30 קבוצות, 30 טייקים (1) – מזרח / רועי ויינברג

העונה מתחילה עוד יומיים, אז בנוסף לסדרת הפריוויוים הנהדרת שלנו יש לי טייק קצר, פסקה או שתיים, על כל קבוצה. מבוסס על שרשור מהטוויטר שלי.

פילדלפיה – אמביד יכול להיות MVP. הוא היה אדיר בעונה הסדירה האחרונה ואני רואה מצב שבו הנרטיב שלו, כפרנצ'ייז פלייר ואחד הבודדים שלא זכו בפרס בעבר ולא נמצאים בסופר טים (יחד עם לוקה דונצ'יץ' ואולי פול ג'ורג'), מתיישר יחד עם הניצחונות וסטטיסטיקה אישית מרשימה. במיוחד אם מקבלים קלעים על סימונס שלדעתי לא ישחק שם שוב.

השאלה היא אם זה מספיק בשבילם בפלייאוף. לדעתי לא. טוביאס האריס והרקורד הרע במשחקי הכרעה עדיין שם (ולא שווה את החוזה שלו), גם דוק ריברס. סימונס לא רכז של קונטנדרית, במיוחד לא אחת שמשחקת עם סנטר שחוסם את הצבע, אבל הוא לא הבעיה היחידה.

ברוקלין – הפייבוריטים שלי לאליפות גם בלי קיירי. דוראנט-הארדן זה מספיק כישרון בשביל 50+ ניצחונות בעונה הסדירה, במיוחד עם הצוות המסייע ועוד סקוררים כמו פטי מילס (שיהיה נהדר בחמישייה כמחליף לקיירי) וקאם תומאס המבטיח.

הסיפור הוא הפלייאוף. בשנה שעברה ההגנה שלהם הייתה אדירה ועשתה חיים קשים למילווקי שהתפוצצה בגמר מול פיניקס גם בלי סנטר משמעותי. הם צברו הרבה ניסיון ונראו נהדר גם עם 20% מהארדן ובלי קיירי מול הבאקס עד לבוהן ההיא של דוראנט, השנה לא חושב שמשהו יעצור אותם בהנחה ששניים משלושת הכוכבים משחקים עד לגמר.

מילווקי – לא חושב שייקחו אליפות שוב. עשו קיץ נהדר והשימוש ביאניס כחוסם או שחקן שחי בצבע יהיה יותר רלוונטי גם העונה, אחרי ששיחקו איתו בצורה נפלאה ב-2 הסדרות האחרונות. אבל בכל זאת, איבדו את פי ג'יי טאקר והליגה הרבה יותר חזקה מהשנה שעברה. ג'רו הולידיי (הפציע) וקריס מידלטון קיבלו פגרה מאוד קצרה, וראינו בעונה האחרונה כמה זה חשוב.

ניו יורק – בשיקגו ובמינסוטה העונות הכי טובות שלו היו הראשונות (כשבשיקגו גם העונה השנייה הייתה נהדרת ודומה באחוז ההצלחה לראשונה, אך מקוצרת) והייתה דעיכה לאחר מכן. קשה להאמין שהשנה יקלעו מולם שוב באחוז כזה נמוך בשלשות פתוחות (34.7%, השני הכי נמוך בליגה).

מעבר לזה, יש את השאלה של איך רנדל ישחק. עצרו אותו לגמרי בפלייאוף הקודם ואין סיבה ש-29 קבוצות לא יעשו מה שההוקס עשו מולם בשנה שעברה. אני חושב שנראה שיפור של בארט וגם קמבה ופורנייה מחזקים את ההתקפה, אבל המזרח התחזק ומישהו ילך אחורה. התחושה שלי היא שאלה יהיו הם.

אטלנטה – יכולה להיות שם רגרסיה בהתחשב ביכולת מהשנה שעברה, אבל יכולים להראות שיפור כי הסגל שלהם מאוד צעיר. עדיין יש את השאלה של מי יהיה הכוכב השני (אני לא מספיק מאמין בקולינס בשביל זה) ואולי תהיה קפיצה של קאם רדיש, אונייקה אוקונגוו או קווין הוארטר, אבל יש מצב שטרייד על מגה-סטאר יכול לפתור את הבעיה. רצוי פורוורד עם הגנה, הבעיה היא שאין הרבה כאלה זמינים.

אקס פקטור מעניין הוא ההתאמה של יאנג לחוקי העונשין החדשים. הוא עדיין טוב ויצליח לסחוט מגע, אבל לא בטוח ש-9 זריקות עונשין במשחק כמו בעונה הקודמת ואולי לא בחודשים הראשונים. יכול ליצור כדור שלג שיגדיר את העונה שלהם.

מיאמי – הקבוצה התחזקה ואני מרוצה מלאורי כאוהד, אבל התקרה היא סיבוב שני. ההתקפה בעיניי לא מספיק טובה אלא אם הירו או אולדיפו עושים קפיצה, שני אקס פקטורים מעניינים במיוחד, ואם זה לא קורה אני לא בטוח שיש את העומק בשביל לסחוב עונה בהתחשב בגיל של רוב שחקני המפתח והנטייה של באטלר לפציעות.

אשמח אם באם יפתח שלשות ויהפוך לשחקן שיכול לקלוע מעל 20 במשחק, הוא היה קלע מיד ריינג' מעולה וזה סוג של צעד טבעי. אחרת לא בטוח שהקליעה תספיק כשיש רק את דאנקן רובינסון ואת קייל לאורי בחמישייה כקלעים אמינים.

בוסטון – בראון וטייטום צריכים להתחרות כל שנה על אליפות, מאמין שהם מספיק טובים ביחד בשביל זה. השנה זה לא יקרה, אבל כן יכולים לעשות טופ 4 כי ההגנה נראית טוב ויש מאמן חדש, סוג של זעזוע שכנראה היה הכרחי שם. כן מרגיש שהם תקועים בסוג של בינוניות, אלא אם אנחנו מאמינים שרוברט וויליאמס יהיה בריא לחלוטין ויכול להיות מספר 3 טוב. קו אחורי של דניס שרודר ומרקוס סמארט מאוד ממוצע בעיניי ולא מספיק בשביל קונטנדרית. קבוצה עם שני שחקנים כל כך טובים כבר עכשיו, ובפרט לפני העתיד, צריכה להיות כזאת.

וושינגטון – סגל לא מאוזן שנראה כאילו הוא ברמה של מקום 9 וזה לא ישאיר את ביל (אפילו אם דינווידי חוזר לכושר של לפני הפציעה תוך רגע). מאוד תקועים באמצע עם חוסר איזון, יותר מדי סנטרים ומעט מדי כישרון מסביבו. הארל לדעתי יעבור בטרייד ומתאים יותר לקבוצות בסגנון של דאלאס, אבל הדבר הנכון מבחינתם לעשות, לדעתי, הוא טרייד על ביל כל עוד המנייה גבוהה. הסיכוי שזה יקרה קלוש בעיניי.

אינדיאנה – החליפו מאמן עם יחסי אנוש בעייתיים והתקפה טובה (על הנייר) באחד עם התקפה טובה ומוכחת. אמור להספיק לפלייאוף כי קרלייל מאמן עונה סדירה מעולה, אבל הם גם תקועים – 5 שחקנים בטופ מאה כשכולם בריאים, משהו שלא קרה הרבה זמן ולא כדאי לבנות עליו, ואפס בטופ 20. זה יכול להספיק לדברים יפים מאוד אם כולם שחקני הגנה טובים, אבל רק שניים מהחמישה (ברוגדון וטרנר) כאלה. לברט, וורן וסאבוניס לא.

שרלוט – אהבתי אותם בעונה שעברה ויהיה שיפור השנה, לא יודע אם יספיק לפליי-אין כי קשה לסמוך על הבריאות של היווארד. אני חושב שהיו יכולים להשתדרג יותר בהגנה ממייסון פלאמלי שיהיה הסנטר הפותח. מצד אחד היו נהדרים עם המקום הרביעי בשנה שעברה עד הפציעות, מהצד השני איבדו את דבונטה גרהאם ומאליק מונק ולא הביאו מחליפים טובים. הסיפור שם יהיה השיפור הפנימי.

אם פי ג'יי וושינגטון יכול להיות סנטר לדקות ארוכות זה game changer בעיניי ויכול להוציא מהם יותר ממה שראינו עד עכשיו. אחרת יגיעו לפליי-אין ושם קשה לדעת, אבל יהיו קבוצה שכיף לראות וזה לא מעט בכלל בהתחשב במה שהיה שם בשנים האחרונות. ההורנטס ניצחו שלושה משחקי פלייאוף מאז 2002. זהו.

שיקגו – יותר מדי מספרי 1. אני לא יודע איך דרוזן או ווצ'ביץ' יהיו בלי הכדור ואם יצליחו להיות מספיק מסוכנים בלעדיו, כי זאק לאבין השחקן הטוב שם וצריך להישאר הפרנצ'ייז פלייר (במיוחד כשהוא מתקרב לסיום החוזה). עדיין יש המון סימני שאלה בהגנה.

פטריק וויליאמס כנראה יצטרך לשמור את השחקנים הטובים בליגה כל משחק, מלבדו רק לונזו שומר טוב יחסית בחמישייה הפותחת הצפויה בהנחה שדרוזן לא יעלה מהספסל, ואני לא חושב שזה יקרה. לכן טופ 6 יהיה הצלחה עצומה ואולי יוביל את פרס מאמן העונה לבילי דונובן, אבל אני מאוד לא מחזיק מהם.

טורונטו – ישנים עליהם השנה. היו נהדרים ב-2019/20 עם ביתיות ובלי קוואי, עכשיו חוזרים לקהל הביתי ופסקל סיאקם יכול להיות טוב יותר בקבוצה אחרת. לא יעשו שוב מקום שני כמו באותה עונה, אבל יש חמישייה נהדרת אם כולם בריאים. מאמין שנראה קפיצה של מישהו, אולי טרנט או אנונבי.

ניק נרס אנדרייטד, הקהל אנדרייטד, אבל הם מתחילים את העונה עם הרבה פציעות וקבוצה לא כל כך טובה. השאלה הגדולה היא איך הספסל יראה כי כרגע יש שם מעט מדי שחקנים מוכנים לליגה. למרות זאת, אני לא פוסל את זה שהם יהיו טופ 6 במזרח.

קליבלנד – 170 מיליון על אלן ומראקנן? באמת? קו קדמי שנראה מאוד ממוצע כרגע, אולי תהיה קפיצה. סגל שבנוי יותר מדי לרוחב (גם בעמדות הגארד עם סקסטון, עוסמאן, גרלנד ורוביו). אין ציפיות וקשה לראות אותם מעל מקום 13, אבל אולי יצאו עם כיוון כלשהו לעתיד.

דטרויט – חושב שיכולים להיות יותר טובים ממה שמצפים מהם, אבל לא מעל מקום 11. הבסיס של קנינגהאם, ביי, גראנט ואיזייאה סטיוארט נחמד (ואולי יש מקום לטרייד על גראנט כשהמנייה שלו בשיא בשביל שחקנים צעירים יותר).

קנינגהאם המועמד שלי לרוקי העונה ומעבר לזה, דווין קייסי מאמן עונה סדירה טוב. גם בשנה שעברה בסגל חלש יותר משמעותית הפיסטונס לא היו רעים כל כך, השנה הם יכולים לספק לאוהדים כמה סיבות לאופטימיות. יש לי תחושה שהם יהיו מהקבוצות שיפתחו ממש חזק את העונה ואז יקרסו.

אורלנדו – הקבוצה הגרועה בליגה. אם פולץ ואייזק בריאים יש שם עתיד, אם לא אז הם בבעיה. ג'יילן סאגס מעניין, אבל זהו בערך. יכולים להשיג משהו נחמד בטרייד על טרנס רוס, בעוד גארי האריס מועמד ביי-אאוט מסקרן.

מעניין איך השילוב של וונדל קרטר ומו במבה יעבוד. קרטר הראה יותר ולכן גם קיבל הארכת חוזה, מו במבה פוטנציאל שלא הראה הרבה מעבר. השנה זאת ההזדמנות שלהם לראות מה עובד או לא עובד שם, לפני אחת הבחירות הגבוהות ב-2022.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אז אני שם גם פה שלא תפספסו חלילה.
    מינוס התגובה של האשף והתגובה שלי לתגובה שלו.
    כבר אמרתי פה באתר שג'בקי פארקר לא יסיים את העונה בבוסטון אבל לא תיארתי לעצמי שזה יקרה כל כך מהר….
    בוסטון טיאטאו אותו….
    יש אירובה ויש סין ויש ישראל. אולי הפועל אילת אולי חיפה? שוורמת חזן קלאסי בשבילו, לטחון כל יום. יתרפד קצת…

  2. תודה
    רוב וויליאמס לא שחקן לקונטיינדרית. בחור טוב שמכניס באחוזים טובים ליד הסל ולובים אבל……
    חרסינה! נשבר בקלות ואי אפשר לסמוך עליו שיסחוב עונה אחת.
    צדקתי עם ג'בבי פארקר ואני חושב שרוב לא יישאר בבוסטון עד סוף העונה. אני מקווה שיהיה חלק מטרייד בדרך לקאט. כי מותר לחלום.

  3. אההה
    עוד דבר, הסלטיקס פותחת חודש קל יחסית הם צריכים להיות עם 4 או 5 נצחונות ב 6 המשחקים הראשונים של העונה. אולי זה יתן להם פוש. אימה אדוקה (גירישמות עושישים לי את זה מה לעשות) מקבל אצלי 100 ימי חסד, מקווה לעמוד במילה…..

  4. תודה רועי, נהדר.
    לגבי תיבודו – בקדנציה שלו בשיקגו הם היו מעל 50% ניצחונות, ועלה כל עונה לפלייאוף. יש לו סיבות מקלות בגלל פציעות חוזרות ונשנות.
    במינסוטה הוא התחיל גרוע ורק בעונות השנייה היה מצוין, יחד עם באטלר. בחצי העונה הנוספת הוא עמד על 21 הפסדים לעומת 19 ניצחונות, לא כל כך רע. פיטרו אותו בגלל הסיפור של באטלר.
    העונה יש לו יותר ניסיון ויותר כישרון שהוא יכול לנצל, ואני בהחלט חושב שהם יהיו אחת הקבוצות הקשוחות והקשות בליגה. סביבות המקום החמישי.

  5. תודה רועי על הסקירה המקיפה.
    מסכים איתך בהרבה דברים.
    ניו יורק – תלוי אם טיבודו למד לחלק עומס שישחוק 6 שחקנים.
    מיאמי – יש להם קליעה. השאלה לגביי הכוכבים שלהם והבריאות (כמו כל קבוצה)
    טורנטו – מאמין שהחזרה לקהל תעזור להם להגיע לפחות לפלייאין – יש שם גרעין לא רע שרץ כבר כמה שים יחד ומאמן טוב.
    באקס – שללת את סיכויי האליפות מוקדם מדי לדעתי.
    נטס – עדיין קבוצה מעולה, אבל לא הבנתי מי אמור לשמור אצלם (גם בלי קיירי) בואו נחכה קצת לפני ההכתרה.

  6. בס"ד
    שלום עליכם
    תודה רבה רועי.
    קצר ולעניין. די מסכים איתך.
    במזרח כמעט כל הכוכבים מתחילים את העונה בריאים, בניגוד למערב.
    נראה איך יתפתחו העניינים. גם בגזרת קיירי שום דבר לא סגור.

  7. תודה רבה רועי
    אני רואה פער לכאורה די גבוה בין קבוצות בטן הטבלה לתחתית ככה שאני לא יודע עד כמה יהיה מאבק פליאוף גדול
    הדירוג שלי
    1 ברוקלין (אך אופתע אם תהיה אלופת העונה הסדירה )
    2. מילווקי (תהיה אלופת הסדירה )
    3. פילי
    4 בוסטון
    5מיאמי
    6 אטלנטה
    —————
    7 אינדיאנה
    8 שיקגו
    ————–
    9 טורונטו
    10 ניקס
    ————-
    11 שארלוט
    12 וושינגטון
    13 דטריוט
    14 קליבלנד
    15 אורלנדו

  8. מי שיכולות להפתיע העונה הן קליבלנד ואינדיאנה.
    אינדיאנה מאוזנת להחריד ויש לה את אחת החמישיות הכי חזקות בליגה. היה חסר מאמן טוב ועכשיו גם את זה יש. אם הבריאות מחזיקה (טפו טפו טפו) הם עושים עונה של 60%.

    קליבלנד מוכשרים בטירוף אבל צעירים מידי וכנראה גם לא מאומנים. מצד שני שחקני המפתח שלהם (סקסלנד, וכן, גם מרקאנן) בגיל של פריצות והם מאוד עמוקים. יש מצב לפריצה קדימה העונה – לא יודע אם זה יגמר בפלייאוף אבל אני לא אתפלא אם יהפכו לשארלוט של העונה שעברה – קבוצה צעירה שכיף לראות.

    מי שתתפוצץ לאוהדים שלה בפנים זו סן אנטוניו. כולם חושבים שם שהקסם של פופ עוד עובד משום מה, אבל מפה לשם זו אחת הקבוצות החלשות במערב, בוודאי כשקבוצות אחרות בקונפרנס התחזקו. לצער האוהדים הם לא מספיק חלשים לטנקינג טוב – מקום די דרעק להיות בו. נהיו וושינגטון של המערב.

  9. תודה רועי. מה שכתבת נשמע סביר לגמרי.
    .
    אני חושב שהרבה כאן מפספסים את מה שהולך להיות עם יאניס העונה – הוא יתן עונה מהסרטים. הוא למד איך לקלוע מיד ריינג'ים פשוטים כאלה מאיזור העונשין.
    כשהוא קולע משם מאחוזים טובים הוא בלתי עציר כמו שאקיל. הוא פשוט נשק בלתי ניתן לעצירה.
    ראו הוזהרנו!

  10. תודה רועי. נק' מעניינות מאוד. מתחבר מאוד לדעתך על טורנטו וגם על ברוקלין , דוראנט והארדן בריאים בהחלט יכול להספיק. קליבלנד זו הקבוצה שהצעדים המקצועיים ניהוליים שלה בקיץ הכי תמוהים לי בליגה.

    1. זה יבוא לידי ביטוי בפלייאוף שם טריי קופץ יותר על שחקנים כי הוא מתעייף והשופטים יקפידו יותר. הוא לא יקבל שריקות קלות כאלה וזה 4-5 זריקות עונשין פחות במשחק. בכלל הוא יצטרך קצת לשנות סגנון משחק בגלל שהוא, הארדן לוקה וכאלה יהיו תחת זכוכית מגדלת

      1. בידיוק
        הימים הטובים של 10 נקודות מקפיצות מאחורינו.
        הוא והארדן יגידו ביי ביי ל 5 עד 10 נקודות ברוטו.

      2. כן כן. גם על הפלייאוף האחרון אמרו שיראו איזה פלופ הוא ושבפלייאוף לא ישרקו לו. ראינו מה זה.

  11. אורלנדו לא הקבוצה הגרועה בליגההדטרויט ממש פח אשפה והקאבס גם. מובלי הזה יהיה פלופ יותר גדול מבאגלי.
    מה שאותי הדהים שרוב המנגרים רפי ההבנה בליגה אמרו שעוד 5 שנים מהיום הוא השחקן הטוב בדראפט הזה 😂😂😂😂

  12. דבר ראשון תודה על ההשקעה האדירה, לגבי אטלנטה יש להם סופרסטאר בשם יאנג לידו השחקן עם התקרה הגבוהה ביותר זה בכלל ג’ונסון שנבחר בדראפט, הכשרון נוזל לו מאוזניים לצערו גם המוח, אטלנטה צריך לבנות עליו ולא על האנטר או קולינס ככוכב שני יקח לו שנתיים שלוש להתפתח אם בכלל אבל התקרה שם, קולינס עובד סופר קשה אבל הוא לא מספיק טוב כאולסטאר ולדעתי האנטר מאוד מוגבל התקפית כיוצר (הוא לא רע בפוסט זה למה העמדה הטובה ביותר שלו הוא 4 אבל הכדרור והקליעה חלשים מאוד).
    .
    לגבי מילווקי היריבות העיקריות בהחלט חזקות ובריאות יותר (ברוקלין ולייקרס) אתה מחזיק יותר מדי מהגופה של טאקר הוא לא השפיע במאומה על האליפות.
    .
    הניקס בעונות מעבר ל2023-2024 שם הם יהיו האופציה מספר אחת למשוך את הכוכבים הגדולים יש להם את אחת מהנהלות הטובות בליגה.
    .
    ולצד השני מיאמי עשתה החתמות נוראיות שהתחילו שנה שעברה עם אדאביו, קבוצה של סיבוב שני עבודה נוראית של ריילי.
    .
    שיקגו דווקא עשתה אחלה קיץ אין להם מספר אחד אלה 2 שניים זאק לווין ווצוביץ שדרוזן גם יצרן נקודות ולונזו מנהל להם את המשחק, והביאו גם את קרוסו.
    .
    לבוסטון חסר כישרון ועומק כל עוד טייטום לא קופץ לדרגת סופרסטאראין להם מה לחפש חסר כקונטנדרית, חסר להם גם מנהל משחק כמו אוויר לנשמה.
    .
    תודה רועי מצויין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט