אירועי דיומא – 28.11.2021 – כדורגל כדורסל ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 77F42518-EB87-4C32-90BD-34EDDB196A16.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 10 / ניר מועלם :

20:15 הפועל חיפה – מכבי תל אביב, ספורט 2 : הפועל חיפה נמצאת במקום ה-3 בטבלה עם 2 נקודות פחות מהפועל באר שבע, ואילו מכבי תל אביב נמצאת רק במקום ה-9, אבל רחוקה בסה"כ 8 נקודות מהמקום הראשון, ו-6 נקודות מהיריבה שלה היום. הפועל חיפה מגיעה למשחק אחרי 2-2 מול סכנין, והיא מתחילה את רצף המשחקים הקשה של מכבי תל אביב, ב"ש ומכבי חיפה(כל הקבוצות עוברות את זה), עם לא מעט פצועים, בעיקר בחלק ההתקפי, מה שיגרום לאיתי בוגנים, שחקן הנבחרת הצעירה לפתוח ככל הנראה בהתקפה, ואילו אצל הצהובים שמגיעים אחרי תיקו 1-1 בדרבי מול הפועל תל אביב, כנראה ירצו לשכוח את השבוע שחלף, כי בחמישי האחרון הם אירחו את לאסק האוסטרית במשחק על עלייה לשמינית הגמר של הקונפרנס ליג, אך הם הפסידו בבית 1-0 משער בדקה ה-89, ואני חושב שדווקא מכבי הייתה טובה יותר, אך פספסה לא מעט הזדמנויות, מה שהבטיח לה את המקום השני ויגרום לה לעבור שלב נוקאאוט מול יריבה שתסיים במקום ה-3 בליגה אירופית ( כרגע הרשימה היא : ספרה פראג, סוסיאדד, נאפולי, פנרבחצה, מארסיי, מיטלנד, סלטיק וגנק), ורק אם תנצח את המשחק הזה היא תעבור לשמינית הקונפרנס ליג. הימור – הפועל חיפה אומנם מגיעה עם לא מעט חיסורים, אבל אני מאמין שהיא לא תפסיד את המשחק הזה, ואני אהמר על תיקו.

20:45 הפועל תל אביב – מכבי חיפה, ספורט 5 : הפועל תל אביב כרגע במקום ה-2 עם 15 נקודות, והיא תארח את הירוקים מהכרמל שנמצאים במקום ה-2 עם 17 נקודות. אצל הפועל תל אביב היה שבוע לא שקט כאשר מספר מאוהדי הקבוצה פיזרו מחוץ לביתה של מנכ"לית המועדון פגרי עופות, דבר שהגיע אחרי שהאולטראס הודיעו שהם מחרימים את המועדון בעקבות הזילזול לטענתם בבעלי המנויים, ואילו אצל הירוקים גם כן היה שבוע לא קל, כאשר בחמישי האחרון הם אירחו את אוניון ברלין במשחק שהם ידעו שרק ניצחון ישאיר להם סיכוי להגיע לנוקאאוט של הקונפרנס ליג אך הם הפסידו 1-0 ולמעשה סיימו את הסיפור מבחינתם, למרות שנשאר להם עוד משחק אחד אחרון מול פיינורד בחוץ, אך זה משחק שיוכל להשפיע עליהם רק מבחינה כספית וצבירת נקודות לעונות הבאות(חשוב לא פחות). אציין בנוסף שהפועל מגיעה אחרי 1-1 מול מכבי בדרבי, ושמכבי חיפה מגיעה אחרי משחק ליגה אחרון עם 4-0 על ק"ש. הימור – מכבי חיפה לדעתי צפויה לנצח את המשחק הזה.

סרייה א' – מחזור 14 / ניר מועלם :

16:00 מילאן – סאסואולו, 2 ONE : מילאן השניה בטבלה תארח את סאסואולו שנמצאת במקום ה-13, ואחרי שבמחזור האחרון היא הפסידה לראשונה העונה בליגה במשחק מטורף בו פיורנטינה ניצחה 4-3, היא הצליחה לנצח באמצע השבוע את אתלטיקו מדריד 1-0 משער של מוראס בדקה ה-87, מה שמשאיר לה סיכוי להגיע לשמינית גמר האלופות, או לפחות לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית. אצל סאסואולו עוברים עונה יחסית מדשדשת כאשר הציפייה הייתה לראות אותה עוד כמה מקומות למעלה, ולצד ניצחונות טובים כמו 2-1 על יובנטוס גם מגיעים הפסדים לא צפויים כמו 2-1 ביתי לאמפולי, והם מגיעים למשחק אחרי 2-2 מול קליארי בבית. הימור – מילאן חוזרת למסלול הניצחונות והיא גם תעלה למקום הראשון לפחות זמנית עד המשחק הערב של נאפולי מול לאציו.

21:45 נאפולי – לאציו, 2 ONE : נאפולי הראשונה בטבלה תארח את לאציו השישית, כאשר נאפולי כבר תדע לפני תחילת המשחק האם מילאן השיגה נקודות מול סאסואולו או לא, כאשר כל נקודה כל מילאן תוריד את נאפולי למקום השני. נאפולי נמצאת בדעיכה כאשר במשחק הליגה היא סיימה ב1-1 מול ורונה, ואז במחזור האחרון היא ספגה את הפסדה הראשון בליגה 3-2 לאינטר, ובחמישי האחרון גם הפסידה בליגה האירופית 2-1 לספרטק מוסקבה, מה שהוריד אותה למקום ה-3 בבית שלה, בו היא הייתה אמורה לסיים ראשונה, וכרגע לסטר וספרטק עוקפות אותה. אצל לאציו המצב גם לא מזהיר ואחרי פתיחת עונה טובה הגיעה דעיכה קלה, אבל במחזורים האחרונים הם מנסים לחזור לעצמם, וזה למרות שהפסידו במחזור האחרון 2-0 בבית ליובנטוס, אבל בחמישי האחרון גם הם שיחקו ברוסיה כמו נאפולי, רק שהם פגשו את לוקומוטיב מוסקבה וניצחו אותה 3-0, והם למעשה ישחקו בשלב הנוקאאוט של האירופית מול יריבה שתסיים שלישית בליגת האלופות. הימור – משחק שכל תוצאה בו אפשרית, אך אני אהמר על ניצחון ביתי של נאפולי.

רומא- טורינו (19:00)/ צפריר אוזדובה

מאז שמוריניו החליף מערך לשיטת שלושת הבלמים רומא סופרת שני נצחונות רצופים, בליגה ובאירופה ואפילו זאניולו כבש ובישל השבוע נגד זוריה בקונפרנס ליג. עכשיו רומא החמישית שרודפת אחרי המקום באלופות תארח את טורינו מהמקום ה 12 הקבוצה של איבן ג'וריץ עם 17 נקודות רק 5 פחות מרומא מה שמלמד על הפערים הקטנים בליגה העונה. טורינו גם מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על אודינזה במחזור הקודם כלומר היא במומנטום חיובי אבל עדיין באולימפיקו רומא פייבוריטית.

רומא תחסר את ורטוט עקב צהובים ואת כריסטנטה וויאר עקב קורונה.

בעונה שעברה שני הקבוצות ניצחו 3-1 במגרשם הביתי.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ריאל מדריד- סיביליה (22:00)

משחק העונה בספרד הראשונה נגד השלישית שרק שני נקודות מפרידות ביניהם ריאל במומנטום מטורף ואנצ'לוטי החמיא השבוע לשלישיית הקישור קרוס מודריץ קאסימרו ואמר שהם עושים מעבר למה שהוא מבקש. אז ריאל עומדת על חמש נצחונות רצופים שהאחרון שבהם הושג השבוע באלופות 3-0 על שריף. מנגד סיביליה של לופטגי שהספיק לאמן את ריאל כמה חודשים מגיעה אחרי ניצחון ביתי באלופות 2-0 על וולפסבורג אבל העונה נראה כאילו לנצח פעמיים ברציפות היא משימה בלתי אפשרית בשבילה.

בעונה שעברה ריאל ניצחה את המפגש בסיביליה והמשחק הסתיים בתיקו 2 במדריד.

קאדיס- אתלטיקו מדריד (19:30)

קאדיס מהמקום ה17 מארחת את האלופה שבמקום הרביעי. היכולת של אתלטיקו העונה מאוד מוזרה ולמרות שהתחזקה העונה בשחקנים כמו אנטואן גריזמן ורודריגו דה פול היא נראית פחות יציבה. היא מגיעה אחרי הפסד ביתי 1-0 למילאן באלופות. למזלה קדיס היא יריבה נוחה שחטפה השבוע רביעייה מחטאפה.

בעונה שעברה אתלטיקו ניצחה בשני המפגשים.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

אחר הצהריים של כדורגל אנגלי משובח ירתק אותכם לספה.

צ'לסי- מנצ'סטר יונייטד (18:30)

אחרי ההצגה השבוע נגד יובנטוס שהסתיימה בתוצאה 4-0 לא הייתי רוצה להיות בנעליים של מייקל קאריק מאמנה הזמני של מנצ' יונייטד. למרות ניצחון החוץ 2-0 באלופות על ויאריאל מוליכת הליגה זה כבר סיפור אחר. יונייטד התדרדרה כבר למקום ה9 עם 17 נק' 12 נק' פחות מצ'לסי וניצחון הליגה הקודם של היה מול טוטנהאם באוקטובר!

השבוע התפרסם סיפור פציעתו הקשה של בנג'מין צ'ילוול שקרע את הרצועה הצולבת. יונייטד תחסר את פוגבה וראן מגוויר (הרחקה) וגרינווד.

בעונה שעברה שני המפגשים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו 0.

מנצ'סטר סיטי- ווסטהאם (16:00)

איזה הצגה סיטי נתנה השבוע באלופות עם טעם של עוד ואחרי הניצחון אתמול של ליברפול שגם הוריד אותה למקום השלישי הניצחון הכרחי אבל היא בהחלט במומנטום חיובי אחרי 4 נצחונות רצופים בכל המסגרות. היא תפגוש את הרביעית שרחוקה ממנה 3 נק' בלבד ווסטהאם יונייטד. הלונדונית המופלאה של דיוויד מויס שמגיעה גם היא אחרי ניצחון באירופה 2-0 על ראפיד וינה.

בעונה שעברה סיטי ניצחה במנצ'סטר ובלונדון זה נגמר בתיקו 0.

כדורסל

מוקדמות אליפות העולם / עמיחי קטן:

16:30 בלגיה – סרביה:

שתי המנצחות במחזור הראשון של בית א' מבינות שניצחון נוסף ישפר מאוד את מצבן. בלגיה הביסו את סלובקיה ומגיעים במומנטום מאוד חיובי, בעוד הסרבים ניצחו אך בקושי את לטביה בקרב שהיה יכול להיות בין יוקיץ' לפורזינגיס אם זה לא היה באמצע העונה. הסרבים עדיפים על הנייר, אבל גם נראים פגיעים, בעיקר בהגנה.

18:00 טורקיה – בריטניה:

הטורקים הובסו בבלארוס ביום חמישי ויקוו לתקן בבית מול הבריטים שהיממו את יוון בשבוע שעבר. הבריטים יחפשו לגבור על סגנית אלופת העולם מ-2010 אחרי שגברו על הסגנית של 2006, אבל ללא יתרון הביתיות יהיה להם קשה יותר, במיוחד אחרי שהטורקים מגיעים למשחק קריטי מבחניתם.

19:00 פינלנד – קרואטיה:

שתי המפסידות בבית המקביל לזה הישראלי. הקרואטים הפסידו לאלופת אירופה סלובניה במשחק צמוד, בעוד הפינים הופתעו על ידי שבדיה במשחק קצת פחות צמוד, כך שלכאורה לקרואטים יש יתרון, אבל במעמדים כאלה הביתיות משחקת תפקיד משמעותי.

21:00 פולין – גרמניה:

הקרב בין שתי המפסידות בבית הישראלי, אחרי שפולין הפסידו בארץ וגרמניה הפסידו בבית לאסטוניה, ושתיהן יודעות שהפסד נוסף יסבך אותן עוד יותר. אם אצל הגרמנים אנחנו יודעים למנות כמה שחקני NBA שלא יהיו כאן, השם הפולני הגדול ביותר (תרתי משמע) שמוכר כאן הוא כנראה מרצ'ין גורטאט שפרש לפני קרוב לשנתיים.

21:00 סלובניה – שבדיה:

שתי המנצחות בבית המקביל לזה הישראלי, כאשר אצל סלובניה מדובר באלופת אירופה, אם כי ההבדל בין חמישייה של גוראן דראגיץ', לוקה דונצ'יץ', קלמן פרפליץ', אנתוני רנדולף וגספר וידמאר ובין חמישייה של לוקה רופניק, יאקה לאזיץ', קלמן פרפליץ', אדו מוריץ' ויאקה בלאזיץ' הוא ברור. השבדים יפתיעו בכל ניצחון שלהם בכל מקרה ככל הנראה.

שחמט – הדו קרב לאליפות העולם 2021 קרלסן – נפומניאצ'י/שחר אלוני

משחק מספר 2 :
המשחק השני היה הרפתקני ושונה מהמשחק הראשון.
קרלסן בחר בפתיחה הקטאלאנית ונפו שיחק את ההסתעפות הפתוחה.
קרלסן בחר אז בווריאנט שאיתגר את נפו והכריח אותו לחשוב יחסית הרבה בשלב מוקדם.
דווקא כשקרלסן נראה היה כמי שבונה יתרון, הוא עשה שגיאה די גדולה והיה עלול להסתבך בצורה קשה, אך נפו לא מצא את ההמשך המדויק, וקרלסן לאט לאט השווה, עד שלבסוף אף היה ביתרון עמדתי מסוים בסיום, אך לא במידה מספקת על מנת ליצור יתרון משמעותי.
המשחק הסתיים בתיקו אחרי 55 מסעים.

התוצאה כרגע היא 1-1

היום ב 14:30 משחק מספר 3, נפו בלבן.

לאחר סיבוב 3 יהיה יום מנוחה

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. טוב
    נראה לי שאחתוך מוקדם הביתה בשביל מילאן.
    צריך להכניס קצת זלעטי לווריד.
    יונייטד-צלסי? אני חושש לבריאותי הנפשית.
    אידיוטקה וטומטום יש לי באחת בלילה. אז מתי ישנים?

  2. תודה רבה לכולם,
    יום כדורגל מעולה
    ואחרי שברצלונה ניצחה (בקושי אבל ניצחה) אני גם מבסוט ומסוגל לראות עוד קבוצות
    ריאל – סביליה משחק אדיר לא רואה את ריאל מפסידים, רק מקווה.
    איזה מסכנה יונייטד השבורה מקבלת את צ'לסי בשיאה, מקווה בשבילם שצ'לסי תרחם עליהם…
    מבחינתי ברצלונה היום היא כמו יונייטד קבוצה עם כישרון ועבר מפואר שלא משחקת מספיק טוב (הסגל של יונייטד לדעתי טוב יותר כרגע, לא מוכשר יותר אבל טוב יותר). ההבדל העיקרי הוא שברצלונה הביאה את צ'אבי שחושב כמו אלוף גם כשהקבוצה משחקת חרא (להבדיל מקומאן שגם שהקבוצה שיחקה לא רע שיחק פחדני) סולשייאר עשה בדיוק כמו קומאן ועכשיו אני מקווה שהשינוי יחזיר את המועדון לחשוב ולהתנהג כמו מועדון כדול שצריך לפחד מפניו….

  3. ניר ,צפריר ,עמיחי ושחר תודה רבה
    היו הרבה דברים בכדורגל העולמי בסופ"ש
    טוב סוף שבוע מעניין בכדורגל האירופאי עבר עלינו
    לפני כן רשמתי את כל האפשרויות לקראת המחזור האחרון בליגת האלופות
    בהמשך אשתדל לסכם זאת בליגה האירופאית ואז בליגה האזורית אבל קודם לכן
    נדבר על מוקדמות גביע העולם
    בשישי בערב התבצעה הגרלת הפליאוף האירופאי ועוד קודם לכן נקבע שנציגת אסיה אוקיאניה תשחק נגד נציגת צפון אמריקה (הרביעית בבית הגמר כרגע זו פנמה)
    בעוד נציגת דרום אמריקה תקבל את נציגת אסיה
    אירופה חולקה ל 3 מסלולים
    בכל מסלול 4 נבחרות 2 מנצחות חצאי הגמר יתמודדו בגמר במשחק על כל הקופה
    המשחקים ללא גומלין
    הנבחרת הראשונה היא זו שתארח
    מסלול א (A.ׂ
    סקוטלנד תארח את אוקראינה
    ויילס תארח את אוסטריה שהמנצחת תארח את הגמר
    (יתכן דרבי בריטי חם בגמר )

    מסלול ב
    רוסיה תארח את פולין
    שבדיה תארח את צ'כיה
    המנצחת רוסיה פולין תארח את הגמר
    (האנקדוטה הכי מעניין היא של לבנדובסקי מול זלאטן בגמר )

    מסלול ג'
    איטליה תארח את צפון מקדוניה
    פורטוגל תארח את טורקיה
    המנצחת פורטוגל טורקיה תארח את הגמר
    (אולי הסיפור של המוקדמות פורטוגל נגד איטליה בקרב בין 2 אלופות היורו האחרונות אחת מהן מחוץ לגביע העולם )

  4. אשר לליגה האירופאית
    נסביר שנייה את הכללים
    אלופת בית עולה אוטומטית לשמינית הגמר
    סגנית אלופת בית תשחק בשלב 1/16 נגד מודחת ליגת אלופות ( שסיימה 3 בבית שלה )
    מקומות 3-4 הלכו הביתה

    תמונת הבתים

    בית 1
    השבוע ליון מנצחת בדנמרק את ברונדבי 3-1 בעוג גלזגאו מנצחת את ספרטה פראג 0-2
    הטבלה
    1 ליון 15 (עלתה ממקום 1 לשמינית )
    2 גלזגאו 7 (עלתה ממקום 2 ל 1/16 )
    3. ספרטה פראג 4 (הודחה )
    4 ברונדבי 2 (הודחה)

    גלזגאו הבטיחה מקומה השני בגלל היתרון הפנימי על פראג ולמעשה יתרה את מחזור הסיום שישוחק לפרוטוקול בלבד שם ליון תארח את גלזגאו ופראג את ברונדבי )

    בית 2
    השבוע מונאקו מנצחת 1-2 ומבטיחה עלייה ועוד ממקום 1 אינדוהבן גוברת על גראץ 0-2 ומדיחה אותה

    הטבלה
    1. מונאקו 11 (הבטיחה עלייה לשמינית ממקום 1)
    2 אינדוהבן 8
    3 סוסיאדד 6
    4 גראץ 1 (הודחה)
    מונאקו ביתרון פנימי על סוסיאדד ולכן תסיים בכל מקרה ראשונה
    במחזור הסיום תתארח לפרוטקול בגראץ האוסטרית
    סוסיאדד תארח את אינדהובן ללהיות או לחדול כשהיא חייבת ניצחון אחרת תודח

    בית 3
    ספרטק מנצחת את נאפולי 1-2 בעוד לסטר גוברת על לגיה ורשה 1-3
    הבית מרתק כל קבוצה יכולה לעלות ולעוף
    הטבלה
    1 לסטר 8
    2 ספרטק מוסקבה 7
    3 נאפולי 7
    4 לגיה 6
    בשורה התחתונה כל קבוצה תלויה בעצמה למחזור הסיום אז
    נאפולי תארח את לסטר בעוד לגיה תארח את ספרטק

    לגיה :
    חייבת ניצחון אם לא תנצח תודח אם תנצח תסיים שנייה כי היא בנחיתות פנימית מול לסטר (ככה שגם תיקו במשחק המקביל לא יעזור)

    נאפולי :
    חייבת ניצחון בשביל לעלות שכן היא בחסרון פנימי מול ספרטק ( ולא יעזור לה תיקו מקביל בין לגיה ללסטר )
    אם תנצח וספרטק לא תנצח תסיים ראשונה ותעפיל ישירות לשמינית הגמר

    ספרטק :
    אם תנצח תעלה בוודאות ואם לסטר לא תנצח תסיים אף ראשונה .
    תיקו יספיק לה במידה ונאפולי לא תנצח למקום 2 (אחרת תודח )
    הפסד ידיח אותה בכל מקרה

    לסטר :
    תעלה אם לא תפסיד כאשר אם תנצח תסיים ראשונה תיקו יכול לאפשר מקום ראשון אם ספרטק לא תנצח
    הפסד תודח במידה ותהיה הכרעה במשחק המקביל אך תיקו שם יעלה אותה בזכות היתרון הפנימי מול ספרטק ממקום 2

    בית 4
    אולימפיקוס מדיחה את פנרבחצ'ה 0-1 ומבטיחה לפחות 1/16 פרנקפורט מסיימת רק ב 2-2 עם אנטוורפן שמנע ממנה שמינית בטוחה
    הטבלה
    1 פרנקפורט 11 (עלתה לפחות ל 1/16 )
    2 אולימפיקוס 8 (עלתה לפחות ל 1/16 )
    3 פנרבחצה 5 (הודחה)
    4 אנטוורפן 2 (הודחה)
    במחזור הסיום
    אנטוורפן -אולימפיקוס
    פנרבחצה -פרנקפורט
    פרנקפורט ביתרון פנימי על אולימפיקוס מה שאומר שתיקו יבטיח לה את הבכורה
    לפיכך רק ניצחון יווני והפסד גרמני יעלה את אולימפיקוס מהמקום הראשון

    בית 5
    לאציו מביסה במוסקבה 3-0 את לוקמוטיב עולה ומדיחה את המארחת
    גלא מדיחה את מארסיי 2-4 ו ועולה בעצמה
    הטבלה
    1 גלא 11 (3-7 )
    2 לאציו 8 (3-7)
    3 מארסיי 4
    4 לוקמוטיב 2
    במחזור הסיום
    לפרוטקול מארסיי -לוקמוטיב
    על הבכורה לאציו -גלא
    גלא ניצחה במפגש הקודם 0-1 ככה שכל ניצחון של לאציו ישווה את המאזן הפנימי (לפחות)
    וממילא יתן ללאציו יתרון בהפרש השערים הכללי שכרגע שווה בין הקבוצות
    ולפיכך את הבכורה
    ולכן לאציו מנצחת היא בשמינית אם לא גלא עולה ישירות לשמינית

    בית 6
    הכוכב מנצחת את לודוגרץ 0-1 בעוד מייטלנד מנצחת בבראגה 3-2 חשוב
    הטבלה
    1 הכוכב 10
    2 בראגה 9
    3 מייטלנד 8
    4 לודוגרץ 1 (הודחה)
    במחזור הסיום
    לודוגרץ -מייטלנד
    בראגה -הכוכב

    מייטלנד :
    תעלה בניצחון ואם לא תהיה הכרעה במפגש המקביל תעלה מהפסגה (שכן ביתרון פנימי מול הכוכב)
    אם לא תנצח תודח ( שכן בנחיתות פנימית מול בראגה )

    בראגה :
    אם תנצח תסיים ראשונה
    תיקו תעלה ממקום 2 רק אם מייטלנד לא תנצח
    הפסד תעלה ממקום 2 רק אם מייטלנד תפסיד

    הכוכב
    תסיים ראשונה בניצחון או אם תסיים בתיקו ומייטלנד לא תנצח
    אם תפסיד תסיים שנייה אם מייטלנד לא תנצח ושלישית אם מייטלנד תנצח

    בית 7
    לברקוזן מדיחה את סלטיק 2-3 ועל הדרך מבטיחה את הפיסגה
    בטיס מבטיחה את המקום השני לאחר 0-2 על פנצווראוש
    הטבלה
    1 לברקוזן 13 (תסיים ראשונה )
    2 בטיס 10 (תסיים שנייה )
    3 סלטיק 6 (הודחה)
    4 פרנצווארןוש (0)
    מכיוון שלברקוזן ביתרון פנימי על בטיס היא תסיים ראשונה ומחזור הסיום
    לפרוטוקול אז פרנצווארוש תארח את לברקוזן וסלטיק את בטיס

    בית 8
    ווסטהאם ניצחה בראפיד 2-0 הבטיחה את הפסגה והדיחה את הוינאים
    זאגרב וגנק נפרדו ב 1-1
    הטבלה
    1 ווסטהאם 13 (הבטיחה מקום בשמינית ממקום 1)
    2 זאגרב 7
    3 גנק 5
    4 ראפיד 3 (הודחה)
    בשורה התחתונה
    מכיוון שזאגרב ביתרון פנימי על גנק הרי שמספיקה לה תוצאת תיקו רק ניצחון של גנר והפסד של זאגרב יוביל למהפך
    במחזור הסיום
    גנק -ראפיד
    ווסטהאם -זאגרב

    סיכום
    9 קבוצות הבטיחו סופית עלייה
    ליון ,גלזגאו ,מונאקו ,פרנקפורט ,אולימ]פיקוס,גלא , לברקוזן ,בטיס ווסטהאם
    4 מהן הבטיחו מקום ראשון ולמעשה דילוג לשלב שמינית הגמר והם ליון ,מונאקו ,לברקוזן ווסטהאם

    11 קבוצות יאבקו על עלייה (לפחות ל 1/16 )במחזור הסיום
    אינדוהבן ,סוסיאדד ,לסטר ,ספרטק ,נאפולי ,לגיה ,הכוכב ,בראגה ,מייטלנד ,זאגרב וגנק
    הודחו ספרטהצ פראג ,ברונדבי ,גראץ ,פנרבחצה ,אנטוורפן ,מארסיי ,לוקמוטיב ,לודוגרץ ,סלטיק ,פרנצפורוש ,ראפיד

  5. כתבתי גם תגובה על הליגה האזורית שנמחקה אשתדל בהמשך חנוכה כנראה
    אתמול פלמייראס זוכה גם בליברטדורס לאחר ניצחון 1-2 על פלמנגו בגמר בהארכה
    יש להאריך גם בכך

  6. אשר לנבחרת ישראל המשחק היום קריטי
    דווקא בגלל שהאסטונים על הנייר החלשים בבית השיגו ניצחון על הגרמנים (על הנייר החזקים …אבל הנייר לא שווה הרבה בסגלים הללו )
    כך שניצחון אסטוני ייתן להם עדיפות על הנבחרת הישראלית במיוחד אם חלילה הגרמנים ינצחו כאן וישיגו ניצחון כפול עלינו

    ניצחון באסטוניה ייתן לנו עמדת פתיחה למקום 1

    חיפשתי הרבה זמן סט' משום מה אין סט' באיגוד הכדורסל וזה לא ברור כלל ומאכזב מאד (אם האיגוד לא יכול לתת סט' למשחק שמתקיים כאן כיצד ירצה לנהל את הליגה ? )

    בכל מקרה מצאתי לבסוף במוצאי שבת באתר מוקדמות המונדובסקט
    (אדם אריאל ורועי הובר היו בסגל אך לא שיחקו )
    10 שחקנים שיחקו לפחות 11 דק
    תומר גינת : 11 נק' 11 ר (מדד 15 ומינוס 7 ב +- 4/9,0/2.2/3) 25.53 דק
    גל מקל : 11 נק' 1 ר' 3 אס (מדד 11 ו +9 ) ( 0/2,3/3,2/2 ) 24.45 דק.
    גייק כהן 11 נק' 3 רי 1 אס ( מדד 11 +6 ) ( 4/6,0/3,3/4) 17.30 דק'.
    נמרוד לוי 10 נק' 4 רי 1 אס ( מדד 11 +20 ) ( 2/4,2/4 לא זרק קו) 19.48 דק.
    גיא פניני 9 נק' 4 רי 5 אס ( 1/1 ,2/3 ,1/1 ) (100 אחוז אפקטיבי) ( מדד 14 +21 ) 29.32 דק
    ים מדר 8 נק 7 רי 5 אס ( 3/5 ,0/8, 2/2) (מדד 10 +14 )
    יפתח זיו 4 נק 4 רי 1 אס ( 2/4,0/4,0/2) (מדד -1 ו -7 ) 21.29 דק
    רפי מנקו 3 נק' 3 רי ( 0/3 ל 2 ו 1/2 ל 3 ) ( מדד 3 ומינוס 13 ) 11.03 דק'
    עידן זלמנסון 2 נק' 3 רי 4 אס ( 1/7 שדה) ( מדד 2 ו-3 )
    איתי שגב 1 רי 1 חס לא זרק מהשדה (מדד 1) 55 שניות

    היום שגב והובר נופו מהסגל דוברתולמאו וסורקין יחליפו אותם

    בגרדים ישחקו מקל ,מדר ,דוברתולימאו יתרום גם ,אולי ינסו גם את זיו אראל לא ישחק שוב כנראה
    בפוורדים ישחקו בעיקר פניני וגינת כאשר מנקו יקבל דקות וכמובן נמרוד לוי
    כהן וסורקין יוכלו לשחק כ 5 אבל גם ביחד וכן לצד זלמנסון

    ישראלללללללללללללללללללללללללליאלללללללללללללללללללללה לניצחון

  7. אתמול התקיים משחק גמר גביע הליברטדורס בדרום אמריקה בין פלמיירס לפלמנגו והסתיים בתוצאה 1:2 לפלמיירס שזוכה בפעם השנייה ברציפות בתואר. הקבוצה הקודמת שעשתה זאת הייתה בוקה ג'וניורס האדירה של השנים 2000-2001 עם המאמן קרלוס ביאנצ'י חואן רומן ריקלמה ו. גיז'רמו בארוס שלוטו. מרטין פלרמו. חורחה ברמודס הבלם הקולומביאני ועוד. אז היו שני משחקים ושערי חוץ לא נחשבו. בתקופה הזו שיחקו בטורניר גם קבוצות ממקסיקו. בשתי השנים הללו הגמר הסתיים בבעיטות עונשין מאחד עשר מטרים.
    בניגוד לשנה שעברה שבה לא היה קהל ורמת המשחק הייתה ירודה ואף עלובה, הפעם היה משחק מעולה וקצבי עם קהל נלהב שהגיע למונטבידאו בלהקות של מטוסים מברזיל.
    על פניו, פלמנגו הייתה פייבוריטית. היא ניצחה את פלמיירס במשחקים שנערכו ביניהן השנה ועל הנייר היא קבוצה יותר איכותית, אבל פלמיירס הגיעה עם תכנית משחק ברורה. הסתגרות והתבססות על התקפות מתפרצות מהירות בעוד שפלמנגו החזיקה בכדור יותר זמן.
    פלמיירס הובילה משער יפה של רפאל וייגה כבר בדקה ה-6. גבריאל 'גביגול' ברבוסה השווה בדקה ה-72 ממסירה של עושה המשחק ג'ורג'יאן דה אראסקאטה האורוגוואי והמשחק הלך להארכה. בדקה ה- טעות חמורה של אנדרס פריירה בדקה ה-95 הובילה לחטיפת כדור של דייברסון שהכניע את דייגו אלבס. מזה פלמנגו לא יצאה והקפטנים המשותפים ומנהיגי הקבוצה גוסטבו גומס הבלם הפרגוואי ופליפה מלו הוותיק הניפו את הגביע לעיני עשרות אלפי אוהדים נלהבים.
    הנה קישור לתקציר המשחק הנהדר הזה:
    https://www.youtube.com/watch?v=ROeSV2v1Ry0

    כמו שכתבתי אתמול, הקבוצות הברזילאיות הצליחו להשיג בשנים האחרונות הגמוניה ברורה על פני כל קבוצות היבשת. יש להן את קהל האוהדים הגדול ביותר. לפלמנגו, לדוגמה, יש מעל 40 מיליון !!! אוהדים כאשר כל אוכלוסיית ארגנטינה מונה 45 מיליון נפש. מבחינה כלכלית הקבוצות הברזילאיות העשירות יכולות לשלם סכומים ששאר קבוצות היבשת אינן קרובות להם בכלל. וכך, שחקנים מעולים מכל היבשת (כולל ארגנטינאים מעולים) משחקים בברזיל.
    כיום הקבוצה היחידה שמסוגלת להתמודד עם הגדולות הברזילאיות מבחינת איכות ורמת המשחק זוהי ריבר פלייט.
    .
    וזה מעביר אותנו לדבר הבא.
    לאחר שבע שנות בצורת ריבר פלייט השיגה סוף סוף אליפות בארגנטינה. מאמנה, מרסלו גז'ארדו זכה בכל תואר אפשרי חוץ מאליפות. בטורניר הנוכחי זה השתנה. טורניר מרשים ביותר. תצוגות כדורגל איכותיות. ריבר רוקדת על המגרש ומבקיעה בכמויות לא שגרתיות בארגנטינה. הפרש השערים שלה, נכון לעכשיו, 35+ שערים, שזהו נתון נדיר ביותר בארגנטינה.
    בקבוצה יש תמהיל מעולה של ותיקים וצעירים, שחקני בית וכאלה שהגיעו מקבוצות שונות והיא נותנת הצגות כל שבוע.
    השחקן הבולט ומבקיע השערים העיקרי שלה הוא חוליאן אלבארס הצעיר (בן 21). חלוץ נמוך (1.70), זריז, מהיר וטכני מאד. לעת עתה, הוא הבקיע 17 שערים.
    הנה דוגמה ליכולות שלו במשחק נגד פטרונאטו כאשר הוא הבקיע ארבעה שערים, דבר נדיר ביותר בארגנטינה:
    https://www.youtube.com/watch?v=d7hNEflTP6k
    .
    והערב ישודר משחקה של ריבר נגד רוסאריו סנטרל (אותה מאמן שחקן העבר כריסטיאן 'קילי' גונזלס).
    שידור ישיר בערוץ ספורט 3 החל משעה 21:55.
    מומלץ לראות את המשחק. לא ידוע כמה זמן גז'ארדו ימשיך בריבר והליגה מסתיימת עוד שלושה מחזורים, אז כדאי לנצל את השעה הנוחה לצפייה.

      1. אתה צודק לחלוטין. אגוסטין פלאבסינו הוא אחד הבולטים בקבוצה. הוא הגיע מדפורטיבו קאלי הקולומביאנית שם הוא הצטיין (מי שראה את המשחקים של הקבוצה הזו בקופה ליברטדורס הבחין בזה). במקור הוא מפלטנסה. שחקן מרכז שדה טכני בן 25. הוא לא מהיר אבל יש לו ראיית משחק ויכולות מסירה משובחות. לאחרונה הוא משחק באופן קבוע בהרכב של גז'ארדו.
        באופן כללי, לגז'ארדו יש טביעת עיין משובחת לשחקנים. הוא העלה הרבה שחקנים צעירים. ניתן לציין את סנטיאגו סימון ובנחמין רולייסר ואנצו פרננדס שמשחקים לאחרונה באופן קבוע. כולם בני 19 עד 21 וממש תענוג לראות כיצד הם משחקים ומשתלבים בשיטה של גז'ארדו.

        1. מה שמדהים בריבר זה התחלופה של השחקנים. כשאני נסעתי לראות אותם החלוצים היו דריוסי ואלאריו וכשנאצ׳ו פרננדז עזב חשבתי שלא נתגבר על זה לעולם והנה יש דור חדש. אבל מה שאלברז עשה העונה יהיה קשה לשחזר. מעניין מה העתיד צופן לנפוליאון מונייקו גז׳רדו שפגשתי אותו בארץ ב 98

            1. אמנון אתה חייב לעשות פינת כדורגל דרום אמריקאי קבועה בדיומא. איך אפשר להשיג אותך? ותודה על הקישור

            2. צפריר. תודה על ההצעה שבהחלט מחמיאה לי.
              לצערי הרב (ממש כך) לא אוכל. בעבר, כתבתי קצת על שחייה ומנחם הציע לי לכתוב באופן סדיר על הנושא. התשובה שלי אליך היא כמו אליו. אני ממש מתקשה בכתיבה. כל מילה היא עבורי ממש 'לידת עכוז'. כשאני רואה איך מנחם ושאר האנשים כותבים ממש כמו קוסמים שמוציאים שפנים מן השרוול אז אני אכול קנאה.
              בנוסף, אולי תתפלא, אני לא דובר ספרדית שוטפת. האהבה שלי לכדורגל הדרום אמריקאי והארגנטינאי בפרט היא תולדה של אבי שנולד בארגנטינה (נראה לי שכתבת פעם שגם אביך) אז אני רואה כבר הרבה שנים את הכדורגל הזה (עוד מן הימים שהיה משודר בערוץ ספורט 5 עם נדב יעקובי ויהודה ארם). ואני מתעניין וקורא ושומע ורואה במידה שהזמן מרשה לי ומשתף את הקוראים באתר.
              אז אני אמשיך לכתוב ולהגיב מדי פעם כמו שעשיתי עד עכשיו.
              תודה על ההצעה וברכות על האליפות המרשימה אחרי שבע שנים רעות (ומעולות כאשר לא קשור למשחקי הליגה הסדירה).
              ושוב פעם, תודה על ההצעה המחמיאה.

            3. טוב אני לא ארגנטינאי אבל פסיכי של ארגנטינה ואוהד ריבר מ 94 ולמדתי פורטוגזית עקב אהבתי לטיולים אז אני קורא ספרדית ברמה לא גבוהה. לגבי כתיבה כמו כל דבר בחיים זה פרקטיקה אבל אם כבד עליך ההתחייבות נשמח לעדכונים שלך בתגובות מתי שיוצא לך. אכן הברזילאיות עשירות יותר מהקבוצות מארגנטינה וזה כואב לי. ריבר מוכרת את הכוכב התורן כל שנה ועדיין לא מצליחה להתרומם כלכלית. ואיפשהו למרות שריו היא עיר שקרובה לליבי שמחתי שפלמייראס ניצחה רק בגלל הניצחון הכואב של פלאמנגו על ריבר

    1. צפריר. תודה על ההצעה שבהחלט מחמיאה לי.
      לצערי הרב (ממש כך) לא אוכל. בעבר, כתבתי קצת על שחייה ומנחם הציע לי לכתוב באופן סדיר על הנושא. התשובה שלי אליך היא כמו אליו. אני ממש מתקשה בכתיבה. כל מילה היא עבורי ממש 'לידת עכוז'. כשאני רואה איך מנחם ושאר האנשים כותבים ממש כמו קוסמים שמוציאים שפנים מן השרוול אז אני אכול קנאה.
      בנוסף, אולי תתפלא, אני לא דובר ספרדית שוטפת. האהבה שלי לכדורגל הדרום אמריקאי והארגנטינאי בפרט היא תולדה של אבי שנולד בארגנטינה (נראה לי שכתבת פעם שגם אביך) אז אני רואה כבר הרבה שנים את הכדורגל הזה (עוד מן הימים שהיה משודר בערוץ ספורט 5 עם נדב יעקובי ויהודה ארם). ואני מתעניין וקורא ושומע ורואה במידה שהזמן מרשה לי ומשתף את הקוראים באתר.
      אז אני אמשיך לכתוב ולהגיב מדי פעם כמו שעשיתי עד עכשיו.
      תודה על ההצעה וברכות על האליפות המרשימה אחרי שבע שנים רעות (ומעולות כאשר לא קשור למשחקי הליגה הסדירה).
      ושוב פעם, תודה על ההצעה המחמיאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט