אירועי דיומא – 10.10.2021: כדורגל, כדורסל

כדורגל

גמר ליגת האומות/ צפריר אוזדובה

ספרד- צרפת (21:45)

הגמר שיערך בסאן סירו במילאנו יפגיש את שתי מעצמות הכדורגל הגדולות על התואר החדש הזה שהמציאה אופא. ספרד שמאוד הרשימה נגד איטליה בחצי מגיעה רעננה יותר ביום אבל דווקא מיגל אוירזאבל שהיה מצוין ובישל את הראשון של טורס נגד איטליה יעדר. אצל צרפת שניצחה את בלגיה במשחק לפנתיאון שהוכרע בדקה ה 90 משער של תיאו הרננדז המצוין יעדרו ראביו שחלה בקורונה ולמעשה פותח כי קאנטה גם חלה בקורונה לפניו.

מאז מוקדמות המונדיאל של 2014 שני הנבחרות לא נפגשו במשחק רשמי. אז ספרד ניצחה בצרפת 1-0 ובספרד זה הסתיים בתיקו 1-1

מוקדמות המונדיאל דרום אמריקה/ צפריר אוזדובה

ארגנטינה- אורוגוואי (2:30)

הדרבי של הריו דה לה פלאטה מביא איתו יריבות ארוכת שנים ומלאת איבה. במונומנטל המחודש שעבר שיפוץ האלביסלסטה תארח את הסלסטה. ארגנטינה מגיעה כאלופת דרום אמריקה אבל אחרי תיקו נגד פארגוואי שבו נחלצה מהפסד רק בזכות הופעה מצויינת של שוער אסטון וילה אמילאינו מרטינז. ארגנטינה עדיין במקום השני שנראה מובטח לה עם 19 נק׳.

אורוגוואי מהמקום הרביעי עם 16 נק׳ ומשחק עודף איכזבה השבוע עם 0-0 בבית מול קולומביה אבל היא עדיין במקום שמוביל למונדיאל למרות שהתחרות תהיה עוד צמודה עד הסוף והיא תצטרך להרים את הרמה.

בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות (שהאחרון לפני 4 חודשים בקופה אמריקה) ארגנטינה ניצחה שלוש פעמים ושלושת הנצחונות היו 1-0. ועוד שני משחקים הסתיימו בתיקו כלומר ארגנטינה לא הפסידה לאורוגוואי (ההפסד האחרון היה ב 2013)

כדורסל

ליגת ווינר / עמיחי קטן

19:25 הפועל גליל-עליון – הפועל ירושלים:

אנתוני בנט היה מצוין בהפסד הדרמטי לקרשיאקה ויקבל עוד הזדמנויות להישאר בסגל ולהילחם על מקום אצל נציגת בירת ישראל. הפעם היא תתארח אצל העולה החדשה מהגליל שתקווה להותיר חותם משמעותי בליגה, בדומה לרוב העולות בשנה הראשונה אחרי העלייה. לירושלים יש יתרון משמעותי באיכות הסגל על הנייר, אבל יש שם גם לחץ וסגל שלא בטוח עד כמה הוא מאוזן, ובהחלט ייתכנו הפתעות. הקבוצה הביתית תמתין יומיים בלבד עד למשחק הבא שלה, בו היא תפתח את הופעותיה במשחק הפתיחה של הליגה הבלקנית נגד בלקן בוטבגרד.

19:30 הפועל אילת – עירוני נס ציונה:

הסגנית הטרייה של גביע ווינר, ואחת משתי הנציגות הישראליות בשלב הבתים של היורופקאפ העונה, תפגוש את האלופה היוצאת של המפעל האירופאי הזה בהחלטה שערורייתית של פיב"א שהוכחה שאין שום יסוד לטענה שלהם שהמקומות במפעלים האירופאיים של פיב"א ניתנים לפי הישגים קבוצתיים. לפחות על הנייר, נס ציונה נחלשו ביחס לעונה שעברה, כך שאילת אמורה להיות עדיפה לכאורה.

20:30 הפועל באר-שבע – הפועל גלבוע/גליל:

גם סגנית האלופה תבלה בשלב הבתים של היורופקאפ, מה שמחזיר את התמיהה מה הוביל את פיב"א לתת את 2 הכרטיסים לשלב הבתים של ליגת האלופות למקומות 3 ו-6 בליגה (הפועל חולון והפועל ירושלים בהתאמה), למקום 4 מקום במוקדמות של ליגת האלופות ומשם לבתים של היורופקאפ אחרי ההפסד (הפועל אילת), למקום השני מקום בשלב הבתים של היורופקאפ (הפועל גלבוע/גליל) ולמקום 5 יחד עם מחזיקת היורופקאפ מקום במוקדמות של המפעל (הפועל חיפה ונס-ציונה).

היה ופיב"א מחליטים להעניק שיבוצים אוטומטיים לפי שיקולים שלהם, וללא קשר להצלחות הקבוצתיות, הם יכולים לעשות זאת ולהפוך לחיקוי חיוור של יול"ב והיורוליג, אבל מאחר והטיעון המרכזי של פיב"א כנגד היורוליג הוא נושא השיבוץ, אין היגיון בכך שפיב"א עושים בדיוק אותו דבר, רק עם קבוצות פחות טובות. בכל מקרה, במשחק הזה יש לנו את באר-שבע שנכנסה בקושי לרבע הגמר בעונה שעברה נגד גלבוע/גליל שנחלשה על הנייר, כך שעשוי להיות משחק מעניין.

WNBA / עידו גילרי

22:00: (5) פיניקס מרקורי [0] – (6) שיקגו סקיי [0] סדרת הגמר יוצאת לדרך עם שתי נציגות ממש לא צפויות כששתיהן לא זכו להגיע למעמד מאז שהמרקורי הכניעו את הסקיי בסוויפ קליל בגמר 2014. אז שיקגו הגיעו לגמר מהמקום ה-7 בזכות חולשת הקונפרנס המזרחי. השנה הם הגיעו מעמדה דומה מהמקום ה-6 כשדשדשו כל העונה סביב מאזן חצוי אבל בהבדל משמעותי אחד -הסקיי הדיחו את הפייבורטית הגדולה מקונטיקט בדרכן לגמר. המרקורי אולי דורגו מקום אחד בלבד מעל הסקיי אבל היו בלבל אחר במהלך העונה כשהתמודדו למעשה על המקום השלישי. בסופו של דבר זה דרש התעלות של דיאנה טוראסי הותיקה כדי שהמרקורי ידיחו את האייסז החזקות מלאס וגאס. טוראסי לא תספיק לנוח לפני המפגש הערב אחרי שטסה מייד בסיום המשחק המכריע מול לאס וגאס ללידת בתה בפיניקס. המרקורי יחסרו את קיילה נרס שסיימה את העונה עם פציעת ACL. הם ימשיכו להסתמך על הצמד של טוראסי וגריינר ויצרכו לקבל עכשיו יותר מסקיילר דיגינס-סמית' ובריאנה טרנר. מהעבר השני יש חמישיה יחסית מאוזנת של שיקגו בהובלת קליאה קופר לצד קנדס פרקר הבלתי נגמרת, קורטני ונדרסלוט ואלי קוויגלי. פיניקס פייבוריטיות לאליפות רביעית אבל הפלייאוף הזה מוכיח שהכל אפשרי ובשיקגו ירצו לסגור ריצה חלומית עם אליפות ראשונה.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה לכולם,
    הלוואי שהיה לי יכולת פיזית לראות את ארגנטינה "אסתפק" בגמר הליגה לאומות
    אהיה כהרגלי בעד הספרדים למרות שהם מרגיזים אותי בשנים האחרונות עם המשחק הלא תכליתי שלהם (על אף כמה נצחונות מרשימים לאחרונה)

    שבוע טוב

    1. הספרדים נבחרת נהדרת אבל לא יציבה.
      יש לי אזרחות צרפתית אבל שום סימפטיה לנבחרת הצרפתית.
      מקווה שהספרדים יפרקו אותם

  2. תודה לכולם.
    במסגרת שיטוטיי אחרי תקצירי פוטבול, נתקלתי בטעות (או שלא..) בתקציר משחק המכללות (עשרות אלפי אוהדים באצטדיון מפוצץ לחלוטין) בין טקסס (מדורגת 21) לאוקלהומה (מדורגת 6 ובלתי מנוצחת העונה).
    לא אכביר במילים מלבד העובדה שזה אולי אחד מתקצירי הפוטבול (וכנראה המשחקים) המדהימים ביותר שאי פעם ראיתי.
    תיהנו מכל רגע

    https://youtu.be/l0e_NGLifvk

  3. תודה רבה לכולם ושבוע טוב. היום ומחר ייערכו מרתונים בשיקגו ובבוסטון, בהתאמה. המירוץ ב"עיר הרוחות" יוזנק בשלוש וחצי אחה"צ, שעון ישראל. בין הרצים הבולטים נמצא את גיילן ראפ האמריקאי, שניצח שם ב-2017 ומחזיק בשתי מדליות אולימפיות במרחקים השונים. שרה הול מארה"ב רצה כבר 2:20 בלונדון ואחת מיריבותיה הבולטות תהיה אלופת העולם, רות צ'פנגטיש הקנייתית (שיא אישי של 2:17). מזג האוויר החם בשיקגו (למעלה מעשרים מעלות כבר בזינוק) לא יקל לבטח על הרצים.

  4. עוד משחק מעניין הלילה בדרום אמריקה יהיה בין קולומביה לברזיל. ברזיל מושלמת אחרי תשעה משחקים (כזכור, לה ולארגנטינה יש תשעה משחקים בלבד עקב המשחק ביניהן שהופסק במקבץ המשחקים הקודם).
    אני משער שהיא לא תישאר מושלמת. או במשחק הזה או במשחק הבא שיהיה נגד אורוגוואי בברזיל.
    כמו כן, זהו, מבחינת סדר המשחקים המקורי המחזור החמישי שלא שוחק בתאריך המקורי עקב הקורונה בדרום אמריקה.
    נקודה חשובה נוספת היא חזרת הקהל למגרשים בהדרגה בדרום אמריקה. זה עולם אחר ביחס למשחקים ששוחקו ללא קהל.
    קולומביה-ברזיל. ספורט 2. שעה 23:50.
    ארגנטינה-אורוגוואי. ספורט 2. שעה 02:20.
    .
    המשחקים הנוספים:
    בוליביה-פרו.
    ונצואלה-אקוואדור.
    צ'ילה-פרגוואי.
    .
    קישור ללוח המשחקים:
    https://www.goal.com/es/noticias/eliminatorias-sudamericanas-2022-mundial-qatar-2022/icw0hksmcn0w1uiv9bhw4dnne
    .
    קישור לטבלה:
    https://www.conmebol.com/es/eliminatorias-sudamericanas-catar-2022

  5. הרכב מעניין של ספרד. הולך להיות קרב אדיר במרכז השדה. רודרדי בוסקטס וגאבי נגד פוגבה וצ'ומאי.
    מעניין אם הספרדים ינסו להניע כדור בהרכב הזה, והאם הצרפתים ילחצו ויראו יותר דומים למחצית השנייה מול בלגיה.

  6. אוהבים לצחוק על פיב"א ופיפא וכל הגופים המושחתים שמנהלים את הכדורגל, אבל הרעיון של גביע האומות זו הברקה.
    קיבלנו משחקים אדירים בימים האחרונים, כל הכבוד.

    צרפת נבחרת אדירה, בנזמה שחקן מדהים, וכל הכבוד לספרד, השמות קצת פחות נוצצים(עדיין), אבל רואים שיש לנבחרת שיטה, והיא מאוד מאומנת. לואיס אנריקה עשה שם עבודה מדהימה.

    אולי גם ב NBA ימצאו דרך לעשות ליגת האומות(למשל הפלייאין, רק שיהיה לקבוצות טובות). צריך לחשוב על רעיון טוב בסגנון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט