חזרה אל האמצעים – סיכום מחזור 5 בNFL

מדברים חזק – הצ'ארג'רס

מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב ורביב פייג


לוס אנג'לס ראמס (1-4) – סיאטל סיהוקס (3-2) – 17-26

הסיהוקס איפשרו רק 3 נקודות במחצית הראשונה, ובמשחק רע מאוד של סטאפורד – בו הוא גם נפגע באצבע – נראה היה שלמרות הבעיות, סיאטל תצליח לנצח שוב בליל חמישי. אבל במחצית השנייה הסיפור היה אחר – הראמס טיילו בנעימים מול ההגנה של סיאטל והשיגו כל יארד שהם רצו – 476 במספר – בדרך לניצחון חוץ קל. אם זה לא הספיק לסיהוקס – ראסל ווילסון נפצע גם הוא באצבע ברבע השלישי, לא חזר לשחק, וכנראה לא יחזור לפחות בחודש הקרוב. סיאטל בצרות.

ניו יורק ג'טס (4-1) – אטלנטה פלקונס (3-2) 27-20
במשחק המוקדם בלונדון, ניסו הג'טס לבנות על ההצלחה שלהם בשבוע שעבר, אבל משחק חלש של ווילסון, שהיה לא מדוייק כל היום ותחת לחץ מתמיד מקו ההגנה של אטלנטה, שלח אותם לפיגור גדול מוקדם, במחצית השניה הג'טס התעוררו קצת הן הגנתית והן בתפוקה ההתקפית, אבל הרשו ט"ד נוסף לאטלנטה בדקות הסיום ופשוט לא נותר מספיק זמן על השעון כדי להדביק את הפער.
קייל פיטס, בחירת הדראפט הראשונה של הפאלקונס, מצא את הגרוב שלו בלונדון, התחבר עם מאט ראיין ל117 יארד וט"ד ראשון בקריירה.

קייל פיטס- תזכרו את השם


דטרויט ליונס (5-0) – מינסוטה וייקינגס (3-2) 19-17

הליונס כבר ראו את הניצחון באופק. לאחר הט"ד של דיאנדרה סוויפט עם 37 שניות לסיום, דן קמפבל בחר לנסות לעלות ליתרון, וקיווה להכריע את המשחק. ג'ארד גוף מצא את קאדרל הודג' לשתי נקודות ויתרון לדטרויט, אבל ההימור של קמפבל עלה לו ביוקר. ייתכן ואם היה פשוט משווה את המשחק, למינסוטה לא היה דחוף לעשות כמה שאפשר עם 37 השניות ושני פסקי הזמן שהיו לה. אבל זה בדיוק מה שקרה – קירק קאזינס סידר לגרג ג'וזף בעיטה מ-54 יארד, אותה הוא בעט פנימה, ודטרויט שוב הפסידה בנסיבות אכזריות.

מיאמי דולפינס (4-1) – טמפה ביי באקנירס (1-4) – 45-17

זו לא הייתה תחרות אמיתית באף שלב של המשחק – מדאיג במיוחד בהתחשב בעובדה שמיאמי שלחה בחירת סיבוב ראשון לקבוצה אחרת, עם כוונה ברורה להיות תחרותית העונה. טום בריידי, באופן די מפתיע, מסר למעל 400 יארד ו-5 ט"ד לראשונה בקריירה, כשהגנת מיאמי נשארה חסרת אונים. הגנת טמפה נהנתה ממפגש מעט יותר פשוט מול ג'אקובי בריסט, שגם נפגע במהלך המשחק אך סיים אותו לבסוף.

ניו אורלינס סיינטס (2-3) – וושינגטון פוטבול טים (3-2) 22-33
לרגע ג'מיס ווינסטון נראה כמו ווינסטון ה"ישן והטוב" כשפתח את המשחק בחטיפה בדרייב הראשון של המשחק ואיבוד פאמבל, אבל ניו אורלינס הצליחה להתאושש מהר ועזר כמובן שהייניקי ענה ב2 חטיפות משלו בנקודות קצת יותר קריטיות של המשחק, אחת מהן מתוך האנד זון שלו.
הסיינטס עלו ליתרון ברבע השני ולא נתנו לפוטבול טים להתקרב למרחק מאיים. הייניקי עוד ניסה לעשות משהו עם הרגליים אבל לא מספיק לחלץ את וושינגטון.
ווינסטון סיים את המשחק עם 4 ט"ד במסירה, אחת מהן בהייל מרי מטורפת לסוף המחצית הראשונה, ונראה שמרגיש נוח בהתקפה של שון פייטון שמסדרת לו מרקיז קאלווי פנוי בעומק המגרש ואלווין קאמרה באויר (1) ויבשה (1).

מרגיש בנוח – ווינסטון


ניו אינגלנד פטריוטס (3-2) – יוסטון טקסנס (4-1) – 22-25

טואה טגובאילואה וג'ינו סמית' היו הקווטרבקים הרוקיז האחרונים שניצחו את ביל בליצ'ק, ודייויס מילס היה קרוב מאוד להצטרף אליהם. יוסטון הייתה ביתרון 13 נקודות במחצית השנייה ומאק ג'ונס פשוט לא הצליח לפענח את ההגנה שלה – עד שהגיע הרבע הרביעי, אז מצא את האנטר הנרי לט"ד היחיד שלו במשחק שגם השווה את התוצאה. בסופו של דבר הצליח ג'ונס גם להוביל דרייב מנצח, שהסתיים בשער שדה של ניק פולק עם 15 שניות לסיום – אחד מתוך ארבעה שלו באותו משחק.

פילדלפיה איגלס (3-2) – קרוליינה פנתרס (2-3) – 18:21

הפנתרים נראו כמו הקבוצה החמה בליגה לאחר שלושה מחזורים, אך היום הסיפור אחר לחלוטין – לאחר הופעה הגנתית מזוויעה בארלינגטון והפסד לא נעים בבית לפילדלפיה. קרוליינה עדיין הובילה 18:6 עמוק לתוך הרבע השלישי, ולאחר מכן קיבלה את הכדור ביתרון 18:13 עם פחות משש דקות לשחק. אך הפאנט שנאלצה לבעוט נחסם, הרטס הוביל את פילי לדרייב ט"ד של 27 יארד בלבד, וסאם דארנולד זרק את החטיפה השלישית שלו במשחק בניסיון להשוות או לנצח. האופטימיות בקרוליינה נעלמת כלא הייתה.

גרין ביי פאקרס (1-4) – סינסינטי בנגלס (2-3) – 22:25 לאחר הארכה

המשחק עצמו לא ממש היה העיקר בצהרי יום ראשון באוהיו. לא שיא הקריירה של דבאנטה אדמס (206 יארד וט"ד ב-11 תפיסות) ולא 159 היארד של ג'מאר צ'ייס, שממשיך להוכיח את עצמו לצד ג'ו בורו. כל זה היה רק הכנה לשתי הדקות האחרונות ולהארכה. בתוך 2 דקות ו-14 שניות, מייסון קרוסבי החטיא שתי הזדמנויות לנצח את המשחק בשער שדה, כשביניהן הייתה גם החטאה של אוון מקפירסון מ-57 יארד. בהארכה, סינסינטי קיבלה את הכדור ראשונה, אך חטיפה של דבונדרה קמבפל סידרה לקרוסבי הזדמנות שלישית – אותה הוא החטיא. סינסינטי קיבלה הזדמנות נוספת, אבל הבועט הרוקי החטיא שוב, הפעם מ-49 יארד. את ההזדמנות הרביעית שלו קרוסבי גם ניצל, וכפי שאמר בעצמו לאחר המשחק, מזל גדול שאף אחד לא מדבר על ההחטאות שלו עכשיו. ובינתיים, איפשהו בלוס אנג'לס, ברנדון סטיילי יודע שהוא צודק.

RELAX – אהרון רודג'רס



דנבר ברונקוס (2-3) – פיטסבורג סטילרס (3-2) 27-19
עקומת הNFL מתחילה ליישר את עצמה כשקבוצות כמו דנבר שפתחו חזק בצורה מפתיעה מתחילים לחזור לרמה האמיתית שלה וקבוצה כמו הסטילרס שפתחו חלש, מתחילות לסגור פערים.
ביג בן נתן משחק טוב והעלה את הסטילרס ליתרון שעליו שמרה פיטסבורג לאורך כל המשחק, למרות התעוררות יחסית של דנבר במחצית השניה שנקטעה בניסיון הקאמבק כשהגיעה הטעות היחידה של ברידג'ווטר הגיעה 3 יארד מהאנד זון בנסיון לט"ד משווה (בתנאי להמרת 2 מוצלחת), כשהמסירה שלו נחטפה בעומק האנד זון.

טנסי טייטאנס (2-3) – ג'קסונוויל ג'אגוארס (5-0) 19-37

"מסע הקסם" של ג'קסונוויל וטרבור לורנס נמשך עם עוד הפסד לטנסי טייטנס ששיחררו את המפלצת דריק הנרי ל130 יארד ו 3 ט"ד. וכהנרי משתולל, טנהיל לא צריך לעשות יותר מדיי.
אורבן מאייר, שנשגב מבינתי איך הוא עוד ממשיך להחזיק בתפקידו אחרי השערוריות האחרונות שלו (כנראה שניצול מיני של נשים פחות חמור מעישון מריחואנה והתנהגות אלימה לסוגיה), במוד של אין לו מה להפסיד כשהלך, ונכשל פעמיים בדאון רביעי ברבע הרביעי.
לורנס נתן משחק סביר יחסית כשמסר לט"ד אחד ורץ לאחד ורק חטיפה אחת, ונעזר רבות בג'יימס רובינסון עם יום של 149 יארד על הקרקע בממוצע של 8.3 יארד לנשיאה! אבל זה לא הספיק מול יום חזק של הרץ ממול.

כמה שהוא מפלצת- הנרי

קליבלנד בראונס (2-3) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-4) 47-42

משחק עם מספרים מטורפים, ומרובה נקודות, כששתי הקבוצות מראות את הכוח ההתקפי שלהם לאורך כל המשחק והיתרון מחליף ידיים 9 פעמים.
בסופו של דבר הצ'ארג'רס הראו כוח רצון ועמידות גבוה יותר כששני ט"ד רצופים ברבע הרביעי ודווקא עצירה הגנתית קריטית, השאירה אצלם את הנצחון.
ג'סטין הרברט הוא בהחלט הכוח החדש בNFL, כששיחק משחק מושלם ועם הרבה אופי עם כמעט 400 יארד ו4 ט"ד באויר והוסיף עוד אחד על הקרקע מול הגנת הבראונס החזקה. אוסטיר אקלר ומייק וויליאמס נהנו עם צמד כל אחד.
דרווין ג'ימס המצויין עם 17 תאקלים וסאק.
אצל הבראונס, בייקר מייפילד עשה ככל יכולתו, אבל דווקא הדרייב האחרון הקריטי נעצר בדאון רביעי במסירה לא מושלמת. ניק צ'אב השתולל חופשי עם 161 יארד וטאצ' והטייט אנד נאג'וקו תרם 149 יארד וט"ד משלו.

השתוללות התקפית- בראונס צא'רגרס.



סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-2) – אריזונה קארדינלס (0-5) 17-10
כמה מזל רע צריך להיות לך כדי לקבל את הפתיחה הראשונה שלך במקצוענים מול הקבוצה הכי חמה בליגה.
טריי לאנס נראה כמו, ובכן, מישהו שלא שיחק משחק שלם כמעט שנתיים.
אך למרבה ההפתעה הצליח להשאיר את הניינרס במשחק למרות דרייב פתיחה שהסתיים מהר מאוד בחטיפה שהעניקה לקרדינלס דרייב לט"ד ראשון. וט"ד במשחק הזה היו בפרימיום.
הצטברות הפציעות אצל הניינרס, מחזה מוכר להכאיב, בעיקר בגזרת הרצים והבועטים, גרמה לקייל שאנהאן לכל מיני תופעות מוזרות, כמו ק"ב סניק עם הפול בק, קייל יוזצ'ק, מתחת לסנטר ולא פחות מ4 פעמים ניסיונות המרה לא מוצלחים של דאון רביעי, שניים מתוכם ברבע הראשון.
אבל למרות כל זאת, הייתה זו הגנת הניינרס שלקחה אחריות, עצרה את הקבוצה הכי מלהיבה בליגה עם ממוצע נקודות מעל 30 בארבעת המשחקים הראשונים, על 17 נקודות בלבד.
הגנת הניינרס הכריחה את קיילר מורי להית חד ממדי ולנצח אותם עם הזרוע ומנעה ממנו  ומהקבוצה לרוץ. דאנדרה הופקינס קלט את הט"ד המכריע ברבע הרביעי כשעד אז הקרדינלס נעצרו על 10 נקודות בלבד.
ג'ואי סליי, הבועט החדש של סן פרנסיסקו, קירב אותם לכדי 7 נקודות עם 4 דקות על השעון, אבל הקרדינלס הצליחו לייצר דרייב ארוך שסיים את המשחק והשאיר אותם עם מאזן מושלם.

שיקגו ברס (2-3) – לאס וגאס ריידרס (2-3) 9-20
אחרי כמה משחקים חזקים, דרק קאר נתן משחק חלש מהרגיל ולא הצליח להגיע לאנד זון. הט"ד הבודד של ג'וש ג'ייקובס בסוף הרבע השלישי הגיע מעט מדי ומאוחר מדיי.
הברס עלו ליתרון של שני ט"ד במחצית הראשונה ולא הסתכלו לאחור כשההגנה שלהם גורמת להתקפת הריידרס החזקה להיראות כמו מסיבת בעיטות הרחקה.
ג'סטין פילדס שיחק משחק מינימלסטי אבל גם חסך בטעויות וזה הספיק מול יום חלש ביותר של לאס וגאס.


ניו יורק ג'איינטס (4-1) – דאלאס קאוביוז (1-4) – 44-20

עם כל שבוע שעובר, דאלאס נראית יותר ויותר מרשימה. פערי הרמות, כמובן, ידועים, והפציעות של ג'ונס ובארקלי בהחלט לא עזרו לג'איינטס. אבל דאלאס עשתה לג'איינטס מה שקבוצות טובות עושות לקבוצות רעות. היא לא השאירה מקום לספק באף שלב של המשחק, וגמרה אותו לחלוטין במחצית השנייה. נקודת אור בג'איינטס – קדאריוס טוני, שצבר 189 יארד בעשר תפיסות. בדאלאס, שני הרצים נהנו מיום טוב, כשאליוט רץ ל-110 יארד ב-21 נשיאות, ופולארד תרם 75 יארד ב-14 נשיאות.

נראים טוב- קאובויס

בפאלו בילס (1-4) – קנזס סיטי צ'יפס (3-2) – 20-38

סביר להניח שאף אחד לא ציפה שהצ'יפס יהיו במקום האחרון בבית שלהם אחרי חמישה מחזורים – ושזה יהיה אחרי הפסד ביתי בהפרש שלושה סקורים מול היריבה אותה דרסה בפגרש האחרון ביניהן. ההגנה של קנזס סיטי לא מוצאת תשובות לאף קווטרבק העונה, וג'וש אלן ניצל זאת עד תום. מהומס ממשיך לעשות מה שהוא יכול, אבל חוסר הביטחון שלו בהגנה שלו הוא ודאי אחד הגורמים המשמעותיים בעונה רוויית איבודי הכדור שלו עד עכשיו. מהומס מצא את עצמו רודף ורודף אחרי ג'וש אלן ופשוט לא מצליח להתקרב אליו. זה היה חוסר אונים לא רגיל עבור הצ'יפס בארוהד, ונראה שהגיע הזמן לדאוג בקנזס סיטי – ולבפאלו, להתחיל לבדוק טיסות ללוס אנג'לס.

משאיר חותם – ג'ש אלן




אינדיאנפוליס קולטס (4-1) – בולטימור רייבנס (1-4) 31-25 OT

ג'ונתן טיילור, הרץ של אינדיאנפוליס, הצליח לייצר 116 יארד וט"ד מ3 תפיסות והיווה חלק חשוב מהריבייבל של קרסון וונץ וההתמדה של הקולטס מול הרייבנס החזקים.
משחק שהתחיל לאט, תפס תאוצה במחצית השניה כשהקולטס עלו ליתרון של 22-3 ו 25-9 בסוף הרבע השלישי.
המשחק היה כבר בידיים של אינדי אבל שתי הזדמנויות מוחמצות בגזרת הבועט, פילד גול שנחסם ופילד גול לניצחון מ65 יארד שלא צלח, נתנו לרייבנס הזדמנות להשוות במהלך הרבע הרביעי והמשחק עבר להארכה, שם בדרייב הראשון של בולטמור הם הצליחו לשים   walk off touchdown .
לאמאר ג'קסון מסר 43 פעמים באחוזי פנומנליים ל442 יארד, רובם במחצית השניה,  ורץ 14 פעמים ל62 יארד. וכל זה בקושי הספיק לחלץ ניצחון בהארכה.















לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. כתוב אחוזים פנומינליים אך לא כתוב הנתון המדויק כמו שבד"כ כותבים כאן (מספר זריקות שנתפסו מתוך כלל הזריקות).

    1. Jackson became the first quarterback in NFL history to complete 85% of his passes in a 400-yard game. He recorded the highest completion percentage in a 40-pass game in NFL history (86.0%). Jackson went 37 of 43 with a franchise record 442 yards with four touchdowns.

  2. אחלה סיכום, ממצה ומדויק

    כמו בכל שנה, הגענו לשלב שאפשר כבר לדעת מי הקונטנדריות, מי הקבוצות האומללות ומי כל השאר
    כמובן שאריזונה נראים מעולה אבל הנסיון מראה שלא משתלם להגיע לשיא מוקדם מדי, גם על באפלו אפשר להגיד אותו דבר
    כרגיל, מניח שיהיו לנו כמה סוסים שחורים, אולי הקולטס ואולי מינסוטה (וכמובן קנזס עוד לא אמרה את המילה האחרונה)

    – הניינרס הולכים לעוד עונה בינונית. אם גארופולו הוא אלכס סמית השני, לאנס נראה כמו קאפרניק, רץ יפה אבל לא מוסר מי יודע מה ולא מוצא את המטרות השניות והשלישיות שלו. נקווה שישתפר.
    – קנזס בסיטואציה מביכה, מי היה מאמין שהם יהיו עם שלושה הפסדים כל כך מוקדם בעונה (אמנם ליריבות חזקות). ההגנה שלהם חלשה אבל אתמול גם ההתקפה לא הבריקה התסכול של מהומס ניכר כל פעם שרואים את הפנים שלו
    – עם כל הרעש סביב המחזור המבטיח של הרוקי קווטרבקס, אף אחד עוד לא ממש מרשים. מי שנראה הכי טוב הוא דווקא מאק ג'ונס

    1. לאנס סובל מהמחלה הידועה לקוורטרבקים רצים, ההנחה שהוא יכול לעשות הכל לבד, וזה הופך את היכולת שלו לקחת את הכדור במקום שתעשה כאבי ראש להגנה, לפעמים נראה היה שאריזונה נתנו לו לרוץ עם הכדור בקטע של ״כל עוד הוא בתנועה, הוא לא מחפש שחקנים״. קצת יותר בגרות אולי תעזור, אולי לא.

  3. כתבתי גם בראשון, דו קרב בעיטות שהזכיר פנדלים בליגה הלאומית בישראל. בכלל לא יום גדול של הבועטים, כך היה נראה. המשחק של הצ׳יפס נראה שמישהו שמה החליט שהפתרון לכל בעיותיהם הוא יותר דגש על סיוע למהומס, ושכח שצריך גם הגנה. לא ברור מה הסיפור שלהם. טריי לאנס צריך להמשיך לקבל בעיטות בראש כל פעם שמורידים אותו, אולי זה יבהיר לו שיש עוד 10 שחקנים מסביבו ושיתחיל להשתמש בהם. הפטריוטס הראו שיותר מכל התארים שקשרו לבליצ׳ק, הוא מוכיח את אמרתו של נפוליאון ״הביאו לי גנרלים ברי מזל״. הפעם זה עבד לו, שבוע שעבר לא. טום בריידי עדיין גדול על הליגה הזו.
    אבל מה שאותי תמיד מפיל זה ששבוע אחרי שבוע קבוצות שרצות על נו-האדל דרייבס עם שליפות מהשרוול בדקה וזנב מצליחות להשיג מה שכל המערכים שלהם עם הצילומי לווין ומפות תלת מימד לא מצליחים להשיג להם בשאר המשחק. הזוי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט