היינו כחולמים – פריוויו 2021-22: ניו יורק ניקס / דובי עופר

Logo for New York Knicks free image download

תחושה מוזרה, לפתוח את כתיבת הקדימון לעונה בלי להכין מראש את הגיף של שלושת אוהדי הניקס עם שקיות הנייר ביציע. אבל מה אתם יודעים, מסתמן שהניקס שלי יהיו תחרותיים זו השנה השנייה ברציפות. בסוף, חס וחלילה, עוד נתרגל.

אולם: מדיסון סקוור גארדן, MSG. ההיכל העגול בלב מנהטן מארח מזה 53 שנים משחקי כדורסל והוקי, תחרויות אגרוף, הופעות ומה לא, ו-41 פעם בעונה מתמלא ב-19,763 ניו יורקרים שבאים לראות ולהיראות, וכל כך התגעגעו לצפות בניקס שתעלה לפרקט בלי להיות ללעג וקלס. אווירת הפלייאוף בגארדן בעונה שעברה השאירה טעם טוב והראתה שוב כמה חשובה הניקס התחרותית לליגה. מי ששכח ייזכר ב-25 בדצמבר, כשפאק טריי יאנג יחזור לביקור בזירת הפשע.

זה למה:

ואז הבנזונה נפרד. אי אפשר לא לאהוב אותו, באותה מידה ששונאים.

טוב יאללה, מים מתחת לגשר. ניפגש בחג המולד.

מאמן: תומאס ג'וזף, טום, ת'יבודו ג'וניור, שנה שנייה על הקווים, מאזן 31-41 ומקום רביעי במזרח בעונתו הראשונה, והדחה בסיבוב הראשון, ר' למעלה. על החזרת הניקס לרלוונטיות קיבל ת'יבודו את תואר מאמן העונה, הראוי כל כך.

מי שכונה הקצב קיבל בניו יורק קבוצה שהייתה תערובת לא הומוגנית של צעירים עם פוטנציאל מגוון, ותיקים שימיהם הטובים מאחוריהם, ג'וליוס רנדל אחד ואפס ציפיות. ת'יבס הצליח להביא ולהשאיר בקבוצה שחקנים כלבבו, יצר רוטציה קצרה וברורה שבה כל שחקן יודע את מקומו, הכתיר את רנדל למנהיג, עזר לבארט להתקדם עוד צעד לקראת אולסטאר עתידי, אולי, לקוויקלי לתרגל ניהול משחק, ולנואל לחזור לרלוונטיות. ת'יבס גם עשה שימוש מושכל בדרק רוז וגיבסון, והביא את הניקס לפלייאוף ממקום הרבה יותר גבוה מהצפוי, כשהיא אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה (ראשונה באחוזי קליעה של יריבות, אחוזים ומספר שלשות, רביעית בדפנסיב רייטינג). חשוב מזה – הניקס סיימו את העונה כיחידה מגובשת שתמשיך ברובה גם לעונה הנוכחית, הרבה מתוך הערכה למאמן.

רוחו של ת'יבודו השתקפה בליגת הקיץ, שם קיבלו שחקני הרוטציה דקות משמעותיות, והצעירים תורגלו כחלק בלתי נפרד מהקבוצה. היה יפה לראות את המאמן מגיע לצפות בכל משחקי הקבוצה בפגרה, ובתחילת המשחקים לא מוותר על מתן דגשים לשחקנים ספציפיים. בעונה הקרובה יצטרך להראות שהוא מסוגל להוביל קבוצה גם לריצת פלייאוף משמעותית, אחרי שקיבל בקיץ חיזוקים לנקודות שהיו חלשות.

Knicks' Immanuel Quickley details Year 2 expectations and harmonious  relationship with Tom Thibodeau – The Athletic
ת'יבס לא מוותר ל-IQ על שיעורי בית בחופש
gotta like him

נשיא: לאון רוז. גם השנה כמה מילים על האיש החזק במשרדי ה-MSG. רוז פתח את הקיץ עם קרוב ל-60 מיליון דולר פנויים ורוסטר נקי כמעט לחלוטין משחקנים מיותרים מצד אחד, וצורך במשהו כמו עשרה חוזים חדשים מהצד השני. הוא הצליח להחתים את רנדל על חוזה ארוך ומשתלם, להחזיר את רוז, ברקס ונואל על חוזים שפויים, ללהטט בבחירות דראפט ולהביא לת'יבודו את שני השחקנים שרצה, גריימס ומקברייד, אבל לא במקומות 19 ו-21 אלא 25 ו-36 הזולים, ואפילו קינח בבחירה מסקרנת במקום ה-58, ג'ריקו סימס. בהמשך הוחתם אוון פורנייה כתחליף במחיר קצת מופרז לרג'י בולוק שהלך להגדיל את מושבת הניקס בדאלאס (פורזינגיס, טימי ג'וניור, ברק, ניליקינה, ואפילו ג'ייסון קיד לבשו בעבר גופיות בצבע הנכון), וכמובן, במקום "אלפריד פייטון" השיג רוז את קמבה ווקר ב-18 מיליון לשנתיים במקום 74, המחיר המקורי של הרכז יליד הברונקס, והתודה לסם פרסטי מאוקלהומה. כקינוח הוחזר יקיר העיר והת'יבס טאג' ג'יבסון על חוזה נוח לשנתיים, וממש בסוף השבוע נחתך לוקה וילדוזה המיותר, כי לכל קבוצה קופץ מדי פעם הגל מקל, אבל רק החכמות יודעות מתי להפסיק את הבדיחה. ואנחנו, מבזק חדשות, חכמים. סאק איט.

Leon Rose's plan for Knicks front office with crucial 2020 NBA Draft coming
רוז מדסקס הופס עם סקוט פרי ה-GM, העזר כנגדו שהתחיל את המהפכה

העונה הקודמת: כאמור, מאזן 31-41, מקום רביעי במזרח, הדחה כואבת 4:1 בסיבוב הראשון ע"י פאק טריי הוקס, בסדרה שחשפה את כל נקודות התורפה של הניקס. כלומר, ספוילר, דלות התקפית פרימיטיבית, חוסר ניסיון ומחסור בקנים אמינים שייצרו כוח אש.

זו הייתה עונה שבה צמח ג'וליוס רנדל, בשנתו השנייה בקבוצה, למה שסימן כבר לפני כמה שנים שהוא מסוגל להיות, מנהיג ושחקן מרכזי בשני צדי המגרש. הן בלייקרס והן בניו אורלינס הראה רנדל שכאשר אין לידו כוכב נוסף, הוא מסוגל ומעונין לקחת צעד קדימה ולהוביל. רנדל לא הסתפק בפוזת מנהיג, אלא גם צמח במספרים ל-24 נק', שיא קריירה, 6 אס', כמעט כפול מממוצע הקריירה, 10.2 ריב', שיא קריירה, ועליה מטורפת באחוזים מחוץ לקשת, מ-27.7 ל-41, ב-5.5 זריקות. כל זה ב-37.6 דקות על הפרקט מדי ערב. בום! תואר השחקן המשתפר של העונה מעולם לא היה קל יותר לחלוקה.

למה דווקא? כי הם אומרים בפזמון אוהבים אותך ג'וליוס רנדל. תקשיבו טוב, זה בין השורות

לצדו של רנדל פרח הבן של רואן בארט, אר ג'יי, שבניגוד לחברו המקפץ אך פציע מדיוק שיחק את מלוא 72 המשחקים, 35 דקות מדי ערב. הקנדי הראה יכולות משופרות בהובלת כדור וקבלת החלטות, וניצוצות של מי שצפוי להיות המשנה לרנדל בשנים הקרובות. כשדריק רוז הגיע באמצע העונה לקדנציה שניה, ומוצלחת מהראשונה, הושלם הטריו המוביל של הניקס.

רג'י בולוק היה נוכחות משמעותית בהגנה ומחוץ לקשת, נואל חזר לחיים והראה יותר משמץ מפוטנציאל העוגן ההגנתי אתו נכנס לליגה, ברקס וגיבסון עלו מהספסל כשנקראו, קוויקלי עבר תחילתה של מטמורפוזה מקלעי בלבד לקומבו גארד, יו, טופין אכזב כצפוי, ונוקס נמחק כראוי. בתפקיד אורח בחמישייה – אלפריד פייטון. הניקס הלכו והשתפרו ככל שהתקדמה העונה, וקינחו בחודש אפריל נהדר של 4-11, שנתן להם את הבוסט לצאת מהבלאגן במרכז טבלת המזרח ליתרון ביתיות בפלייאוף. כל זה ללא מיטשל רובינסון הפצוע רוב הזמן ועם פייטון בעונה איומה בעמדת הרכז הפותח. בפלייאוף הגיעו ההוקס להצביע על נקודות החולשה בהתקפה הדלה של הניקס, ועל החללים בהגנה. לאון רוז צפה, רשם הערות ובקיץ יצא למקצה שיפורים.

Back again: The 2020-21 New York Knicks season preview, starring Tom  Thibodeau, Obi Toppin and a do-over - CBSSports.com
משלושה נשאר אחד, הנכון.
בולוק וניליקינה מקבלים את הנ"צ של דאלאס. רנדל מוודא דרכונים בתוקף

פגרת 2021

עזבו: רג'י בולוק (שחקן חופשי, לדאלאס), פרנק ניליקינה (כנ"ל), אלפריד פייטון (שחקן חופשי, חזר לפיניקס בניסיון להשלים קדנציה ולהתאושש). אוסטין ריברס שיחק רבע עונה והמשיך עם האוטובוס לדנבר ומייקל קיד גילכריסט עשה היי וביי בלי לשחק. כיום MKG הוא מנטור לצעירים מחוץ לפרקט.

הגיעו: קמבה ווקר (שחקן חופשי, אחרי ביי אאוט באוקלהומה, יקבל 18 מיליון בשנתיים), אוון פורנייה (שחקן חופשי, 73 מיליון ל-4 שנים), קוונטין גריימס (בחירה 25 בדראפט, התחיל בקנזס, נכנס לדראפט 2019 כשהיה בן 19, ביטל וחזר ליוסטון לשנתיים תחת קלווין סמפסון), רוקאס יוקובייטיס (בחירה 34 בדראפט, הפוטנציאל הליטאי יישאר באירופה, וישחק העונה תחת שאראס בברצלונה), מיילס, deuce, מקברייד (בחירה 36 מווסט וירג'יניה. רכז שת'יבודו היה חם עליו מאוד).

Knicks rookie Miles McBride knows the way to get on the court in New York  and he's showing it – The Athletic
מקברייד
לא רואים בתמונה, אבל ל-deuce יש ביצים של שור

הוחתמו מחדש: ג'וליוס רנדל, 117 מיליון לחמש שנים, החמישית אופציית שחקן, דריק רוז, 3 שנים 45 מ', השלישית אופציית קבוצה, אלק ברקס, 3 שנים 31 מ', השלישית אופציית קבוצה, נרלנס נואל, 3 שנים 30 מ', השלישית אופציית קבוצה, טאג' גיבסון, שנתיים, 10 מ'.

עוד נשארו: בארט, מיטשל רובינסון, נוקס וטופין.

ירד לנו מהפיירול בסוף העונה: דראם רול….. ג'ווווואאקייייםםם נוווואההה!!! והתודה לפיל ג'קסון. אוהבים אותך הרבה הו זן מאסטר.

ובחלוקה לעמדות:

PG: קמבה, רוז, קוויקלי/מקברייד,

SG: פורנייה, מקברייד/קוויקלי, גריימס,

SF: בארט, ברקס, (נוקס), בייקון,

PF: רנדל, טופין, ג'ריקו, יריחו, סימס כשלא יקפץ לשמיים במדי הווסטצ'סטר ניקס.

אתנחתא קומית – תראו מה מוצאים במקום ה-58 בדראפט. ליריחו אין המון כדורסל, אבל יש בהחלט המון רצון ועזוז, וב-1:43 הוא חוטף את הטבעת באף. כן, באף. לא יודע מה אתכם, אצלי הוא מוסט וולקאם

C: (רובינסון – פצוע), נואל, גיבסון.

חמישייה: קמבה, פורנייה, בארט, רנדל, נואל/רובינסון (כשיחזור).

The New York Knicks Starting Lineup Could Make Some Noise In The East Next  Season - Fadeaway World
יצאו קצת לא אסתטיים אבל אל תסתכלו בקנקנים

מה יהיה?

קודם כל, על פניו, הניקס השתפרו לאין שיעור בעמדת הרכז. בנוגע לתהיות אודות היחסים בין רוז וקמבה ועמדת ה-PG הפותח, אני אענה במילים של רוז -"הוא", כלומר קמבה. העונה האחרונה בה רוז תפקד כרכז פותח קבוע הייתה בניקס, אמנם, אבל התרחשה 2016 שנים אחרי שישו התאחד זמנית עם אבא. השאלה היותר רלוונטית היא הכשירות של ווקר, שהחמיץ 29 משחקים בעונה הקודמת עקב ברך סורנס, ומים ומה לא. גם בהיעדרו סביר להניח שרוז לא יפתח, אלא קוויקלי, כשהובלת הכדור תתחלק בינו לבין פורנייה ובארט. יש אפילו סיכוי שמקברייד יקבל צ'אנס, אחרי שהראה בליגת הקיץ שאין לו בעיה להוביל כדור, הרבה יותר טוב מקוויקלי, וגם לסיים כשצריך. האם ת'יבודו יסמוך על רוקי עד כדי לשים את הכדור בידיו? אולי. בעונה שעברה הוא עשה את זה עם קוויקלי, ומקברייד הרי הגיע לפי בקשתו המפורשת של המאמן.

גם בעמדת הקלעי שינויים, עם פורנייה במקום בולוק. בעונה שעברה בולוק היה המטרה של למעלה מרבע (מתוך 6.2) האסיסטים שמסר רנדל מדי משחק, ובכך היו השניים הצמד התשיעי בטיבו בליגה. לא פחות מכך, השניים היו חברים טובים מחוץ לפרקט. פורנייה הוא לא בולוק, בזה אין ספק. האיש עם תסרוקת הבננות המרקיבות על ראשו היה בניקס שומר מגוון, וכאמור, הגו טו האוטומטי של רנדל, שפגע ב-41% מתוך 6.1 מניסיונותיו מחוץ לקשת מדי משחק. למרבה השמחה פורנייה מודע לעניין, וכבר דיבר על כך שהמטרה המרכזית עבורו היא להשתפשף על הפרקט לצד החברים החדשים, כדי שיוכל להבין אותם טוב יותר ולהתאים את עצמו, את התנועה, ההתמקמות והמסירה למה שטוב ביותר עבורם. כששחקן מגיע בגישה כזאת, הסיכוי להשתלבות מוצלחת עולה. ומאחר והצרפתי החביב דייק בעונה שעברה בלא פחות מ-46.3% משלוש, מתוך 6 זריקות, הרי שלפחות לקליעה מבחוץ נמצא פתרון ראוי.

You Have To Ask Thibs": Kemba Walker Jokes About Knicks Head Coach Tom  Thibodeau's Tendencies To Overplay His Stars | The SportsRush
ביי סלטיקס, היי ניקס
קמבה ופורנייה עם החבר'ה הטובים

שאר החמישייה לא משתנה – בארט, רנדל ונואל, לפחות עד שרובינסון יחזור. מיטשל, להזכירכם, שבר בעונה הקודמת את היד, חזר, ומיד שבר את הרגל. בסוף מרץ הסתיימה העונה השלישית של הסנטר בליגה, ועדיין אין מועד לחזרתו. בהיעדרו, נואל יפתח וגיבסון קשישא יגבה. כרגע רובינסון נראה לפחות כאילו שמר היטב על כושר, וכולנו תקווה שיקבל הזדמנות במהלך העונה להוכיח את עצמו, לקראת חוזה חדש בקיץ. התכניות של הניקס לגבי רובינסון גדולות, אך מסויגות. הסנטר שנבחר במקום ה-36 בדראפט אמנם הראה פוטנציאל, אבל מרבה להיפצע ובינתיים לא יצאו ממנו גדולות ונצורות. אי אפשר להוציא מכלל אפשרות שהמשימה של רוז בקיץ הבא תהיה שדרוג עמדה מספר 5.

גם בגזרת הספסל שיפורים, עם קוויקלי בעונה שנייה, ברקס שימשיך לקלוע, רוז וגיבסון כבר אמרנו, וצמד הרוקיז שנראה, לכל הפחות, מעניין.

ובכל זאת, מה יהיה?

קשה לדעת. עם קמבה בריא והידית של פורנייה מאופסת כמו שהייתה באולימפיאדה, ועם בארט בהמשך מגמת הצמיחה, ורנדל ממשיך להנהיג ולעשות הכל מהכל, והברגים של נואל מחוזקים, וקוויקלי והרוקיז משתלבים, ואולי אפילו טופין תורם פה ושם… הניקס הם קבוצה מאוזנת, קבוצתית וקולעת, שמאוד לא נעים לשחק מולה. אני אומר את זה כדבר טוב כמובן. הרבה קבוצות יאכלו הרבה חצץ בגארדן, ושום משחק מול ההגנה של ת'יבודו לא צפוי להיות קל.

Knicks 106, Clippers 100: Scenes from Derrick Rose and the defense willing  the team to victory - Posting and Toasting
גיבסון מראה אהבה לקאזינס, בארט מתחפש לזומבי

מהצד השני, אף קבוצה בצמרת המזרח לא נחלשה משמעותית, אלא אם כן הריקבון הפנימי יאכל את הסיקסרס, ואפילו אוהד לא ינבא לניקס לתת פייט אמיתי למילווקי וברוקלין. אפילו הדרך לדרג השני בפלייאוף המזרחי תהיה קשה, מול אטלנטה, בוסטון ומיאמי. וכששיקגו ואינדיאנה מאיימות ברקע, סביר אמנם להניח שהניקס יגיעו לפלייאוף, אבל השאלה היא מאיזה מקום, ועד איפה ירחיקו.

עכשיו נתניע את כדור הבדולח וננסה לנבא.

תרחיש אופטימי:

סימונס נשאר בפילדלפיה, במחזור חג המולד ספייק לי עושה לפאק טריי יאנג שון רייט ומשבית אותו אינדפיניטלי, לבאטלר קופץ הג'ימי והוא משכנע את לאורי להצטרף לשביתה במחאה על פגיעה בזכויות הקובנים, מכת פציעות מביאה את ים מדר לעמדת הרכז הפותח בבוסטון, נו אופנס, ואז הוריקן מאמאמיה מחריב את הברקליס סנטר וממשיך במדויק עד מילווקי. בום. ועוד במשחק בית מול הנטס שחשבו שנחלצו ברגע האחרון. מדהים! what are the odds??

בינתיים בניו יורק, קמבה, פורנייה, בארט ורנדל מגשימים את הפנטזיה של ת'יבודו ומשחקים 82 משחקים, 48 דקות כל אחד. נואל, רובינסון, קוויקלי, גיבסון, ברקס, מקברייד וגריימס משחקים 30 דקות כל ערב כל אחד. הניקס הם קבוצת ההגנה מספר 1 בליגה, רנדל MVP, בארט המשתפר, רובינסון שחקן ההגנה, גריימס רוקי העונה, בעצם הגזמתי. רובינסון בחמישיית ההגנה, ומקברייד רוקי העונה.

הניקס מגיעים לפלייאוף מהמקום השני במזרח אחרי לא יודע מי, ומפסידים בסיבוב השני לא יודע איך. אבל מפסידים.

Trae Young Is Begging For Knicks Fans To Come To Atlanta, Reggie Bullock  Responds He's Fully 'With The Shits' | Barstool Sports
בלי מילים

תרחיש פסימי:

סימונס מצליח להימלט מפילדלפיה. נמצא מפתח האלן האבוד של קיירי, ומלוא הסט ברגים שיחזירו את הוואקו עשור לאחור. הבאקס נשארים בריאים, ההיט מתחברים, טריי יאנג MVP, ובינתיים בניו יורק קמבה ורובינסון חולקים מנוי לפיזיותרפיה עד סוף העונה. ותמשיכו לבד. הניקס סאקס שוב.

תרחיש ריאלי:

התרחיש הפסימי. תנו עוד עונה אחת לפני שעובר לי.

מכירים שאתם הולכים ברחוב וקולטים היפ הופ אלקטרוני ואומרים יווו איזה מתוק מי אמא ואבא שלך?? אז הנה לכם תשובה, היישר מהקווינס בניו יורק, קבלו את A Tribe Called Quest עם Excursions. היפהופינג, סוף שנות השמונים ותחילת התשעים, אחלה כיף שבעולם… עצה חינם, חפשו בספוטיפיי את The Low End Theory ופשוט תקשיבו לו מתחילתו ועד סופו.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. לקחתם את טיבס וזכיתם.
    הלוואי והיה לרויס שכל להחזיר אותו לבוסטון, אבל מה שכתבת, המים מתחת לגשר….
    טיבס זה וורקוהוליק אמיתי וייקח אתכם גם השנה לפליאוף במידה שלא יהיו כל מיני פציעות וקורונות.

  2. מעולה ומושקע, מושקע ומעולה. המון תודה דובי.
    .
    באיזשהו גיל אתה מתחיל להבין שלפעמים אנשים מתכוונים ברצינות כשהם אומרים "לא חשבתי שזה יקרה בימי חיי". אז כזה. באמת לא חשבתי שהניקס יהפכו לקבוצה של ממש אי פעם, אלא גג יהיו בדרך לשם, או בכיוון, וכבר עכשיו הם לגמרי שם. לא מובן מאליו, ותוספת מעניינת לליגה.

  3. אחלה טיבודו הדינוזאור האחרון וחבל. ההצלחה שלו חשובה לעתיד המאמנים בליגה. מאמן שהוא הבוס ולא חבר. שדורש ולא מבקש כאילו נתקע בשנות ה 90

    1. ממה שאני רואה הגישה של ת'יבודו השתנתה. אפשר לראות אותו במשחקים, אפילו כמו שכתבתי בקדם עונה, בגישה הרבה יותר מרוככת ומלמדת, עם הרבה התייחסות לצעירים.
      בעבר הוא היה נתפס על ותיקים מוכרים, כמו באטלר ורוז, מקצר סביבם את הרוטציה ופחות מתייחס לפיתוח צעירים.
      מאוד יפה לשמוע איך השחקנים, בכל דרגות הוותק, מדברים עם הרבה הערכה על המקצועיות, אבל בעיקר הגישה של המאמן.

  4. גארדים נמוכים וזריזים תמיד עשו אותמ צופה שמח. עוד מימי טים הארדוויי האבא (ואפילו אייזיאה תומאס, המקורי, הנבל האהוב עליי).
    עד שראיתי את קמבה ווקר בבוסטון שנראה לחלוטין לא קשור לקבוצה. וגם לא כזה זריז או משהו.
    מקווה שיימצא אצלכם את המקום שלו. או שסתם תהיה לכם עונה טובה.
    בעצם אולי לא. שימי ריגר דחף את הניקס לגרון שלנו יותר מידי פעמים בניינטיז ועדיין יש לי תחושת מיאוס. אבל זה לא משהו אישי נגדם.
    בכל מקרה, אחלה פריוויו.

    1. קמבה לא הצליח להביא את שארלוט לכלום כמנהל משחק ומנהיג, ובבוסטון בכלל לא מצא מקום.
      בניקס אין התקפה מתוחכמת לנהל, וכל שחקן שיודע לכדרר ולקלוע נותן יותר ממה שנתן פייטון בעונה שעברה.
      לכן הוא שיפור על מה שהיה, ומאוד מאוד בזול.
      בינגו

  5. מצויין. תודה.
    הניקס ישתפרו כי ת'יבודו גורם לכולם להילחם בהגנה. אבל לדעתי אין להם מספיק כישרון התקפי, ושנה שעברה הם נהנו מקבוצות מזרחיות שלא היו טובות (סלטיקס, מיאמי) והשנה גם הבולס וההורנטס יהיו בחגיגה.
    יש גבול לכמות הקסמים שת'יבודו מסוגל לעשות עם כישרון כל כך מוגבל. ילחמו על המקומות האחרונים בפלייאוף.

  6. תודה, כיף ומרענן לקרוא פריוויו אופטימי של אוהד ניקס
    בעונה עם 82 משחקים הכי חשוב זה לבוא לתת עבודה בצורה יציבה כל ערב, ואת זה יש לניקס. אולי לא יהיו מקום 4, אבל לדעתי גם לא בפלייאין.
    דבר אחד שאני לא מסכים עם הפריוויו – בארט לא אמור להיות כוכב משנה ליד רנדל, ההיפך. הוא אולי קצת לייט-בלומר לעומת התחלות הקריירה הפסיכיות שראינו לאחרונה עם טייטום, מיטשל, לוקה וטריי, אבל סופר סולידי ולגמרי יכול להיות מס' 1 בקבוצה מאוד טובה. המטרה שלו העונה זה שלפחות ידברו עליו לאול-סטאר (לשחק בניו יורק זו נקודת פתיחה לא רעה…)

    1. בגדול אני מסכים בנוגע לבארט. בשנה שעברה כתבתי עליו שהוא "לא שחקן טוב במיוחד", ומאז הוא שיפר את רוב הצדדים במשחק.
      השנה הוא ייבחן ביכולת לנהל התקפה ולקבל החלטות נכונות, לשמור את הקליעה ברמה שאליה הגיע בעונה שעברה, ולא פחות חשוב להפוך לסטופר הגנתי לעמדות 1-3.
      אני מאמין בו יותר ויותר, וכמובן מקווה לראות אותו פורח לכוכב, אבל זוכר שחקנים דומים דוגמת דני גריינג'ר ואוון טרנר, שדעכו אחרי שלא הצליחו לעשות קפיצת מדרגה.

  7. המזרח פתאום נהיה צפוף ויותר מאיתנו האוהדים עומדים להתאכזב עם מקומות 7-8 או אפילו בלי פלייאוף – הרבה קבוצות טובות ולא מספיק מקום. החדשות הטובות הן שטיבס ייתן לניקס את הקשיחות והנסיון שתשאיר אתכם במקומות 4-5 גם השנה. עוד חדשות טובות- לאון רוז מתגלה כמנהל מבריק.
    החדשות הפחות טובות הן שכרגע זו התקרה. קבוצה חביבה מאוד אבל קצת מוגבלת שלא לומר משעממת ובעיקר חסרה במצרך הכי נדרש בליגה – סטאר קוואליטי. אני בטוח שבטווח הבינוני ארוך לאון רוז כבר מכין תכניות אבל לגבי העונה הקרובה יש כאן חסר.
    הימור פרוע שאני עומד מאחוריו – טופין נותן סוג של פריצה. טוב, אולי לא פריצה אבל לפחות פריצונת והופך לשחקן רוטציה משמעותי.

    1. מהשנתיים האחרונות נולד ביטחון שלאון רוז ידע מה לעשות כדי להקפיץ את הקבוצה.
      בדרך כלל אנחנו מגיעים למצב דומה לעכשיו בערך אחת לעשור, ואני בהחלט יכול לחשוב על דוגמאות, די במקרה, ואז נכנסים לאופוריה/היסטריה ושמים כסף מופרז ואת העתיד על איזה אובר פייד שטות וחוזרים אחורה לנקודת המוצא.
      ההבדל במקרה הזה, כמו שאמרת, זה רוז שמנהל את הדברים בצורה מושכלת, בוחר בחוכמה בדראפט, לא מתפרע עם התשלומים, ובעיקר לא מתפתה לעסקאות מופרעות על כוכבים פנויים. בוא נגיד שממבט על הסגל מצד אחד, והשוק מהצד השני, היו לנו הזדמנויות לעשות שטויות.
      ומכל אלה יוצא שאני סומך על רוז שיעשה את המהלכים הנכונים להקפיץ אותנו עוד מדרגה.

      1. לצערי אין לי אלא להסכים איתך. זה נראה כמו תהליך, להבדיל מנסיונות האינסטנט שאפיינו את הניקס ב20 שנה האחרונות. רוז מתגלה כאחד הטובים בביזנס.

  8. חחח איזה כייף של פריוויו המידה הנכונה של רצינות והומור.
    אני אוהב את הניקס האלה כי אני אוהב את פורניה אחלה שחקן ; אני מאלה שחושבים שיש בקמבה אקסטרא בדומה למה שהיה כששיחק עם הצרעות ולא בבוסטון ואין כמו טיבס כדי להוציא ממנו את האקסטרא הזאת; תוסיף את בארט ורנדל שאני איתו מהרגע שנכנס לליגה. גם השחקנים בדרג השני הם סבבה כשיש שם פוטנציאל פריצה פה ושם (קוויקלי) ורוקיס מעניינים. אני אוהב גם את ההנהלה שעשתה TURN AROUND מדהים בשנים ספורות מקבוצה גרועה שחסומה עם חוזים נוראים וארוכים (זרקו את כולם לדאלאס) לקבוצה שמשלמת שכר שפוי עם חוזים מצויינים וסחירים והרבה מקום להביא עוד אקסטרא אם ידרש.
    העתיד ורוד; פליאוף יהיה הישג; מקומות 5-7 נראים סבירים לקבוצה הזאת.
    שנת התבססות בקיצור.

    1. האמת אחלה כיוון לטרייד, הבעיה שוושינגטון נשארת במיקום הכי גרוע לא טובה מדי לא גרועה מדי תוסיף עוד בחירה ראשונה או החלפת בחירות ויש טרייד

      1. אני חושב שפילי בכיף יוסיפו בחירה.
        ביל מתאים לפילי לצד אמביד אבל כבר לא לווש ולטיימליין שלהם.
        הם מתחילים לאסוף צעירים וזה יהיה צעד בכיוון הנכון.
        לדעתי win-win.
        חוץ מסימונס, שרוצה קליפורניה ויקבל את הבול-בול…

      2. הם מקבלים גם צעירים על חוזים ארוכים, במקום שחקן שאולי עוד מעט יימאס לו ויהיה קרוב לסוף החוזה עם פחות תמורה, ועוד שחקן על חוזה קצר שהם לא באמת צריכים.
        לדעתי אחלה תוכנית בנייה לווש.

        1. אחלה טרייד עם סימונס מוכן לשחק בוושינגטון יש טרייד, יוכלו גם להטריד אותו עוד שנה שנתיים אחרי שערך יעלה ולקבל עוד כשרון

      1. אשך מורי הציע לפורטלנד את בן סימונס בתמורה למקולם ול6 בחירות דראפט ראשונות (3 בחירות ו3 החלפת בחירות) אני בעד להתחיל עסקה בגבוה אבל הוא מפגר לגמרי טוב שלא דרש גם את לילארד

        1. הבחירות מפורטלנד לפילי???
          הבנאדם מנותק מהמציאות.
          גם סימונס וה-6 בחירות תמורת מקולום לא שווה את זה.
          מה יעזור ללילארד בחירות על העץ כשלוקחים לו סקורר ואת מס' 2 ונותנים לו נגר.

          1. הוא משוגע כבר שנים הוא שילם על ווסטברוק 2 בחירות ראשונות 2 החלפת בחירות וכריס פול. אני במקום פורטלנד לא עונה לפילי יותר דרישה הזוייה בן סימונס הוא ״האולסטאר״ החלש ביותר שעבר ב10 האחרון והוא דורש עליו מחיר של סופרסטאר.
            .
            אני נזכר בדיון עם גיא על הבחירות לאולסטאר ולחמישייה העונה ומה הם שוות וצוחק כל פעם מחדש

            1. מס' חסום
              .
              מה שבאמת מצחיק אותי כל פעם מחדש זה התגובה של גיא שאתה מביא מדי פעם על למה מגיע לנגר מקס

      1. אולי, למרות שסימונס יחסית מתאים שם, לשחק מהר ובלי לחץ לצד דינווידי ב-1, להעיף לובים וליצור קבוצה מעניינת וצעירה.
        ומקסי אמור להתפתח להיות 2 מצוין, וגם ספרינגר הבטחה לא? וזה עוד לפני הבחירות.
        מקסימום מעלים ערך לנגר ומוכרים ביוקר עוד שנה-שנתיים.

  9. ליבי איתך דובי. מי כמו אוהדי ג"ס יודעים מה זה ללכת במדבר 40 שנה. המפתח לעונה של ניקס זה טייבס. בקבוצותיו בעבר הוא המתחיל הכי חזק שלו (בשנה הראשונה) ואז הלך ונחלש. אחרי הפיאסקו במיניסוטה הוא עשה סיבוב בכמה קבוצות כולל ג"ס. אני מקווה בשבילכם שהוא למד שאווירה שמחה באימונים תורמת בנבא יותר מאווירה שך שחקנים טחונים. אני דוקא לא מתרשם מההחתמות בקיץ, הן בסדר ולא יותר מזה. פורנייה נתפס אצלי כמשענת קנה רצוץ. רוז יושב על המשבת של איגואדלה של 2015-2016 בג"ס אבל הוא לא יכול להיות השחקן השני / שלישי בטיבו בקבוצה. אם זה המצב הסגל בינוני לכל היותר.

  10. פריוויו אדיר. נהניתי מאד. למרבה ההפתעה עובדים שם נכון וקשה. ניקס בריאה זה חשוב לליגה ולעולם הכדורסל. בעבר תיבודו היה מתחיל טוב ואז דבריםניו תופסים תפנית. נראה שיש שם הנהלה שיודעת מה היא עושה ובנו קדימה נכון. האם סוף סוף יגיע כוכב אמיתי לתפוח הגדול?

  11. תודה דובי פנטסטי, אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל יש לכם את אחת ההנהלות הטובות בליגה, עדיין חסר כישרון ואין שום כשרון גדול בשוק החופשי אבל עוד שנתיים שלוש תהיו בפוזיציה מושלמת להביא כוכב על או שניים ( בתקווה שדולן לא יחרבן את זה שוב).

      1. אני בהחלט רואה את בארט הופך לאולסטאר לא יודע אם השנה אולי עונה הבאה הוא עדיין נורא צעיר ורק ביוני האחרון חגג 21 ירחים , מה שאני לא רואה בו זה סופרסטאר וקשה לי להאמין שהוא יכול להיות אחד כזה.
        רנדל שחקן נפלא ומוציא 140% מעצמו אבל הוא לא פרנצייז פלייר, מה שכן הוא על חוזה נוח כמו כל הניקס הוא נלחם וכאשר השוק החופשי יתמלא שוב (אחרי הCBA החדש שייחתם ב2023) הניקס תהיה בפוזיציה מושלמת למשוך את הכוכבים.

        1. מדברים על חוזה טלוויזיה של 75 מליארד דולר (לעומת ה24 הקיים) הNBA רואה את הNFL מקבלת 100 מליאר ומקנאה ולמרות שהם לא הפוטבול הם הספורט ה2 הפופולרי במדינה , מדברים על חוזה מקס שיגיע ל350 מליון דולר.

        2. יש לו את זה.
          לא רואה את טיבודו מכוון לקבוצת כוכבים אלא לבניה מבפנים
          עם אולי עוד כוכב
          מכל הצעירים זה בארט ועוד פעם בארט

  12. יש לו את זה.
    לא רואה את טיבודו מכוון לקבוצת כוכבים אלא לבניה מבפנים
    עם אולי עוד כוכב
    מכל הצעירים זה בארט ועוד פעם בארט

  13. מעולה דובי תודה חבר.
    .
    אני חושב שלמעט הבחירה המאוד לא מובנת בטופין המהלכים של הניקס מצוינים. לא משנה איפה זה ייגמר החזרה לרלבנטיות וההפיכה של הניקס לקבוצה שהיא לא בית קברות היא הצעד הכי משמעותי שיכולים לעשות

          1. לא יודע ראיתי את דביון מיצ'ל וממש לא התלהבתי. זה שההוא שומר חזק על יריבים מהקולג' זה סבבה. הקליעה צריכה הוכחה שהיא באמת כמו העונה האחרונה בקולג' והשמירה שלו טעונה הוכחה שהוא יודע לעשות את זה גם מול הגדולים.
            .
            הליבורטון הוא חלום. לדעתי שחקן שלם יותר מלמלו. מקווה בשבילכם זיו שלא תדפקו את זה איכשהו

            1. רוצה להשלים.
              אחד השחקנים האהובים עליי בדראפט האחרון היה דווקא הגארד השני מביילור, ג'ארד באטלר.
              היה לו בלאגן עם כל עניין הלב וכו, והוא נפל עמוק למקום ה40, ישר לידיים של יוטה.
              לשמחתי הרבה, עד עכשיו במשחקי ההכנה הוא נראה נהדר, ומכאן אני מאחל לו הצלחה.

            2. לדעתי אם תשאל את פול גורג הוא יחלוק עליך ובגדול מיצל מירר לו את החיים. הוא עדיין הצליח לא רע אבל עבד פי שלוש ממה שהוא רגיל וזה שחקן עם יתרון פיזי בולט על מיצל. הבחור בעזרת הכח והמהירות מסוגל לשמור על 4 או 5 עמדות גם בנבא

            3. מחזק ומוסיף את תצוגות ההגנה של מיטשל מול קאנינגהם בשנה שעברה. לשמור על גדולים זה בהחלט חלק מוכר בשבילו של המשחק.
              שחקן נהדר

  14. דובי תודה רבה על הפריוויו המופתי.
    לקרוא אותך קצת עושה עוול לקריאה, כי מה שאתה מביא לשולחן עם הכתיבה שלך קשה מאוד למצוא במקומות אחרים.
    גולל למטה בחשש, שמא זה תכף יגמר.
    מקווה שתמצא השראה וזמן לעיתים תכופות יותר ותכתוב לנו כמה שיותר. אליפות של פריוויו!
    אף פעם לא אהבתי את הניקס, אבל בזכותך, גם אני בפינה שלהם ואשמח לראות אותם משחזרים את הישגי שנה שעברה, ומתבססים כקבוצת מרכז טבלה קשוחה שאף אחד לא רוצה לפגוש. אחלה מיתוג מחדש לי תיבודו עושה פניקס ובהחלט מעניין לראות איפה כל התהליך הזה יגמר.
    מסכים איתך שיש תחושה למהלך גדול שמחכה מעבר לפינה, מקווה שהניקס יבינו שאין להם למהר ויעשו מהלך כזה כשהם אלה שיצאו נשכרים.
    כרגע כל החוזים הנוחים אצל הניקס ואין לאן למהר.
    ריצה לאליפות זה בכל מקרה משהו לבנות עליו רק לקראת סוף העשור.
    שוב תודה!

      1. נראה שאנשים שמוכנים לשים על זה כסף חושבים אחרת ממך.
        אבל עד האולסטאר כולם כבר יהיו פצועים כרגיל. אז זה לא ממש משנה.

      1. הווריירס הם כבר עכשיו מנקבוצות העמוקות בליגה. אין להם מספר 2 או 3 מוצלח שייגבו את קרי, לפחות עד שקליי יחזור ויייכנס לכושר… אבל יש להם רשימה ארוכה של שחקנים שהיו מקבלים לסגור חמישיה בכל קבוצה טובה. השאלה היא רק אם יידעו למי חוץ מקרי למסור את הכדור לקליעה.
        אבל להיות אוהד ווריירס זה תמיד להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר. אז יש שם פוטנציאל לסתם פליי אין אבל גם פוטנציאל למקום גבוה.

        1. "להיות אוהד ווריירס זה תמיד להתכונן לגרוע ביותר"?
          יש לך את זה ביותר מנותק מהמציאות?
          כמובן, אתה צודק, כשמתעלמים מחמישה גמרים ושלוש אליפויות בשבע שנים, וקבוצה עם העומק שתיארת ועתיד שאמנם לא כולל אליפות השנה, אבל מתוכנן היטב לפחות שלוש עונות קדימה, עם מוח בהנהלה שסחט על פאקינג דיאנג'לו ראסל, כלומר ההסכמה של דוראנט לסיין אנד טרייד במקום סתם ביי… בקיצור, תזכיר מה קיבלתם?
          ואיך ג'ורדן פול הפך ממקום 28 בלי קשר לעולם לסקורר קטלני תוך שנתיים?
          ואיך קליי האריך לעצמו את הקריירה עם שנתיים מנוחה…
          ואיך לעזאזל שמתם יד על קאמינגה? ועל ווייזמן בבחירה 2?

          בקיצור בכייני, להיות אוהד ווריירס ולנסות להתלונן שאתה תמיד מצפה לגרוע ביותר זאת חתיכת חוצפה פולנית ברמות נדירות.

  15. שמע דובי, פריוויו נהדר, כל טקסט שאתה כותב לאתר הוא פנינה.
    אני חושב גם שהניקס הוסיפו כישרון והתחזקו במקומות הנכונים, תוך ניהול נכון של מצבת החוזים ות'יבס מתאים לקשיחות הניו יורקית הנדרשת.
    אך מעל כל זה, מרחף בעיני ענן גדול
    לא סתם יצא לת'יבס מוניטין של קצב – האם העונה נראה את סימני השחיקה הת'יבסים? בריאות הניקס, למעט רובינסון, הייתה טובה++ בשנה שעברה. אתה רואה את זה נשמר לאור העובדה שהוא נוהג לשחוק את שחקניו עד דק (הדברים אמורים בעיקר לבארט ורנדל, וגם לברכיים של קמבה)? גם בתור אוהד אינדיאנה אני שמח מהחזרה לרלוונטיות של הניקס ומצפה למפגשים קשוחים עם סקור נמוך, אבל האם לא נראה אותם מתפרקים פיזית בשלב מסוים בעונה?

  16. תודה דובי. התחזקתם איפה שצריך בעיקר בגזרת ה״לשים את הכדור בסל״ עם פורנייה וקמבה. צריך 5 נורמלי, אפילו איזה פלאמלי כזה ואתם על הסוס

    1. דווקא בחמש בינוני אנחנו בסדר גמור, עם רובינסון, נואל וגיבסון לעת מצוא.
      ההימור שלי הוא שרובינסון יאכזב ובקיץ הבא רוז ילך על סנטר משמעותי

  17. תודה רבה.
    ראשית, חייב לא להסכים – בהחלט אפשר לשנוא את יאנג בלי לאהוב אותו.
    שיקוץ מטאור.
    לגבי הניקס, המקום הרביעי לא היה מקומם ריאלי. 7-8 כן. לא החזקתי מהם כל העונה והיה ברור בפלייאוף שהם אכן סתם קבוצה.
    גם השנה לא יהיה שינוי של ממש, קצת התחזקו אבל גם אחרות.
    באקס, נטס, מיאמי, בוסטון, אטלנטה, שיקגו ופילי טובות יותר, ואין לדעת איזה טורונטו ואינדי נראה העונה.
    טיבס מאמן חלש. הוא מתאים בדיוק לסיטואציה בניקס – סגל חלש עד בינוני לדחוף להם קצת פלפל ולהביא אותם לפלייאוף, וזהו.
    יושב מצוין גם על קמבה שיחזור למימדיו הטבעיים בשארלוט של לעוף סיבוב ראשון גג בלי שום לחץ ולהנות מהחיים.

  18. תחרותיים שמחרותיים, העיקר שלא נתנו חוזים שהורסים את הגמישות בתקרת השכר כמו בשנים קודמות למרות שפורנייה טיפל׳ה תמוה.
    הכיוון הוא ברור – לעוד שנתיים/שלוש, ועד אז זה לא ממש משנה אם יעופו בסיבוב הראשון או כבר בפליי אין כמו שאני חושב שיקרה העונה.
    הדבר היחיד שחשוב זה ההתקדמות של הצעירים ושרנדל ישאר בריא.
    .
    השחקן הכי טוב באליפות הבאה של הניקס עוד לא נמצא בסגל של הקבוצה, ועד שהוא יהיה, הכל זה הכנות וסבלנות.
    .
    קצת מסקרן אותי איך טיבס יסתדר עם 2 שחקנים שלא שומרים כמו קמבה ופורנייה, אבל זה בעיקר סקרנות אנתרופולוגית – לא משהו שישפיע על צמרת הליגה…
    .
    ורק דבר קטן – כמו שכתבת את זה בפוסט – יהיו אנשים שיחשבו שנואה כבר ירד מהספרים הקיץ כי אין ניקוד, וכמובן שזה יקרה רק בקיץ הבא.

  19. אחלה פריוויו, תודה דובי.
    הייתי אומר שהניקס יסיימו אי שם פה בסביבה סביב מקומות 8-9 בואכה פלייאין, אבל לך תדע..
    .
    לגבי האלבום המעולה The Low End Theory-
    עובדת טריוויה חשובה לגביו היא שהאלבום הזה יצא *באותו היום* (24 בספטמבר 1991) שבו יצאו nevermind של nirvana ו-blood sugar sex magik של RHCP (אוהדי לייקרס כמו הרבי של מנחם).

  20. ממש תודה על הפרוייו המצוין
    אני שמח שאתה הולך לכיוון אופטימי כי השנה תשארו לדעתי באותו מקום (4-6 וסיבוב ראשון)

    1. הלוואי, אבל לא בטוח. הלילה ראיתי את הנזק שכוכב על כמו ברדלי ביל יכול לגרום לנו, ואם דינווידי חוזר לכושר מלא, בצירוף התוספות מה לייקרס, אנחנו לא טובים בבירור מוושינגטון. תוסיף את טורונטו ודרג 2-3 במזרח צפוף להחריד העונה

      1. אני מבין /שזה טבוע בך עמוק מאוד …
        אבל אין מה לפחד מווש (ביל והטעויות) או טורונטו, הם באותה הרמה,
        אם תשחקו את המשחק שלכם, ותמשיכו כמו שנה שעברה (אין סיבה שלא) ואפילו יש יותר התקפה,
        נראה לי שאחרי באקס, נטס ופילי כולן פחות או יותר אותה הרמה (ובעונה הסדירה אתם מסודרים – פלייאוף זה כבר סיפור אחר)

        1. אין ספק שהרמה דומה. יותר מהכל מקווה
          שההנהלה תשמור על ראש רגוע ולא תפציץ בהחתמות היסטריות.
          לשם שינוי אני גם סומך על רוז ומילס

  21. תודה דובי.
    כיף להיות אופטימי בקשר לניקס, אחרי כל כך הרבה שנים. רוז מנהל טוב זה לא מספיק, מה שחדש הוא שהבעלים לא הורס ומפריע.
    מקווה לניקס חזקה ומהנה, חושב שהם ישארו באותו מקום ויגיעו לאותם הישגים וחשוב שיתקדמו להמשך (בעצם מה שדדי אמר).
    .
    נ.ב. אין על a tribe called quest ועל המנהיג שלהם q-tip, שמזמן הפסיק לשיר והפך למפיק על. אני מת על המוסיקה שלהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט