שבת בבסיס: מהדקים חגורות / יוני לב ארי

וורלד סירייס 2021, גיימס 1 אנד 2 כבר בכיס. אחד הלך לצד של הברייבס, השני לאסטרוז. כעת הסדרה עוברת לשלושה משחקים באטלנטה, כשסביר להניח שהיא גם תשוב ליוסטון למשחק או שניים. רק סוויפ של אחת הקבוצות בשלושת המשחקים בג'ורג'יה ימנע חזרה לטקסס. בפסקאות הקרובות ננסה להבין מה קרה פה ביומיים האחרונים, ומה אפשר לנסות לצפות שיקרה.

טוריסט פארק, אטלנטה (צילום: Ballpark Digest)

לפני הכל, בואו נבין את הפערים בהתקפות בין שתי הקבוצות. לאורך העונה הסדירה, שימו לב להבדלים במיקומים:

נתוןמיקום יוסטוןמיקום אטלנטה
ממוצע חבטות1 (267.)12 (244.)
ריצות1 (863)8 (790)
חבטות1 (1,496)14 (1,307)
דאבלס3 (299)14 (269)
RBI1 (834)7 (762)
הולכות9 (569)12 (549)
סטרייק אאוטס2 (1,222)20 (1,453)
OBP1 (339.)12 (319.)
OPS2 (783)8 (754.)

מכל הטבלה הזו, אפשר להבין שבהתקפה יהיה לברייבס מאוד קשה לנצח את האסטרוז. הנתון היחיד שלטובת אטלנטה הוא הום ראנס – 239 לעומת 221. הסיפור בפלייאוף – חודש אחד, ובטח בוורלד סירייס – סדרה אחת, הוא מי חם, ומי קר (רוח). הברייבס הגיעו לסדרה הזו עם כמה שחקנים חמים, וככל שהם יצליחו לשמור אותם על אותה הטמפרטורה – כך יגדל הסיכוי שהם יחגגו בעוד שבוע.

המספריים של אדוארד

האיש הראשון בסיפור הזה הוא כמובן אדי רוסאריו. האאוטפילדר בן ה-30, שהגיע בטרייד דד ליין מקליבלנד, חבט העונה בשתי הקבוצות ביחד 259., עם 14 הום ראנס. זה הכל. נכון, באטלנטה הוא חבט 271., אבל גם זה לא יוביל אותו להיכל התהילה. מה שכן יכול לעשות את זה – הם המספרים שלו באוקטובר.

צפו בתקציר המשחק הראשון

18 משחקים רשם רוסאריו עד כה בפוסט סיזן בקריירה, במדי הטווינס (כמובן, תמיד הפסיד) ובמדי הברייבס. ממוצע חבטות? 357., עם חמישה הום ראנס, מה שמתורגם ל-45 בעונה. הוא הביא הביתה 14 רצים – שיכולים היו להפוך ל-126 בעונה שלמה. הבחור, כך נראה, אוהב שמתחיל להיות קריר, וחשוב מזה – שמתחיל להיות חשוב.

הברו-סאריו שלהם

ואכן, במשחק הראשון הוא ירה 2 מ-5, עם דאבל אחד, והיה חלק חשוב ב-2:6 של הברייבס. ואז, כמובן, הגיע המשחק השני. הפעם תיבל רוסאריו את הנתונים שלו בארור אחד, שעלה לקבוצה שלו בריצה, הוסיף 0 מ-4, והופ – האסטרוז ניצחו 2:7. מסקנה ראשונה: הברייבס חייבים את רוסאריו חד. ככלל, רוסאריו תמיד היה הברומטר של הקבוצה שלו. לאורך כל 808 המשחקים בקריירה, הוא חבט 315. בניצחונות, ו-227. בהפסדים.

ובתקציר המשחק השני

במשחק מספר 2 החליטו באטלנטה משום מה לשים אותו ראשון בליינאפ, דבר שהוא לא חווה מעולם בקריירה. זה לא נגמר טוב, ואני מניח שהלילה כבר נראה דברים אחרים. ככלל, ככל שמורידים אותו יותר לכיוון ספוט מספר 6, רוסאריו מרגיש יותר בנח. הבלטות הטובות בשבילו הן 5 (חובט 278. העונה, 294. קריירה) או 6 (חובט 283. העונה, 270. קריירה).

איזה חוזה נקבל הפעם?

בצד השני, האיש המרכזי של יוסטון הוא ללא ספק חוסה אלטובה. שימו לב לזה: לאורך כל הפלייאוף השיג אלטובה עשרה היטס בסך הכל. כל ההיטס האלה, ללא יוצא מהכלל, הגיעו בניצחונות של האסטרוז. בארבעת ההפסדים רשם ה-ליד אוף של דאסטי בייקר 0 מ-17. עצרת את אלטובה – סיכוי טוב שתעצור את כל יוסטון.

איזה אלטובה נראה הלילה? (צילום: theworldnews.net)

וזה כמובן בא לידי ביטוי לאורך כל העונה, או הקריירה. ב-2021 הוא חבט 324. בניצחונות, עם OPS של 1.028. בהפסדים? 211. עם 560.. 27 הום ראנס ב-86 ניצחונות (0.31 למשחק), ארבעה בלבד ב-60 הפסדים (0.06 למשחק). בקיצור – אם אתם רואים היט של אלטובה, שלא לדבר על הום ראן – תדעו איך זה ייגמר. אבל, מה יקרה אם אינינג לאחר מכן תראו היט גם של רוסאריו? תיקו (:

כאן ביתי, אל מול כביש 285

אז עכשיו הסדרה עוברת לאטלנטה, במצב של 1:1. על פניו, הברייבס לא יכולים היו לבקש להיות במצב טוב מזה (אפשר לבקש 0:2, אבל בואו…). א-ממה, יש כמה בעיות. קודם כל, הברייבס ניצחו העונה בבית 42 משחקים בלבד. ל-17 קבוצות בליגה יש מאזן ביתי טוב משל אטלנטה. זה לא ממש מרשם לביתיות.

מוכן לקרב. רוסאריו (צילום: primerahora.com)

מהצד השני, יוסטון ניצחה העונה בחוץ 44 משחקים, יותר מכמות ניצחונות הבית של הברייבס, כשרק שבע קבוצות ניצחו יותר מהאסטרוז בכל המייג'ורס. בתחילת העונה היה חשש בטקסס, שקבלת הפנים החמה שמחכה לשחקנים, בעקבות פרשת גניבת הסימנים, תקשה על תפקודם. ההיפך הגמור קרה, והאסטרוז תרגמו את הזעם כלפיהם ליכולת טובה על המגרש ולניצחונות (קרדיט ענק לדאסטי בייקר). כך שאולי היה עדיף לברייבס להמשיך לשחק ביוסטון?

אבל, כמו שכבר אמרנו, למומנטום יש אפקט משמעותי בשלבים כאלה של העונה. מאז החל הפלייאוף שיחקו הברייבס חמישה משחקים ב-Turist Park, שמול אינטרסטייט 285. את כולם הם ניצחו, בתוצאה הכוללת של 12:20. ארבעה מהמשחקים האלה הוכרעו בהפרש של ריצה בודדת או שתיים.

כולה בן 22. אנדרסון (צילום: chron.com)

הפעם האחרונה שהברייבס הפסידו משחק פלייאוף בבית, היתה אי שם ב-9 באוקטובר 2019, כשסיינט לואיס ניצחה אותם 1:13, אחרי עשר ריצות באינינג הראשון. אדם דובל, שפתח במשחק ההוא ב-לפט פילד של הברייבס, הספיק לעזוב – ולחזור. המסקנה: למרות שלאורך העונה הביתיות לא שיחקה תפקיד במקרה של הברייבס, באוקטובר יש לה חשיבות רבה.

ילד מזדקן

ב-26 באוגוסט השנה, חגג איאן ת'אודור אנדרסון את יום הולדתו ה-22. בארץ בגיל הזה אתה מתאושש משירות צבאי, ועומד בתור ביחידה להכוונת חיילים משוחררים (עם מסכה כמובן). הוא? כבר הספיק לרשום פלייאוף שני בקריירה. האיש, איך נאמר זאת, לא ממש מתרגש מהמעמד. עד כה אנדרסון פתח בשבעה משחקים באוקטובר, המאזן? 0:3, עם ERA של 1.47. אנחנו רואים את גרג מדוקס הבא?

סופרמן ולואיס ליין. איפה גרסיה נכנס לתמונה? (צילום: Rotten Tomatoes)

אנדרסון מעולם לא פגש אף אחד משחקני יוסטון, מה שיכול ללכת לכאן או לכאן. סיכוי סביר שלפחות בפתיחה זה ייתן יתרון לפיצ'ר, אך הפעם, להבדיל משני המשחקים הקודמים בהם פתח, באטלנטה מקוןוים שהוא יחזיק מעמד זמן רב יותר. אנדרסון פתח בשלושה משחקים בפלייאוף 2021, ניצח רק אחד (את הראשון, מול מילווקי), ובשני האחרים, אותם הברייבס ניצחו, הוא לא שרד מעל לארבעה אינינגים. הסיבה עשויה להיות גם האצבע על ההדק, אך בסופו של דבר התוצאה היא שקובעת.

לואיס יהיה סופרמן?

מהצד השני, מגיע ה-"ותיק", לואיס גרסיה, בן ה-24. גם לו זהו הסבב השני בפוסט סיזן, אך הוא קצת פחות מסתדר עם המעמד. ארבעה משחקים, מאזן של 1:1, ERA של 7.94, לא משהו ללכת איתו למכולת. גרסיה הוא פיצ'ר של בית, כשבקריירה הוא זרק ל-ERA של 2.58 בבית, שנוסק ל-3.92 בחוץ. נכון, 3.92 זה לא רע, אבל זה גם לא 2.58…

במשחק האחרון בו הוא פתח, הרוויח גרסיה את ה-W הראשון בקריירת הפלייאוף שלו, כשעצר את בוסטון על אפס ריצות בחמישה אינינגים ושני שליש, ושלח את יוסטון לוורלד סירייס. אך בשני המשחקים הקודמים העונה בפלייאוף, הפסד הבית לבוסטון במשחק השני וההפסד היחיד של יוסטון מול הווייט סוקס בשיקגו, הוא זרק בסך הכל 3.2 אינינגים, וחטף עשר ריצות. אז את מי נקבל הלילה, את דוקטור לואיס את מיסטר גרסיה?

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. תודה יוני, מצוין. כנראה רצו מקסימום at-bats של רוסאריו אם חבט ראשון אבל לא מתעסקים עם הליינאפ כל עוד הוא מתקתק.
    .
    המגרש של אטלנטה באמת מאוד ביתי, בניגוד לזה של הדודג'רס למשל אז למרות שבייסבול הוא די רנדומלי אני יכול לראות איך זה יכול להיות ההבדל בין הפסד לניצחון בפלייאוף.

  2. רוסאריו "ניצח" את אלטובה, והברייבס ניצחו בציפורניים.
    איזו התעלות של הפיצ'רים, להשאיר את סוללת החובטים של יוסטון בלי ריצה אחת לרפואה, מחזה נדיר מאוד בפלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט