דירוג העוצמה 2021 – 2 / עמיחי קטן

המטרה שלי היא לנסות לנהוג על פי המקובל ולפרסם דירוג עוצמה בכל שבוע, אבל ייתכן שבהמשך אני אעבור לפורמט מצומצם קצת יותר. בכל מקרה, בינתיים ניתן כבר להתחיל להבחין במגמות ראשוניות בכל הקשור למאזנים של הקבוצות, וגם ליכולת של השחקנים, אם כי ברור שבשלב הזה עוד הכל פתוח וגם קבוצות שפתחו רע יכולות לשנות כיוון, וכמובן גם ההפך יכול לקרות.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם).

1: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-6- 1 העונה (9).
הסיקסרס רשמו את המאזן הטוב ביותר השבוע ומחזיקים במאזן הטוב ביותר בליגה כרגע. מעבר לסימונס ואמביד, מי שכרגע מרשים הוא טוביאס האריס שנראה שוב כמו אולסטאר אצל דוק ריברס, וגם זכה בתואר שחקן השבוע. הלו"ז של פילדלפיה קצת קל יותר מאחרות עד כה, אבל הם נראים טוב.

2: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-5- 2 העונה (8).
האלופה ממשיכה בשלה, ואחרי שעבר השבוע הראשון עם הלו"ז המורכב שהוא זימן גם הניצחונות מגיעים די בנחת. הכוכבים מעלים הילוך ברבעים אחרונים וסוגרים עניין ושחקני המשנה משתלבים לא רע בקבוצה שממשיכה להיות בצמרת משני צידי המגרש.

3: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 2 העונה.
מבין 3 המובילות במערב, אשר כולן עם מאזן 5- 2 כרגע, הקליפרס הם אלה שניצחו את 2 האחרות – פיניקס והלייקרס. פול ג'ורג' נראה טוב יותר העונה ועל קוואי סומכים שהוא ייכנס לעניינים בהמשך, בעיקר כשלרוב זה מסתיים בניצחון.

4: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 2 העונה (6).
השלישייה המובילה – בוקר, כריס פול ואייטון – נותנים בינתיים כולם ממוצעים פחותים מהציפיות, אבל השיפור של ברידג'ס וקמרון ג'ונסון יחד עם ההצטרפות של קראודר מחזקים משמעותית את הכנפיים והסאנס מוצאים את הדרך להיראות טוב מאוד כקבוצה בינתיים. גם בהפסד היחיד השבוע הם צמצמו פיגור 31 נגד הקלפירס לפיגור מינימלי ונראו טוב באותן דקות קאמבק.

5: יוטה ג'אז: מאזן 2- 1 השבוע ו-4- 2 העונה.
רודי גובר לוקח ריבאונדים בכמויות מסחריות ובינתיים קונלי הוא הסקורר המוביל, אבל גם מיטשל ובוגדנוביץ' מצליחים להביא את עצמם לידי ביטוי. יוטה הצליחו גם להיות הראשונים העונה שמנצחים את הקליפרס בפחות מ-50 הפרש.

6: אינדיאנה פייסרס: מאזן 2-2 השבוע ו-5- 2 העונה (1).
הפייסרס איבדו את המאזן המושלם והפסידו השבוע לסלטיקס ולניקס בשני משחקים צמודים, אבל גם אחרי הפציעה של וורן היכולת של אינדיאנה מרשימה, וכעת אולדיפו וברוגדון נראים גם הם מצוין ליד סאבוניס שפתח נפלא את העונה.

7: ניו-אורלינס פליקנס: מאזן 2- 1 השבוע ו-4- 2 העונה.
ברנדון אינגרם לוהט העונה ומראה לפליקנס שיש להם כוכב בהתהוות שאינו זאיון וויליאמסון. זאיון עצמו משתלב טוב בתפקיד הכוכב השני וההגנה של הפליקנס, בעיקר בצבע, נראית משמעותית יותר טוב מאשר בעונות קודמות.

8: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-4- 3 העונה.
הקבוצה שכל ניצחון שלה מסומן כסוג של קוריוז וזו שכל 4 הניצחונות שלה העונה הושגו נגד קבוצות שמחזיקות עד כה במאזן חיובי – מילווקי, קליבלנד, אינדיאנה ואטלנטה. ג'וליוס רנדל נראה עד כה כמו אולסטאר ויותר ומוביל קבוצה צעירה ומפתיעה שאולי תוכל להרשות לעצמה גם להיות שאפתנית בקצב הזה.

9: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-4- 3 העונה.
אחרי פתיחת עונה קצת מגומגת הגיע סטף קרי לעבודה. אנחנו מדברים בעיקר על אותן 62 נקודות נגד פורטלנד, אבל גם בניצחונות האחרים השבוע הוא מצא את הדרך לקלוע כמו שצריך ולהפעיל גם את האחרים. כדאי להזכיר גם את החזרה של דריימונד גרין ששיפרה את ההגנה.

10: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-4- 3 העונה.
השבוע הזה התחיל בניצחון ב-47 הפרש על מיאמי והסתיים במשחק 43 נקודות של יאניס וניצחון קל. בין לבין, היה גם הפסד למיאמי שנקמו על אותו שיא שלשות שנקבע במשחק של ה-47 הפרש ועוד ניצחון קל ב-30 הפרש על שיקגו. נדמה שהבאקס נכנסו לעניינים ויוכלו בקלות להשלים את הפער הקטן שנוצר, לפחות בעונה הסדירה בה אנחנו מצפים מהם להצטיין.

המפתיעות:

1: ניו-יורק ניקס: יש מי שיסבור שכל ניצחון שלהם הוא סוג של הפתעה, אבל בינתיים הניקס במאזן חיובי ונראים אולי כמו קבוצה שיכולה להשתחל לפחות למאבק על מקום בפלייאוף. כמובן שעוד מוקדם לומר משהו בסגנון הזה, אבל הניקס מתמודדים בכבוד עם קבוצות טובות מאוד בינתיים.

2: גולדן סטייט ווריורס: לפני שבוע הם סומנו כקבוצה מפורקת שלא תעשה כלום, אבל הם הוכיחו מהר שהפתיחה הרעה הייתה בעיקר תוצאה של לו"ז קשה. סטף אמנם קלע במספרים יוצאי דופן, אבל גם וייסמן נראה טוב העונה ואוברה את וויגינס נראו טוב יותר השבוע.

3: שיקגו בולס: שני ניצחונות על וושינגטון בחוץ ועוד אחד על דאלאס סייעו להתאוששות מפתיחת העונה הרעה וההגנה הפגינה שיפור משמעותי בשבוע האחרון. בשבוע הקרוב הם במסע משחקים קשה במערב שבו כל ניצחון יהיה הישג.

המאכזבות:

1: ברוקלין נטס: אחרי שהתלהבנו על זה שדוראנט וקיירי נראים מעולה, עכשיו הגיע הזמן לדבר על זה שהם מפסידים יותר מדי, בעיקר במשחקים צמודים. קבלת ההחלטות שם ברגעי ההכרעה בעייתית, ובשבוע הקרוב הם יהיו ללא דוראנט שנכנס לבידוד.

2: דנבר נאגטס: יוקיץ' נותן מספרים נהדרים של מועמד בכיר ל-MVP, אבל הקבוצה לא מצליחה להתרומם ומפסידה לעיתים קרובות מדי. דנבר יצטרכו להשתפר כדי לשמור על מעמדם כקבוצה בטופ של המערב גם בעונה הנוכחית עם ההתחזקויות מסביב.

3: טורונטו ראפטורס: השיגו ניצחון בכורה העונה נגד הניקס, אבל אחר כך חזרו לסורם, ובעיקר סיאקם שנראה קצת חסר חשק ובעיקר מחטיא ומבצע עבירות. בקצב הזה, ייתכן שבקרוב הראפטורס יהיו הראשונים לקנות כרטיס ללוטרי במקום הפלייאוף.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אינדיאנה בכלל לא מרשימים ניצחו בקושי את הניקס במשחק הפתיחה והיו צריכים חרבון של השקנאים לנצחון היום. חוץ מזה ניצחו רק פחונים למעט בוסטון וגם הפסידו להם.
    שום דבר בהם לא מרשים יצללו בהמשך יפה.
    פילי בינתיים רק מוכיחים הם לא שייכים לליגה ב מזרח וזה גם שיפור לעומת העונה שעברה המבחנים שלהם יגיעו בהמשך כרגע יש לנו עוד כמה משחקים נגד ליגה ב

    1. עזוב שמעון, תביא לאשך את הבירה(או לא זוכר על מה התערבתם)
      אינדיאנה אחלה קבוצה, תקשה על כל מי שלא תיהיה מולה.
      מה שכן טורונטו חושך, קצת יותר מהצפוי. היה נראה בסדרה מול בוסטון(כן הגיע ל7, כן היה צמוד, כן לא היה כדורסל גדול) שיש שם איזה משהו תקוע, העזיבה של איבקה שהיה הכי יציב בסדרה הזאת לא תרם.
      בנוסף נראה שלפחות בהתחלה הקבוצות באו לשחק כדורסל ולא להיות שטיח, יפה מאוד שימשיך כך.

  2. תודה חיים מעניין ….אבל רק התחלנו .
    אני הייתי עושה דירוג עוצמה במינימום פעם בשבועיים …אבל עכשיו בפתיחת עונה זה סביר .

  3. תודה חיים, דירוג נחמד!
    לצערי פרגנת לנו, יוטה אחלה אבל לא מגיע לנו מקום 5 עם היכולת הזאת.
    כן נראנו טוב מול הספרס ולפרקים גם מול הקליפרס אבל יש עוד הרבה מה לתקן..

    1. תראי, מה שאמרת נכון לגבי יוטה, אבל נכון גם לגבי רוב הקבוצות האחרות. כדירוג יחסי אני גם סבור שהג'אז נראו מספיק טוב כדי לתפוס את המקום הזה ביחס לחלודה שקיימת גם אצל יוטה וגם אצל האחרות.חוץ מזה, בשלב הזה של העונה הפער בין מקום חמישי לעשירי בדירוג כזה הוא מינימלי לחלוטין…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט