מעקב הישראליות באירופה 2022 – 2 / צוות הופס כדורסל אירופי

לאורך העונה אנחנו נשתדל לעקוב מדי פעם אחרי הנציגות הישראליות באירופה במפעלים השונים, מלבד מכבי ביורוליג שמסוקרת בהרחבה. מעקב זה כולל את ליגת האלופות והיורופקאפ של פיב"א ואת הליגה הבלקנית, בה ישתתפו הפעם רק 4 נציגות ישראליות, ולא תריסר כמו בעונה שעברה.

בכתבה הזאת, השנייה בסדרה, לא נזכיר את עירוני נס-ציונה והפועל חיפה שהודחו טרם פרסום הכתבה הקודמת וזה הוזכר כבר שם, והקבוצות שיוזכרו הן הפועל חולון והפועל ירושלים בליגת האלופות, הפועל אילת והפועל גלבוע-גליל ביורופקאפ ו-3 הנציגות הישראליות בליגה הבלקנית – הפועל גליל/עליון, עירוני נהריה ומכבי חיפה.

ליגת האלופות:

הפועל חולון:

בפעם הקודמת הזכרנו את משחק הפתיחה של חולון בשלב הבתים, בו הם ניצחו בחוץ את ברינדיזי. מאז, המשחק בטורקיה נגד דרושאפקה שהיה אמור להתקיים נדחה, כך שחולון שיחקו רק 3 משחקים בינתיים. את צמד המשחקים נגד קלוז' חולון פתחו עם ניצחון ביתי 78- 68, אבל במשחק החוץ הפסידו 106- 101 בקרב דרמטי במיוחד לאחר 2 הארכות.

אתר מנהלת הליגה

על כל פנים, חולון כרגע עם 2 ניצחונות והפסד אחד, כאשר קלוז' מוליכה את הבית עם מאזן 3- 1, דרושאפקה עם מאזן 1- 2 וברינדיזי עם מאזן 1- 3. הקבוצה שתסיים ראשונה תעפיל אוטומטית לשמינית הגמר, בזמן שמקומות 2-3 יתחרו בסדרות פליי-אין של הטוב מ-3 שיתקיימו בתחילת ינואר. למרות ההפסד האחרון, חולון נמצאים בעמדה טובה לקראת ההמשך.

הפועל ירושלים:

נטשנו את הירושלמים לאחר צמד הפסדי הבית הצמודים. מאז, עבר עליהם מפגש כפול עם סטאל אוסטרוב הפולנית. במשחק הראשון, שהיה בפולין, הצליחו הפולנים לנצח 76- 65, מה שהוביל לפיטוריו של אורן עמיאל ולמינוי זמני של יותם הלפרין למאמן הקבוצה במקומו, כשהפועל ירושלים כבר עם מאזן 0- 3 בשלב הזה, ואפילו המקום השלישי בבית שמוביל לפליי-אין נגד המקום השני מוטל בספק.

במשחק היחיד של הלפרין כמאמן באירופה, הוא פגש שוב את סטאל אוסטרוב, והפעם מחצית שנייה טובה של הירושלמים הביאה לניצחון 83- 76, הראשון של הפועל באירופה העונה. כרגע שתי הקבוצות האלו בשוויון עם מאזן 1- 3, כאשר היתרון במאזן הפנימי הוא של הפולנים. קרשיאקה שבמקום השני עם מאזן 2-2 נמצאת גם היא בסיכון.

יורופקאפ:

הפועל גלבוע/גליל:

סגנית האלופה התקשתה להעמיד סגל מתאים לאירופה, כולל משחק חוץ נגד סראטוב אליו הגיעו רק הישראלים בשל תקלה בויזות, מה שהוביל להפסד 102- 62 לא נעים. בסך הכל, גלבוע/גליל סיימו את העונה האירופאית עם מאזן 1- 5 וסיימו במקום האחרון בבית.

שני המשחקים היחידים שהיו צמודים אצל גלבוע/גליל היו שני הקרבות נגד סראגוסה הספרדית, כאשר הקרב הביתי הסתיים בהפסד 91- 90 דרמטי לאחר הארכה, כשריצת 7- 0 של הספרדים הכריעה את המשחק לפני שלשת באזר שלא שינתה כלום, ואילו דווקא בספרד הצליחו הישראלים להשיג ניצחון בזכות 24 נקודות של בריסקר ומהפך ברבע האחרון, שהוביל לניצחון 80- 78 צמוד.

הפועל אילת:

3 ניצחונות חוץ היו לדרומיים בשלב הבתים, אבל גם 3 הפסדי בית. בסופו של דבר, המאבק הוכרע על מאזן פנימי נגד סופוט שעבד לרעת הישראלים, ככה שהפועל אילת מצאו את עצמם בחוץ אחרי שלב הבתים הראשון. ההפסד הביתי הדרמטי 89- 83 לסופוט במחזור האחרון היה זה שהטה את הכף לרעת הפועל אילת, למרות שאילת קלעו לאורך שלב הבתים ב-42.7% מרשימים ביותר מחוץ לקשת (מקום שלישי במפעל).

הליגה הבלקנית:

הפועל גליל-עליון:

העולה החדשה לליגת ווינר, שהיא למעשה גם הנציגה החדשה של הליגה הבלקנית, שולטת בבטחה בבית א' כרגע, כאשר היא הספיקה לנצח את בלקן בוטבגרד במשחק הפתיחה שהזכרנו בכתבה הקודמת, ומאז יצאה עם 2 ניצחונות חוץ בצפון מקדוניה – 102- 82 על אקדמיק נאביקו ו-96- 87 על קומאנובו 2009. בנוסף לכך, התקיימו 2 מפגשים בין הגליליים ובין מכבי חיפה, ששניהם הסתיימו בניצחונות של גליל.

עירוני נהריה:

בכתבה הקודמת הזכרנו את ההפסד שלהם לברואה. מאז, הנהרייתים שיחקו רק פעם אחת בליגה הבלקנית, וזה הסתיים בניצחון 102- 63 גדול בעין-שרה על סקופיה, כאשר דולב דראפיץ' הוביל את קלעי נהריה עם 21 נקודות ודסטין תומאס קלע 20 והוסיף 16 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, מה שהוביל למדד משוקלל של 39.

מכבי חיפה:

בכתבה הקודמת הזכרנו רק שמכבי חיפה הצטרפו לליגה הבלקנית ברגע האחרון. מאז, הם הספיקו לשחק פעמיים, בשני המקרים קרוב לבית נגד הפועל גליל-עליון. המשחק בכפר בלום היה השפלה מהדהדת עבור החיפאים, שמצאו את עצמם בפיגור 27- 6 בסיום הרבע הראשון ו-51- 18 במחצית בדרך להפסד 88- 41. במשחק השני בין הקבוצות, שהתקיים ברוממה, כבר היה צמוד הרבה יותר, אבל גם הוא הסתיים בניצחון של גליל, הפעם 85- 80.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. עמיחי תודה. מלבד מכבי ביורוליג וי-ם + חולון באלופות לשאר הקבוצות המפעלים האירופיים הם צבירת נסיון ,חשוב בפני עצמו.

  2. תודה. סיקור מדוד וקולע. די אכזבה מבעיקר מאילת ( בשל הפציעות והבלגנים ) וכמובן מירושלים. לשים לב שיש הרבה הפסדי בית וזה דווקא שבישראל לעומת אירופה הקהל נכנס חופשי וללא הגבלה ואמור לתת דחיפה לקבוצה.
    חולון גם קצת חלשים וחייבים עוד זר תורם ( או חמישי או במקום אוגדן ) אחרת הם לא יתקדמו יותר מדי רחוק. שנה שעברה בערך בנקודת זמן הזאת הם הביאו את דה-זאו וזה שידרג להם את העונה בדרמטיות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט