סיכום מחזור 7 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג ויאן מלניקוב

עתיד כתום, ג'ו בורו


בחלוקת המשימות בין צוות הכותבים של צוות הופס פוטבול, נכתבו המילים "מחזור עלוב" (אם לא נשתמש במילים בוטות יותר), על פניו נראה שרובם המוחלט של המשחקים ששובצו למחזור 7 של הNFL, היו חד צדדים או בין קבוצות שמשחקות פוטבול גרוע. מתוך 13 משחקים, 6 הסתיימו ללנד סלייד, כש4 קבוצות בצד המפסיד לא מצליחות להבקיע ט"ד או יותר מ5 נקודות כל המשחק.
והמפתיע? שאחת מהן היא הקנזס סיטי צ'יפס עם פטריק מהומס מאחורי ההגה. או בולטימור שנכנעה ללא תנאי לסינסנטי, אבל מלבד זאת לא היו יותר מדי הפתעות מלבד דטרויט שנתנה פייט סביר לראמס והגאיינטס שהכניעו את קרולינה המתפוררת.
על כל זאת ועוד בסקירה שלפניכם

ניו אינגלנד פטריוטס ( 4-3) – ניו יורק ג'טס (5-1) 13:54
ביל בליצ'ק מנצח את הג'טס 12 פעמים רצוף.
6 !! שנים שהג'טס לא מסוגלים לנצח את היריבה לבית.
גם הפעם הפטריוטס שברו את כל החרסינה על הראש של הג'טס עם שיאים שלא נראו בלי בריידי מתחת לסנטר.
54 נקודות ו551 יארדים כוללים שבמחצית ניו אינגלנד כבר הייתה ביתרון בלתי מחיק של 24 נקודות.
בלי שמות גדולים ברסיברים (דמיאן האריס וגי' ג'יי טיילור עם 2 ט"ד כל אחד), מאק ג'ונס עשה את עבודתו בשקט עם 307 יארד ו2 ט"ד, כשאפילו התופס, קנדריק בורן מוסר לט"ד משלו לפתוח את החגיגה.
זאק ווילסון נפצע ברבע השני  (פציעת ברך באחת הרצועות שכנראה תשבית אותו להרבה זמן)  והוחלף על ידי מייק וויט שזה לו המשחק הראשון שהוא פעיל בו אחרי שחימם את הספסל בדאלאס ובג'טס בשנתיים האחרונות.  וייט עשה מה שיכל, שזה ט"ד אחד ו2 חטיפות, ואלייז'ה מור הוסיף ט"ד משלו, אבל כל זה היה טיפת מים בגשם הנקודות שהפטריוטס המטירו.



בולטימור רייבנס (2-5)  – סינסנטי בנגאלס (2-5) 41:17

ג'ו בורו והגנת סינסנטי שיחקו משחק יוצא מהכלל ומראים שלמועדון יש עתיד ורוד ביותר עם בורו בעמדת הק"ב.
מס' 9 מסר ל416 יארד ו3 ט"ד, 201 מתוכן וט"ד לג'מאר צ'ייס ו 92 נוספים  ו2 ט"ד לטי' ג'יי ווזמה. חולית הרצים הוסיפה 2 משלה כשבסופו של דבר ירדו 41 נקודות על ראשם של העורבים.
אבל מי שבאמת זרחו היו ההגנה של הבנגאלס שעצרה לגמריי את משחק הריצה של בוטימור, מלבד ה88 יארד של לאמאר ג'קסון, משחק הקרקע של הרייבנס צבר 27 יארד בלבד.
הגנה הגיעה לג'קסון 5 פעמים ועצרה כל מסירה שניה שלו לסך של 257 יארד.
הבנגאלס כבשו, ובצדק, את ראשות הבית (עם מאזן זהה לרייבנס) והבית הצפוני נראה צמוד וקשוח מתמיד עם 4 קונטנדריות על מלא.


לוס אנג'לס ראמס (1-6) – דטרויט ליונס(7-0) 19:28

יש מצב סביר שהראמס הגיעו למשחק הזה שאננים ביותר וראו בו יותר כמו שבוע חופש. ומה הפלא, הראמס נראים מצויין, לא התקשו מול קבוצה חלשה כמו הניו יורק ג'איינטס במחזור הקודם והיו להם כל הסיבות להאמין שנגד דטרויט הבלתי מאופסת (מלבד במאזן), זו תהיה הליכה בפארק  סו-פיי.
אבל האריות נלחמו כמו…ובכן,  אריות. לפחות במחצית הראשונה, פתחו בהובלה של 10 -0 ושמרו על התוצאה קרובה עם הירידה למחצית.
הפתיחה של דטרויט הוציאה את לוס אנג'לס מהשאננות והם התחילו לעבוד ולחדר ההלבשה להפסקת המשחק,  הם ירדו עם יתרון של נקודה.
במחצית השניה דטרויט הצליחו להשיג שוב את היתרון עם שער שדה, אבל זו הפעם האחרונה שהיו מהצד הנכון של לוח התוצאות כשט"ד ושער שדה נוספים של ל.א. ו-2 חטיפות הורגות דרייבים של ג'רד גוף ברבע הרביעי, העניקו את הניצחון לעיר המלאכים.
סטאפורד, כרגיל הפציץ עם 334 יארד ושלושער, כמעט מחצית מזה (154 יארד) ו-2 מהט"ד לקופר קאפ הבלתי ניתן לעצירה.
ג'רד גוף אמנם השיג ט"ד (לא משימה מובנת מאליה בדטרויט)  ו268 יארד, אבל 2 החטיפות שלו בסיום המשחק, עלו לליונס באפסט שהיה מזעזע את עולם הNFL.


לאס וגאס ריידרס (2-5)  – פילדלפיה איגלס (5-2) 22:33

בלי לשים לב, לריידרס נהיה רק טוב מאז שג'ון גרודן הועזב, והם כרגע בודדים בראש הבית 2 משחקים מעל הצ'יפס שהיו שליטי הבית הבלתי מעורערים בשנים האחרונות ומשחק אחד מעל הצ'ארג'רס המוערכים.
האיגלס, לעומת זאת, כנראה שגם השנה לא יגיעו רחוק, וימשיכו להתבוסס בתחתית עם שאר הבית מלבד דאלאס שמצאו את הנוסחה לעלות מעל הרפש.
דרק קאר נתן משחק כמעט מושלם באוויר עם 323 יארד והשלמה של 32/34 מסירות (94 אחוזי השלמה) אחת מהן אומנם הושלמה לשחקן יריב, אבל נסלח לו על זה.

דווקא פילדלפיה היו אלו שמשכו את הדם הראשון עם ט"ד בדרייב הראשון, וחטיפה של קאר בתוך ה10 יארד שלהם, בדרייב לאחר מכן. אבל לאחר מכן זו הייתה לגמרי ההצגה של הכסופים שחורים, עם ניקוד ב-6 מתוך 8 הדרייבים הבאים.
המשחק לא היה קרוב כמו שהניקוד הסופי מספר כשפילי הבקיעה 2 ט"ד ברבע הרביעי שעזרו לצמצם במעט את המשחק החד צדדי.


אריזונה קארדינלס (0-7)  – יוסטון טקסנס (6-1) 5:31

שבוע חדש – טרף קל חדש לאריזונה המושלמים.
אמנם קיילר מורי נתפס באנד זון שלו לנקודות הסייפטי הראשונות של המשחק, ובדרייב אחר כל הטקסנס השיגו שער שדה, אבל לאחר מכן הקרדינלס לא התקשו להמטיר את היבול הרגיל שלהם של 31 נקודות , הפעם ברצף וללא מענה נוסף, כשהם משתעשעים עם היוסטון החלשים בלשפץ את משחק הריצה שמשלים את היכולות של קיילר מארי, מה שיעזור להם בהמשך מול קבוצות חזקות יותר.
קייל קינגסבורי בונה שם קבוצה מפחידה במדבר, ומשחקי "האימון" האלו מול תחתית הליגה, רק יעזרו לשפר אותה שלא לדבר על תפיסת מרחק מהיריבה היחידה הראויה לציון שנותרה להם בבית ה(פעם) מפואר הזה, הלוס אנג'לס ראמס, שאותם כבר ניצחו פעם אחת השנה.

מארי סיים עם 261 יארד 3 ט"ד וחטיפה. דיוויד מילס ענה ב-135 יארד כשכל חוליית הרצים "הכישרונית" של יוסטון, דיוויד ג'ונסון, מארק אינגרם ופיליפ לינדסי, לא עוזרים במיוחד עם 42 יארד עלובים ב15 נשיאות שהתחלקו בין שלושתם.



סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-2) – אינדיאנפוליס קולטס (4-3) 30:18

אלי מזג האויר, הצטרפו לאלי הפוטבול כדי להעניש את ארגון הניינרס על האצטדיון הגרוע שבנו בסנטה קלרה, אצטדיון שמתעלל בחצי מיושביו בימי שמש ומתעלל בכולם בימי גשם.
סאן פרנסיסקו לא ניצחו בבית כבר שנה שלמה ולמעשה הפסידה בכל שמונת המשחקים הביתיים האחרונים שלהם (תודה לארז ליאור על הספירה). אם זו לא קללה, אז אני לא יודע מה זו.
מלבד בניית האצטדיון נראה שגם בניית הקבוצה, "לבנה אחרי לבנה" כפי שהולכת סיסמת ההייפ של הצמד ג'ון לינץ' את קייל שאנאהן, לא ממש מוצלחת במיוחד.
שנים רצופות של פציעות משמעותיות פגעו בכל יכולת של הקבוצה לגייס רזרבות להוציא לפועל ביעילות תוכנית משחק, כלשהי, וקונטרברסיה מיוצרת, וחוסר החלטה ברורה,  בעמדת הק"ב, לא עוזרת לייצב את המועדון.
בגשם כבד שלא השאיר חלקה יבשה במגרש, גם לא את המגבות ששימשו לייבש את הכדורים, משחק האויר היה כמעט משותק והתרחש משחק רווי טעויות, פאמבלים ופיספוסים.
היה זה פאמבל אחד יותר מדי, כשדריוס לאונרד, הכל יכול ,איגרף את הכדור מהידיים של דיבו סמואל, והפך את המשחק על פיו לאחר יתרון מוקדם של הניינרס.
הקולטס נהנו מ7 נקודות כתוצאה מהפאמבל הזה שהעלו אותם ליתרון לפני המחצית.
פאמבל נוסף, הפעם בעמדת הק"ב של הזהובים, שלח את הקולטס לעוד 7 נקודות.
לרגע היה נדמה שהנה הקבוצה מהמפרץ מארגנת קאמבק מפואר עם דרייב מרשים של גארופולו שחתך את המגרש עם 3 מסירות מדוייקות וט"ד.
אבל אז הגיע הגארופולו שמנסה לעשות יותר מדי בלי היכולת לעשות יותר מדי, ו2 חטיפות שלו ברבע הרביעי קברו את המשחק.

משחק שהיה ברובו על הקרקע נתן לאיליי מיטשל מהניינרס וג'ונתן טיילור מהקולטס להשיג 107 יארד וט"ד כל אחד.
כשגארופולו השיג 181 יארד באויר ט"ד ו2 חטיפות ושימוש בעיקר בדיבו סמואל עם משחק של 100 יארד וט"ד וקרסון וונץ עם 150 יארד, 2 ט"ד ושימוש במייקל פיטמן שהשיג105 יארד משלו וט"ד.

ניו יורק ג'איינטס (5-2) – קרוליינה פאנת'רס (4-3) 3:25
הנפילה החופשית של סם דארנולד ממשיכה, בעוד זו של הג'איינטס ודניאל ג'ונס נבלמת מעט. קשה היה לדמיין את הג'איינטס מאפשרים שלוש נקודות בלבד לכל קבוצה, אבל דארנולד מאבד במהירות את יתרון הספק שקיבל כשעזב את הג'טס, כאשר השבוע הוא אפילו סופסל עבור פי. ג'יי ווקר כשהתוצאה הייתה 15:3 ברבע הרביעי. דניאל ג'ונס, לעומת זאת, רשם לעצמו גם תפיסה מרשימה ל-16 יארד לצד 203 היארד והט"ד שלו במסירה, במשחק ממנו רבים מהנשקים ההתקפיים של הכחולים נאלצו להיעדר.

טנסי טייטנס (2-5) – קנזס סיטי צ'יפס (4-3) 3:27
פטריק מהומס ירד למחצית בפיגור 27 נקודות, הגדול ביותר שלו בקריירה – מכל השאר הוא הצליח לחזור, אבל הפעם, גם לו לא היה סיכוי. גם קבוצה עם צמד הק"ב-מאמן של הצ'יפס לא יכולה לברוח מבעיות וחוסרים לנצח, והם אכן תפסו אותה במשחק הזה. עם ארבעה הפסדים בשבעה משחקים, הקבוצה הזו נראית אבודה, כשמהומס זורק חטיפה תשיעית בשבעה משחקים, לצד ארבעה סאקים, ששניים מהם הפכו לפאמבלים שאחד מהם הפך לאיבוד כדור. בצד המנצח, דריק הנרי רשם רק 86 יארד ב-29 נשיאות, אבל גם מסר לט"ד בדרייב הפתיחה. החזרה של איי. ג'יי בראון נראתה כמו אירוע המפתח את טנסי, כשהרסיבר המוכשר מאול מיס תפס שמונה כדורים ל-133 יארד וט"ד.

גרין ביי פאקרס (1-6) – וושינגטון (5-2) 10:24
טיילור הייניקי השיג 95 יארד על הקרקע ב-10 נשיאות. הרץ המוביל של גרין ביי באחה"צ חביב בויסקונסין היה אהרון ג'ונס, לטובתו נרשמו 19 יארד מתוך ה-57 של הקבוצה על הקרקע. כמובן, זה לא שינה דבר עבור רוג'רס, שטייל לניצחון שישי ברציפות והשכיח כבר מזמן את הפתיחה האיומה נגד הסיינטס. טרי מקלורין, כהרגלו, היה נקודת אור בוושינגטון עם שבע תפיסות ל-122 יארד וט"ד. הפאקרס כבר מסתכלים קדימה לעבר ליל חמישי, אז יפגשו את אריזונה – קרוב לוודאי ללא דבאנטה אדמס.

מיאמי דולפינס (6-1) – אטלנטה פלקונס (3-3) 30:28
הדולפינס, כזכור, שלחו לפילדלפיה בחירת סיבוב ראשון, במטרה להתחרות כבר השנה בפסגת הליגה. בפועל, זוהי עונה מסוייטת עבור הדולפינס, שמפסידים כבר משחק שישי ברציפות אחרי ניצחון לא מרשים בעליל במחזור הראשון. טואה טגובאילואה נתן משחק לא רע שכלל ארבעה ט"ד באוויר, אבל גם זרק שתי מסירות שנחטפו, מה שתרם לכניסה לפיגור 13 נקודות ברבע הרביעי. מיאמי הצליחה לחזור ואף לעלות ליתרון עם שתי דקות וחצי לסיום, אבל מאט ראיין – שנמצא בכושר מצוין – הצליח לנווט את אטלנטה לניצחון בכל זאת, באמצעות שער שדה של יאנגווה קו עם הבאזר. הכוכב מספר 1 של המשחק הזה היה ללא ספק קייל פיטס, שתפס שבעה כדורים ל-163 יארד לצד תפיסה מרשימה ביד אחת.

טמפה ביי באקנירס (1-6) – שיקגו ברס (4-3) 3:38
משחק ללא הפתעות היה לנו בטמפה. בריידי וחבורתו טיילו דרך ההגנה של שיקגו באין מפריע, כשהקווטרבק רשם ארבעה ט"ד – כולל ה-600 שלו בקריירה – ב-211 יארד בלבד במסירה. בריידי לא נדרש ליארדים רבים לאור המשחק ההגנה של טמפה, שהפילה את ג'סטין פילדס לארבעה סאקים, חטפה שלוש ממסירותיו והוציאה ממנו גם שלושה פאמבלים מהם השתלטה על שניים. נקודת האור אצל הדובים – קאליל הרברט, שצבר 100 יארד עגולים ב-18 נשיאות בלבד. מייק אוונס תפס שלוש מסירות ט"ד, כולל ה-600 של בריידי, בעוד כריס גאדווין תפס ט"ד נוסף לצד 111 יארד בשמונה תפיסות.

סיאטל סיהוקס (5-2) – ניו אורלינס סיינטס (2-4) 13:10
באופן לא מפתיע, הסיהוקס נראים חסרי אונים ללא ראסל ווילסון. ג'ינו סמית' ספג חמישה סאקים והשלים רק 12 מסירות בליל שני ל-167 יארד בלבד, 84 מהם במסירה הראשונה שלו – ט"ד לדיקיי מטקאף. ג'יימיס ווינסטון גם כן לא הרשים, כפי שניתן להניח מהתוצאה, אבל הוא היה טוב מספיק על מנת לנצח במשחק ולחזק את תקוות הפלייאוף של הסיינטס. שחקן ההתקפה היחיד שבאמת הרשים במשחק הזה הוא אלווין קמארה, שרץ ל-51 יארד לא מרשימים ב-20 נשיאות אבל גם תפס עשרה כדורים ל-138 יארד ולט"ד היחיד של הסיינטס במשחק. ג'ייסון מיירס החטיא שני שערי שדה שהיו יכולים לעשות את ההבדל, אבל בסופו של דבר, התקוות של הסיהוקס לפלייאוף התנפצו בהחלט ברגע שראסל ווילסון נפצע.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה על סיכום מעולה
    הליינים של הבנגלס, הגנתי וגם התקפי, מפחידים ממש, יש מצב שיקחו את הבית.
    .
    וקצת קשור, אם אפשר ללמוד משהו מהסיפור העצוב שלא ייאמן על הניינרס , זה שאם לא ניצלת הזדמנות השנה, אין שום ערובה שתחזור בשנה הבאה ותעשה את זה. יש כל כך הרבה משתנים ופציעות ומהפכים. אם בשנה שעברה חשבנו שרק הפציעות מנעו מהם להגיע עד הסוף, השנה אנחנו יכולים להבין שאולי דווקא ההתעלות של לפני שנתיים הייתה החריג. מפה לשם הם גם בלי בחירות סיבוב ראשון בשנה שנתיים הקרובות ונראה שהם הולכים להתדרדר (שוב) מבינוניות לנמושוּת. בכלל, מצחיק איך הבית המערבי ב NFC שכולם חשבו שהולך להתפוצץ מרוב איכות התגלה כממוצע למדי עם שתי קבוצות מצוינות ושתיים בינוניות מינוס.
    .
    מי שכן נראים מעולה זה טנסי שנותנים "רצף" של שני נצחונות די משכנעים מול קונטנדריות. אם הם ממשיכים ככה הם יכולים לדעתי לנצח את ה AFC השנה. אני מת שזה יקרה כי בתחלס כיף ממש לראות אותם.

  2. תודה לצוות.
    KC בבעיה, ואחרי שמזהירים מאז תחילת העונה שאם ההגנה תמשיך ככה גם מהומס וההתקפה יאבדו את זה, אז במשחק האחרון זה גם קרה. לא תזיק למהומס קצת מנוחה.

  3. תודה על הסיכום.
    כיף לראות את הקפיצת מדרגה של הבנגלס השנה. ביקרו/תי אותם על הבחירה בצ'ייס על חשבון קו ההתקפה אבל לפחות בינתיים הבנאדם פורע שטרות ובגדול. נשאר לראות איך יתפקדו כשיהיו מהם ציפיות וקבוצות יקחו אותם ברצינות.
    .
    שתי הפיינליסטיות של שנה שעברה פחות או יותר שחזרו את הסופרבול, כל אחת מול קבוצה אחרת. נראה שKC שתו יותר מדי, יותר מדי זמן וההנגאובר בהתאם (בתחילת העונה שעברה עוד דיברו שם על לעבור את MJ..).נכון שזה בכלל ההגנות, אבל פעם שלישית שבריידי מחסל את הgreatest show on turf של הליגה.
    .
    מצד שני זה מהומס והצ'יפס ותכף תכף הם לוקחים 10 ניצחונות רצוף ומצילים את העונה 😜

כתיבת תגובה

סגירת תפריט