מעקב הישראליות באירופה 2022 – 3 / צוות הופס כדורסל אירופי

מאז פוסט המעקב האחרון (כאן) עברו חודשיים. משחקים רבים נדחו וחלקם התבטלו. וכעת מלבד מכבי תל אביב ביורוליג, יש עוד חמש קבוצות שמשתתפות בליגות אירופיות כאלו ואחרות. בליגת האלופות שתי הנציגות הישראליות ממשיכות להטביע חותם וכבר מחר יהיה להפועל ירושלים הזדמנויות להיות הישראלית השנייה בטופ 16, אחרי שחולון כבר עלתה בשבוע שעבר.
בליגה הבלקנית נותרו הפועל גליל עליון ששורפת את הליגה, מכבי חיפה ועירוני נהריה. כולן מצליחות לנצח ונמצאות במומנטום חיובי. כפי שהזכרנו בפוסט הקודם, אילת וגלבוע גליל הודחו בשלב הבתים של היורופקאפ.

ליגת האלופות:

הפועל ירושלים

עזבנו את ירושלים בפעם הקודמת כשהייתה במאזן שלילי 1-3 ולאחר משחק הבכורה של המנהל המקצועי יותם הלפרין על הקווים.

מאז שלקח את המושכות בתפקיד המאמן הזמני/ קבוע הצליח יותם לייצב את הספינה ולהחזיר את ירושלים למסלול. הקבצה מגיעה למשחק ברצף של ארבעה ניצחונות שכלל ניצחונות  מרשימים במיוחד: בספרד על מנרסה 85:90 בתום הארכה וניצחון סוחף בטורקיה  65:85 על קרשיאקה.הניצחונות הקנולה עלייה לשלב הפליי אין.

במשחק הראשון בפליי אין גברה ירושלים בקלילות על פרומיטיי החביבה של ננו גינזבורג הישראלי 95-70 בארנה בירושלים עם תצוגת קליעה נהדרת של ג'יילן אדאמס ואדם אריאל או בכינויהם החדש אדאמס אריאל.

(אתר פיב"א)

משחק הבא- משחק מספר 2 נגד פרומיטיי בחוץ, הערב (יום ה') בשעה 19:00.

הכר את היריבה- השוואה סטטיסטית

אם הירושלמים ינצחו באוקראינה הם יעלו לשלב הבא, ואם לא אז ההתמודדות תמשיך לשבוע הבא ושם תהיה הכרעה, לטוב או לרע.

הפועל חולון

אחרי שניצחה את שני המשחקים הראשונים שלה, הפועל חולון הפסידה את השניים הבאים ועמדה עם מאזן שווה.
שתי ניצחונות חשובים העלו אותה לפלייאין מול בשיקטש הטורקית.
הקבוצה הסגולה הגיעה למפגש מול בשיקטש במצב לא טוב ובתקופה חלשה.
ההתחלה לא הייתה טובה ואחרי 4 רבעים הסגולים היו ביתרון זעיר, אך 18 שניות לסיום ווייטהד הוריד לקהל הסגול את הלב וקלע סל ניצחון. פניני עוד איבד כדור בסיום.
הנהלת הקבוצה החליטה לזעזע את המערכת ולחתוך לפני שיהיה מאוחר מדי ונפרדה מהמאמן האיטלקי מאורציו בוסקאליה. במקומו מונה מאמן ישראלי שפוטר מקבוצתו לפני כחודש, גיא גודס.

על הכתפים הרחבות של גודס היו שלושה משחקי הכרעה בשבוע. מול בשיקטש בחוץ, ואם חולון תנצח אז גם בשבוע שאחריו יתקיים המשחק השלישי, ומול הפועל חיפה בגביע.
חולון הגיעה לטורקיה והצליחה להשתלט על המשחק ולהחזיר את ההתמודדות לישראל. במשחק מול חיפה, חולון רצתה לסיים מוקדם ולהגיע רעננים למשחק המכריע מול בשיקטש, אך הם נתקלו בקלאץ' מול קאדים אלן שמשך את הסגולים לשתי הארכות שבסופה גודס יוצא עם הניצחון.

המשחק המכריע על עונה שלמה, גודס כבר עם שני ניצחונות קריטיים ורוצה את השלישי. חולון מתחילה חזק ועולה ליתרון דו-ספרתי במחצית הראשונה, זה נמשך אל תוך הרבע השלישי אך בשיקטש לא מוותרת כל כך מהר ונצמדת במהירות אל חולוניה, פרדריק בורדיון עם שלשות גדולות נותן לקהל הסגול את האישור להתחיל לשיר. חולון ב-16 הגדולות של ליגת האלופות.

(אתר פיב"א)

בעקבות הניצחון והעלייה לשלב הבא, חולון יוצאת ממפעל הליגה הבלקנית וכך אלופת הבלקנית לא תשמור על התואר העונה.

כמה ימים אחרי המשחק, 7 שחקני חולון יוצאים חיובים לקורונה ועל כן הוחלט לדחות את משחקיה של הקבוצה גם בליגה וגם באירופה.

מה הלאה?
כעת חולון נמצאת בבית עם גאלטסראיי הטורקית, דיז'ון הצרפתית ולודוויגסבורג הגרמנית. המשחק בין חולון לגאלטסראיי נדחה ויתקיים במועד מאוחר יותר, וכנראה שחולון תפתח את השלב הבא בשבוע הבא מול דיז'ון.

הליגה הבלקנית

הפועל גליל עליון:

בפרק המעקב הקודם, הוזכרו שלושת המשחקים הראשונים שלהם שהסתיימו בניצחונות, ומאז היא המשיכה לנצח ולקרוע את הטבלה. עם ניצחונות בהפרשים גדולים על מכבי חיפה ואקדמיק נואיבו. אך הגיעו גם משחקים צמודים יותר כמו מול בלקן שם זה נגמר בניצחון 70-64 לאדומים מהגליל, אך לאחר מכן מגיע ההפסד הראשון העונה מול סופיה. בשבוע הבא היא אמורה לשחק שוב מול לבסקי סופיה ולנסות לנקום. היא במקום הראשון בטבלה.

מכבי חיפה:

הקבוצה הירוקה של חיפה ניצחה בתקופת הזמן מאז הפוסט הקודם את לובסקי סופיה ואת בלקן, אך גם הפסידה לבלקן. היא ניצחה בשבוע שעבר את אקדמיק נואיבו ובשבוע הבא היא תפגוש את סופיה למשחק. כעת היא במאזן 4 ניצחונות ו-3 הפסדים ונמצאת במקום השני בטבלה אחרי גליל עליון.

עירוני נהריה:

אחרי התחלה קצת צולעת הסגולים מהצפון התחילו לנצח וכעת הם סופרים 4 ניצחונות רצופים, אתמול היה האחרון שבהם. מחר הקבוצה תתמודד מול סיגל פרישטינה וגם בשבוע הבא. היא נמצאת במקום החמישי בטבלה עם 5 ניצחונות והפסד בודד, בעוד הקבוצות האחרות כבר שיחקו את כל המשחקים, לסגולים יש חוסר משחקים ולכן היא בתחתית.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה ירושלים מפסידה היום
    ובחמישי 18.30 משחק של להיות או לחדול
    אם תנצח תהיה בבית אחד עם אוסטנד מאלגה וקלוז
    ירושלים אמורה להתמודד עם מאלגה על הבכורה אך היום …מלאגה מפסידה בבית לקלוז ההפתעה הרומנית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט