צמוד מתמיד – סיכום שבוע 10 בNFL


מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב ורביב פייג



נראה שמשבוע לשבוע העונה הזו של הNFL שוברת שיאים של הפתעות, מהפכים ושינויי כיוון.
קצת מעבר לנקודת חצי העונה, הארוכה מהרגיל להזכירכם, והכל עוד פתוח. כמה פתוח? בחטיבת הAFC  יש לא פחות מ12 קבוצות (מתוך ה16) עם מאזן חיובי או חצוי. בבתי הצפון והמערב בחטיבה, הפרשי המאזנים כל כך צמודים שכל אחת מארבעת הקבוצות בבית יכולה להיות הראשונה או האחרונה בבית any given Sunday.
בNFC  המצב קצת יותר ברור אבל גם שם לא נחסכים מאיתנו הפתעות שיכולות להוביל לשינוי תמונה כשמובילות חטיבה ברורות, סובלות מהפסדים קריטיים ומפתיעים. כמו אריזונה לקרוליינה וטמפה לוושינגטון.

רכבת ההרים של עונת 2021 בNFL ממשיכה בשיא המהירות ואנחנו פה כדי לספר לכם על מה שקורה.


וושינגטון פוטבול טים (6-3)  – טמפה ביי באקנירס (3-6) 19:29

ריבר בואט רון קרא דרייב נהדר בן 19 מהלכים,  ויותר מ10 דקות כולל הימור שצלח על דאון רביעי, כדי להקפיא כל שמץ של אפשרות שהכדור יחזור לטום בריידי בסוף הרבע הרביעי.
בריידי סבל משתי חטיפות בצמד הדרייבים הראשונים של המשחק, וושינגטון תיגמלה את עצמה ביתרון של 13 נקודות והצליחה להחזיק מעמד ולשמור על היתרון כל פעם שבריידי צימצם.
הם עשו את זה בעזרת משחק חף מטעויות של טיילור הייניקי, מענה של 2 ט"ד בריצה של אנטוניו גיבסון ששמר על יתרון כל פעם שטמפה התקרבו, וכמובן ניהול דרייב ארוך למופת ברבע הרביעי בעוד בריידי יושב מתוסכל על הסייד ליין.

בריידי והיינקי



ניו יורק ג'טס (7-2) – באפולו בילס (3-6) 45:17
נשגבת מבינתי העובדה שהגנת הג'טס, בניצוחו של רוברט סאלה, מאמן הגנתי מוצלח למדי שההגנה שלו סחבה את סן פרנסיסקו לסופרבול רק לפני שלוש שנים,  לא מפסיקה לספוג ממוצע של יותר מ30 נקודות למשחק כששלוש פעמים ספגו יותר מ45. זה נראה לי משהו מאוד קשה לעשות ב60 דקות של פוטבול.
אז מייק וויט הוא כנראה לא המושיע, וכנראה לא היה צריך להיבחר מספר 1 בדראפט כפי שהכריז, ו4 חטיפות מול הגנת הבילס זיכו אותו בהחלפה של ג'ו פלאקו ברבע הרביעי.
זו אמנם כבר קלישאה, אבל המשחק הזה היה הרבה פחות צמוד ממה שהתוצאה הלא קרובה בעליל מראה כשהבילס היו עמוק לתוך הרבע השלישי עם יתרון של 38-3.
ג'וש אלן התאושש מהמפלה האנמית לג'קסונויל בשבוע הקודם, וסיים עם 366 יארד ו2 ט"ד, 162 מתוכם לסטפון דיגס, כשחטיבת הרצים מוסיפה עוד 4 משלה.

ציוץ שלא הזדקן יפה




אינדיאנפוליס קולטס (5-5) – ג'קסונוויל ג'אגוארס (7-2) 17:23

הנצחון שבוע שעבר של הג'אגוארס על הבילס, ניצחון שזיעזע את הNFL במחזור הקודם, לא השאיר שום זכר בביצועים של ג'קסונויל על המגרש מול אינדיאנפוליס.
הקולטס עלו ליתרון מהיר שנבע מחסימת בעיטת הרחקה שהוחזרה לט"ד ולא היו צריכים צריכים לעשות יותר מדיי כדי לשמור על היתרון. מי שעבד בעיקר בהתקפת אינדי היה ג'ונתן טיילור, הרץ המלהיב בליגה, עכשיו כשטראוויס הנרי פצוע, שהגיח ל116 יארד וט"ד.
ברבע השלישי ג'קסונוויל עוד הצליחה להתקרב מרחק 3 נקודות, אבל אחרי שער שדה מאוחר של הקולטס הדרייב שהנהיג לורנס לנסות לנצח את המשחק, נתקע באיבוד פאמבל של הק"ב הצעיר ושלח אותם הבייתה עם הפסד נוסף.

דאלאס קאובויס (2-7) – אטלנטה פלקונס (5-4) 3:43

דאלאס התאוששה מהתבוסה לדנבר באמצעות ניצחון מרשים משלה על אטלנטה. הבוקרים היו עדיפים בכל שלב ובכל אספקט של המשחק, בדיוק כמו שעשתה להם דנבר בשבוע שעבר. מאט ראיין הצליח להשלים רק תשע מסירות, ארבע מהן לקייל פיטס שממשיך לזרוח בחושך של אטלנטה. דאק פרסקוט מסר ל-296 יארד ושני ט"ד, הוסיף גם ט"ד בריצה, והוביל עוד שני דרייבים לט"ד קצרים של אליוט ברבע השני.

טנסי טייטנס (2-8) – ניו אורלינס סיינטס (4-5) 21:23

הדלת המסתובבת בעמדת הבועט אצל הסיינטס עמדה שוב במרכז, כאשר שתי החטאות של הבועט בראיין ג'ונס בבעיטות לאחר טאצ'דאון היו ההבדל במשחק. עם דקה ורבע לסיום, טרבור סימיאן נאלץ לנסות להמיר לשתי נקודות כדי להשוות, אך לא מצא את המטרה שלו, וטנסי ניצחה בפעם השישית ברציפות. ההגנה שוב סחבה את הטייטנס, כשראיין טנהיל צובר רק 213 יארד במסירה וט"ד אחד, והרצים צוברים רק 58 יארד ב-23 נשיאות.

פיטסבורג סטילרס (1-3-5) – דטרויט ליונס (1-8-0) 16:16 בהארכה

מצד אחד, מייסון רודולף, שנאלץ להחליף את בן רותליסברגר שנדבק בקורונה. מצד שני, הדטרויט ליונס. אפשר בהחלט להגיד שהמשחק הזה עמד בציפיות, כששתי הקבוצות פשוט שיחקו פוטבול חלש מכדי לנצח לאורך כמעט חמישה רבעים, ואכן לא ניצחו. ג'ארד גוף מסר ל-114 יארד בלבד, בנוסף לארבעה סאקים שעלו לו ב-37 יארד. רודולף מסר את הכדור 50 פעמים, לסך כולל של 30 השלמות, 242 יארד, ט"ד וחטיפה. הרצים קיבלו את מירב תשומת הלב המשחק הזה, עם 130 יארד של סוויפט ב-33 נשיאות לאורחת, לצד 26 נשיאות של נאג'י האריס ל-105 יארד.
הארכת המשחק הייתה טרגדיה של טעויות ואיבודי כדור ואף קבוצה לא ממש רצתה לנצח וקייבלנו את התיקו הראשון לעונת 21.

ניו אינגלנד פטריוטס (4-6) – קליבלנד בראונס (5-5) 7:45

כנראה שאף אחד בקליבלנד, או בניו אינגלנד, לא האמין שזו תהיה התוצאה בתחילת העונה. הפטריוטס שלטו בקו הקדמי בשני צידי הכדור, כאשר מיילס גארט היה שקט יחסית מצד אחד וראמונדרה סטיבנסון נהנה מיום של 100 יארד ב-20 נשיאות בלבד בצד השני. בייקר מייפילד התקשה למצוא זמן למסור ולבסוף גם נפצע והוחלף על ידי קייס קינום. מאק ג'ונס צבר אמנם רק 198 יארד, אבל עשה זאת תוך שמסר לשלושה ט"ד ב-19 השלמות מתוך 23 ניסיונות. האנטר הנרי חגג שני ט"ד, וגם ג'אקובי מיירס, בתפיסה ה-135 שלו בקריירה, חגג ט"ד ראשון.

אריזונה קארדינלס (2-8) – קרוליינה פאנת'רס (5-5) 34:10
ללא קיילר מורי וללא הופקינס, אריזונה לא מצליחה לשחזר את היעילות של שבוע שעבר עם קולט מקוי.
כל הרבע הראשון הוא שורה של טעויות: פאמבל אבוד של מקוי, נסיון המרת דאון רביעי לא מוצלח עמוק בשטחם וחטיפה של קולט, עזרו לקרוליינה לעלות ליתרון של 17 נקודות כבר ברבע הראשון.
אריזונה לא התאוששו וסיימו עם יבול עלוב של שער שדה אחד וט"ד בגארבג' טיים.
קרוליינה נראתה כמו קבוצה אחרת לגמריי, והסיבה, כנראה:
קאם ניוטון חזר!
ופחות מ48 שעות מהגעתו לקבוצה של הק"ב החדש/ישן של הפנתרים, הוא עולה כחלק מחבילת הגול ליין שלהם ונגיעה ראשונה בכדור- ט"ד בריצה. נגיעה שניה בכדור? ט"ד במסירה.
אז ניוטון אמנם שיחק רק 8 סנאפים ורוב העבודה מאוחרי הסנטר נעשתה על ידי פי ג'יי וולקר, אבל אין ספק שחזרתו של ניוטון הציתה איזה ניצוץ בקבוצה מקרוליינה.
הפנתרים במאזן חצוי ורק משחק אחד מאחורי מובילת הבית ובית הAFC דרום נראה צמוד ופתוח מתמיד.

הוא חזר והודיע על זה לכולם, קאם ניוטון



דנבר ברונקוס (5-5) – פילדלפיה איגלס (6-4) 30:13

עוד קבוצה שמראה סוג של סכיזופרניות העונה היא דנבר ברונקוס שפצחה את הטעונה נהדר, חוותה נפילה ואז חוותה משחק מוצלח מאוד כשכיסחה לדאלאס את הצורה בשבוע שעבר והשבוע מול יריבה נוספת מהNFC מזרח, לא מצליחה לשמור על היציבות.
מה שנראה משחק צמוד לאורך הרבע הראשון, התפתח לשליטה של פילדלפיה בשאר המשחק כשהבקיעו 21 נקודות אל מול 3 בלבד של דנבר.
ג'יילן הרץ היה יעיל אך מינמליסטי עם 2 ט"ד התוך ה178 יארד שהשיג, שניהם לדוונטה סמית' המצויין.

למרות ההפסד, דנבר עדיין חזק בהתמודדות על ראשות בית הAFC מערב כשהמצב שם צמוד צמוד.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (4-5) – מינסוטה וייקינגס (5-4) 27:20

הגיע הזמן לדאוג מהצ'ארג'רס, שפתחו את העונה עם ארבעה ניצחונות והפסד ולא מצליחים למצוא את הדרך חזרה למסלול. ההתקפה נראית אחרת לגמרי, כאשר ג'סטין הרברט ממעט לתקוף את עומק המגרש והפעם צבר רק 195 יארד ב-34 ניסיונות מסירה. קירק קאזינס, לעומת זאת, הראה שוב שיש לו מה לתת, עם שתי מסירות ט"ד משלו, ושלושה דרייבים מעולים במחצית השנייה – שניים מהם הסתיימו בט"ד ועוד אחד בהמרת דאון שלישי אדירה לג'סטין ג'פרסון שסגרה את המשחק.

גרין ביי פאקרס (2-8) – סיאטל סיהוקס (6-3) 0:17

העונה החלשה ביותר של הסיהוקס בעידן ראסל ווילסון, והעונה החלשה ביותר של ווילסון בקריירה, הגיעה לנקודת שיא חדשה כאשר סיאטל נעצרה על אפס נקודות לראשונה מזה עשר שנים. זה היה משחק הגנה טוב של הסיהוקס, רוג'רס שחזר מהיעדרות מחלה לא היה בשיאו, אבל ברבע הרביעי איי. ג'יי דילון עזר לשבור את ההגנה האורחת עם שני ט"ד. האורזים חוזרים למסלול הניצחונות וממשיכים לחשוב על ינואר, בעוד בסיאטל מנסים להגיד לעצמם שעונה עוד לא נגמרה.



לאס וגאס ריידרס (4-5) – קנזס סיטי צ'יפס (4-6) 41:14

איך דברים מתהפכים להם. באבחת ניצחון אחת על היריבה לבית, קנזס סיטי הפכה ממקום אחרון בבית להובלת הבית.
הקבוצה שכולנו היינו מודאגים ממה קרה לה ולפטריק מהומס והביצועים שלו, החליטה שזה הזמן הנכון, עם הגב לקיר, לחזור לפורמה הקודמת.
זה נגמר ב406 יארד ו5 ט"ד לפטריק מהומס שלקח אחריות על המשחק עם 50 נסיונות מסירה, 119 יארד הלכו לטרביס קאלסי שבטוח ייחל לחזרתם של  היכולות של מהומס.
במרדף מאחור, וגאס כמעט לא השתמשה במהלכי ריצה ודרק קאר הצליח להוציא יבול של 2 ט"ד בלבד.
בית הAFC מערב צמוד מאוד ומהומס צריך לשמר את היכולות שהראה במשחק הזה כדי להשאיר את קנזס כקונטנדרית.




סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (5-4) – לוס אנג'לס ראמס (3-7) 13:31

יותר משנה, 394 יום לייתר דיוק, לקח לקבוצה מהמפרץ לנצח משחק על המגרש הבייתי שלהם. והם עשו זאת עם סטייל, לאורות ליל שני, מול אחת המועמדות לסופר-בול, הלוס אנג'לס ראמס.
אז נכון שלניינרס "יש את המספר" של שון מקווי, וזו הפעם השישית ברציפות שהם מנצחים אותו ואת קבוצתו, אבל אין להוריד מאיכות הניצחון שבא לאחר תצוגת נפל נוראית במחזור הקודם מול אריזונה ששלחה את כל הפרשנים והאוהדים לרחוץ את ידיהם מהקבוצה, מהמאמן ומהארגון ולדרוש לשרוף את המקום עד היסוד.
קייל שאנאהן שמע את הביקורות, והפנים. הוא חזר לבסיס של הקבוצה ולמה שעובד וזה משחק הריצה.
44 פעם הם טחנו על הקרקע, מעייפים את קו ההגנה הקדמי עטור הכוכבים של הראמס. הם עשו זאת עם אלייז'ה מיטשל המצויין (27 ריצות ל91 יארד) ג'ף ווילסון שחזר מפציעה ואפילו עם דיבו סמואל מעמדת הרץ שצבר 36 יארד בריצה וט"ד ו97 יארד באוויר וט"ד נוסף.
אבל כל זאת לא היה ניתן לביצוע ללא השקט שנתנה להם ההגנה לכל אורך המשחק ובמיוחד בפתיחתו עם 2 חטיפות רצופות של ג'ימי וורד בשני בדרייבים הראשונים של ל.א. אחת מהחטיפות וורד החזיר לאנד זון, ההגנה שיתקה את ההתקפה הקטלנית של לוס אנג'לס, והניינרס פתחו פער שמתיו סטאפורד וקופר קאפ  (122 יארד) התקשו מאוד לצמצם.
מרוץ החימוש של הראמס, שצירפו השבוע גם את אודל בקאהם לקאדר התופסים שלהם, התחיל ברגל שמאל עם משחק שני רצוף שהם מפסידים, וכדאי מאוד שינצלו את שבוע הביי הקרוב להפוך את אסופת הכוכבים שלהם לקבוצה מתפקדת ומנצחת.
הפורטי ניינרס הסכיזופרנים,  יוצאים לשחק מול ג'קסונוויל בשבוע הבא ומהיכרותי איתם, הם הולכים להפסיד באופן קולסאלי.


לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. הליגה הצמודה והמפתיעה בעולם , אין על הליגה הזאת
    השנה מותח צמוד ומעניין כפי שלא היה הרבה שנים
    לכל קבוצה עליות וירידות
    כרגע מוקדם לקבוע מסמרות , מעניין לראות אם קנזס חזרו למסלול ויחזרו לצמרת הקונפרנס
    לקראת ינואר : מאמנים עם ניסיון : ביל , ריד , הארבו , ארינאס , מקוי
    קיובים שצלחו את ינואר : בריידי , מהומס , אלן , לאמאר , טנהיל
    בועטים שאפשר לסמוך עליהם : טאקר , באקנר …
    קיובים שהכסף שלי לא עליהם : רוג'רס , סטאפורד

  2. עם כל הכבוד למתאם ההגנה לשעבר של סאן פרנסיסקו, הוא לא נהנה מאותו חומר שחקנים ומתאם ההגנה שלו הוא לא הוא עצמו. הג׳טס סובלים מנחיתות בהרבה עמדות והתוצאה מדברת בעד עצמה, יש גבול כמה המאמן יכול לשלוט בהגנה שלו, ואי אפשר להוציא מים מסלע.
    עלילות מהומס ב2021 ממשיכות לספק כותרות, כולם מסרבים להאמין שהוא בעונה לא טובה, והנצחון פתאום גורם לכולם להגיד הנה הנה, אמרנו לכם שזה לא עונה גרועה שלו. נראה.
    הפאקרס נצחו משחק נהדר בזכות הגנה ששלחה את רוג׳רס שוב ושוב למגרש עד שהסיהוקס נפלו מהרגליים. הניינרס רצו כאילו שמשחק אוירי זה מילה גסה והראמס הוצגו כחבורה של חובבנים. ושבוע הבא יתארחו בפח הזבל בג׳קסונוויל, משמע שיש להם עדיין סיכוי לסיים במקום נורמלי בדיוויז׳ן.
    כמו כן ברכות ל-ליונס שלא יסיימו במאזן היסטורי של 17-0. לסטילרס יש קטע שהם נתקעים במשחקים לפעמים וכאילו הם לא רוצים לנצח, גם בעונות טובות תמיד יש להם משחק כזה. נקווה בשבילם שזה לא ימשיך הלאה בעונה.

  3. המחזור הזה התחיל בהפתעה, נגמר בהפתעה, ובאמצע בלאגן.
    שש קבוצות עם מאזן שלילי מנצחות קבוצות עם מאזן חיובי, ודטרויט אחת שמצליחה סוף סוף לא להפסיד, גם זה בקושי רב ואחרי הארכה משוגעת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט