לא מגיעים לפזמון החוזר – פריוויו 2021-22: יוטה ג'אז / הגולש יאיר חממי

בעיה!

מצד אחד, מקום ראשון בליגה בסוף העונה. מצד שני, שוב פעם, לא עוברים סיבוב שני וזה אחרי, שהם מגיעים עם יתרון הביתיות, הם מתמודדים מול הקליפרס שלא עברו סיבוב שני בעבר וגם הכוכב שלהם נפצע.

בעיה!

אז באופן טבעי, כל הטור הזה יהיה תרחיש אופטימי-פסימי.

העונה שעברה:

מאזן: 20-52. הטוב ביותר בליגה.

מאמן: קווין סניידר. עונה שמינית בליגה ובג'אז ומאזן 231-323 לאורך התקופה.

אז מה היה לנו בעונה הרגילה? יוטה החליטה, באיחור מה, להצטרף לליגה ולזרוק משלוש ולא סתם, הם לקחו את זה לקיצוניות ופשוט לא הפסיקו לזרוק משלוש. למי שהספיק לשכוח הם פתחו את העונה בצורה פנטסטית וקלעו באופן קבוצתי מעל 40% לשלוש תוך שהם מפרקים את כל מי שעומד מולם בצורה הזו.

כחלק מהתופעה, רויס אוניל נזכר שבאירופה הוא היה גם שחקן התקפה נהדר והצטרף גם לצד השני של המגרש. רויס אוניל הוא חבר חמישייה קבוע ביוטה. התפקיד שלו הוא לשמור על כוכב הקבוצה היריבה, ובקבוצה שההגנה היא הבסיס שלה יש לו תפקיד חשוב. מצד שני, הוא לא השתתף בהתקפה באופן אקטיבי. אפשר לראות שיפור הדרגתי במעורבות שלו משנה לשנה שנובעת מגידול בעיקר במספר הדקות לצד יציבות באחוזים משלוש שהגיעו השנה ל-38.5%. את הקפיצה הגדולה הוא שמר לפלייאוף שם הוא היה מעורב יותר, אולי גם בגלל חסרונם של מיצ'ל וקונלי בחלק מהמשחקים והוא הגיע ל-11.3 נקודות לעומת 7 נקודות בעונה הרגילה.

כמובן, שהשוני הגדול התבטא אצל קונלי. קונלי, הוחתם לפני שנתיים בקול תרועה רמה כאשר, הציפייה ממנו הייתה להיות הכוכב השלישי שיהפוך את יוטה למועמדת לאליפות או לפחות להגיע לגמר המערב. זה לא קרה. קונלי, לפחות בתחילת העונה, לא פגע. הוא קיבל קרדיט בלי סוף ונתן תצוגה פושרת. יחד עם זאת הוא החסיר לא מעט משחקים וישב על משכורת עתק ללא הצדקה. את הגלולה המרה הוא המתיק עם פלייאוף מעולה ותקוות לעונה הזו ובאמת, העונה הזו כבר הייתה הרבה יותר טובה. השיפור בנקודות היה פחות משמעותי אבל, הוא נתן את העונה עם האחוז משלוש הכי גבוה בקריירה, שיפור באסיסטים, חטיפות כאשר כל זה באותו מספר דקות למשחק. הוא גם היה בריא 4 משחקים יותר.

אפשר גם לציין שאינגלס הצליח לשפר את ה-40% שלו משלוש ל-45%, גובר שמר על יציבות ובוגדנוביץ' חרק בתחילת העונה, אך חזר לעצמו והשתפר ככל שהעונה התקדמה.

ונסיים עם השחקן השישי לעונת 20-21, ג'ורדן קלארקסון. השורה הסטטיסטית לא מספרת את השיפור של קלארקסון. בכל זאת, 3 נקודות נוספות למשחק זה לא מספיק, במיוחד שאין שיפור בשאר המשתנים. בשביל להבין את הבחירה, היה צריך לראות אותו משחק העונה ואת הצורה בה הוא אוסף את הנקודות שלו.

אבל, זו הייתה העונה הרגילה. את הפלייאוף הם התחילו בניצחון ברור על ממפיס. בסיבוב השני הם נפגשו עם הקליפרס (שזה אומר, בעיקר, לא הלייקרס ולא דנבר שמהם הם חששו) וכל החוליים של השנים האחרונות צפו. הקליפרס עברו להרכב נמוך ובהרכב הזה גובר הפך למטרד במקום לנכס. פייבורס, ששווק בתחילת העונה כסנטר נייד, שיוכל להחליף את גובר ולתת אימפקט בשני צדי המגרש אכזב בלשון המעטה. ההיעדרות של קונלי, השחקן היוצר העיקרי אחרי מיצ'ל, הפריעה יותר ליוטה ממה שההיעדרות של קוואי הפריעה לקליפרס, וזהו, הביתה!

כמו רוב הקבוצות שהן לא נטס או לייקרס, לא הייתה ציפייה של נחיתה מסיבית של כוכבים בקבוצה במהלך הקיץ, אז מה צפוי לנו בכל זאת?

מה קרה בקיץ:

נתחיל מהמהלך המהותי, קונלי האריך חוזה ואפילו בסכום מתקבל על הדעת. רודי גיי הגיע בשביל לפתור את הבעיה הגדולה של יוטה בשנתיים האחרונות, מעבר להרכב נמוך, כאשר גיי מתפקד כסנטר (אני מאמין יותר שהוא יתופקד בעמדה 4 ויצא אל הגבוהים שזורקים מרחוק). חסן וייטסייד הגיע כדי להשכיח את פייבורס, לא קשה, כמו שכתבתי, מאחר ופייבורס היה זוועה ביחס לציפיות ולשכר בעונה האחרונה, ולהרוויח מינימום אבל, בעיקר להרוויח חזרה את הקריירה שלו. אריק פסקל הגיע, כי הוא חבר של מיצ'ל. בדראפט נבחר ג'ראד באטלר.

כמו שאמרתי, זה לא מספיק. עדיין, צריך עוד מישהו שייתן עוד ערך בלתי צפוי וישדרג אותם. לצערי, באופן עקבי, שחקנים חדשים מתקשים להשתלב ביוטה בשנה הראשונה ובכל זאת, אני חושב שסניידר הבין שאליפות הליגה הרגילה לא נותנת כלום. לכן, אני מניח, שהוא ינסה העונה לשלב הרכבים ושחקנים שונים.

עונת 2022:

חמישייה משוערת: מייק קונלי, דונובן מיטשל, רויס אוניל, בויאן בוגדנוביץ', רודי גובר.

שחקנים בולטים מהספסל: ג'ורדן קלארקסון, מיי אוני, ג'ו אינגלס, אלייז'ה יוז, רודי גיי, אריק פסקל, חסן וויטסייד, אודוקה אזבוקי.

גיי ישתלב. הוא הגיע על תקן פתרון לבעיה ולכן, כמו קונלי, יקבל קרדיט נרחב. חסן ווייטסייד כנראה גם יראה דקות פרקט, לפחות בעונה הרגילה. אחרי ששנה שעברה הוא ראה ירידה תלולה במדדים, בעיקר עקב פחות דקות, הוא חתם ביוטה על מינימום, כמה שנראה כהזדמנות אחרונה לפני שהוא נפרד מהליגה. בעיקרון, וייטסייד הוא סנטר נפלא שיודע לקחת ריבאונדים ולהגן על הטבעת, שתי תכונות חשובות לסנטר מוביל אם היינו בשנות ה-90 של המאה הקודמת…

לגבי פסקל, הכוכב של גולדן סטייט בעונה שלא היו לה שחקני כדורסל, אני פחות אופטימי. נראה שיש מספיק שחקנים שעושים את התפקיד שלו טוב יותר.

אז, בצר לנו נפנה לצעירים. אזבוקי מתחיל שנה שנייה אך נראה שהוא יותר סנטר קלאסי אפילו מווייטסייד. אוני קיבל קרדיט נרחב שנה שעברה, פרע את השטרות כשחקן הגנה מצוין אבל הוא לא באמת פקטור בהתקפה. טרנט פורסט הראה ניצוצות שנה שעברה וגם בליגת הקיץ. אולי יש פה מקום לשדרוג נוסף העונה ועדיין, אני לא רואה איך הוא נותן קפיצה משמעותית.

לגבי מי יש תקווה? אז נתחיל משחקן שאני מאוד מאמין בו למרות, שלא הראה עקביות וכיכב בעיקר בליגות הקיץ, אלייז'ה יוז. לדעתי, הוא שחקן פנטסטי עם יד טובה מבחוץ ואתלטיות, שחקן שיכול להיות הקלארקסון הבא. אני מסופק אם יזכה לקרדיט בגלל העדיפויות של סניידר. חושב שזה יקרה בעיקר אם פורסט ואוני לא יספקו את הסחורה.

חוץ מזה, שיש מישהו אחר שיזכה עוד לפני כולם בקרדיט, ג'ראד באטלר. אלת המזל חייכה ליוטה והם זכו מההפקר ואחרי שכל הליגה פחדה מהמצב הבריאותי של באטלר הם בחרו בו בבחירה ה-40! באטלר שיחק בטרום העונה עד כה והיה המצטיין. נציין, שיוטה לא שיתפה יותר מידי שחקני הרכב ועדיין, הוא נתן מספר מהלכים של אחד על אחד שאין לאף אחד בקבוצה פרט למיצ'ל.

אז לסיכום, מה יהיה? – תחזית:

כמו שפתחתי – בעיה.

נראה, שאת העונה הרגילה הם יישרדו ויסיימו באחד מארבעת המקומות הראשונים במערב, אשר לדעתי, כבר פחות צפוף מבעבר. השאלות הן עד כמה יצליח השילוב של גיי, בעיקר בפלייאוף? האם יהיה ערך נוסף משחקן כלשהו שייתן השנה עוד קפיצה? האם הג'אז יגיעו לפלייאוף בריאים? ובעיקר, עם יד על הלב (ואני בהחלט אכחיש אם תצטטו אותי), מה יעשו הלייקרס והנטס…?

לפוסט הזה יש 107 תגובות

  1. תודה כמו שאמרתי עונה שעברה בריצה הנפלאה בעונה הסדירה ולפני שנתיים ולפני שלוש… גם ללא הלייקרס והנטס יוטה לא קונטנדרים ולא יהיו, אי אפשר להגיע רחוק עם גובר כפרנצייז, עשו שם בנייה נוראית סביב מיטצל. אין סיבה בעולם להביא לשחקן מוגבל בשני צדדי המגרש כמו גובר 200 מליון דולר. גובר מצויין בהגנת דרופ דאון זהו הוא לא מסוגל להגן על סנטרים חזקים עם סקיל, על הרכבי שלושות.. הקליפרס בלי קוואי קלעו עליהם 120 ו130 נקודות.

    מסכים עם התחזית לעונה הסדירה בפלייאוף גם הסאנס גם דנבר חזקות מהם חצי גמר מערב

  2. תודה .נראה לי שיוטה ממש שמחה ממצבה -קבוצת סיבוב שני ועם מיצ'ל בריא זה מאד סביר . עם הופעה מטורפת שלו גמר מערב יהיה הצלחה מטורפת

  3. אחלה סקירה לקבוצה שכיכבה בהפתעה בעונה שעברה (יחד עם אטלנטה).
    מאמין שישתפרו עוד קצת השנה.
    בעיקר בגלל הבחירה בג'ראד באטלר. הבחור פריק אתלטי חסר פחד, חכם ומתוחכם עם כישורי מנהיגות יוצאים מהכלל. למרות שקצת התדרדר בשנים האחרונות (אולי בגלל זה מקום 40) אני עדיין חושב שיש לו מה לתת והבחירה בו תתברר כמוצלחת.
    אני זוכר אותו בעיקר מ 300 ואם הוא יצליח להביא אל הפרקט רק חלק קטן מהביצועים שלו שם יוטה הרוויחה בגדול.
    החתמה מרגשת
    🙂

    1. באטלר התדרדר בגלל בעיות כלשהן בלב
      לדעתי בלי זה הוא שווה בחירת לוטרי.
      אם ישאר בריא זאת תהיה הגניבה של הדראפט לדעתי

    2. אני בשורת המעריצים הראשונה של באטלר. אחלה שחקן, מוכן לליגה, אחראי, שומר, קולע כשצריך, ידע בשנה שעברה לקחת אחריות כשהמיטשל שלידו, דביון, היה עסוק בלא לקחת אחריות. האמת שיותר מהכל אמרתי עליו למי שהסכים להקשיב שהוא מזכיר את קלרקסון.
      אבל פריק אתלטי? אמממ… לא

            1. את הפרשה שלי בבר מצווה לפני 33 שנים לא קראתי שוב אז נראה לך שאני עוד פעם אקרא מה שכתבת?

  4. פריוויו מצוין.
    .
    קבוצה עמוקה מאד. לא יודע אם גיי ישחק סנטר באופן מועיל, אבל הוא מוסיף שחקן יוצר ומנוסה. אם כולם בריאים הם לא נחותים מול אף אחד במערב חוץ אולי מהלייקרס.
    .
    תודה רבה יאיר, תמשיך לכתוב לנו 👍🏼

  5. אחלה יאיר, תודה רבה וכן ירבו. אני בטוח שאם תגיד שבא לך לנסות לסקר משחקים אף אחד לא יגיד לך לא.
    מצד שני יוטה, פחות.
    שנה שעברה רצו כל הליגה לקראת נפילה שאיכשהו הייתה די צפויה בפלייאוף, והשנה לא השתדרגו מספיק בשביל ריצה אמיתית עד הסוף.
    מעבר למוגבלויות של קונלי קשישא, שאף פעם לא היה טופ רכז, וגובר שבאמת… עיקר האחריות על דונובן מיצ'ל. לא מאמין בו שהוא סופרסטאר ברמה של לקחת קבוצה על עצמו מעבר לסיבוב שני. וכשהעזר כנגדו אמור להיות גובר אז בכלל זה לא יעבוד

    1. אני מאמין בו. אם ג'אמל מארי לא חוזר פול קלאץ' לדנבר יש מצב שהם אלופי המערב השנה.
      קצת מזכיר את הזלזול בבאקס שנה שעברה אחרי ההדחה. לפעמים קבוצות צריכות לתרום ליטרת בשר לפני האליפות. יוטה תרמה את שלה…
      כמובן שבצד השני מחכה ברוקלין אז… אבל עד לשם? אין סיבה שלא

  6. תודה רבה.
    .
    יוטה קבוצת עונה רגילה מצויינת עם ההגנה סביב גובר וההתקפה שמניעה כדור סביב מיטשל שחוצב סלים מתי שצריך.
    הבעיה בפלייאוף היא כמובן גובר, ששנה אחרי שנה הוא הופך מיתרון בעונה הרגילה לחסרון עצום בפלייאוף, וסניידר עם הצוות שלו חייבים למצוא לזה פתרון.
    מיטשל ימשיך להשתפר, ואולי יצליח לסחוב מעבר לסיבוב השני, אבל לטעמי הם שוב יפסידו שם, ויתחילו לכוון מסלול מחדש ללא גובר.

  7. פריוויו מצויין. תודה רבה.
    אם יצליחו לפתור את בעיית גובר והסמול בול יגיעו רחוק, אם לא …
    קבוצה סימפטית, מקווה שיצליחו

  8. חסרון בצד אחד חייב להפוך ליתרון בצד השני. גובר התקשה בפלייאוף האחרון מול הקליפרס אבל הוא ממש לא הבעיה בג'אז. הוא לא סנטר כבד סטייל אמביד ויוקיץ אז למה דווקא הוא מפומפם ככזה חסרון ולמה הוא כמעט ולא מקבל כדורים לפוסט על שחקנים שנמוכים ממנו בראש או לא מנוצל מספיק לפיקנרול? על כל זה סניידר צריך לענות. בוגדנוביץ חייב להשתדרג השנה ולהיות האופציה השניה הברורה בהתקפה. אם הוא יתן עונה טובה הג'אז יכולים לאיים על גמר המערב. תודה יאיר

    1. יותר ממסכים.
      גובר לא באמת נופל בפלייאוף, הירידה מינורית, לפחות בסטטיסטיקה.
      אני גם חושב שנעשה בו שימוש סביר מבחינה התקפית והרבה פעמים הוא מקבל כדורים בסביבות הסל ומטביע אותם.
      הבעיה היא שהוא מאוד תלוי בקבוצה ולא יכול לייצר נקודות לבד או לפחות לגוון את מנעד היכולות ההתקפיות שלו. ברגע, שהקבוצה קצת בסיטואציה קשה הוא לא הכתובת לפתרון. הבעיה השנייה היא דווקא בהגנה ששם, סנטרים שקולעים משלוש פשוט מפרקים אותו, ראה יוקיץ' בעונה שעברה.
      אני מסכים איתך דור, שהפתרון לא חייב לבוא ממנו (מה גם שלא סביר שזה באמת יקרה) אלא, משחקן אחר בחמישייה.

    2. זוהי נקודה חשובה למי שצפה בנבחרת צרפת. שם הוא העניש קשות כל שומר נמוך והצריך דאבל טימים בשלב מסוים. התשובה לכך מורכבת.
      לדעתי זה עצל פשוט לענות שמה שעובד בפיב"א לא תמיד עובד ב-NBA.
      זאק לאו משתמש במושג שאני מאוד אוהב. ישנם שחקנים שהם מוסרים טובים וישנם שחקנים שהם פותרי בעיות. ראסל ווסטברוק הוא מוסר מצויין אבל הוא פותר בעיות רע. לברון או לוקה הם פותרי בעיות. האחרונים לא רק שהם בעלי ארסנל של כל מסירה מכל מקום וזוית, אלא כאלה שמזהים את ההגנה ומנסים לפתור אותה כמה מהלכים קדימה. המסירה לגובר צריכה להעשות מזויות של 45 מעלות אל הצבע כדי לנצל את היכולת שלו להסתובב לשני הכיוונים ולמנוע מעזרה מהצד החלש להגיע מהר, כך שיוטה בשביל זה צריכה ליצור חסימה לגובר כדי שיוכל לתפוס עמדה עמוקה, כזו המכריחה חילוף עליו, הם בנתיים צריכים ליצור אקשן בצד החלש שימנע מהעוזר לעזוב את השחקן שלו ובכך להוביל למסירה של גובר עמוק מספיק בצבע. כי בניגוד ליאניס, אין לו משחק פלוטרים או מיד ריינג'. הוא צריך גם מרחב מבלי להוריד כדור לקרקע (הוא מאבד בקלות כאלה) והוא צריך להיות קרוב לסל.
      הבעיה היא שאין ליוטה שחקן בעל כזו שליטה התקפית (דריימונד, לברון, לוקה, פול, יוקיץ'). היחיד שהיו לו רגעים כאלה זה אינגלס אבל הוא לא בכזו שליטה התקפית כבר. להוסיף לזה שהג'ז מלאים בשחקנים שהם וויולום גבוה על חשבון יעילות: מיצ'ל וקלארקסון לקחו 36 זריקות למשחק יחד כאילו היו דוראנט והארדן. בוגדנוביץ גם הוא עם הדק משוחרר. הוא וקונלי זה עוד 25 זריקות. ואלו השחקנים שמשחקים עם רודי הכי הרבה. נס שהוא בכלל הגיע ל-8 זריקות שנה שעברה. זה בעיקר היה ריב' התקפה או דאנקים.

      1. הבעיה פחות בהתקפה (ובגלל זה אין ירידה בסטטיסטיקה)
        תראה את ההבדל בהגנה של יוטה בין עונה סדירה ובין סדרות פלייאוף. זאת הביעה של יוטה.
        אם יפתו את זה – הם קונטנדרים, במידה ולא, אז התקרה היא סיבוב שני

  9. עשו קיץ נהדר ומאמין שיכולים להיות טובים יותר אם יגיעו בריאים לפלייאוף. למרות זאת, אני לא חושב שהם יכולים לנצח את הנטס, הלייקרס או הבאקס (וגם לא את דנבר בהרכב מלא). גמר מערב תחזית אופטימית וריאלית, תלוי מאוד במצ'-אפים ואם מארי חוזר העונה ברמה סבירה.

  10. תודה יאיר על פריוויו מדויק. ההרגשה שזו קבוצה שתקועה במקום, באמת לא רואה אותם לצערי מתקדמים מעבר לסיבוב שני במערב הפרוע.

  11. אחלה סקירה
    1. תמיד בעונה העוקבת של עונה מוצלחת נופלים בזה שמניחים שהקיים ישמר והתוספת תוסיף. אני לא באמת מאמין בג'ורדן קלרקסון לטווח הארוך. אני חושב שהוא היה בעונת FU על זה שהוא לא קיבל הערכה בליגה. מיצ'ל למרות גילו הצעיר לפי דעתי לא יתקדם עוד הרבה. למעט שיפור הזריקה מבחוץ הבחור הוסיף המון אלמנטים בשנים האחרונות למשחקו אבל he is what he is. אני חושב שרודי גיי + באטלר זו תוספת יפה לצרכים. לא היתי בונה על חסן וויטסייד לתת כדורסל מנצח. יפתיע אותי אם לא יגיעו לפלייאוף אך בתוך הטווח שבין 1-6 אני לא רואה יתרונות ברורים שלהם על שאר הקבוצות בהתייחס לעונה הרגילה ובטח בפלייאוף.
    .
    2. אני לא מסכים שהמערב פחות צפוף מבעבר. יש לא מעט קבוצות שהשתפרו ויכולות להגיע מ"שום מקום" כפי שקרה עם הסאנס. שנה שעברה הפציעות חיסלו לא מעט קבוצות. לא בטוח שסטטיסטית הדבר יקרה שוב. אנחנו אחרי 4 דראפטים די טובים ועמוסים כך שכישרון רב הוזרק לליגה תוך כדי שרוב הכוכבים שהיו שם קודם בטופ עוד רלוונטיים (קריירות מתארכות).
    .
    הלייקרס, בטח מבחינת הסגל טובים משנה שעברה.
    .
    דאלאס נותרה סטטית אך לוקה כל כך צעיר שרק השיפור שלו הופך אותם למסוכנים.
    .
    הנאגטס מקבלים את מורי והתחזקו בסוף שנה שעברה. כשמורי היה יחד עם יוקיץ' גורדון ופורטר הנאגטס היו בין 2-3 הקבוצות הטובות בליגה.
    .
    הסאנס לא התחזקו המון אבל הצוות חוזר. גם אם פול ירד בתפוקה אייטון יכול לתת קפיצה ואפילו בוקר שיהיה בעל ביטחון גבוה יותר.
    .
    הווריורס חוזרים ונראים עמוקים ומסוכנים. ג'ורדן פול כפי המסתמן הולך לתת קפיצה לרמה הבאה ועוד לא דיברנו על שילוב הצעירים בסגל. הווריורס עם אוטו פורטר ובייליצה יכולים לשחק בהרכבים מלאים בקלעים והובלת כדור והם עמוקים לפחות עד השחקן ה-12 כך שפציעות של הלא כוכבים פחות ישפיעו.
    .
    הבלייזרס הם סימן שאלה, בטח אם לילארד ירגיש שזה לא מתקדם והקליפרס ככל הנראה יתרסקו לאורך זמן ללא קוואי. אך יש להם מספיק כלים כדי להתברג שם לפחות בעונה הרגילה
    .
    בקיצור: יוטה אולי תשחק מול מערב אחר אבל לא פחות קשה כאשר גם אם קונלי בריא והכל מסתדר אין להם סגל שעולה ברמת הכישרון על רוב הקבוצות שהזכרתי.למעט הקליפרס והספרס שככל הנראה יצללו מטה לא מעט קבוצות בתחתית התחזקו ולדעתי לפחות אחת מהן תפרוץ השנה (ניו אורלינס, מינסוטה, הפליקנס עשו כמה מהלכים יפים וכך גם ממפיס).

    1. יוטה קבוצה עם המשכיות ואימון טוב. זה עוזר לה לפתוח את העונה בצורה טובה. אם היא הייתה יודעת לסיים את העונה הקודמת כמו שהתחילה, היא הייתה זוכה באליפות. אני מסכים איתך שברמת הכשרון צפוף אבל, יש קבוצות מדהימות כמו למשל פורטלנד שלא יודעות להביא את זה לכדי ביטוי. אני גם לא מאמין בממפיס וגולדן סטייט תלויים מאוד בבריאות של הצוות. אני רואה שם יותר מידי פוטנציאל לאכזבה.

      1. ליוטה יש המשכיות, אך המשכיות לא תמיד שווה הצלחה. אם הם הופכים לצפוים זה יכול להזיק. שנה שעברה הם שינו כמה דברים וההבאה של קונלי כששיחק ושל קלארקסון שינתה את הצורה בה היא שיחקה כקבוצה. הם הפכו לקבוצה שמיידה כדורים מבחוץ אחרי הנעת כדור ומשחקת המון במעבר. יש שם מספיק כישרון כך שאני די סמוך שסיכויהם ל-1-6 גבוהים. אבל אם נדבר רגע על גולדן סטייט, שנה שעברה כשקרי וגרין היו על המגרש זו היתה קבוצת עילית. הבעיה היא שהם הביאו שחקן כמו אוברה שלא מתאים לשיטה והכריחו את הפיתוח של ג'יימס וויסמן שלא עבר מחנה אימונים עם חבריו ומשחק סגנון אחר לחלוטין. השנה הם מלאו את השורות בקלעים ושומרים, בחרו כמה רוקיז טובים והם נראים מוכנים לליגה גם לפני שקליי חוזר. אני אהיה מופתע אם הווריורס לא יהיו במרחק נגיעה מהפלייאוף עד מחצית העונה ולא יתנו דחיפה קדימה אחרי חזרתו של קליי. אני מסכים שפציעות יכולות להרוס, אך גם יוטה בסכנה כזו. הם נשענים המון על מיצ'ל ופציעה שלו היא חדשות רעות.

      1. יאיר זו הייתה האופציה האידאלית לפני שנתיים לא שהוא מקבל 200 מליון, גובר לא כוכב אפילו לא קרוב ונתנו לו משכורת של סופרסטאר טעות איומה

          1. מאני בול… מביאים כמה שחקנים שיחד מחליפים את התרומה של גובר…
            סתם… זה לא בייסבול

            יוטה עשו את מה שצריך… רק היו צריכים לנהל משא ומתן או להתנות חלק מהמקס ביעדים שהם לא הגנתיים או הצלחה קבוצתית. אין לגובר שוק במחיר הזה אך אילו היה מרוויח כמעט מקס היה לו שוק לא רע. לגבי העניין של שוק קטן,זה לא תמיד נכון. שחקן שמקבל סופר מקס מסנדל אותך. חייבת להיות אמונה שהוא עוגן שבונים סביבו. ובזה זה לא עד כדי כך שונה מקבוצת שוק גדול. ההבדל הוא שבטריידים יש יותר ביקוש לשווקים האטרקטיביים ואז אתה יכול להפליפ את החוזה בסטארים אחרים.

            1. ג’ון ליוטה יש בעיה הגנתית עצומה עם גובר והבנייה של ההגנה סביבו בעונה הסדירה שנראית נפלא ובפלייאוף כמו גבינת גאודה.
              .
              קווין סניידר גאון התקפי הוא הצליח להפוך קבוצה לא מוכשרת התקפית למפלצת התקפית והעלים לגמרי את המחסור בכשרון בצד הזה של המגרש, יוטה הציגה עונה שעברה התקפה היסטרית.
              האופנסיב רייטינג שלהם היה מדהים עונה שעברה גם בפלייאוף וזה שהם שיחקו מול קבוצת הגנה פנטסטיות בדמות הקליפרס וממפיס, הבעיה זה ההגנה המחפירה עונה אחר עונה. גובר לדעתי הוא נטל בשני צדדי המגרש וזה אנחנו רואים עונה אחרי עונה.

              הוא טוב בהגנת דרופ דאון וזהו לא מסוגל לשמור על שלשנים או על סנטרים פיזיים וחזקים עם סקילס, או על סנטרים זריזים עם קליעה שפשוט מוציאים אותו מהצבע. ברגע שהביאו לו את המקס הסיכוי של הקבוצה הזאת להטריד אותו (אפילו בשביל בחירות) ואז להוסיף אותם ולקנות סופרסטאר או אולסטאר סורר ולעשות משהו משמעותי נגמר.

            2. סתם קומבינציה שעולה לי בראש בועט את גובר בשביל שני בחירות דראפט, ואז מטריד את קונלי ועד 8-9 בחירות דראפט ראשונות בשביל הארדן (6 בחירות ראשונות 3 החלפת בחירות). הארדן ליד מיטצל זה כבר קבוצה לאליפות בטח אם מאמן כמו סניידר

            3. אחרי זה מנסה לפטם את פרסטי עם שני בחירות דראפט סיבוב שני וקלארקסון על לו דורט (מוכר לו שיתווסף כשרון התקפי) ואז יש לך קבוצה שמחזיקה בקו האחורי הטוב בליגה בשני מידי המגרש הארדן מיטצל אוניל ולו דורט כמות הקומבינציות שאפשר לבצע בהרכב הזה סביבם מטורפת.

            4. אהה כן כי יוסטון הייתה קונה את זה ואיך בדיוק היו עושים טרייד על הארדן בלי שגובר יחתום על אותו חוזה מקס רק אלוהים יודע. בקיצור אין לך מושג איך היית מחזק את יוטה בלי להחתים את גובר

            5. טרייד על גובר שהחוזה שלו סחיר הרבה יותר קל והחוזה של גובר היה סחיר בתחילת עונה שעברה.
              .
              יוסטון קיבלה טרייד פחות טוב אם פחות בחירות דראפט ראשונות של קבוצה אם יותר כשרון אז ברור שהיא תקבל את הטרייד הזה, זה הצעה טובה משמעותית . אם לא הייתה כזה מריר ומנסה לפסול כל דבר שאני אומר הייתה קולט את זה, בכל מקרה אני לא ממשיך את הדיון איתך.

            6. וכמובן שהטריד על גובר היה אמור לקרות כבר לפני שנתיים שיש לו שנתיים בחוזה, אם על קפלה שילמו את טרנר בחירת דראפט ראשונה ובחירת דראפט סיבוב שני + טרנר על גוברט היו משלמים במינימום 2 בחירות דראפט בטח שיש לו שנתיים בחוזה נוח, לדעתי גם אם שנה אחת היו מביאים עליו 2 בחירות דראפט ואם זאת גם עם בחירת דראפט אחת+ אחת שנייה ההצעה טובה משמעותית מזאת של ברוקלין. מקבלת יותר בחירות דראפט מקבוצה פחות כשרונית על הנייר, וחוזה נגמר בדמות קונלי.

            7. העיקר שאתה אף פעם לא יורד לפסים אישיים ("הבנת הנקרא מריר זה אדם שלא יודע את הערך האמיתי של גובר בטריידים")
              .
              תגיד מה זה הטרייד הזה על קפלה שאתה מתכוון? היה עליו טרייד על אוון טרנר או משהו? מציע שתביא את המקור לטרייד על קפלה.
              .
              הערך של גובר היה גבוהה יותר לפני שנתיים? על סמך בדיוק אתה אומר את זה?
              .
              ובתור אדם מריר אומר עוד פעם שאין לך מושג

            8. ניסני בחייאת תפסיק לחפש דווקא ברוך צודק היו צריכים להיפטר מגובר לפני 3 שנים. אז היה לו חוזה יותר נמוך וערך גבוה. עכשיו עם חוזה כזה קשה להטרידו.
              40 מיליון לנגר

            9. נו אז תציע משהו אחד שהיה שם את הג׳אז בפוזיציה טובה יותר. ולא איזה טרייד הזוי שיוצא מנקודת הנחה שאנשים אחרים מטומטמים. משהו אמיתי שבאמת יש לו סיכוי לעבור

            10. ניסני זה שאנשים בnba מפגרים זה לא הנחה זה עובדה😎 אז תמיד אפשר לקחת את זה כעובדה

            11. אוי שמעון זה קשה אני אפרט, את המרירות הרווחת ביוקר חגי דרך אגב.
              .
              נתחיל בטרייד הראשון על גוברט .
              לגוברט אין ערך שיש לו חוזה של 40 מליון שמסנדל קבוצה ואף אחד לא יגע בו, לעומת זאת שהוא מקבל 20 מליון אם שנה לחוזה או שנתיים זה הרבה יותר אטרקטיבי, ויש לזכור גוברט זה שחקן של 16 נקודות של 67 אחוז אפקטיבי ושחקן ההגנה של העונה שנתיים רצוף היה בתחילת עונת 2019-2020+ חמישייה שלישית פעמיים ובטוף של כל דירוג אפשרי (ששמים אותו בין מקומות 15-30 בליגה) . קלינט קפלה היה שחקן פצוע שירד לו הערך ביוסטון אחרי שווסטברוק היה צריך את הצבע וגילו שהארדן לא צריך אותו (קלע בבידודים יעיל יותר), בכל מקרה אטלנטה העבירה את טרנר בחירת דראפט ראשונה ובחירת דראפט שנייה בשביל קפלה והגופה של נאנה להשלמת שכר (ששוחרר מייד) באותה תקופה בטרייד מרובע
              https://www.google.com/amp/s/www.si.com/.amp/nba/2020/02/05/clint-capela-traded-robert-covington-four-team-deal
              יש לציין שגוברט וקאפלה על חוזה דומה (הבדל של 4-5 מליון) מכאן מגיעים למסקנה הפשוטה שגוברט שווה יותר מקפלה וכשמסתכלים על הערך ששילמו של קפלה אפשר להניח מה המינימום שהיו משלמים על גוברט.
              .
              עכשיו לטרייד השני מנקודת מוצא שליוטה יש הרבה יותר בחירות דראפט בגלל הטרייד על גוברט.
              יוסטון קיבלו על הארדן את הגופה של אולדיפו (שבקושי שיחק בשנים האחרונות ורק חזר מפציעה+ 3 בחירות דראפט ראשונות ו4 החלפת בחירות, יוטה היו מציעים 5 בחירות ראשונות (ה3 שלהם+ השניים שקיבלו באותו טרייד על גוברט)+ 3 החלפת בחירות+ קונלי שהוא חוזה נגמר (שהיה בכיף אפשר למכור אותו בשביל בחירה ראשונה נוספת), זה טרייד והצעה טובה משמעותית ממה שברוקלין שילמה על הארדן ואין מצב בעולם שיוסטון לא לוקחת אותה.

              . מה שמצחיק שכל אדם בעולם היה מקבל הצעה גבוהה יותר על כל דבר אוטו שחקן מנייה… וגם לוקח את ההצעות הטובות יותר (אם הסכים להצעה נמוכה יותר כמובן).
              הפוזיציה שהייתה נוצרת ביוטה זה קבוצה עם הארדן ומיטצל במקום קונלי וגוברט קבוצה עם תקרה גבוהה משמעותית.
              .
              עכשיו עושים טרייד על קלארסון ו2 בחירות דראפט שניות שמפציץ בלי הפסקה עם קרוב ל20 נקודות ב52 % אפקטיבי וזה כשחקן יוצר תמורת לו דורט ( ופרסטי כמו הינקי רק מחפש בחירות וכשרון התקפי), ואתה מקבל סופר קונטנדרית עם הארדן מיטצל אוניל ולו דורט בקו האחורי.
              .
              ככה אדם פשוט עושה עבודה טובה יותר משמעותית מהGM של יוטה ושם אותה בפוזיציה לאליפות על ידי ואני מדגיש הצעת הטריידים הטובים והגיוניים ביותר ומנקודת הנחה שGM מתחרה ייקח את ההצעה הטובה ביותר ולא מנקודת הנחה שאנשים אחרים מטומטים.

            12. בדיוק כמו שחשבתי – אין לכם מושג מה הייתם מציעים במקום. העיקר לזרוק הערות על הטמטום של ההחתמה בלי שום גיבוי לזה. תגיד לא נמאס לך מהפקה פקה הזה?

            13. * 5 בחירות ראשונות (3 שלהם שניים מהטרייד של גוברט) + 4 החלפת בחירות וקונלי.

            14. אז תן לי רגע להבין ברוך. מה שאתה אומר הוא שגובר שווה בחירת סיבוב ראשון מוגנת לוטרי (כי זה מה שהייתה הבחירה שאטלנטה נתנה על קפלה – זו הייתה בחירת דרפאט שהם קיבלו מהנטס תמורת טוריאן פרינס) ועם זה הם באים ליוסטון ועושים טרייד על הארדן בנוסף לכל הבחירות שלהם. הבנתי אותך נכון?

            15. גוברט שווה יותר מקפלה אני חושב שהסברתי את זה מצויין מה שנתנו על קפלה זה בחירת סיבוב ראשון+ טרנר, על גוברט המו מביאים שני בחירות דראפט, ועם כל זה+ קונלי היו באים לרוקטס

            16. לא יודע על סמך מה אתה מבסס את ה2 בחירות אבל נזרום איתך בסדר? אז מה שאתה מצליח להוציא על גובר אלו 2 בחירות סיבוב ראשון מוגנות לוטרי כן? תענה כדי להיות ברור. על שחקן ההגנה של העונה אתה מצליח להוציא 2 בחירות סיבוב ראשון מוגנות לוטרי ובוחר שחקנים בסדר הגודל של נניח קול אנטוני סאדיק ביי ג'יידן מקדניאל ודרומה. עכשיו במחיר הזה פורטלנד שילמו על קובינקטון אם אני לא טועה. אז זה בערך סדר הגודל של מה שאתה מצליח להוציא על גובר?
              .
              ואני לא מבין למה אתה מדגיש את טרנר כל הזמן אתה יודע שמדובר על אוון טרנר כן? לא על מיילס.. בקיצור ממה שאני מבין ממך אתה היית מצליח להוציא על גובר
              .
              בלי קשר כל קבוצה שהיא במעמד של יוטה פחות או יותר הייתה יכולה להציע את מה שאתה אומר על הארדן – זה כולל את דנבר מלווקי הסאנס ועוד אז למה הן לא הציעו את זה והאם גם הקבוצות הללו מטומטמות? וכמובן שגם קבוצות בסדר גודל של מינוסוטה פורטלנד וכו'. מה עליהן אתה אומר?

            17. ועוד משהו. בעצם הג'אז עד שהם מנחיתים את הארדן – לא תחרותיים ואם הם לא מצליחים להנחית את הארדן.. אז אולי מיצ'ל לא חותם על הארכת חוזה? הממ

            18. * המינימום שאתה מוציא מגובר זה שני בחירות דראפט. אפשר כמובן יותר אבל שמתי רף מינימום.
              .
              הארדן רצה לעבור לקבוצה שמוכנה ויכולה להילחם על אליפות, זה מוציא את מינסוטה… מחוץ לתחום.
              בקשר לקבוצות האחרות לא הציעו אותם זה קשור לשלוש דברים, הראשונה זה הטימליין והתאמה של הקבוצה זה מוציא את פיניקס ודנבר מחוץ לתחום
              והשנייה זה נכסים, צריך מילווק נתנה אותו מחיר על הולידיי שלא הייתה מחוץ לתחום, אותו דבר פורטלנד שלא היה לה אותה כמות נכסים (הם נתנו לא מעט נכסים כספי על שחקנים משלימים) ויש להם עמדת גארד מלאה.
              .
              ואז נשאר 3 מועמדות יוטה ברוקלין ופילי, וליוטה יש מספר נכסים גדול משמעותי להביא על הארדן, קפיש?

            19. חייב לציין שאחד הדברים הכי כיפיים בדיונים הללו זה לראות אותך מתפתל ולא מוכן להודות בטעיות שאתה רושם אבל בוא נמשיך.
              .
              לא הבנתי למה דנבר/ פיניקס לא בטיימליין/ הוא לא מתאים לקבוצה. וחוץ מזה אם אני לא טועה לא אתה זה שאומר שלא משנה מה מביאים סופרסטר גם אם הוא לא יושב בול על הקבוצה?
              .
              ולגבי פורטלנד ומלווקי אילו נכסים היו חסריים להם? היה להם בגדול את כל הבחירות שלהם והיו יכולים להוציא לא מעט על השחקנים שכבר יש להם בקבוצה (נניח מידלטון או מקולום) אז הטענות שלך לא מדוייקות בלשון המעטה. אני חושב שראוי שתדייק אותם אם אתה מתיימר להיות בעל מושג.

            20. תבדוק מה מילווקי שילמו על הולידיי כמה חודשים לפני, תבדוק מה שילמו על קובניגטון… לגבי השטות השנייה שרשמת הוצאת את דבריי מהקשרם בשני המקרים.
              ״ נתחיל בטרייד הראשון על גוברט .
              לגוברט אין ערך שיש לו חוזה של 40 מליון שמסנדל קבוצה ואף אחד לא יגע בו, לעומת זאת שהוא מקבל 20 מליון אם שנה לחוזה או שנתיים זה הרבה יותר אטרקטיבי, ויש לזכור גוברט זה שחקן של 16 נקודות של 67 אחוז אפקטיבי ושחקן ההגנה של העונה שנתיים רצוף היה בתחילת עונת 2019-2020+ חמישייה שלישית פעמיים ובטוף של כל דירוג אפשרי (ששמים אותו בין מקומות 15-30 בליגה) . קלינט קפלה היה שחקן פצוע שירד לו הערך ביוסטון אחרי שווסטברוק היה צריך את הצבע וגילו שהארדן לא צריך אותו (קלע בבידודים יעיל יותר), בכל מקרה אטלנטה העבירה את טרנר בחירת דראפט ראשונה ובחירת דראפט שנייה בשביל קפלה והגופה של נאנה להשלמת שכר (ששוחרר מייד) באותה תקופה בטרייד מרובע
              https://www.google.com/amp/s/www.si.com/.amp/nba/2020/02/05/clint-capela-traded-robert-covington-four-team-deal
              יש לציין שגוברט וקאפלה על חוזה דומה (הבדל של 4-5 מליון מכאן מגיעים למסקנה הפשוטה שגוברט שווה יותר מקפלה וכשמסתכלים על הערך ששילמו של קפלה אפשר להניח מה המינימום שהיו משלמים על גוברט.״

            21. טוב הגעת לקטע שאתה עושה העתק הדבק על עצמך. אני חושב שאפשר להכריז על כך שברוך מסתובב במכונה יותר מהסביבון שטריי עשה לאולדריג'. בקיצור אין לך מה לענות על זה נכון? אגב אתה יודע מי זה הטרנר שהועבר בטרייד ההוא כן?

            22. ציפיתי שתקלוט את המילה מינימום, אבל לא משנה די מאכזב אגל לא כל כך מפתיע.

            23. אתה מאוכזב ממני ברוך? תרצה לדבר על זה? אני חושב שכאשר רגשות כאלו מגיעים חשוב לשתף ולא להישאר איתם לבד.

            24. ג'ון בראש ובראשונה לשחק איתו צ'יקן, אני לא מאמין שיש קבוצת שהייתה נותנת לו חוזה כזה, ואם כן היא גם הייתה מוכנה לעשות עליו טרייד משתלם.

              אני אישית פחות מתחבר לשחקן בסגנון של גובר, שלדעתי למרות שיש לו יכולות מדהימות, הוא קצת לא מתאים לתקופה. אז קשה לחשוב על טרייד יצירתי. אבל לי זה מרגיש שיוטה יותר מידי זמן דורכת במקום, יש עניין להיות תחרותי, ויש את הזמן שצריך להמר.

              למשל קבוצה כמו וושינגטון (חסרת נכסים יודע), אולי הייתה מציעה הצעה מעניינת.

              אבל בראש ובראשונה פשוט להחתים על חוזה יותר שפוי.

            25. חגי אתה מתעקש לא להבין בגלל שזה אני אז אני אסביר את זה בבדידים.
              .
              בקשר להתאמה לקבוצות לדנבר ולסאנס יש סגל צעיר וכשרוני שחלקו רק חתם על הארכת חוזה או נכנס להארכת חוזה בשנים הקרובות, יש להם כשרון גדול ובפער מיוטה אם לא ראו סיבה ללזרוק את כך הנכסים על הארדן (אני לא אומר אח זה נכון או לא בכוונה במקרה של הסאנס אלא רק מה קרה) , אני לא מדבר על כך שיוקיץ והארדן לא יכול לעבוד.
              .
              פורטלנד אין להם מספיק נכסים הם הוציאו על קובניגטון וצריך לזכור את הרצון של יוסטון להיות קבוצה תחתית (אין שום סיבה לקחת את מקולם שישים אותם בתחתית אבל לא בתחתית מספיק) ,ומהצד של פורטלנד הארדן ולילארד גם הם יתקשו לעבוד ביחד.
              .
              מילווקי שרפו אותם כמות נכסים על הולידיי לפני ולא היו בתמונה אותו דבר לייקרס קליפרס…
              .
              נוצר מצב שהיה תחרות בין שני קבוצות פילי וברוקלין אתה יכול לשאול אותי גם למה קבוצות אחרות לא הציעו אם אתה מתקשה אבל תנסה לקלוט לבד אם לא תצליח אני אסביר לך שוב,
              יוטה במקרה שהייתה בועטת את גובר (ואני אומר רק לגבי המינימום שהייתה מקבלת) היה לה הכי ההרבה נכסים בפער ויוסטון הייתה לוקחת את הטרייד הטוב ביותר (של יוטה במקרה הזה).
              .
              2. מיטצל היה חותם הארכת חוזה בגלל שאין צעיר שיוותר על הארכת המקס הראשונה שלו ולא משנה כמה הקבוצה שלו מסריחה, לא לעשות את זה סיכון כלכלי גדול מדי.
              .

            26. אז הארדן לא מתאים לשחק ליד דיים ויוקיץ' אבל כן מתאים לשחק ליד מיצ'ל. נכון. והקבוצות הללו היו אמורות לשמור את הנכסים שלהם להארדן במקום להוציא אותם על השחקנים שהם הוציאו לא?
              אני אקח איתי את ה"לא זקוקים להארדן" מכאן והלאה מכיוון שיש שם "סגל כשרוני". איך אמר שמש למודלה "אתה הולך לאכול אצלי הרבה חצץ"

          2. חביבי אתה נכנס למכבסה חזק וחזק יותר וזה, ואני באמת מרחם עלייך לא ידעתי יש לי כל כך הרבה נדלן אצלך. הנסיון לקחת משפט ולהתייחס רק עליו ולהוציא את הטענה מהקשרם מגוכח, יש לך גם עניין של דחיפת מילים והנסיון להיות צודק די עלוב ולשאול שאלות מפגרות פעם אחר פעם ולשנות את הטענה, הראתי לך טוב מאוד איך בונים קבוצה טוב יותר.
            .
            אני לא אמרתי שהקבוצות היו צריכות לשמור את הנכסים אלה מה שהם עשו בפועל , כתבתי שהם לא ראו סיבה לזרוק את הנכסים, אתה שינית ללא זקוקות להארדן זה לא דיו.

            1. ברוך חצץ טעים לך? אתה יודע בפוזיציה שלך לבוא עם פוזת הנדלן מוציא אותך מראש בקיר לפאטת. אף אחד לא הוציא את הדברים שלך מהקשרם, אתה רשמת את השטויות שלך תוך כדי ירידה לפסים אישיים בלי סוף. אתה מתחפר יותר מאוטו בדיונה ומתפתל יותר מאורי כדורי. אין לך מושג והטיעונים שלך לא מחזיקים מים. בקיצור תודה שטעית, שאתה חסר מושג ותפסיק עם כל ה:https://youtu.be/qIYZMBat7BQ?t=139

  12. תודה רבה יאיר.
    לא חיזקו יותר מידי את הספסל היו צריכים לחזק יותר.
    יסימו בעונה הסדירה טופ 3 במערב ובפלייאוף התקרה זה גמר המערב.

  13. סיבוב שני והביתה
    זכו בגניבה של הדרפאט עם גארד באטלר, האיש שלי בדראפט. שחקן שהוא כל מה שאתה רוצה בגארד מודרני כולל קליעה חלומית והגנה טובה. מקווה שסניידר יכניס אותו לרוטציה במהרה

    1. כן. התבאסתי שהתדרדר…. לביילור יצא שם של מכללה שמקלה\מחליקה עניינים רפואיים. אבל עצם זה שקראו לי לבדיקות בדיוק בתקופה שכולם היו במחנות וקומביינים פגעה בו קשה. לפני, ראיתי אותו חופשי נע בין 12-21. אחרי זה הוא ממש התרסק. הפחד של קבוצה ששחקן יתמוטט על המגרש מול האוהדים הוא חזק.
      בכל מקרה הועדה ניקתה אותו וליוטה לא היה מה להפסיד. מדובר על מנהיג אמיתי שבמינימום סוגר לך את החמישייה השנייה ובמקסימום הוא רכז פותח בליגה. הוא לא סופר אתלט מהזן המוראנטי או ווסטברוקי, או מהיר כמו קונלי הצעיר אבל הוא אתלט NBA טוב, רק בן 21 עם קליעה נהדרת ויכולת ניהול משחק ומנהיגות שאפשר לחלום עליהם.

  14. מה שהיה הוא מה שיהיה. קבוצה מצויינת היתה שם וכזו גם תהיה השנה.
    מה שלא היה שם עד השנה גם לא יהיה שם השנה. לאליפות הם לא היו קרובים, והקבוצה הזו (השלד הזה) גם לא תיקח. ואין בזה טיפת ביקורת, קבוצה מעולה שנבנתה מצויין.

    מיטצ'ל שחקן עצום. אבל התקרה שלו כבר די ברורה – הוא כבר לא יגיע לאשלון הממש עליון של הליגה ובלי שחקן מהאשלון הזה אין מה לדבר על יותר מגמר איזורי (ושוב – מבלי לקחת כלום ממנו או מיוטה – יופי של שחקן ויופי של קבוצה וגם סיבוב שני זה בסך הכל הישג טוב).

            1. מיצל היה פצוע כמו שלברון אמביד וכולם היו פצועים חחחח
              והם הפסידו לקליפרס בלי קאווי

            2. קוואי יצא שהסדרה היתה ב2-2 ובלי קונלי הם הפסידו 2 משחקים לקליפרס.
              עוד קבוצה שהפסידה 2 משחקים לקליפרס בלי קוואי: פיניקס.

      1. אגב, כל מי שמתמש פה בכינוי 'שקסע' ללברון – מה הקשר? שקסע זה ממש לא קללה, בערך 50 אחוז מאוכלוסיית העולם עונה להגדרה הזו.

        1. אני חושב שזה מלשון שיקוץ, שזה היה הכינוי המקורי, עם הזמן זה הפך לשיקצה(על משקל שיקסע). דווקא אחלה מילה, צריך להוסיף את זה לשפה העברית.

    1. אתה לא יכול לזכות באליפות עם שחקן אחד כוכב ככל שיהיה(חוץ מנוביצקי)ולא ברור לי העניין שהתקרה של מיצל ברורה. מיצל הביא 2 פליאופים מצויינים ותוסיף לו שחקן איכותי לידו והשמיים הם הגבול.הוא לא שונה מלילארד למשל.

        1. ווייד ודייויס הם דווקא שני שחקנים שלדעתי כן שייכים לטופ אשלון, ככה שדי דבילי להציג אותם כ'עוזרים' – הם רמה מעל מיטשל.
          אין לי הגדרה מוחלטת למי נמצא בלבל הזה – אולי אם שחקן נחשב באיזה שהוא שלב כטופ 5 בליגה אז הוא שם? לא יודע, אין לי משהו יותר מדוייק מעבר למבחן העין.

      1. ברור שאי אפשר לזכות רק עם שחקן אחד. אבל אפשר לזכות רק אם השחקן הכי טוב שלך נמצא בלבל הכי גבוה שיש. יאניס, לברון, דוראנט, קארי, כאלו. מיטשל תותח אבל הוא לא שם. ולמי שקופצת לו עכשיו על הלשון 'דטרויט' אז תזכרו שזו דוגמא ייחודית – אולי הפעם היחידה בהסטוריה המודרנית (שנות ה70-60 גדול עלי) שקבוצה זכתה באליפות בלי שחקן היסטורי שמוביל אותה.

        1. למה החלטת שלברון כן ומיצל לא? מה לברון עשה בלי סטארים לצידו?
          עם הסגל של מיצל הוא היה מטריד את כולם😎
          מיצל נתן פלייאופים מדהימים הרבה יוצר מהשיקצה.
          גם הצוות מסביב ליאניס הרבה יוצר טוב ממה שיש למיצל. אין שם אפילו מישהו ברמה של מידלטון.
          אין הרבה הבדל בין שחקני טופ 5 לטופ 20. ההבדל הגדול נובע מהצוות שמסביבם. הטופ 5 שאתה קורא לו דוראנט סטף ואלו תראה מי משחק איתם שליד מיצל ישחקו שחקנים ברמה של הארדן קיירי סטף וקליי גם הוא יזכה בטבעות…

          1. שמעון, קשה להתווכח איתך כי אתה פולט כל כך הרבה שטויות בכזו החלטיות שאני לא יודע אפילו איפה להתחיל, מזה שטענת שמיטשל עדיף על לברון? או מהסיבה שהבאת לזה ( כי היי, הוא עשה פלייאופים מדהימים!), או בזה שאתה אומר שאין הבדל בין שחקן טופ 5 (דוראנט, יכניס, קוואי) לשחקן טופ 20 ( באולר, קייגי, כריס פול), או בזה שהרגע קראת לסגל של יוטה "כלום". מאיפה אפילו מתחילים כאן?

            1. יאניס , באטלר קיירי

            2. מיצל הרבה יותר טוב מלברון.
              ה20 זה ביטוי זה יכול להיות גם 16 נו הבנת את הכוונה שלי.
              מיצל הראה שהוא יכול לסחוב קבוצה לבד הרבה יותר מדוראנט….

      2. יניב, אתה צודק שמיטשל לא שונה מלילארד – גם לילארד לא באשלון הזה. שניהם לדוגמא לא טופ 6-7 בליגה (לדעתי גם לא טופ 10, אגב). זו בדיוק הדוגמא המצויינת לשחקן שהוא מחד עצום, ומאידך מעולם לא קפץ לטופ אשלון.

        1. לא מסכים איתך.למשל תיקח את הדוגמאות שנתנו פה תשלב אותם ביחד ויש לך מפלצת.בק קורט של מיצל ולילארד ואין הרבה קבוצות שיכולות לעשות משהו נגדם.
          או דוגמא הפוכה לקחת את דיוויס,מה הוא עשה בניו אורלינס? לא יותר מדי.תוסיף אותו למיצל או לליארד ובתור צמד הם מפחידים.
          יש עוד מלא דוגמאות למשל אמביד או אפילו טייטום שלך.
          רוצה לומר שקשה לשפוט את מיצל עד שלא יעמידו לו כוכב שני שלפחות שווה לו ביכולת.אני מאוד התרשמתי מה2 פליאופים האחרונים שלו ולי הוא הוכיח שבתנאים הנכונים הוא בהחלט יכול להוביל קבוצה לאליפות

          1. לשחק בכאילו סופר-טימס זה קל אבל בפועל זה ממש לא תמיד עובד. להיפך. באותה מידה אפשר לומר "היי אם נשים את קאזינס בשיאו עם דייויס ונוסיף רכז אדיר כמו הולידי הם לוקחים אליפות בהליכה", או "וואו מה יקרה עם ניקח את הארדן 2020 (יש מצב השחקן הכי טוב בעולם) ונצרף אליו את מכונת הטריפל דאבלים איך יוצרים דבר כזה?!?" או "לך תשמור על קבוצה עם ג'ורג' וקוואי! " "אמביד ובאטלר (וטוביאס וסימונס)!" הצימודים האלו קוראים המון ולרוב לא מביאים אליפויות.

            1. דיים כנראה בסוף העשירייה, מיטשל ממש לא. את מי מהבאים הוא עוקף לדעתך? לוקה, לברון, דייויס, דוראנט הארדן, יאניס, קארי, קוואי, יוקיץ', אמביד? יודע מה, גם דיים לא עדיף על אף אחד מאלו וגם הוא לא טופ 10 אצלי.

            2. טופ 10 זה מצב של סיטואציה יש,20 שחקנים בליגה שהם טופ 10 והם משתנים בכל רגע. קאווי לפני שנתיים היה טופ 1 מה פתאום הוא נחלש?
              חוץ מלוקה מיצל לא נופל מאף אחד שם.
              נגיד כזה דבר אם אתה מוציא את מיצל ומכניס אחד מהחברה שציינת שם במקומו יוטה עושים יותר בפלייאוף? לדעתי ממש לא כולל דוראנט.
              דוראנט הוא השחקן הכי טוב בעולם שהוא מוקף כוכבים בוא הכוכב בין כל הכוכבים כי הוא קלעי מטורף אז הוא מקבל כדורים בספוטים שלו וקולע אותם. שיש לי קבוצת כוכבים דוראנט הוא הבחירה ה1 שלי.
              אבל בקבוצה כמו יוטה אם דוראנט מחליף את מיצל הוא ישיג שם פחות עם מיצל. על לברון אני בכלל לא מדבר שלדעתי הוא יתרסק עם יוטה והוא ממש לא טופ 5 ולא טופ 10 כבר.
              הארדן ישיג מה שמיצל השיג לוקה גם אולי טיפה יותר.

  15. הסיפור של יוטה הוא ההגנה (והיכולת קליעה פסיכית של הקליפרס) שאפשרה לקליפרס לקלוע 70 שלשות במשחקים 3 -7 (במצטבר) ב-46% אדירים.
    .
    להזכיר –
    מול הקליפרס עם קאוויי בריא התוצאה הייתה שוויון 2.
    מה שהפך את הסדרה זה שהקליפרס זיהו את נק' החולשה בהגנה של יוטה,
    והם ניצלו את חולשה זו (תוך ניצול יכולת קליעה יוצאת דופן מצד כמה שחקנים מפתיעים) פעם אחר פעם.
    .
    היה ויצליחו להמשיך עם מה שעבד היטב (התקפה שמנצלת את מיצ'ל בשביל להגיע להמון מבטים טובים מטווח ה-3),
    ויצליחו לחזק את החולשות היחסיות (להעלות הרכבים שמתמודדים טוב יותר מול התקפה גרסת הקליפרס של ג'ורג'),
    אז הם בהחלט יכולים גם העונה להיות גורם משמעותי במערב.
    .
    סימני השאלה הם האם יש להם הילוך נוסף עליו הם יכולים להעביר בעקבות שכר הלימוד בפלייאוף האחרון?
    הם רודי גיי זה חיזוק מספק?
    האם קונלי יכול להמשיך לתת תפוקה של רכז פותח משמעותי בליגה?
    .
    התשובה (הלא מתחייבת שלי) היא "אני בספק".
    אני סקפטי בנוגע ליכולת של קונלי (בעיקר בתחום יצירת מצבי הקליעה) בהתקפה ושל גיי (כבר לא ילד, הבחור) בהגנה.
    ההימור שלי?
    יעשו פלייאוף, אבל ללא ביתיות.
    .
    תודה, יאיר.

  16. בס"ד
    תודה רבה.
    אולי יעשו את הצעד הנוסף קדימה, אבל צריכים הרבה מזל. או שחקן יוצר נוסף.
    לא בטוח שקלאקרסון למשל יחזור על הפלייאוף האחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט