וורלד סירייס: הברייבס רחוקים ניצחון בודד מאליפות / יוני לב ארי

26 שנה אוהדי הספורט באטלנטה מחכים לחגוג אליפות עם אחת מקבוצות הספורט המקצועני של העיר: הפאלקונס מהפוטבול (מעולם לא זכו), ההוקס מה-NBA (זכו ב-1958) והברייבס בבייסבול, שחגגו תואר ב-1995. הבוקר הם התעוררו למצב בו הם רחוקים ניצחון בודד, אולי כבר הלילה בבית, מאליפות.

סוואנסון חוגג על הבסיסים (צילום: azcentral.com)

הברייבס גברו לפנות בוקר (בין שבת לראשון) על יוסטון אסטרוז 2:3, עלו ל-1:3 בוורלד סירייס, ויארחו ב-02:15 שעון ישראל את המשחק החמישי. ניצחון – ויש אליפות. הבעיה, כמו במשחק הלילה – אין לברייבס סטארטר שיפתח במשחק הזה, מול פראמבר ואלדס היוסטונאי.

את המשחק לפנות בוקר פתח בחור בשם דילן לי, לו היתה זו הפתיחה הראשונה בקריירת המייג'ורס. והיא הסתיימה ממש, אבל ממש מהר. האסטרוז התלבשו על לי, כשחוסה אלטובה עלה עם סינגל, ומייקל ברנטלי ויורדן אלוורז עם הולכות, ובין לבין הוא פסל את אלכס ברגמן. במצב כזה, אחרי שזרק 15 פיצ'ים בלבד, סיים לי את חלקו במשחק, והשאיר ירושה של בסיסים מלאים.

צפו בתקציר

קייל דיד איט רייט

המושיע: קייל רייט. מולו – קרלוס קוריאה. כדור לבסיס שלישי, אוסטין ריילי פסל את החובט, אלטובה קבע 0:1. לא נורא. קייל טאקר, החובט הבא, נפסל בסטרייק אאוט, ורייט הצליח לעצור את הדימום. ריצה אחת בלבד.

מהצד השני, זאק גרינקי חבט שמיני (הפיצ'ר ראשון מאז בייב רות' ב-1918 שלא חובט תשיעי בוורלד סירייס), והחזיר עם סינגל משלו. שני חובטים מאוחר יותר, מצא עצמו אלטובה עם שני רצים ואאוט אחד. הוא ירד טיל לכיוון בסיס שלישי, אך ריילי במהלך ענק מנע ריצה. חובה צפיה.

רוסאריו מגיע לכדור של אלטובה (צילום: elnuevodia.com)

בינתיים העניק גרינקי ליוסטון ארבעה אינינגים של אפס ריצות, ארבעה היטס בלבד ו-58 פיצ'ים. גם ראיין סטאנק, שעלה אחריו, סידר לאסטרוז אינינג נקי. באינינג הרביעי זה היה All Houston, כשאלטובה הטיס הום ראן לסנטר פילד וקבע 0:2. בשלב הזה הכל נראה היה גמור מבחינת הברייבס.

הבוקר בא ולעבודה

באינינג השישי התחתון החליטו באטלנטה להתחיל לעבוד. זה החל עם וואן אאוט דאבל של, מי אם לא (חלק א'), אדי רוסאריו, אליו עוד נחזור בהמשך. פרדי פרימן קיבל הולכה, ואוזי אלביס נפסל. או אז הגיע, מי אם לא (חלק ב') – ריילי, ועם סינגל שלח את רוסאריו הביתה – וזה רק 2:1.

המבט של אלטובה אומר הכל (צילום: cerocero.com.mx)

ואז הגיע האינינג השביעי התחתון. כריסטיאן חאווייר עלה לזרוק מהצד של יוסטון, ופסל את אדם דובל. התחלה טובה. אך ההמשך? אחריו עלה דאנסבי סוואנסון, לו כבר היו כמה רגעים בפלייאוף הזה, והטיס הום ראן – 2:2 ענק. החובט הבא – חורחה סולר. טיל לצד השני של המגרש – וזה 2:3 אדיר לאטלנטה. באק טו באק ראשון של הברייבס בוורלד סירייס אי פעם.

בחלק העליון של האינינג השמיני, עלה אלטובה, שהיה סופר חם היום, עם שתי פסילות ואף אחד לא על הבסיסים. הוא שלח רקטה ל-לפט פילד, אך רוסאריו, הבטחנו שנחזור אליו – התעופף ותפס את הכדור כמו בסרטים – אלטובה פסול, נגמר האינינג. וויל סמית' נעל עניינים בתשיעי (זה הפך להיות דבר מובן מאליו) ושלח את הברייבס לפנטז על אליפות מחר בלילה. מי היה מאמין….

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 27 תגובות

      1. ללא הפציעה של ראסל הוא היה מוביל את הסלטיקס ל-12 אליפויות ב-13 עונותיו ו-10 ברציפות מהאליפות הראשונה.

    1. לא משנה בסופו של דבר כי טעיתי. משום מה הפכתי את התוצאה במשחק לתוצאה בסדרה ולא שמתי לב לתוצאה האמיתית בסדרה!!!

  1. הברייבס עשו זאת עם הגנה. באופן אובייקטיבי אני יודע שיוסטון חזקה יותר. אבל במשחק בו מקל צריך לפגוע בכדור הכל יכול לקרות. אטלנטה, שלא ידועה כעיר ספורט מטורפת, נמצאת היום בטרוף. אתה רואה זאת בכל פינה בעיר. אילו לא הייתי היום ניצול קורונה 19 המנסה לחזור לנורמליות גופנית, הייתי נמצא באיצטדיון לכל המשחקים אבל מצבי הגופני לא מאפשר לי זאת.

  2. משחק נהדר, בניגוד לשניים הראשונים, פה יש יותר דרמה ויותר אקשן, באופן אירוני, ברגע שיש פחות ראנס על הלוח…
    לא ברור איזה ליקוי מאורות רגעי גרם לסניטקר לשלוח את דילן לי לפתוח לו את המשחק, אבל זה היה קרוב מאוד ללגמור לו את המשחק. הפעם האשמה היא בעיקר בחובטי יוסטון, פרט להצלה מעולה של ריילי בשני ותפיסה יפה של רוסאריו בשמיני כל השאר העבודה היתה מאוד סטרייט-פורוורד ואם אני ד׳ארנו אני מוותר על הנסיון לתפוס גניבות, משחק שני ברציפות שהגונב מגיע לשלישי על שגיאה שלו, כבר עדיף שלא יזרוק. ואם כבר ד׳ארנו, התצוגה משלשום (2 מ4 עם דאבל והומראן) העלתה אותו מקום בהרכב, והוא כמובן גמל לברייבס ב0 מ4 עם 3 k. מהעבר השני, עוד קלישאה הלכה לפח, הגימיק של אלטובה כברומטר לא עבד פה, אלטובה עם 2 מ5, סינגל, הומראן, שתי ריצות וrbi, רק שדי זהו, אחרי ההומראן שלו האסטרוז רשמו עוד 3 היטס והיחיד שהצליח להגיע מעבר לבסיס הראשון היה טאקר שהמשיך לשלישי באדיבות ד׳ארנו, ותו לא. ובעוד הברייבס מוסיפים עוד היט ועוד הומראן, האסטרוז הלכו ודעכו. ממש זה שעולה וזה שיורד.
    עדיין, ומה לעשות, לא בייסבול ענק. דאסטי בייקר מתחיל להזכיר את הפעם הקודמת שהוא היה בסיפור הזה, ומתעסק בלהגיב למתרחש וגם זה לא באופן מעניין. הצד של הברייבס עובד לפי שטאנץ, אבל למזלם בניגוד לשטאנץ של האסטרוז, להם זה עובד. רוסאריו ממשיך לספק תוצרת, 2 מ4 עם ראן פה, ושקט בלפט פילד. פרימן וריילי ממשיכים להיות איום מספיק כדי שהאסטרוז לא ינוחו כשהם עולים, ובסיטואציות האלה מספיק סוואנסון וסולר להכריע את המשחק. דיברנו בפודקאסט שיוסטון תרצה משחקים מרובי התקפות, והיכולת של הברייבס לשמור את המשחק על אש קטנה הוא הסיבה העיקרית ל3-1 הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט