סיכום מחזור 11 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג ויאן מלניקוב

5 ט"ד, ג'ונתן טיילור

אי אפשר לומר שתוצשאות השבוע ה11 בNFL סיפק בהירות לגבי תמונת הפלייאוף.
מה שכן אפשר לומר שהמחזור ממשיך לספק לנו כמה הפתעות מקבוצות שהחליחו לשחק ספויילרים (יוסטון, מינסוטה) וגם כמה תיקוני נתיב לקבוצות שהתחילו רע (קנזס, ניו אינגלנד).
רשימת המועמדות לראשי הבתים נשארת מודה והפכפכה בשתי החטיבות ורשימת הנלחמות על כרטיסי הווילד קארד הולכת וגדלה.
תענוג שכל משחק במחזר ה11 והלאה עדיין חשוב וקובע כמעט לכל הקבוצות.
ואנחנו פה ללוות אתכם דרך העונה המופלאה הזו.

קרוליינה פנת'רס (6-5) – וושינגטון פוטבול טים (6-4)  27:21

אז אם לא שמעתם, קאם ניוטון חזר. ולמרות שנראה שהמנוחה עשתה לו טוב מצד אחד, ולא פגעה ביכולת שלו לשחק בצורה טובה מצד שני, משחק הבכורה המלא שלו בתור פותח במדי הקבוצה הישנה/חדשה, נתקל בהתנגדות קצת בלתי צפויה.
אבל הסימנים היו שם.
טיילר האנקי מוכיח כבר שבוע שני שיש לו את האופי לעמוד כשווה בין שווים מול תחרות קשה. ועל כל ט"ד אם זה בריצה או במסירה של קאם ניטון, האנקי ענה באחד משלו.
עד 4 דקות לסוף המשחק, חילופי המהלומות האלו שמרו על שיווין של 21 וכאשר וושינגטון עלתה ליתרון של שער שדה, הדרייב הבא של קרוליינה נעצר עם מסירה קצרה, קצרה מדיי, לקריסטיאן מקקפרי בדאון רביעי והכדור עבר חזרה לוושינגטון שהבקיעה שער שדה נוסף.
עם פיגור של 6 נקודות ו-2 דקות על השעון, הפנתרים יצאו לדרייב שיכל להחזיר אותם ליתרון, אבל הדרייב נעצר אחרי 7 מהלכים בחצי המגרש, כשהגנת וושינגטון השיגה סאק על קאם ניוטון בדאון רביעי.
כל מה שנותר להיינקי (16/22 ל206 יארד ו3 ט"ד)  היה לכרוע ברך 3 פעמים ולצאת עם הנצחון.
קאם ניוטון אמנם הפסיד, אבל שיחק לא רע בכלל. מסר ל2 ט"ד ורץ לאחד נוסף והפגין כמה מהלכי היילייט כמו בימים הטובים.
אני מאמין שחזרה  של ניוטון לכושר משחק מלא של 60 דקות, יעשה לקרוליינה רק טוב במאבק על כרטיס ווילד קארד היקר מאוד השנה בחטיבת הNFC.

רק שבסוף הקבוצה שלו הפסידה, ניוטון



ניו יורק ג'טס (8-2) – מיאמי דולפינס (7-4) 24:17

נראה כי ההימצאות של ק"ב ותיק כמו ג'ו פלאקו מאחורי הסנטר של הג'טס, עושה לקבוצה קצת יותר טוב, אבל אולי בגלל שזו מיאמי, הקבוצה של רוברט סאלה לא חטפה מעל 35 נקודות והצליחה לשמור את המשחק דיי צמוד.
למרות שפלאקו ניהל משחק דיי חף מטעויות (איבד פאמבל אחד) עם 291 יארד ו2 ט"ד ב39 ניסיונות מסירה,  הג'טס לא מצליחים לנהל דרייבים ארוכים ויעילים, רוב הדרייבים שלהם נמשכו פחות מדקה וחצי עם גיחות לשלוש וחצי דקות. וזה כמובן גורם להמון לחץ על ההגנה, שאכן התעייפה לקראת סוף המשחק ומיאמי ברחו ברבע הרביעי להפרש של ט"ד ופילד גול.
סאלה המיואש הצליח לצמק עם שער שדה, אבל עם 15 שניות על השעון, גם אם היו מצליחים לאסוף את האונסייד, מה שהם לא, לא נשאר הרבה לעשות.
טואה, מלבד חטיפה בתחילת המשחק שסידרה לג'טס ט"ד נוח, שיחק משחק יעיל עם 273 יארד ו2 ט"ד. נגד הג'טס זה הספיק לניצחון.

לא בטוח שזו סיבה לגאווה



קליבלנד בראונס (5-6) – דטרויט ליונס (1-9-0) 10:13

העובדה שמשחק מול הליונס, הקבוצה החלשה ביותר בליגה, היה לבראונס קשה הרבה יותר ממה שהיה צריך להיות, והתפוקה ההתקפית נמוכה מאוד, מראה שלקליבלנד יש בעיה סיסטמטית הרבה יותר עמוקה ממה שנראה עם ההצלחות בתחילת העונה.
וכל זאת שבדטרויט מתחיל ק"ב אלמוני לחלוטין, טים בויל, שמעולם לא פתח משחק, והקריירה בת 4 השנים שלו מסתכמת ב4 נסיונות מסירה ל15 יארד.
אז למרות שבייקר מייפילד התעקש למסור את המשחק לדטרויט (תרתי משמע) עם 2 חטיפות הבראונס הצליחו במחצית הראשונה  להשיג 2 ט"ד ל-13 נק' , הנקודות היחידות  שלהם במשחק אחרי פספוס 2 שערי שדה ומחצית שניה אימפוטנטית.
דיאנדרה סוויפט, הץ של דטרויט,  עזר מאוד לק"ב הלא מנוסה שלו כשהשיג 136 יארד ב14 ניסיונות בלבד, והצליח לפלח את הגנת קליבלנד לריצה של 57 יארד וט"ד בכורה של דטרויט ברבע השלישי.
הליונס צמצמו עם עוד שער שדה ברבע הרביעי, אבל דרייבים לא מוצלחים משני הקבוצות השאירו את הבראונס עם הפער הזעום של 3 נקודות לניצחון והצילו אותם ממהפך משפיל.
למרות הפסד של פיטסבורג, קליבלנד במקום האחרון בבית הAFC  צפון הצמוד מאוד.




ג'קסונוויל ג'אגוארס (8-2) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (5-5) 30:10

סן פרנסיסקו מצאו נוסחה מנצחת שעובדת בשבילם  עד כה, גם מול קבוצות חזקות מאוד וגם מול קבוצות חלשות מאוד. נוסחה שעובדת, בניגוד לכל הגיון, גם מול קווי הגנה חזקים מאוד.
קייל שאנאהן קרא דרייב פתיחה של 23 מהלכים ומעל 13 דקות עם 13 ריצות, חלקן של התופס הורסטילי, דיבו סמואל מעמדת הרץ האחורי (הרץ, אלייזה מיטשל המצויין פצוע), ועזרה של עבירות של הגנת הג'אגוארס, כדי לסיים אותו בקול ענות חלושה של שער שדה קצר.
אבל זו הייתה רק ההתחלה, כשהגנת הניינרס שמרה בתורה על הפורמה של השבועיים האחרונים וכפתה על ג'קסונוויל דרייבים שהעלו סרק ופאמבל אחד, שתורגמו ליתרון של 27-3 בסוף הרבע הרביעי בו ג'יימס רובינסון צימצם עם ט"ד ניחומים.
דיבו סמואל מוכיח את היותו אתלט בחסד ושחקן קבוצה,  כשעשה את רוב העבודה מהבק פילד ונשא את הכדור 8 פעמים ל79 יארד וגיחה לט"ד. כשהוא משאיר את רוב עבודת התפיסות לברנדון איוק (85 יארד וט"ד) וג'ורג' קיטל (34 יארד וט"ד).
גארופולו שומר על משחק נקי כבר 3 שבועות ברצף ולא צריך לעשות יותר מדי כשתוכנית המשחק מסתמכת בכבדות על הריצה.
הגנת הניינרס, בסיוע 2 סאקים של ניק בוסה, עצרה את גקסונויל על 158 יארד באויר ו54 יארד בריצה כש-23 מהם של טרבור לורנס עצמו.

מול המאמן שלו מהקולג', ניק בוסה


שיקגו ברס (7-3) – בולטימור רייבנס (3-7) 16:13

עם לאמאר ג'קסון חולה, הרייבנס נאלצו לפתוח עם טיילר הנטלי והתקשו יותר ממה שהיו צריכים מול שיקגו שגם איבדו ברבע השליש את הק"ב הפותח שלהם, ג'סטין פילדס, שנפצע בצלעות ברבע השלישי.
אנדי דלתון המשיך את המשחק שהיה מאוד לא מוצלח התקפית עד אמצע הרבע השלישי. רק שני שערי שדה של בולטימור ברבע השני נתנו לבולטימור את הנקודות ההתקפיות היחידות עד אז אל מול משחק חלש של פילדס.
דלתון היה יעיל למדי (201 יארד ו2 ט"ד ברבע וקצת משחק) והצליח להוביל את שיקגו לשני ט"ד כשהשני עם פחות משני דקות לסיום המשחק העלה את שיקגו ליתרון של 4 נקודות ובדרך להפתעה נוספת.
אבל הנטלי, שעד כה לא הבריק (219 יארד וחטיפה ו40 יארד בריצה) , הצליח ב1:20 דקות ו9 מהלכים להביא את דוונטה פרימן לעמדת הבקעה שהחזירה את היתרון לרייבנס.
הגנת בולטימור הגיעה  לדלתון פעמיים וכמעט חילצה פאמבל לט"ד משלה ב25 שניות דרייב שנותרו לסיום המשחק, וסגרה את הניצחון עבור הסגולים.

פילדלפיה איגלס (6-5) – ניו אורלינס סיינטס (5-5) 29:40
בעוד בניו אורלינס מחפשים קווטרבק, בפילדלפיה אולי מצאו אותו. ג'יילן הרטס הוביל אותם במשחק מצוין עם הכדור בידיו, כאשר מסר רק ל-147 יארד אך רץ ל-69 ולשלושה ט"ד. אל הרבע האחרון נכנסו האיגלס כשהם מובילים 33:7, וטרבור סימיאן התעורר ברבע הגארבג' טיים עם שלושה ט"ד, שניים מהם במסירה ואחד בריצה. מאבק הפלייאוף ב-NFC פתוח לחלוטין עבור שתי הקבוצות הללו, ובמיוחד עבור פילדלפיה, שתשחק בחמשת המשחקים הבאים שלה שלוש פעמים נגד הקבוצות של ניו יורק, ועוד פעמיים נגד הקבוצה של וושינגטון.

בפאלו בילס (4-6) – אינדיאנפוליס קולטס (5-6) 41:15
ג'וש אלן בהחלט לא מספיק יציב העונה בהתקפה, כך שניתן היה לצפות לתצוגה פחות טובה שלו. מה שלא ניתן היה לצפות זו ההצגה של ג'ונתן טיילור מול ההגנה מספר 1 בליגה ביארדים ונקודות. קארסון וונץ הזדקק רק ל-106 יארד באוויר על מנת להוביל התקפה של 41 נקודות, כאשר בפאלו מצידה מאבדת את הכדור ארבע פעמים, מחטיאה שני שערי שדה, ומאפשרת לרץ האדיר של הקולטס לעשות ככל העולה על רוחו. טיילור רץ עם הכדור 32 פעמים ל-185 יארד וארבעה ט"ד, לצד אחד נוסף בתפיסה. אינדיאנפוליס מתחממת, ובבפאלו אמנם אין עוד סיבה לדאגה, אבל בהחלט יש סיבה לדריכות.

טנסי טייטנס (3-8) – יוסטון טקסנס (8-2) 22:13
טנסי שוב מפסידה לאחת מנמושות הליגה, הפעם ליוסטון, במשחק בהחלט מזוויע ששבר את רצף ששת הניצחונות שלה. ראיין טנהיל צבר 323 יארד באוויר אבל גם נחטף ארבע פעמים, מה שהיווה את הגורם העיקרי להפסד. ההתקפה של טנסי מתקשה למצוא את עצמה ללא דריק הנרי, ואיבודי הכדור המרובים הכריעו גם את ההגנה – שאפשרה לטיירוד טיילור רק 107 יארד באוויר ו-28 על הקרקע, אך גם שתי ריצות ט"ד.

מינסוטה וייקינגס (5-5) – גרין ביי פאקרס (3-8) 31:34
ברבע השני, קירק קאזינס מצא את אדם ת'ילן לט"ד שהעלה את מינסוטה ליתרון 16:3. ברבע השלישי, ג'סטין ג'פרסון תפס ט"ד ראשון מתוך השניים שלו במשחק, מה שהחזיר למינסוטה את יתרון שני הפוזשנים, 23:10. הבעיה? הסגולים הגיעו למשחק כשהם במאזן שלילי במשחקים בהם הובילו ב-13 נקודות ומעלה העונה. כל הסימנים הראו על הפסד נוסף מתקרב, ורוג'רס אכן הוביל שני דרייבים רצופים שהסתיימו באנדזון אצל דבאנטה אדמס על מנת להפוך את התוצאה ל-24:23. אבל קאזינס לא היה מוכן להפסיד, הוביל דרייב תגובה מוצלח, ומיד לאחר מכן, כשהפאקרס השוו במהלך של 75 יארד למארקז ואלדז-סקנטלינג, קאזינס הוביל דרייב מנצח שהסתיים בכריעת ברך ובעיטה מנצחת מ-29 יארד. ברבע השני החמיץ קרוסבי בעיטה ממרחק דומה, מה שהתברר לבסוף כהבדל במשחק.

לאס וגאס ריידרס (5-5) – סינסינטי בנגלס (4-6) 32:13
גרודן אמנם כבר לא שם, אבל ההתפרקות שכל כך אפיינה את הריידרס שלו הגיעה בגדול. אחרי שהיו במאזן 2-5, הריידרס לא הצליחו אפילו להגיע לחג ההודיה במאזן חיובי, כאשר לא הצליחו להחזיק מעמד מול סינסינטי והובסו במשחק שעוד היה צמוד בעשר הדקות האחרונות. ג'ו בורו לא הבריק ומסר ל-148 יארד בלבד, אך הוביל דרייב קריטי ברבע הרביעי שהסתיים בט"ד לג'מאר צ'ייס עם חמש דקות לסיום שסגר את המשחק. ג'ו מיקסון עשה את מרבית העבודה עבור הבנגלס, שעצרו רצף של שני הפסדים, עם 30 נשיאות ל-123 יארד ושני ט"ד.

קנזס סיטי צ'יפס (4-7) – דאלאס קאובויס (3-7) 9:19
קשה להאמין שמפגש בין פטריק מהומס לדאק פרסקוט הופך לקרב הגנות, אבל זה בדיוק מה שקרה בקנזס סיטי. סטיב ספגנולו ממשיך להראות שהוא פשוט מאחר לעונה ומתחיל אותה בנובמבר ולא בספטמבר. ההתקפה מספר 1 בליגה לא הצליחה להתמודד עם תוכנית המשחק של מתאם ההגנה, שסחט שתי חטיפות מפרסקוט ועצר את דאלאס על אפס ט"ד. הצ'יפס התעשתו מאז התבוסה מול טנסי ומנצחים בפעם הרביעית ברציפות, בעוד דאלאס מתקשה מול הגנה חזקה בפעם השנייה בתוך שלושה שבועות.

סיאטל סיהוקס (7-3) – אריזונה קרדינלס (2-9) 23:13
במפגש בסיאטל בין ראסל ווילסון לקולט מקוי, קווטרבק אחד השלים 14/26 מסירות ל-207 יארד, והשני השלים 35/44 מסירות ל-328 יארד ושני ט"ד. אלה הרמות אליהן ירדה סיאטל בעונת 2021, ואריזונה זוכה מההפקר עם משחק התקפי מושלם בהתחשב בחיסרון של קיילר מארי ודיאנדרה הופקינס. הקרדינלס ממשיכים להוביל את ה-NFC, ובסיאטל, העונה במונחים פרקטיים הסתיימה, וכנראה גם עידן ראסל ווילסון ופיט קארול.



לוס אנג'לס צ'ארג'רס (4-6) – פיטסבורג סטילרס (1-4-5) 37:41

כל ניצחון חשוב בבית הAFC  צפון הצמוד, ופיטסבורג נכשלו בהשגת אחד מול הצ'ארג'רס וג'סטין הרברט ששיחק כאילו הישבן שלו בוער.
הרברט השיג 382 יארד במסירה ו90 בריצה, שיא NFL של כל הזמנים בדרכו ל-3 ט"ד במסירה כשאוסטין הקלר מוסיף 2 משלו בריצה.
ובמשחק התקפי כזה ומרובה נקודות, כל ט"ד הגיע במחיר פרימיום כשהסטילרס הצליחו  ברבע רביעי פרוע להשוות אחרי החטיפה הבודדת של הרברט במשחק, ואף לעלות ליתרון אחרי שלוס אנג'לס החזיקה בו רוב המשחק.
אבל הצ'רג'רס ענו מייד בדרייב לט"ד שהחזיר להם את היתרון.
בספו של דבר הייתו זו הגנת הצ'רג'רס, שהגיעה לביג בן פעמיים רצוף בדרייב האחרון של הסטילרס, וגרמה לאיבוד 19 יארדים יקרים ובסופו של דבר איבוד הכדור אחרי נסיון רביעי  ו32 יארד, לא מוצלח.
אחרי שהפילו את הכדור מול דטרויט בשבוע שעבר, ההפסד הזה מכניס את פיטסבורג לתסבוכת בבית הAFC צפון הצמוד .

ישבן בוער, ג'סטין הרברט


טמפה ביי באקנירס (3-7) – ניו יורק ג'איינטס (7-3) 10:30

הבאקס היו צריכים ליישר את הספינה אחרי ההפסד הכואב לוושינגטון בשבוע שעבר, והניו יורק ג'איינטס הם בדיוק מה שהרופא רשם.
במשחק פריים טיים ביום שני, הג'איינטס נתנו פייט הוגן עד אמצע הרבע השני כשהשוו את התוצאה ל10-10. הט"ד הבודד של דניאל ג'ונס הגיע בעקבות עמדה סופר נוחה שסידרה להם החטיפה הבודדת של בריידי.
אבל מרגע זה טום בריידי והבאקס לא חילקו יותר מתנות ולא הסתכלו לאחור, כשהבקיעו 20 נקודות ללא מענה. הגנת הפיראטים תרמה את חלקה כשהיא חוטפת את ג'ונס פעמיים ומכריחה פאמבל אחד ומונעת מהג'איינטס להבקיע פעם נוספת.
טמפה ביי נחה כרגע בבטחה בראש הבית, אבל מחכה להם לוח משחקים הפכפך הכולל 2 מפגשים פנים ביתיים עם קרוליינה המתחדשת, אינדי המפתיעה, באפולו ההפכפכה וטנסי המסוכנת.

מתלהב היום כמו ביום הראשון, בריידי

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה, כרגיל עושים סדר בבלגן, רק שמבחינתי שימשיך הבלגן הזה, למה זה עושה עניין. היה מחזור בעיני מאוד מהנה לאוהד הנייטרלי, הרבה אקשן, משחקים צמודים ברבע השלישי לפחות והרבה קבוצות צמודות בטבלה. תענוג.
    הג׳טס… אוי הג׳טס. גם שנותנים להם לא לוקחים. הדולפינס גם קבוצה פח, אבל לפחות לקחו כל פעם שנתנו להם.
    הרייבנס נגד הברס הזכיר לי מה שקורה שעולים שני מתאגרפים שידועים בהתקפה אגרסיבית, ומרוב ששניהם יודעים שהשני הולך להעיף אגרופים הקרב הופך לקרב חפירות עם שני אגרופים כל שלושה סיבובים. ציפינו לאקשן, קיבלנו גירסת הפוטבול למלחמת העולם הראשונה וכצפוי במקרים כאלה הוכרע על השפיץ של הנעל. דווקא האיגלס-סיינטס שהיה אמור להיות משחק הגנתי הפך לfree-for-all מהנה לחובבי ההתקפות.
    הפנת׳רס… אוי הפנת׳רס. לבי לבי לאוהדים שלהם. יש שמה קבוצה נהדרת שפשוט לא מצליחה להתחבר.
    אפשר לומר שמה שלא עבר על מהומס בחצי הראשון, עבר. הוא עדיין רחוק משיאו, אבל גם שלושת-רבעי מהומס פלוס ההגנה הנהדרת של הצי׳פס מספיק לרוב המשחקים. מצד שני, כמו שהפאקרס שיחקו, גם רוג׳רס וחצי לא יכול לנצח משחק לבדו, ולא משנה כמה ספייס מינסוטה נתנו לו (ואוהו כמה ספייס שהם נתנו לו).
    ולסיכום, מי שיכול, לכו לראות את הצ׳ארג׳רס נגד הסטילרס, זה מסוג המשחקים שאתה רואה ונהיה אוהד של הענף לכל החיים. הכל היה שמה, וברמה טובה פלוס. היה נחמד עם הסטילרס היו מנצחים בסוף בשביל הסיפור, אבל גם ככה זה היה פיניש נהדר.

    1. הפנת'רס היו אמורים להיות עדיין בבנייה, עם אסופה של שחקנים מחליפים שמחזיקים את הקו עד שמגיעים "החיילים האמיתיים", אבל מאט רול מוציא מהם הרבה יותר. לצערו הוא בינתיים נכשל בהימור על עמדת הק"ב, ועד שזה לא ייפתר הם ימשיכו להיות בינוניים…

  2. תודה רבה, אחלה סיכום
    .
    עוד מחזור משוגע עם שני משחקים מצוינים (פיטסבורג-צ'ארג'רס ומינסוטה-גרין ביי).
    כן ירבו מחזורים כאלו וסיכומים כאלו.

  3. עוד מחזור חולף לו, וכבר אי אפשר לדעת למה לצפות בליגה המשוגעת הזאת, חוץ מהקבוצות של ניו יורק…
    הפטריוטס עברו את הבילס, הקולטס מתקרבים לטייטנס, והצ'יפס לגמרי לא מוותרים על העונה הזאת, גם בעונה לא טובה של מהומס.

    1. גם הקבוצות של ניו יורק לא צפויות, שבוע אחד 50 הפרש, שבוע שני מפסידות צמוד, שבוע שלישי ההגנה קורסת, שבוע רביעי ההתקפה קורסת, זה לא שכל הזמן אותו דפוס, יש המון מגוון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט