בייסבול: הברייבס זכו באליפות ראשונה מאז 1995 / יוני לב ארי

לפעמים חלומות מתגשמים. אוהדי הספורט באטלנטה מחכים לראות קבוצה מקצוענית זוכה באליפות כל כך הרבה זמן. אז הנה, אחרי 26 שנה, הברייבס שוב עשו זאת. החבורה מאטלנטה הגיעה לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) ליוסטון, הביסה את האסטרוז 0:7, סגרה את הסדרה על 2:4 וזכתה באליפות ראשונה מאז 1995, ובצד גמור. אין ספק – הברייבס היו הטובים יותר בסדרה הזו.

הברייבס חוגגים אליפות (צילום: aljazeerafinancial.com)

ההתחלה היתה נראית פחות מבטיחה מצידם של הברייבס, כשהסטארטר המצוין, מקס פריד, הסתבך כבר באינינג הראשון. חוסה אלטובה עלה עם סינגל, מייקל ברנטלי הגיע בזכות טעות של פריד, ופתאום יש לנו שניים על הבסיסים בלי פסולים.

אך פריד התעשת על עצמו, פסל את קוריאה בסטרייק אאוט, את יורדן אלווארס בגראונד אאוט ואת יולי גוריאל בסטרייק אאוט (98 מייל לשעה, הפיץ' המהיר ביותר של פריד העונה), In And Out Of Trouble. מפה הוא כבר לא הסתכל לאחור יותר.

צפו בתקציר המשחק

מילאו סולר בטנק

הברייבס התחילו את ההצגה שלהם באינינג השלישי. אוזי אלביס עלה עם סינגל, אדי רוסאריו הוסיף הולכה, והבמה היתה מוכנה עבור מיסטר חורחה סולר. טיל אדיר ל-לפט פילד – 0:3 גדול לאטלנטה, הקהל והספסל של יוסטון בשוק. סולר נכנס לרשימה מכובדת, עם ראיין קלסקו, לוני סמית' והאנק ארון – היחידים שהעיפו במדי הברייבס שלושה הום ראנס בוורלד סירייס אחד.

ההצגה נמשכה גם באינינג החמישי. אלביס שוב עלה, הפעם עם הולכה, ודנסבי סוואנסון, שלוהט בפלייאוף הזה, שלח כדור אל מחוץ לתחומי המגרש – 0:5 ברייבס. וזה לא נגמר פה. סולר עלה על בסיס עם הולכה, ומייד אחריו שלח פרדי פרימן דאבל לקיר בסנטר פילד, סולר עשה את כל הדרך הביתה – וזה 0:6 אטלנטה.

סולר וה-MVP (צילום: thefloridapost.com)

מקסימום פריד

בינתיים פריד המשיך לשייט, וסגר בסופו של דבר שישה אינינגים של אפס ריצות, ארבעה היטס ושישה סטרייק אאוט ב-74 פיצ'ים. אין ספק שהוא ואיאן אנדרסון היו ההבדל בין הברייבס לאסטרוז בסדרה הזו. אחרי פריד נכנסו טיילר מאצק וכמובן וויל סמית', והמשיכו את העבודה שלו כאילו הוא עדיין על המאונד.

באופן הכי סימבולי שיש, מי שקבע את תוצאת הסיום הוא הסמל של הברייבס בעשור האחרון – פרדי פרימן. שחקן הבסיס הראשון, שהחל את הקריירה ב-2010 באטלנטה, ומאז רשם 1,565 משחקים במדי הקבוצה, קבע 0:7 עם כדור אדיר לסנטר פילד, וסגר סופית את הסיפור. סמית', כאמור, נעל את המשחק, והברייבס פתחו בחגיגות לראשונה מאז 1995.

אוהדי הברייבס במתח באטלנטה (צילום: news.insureteck.com)

ב-MVP של הסדרה, כאמור, זכה סולר. האאוטפילדר, שהגיע במהלך העונה מקנזס סיטי רויאלס, בעסקה שלא ממש עשתה גלים בשוק, כבר זכה באליפות ב-2016 עם הקאבס, כשהוא חובט 400. במהלך הוורלד סירייס. הפעם הוא "הסתפק" ב-300., עם שלושה הום ראנס, ואחד חשוב מכולם. ללא ספק – זכה בתואר בצדק.

הזכיה הזו, הרביעית של הברייבס בהיסטוריה, סדרה לנו עונה תשיעית ברציפות עם אלופה חדשה, וליוסטון היא סדרה הפסד שני בוורלד סירייס תוך שלוש עונות. זו העונה השלישית ברציפות שאלופת הנשיונל ליג היא זו שזוכה באליפות. סיכום הפלייאוף יגיע כמובן ב-"שבת בבסיס" הקרוב.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מעולה יוני, המון תודה על הסיקור הצמוד והנהדר, ועל עוד עונה שעשית לנו כיף לפתוח הופס (או שמא באטס?) כל פעם.

  2. " אטלנטה ברייבס אלופי העולם "
    כמה מתוק לשמוע את המשפט הזה, ובדיוק כמו שיוני כתב, לפעמים חלומות מתגשמים.
    הפלייאוף הזה כולו חלום, ותודה רבה ליוני על הסיקור המשובח לעונה בכלל ולפלייאוף בפרט.

  3. תודה רבה יוני, סיקור ענק לאורך כל העונה! וגם ארז כמובן
    .
    הייתה עונה מרתקת כתמיד, פלייאוף קצת של "הישרדות" בשחיקה ההולכת וגוברת של מגישים ומשמעות גדולה יותר על התקפה חזקה ויציבה, בסופו אטלנטה שהייתה מאוד אגרסיבית בדדליין למרות עונה רגילה בינונית יצאו גדולים ואולי הסירו את ה"קוף" מהעונה שעברה ומהעשורים האחרונים בכל ענפי הספורט, מגיע להם. ברכות גם ליניב ש. שיכול לחגוג עכשיו 🙂 והכי חשוב מבחינתי שהרמאים קיבלו בראש במגרש הביתי, יאללה הביתה

    1. אפילו הייתי מוסיף החרפה עמוקה שכל אחד בליינאפ תורם משהו ולא צריך ממש 3 כוכבים בהגשה ובהתקפה וזהו (סטייל וושינגטון לפני שנתיים)

  4. איזה כיף לדעת שהקבוצה שהאיצטדיון שלה הוא 20 דק' נסיעה מביתי זכתה בוורלד סרייס. חזיתי בכל פיץ'. אפילו באינינג התשיעי כשהאסטרוס שמו איש על הבסיס הראשון והתוצאה 7-0 נגדם, לא שקטתי. חששתי מהנפילה הגדולה נבהסטוריה. בסוף הכדור הגיע לפרימן הנפלא ששרף את השלישי ויש אלופת עןלם חדשה.

    1. דוק, לא רק אתה חששת. גם עם יתרון כזה מבטיח הראש מריץ תרחישי אימים ממש עד הרגע האחרון,
      אבל סוף טוב, הכל טוב, והפעם ההסטוריה היתה כולה בצד של אטלנטה.

      1. טוב, אבל מהצד של הלא אוהדים, המשחק היה גמור בשביעי, יפה שהתרגשתם, אבל אני כבר התחלתי את הסיכומים כשמאצק עלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט