ציפור מדבר: סיכום שבוע 11 ב-NFL/ שחר דלאל

השבוע נקבל מנה גדושה של משחקים ביום חמישי, לכבודו של חג ההודיה. אבל לפני שניגש למשחקים שישוחקו השבוע, קודם נסכם את השבוע שעבר.

1. הקרדינלס אומנם היו בחירה סקסית להגיע לפלייאוף השנה, אבל בהתחשב בכך שהבית שלהם הוא אחד החזקים בליגה, היה קשה להאמין שהשחקנים של קליף קינגסברי יהיו במקום שהם נמצאים עכשיו. עוד יותר קשה להאמין שהניצחון שלהם השבוע בסיאטל הגיע ללא הכוכבים הגדולים שלהם – הקווטרבק קיילר מארי, הרסיבר דיאנדרה הופקינס והרץ צ'ייס אדמונדס.


אריזונה מחזיקה במקום הראשון בעיקר בזכות העובדה שהיא עדיין לא הפסידה משחק בבית ה-NFC מערב והיא מקדימה את הראמס – אחד הבחירות המובילות לזכות באליפות ה-NFC – במשחק וחצי. עם זאת הנתון הבאמת מדהים שלהם השנה הוא מאזן החוץ שלהם שעומד על 0:6, עם הפרש ממוצע של 10 נקודות.


השבוע גם ראינו שהמהלך שבוצע בתום מועד ההעברות, והביא את הטייט אנד זאק ארץ' לקבוצה, מתחיל להביא תוצאות, ואפילו עם קווטרבק בינוני כמו קולט מקוי, הוא השיג שני טאצ'דאונים והיה השחקן המוביל של ההקארדינלס מול הסיהוקס. בימים בהם כל קבוצה יכולה לנצח את יריבתה העובדה שהם שומרים על יציבות מעוררת הערכה ראויה לציון, ואין ספק שהחזרה של שלושת הכוכבים החזרים של אריזונה יהפכו אותם למועמדים רציניים ללכת עד הסוף.

2. אולי אף אחד לא מדבר על זה, אבל קנזס סיטי "המתקשים" כבר עם חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים, כולל ניצחונות על גרין ביי ודאלאס.

3. בשנה שעברה חזינו בפירוד הרשמי של שושלת ניו אינגלנד. אך בעוד טום בריידי חגג אליפות נוספת בטמפה, ביל ביליצ'יק ניסה להסביר לאוהדים שהיכולת של הקבוצה היתה בשל הרצון לעבור עונה פיננסית.


הוא גיבה את זה במעשים כשהיה השחקן הדומיננטי בשוק בשחקנים החופשיים בפגרה, אך את החלק האחרון שלו בפאזל השיג כשמאק ג'ונס נפל לחיקו בבחירה ה-15. אין ספק שהמאמן האגדי תמיד יודע לשים את עצמו ואת קבוצתו במצבים בהם היתרונות שלהם באים לידי ביטוי – נגד כל יריבה – אבל השנה יש לו גם את הכלים לנצל את תוכנית המשחק העילאית שלו.


בסיכום החצי שלנו ציינו את העובדה שג'ונס – הק"ב החמישי שנבחר בדראפט – כנראה בדרך הבטוחה להשיג את תואר רוקי השנה, ואם הוא ישרוד את החודש הקרוב שיכלול צמד משחקים מול באפלו, מעטים האנשים שעדיין יהיה להם ספק שביליצ'יק הוא המאמן הגדול בהיסטוריה.

4. אגב, בסוכניות ההימורים בארה"ב (כבר לא רק וגאס) כבר מאפשרים לכם להמר על הסיכוי שנראה את הפטס מול הבאקס בסופרבול, רעיון שכבר לא נשמע יותר מידי מופרך.

5. ג'ונתן טיילור תמיד היה אחד הרצים המבטיחים שיצאו מהמכללות, אבל אין ספק שאחרי השבוע הוא יהיה על הראדר של כל האוהדים בליגה. הרץ של הקולטס סיים את המשחק עם 185 יארדים כוללים וחמישה טאצ'דאונים (ארבע על הקרקע ואחד בתפיסה). כן, קראתם נכון – ט"ד אחד יותר מאל באנדי.

6. בשיקאגו אהובתי המצב מחמיר מיום ליום. כבר לא מדובר רק על העובדה שהקבוצה ברצף של חמישה הפסדים (בפעם השניה בשנתיים) אלא בבלאגן שחוגג במועדון. זה התחיל בפרסום של השותף של הרסיבר אלן רובינסון לפודקאסט (על כדורסל) שפרסם שחדר ההלבשה איבד את האמון במאמן מאט נאגי, והמשיך בדיווח שההנהלה לא שללה כי המאמן יסיים את תפקידו לאחר המשחק הערב בדטרויט.

לגבי רובינסון – למרות שלא היה אמור לפגוש את העיתונאים הוא יצא אליהם והודה שהפרסום לא עשה לו טוב ושהוא מתנגד לכל מה שנכתב שם ("אני אדם בוגר, אני יכול להגיד את הדברים שמפריעים לי בעצמי, אני לא צריך מתווכים"), אך עם הפרסום השני נאגי התמודד לבדו מול העיתונאים שבכלל לא התעניינו במשחק מול דטרויט. בסיום היום דווח כי המאמן נפגש עם ההנהלה והוא ביטל את כל הפגישות שהיו מתוכננות לו לאחר מכן.


ב-102 השנים בהם הברס קיימים הם מעולם לא פיטרו את המאמן באמצע העונה. עם זאת, כדאי לזכור שהשנה לראשונה הליגה מאפשרת לקבוצות לראיין מועמדים בשני המחזורים האחרונים של העונה הסדירה, כדי לתת סיכוי שווה לעוזרים שקבוצתם מתקדמת בפלייאוף. בהתחשב בעובדה שהסיכוי של נאגי יישאר בשיקאגו בתום העונה הוא אפסי, אין ספק שאם יש פעם ראשונה לעשות משהו, אז השנה היא הזמן המתאים ביותר.

7. כבר דיברנו פה במדור על הבעיות הנפשיות של אברסטון גריפין, אך נראה שהפעם זה יביא לסופה של הקריירה המבטיחה שלו. נכון לכתיבת שורות אלו המשטרה מקיפה את ביתו של שחקן מינסוטה, שמסרב לצאת מביתו ופרסם סדרה של סרטונים מטרידים בהם איים לירות בכל אדם שייכנס לביתו. בהופס פוטבול מקווים שכל האירוע הזה יסתיים על הצד הטוב ביותר ושהוא יקבל את הטיפול שהוא זקוק לו.

8. השבוע ה-NFL הגיעה לפשרה עם העיר סנט לואיס והיא תשלם לה סכום של 790 מיליון דולר ללא הודעה באשמה וללא הבטחה שינסו בעתיד להעביר קבוצה קיימת לעיר. כזכור, העירייה תבעה את הליגה שהציגה לה מצג שווא כי הראמס יישארו בעיר במידה ויקבלו איצטדיון חדש, ובסנט לואיס בזבזו כספים רבים של משלמי המיסים, בעוד הליגה עשתה הכל כדי להעביר את המועדון ללוס אנג'לס.


האירוע הזה הוא משמעותי לאור העובדה שהליגה התנערה עד השבוע מהאשמות הללו, אך הגישה הזאת השתנתה בימים האחרונים לאחר שפורסם כי בעלי הקבוצה סטן קרונקי, מתכוון להגיע לפשרה נפרדת עם העיר ולהשאיר את יתר הבעלים להתמודד עם ההאשמות. יהיה מעניין לעקוב האם ייצאו פרטים נוספים בפרשה.

9. היכל התהילה פרסם אתמול את רשימת 26 השחקנים שהגיעו לשלב חצי הגמר לשנת 2022. שתי השמות המעניינים ביותר ברשימה הם מחזיר הבעיטות דווין הסטר (שנה ראשונה בה הוא יכול להיבחר) ושחקן הקבוצות המיוחדות סטיב טאסקר (פעם תשיעית במעמד הזה), משום שלראשונה יש שני שחקנים מהקבוצות המיוחדות שמועמדים בו זמנית לכבוד. עוד נתון מעניין היא העובדה שאין אף ק"ב שנמצא ברשימה.

10. נסיים את השבוע עם ליגה חדשה שבאה לעולם: ליגת ה-USFL 2.0. למי שחושב שבגירסה החדשה של הליגה אנחנו צפויים לקבל שוב בעלים מוחצנים שיילחמו ישירות מול ה-NFL (ד"ש לדונלד טראמפ) צפויה אכזבה.


הליגה אומנם מחזירה את הקבוצות המוכרות, אך הפעם מדובר בליגה בבעלות FOX שמתייחסת אליה כתכנית ריאלטי, ושכל המשחקים בה יתקיימו באיצטדיון אחד בברמיגהאם, אלבמה. כרגיל, כותב שורות אלה יחזיק לה אצבעות.

*

19:30: שיקאגו ברס (7:3) אצל דטרויט ליונס (1:7:0)
המשחק המסורתי של הליגה יהיה השנה מביך במיוחד, לא רק לאור המאזנים והיכולת על המגרש, אלא גם בשל העבודה ששתי הקבוצות יופיעו עם הקווטרבקים המחליפים שלהם.


האורחים יחסרו את הרוקי ג'סטין פילדס שנפצע במשחק מול בולטימור ויפתחו עם אנדי דלטון, שינסה להציל את המשרה של מאט נאגי, שככל הנראה יסיים את דרכו בקבוצה אם ירשום הפסד נוסף. לא בטוח שהמאמן שמח שזה האיש שלו למשימה, לאור העובדה שדלטון נתפס במצלמות משוחח עם ניק פולס במהלך המשחק מבקר את "ההתקפה של נאגי".

בדטרויט יקוו שהבלאגן שיש בשיקאגו יעשה להם את החיים קלים בדרך לניצחון ראשון העונה. לצערם גם הם יחסרו את הק"ב הפותח שלהם (ג'ראד גוף) ויפתחו עם טים בויל האלמוני. בהתחשב באיך שההגנה של הברס נראתה מול הק"ב המחליף של הרייבנס, יש להם הרבה סיבות להיות אופטימיים.

תחזית: משחק עם תוצאה נמוכה שיכול ללכת לשני הצדדים. כנראה שהוא לא יהיה שווה את הזמן שלכם למרות השענה הנוחה.

23:30: לאס וגאס ריידרס (5:5) אצל דאלאס קאובויס (3:7)
עוד קבוצה שמופיעה בכל חג הודיה היא דאלאס, שתקווה לחזור למסלול הניצחונות מול הריידרס המתדרדרים. מייק מקארת'י מוכיח השנה שהוא לא שכח איך לאמן, כאשר ההתקפה האווירית של קבוצתו היא אחת הטובות בליגה. אין סיבה שגם הפעם לא נשיך לראות את הצמד דאק פרסקוט את סידי לאמב חוגגים.
בצד השני האורחים מתקשים להתאושש מאירוע השבועות האחרונים וכבר רושמים שלושה הפסדים רצופים, כשבהפסד האחרון מול סינסנטי, ההתקפה נראתה פשוט זוועה. האם דריק קאר והחבורה יכולה לעשות מהפך אחרי שבוע קצר? כנראה שלא.


תחזית: ההתקפה של המארחים תחגוג מהרגע הראשון ותגרום לאוהדים שלה להודות על הרבה דברים בשולחן החג.


שישי 3:20: באפלו בילס (4:6) אצל ניו אורלינס סיינטס (5:5)
הבילס היו בתחילת העונה אחת הקבוצות המבטיחות שיש, עם סיכוי לא רע להגיע לסופרבול. אבל ב-NFL אתה שווה רק כמו המשחק האחרון שלך, ובינתיים הקבוצה עומדת רק על 60% הצלחה, והם נמצאים חצי משחק מאחורי היריבה המושבעת ניו אינגלנד. הק"ב ג'וש אלן הבטיח שהם לא ייכנסו למשבר אחרי ההפסד בשבוע האחרון ויתכנו את הטעויות הנדרשות, אבל בינתיים משהו לא מסתדר בצפון ניו יורק.
גם בצד השני מרגישים שהעונה הזאת הלכה הפוך מהמתוכנן. טייסום היל אומנם קיבל השבוע הארכת חוזה, אבל הפעם ברור שגם הקבוצה כבר לא מאמינה שהוא יכול להיות ק"ב לגיטימי, והם יפתחו שוב עם טרבור סימיאן במקומו של ג'יימיס ווינסטון הפצוע.


תחזית: למרות היכולת הרעה ביום ראשון, באפלו עדיין קבוצה הרבה יותר כישרונית מהסיינטס, והם יחזרו הביתה עם ניצחון.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה, פורסם כעת שהסיפור עם גריפין נגמר בטוב והוא יצא מביתו בשלום וללא נפגעים.. עוד סיפור הזוי מהליגה המטורפת הזו.
    הסטטיסטיקה של בליצ'ק פשוט מדהימה, המאמן הטוב בכל הזמנים ללא ספק. יכול להיות הימור מניב מאוד לשים על ניו אינגלנד כזוכת ה afc, אם כי עבורי הצ'יפס עדיין הפייבוריטית הברורה.
    ב nfc הכל ממש פתוח, אין לי מושג מה יהיה שם, אני שמח שפילי עדיין חזק מאוד בתוך העונה הזו בוודאי אם ינצחו את שתי הניו יורקיות לפני שבוע החופש.
    לא ממליץ להיתפס לדאלאס יותר מידי, סביר מאוד שהם יעופו בסיבוב הראשון לזו שתסיים שנייה בnfc west.
    חג הודיה שמח

  2. תודה רבה שחר
    .
    נראה לי גילרי נעלם כדי לא לנחס.. אבל משהו בקארדס עדיין לא מרגיש לי "על אמת"
    .
    איפה ארז, ביקשת יפה אז אמרתי לך שקנזס תמיד יהיו הפייבוריטים עד הרגע שיודחו.. 🙂
    .
    בואו נראה את הפאטס מול הקבוצות החזקות בליגה לפני שקופצים למסקנות

  3. תודה על הסיכום , מקורי ומרענן .
    העונה אנו רואים כמה מופעי אימון מרשימים
    קינגסברי מעיף את אריזונה לשמיים , ביליצאק כמובן , הארבו מוציא מים מסלע .
    ורביל הוא חידה בעייני , תקרה גבוהה מאוד ומצד שני מופעי אימים כמו בראשון נגד יוסטון שבו ההכנה והביצוע היו ברמת ביזיון .
    לדעתי הרמס טובים יותר מהמאזן שלהם ואני לא רואה אותם מגיעים אפילו לגמר החטיבה .

  4. מה שקורה עם הפטריוטס בהחלט מפתיע ואפילו קצת משמח (ואני לא אוהד). מראה ששיטה ואימון יכולים להביא לתוצאות גם אם הקיובי הטוב בעולם ירד דרומה.
    מה שקורה עם הבילס מפתיע גם כן. מקבוצה שנראתה בלתי פגיעה במחזורים הראשונים הם הפכו לסוג של שבר כלי. לא ברור לי איך ולמה (היו פציעות משמעותיות?)
    .
    שתי הקבוצות מזכירות לנו כמה קשה לעשות איזו תחזית שלא תהיה על הליגה, אפילו אחרי חמישה או שישה מחזורים, קל וחומר לפני תחילת העונה.

    1. היו לבילס כמה פציעות – נוקס הטייט-אנד שפתח נהדר את העונה החמיץ כמה משחקים וחזר פחות טוב, אדמונדס הליינבקר הפסיד את 3 המשחקים האחרונים ופליסיאנו הגארד הימני שהחמיץ כמה משחקים.

    2. כמו שעמיחי כתב, לא משהו משמעותי (כולם פצועים השנה).
      השאלה שמתחילה להישאל היא האם יתר הקבוצות למדו אותם, וזה משהו שנצטרך לראות לקראת הפלייאוף.

      1. לא משמעותי זה יחסי. אני צופה בבאפלו הרבה וההתקפה נראית הרבה פחות טוב כשאין איום של TE אמיתי, כמו גם שה-OL נראה הרבה פחות טוב מאז המשחקים נגד KC וטנסי, וזו גם תוצאה של היעדרויות, אם כי ברור שיש שם עוד כמה בעיות.

  5. עבורי ההפסד של הגרין ביי פקרס למינסוטה הוא הסיפור בה הידיעה של השבוע ה-11. גרין ביי הגיע למשחק כקבוצה החמה ביותר ב-NFL (אוקיי, אחת מהחמות). הפעם האחרונה שהם הפסידו עם ארון רודג'רס כקוורטרבק היה השבוע הראשון נגד הסיינטס. הם הגיעו לשבוע ה-11 עם מומנטום של הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA וחטפו טוב-טוב בטוסיק.
    .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט