותרו

  3. בינתיים קרלסן שומר על יצרון מזערי, למרות ההקרבה שעדיין זמנית של הרגלי, והויתר הפוטנציאלי על רץ תמורת סוס

  4. הצצתי שוב, קרלסן אם אי דיוק מסויים, נפו עדיין מוביל ברגלי המוקרב זמניתו למרות חיסרון בעמדה ובצמד הרצים הוא מובעל קלות. כנראה תיקו בסוף, בזמן שאני כותה קרו מלא דברים

    1. לקרלסן היה אי דיוק ממש רציני אבל למזלו נפו לא ניצל זאת. עכשיו הם משחקים יותר מהר ונראה שזה הפך לשוויוני לגמרי

  5. הלילה יתקיים המחזור הארבעה עשר בטורניר מוקדמות גביע העולם בדרום אמריקה.
    המשחק המרכזי הוא, כמובן, ארגנטינה נגד ברזיל. זה מפגש בין 'הכלבים הגדולים', כמאמר סלבה ברזילאי זכר צדיק לברכה.
    כזכור, המשחק הקודם בין השתיים שהתקיים בברזיל בחודש שעבר הופסק ע"י גורמי בריאות מקומיים שטענו שיש עבירות על פרוטוקול הקורונה. לעת עתה, התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית (הקונמבול) לא החליטה בנוגע למשחק (משחק חוזר, הפסד טכני לברזיל וכו').
    הברזילאים שכבר הבטיחו את עלייתם ישאפו לגמול לארגנטינאים על ההפסד בגמר קופה אמריקה השנה.
    הארגנטינאים, שלא הפסידו אף משחק מאז המשחק בחצי גמר הקופה אמריקה בשנת 2019 ירצו להמשיך את הרצף ולהבטיח את עלייתם למונדיאל בקטאר.
    ליאו מסי וליאנדרו פארדס, שחקני פ.ס.ז פאריס שהיו פצועים החלימו וצפויים לשחק (דבר המעורר תרעומת רבה במועדון הצרפתי).
    אצל הארגנטינאים פאולו דיבאלה סובל מפציעה שגרמה לו לעזוב את המשחק נגד אורוגוואי.
    אצל הברזילאים ניימאר סובל מפציעה ולא יבוא לארגנטינה.
    שידור של המשחק בספורט 1 שעה 1:20.
    .
    קישור לכלל המשחקים כולל סקירה קצרה של כל אחד מהם ומצב הנבחרות ביחס לסיכויי העלייה.
    https://sports.walla.co.il/item/3471333
    .
    קישור לטבלת הטורניר באתר של קונמבול:
    https://www.conmebol.com/es/eliminatorias-sudamericanas-catar-2022
    ===================-
    אירועי דיומא – 27.11.2021 – כדורגל ושחמט
    ניר מועלם27 בנובמבר 2021
    https://hoops.co.il/?p=248752
    ———————0
    הערב יתקיים גמר גביע הליברטדורס בין פלמיירס לפלמנגו. זו פעם שניה ברציפות ששתי קבוצות ברזילאיות מגיעות לגמר. וניתן לומר שברזיל השיגה הגמוניה מוחלטת ברמת הקבוצות בדרום אמריקה. (גם בגמר קופה סודאמריקנה שנערך בשבוע שעבר זכתה אתלטיקו פראנאנסה ששיחק נגד ברגנטינו).
    שתי הקבוצות, פלמיירס, האלופה המכהנת ופלמנגו האלופה הקודמת, הן מהגדולות בברזיל.
    אלו קבוצות על במונחים דרום אמריקאים.
    .
    פלמיירס נמצאת במקום השלישי בטבלת הברזילראו עם 59 נק' לאחר 35 מחזורים.
    היא ממוקמת בסאו פאולו וזכתה במספר הרב ביותר של תארים ארציים בברזיל.
    היא זכתה, לעת עתה, פעמיים בליברטדורס (1999, 2020).
    השחקנים הבולטים בה הם: השוער ווברטון שמשתייך לסגל נבחרת ברזיל ומשחק לעתים.
    שחקני ההגנה רנאן. גוסטבו גומז הבלם הפרגוואי הקשוח.
    שחקני מרכז השדה גוסטבו סקארפה, רפאל וייגה, פטריק. גבריאל מנינו. והגדול מכולם, קפטן הקבוצה הותיק בן ה-38 פליפה מלו הגרזן הקשוח שמקבל כל משחק כרטיס צהוב לפחות.
    החלוצים: רוני. גבריאל ורון הצעיר המבטיח. לואיס אדריאנו שעשה קריירה יפה בשחטאר דונייצק ובעוד קבוצות
    מאמן אותה אבל פריירה הפורטוגזי בן ה-42.
    .
    פלמנגו, הקבוצה מריו דה ז'ניירו נמצאת במקום השני בטבלת הברזילראו עם 67 נק' לאחר 34 משחקים.
    זו הקבוצה בעלת מס' האוהדים הגדול בברזיל . במונחים דרום אמריקאים זו קבוצה של גלקטיקוס לכל דבר ועניין.
    היא זכתה בעבר פעמיים בליברטדורס (1981. 2019).
    השחקנים הבולטים הם השוער הוותיק דייגו אלבס, עוצר פנדלים מדופלם ששיחק בהצלחה בוולנסיה.
    שחקני ההגנה פליפה לואיז ששיחק בהצלחה רבה באתלטיקו מדריד. רודריגו קאיו. דויד לואיז ששיחק באירופה בבנפיקה, צ'לסי וארסנל. מאוריסיו איסלה שחקן נבחרת צ'ילה.
    במרכז השדה בולטים אברטון ריביירו שחקן סגל נבחרת ברזיל. ויליאן אראו המתולתל הגבוה. ג'יורג'יאן דה אראסקאטה הטכני(אביו נתן לו את שמו לכבוד סוס מירוצים שאהד!!). אנדראס פריירה (שחקן מנצ'סטר יונייטד שנמצא בקבוצה בהשאלה). דייגו הוותיק (בן 36) ששיחק הרבה שנים באירופה (פורטו. וורדר ברמן. יובנטוס. אתלטיקו מדריד ועוד).
    שחקני ההתקפה ובראשם גבריאל 'גביגול' ברבוסה המצויין. ברונו הנריקה. קנדי שנמצא בהשאלה מצ'לסי.
    מאמן אותה רנאטו גאושו, חלוץ העבר שאימן בעבר את גרמיו (6 שנים בכמה פרקי זמן. ואף זכה עמה בליברטדורס בשנת 2017) ועוד קבוצות בברזיל (כגון פלומיננסה ואתלטיקו פראנאנסה).
    .
    המשחק ייערך באיצדטיון הסנטנריו הוותיק והידוע במונטבידאו אורוגוואי (זו פעם שניה שהגמר הוא משחק בודד בניגוד למסורת הותיקה של משחקי חוץ ובית שהייתה נהוגה עד לפני שנתיים).
    שידור ישיר בערוץ ספורט 1 החל משעה 21:50.

  6. סליחה על התגובה הקודמת שלא התקבלה עקב כמות קישורים גדולה. הייתה לי 'פליטה' כשהעתקתי גם את מה שכתבתי על טורניר מוקדמות דרום אמריקה.
    אז:
    הערב יתקיים גמר גביע הליברטדורס בין פלמיירס לפלמנגו. זו פעם שניה ברציפות ששתי קבוצות ברזילאיות מגיעות לגמר. וניתן לומר שברזיל השיגה הגמוניה מוחלטת ברמת הקבוצות בדרום אמריקה. (גם בגמר קופה סודאמריקנה שנערך בשבוע שעבר זכתה אתלטיקו פראנאנסה ששיחק נגד ברגנטינו).
    שתי הקבוצות, פלמיירס, האלופה המכהנת ופלמנגו האלופה הקודמת, הן מהגדולות בברזיל.
    אלו קבוצות על במונחים דרום אמריקאים.
    .
    פלמיירס נמצאת במקום השלישי בטבלת הברזילראו עם 59 נק' לאחר 35 מחזורים.
    היא ממוקמת בסאו פאולו וזכתה במספר הרב ביותר של תארים ארציים בברזיל.
    היא זכתה, לעת עתה, פעמיים בליברטדורס (1999, 2020).
    השחקנים הבולטים בה הם: השוער ווברטון שמשתייך לסגל נבחרת ברזיל ומשחק לעתים.
    שחקני ההגנה רנאן. גוסטבו גומז הבלם הפרגוואי הקשוח.
    שחקני מרכז השדה גוסטבו סקארפה, רפאל וייגה, פטריק. גבריאל מנינו. והגדול מכולם, קפטן הקבוצה הותיק בן ה-38 פליפה מלו הגרזן הקשוח שמקבל כל משחק כרטיס צהוב לפחות.
    החלוצים: רוני. גבריאל ורון הצעיר המבטיח. לואיס אדריאנו שעשה קריירה יפה בשחטאר דונייצק ובעוד קבוצות
    מאמן אותה אבל פריירה הפורטוגזי בן ה-42.
    .
    פלמנגו, הקבוצה מריו דה ז'ניירו נמצאת במקום השני בטבלת הברזילראו עם 67 נק' לאחר 34 משחקים.
    זו הקבוצה בעלת מס' האוהדים הגדול בברזיל . במונחים דרום אמריקאים זו קבוצה של גלקטיקוס לכל דבר ועניין.
    היא זכתה בעבר פעמיים בליברטדורס (1981. 2019).
    השחקנים הבולטים הם השוער הוותיק דייגו אלבס, עוצר פנדלים מדופלם ששיחק בהצלחה בוולנסיה.
    שחקני ההגנה פליפה לואיז ששיחק בהצלחה רבה באתלטיקו מדריד. רודריגו קאיו. דויד לואיז ששיחק באירופה בבנפיקה, צ'לסי וארסנל. מאוריסיו איסלה שחקן נבחרת צ'ילה.
    במרכז השדה בולטים אברטון ריביירו שחקן סגל נבחרת ברזיל. ויליאן אראו המתולתל הגבוה. ג'יורג'יאן דה אראסקאטה הטכני(אביו נתן לו את שמו לכבוד סוס מירוצים שאהד!!). אנדראס פריירה (שחקן מנצ'סטר יונייטד שנמצא בקבוצה בהשאלה). דייגו הוותיק (בן 36) ששיחק הרבה שנים באירופה (פורטו. וורדר ברמן. יובנטוס. אתלטיקו מדריד ועוד).
    שחקני ההתקפה ובראשם גבריאל 'גביגול' ברבוסה המצויין. ברונו הנריקה. קנדי שנמצא בהשאלה מצ'לסי.
    מאמן אותה רנאטו גאושו, חלוץ העבר שאימן בעבר את גרמיו (6 שנים בכמה פרקי זמן. ואף זכה עמה בליברטדורס בשנת 2017) ועוד קבוצות בברזיל (כגון פלומיננסה ואתלטיקו פראנאנסה).
    .
    המשחק ייערך באיצדטיון הסנטנריו הוותיק והידוע במונטבידאו אורוגוואי (זו פעם שניה שהגמר הוא משחק בודד בניגוד למסורת הותיקה של משחקי חוץ ובית שהייתה נהוגה עד לפני שנתיים).
    שידור ישיר בערוץ ספורט 1 החל משעה 21:50.

  7. טוב סוף שבוע מעניין בכדורגל האירופאי עבר עלינו
    לפני כן רשמתי את כל האפשרויות לקראת המחזור האחרון בליגת האלופות
    בהמשך אשתדל לסכם זאת בליגה האירופאית ואז בליגה האזורית אבל קודם לכן
    נדבר על מוקדמות גביע העולם
    בשישי בערב התבצעה הגרלת הפליאוף האירופאי ועוד קודם לכן נקבע שנציגת אסיה אוקיאניה תשחק נגד נציגת צפון אמריקה (הרביעית בבית הגמר כרגע זו פנמה)
    בעוד נציגת דרום אמריקה תקבל את נציגת אסיה
    אירופה חולקה ל 3 מסלולים
    בכל מסלול 4 נבחרות 2 מנצחות חצאי הגמר יתמודדו בגמר במשחק על כל הקופה
    המשחקים ללא גומלין
    הנבחרת הראשונה היא זו שתארח
    מסלול א (A.ׂ
    סקוטלנד תארח את אוקראינה
    ויילס תארח את אוסטריה שהמנצחת תארח את הגמר
    (יתכן דרבי בריטי חם בגמר )

    מסלול ב
    רוסיה תארח את פולין
    שבדיה תארח את צ'כיה
    המנצחת רוסיה פולין תארח את הגמר
    (האנקדוטה הכי מעניין היא של לבנדובסקי מול זלאטן בגמר )

    מסלול ג'
    איטליה תארח את צפון מקדוניה
    פורטוגל תארח את טורקיה
    המנצחת פורטוגל טורקיה תארח את הגמר
    (אולי הסיפור של המוקדמות פורטוגל נגד איטליה בקרב בין 2 אלופות היורו האחרונות אחת מהן מחוץ לגביע העולם )

  8. אשר לליגה האירופאית
    נסביר שנייה את הכללים
    אלופת בית עולה אוטומטית לשמינית הגמר
    סגנית אלופת בית תשחק בשלב 1/16 נגד מודחת ליגת אלופות ( שסיימה 3 בבית שלה )
    מקומות 3-4 הלכו הביתה

    תמונת הבתים

    בית 1
    השבוע ליון מנצחת בדנמרק את ברונדבי 3-1 בעוג גלזגאו מנצחת את ספרטה פראג 0-2
    הטבלה
    1 ליון 15 (עלתה ממקום 1 לשמינית )
    2 גלזגאו 7 (עלתה ממקום 2 ל 1/16 )
    3. ספרטה פראג 4 (הודחה )
    4 ברונדבי 2 (הודחה)

    גלזגאו הבטיחה מקומה השני בגלל היתרון הפנימי על פראג ולמעשה יתרה את מחזור הסיום שישוחק לפרוטוקול בלבד שם ליון תארח את גלזגאו ופראג את ברונדבי )

    בית 2
    השבוע מונאקו מנצחת 1-2 ומבטיחה עלייה ועוד ממקום 1 אינדוהבן גוברת על גראץ 0-2 ומדיחה אותה

    הטבלה
    1. מונאקו 11 (הבטיחה עלייה לשמינית ממקום 1)
    2 אינדוהבן 8
    3 סוסיאדד 6
    4 גראץ 1 (הודחה)
    מונאקו ביתרון פנימי על סוסיאדד ולכן תסיים בכל מקרה ראשונה
    במחזור הסיום תתארח לפרוטקול בגראץ האוסטרית
    סוסיאדד תארח את אינדהובן ללהיות או לחדול כשהיא חייבת ניצחון אחרת תודח

    בית 3
    ספרטק מנצחת את נאפולי 1-2 בעוד לסטר גוברת על לגיה ורשה 1-3
    הבית מרתק כל קבוצה יכולה לעלות ולעוף
    הטבלה
    1 לסטר 8
    2 ספרטק מוסקבה 7
    3 נאפולי 7
    4 לגיה 6
    בשורה התחתונה כל קבוצה תלויה בעצמה למחזור הסיום אז
    נאפולי תארח את לסטר בעוד לגיה תארח את ספרטק

    לגיה :
    חייבת ניצחון אם לא תנצח תודח אם תנצח תסיים שנייה כי היא בנחיתות פנימית מול לסטר (ככה שגם תיקו במשחק המקביל לא יעזור)

    נאפולי :
    חייבת ניצחון בשביל לעלות שכן היא בחסרון פנימי מול ספרטק ( ולא יעזור לה תיקו מקביל בין לגיה ללסטר )
    אם תנצח וספרטק לא תנצח תסיים ראשונה ותעפיל ישירות לשמינית הגמר

    ספרטק :
    אם תנצח תעלה בוודאות ואם לסטר לא תנצח תסיים אף ראשונה .
    תיקו יספיק לה במידה ונאפולי לא תנצח למקום 2 (אחרת תודח )
    הפסד ידיח אותה בכל מקרה

    לסטר :
    תעלה אם לא תפסיד כאשר אם תנצח תסיים ראשונה תיקו יכול לאפשר מקום ראשון אם ספרטק לא תנצח
    הפסד תודח במידה ותהיה הכרעה במשחק המקביל אך תיקו שם יעלה אותה בזכות היתרון הפנימי מול ספרטק ממקום 2

    בית 4
    אולימפיקוס מדיחה את פנרבחצ'ה 0-1 ומבטיחה לפחות 1/16 פרנקפורט מסיימת רק ב 2-2 עם אנטוורפן שמנע ממנה שמינית בטוחה
    הטבלה
    1 פרנקפורט 11 (עלתה לפחות ל 1/16 )
    2 אולימפיקוס 8 (עלתה לפחות ל 1/16 )
    3 פנרבחצה 5 (הודחה)
    4 אנטוורפן 2 (הודחה)
    במחזור הסיום
    אנטוורפן -אולימפיקוס
    פנרבחצה -פרנקפורט
    פרנקפורט ביתרון פנימי על אולימפיקוס מה שאומר שתיקו יבטיח לה את הבכורה
    לפיכך רק ניצחון יווני והפסד גרמני יעלה את אולימפיקוס מהמקום הראשון

    בית 5
    לאציו מביסה במוסקבה 3-0 את לוקמוטיב עולה ומדיחה את המארחת
    גלא מדיחה את מארסיי 2-4 ו ועולה בעצמה
    הטבלה
    1 גלא 11 (3-7 )
    2 לאציו 8 (3-7)
    3 מארסיי 4
    4 לוקמוטיב 2
    במחזור הסיום
    לפרוטקול מארסיי -לוקמוטיב
    על הבכורה לאציו -גלא
    גלא ניצחה במפגש הקודם 0-1 ככה שכל ניצחון של לאציו ישווה את המאזן הפנימי (לפחות)
    וממילא יתן ללאציו יתרון בהפרש השערים הכללי שכרגע שווה בין הקבוצות
    ולפיכך את הבכורה
    ולכן לאציו מנצחת היא בשמינית אם לא גלא עולה ישירות לשמינית

    בית 6
    הכוכב מנצחת את לודוגרץ 0-1 בעוד מייטלנד מנצחת בבראגה 3-2 חשוב
    הטבלה
    1 הכוכב 10
    2 בראגה 9
    3 מייטלנד 8
    4 לודוגרץ 1 (הודחה)
    במחזור הסיום
    לודוגרץ -מייטלנד
    בראגה -הכוכב

    מייטלנד :
    תעלה בניצחון ואם לא תהיה הכרעה במפגש המקביל תעלה מהפסגה (שכן ביתרון פנימי מול הכוכב)
    אם לא תנצח תודח ( שכן בנחיתות פנימית מול בראגה )

    בראגה :
    אם תנצח תסיים ראשונה
    תיקו תעלה ממקום 2 רק אם מייטלנד לא תנצח
    הפסד תעלה ממקום 2 רק אם מייטלנד תפסיד

    הכוכב
    תסיים ראשונה בניצחון או אם תסיים בתיקו ומייטלנד לא תנצח
    אם תפסיד תסיים שנייה אם מייטלנד לא תנצח ושלישית אם מייטלנד תנצח

    בית 7
    לברקוזן מדיחה את סלטיק 2-3 ועל הדרך מבטיחה את הפיסגה
    בטיס מבטיחה את המקום השני לאחר 0-2 על פנצווראוש
    הטבלה
    1 לברקוזן 13 (תסיים ראשונה )
    2 בטיס 10 (תסיים שנייה )
    3 סלטיק 6 (הודחה)
    4 פרנצווארןוש (0)
    מכיוון שלברקוזן ביתרון פנימי על בטיס היא תסיים ראשונה ומחזור הסיום
    לפרוטוקול אז פרנצווארוש תארח את לברקוזן וסלטיק את בטיס

    בית 8
    ווסטהאם ניצחה בראפיד 2-0 הבטיחה את הפסגה והדיחה את הוינאים
    זאגרב וגנק נפרדו ב 1-1
    הטבלה
    1 ווסטהאם 13 (הבטיחה מקום בשמינית ממקום 1)
    2 זאגרב 7
    3 גנק 5
    4 ראפיד 3 (הודחה)
    בשורה התחתונה
    מכיוון שזאגרב ביתרון פנימי על גנק הרי שמספיקה לה תוצאת תיקו רק ניצחון של גנר והפסד של זאגרב יוביל למהפך
    במחזור הסיום
    גנק -ראפיד
    ווסטהאם -זאגרב

    סיכום
    9 קבוצות הבטיחו סופית עלייה
    ליון ,גלזגאו ,מונאקו ,פרנקפורט ,אולימ]פיקוס,גלא , לברקוזן ,בטיס ווסטהאם
    4 מהן הבטיחו מקום ראשון ולמעשה דילוג לשלב שמינית הגמר והם ליון ,מונאקו ,לברקוזן ווסטהאם

    11 קבוצות יאבקו על עלייה (לפחות ל 1/16 )במחזור הסיום
    אינדוהבן ,סוסיאדד ,לסטר ,ספרטק ,נאפולי ,לגיה ,הכוכב ,בראגה ,מייטלנד ,זאגרב וגנק
    הודחו ספרטהצ פראג ,ברונדבי ,גראץ ,פנרבחצה ,אנטוורפן ,מארסיי ,לוקמוטיב ,לודוגרץ ,סלטיק ,פרנצפורוש ,ראפיד

  9. נסכם את המפעל החדש הליגה האזורית
    2 הראשונות מכל בית יעפילו לשמינית הגמר שם אלופת בית תקבל סגנית מבית אחר
    בית 1
    לינץ ניצחה כאן בארץ את מכבי תל אביב 1-0 וסגרה את תמונת הבית

    הטבלה לאחר 5 מחזורים מחזור לסיום
    1 לינץ 13 ( עלתה ממקום 1)
    2 מכבי תל אביב 10 (עלתה ממקום 2)
    3 הלסינקי 6
    4 אלשקראט 0
    למעשה הבית נסגר שכן ללינץ האוסטרית יתרון פנימי על מכבי

    מחזור סיום לפרוטוקול
    אלשקראט – מכבי
    לינץ -הלסינקי

    בית 2.
    השבוע טאלין מנצחת את פרטיזן 0-1 וכן אנורתוסיס את גנט 0-1
    הטבלה
    1 גנט 10 ( עלתה ממקום 1)
    2.פרטיזן 7
    3 טאלין 5 ( 7-5)
    4 אנורתוסיס 5 (8-5)

    במחזור הסיום
    פרטיזן – אנורתוסיס
    גנט – טאלין
    תמונת המצב
    גנט הבטיחה מקום 1 כי היא ביתרון פנימי על פרטיזן

    פרטיזן :
    ביתרון פנימי על טאלין ככה שתיקו ביתי מול הקפריסאים יעלה אותה בוודאות
    הפסד והיא מודחת
    טאלין :
    חייבת ניצחון שלה ושל אנורתוסיס אבל שהקפריסאים לא ינצחו ביותר ממה שהיא עצמה מנצחת
    אם הקפריסאים לא מנצחים אזי פרטיזן תקדים את טאלין בכל מקרה

    אנורתוסיס .
    חייבת ניצחון בבלגרד ושטאלין לא תנצח או שתנצח בשער פחות ממה שהיא מנצחת בבלגרד
    ( היא וטאלין בשוויון פנימי ולכן הפרש השערים הכללי יקבע במידה ויהיה שוויון נק)

    בית 3
    השבוע בודה גילמט ( נוורווגיה) גברה 0-2 על סופיה עלתה רומא עלתה איתה לאחר 0-4 על זאריה שהודחה
    הטבלה
    1 בודה גילמט 11 ( עלתה)
    2 רומא 10 ( עלתה)
    3. זאריה 6 ( הודחה )
    4 צסקא סופיה 2 (הודחה)
    במחזור הסיום
    זאריה – בודה
    סופיה – רומא
    בודה ביתרון פנימי על רומא ולכן רק ניצחון רומאי ואי ניצחון של בודה יעשה מהפך בפסגה
    בכל מקרה 2 הקבוצות כבר עלו

    בית 4
    אלקמר סיימה ב 1-1 ביבלונץ הצ'כית והבטיחה עלייה ממקום 1
    רננדס ( דנמרק) גברה 1-2 על קלוז והדיחה אותה

    הטבלה
    1 אלקמר 11 ( עלתה מקום 1)
    2 רננדס 7 (8-9)
    3 יבלונץ 6 (6-6)
    4 קלוז 1
    מחזור סיום
    אלקמאר -רננדס
    קלוז -יבלונץ
    כמובן שרננדס תלויה בעצמה
    ואם לא תנצח לצכים הזדמנות לעבור אותם
    הקבוצות בשוויון פנימי
    מה שאומר שהפסד ביותר משער של רננדס יאפשר ליבלונץ תיקו בכדי לעלות

    בית 5
    אוניון ברלין מנצחת בעופר 1-0 את חיפה ומדיחה אותה
    פיינורד מוציאה 2-2 בסלביה פראג ומבטיחה את הפסגה
    הטבלה
    1 פיינורד11 ( עלתה 1)
    2 סלביה פראג 7
    3 אוניון ברלין 6
    4 חיפה 4 ( הודחה)
    במחזור הסיום
    לפרוטקול פיינורד -חיפה
    ראש בראש אניון – סלביה המארחת חייבת ניצחון

    בית 6
    פאוק עושה צעד חשוב לאחר 0-0 בברטיסלבה
    קופנהגן מביסה 4-0 בלינקולן ומבטיחה הבכורה
    הטבלה
    1 קופנהגן 12
    2 ברטיסלבה 8 ( 3-5)
    3 פאוק 8 (2-4)
    4 לינקולן 0 (הודחה )
    אמנם ברטיסלבה נותרה 2 אבל רק בגלל שער זכות בודד והיא בשוויון פנימי עם פאוק
    לאור העובדה שבמחזור הסיום פאוק תארח את לינקולן האירית. .בעוד ברטיסלבה תצא לקופנהגן הרי שזו תהיה סנסציה אם פאוק לא תעפיל .

    בית 7
    ראן וויטסה סיימו ב 3-3
    טוטנהאם הופתעה אצל מורה 2-1
    הטבלה
    1 ראן 11 ( עלתה. ממקום 1)
    2 טוטנהאם 7 ( 8-11)
    3 ויטסה 7 (8-9)
    4 מורה 3 ( הודחה)
    במחזור הסיום טוטנהאם תארח את ראן
    ויטסה את. מורה
    טוטנהאם. וויטסה. בשוויון. פנימי
    לתרנגולים +2 ביחס אבל. במשחק הרבה יותר קשה בקיצור 50/50

    בית 8.
    קארבח האזרית סיימה רק ב 2-2 עם. אומניה ניקוסיה בעוד באזל מנצחת בקיארט 3-2
    הטבלה
    1 באזל 11 ( 6-11) (עלתה)
    2 קארבח 11 (5-10) ( עלתה)
    3 אומוניה. ניקסיה 3 ( הודחה)
    4 קיארט 1 (הודחה)

    במחזור הסיום
    לפרוטקול אומוניה – קיארט

    על מקום 1 באזל תארח את קארבח
    לבאזל יתרון שער זכות ולאור. התיקו. במפגש. הקודם הרי שתיקו יספיק לבאזל לפסגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט