סיכום שבוע 8 בNFL

מאת יאן מלניקוב ורביב פייג

הכוח העולה, וויט ראש


כשתמונת מאזן הכוח בNFL התחילה להתבהר ונדמה היה שאנחנו כבר יודעים להצביע מי הקבוצות החזקות ומי הנמושות, הליגה הזו מוצאת דרכים להפתיע אותנו.
כשאנחנו חושבים שאנחנו יודעים למי יש סיכוי ומי לא, באים ק"ב "טירונים" ללא שם ומכריכים משחקים חשובים.
כשנדמה שקבוצות דוהרות ללא מי שיעצור אותן, פציעה אחת קריטית יכולה להפוך את התמונה על פיה.
זו עונה ארוכה (למרות שלפעמים נדמה שהיא חולפת ביעף) והשנה, ארוכה מתמיד, וקבוצות שהתחילו טוב את העונה, לפעמים לא מוצאות את החוזק המנטלי לשמור על מעמדן וכמובן גם ההפך קורה, קבוצות שהתחילו רע, מתחילות לגבש זהות ולצבור ניצחונות. חוץ מדטרויט ליונס כמובן.
הקארדינלס נכנעו לפאקרס במשחק יום חמישי, בשניות הסיום עם אחד מהמהלכים מגרדי הראש שיהיו זכורים בפנתאון הפוטבול, והקבוצה הבלתי מנוצחת היחידה במחזור השמיני  בNFL, כבר לא.
דטרויט לעומת זאת, בדרך לעונה היסטורית, רעה היסטורית, והובסו בפעם השמינית.
יש הרבה לעבור עליו מהמחזור האחרון. אז בואו נתחיל.



אינדיאנפוליס קולטס (5-3) – טנסי טייטנס (2-6)
במשחק פנים בייתי, טנסי מחזקת את מעמדה בראש הבית המאוד חלש הזה, ומתרחקת בנצחון הזה, כדי 3 משחקים מהבאה האחריה, אינדיאנפוליס. אבל זה עלה להם במחיר כבד כשהכל עולם, דריק הנרי, נפצע  בכף רגלו, ייאלץ לעבור ניתוח שכנראה יסיים את העונה שלו.
הנרי שנפצע כבר ברבע הראשון, חזר למשחק ועבד 28 פעמים לסך של 68 יארד, מה שכנראה החמיר את הפציעה. וכשהנרי לא במיטבו, זה לא היה קל עבור הטייטנס, ובמשחק שעבר להארכה, קרסון וונץ והקולטס עשו הכל כדי לתת פייט ליריבה מהבית. פרנק רייך נתן ליד של וונץ לעבוד רוב המשחק (51 מסירות לעומת 16 ריצות בלבד) והוא גמל לו ב-3 ט"ד  2 מהם הלכו למייקל פיטמן.
גם וונץ וגם טנהיל נחטפו פעמיים, אבל בעוד החטיפות של טנהיל הגיעו בתחילת המשחק ועזרו לאינדי לעלות ליתרון מוקדם, החטיפוה של וונץ ברבע השלישי שהוחזרה לט"ד עזרה לטנסי להישאר מספיק קרוב.
אמנם וונץ ענה בדרייב אחרון מוצלח שהשווה את התוצאה ושלח את המשחק להארכה, אבל החטיפה השניה שלו בOT סידרה לטנסי טווח שער שדה נוח ואת הניצחון.


קליבלנד בראונס (4-4) – פיטסבורג סטילרס (3-4) 15-10

כיאה לבית הAFC  צפון הקשוח, התפתח לנו פה משחק הגנתי עם ניקוד נמוך, שקצת איכזב כי הייתה ציפיה שעם שובו של ניק צ'אב לבאק פילד של קליבלנד, הם יתעלו על התפוקה ההתקפית הממוצעת שלהם.
מלצית ראשונה אנמית הסתיימה עם שער שדה לכל קבוצה. ורבע שלישי צמוד הכין את הקרקע לניצחון לקבוצה שתימנע מטעויות.
והיו אלו הבראונס שעשו את הטעות הראשונה במשחק כשברבע הרביעי דרייב שלהם נקטע עם פאמבל של לאנדרי שנאסף על ידי מי אם לא, טי. ג'יי ואט ומנע פוטנציאלית מהבראונס לסגור את הפער משני הט"ד שהבקיעו הסטילרס ברבע השלישי.


שיקגו ברס (5-3) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-3) 33-22
משחק שהיה יכול להיות משחק הפריצה של ג'סטין פילדס שנראה שסוף סוף שיחררו לו את הכבלים, התקלקל בגלל תצוגה ההתקפית הטובה ביותר השנה של סן פרנסיסקו .
פילדס היה קוסם על המגרש, נחלץ מהפאס ראש של הניינרס ורץ שוב ושוב לדאון ראשון והרבה יותר מזה (10 ריצות ל103 יארד וט"ד בריצה) ונראה בלתי עציר.
אבל גם הצד השני לא היה פראייר ונתן הצגה בכוללת 322 יארד באויר מג'ימי ג'י המושמץ, כולל פצצה של 50 יארד לדיבו סמואל והראה שגם הוא מסוגל לרוץ כשהגיח ל2 ט"ד בריצה משלו.
במחצית הראשונה הברס הבקיעו בכל דרייב שלהם אבל הניינרס ענו בניקוד משלהם והחזיקו את המשחק צמוד עד שבמחצית השניה המשחק עבר לשליטה של הקבוצה האורחת מהמפרץ.
הם עשו זאת בעזרת 171 יארד של דיבו סמואל, כולל תפיסה קצרה שהפכה לריצה של 80 יארד והרסיבר הצעיר מתפתח מול עיניינו לסופרסטאר.
גם במשחק הריצה סן פרנסיסקו מצאו תשובה בדמותו של איליי מיטשל ששובר שיאים אישיים ממשחק למשחק עם 137 יארד וט"ד קבוצתי (כל הקבוצה  ביחד דחפה אותו לאנד זון).וההגנה שתרמה 10 עצירות לאיבוד יארד ו4 סאקים (2 של ניק בוסה המדהים) וחטיפה מסיימת משחק של ג'וש נורמן.

יותר מדי בעיטות הרחקה לא היו במשחק הזה, למעשה רק שניים של שיקגו שהגיעו בסוף המשחק, ולמרות זו קייל שאנאהן בחר לתת את אחד מכדורי המשחק לאשתו של הבועט מיטש' ווישנובסקי שילדה את בנם הבכור ביום המשחק.

נראה אם ההצלחה הזו של סן פרנסיסקו תתורגם בשבוע הבא מול אריזונה הקשוחה או שזה היה מול קבוצה חלשה יחסית ללא המאמן הראשי על הקווים.



אטלנטה פאלקונס (4-3) – קרוליינה פאנת'רס (4-4) 13- 19
הפנתרים אספו בעיטת אונסייד עם 20 שניות על השעון וחתמו את הנצחון על אטלנטה החלשים.
מאט ראיין זרק לשתי חטיפות ביום לא מוצלח התקפית (146 יארד באוויר ו 83 ביבשה)
סאם דארנולד גם לא הבריקעם 129 יארד באויר אבל לא עשה טעויות כמו ראיין שעלו לקבוצה במשחק.
קרולינה הייתה צריכה את אטלנטה החלשה לעצור רצף של 4 הפסדים ונמצאים במאזן חצוי ושני משחקים מאחורי מובילת הבית. אבל עם רמת משחק כמו שהראו, לא נראה שיש להם סיכוי לעבור את טמפה או/ו ניו אורלינס.


סיאטל סיהוקס (5-3)  – ג'קסונוויל ג'אגוארס (6-1) 7-31

אם חשבנו שהניצחון של ג'קסונוויל יפתח לטרבור לורנס את התאבון, אז טעינו.
הסיהוקס וג'ינו סמית' לא היו צריכים לעשות הרבה כדי לעלות ליתרון 24-0 תוך 3 רבעים ורק ט"ד ניחומים בסוף הרבע הרביעי מנע מהג'אגוארס לצאת על ה-0.
ג'ינו סמית' היה אחראי לכל שלושת הט"ד של הסיהוקס , 2 במסירה לדי קיי מטקאלף ואחד לקח בעצמו לבית. כשהט"ד האחרון הגיע מהחזרת בעיטת אונסייד לא מוצלחת שניסו הג'אגוארס בסוף המשחק.

בפאלו בילס (2-5) – מיאמי דולפינס (7-1) 11:26
עונת הסיוטים של מיאמי ממשיכה, עם עוד תצוגה חסרת אונים למדי מול יריבת בית מולה ציפו בדולפינס להיאבק ראש בראש. גם בבפאלו יש מקום למעט דאגה, שכן היא לא באמת מצליחה לעשות רושם של קבוצה שתלך עד הסוף וג'וש אלן נראה צעד או שניים מאחורי ג'וש אלן של 2020. כך או כך, מיאמי לא הייתה בעיה עבור הבילס, שנעזרו ב-110 יארד של קול ביזלי בעשר תפיסות וסגרו את הסיפור עם דרייב ארוך ברבע הרביעי שהסתיים בשער שדה שהעלה אותם ליתרון 9 נקודות.

דטרויט ליונס (8-0) – פילדלפיה איגלס (5-3) 44:6
האריות של דטרויט נמצאים כמעט בחצי הדרך לעוד עונה ללא ניצחון, והשבוע החולשה שלהם הגיעה לרמות חדשות. פילי, קבוצה לא מרשימה באף קנה מידה, בהחלט נראתה כך בפורד פילד, כשעלתה ליתרון 41:0 לפני הגיחה של ג'רמאר ג'פרסון לאנדזון באמצע הרבע הרביעי שצימקה את הפיגור ל-35 נקודות "בלבד". ג'יילן הרטס הזדקק רק ל-103 יארד באוויר ב-14 ניסיונות מסירה בלבד, כשהוביל גם את הרצים של פילי עם 71 יארד בשבע נשיאות. טי. ג'יי הוקנסון היה נקודת אור בדטרויט, עם עשר תפיסות ל-89 יארד.

יוסטון טקסנס (7-1) – לוס אנג'לס ראמס (1-7) 38:22
החדשות הגדולות מכיוון לוס אנג'לס הגיעו כמובן בדמות וון מילר. המשחק נגד יוסטון לא באמת היה תחרותי באף שלב, כאשר 22 הנקודות של יוסטון הגיעו בשלושה דרייבים רצופים ברבע הרביעי – כולל אחד שהתחיל באמצעות אונסייד קיק מוצלח – רבע אליו נכנסה יוסטון בפיגור 38:0. קופר קאפ שוב בלט עם 115 יארד וט"ד בשבע תפיסות, כל זה מתוך 305 יארד ללא איבודים או סאקים של סטאפורד. שחקן הראמס לשעבר ברנדין קוקס תפס ט"ד אחד לצד 83 יארד בשש תפיסות.

ניו יורק ג'טס (5-2) – סינסינטי בנגלס (5-3) 31:34
הבנגלס נכנסו למשחק כמובילים של ה-AFC כולו, ויצאו ממנו מושפלים על ידי הקווטרבק המחליף של הניו יורק ג'טס, שהצליח לצבור 405 יארד בבכורה שלו כפותח בשנתו הרביעית בליגה. שניים משלושת הדרייבים הראשונים של וייט הסתיימו בחטיפה, כולל אחת שהוחזרה אל סף האנדזון (והסתיימה בעצירה של הגנת הג'טס בדאון רביעי). אבל הוא נשאר כתף אל כתף עם ג'ו בורו בהמשך המשחק והצליח לתת לו פייט. עם שבע וחצי דקות לסיום, הט"ד של טיילר בויד נראה כאילו סגר את המשחק, אבל הג'טס הצליחו להפוך את התוצאה עם שני ט"ד רצופים שביניהם חטיפה של בורו. מייק וייט הפך לק"ב השני בהיסטוריה, אחרי קאם ניוטון, שצובר 400 יארד באוויר בבכורה שלו.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (3-4) – ניו אינגלנד פטריוטס (4-4) 27:24
בליצ'ק והפטריוטס נשארים מושלמים במשחקי החוץ, ועושים את זה דווקא מול המאמן והק"ב הצעירים בלוס אנג'לס. כמו ג'וש אלן, גם הרברט עדיין קווטרבק מצוין אבל לא מרשים כפי שניתן היה לצפות, והרבע הרביעי שלו לבסוף הכריע את המשחק לטובת ניו אינגלנד – עם חטיפה שהוחזרה לט"ד ומיד לאחר מכן חוסר היכולת להגיב. הפטריוטס סגרו את המשחק עם דרייב שכלל 14 מהלכים, ארך כמעט שבע דקות והסתיים בשער שדה שהעלה אותם ליתרון 10 נקודות וסגר את המשחק. שתי חטיפות ושלושה סאקים סידרו להרברט דירוג קווטרבק (להבדיל מדירוג מוסר) של 15.7 בלבד. ג'ונס גם כן לא הרשים, אבל עשה מספיק על מנת לנצח.

דנבר ברונקוס (4-4) – וושינגטון (5-2) 10:17
משחק הגנתי במיוחד היה לנו בדנבר, שהתברר גם כמשחק הפרידה של וון מילר אפילו שלא שיחק בו. טיילור הייניקי מסר שתי חטיפות וספג חמישה סאקים בדרך לעשר נקודות בלבד של קבוצתו, בעוד ברידג'ווטר גם כן לא הרשים עם ארבעה סאקים על שמו. מלווין גורדון צבר 47 יארד בעשר נשיאות – הספק יפה – והשיג גם את הט"ד ששבר את השוויון ברבע הרביעי וקבע את תוצאת המשחק.

פעם אחרונה במדים האלו, וון מילר

ניו אורלינס סיינטס (2-5) – טמפה ביי באקנירס (2-6) 27:36
עם כדקה וחצי לסיום המשחק, טום בריידי קיבל את הכדור בפיגור שתי נקודות בלבד. כולם חשבו שהם ידעו לאן זה הולך, אך לפי. ג'יי וויליאמס היו תוכניות אחרות. את המסירה הראשונה של הדרייב הוא חטף והחזיר לט"ד שסידר לסיינטס ניצחון ענק, למרות כניסתו של הקווטרבק השלישי שלהם למשחק בעקבות הפציעה מסיימת העונה של ג'יימיס ווינסטון. החטיפה הזו הייתה השנייה של בריידי במשחק והכתימה שורה סטטיסטית שכללה גם ארבעה ט"ד ו-375 יארד, 140 מהם לכריס גאדווין. התופס המוביל של הסיינטס היה קווין וייט הזכור על ידי אוהדי הברס, עם תפיסה אחת ל-38 יארד. טרבור סימיאן, שנכנס ברבע השני, הספיק למסור ל-159 יארד ולט"ד אחד על סף המחצית.

ניצח את טם בריידי, טרבור סימיאן


מינסוטה ויקינגס (4-3) – דאלאס קאובויס (1-6) 20-16

קופר ראש מי? שחקן ספסל שנה רביעית שהשלים מסירה אחת בקריירת הNFL שלו וזה היה לפני יותר מ-3 שנים, עלה להנהיג את התקפת האוקטן הגבוהה של דאלאס קאובויס. והוא עשה את זה בהצלחה.
ההתחלה הייתה אמנם קצת צולעת כשדאלאס פיספסו שער שדה וראש זרק לחטיפה אבל הכוח הגי'נג'י פיצה על זה בגדול כשהנהיג דרייב ניצחון שם פחות מ-3 דקות על השעון וסיים את היום עם שורת סטטיסטיקה מכובדת של 325 יארד באויר, 2 ט"ד וחטיפה וכמובן, W ראשון בקריירה.
הויקינגס לא הצליחו להשלים יותר מדי דרייבים אבל הצליחו להוביל רוב המשחק, כאמור, עד לדרייב הנצחון של דאלאס.

הכוח הג'ינג'י העולה, קופר ראש





קנזס סיטי צ'יפס (4-4) – ניו יורק ג'איינטס (6-2) 17-20

במשחק הפריים טיים של יום שני, נמשכו הקשיים ההתקיים של קנזס סיטי וטריק מהומס והם הצליחו לחלץ בקושי ניצחון מול ניו יורק ג'איינטס המדשדשים.
מהומס במסיבת עיתונאים לאחר המשחק אמר שזה זמני והצ'יפס יחזרו לכושרם הטבעי, אבל הנתונים מראים שהMVP של הליגה לפני שנתיים וכוכב עטיפת מאדן פעמיים רצוף, סובל מירידה חדה בתפוקה. אולי זה מאז שהציע נישואים לחברתו.
מהומס וג'ונס פתחו את המשחק עם חילופי חטיפות בדרייבים הראשונים והמשחק נשאר צמוד ושקול לכל אורכו. פאמבל של טרוויס קלסי ברבע השלישי אפשר לג'איינטס לעלות ליתרון בפעם הראשונה בדריב שאחרי אבל קנזס הצליחו להשוות עם שער שדה בדרייב אחרי והצילו את המשחק מהארכה עם שער שדה נוסף עם דקה ו12 על השעון.
לא בטוח אם דניאל ג'ונס משתפר או הצ'יפס מאוד נחלשו השנה, אבל זה היה קשה יותר מהמצופה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה לעושים, סיקור מעולה.
    למי שפספס, הסטילרס שיחקו יותר מחצי משחק בלי קיקר, אחרי שהבועט שלהם התחפש לקוורטרבק לכבוד האלווין וקיבל מתנה זעזוע מוח מההגנה של הבראונס שלא נהנו מהטריק אור טריט הזה. התוצאה היתה שהסטילרס נאלצו לשחק בלי האופציה של שער שדה, ובלי אפשרות לנקודת בונוס. באופן (לא) מפתיע, הם לא הפסידו את המשחק, אלא להפך, מבט רגעי לפוטבול כמו שהוא באמת צריך להיות.
    בכלל פוטבול הוא משחק מעצבן, 10 חודשים בונים אסטרטגיות, מהלכים, מהלכי נגד, חישובים, סטטיסטיקות, תצלומי לווין, ובסוף הקבוצה השניה 20 שניות על השעון מריצה שלושה מהלכי נו האדל ועושה מזה טאצ'דאון. מה שקרה לג'טס זה אותו דבר, רק משחק שלם. עכשיו לך תסביר איך זה שהמחליף של המחליף שלך ניצח את הקבוצה מספר אחד לא אומר שאפשר לקחת את כל הפלייבוק שלך ולזרוק לפח.
    עם כל הסימפטיה להניינרס, ומשהו בלב תמיד גואה שקוורטרבק באדום זהוב רץ לאנדזון עם הכדור, הם חגגו על יריבה חלשה, עכשיו נראה אותם עושים את אותו דבר מול יריבה שגם נמצאת על המגרש מולם.
    מה שכן, הקאובויז במינסוטה היה הרבה יותר מהנה ממה שצפו פה, כן ירבו.

  2. אם נהיה קטנוניים אז ווישנובסקי משמש גם כהולדר של הקבוצה, ואחרי ההחטאות שהיו במשחק הזה (שלמזלם לא השפיעו), אז אפשר להגיד שהוא והבועט ג'ואי סליי הם האחרונים שהיו צריכים לקבל את הכדור…

  3. שון פיטון מראה ומצדיק שוב ושוב את קביעתי הנחרצת " גדול מאמני העונה הרגילה בכל הזמנים "

    פציעתו של בוזוול הבועט של הפלדות הכריעה את המשחק , עד לאותו הרגע וגם אחריו היו שם בעיקר מכות כצפוי , התחזית שלי שניתנה בקבוצה של אוהדי הרייבנס טרם המשחק הייתה " תיקו רב נפגעים " , הפציעה הכריחה את הפלדות ללכת עד הסוף בכל דרייב ובמקביל הכניסה לחומים איזו תחושה שבלי בועט ועם בן ביום רגיל (ועצוב ) במשרד הניצחון בכיס . ועזבו מספרים והשלמות כי לטעמי בן נותן עונה גדולה , ינצח או ייפול על חרבו.

    ביום ראשון בשעה 19:31 אני כותב בקבוצה של הרייבנבס .
    הג'טס רק צריכים אמונה
    הם לא כל כך גרועים .רק חסר להם קיובי . אם הם גוררים את סינסי לקרב חפירות זה יהיה מעניין,.
    אכן לי חסרה הבנה ולג'טס לא היה חסר קיובי .

    וון מילר … גראד מילר … בסוף זה סטאפורד מאחורי הסנטר .

    1. אז ככה:
      – שון פייטון לא " גדול מאמני העונה הרגילה בכל הזמנים ", ממש לא
      – הג'טס לא כאלה גרועים, אבל הם גרועים
      – באליפות האחרונה של דנבר, וון מילר היה משמעותי יותר מזה שעמד מאחורי הסנטר

  4. הסיפור של ראש לא יאומן. הקוורטרבק הראשון דאק פרסקוט הוא ב-SIDELINE, והקוורטרבק המחליף קופר ראש – שכ-BACK-UP קוורטרבק לא עשה מאומה 5 שנים, פתאום מקבל את הכדור, זורק ל-325 יארדס ושני TD'S ונצחון על מינסוטה 20-16.
    בסיום הוא אמר: "זה היה נפלא כמו חלום"

  5. ותודה לכל אלו שמנחסו לי את הבנגאלס ואמרו שהמשחק מול הג'טס יוסיף עוד שבוע לבנגאלס בראשות ה-AFC. גם אני הייתי צריך להתעורר מהאילוז' הזה, והג'טס שפכו עלי דלי של מים קרים.

    1. הג'טס מעולים בלשפוך דלי של מים קרים על צפיות ותקוות. ברוב השנה זה של אוהדיהם, אבל לפעמים הם מפספסים ופוגעים במישהו אחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט