טריק או טריט – סיכום שבוע 9 בNFL

ג'וש אלן על ג'וש אלן

מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב ורביב פייג

דאלאס קאובויס (2-6) – דנבר ברונקוס (4-5) 30:16
דאלאס הגיעה למשחק כאחת הקבוצות החמות בליגה ולאחר ניצחון גדול בפריים טיים ללא דאק פרסקוט. אבל החניכים של פאנג'יו פשוט היו טובים יותר במשחק הזה. הרבה יותר. אין פרמטר בו דנבר לא הייתה עדיפה, מה שהוביל לאחד ממשחקיו החלשים של דאק פרסקוט וליתרון 30:0 של דנבר עד לחמש הדקות האחרונות של המשחק, אז 16 נקודות גארבג' טיים קבעו תוצאה שאינה משקפת את הדומיננטיות המוחלטת של דנבר, שעלתה למאזן חיובי אך נשארה במקום האחרון בבית.

בולטימור רייבנס (2-6) – מינסוטה וייקינגס (5-3) 31:34 לאחר הארכה
זו הפעם השלישית העונה שמינסוטה נגררה להארכה במשחק בו הייתה צריכה לנצח. בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה הוחזרה לט"ד על ידי הרוקי קנה נוואנגוו והעלתה את מינסוטה ליתרון 14 נקודות עליו היא לא הצליחה לשמור. למאר ג'קסון הוביל את בולטימור ל-21 נקודות ללא מענה, אבל ט"ד של אדם ת'ילן עם מעט יותר מדקה על השעון דחה את ההפסד של מינסוטה – שהגיע לבסוף ממש לקראות סוף ההארכה, לאחר שהיא לא הצליחה לנצל לטובתה חטיפה של אנתוני באר בהארכה.

קרוליינה פאנת'רס (5-4) – ניו אינגלנד פטריוטס (4-5) 24:6
מאזן החוץ של הפטריוטס נשאר מושלם, ובקרוליינה מתגעגעים לימים בהם היו במאזן 0:3. ההתקפה בהובלת דארנולד נראתה חסרת אונים אפילו עם חזרתו של מקאפרי, כאשר בליצ'ק המשיך לעשות צרות צרורות לקווטרבק של הג'טס לשעבר. הפטס חטפו את דארנולד שלוש פעמים, שתיים מהן של ג'יי. סי ג'קסון, ואחת מהן הוחזרה לט"ד. מאק ג'ונס נזקק רק ל-139 יארד באוויר, בקרב הגנתי שכלל רק ט"ד התקפי אחד.

פילדלפיה איגלס (6-3) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (3-5) 27:24
ג'סטין הרברט ניסה להוביל את קבוצתו להתאוששות מההפסד הביתי לניו אינגלנד, בעוד פילי ניסתה לרדת חזרה לקרקע לאחר שהביסה את דטרויט. נוצר לנו משחק מרתק והפכפך עם 5 חילופי הובלה, שלושה מצבי שוויון ושער שדה מנצח עם שתי שניות על השעון. הרברט בלט עם 386 יארד באוויר ב-32 השלמות מתוך 38 ניסיונות מסירה, לצד שלושה ט"ד – שניים באוויר ואחר על הקרקע. קינאן אלן ודבונטה סמית' הובילו את קבוצותיהם בתפיסה, עם 116 יארד בחמש תפיסות ו-104 יארד ב-12 תפיסות בהתאמה.



ניו אורלינס סיינטס (3-5) – אטלנטה פאלקונס (4-4) 27:25

ניסיון המרת 2 נקודות כושל של אלוין קאמרה ברבע הרביעי, נסיון שהגיע אחרי שהסיינטס הצליחו לטפס ברבע הרביעי  ליתרון ראשון במשחק אחרי שהפלקונס שלטו לאורך שלושה רבעים. נסיון שנועד לתת להם טווח ביטחון של שער שדה על אטלנטה שנראתה כמי שמנסה להפסיד את המשחק הזה בכוח. ניסיון שבא אחרי שהבקיעו 19 נקודות רצוף, ללא מענה, תוך ה-8 דקות אחרונות של הרבע הרביעי, הנסיון הכושל הזה השאיר את הסיינטס עם נקודה יתרון ואת אטלנטה עם דקה על השעון שהספיקה למאט ראיין לקדם את הפלקונס 64 יארד ב5 מהלכים ולטוח שער שדה שהעניק להם את הנצחון.
ראיין שיחק טוב כשהוא אחראי על 343 יארד מתוך ה366 הכוללים של אטלנטה במשחק.
ניו אורלינס שנאלצה להסתמך על טרבור סימיאן, התעוררה רק ברבע הרביעי אחרי משחק רדום, אבל כאמור, המספרים לא הסתדרו.




ניו יורק ג'איינטס (6-3) – לאס וגאס ריידרס (3-5) 16:23

צמד שערי שדה ברבע הרביעי העניקו לג'איינטס את הנצחון אחרי משחק צמוד יחסית. הג'איינטס עשו זאת בעיקר עם משחק קרקע (דוונטה בוקר עם 99 יארד), משחק הגנתי שאחראי לפיק 6, והרגל של גראהם גאנו.
דניאל ג'ונס לא היה צריך לעשות הרבה ולאחר דרייב פתיחה לט"ד, בקושי עבר אפילו את ה100 יארד במסירה.
דרק קאר סבל מ2 חטיפות, אחת כאמור פיק 6 בתחילת המשחק והשניה, ביחד עם פאמבל ושער שדה מפוספס, הובילה לרבע רביעי אימפוטנטי התקפית שעזר לשמור על יתרון שני שערי השדה של הכחולים.


סינסנטי בנגאלס (4-5) – קליבלנד בראונס (4-5) 41:16

הדו קרב של אוהיו, כביכול בין שתי קבוצות אפ אנד קומינג, שקולות יחסית, התגבש, לאחר התחלה צמודה ומבטיחה, לפרשייה חד צדדית כשהבראונס הכו בבנגאלס שוק על ירך במשך 3 רבעים, וכבר היו ביתרון בלתי הפיך של 34-10 עם הכניסה לרבע הרביעי.
המשחק שניק צ'אב היה אמור לשחק שבוע שעבר עשחזר לפעילות נדחה למשחק הזה עם 137 יארד ו2 ט"ד ובייקר מייפילד עם פצצות עומק לפיפול ג'ונס שיחק משחק נקי לעומת ג'ו בורו שנחטף פעמיים.
נראה שהבנגלס בסוג של מגמת ירידה אחרי ההפסד המביך לג'טס בשבוע שעבר וג'ו בורו סובל מירידה בתפוקה.
בית הNFC צפון מסובך מתמיד עם כמעט שווין מוחלט בין ארבעת הקבוצו בבית לאחר חצי עונה.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (6-2) – באפולו בילס (3-5) 6:9

במה שהוגדר כאחת ההפתעות הגדולות בתולדות הNFL, ההגנה של הג'אגוארס מיררה לג'וש אלן את החיים והחזיקה את באפולו על שני שערי שדה בלבד וכמעט שלושה רבעים ללא ניקוד.
לא שג'קסונוויל וטרבור לורנס הציגו תצוגת תכלית התקפית משלהם, או איזו תפקוה כלשהי, אבל שלושה שערי שדה זה יותר מ,2 וזה אומר- ניצחון ואחד האפסטים המוזרים בתולדות הליגה.
חוצמזה מה היה לנו, כן ג'וש אלן שחקן ההגנה קורע לג'וש אלן הק"ב את הצורה. הבנתם? יש להם אותו שם.





מיאמי דולפינס (7-2) – יוסטון טקסאנס (8-1) 9:17

במשחק תחתיות, רווי טעויות ואיבודי כדור, ג'קובי בריסט שמצא את עצמו בעמדת הפותח, הצליח להנהיג שני דרייבים לט"ד. באחד מהם סנאפ ישיר לגאסקין העניק להם את הנקודות הראשונות במשחק ובשני בריסט מצא את הולינס. לעומתו טיירוד טיילור מסר לקבוצה השניה 3 פעמים והצליח להוביל את יוסטון ל3 שערי שדה בלבד.
משחק מרושל שהציג 8 איבודי כדור בין הקבוצות, הכי הרבה במשחק ב5 שנים האחרונות, העניק למיאמי את הנצחון השני שלהם העונה.

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (5-3) – אריזונה קארדינלס (1-8) 31:17

ללא קיילר מורי וללא דאנדרה הופקינס ועם קולט מקוי תחת הסנטר, שבוע אחרי הפסד כואב לב, אריזונה הצליחה לשלוט ולנצח במשחק הביתי מול קבוצה במשבר זהות חמור.
סן פרנסיסקו, שנישאה כל השבוע גבוהה על גלי המשחק החזק שנתנה שבוע שעבר מול שיקגו, צנחה לגמריי לבאר עמוקה של חוסר תפקוד, ביצוע גרוע וטעויות מחסלות משחק.
2 פאמבלים מוקדמים במשחק, אחד של ג'ורג' קיטל, שחזר לשורות הקבוצה אחרי העדרות ארוכה, ואחד של ברנדון איוק, חיסלו כל מומנטום התקפי של דרייבים מוצלחים, העניקו לאריזונה יתרון מוקדם גבוהה.
קולט מקוי, שתיפקד ברמה גבוהה ביותר יחסית למישהו שלא פתח משחק זמן ארוך ונזרק להחליף את קיילר מורי, השיג 249 יארד וט"ד ללא חטיפות. אבל היה זה ג'ון קונור, הרץ, שעשה על המגרש מה שרצה, צבר 96 יארד בריצה ו2 כניסות לאנד זון  ו77 יארד באוויר וט"ד.
לא רק בהתקפה הניינרס הרבו לעשות טעויות כשגם בהגנה הקבוצה שכחה איך לתקל וקורנרים איך לכסות.
למרות משחק סולידי יחסית של גארופולו, סן פרנסיסקו נראו קלולסים וחסרי השראה על המגרש ולא ממש נתנו פייט, מה שגורם גם לאדוקים שבמאמינים, להגיע למסקנה שמישהו שם צריך להיות מפוטר.

קנזס סיטי צ'יפס (4-5) – גרין ביי פאקרס (2-7) 7:13
ג'ורדן לאב לא היה מרכז העניינים בגרין ביי כשנבחר בסיבוב הראשון בדראפט 2020, וגם לא היה מרכז העניינים בגרין ביי בשבוע בו עשה את הבכורה שלו כפותח. קשה להאמין שמשחק בין קנזס סיטי לגרין ביי, שתיים מההתקפות המסוכנות בליגה בשנים האחרונות, הסתיים בתוצאה כזו, אבל זו המציאות ב-NFL בימינו. מהומס וההתקפה של קנזס סיטי נתנו משחק פושר נוסף עם ט"ד אחד בלבד ו-166 יארד למהומס, מה שהספיק על מנת לנצח קווטרבק צעיר בהופעת הבכורה שלו, שלא הצליח להתמודד עם הבליצים המגוונים של סטיב ספגנולו. אהרון רוג'רס עשוי לחזור למגרש בשבוע הבא נגד סיאטל, אז זה צפוי להיראות הרבה יותר טוב עבור הפאקרס.

לוס אנג'לס ראמס (2-7) – טנסי טייטנס (2-7) 28:16
טנסי ביססה את עצמה כקונטנדרית עם ניצחון חמישי רצוף והצגה הגנתית כבירה נגד אחת מההתקפות החמות בליגה. סטאפורד הופל לחמישה סאקים וזרק שתי חטיפות רצופות – אחת שהוחזרה לט"ד ואחת שהסתיימה בט"ד התקפי – מה שתרם לרבע שני אותו סיימה טנסי ביתרון 21:3. ראיין טנהיל לא הבריק אבל עשה מספיק כדי להמיר את ההופעה האדירה של ההגנה לניצחון חוץ גדול באצטדיון אליו היא שואפת לחזור בחודש פברואר.

פיטסבורג סטילרס (3-5) – שיקגו ברס(6-3) 27:29
שיקגו הצליחה לצמצם יתרון ושליטה מוקדמת של הסטילרס עם התעוררות ברבע הרביעי כשהבקיעו 20 נקודות במהלך הרבע, כולל החזרת מאפד פאנט, ועלו ליתרון פעם ראשונה במשחק אחרי שהצליחו רק שני שערי שדה עד אז.
עבירת טונטינג שנויה במחלוקת עזרה לפיטסבורג לעכב את המתקפה הדובית ולברוח ליתרון של 6 נקודות, אבל אז ג'סטין פילדס הנהיג דרייב מוצלח שנסגר במסירת ט"ד של 16 יארד למוני והברס עולים ליתרון ראשון במשחק עם דקה 46 על השעון.
אבל קצת יותר מדקה על השעון מספיקות בהחלט לק"ב הותיק וביג בן הצליח להנהיג דרייב לטווח שער שדה שהעניק את הניצחון לסטילרס.


לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. המשחק של הבילס היה אחד המשחקים היותר מבאסים לצפייה ever עם כל הכבוד לאפסט.
    .
    ואם כבר מדברים על באסה, הניינרס נראים כמו כלום ושום דבר, גם ההתקפה וגם ההגנה שרק לפני שנתיים נראתה בונבוניירה. יכול להיות שרוברט סאלה היה האיש?

    1. תאמין לי תומר, אני שובר את הראש מה קרה בשנתיים האחרונות שהפך את הקבוצה הזו לקבוצה חסרת חיים.
      התשובה המיידית היא כמובן פציעות. משהו שהוא כבר בגדר תופעת טבע וחורג מגבולות הסביר. אני אישית חושב שזה החומר שהמגרש עשוי ממנו.

      אבל בתקופה האחרונה, פרשנים ולאט לאט גם אני, חושבים שקייל שאנאהן איבד את הקבוצה.
      אם זה בגלל הקונטרברסיה המיוצרת בעמדת הק"ב שדפקה את ג'ימי ושמה את לאנס בלימבו או בגלל ההתעקשות שלו להתחכם, למסות כל הזמן טריקים חדשים ולנטוש את מה שמצליח ומוכח.
      אני חושב ששאנהאן התאהב בתדמית הגאון החדשני וחושב שהיצרתיות שלו תפתור את בעית הפציעות ובעיית החוסר דיוק של ג'ימי.
      אני גם חושב שהוא לא ממש People person או מוטיבטור גדול כמו שרוברט סאלה היה, וזה מורגש במצב רוח הכללי של הקבוצה.

      אבל בסופו של דבר התשובה היא ברורה, מובנת ומוכחת- ליוויס סטדיום מקולל.

  2. זה רק אני או שהמשחק בין שיקגו לסטילרס נראה מכור?
    גם פסלו לשיקגו טאצ'דאון בלי סיבה טובה
    וגם עבירת הטאונטינג הלא מוסברת…
    שערורייה

  3. המרוץ הלא חשוב בעיניים שלי לתואר ה MVP פתוח מתמיד .
    טום בריידי הוא המועמד המוביל , הוא גם משחק היטב וגם יציב מאוד
    אחריו מארי סטאפורד וג'קסון
    לא ניראה לי שהשקרן יקבל את התואר אלה יפציץ 400 יארד ו 4 טאצים בכל משחק שנותר לו .
    אם הנרי לא היה נפצע והיה וממשיך ביכולתו הוא היה מועמד ראוי ומרענן
    בלי קשר אנו רואים ירידה משמעותית ביכולת של ג'וש אלן ומהומס , זה כבר לא רק משחק כזה או אחר אלה יכולת כללית ומתמשכת.

  4. חמישים שחקנים בכל צד, הגנה, התקפה, ספיישל טימס, מהלכי ריצה, זריקה ומשולבים. ארבעה דאונס, דרייבס, שערי שדה. אבל מה שגרם להפסד הוא ששחקן אחד התארח בשידור. ליצנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט