אירועי דיומא – 09.10.2021: כדורגל, אופניים, כדורסל

כדורגל

מוקדמות המונדיאל/ צפריר אוזדובה

סקוטלנד – ישראל (19:00)

ישראל מגיעה להאמפדן פארק במשחק החשוב ביותר שלה במוקדמות ואולי אפילו ב-20 השנים האחרונות. ישראל לא ציפתה לקחת את המקום הראשון, הוא של דנמרק וזה היה ודאי. אבל המקום השני כל כך קרוב. סקוטלנד במקום השני עם 11 נק׳ ב-6 משחקים + 4 בשערים.

ישראל מקום 3 עם 10 נק׳ ב-6 משחקים + 3 בשערים.

תוסיפו למשוואה פער שלוש נקודות מהמקום הרביעי ושניצחנו את סקוטלנד 1-0 משער של סולומון בגביע האומות לפני פחות משנה ומכאן כל הטרוף וההתרגשות למשחק. והפרס הוא הפרס הנכסף מכולם. ההזדמנות להשתתף בגביע העולם בכדורגל.

אז ישראל עוברת קמפיין מוצלח והשיא היה הניצחון בחודש שעבר 5-2 על אוסטריה, יריבה ישירה למקום השני וכל זה בכיכובו של ערן זהבי שחוץ מהצמד במשחק כבש כבר שישה שערים בטורניר והפך לכובש הגדול ביותר בתולדות הנבחרת. אבל אז הגיע המשחק בדנמרק ואיתו החזרה למציאות כשספגנו חמישייה!! זה היה אכזרי ונתן דה ז׳ה וו לאותה השפלה מול הדנים בשנות ה-90 של שלמה שרף. אבל הלילה הכל יכול להישכח, זה המשחק שבאמת יקבע.

בסיבוב הראשון ישראל אירחה את סקוטלנד בבלומפילד והמפגש הסתיים בתיקו 1-1, דור פרץ כבש אז לישראל מבישול של סולומון וריאן פרייזר השווה לסקוטים מבישול של צ׳ה אדאמס.

אז מה עם הסקוטים? הסקוטים מגיעים אחרי קיץ מאכזב בטורניר היורו. הם סיימו אחרונים בבית עם שני הפסדים ותיקו אחד שכולו ניצחון נגד אנגליה. אז הגיע הפסד לדנמרק בחוץ אבל מאז הם עם שני ניצחונות 1-0 על מולדובה ועל אוסטריה בחוץ. הסקוטים, כמו הישראלים, משחקים במערך 3-5-2 משחק שנותן חופש למגנים ובמיוחד לאנדרו רוברטסון, הכוכב הסקוטי שמככב בליברפול ובאגף השמאלי של הנבחרת.

אז ב-3 השנים האחרונים שתי הנבחרות נפגשו 5 פעמים וישראל מובילה 2-1 בניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ איל לומברדיה

מירוץ איל לומברדיה הוא הוא המונומנט החמישי והאחרון בלוח השנה של הענף, שגם מציין למעשה את סיומה של עונת הרכיבה (יש עדיין מספר מירוצים בהמשך, כמו פריס טור הנפתח מחר, אך הם פחות נחשבים). המירוץ, המכונה "מירוץ העלים הנושרים", מתגלגל על 239 ק"מ של הדרכים בצפון איטליה בין הערים קומו לברגאמו, עם מספר רב של טיפוסים בדרך. הפרופיל, היוקרה וגם התזמון של המירוץ יביאו לכאן את כל השמות הגדולים מקרב המטפסים בענף. זה כולל את שני זוכי הטורים האחרונים, טאדיי פוגאצ'אר ופרימוז רוגליץ', כאשר האחרון מצוי בכושר אדיר ונחשב לאחד המועמדים הבולטים לזכייה כאן. אלוף העולם הטרי הכפול, ז'וליאן אלאפיליפ, הוא עוד מועמד בולט לזכייה, שילווה ברמקו אוונפול וז'ואאו אלמיידה (במירוץ האחרון שלו במדי קוויק סטפ). האחים אדם וסיימון ייטס הם עוד שני מטפסים חזקים שנראה כאן. שני זוכי עבר במירוץ, וינצ'נזו ניבאלי ובאוקה מולמה, ישתפו פעולה במדי קבוצת טרק. אלחנדרו ואלוורדה הבלתי נגמר (שהודיע כי ימשיך לרכוב גם בעונה הבאה) ינסה להשיג את המונומנט שחמק ממנו מספר פעמים. רומאן בארדה, מיקל לאנדה, ריגוברטו אורן, בנואה קוסנפרואה, אלכסנדר ולאסוב, גיום מרטאן ותיבו פינו הם מקצת מהשמות הגדולים שנראה כאן. קבוצת ISN תגיע לכאן בהרכב המטפסים החזק ביותר שלה, יחד עם דן מרטין, שלו זה יהיה המירוץ האחרון בקריירה (ובו גם זכה בעבר), מייקל וודס, אלסנדרו דה מארקי ובן הרמאנס, שיקבלו סיוע בין השאר מכריס פרום ומעומר גולדשטיין. שידור ביורוספורט ב-11:15.

כדורסל

ליגת ווינר סל / מתנאל אלאשבילי

מכבי תל אביב – הפועל חיפה (21:00)

המחזור הראשון בליגה יוצא לדרך מחר עם משחק בין האלופה המכהנת לאדומים מחיפה שמוכיחים פעם אחר פעם שהם "מועדון גדול". מכבי תל אביב מגיעה לאחר הפסד משפיל בבית לכוכב האדום בלגרד בו היה נראה ששום דבר לא מתחבר מול הקבוצה התנועתית מסרביה. מכבי ירצו לקבל אנחת רווחה מסוימת באולמה הביתי מול קבוצה חלשה מהכוכב האדום ולפתוח את ליגת העל ברגל ימין, אך הפועל חיפה לא תעשה לה חיים קלים. אלעד חסין ידוע כמאמן חכם שיודע לבנות סגל, והשנה בנה סגל טוב ושווה ברמתו לזה של שנה שעברה, עם טיפה יותר סטאר קוואלטי. בשנה שעברה בקו האחורי היו לחסין רכז צעיר וקלע ותיק, השנה עשה הפוך והחתים את גרגורי ורגאס שמגיע בפעם הרביעית לכרמל, הפעם ללבוש אדום ואת קאדים אלן שנראה בלתי ניתן לעצירה מול הפועל אילת בגביע ווינר סל. המפתחות של מכבי לניצחון הם להכניס את נאנלי לעניינים בעקבות המאצ'אפ מול עמית שמחון שלמרות היתרון הפיזי פחות מוכשר ממנו. הפועל חיפה יצטרכו את קאדים אלן בטירוף מול הגארדים של מכבי שלא מסוגלים לשמור עליו, הן מבחינה פיזית (יתרון כוח ומסה) והן מבחינת כישרון, היחיד שיוכל להתמודד הוא יפתח זיו שעלול להיקלע לבעיית עבירות בשל יכולתו של אלן לחדור לסל בכוח. עוד מאצ'אפ מעניין יהיה בעמדה 4 בה להפועל חיפה יש את סקוטי ג'יימס ואילו למכבי תל אביב את רומן סורקין. סקוטי ג'יימס הוא אתלט מצוין אך לא נכנס טוב לעונה והחטיא כמה זריקות טובות לשתי נקודות. סורקין, לעומתו, נכנס טוב לעניינים מול הישראליות ויהיה מעניין לראות אם החוסר בקרדיט שקיבל סורקין באירופה ייתן לו דחף או ישתק אותו. פייבוריטית כנראה שיש, אבל הרעב לפעמים מנצח משחקים.

WNBA / עידו גילרי

(2) לאס וגאס אייסז 84 [2] – (5) פיניקס מרקורי 87 [3] הסדרה הנהדרת הזו קיבלה את המותחן הראוי לסיומה ואנחנו בדרך לגמר ממש בלתי צפוי בין שתיים מכוכבות ה"עבר" של הליגה. המרקורי הגיעו למשחק עם הידיעה שקיה נרס הרכזת הקנדית סיימה את העונה לאחר שהפציעה שספגה במשחק הקודם התבררה כקרע ב-ACL. זה כנראה העלה את הסיכוייים שבתי ההימורים בוגאס נתנו לקבוצה הביתית להמשיך לגמר. הרבע השלישי נראה כהולך בכיוון הזה כשהאייסז עצרו את שחקניות המרקורי על 14 נקודות והפכו פיגור 2 במחצית ליתרון 58-66. אבל אז דיאנה טוראסי סובבה את מחוגי השעון עשר שנים אחורנית. היא ובריטני גריינר הובילו ריצת 0-12 שהפכה את התוצאה ל 66-70 לטובת האורחות. הנדנדה לא נעצרה שם וצ'לסי גריי העלתה את האייסז ליתרון 77-81 2:30 לסיום. אחרי שגריינר דאגה להשוות בשתי התקפות רצופות טוראסי בעוד שלשה אדירה נתנה יתרון 81-84 למרקורי אבל נענתה מייד בשלשה של גריי מן העבר השני. אחרי ששתי הקבוצות החטיאו היו אלה דווקא זריקות עונשין של שיי פדי 5 שניות לסיום שהכריעו את ההתמודדות לא לפני שבריטני גריינר חסמה נסיון שלשה מנצחת של אז'ה ווילסון.

כאמור היו אלה הצמד טוראסי וגריינר שסחבו את המרקורי לגמר הראשון שלהן מאז 2014. ההול אוף פיימרית העתידית שכחה שהיא כבר בת 39 וקלעה 14 נקודות קריטיות ברבע האחרון ו-24 בסך הכל ותנסה לזכות באליפות הרביעית שלה. גריינר מצידה רשמה עוד הופעה אדירה של 28 נקודות לצד 9 ריבאונדים.

אצל האייסז כמעט כל התותחים הכבדים ירו כשצ'לסי גריי וקלסי פלאם קולעות 22 נקודות על אחת ואז'ה ווילסון מוסיפה 21 משלה. אבל ליז' קמביג', ריקוואנה וויליאמס וג'קי יאנג לא היו בעניינים ותרמו יחד רק 19 נקודות ב-7 מ-22 מהשדה.

סדרה הגמר בין פיניקס לשיקגו תיפתח ביום ראשון ב-22:00 ותהיה שחזור של הגמר מ-2014 (שהיה גם האחרון של הסקיי).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. נבחרת שיש בה טיפוס נאלח ודוחה כמו זהבי לא תהיה נבחרת שאני מסוגל לאהוד.
    אני עם הסקוטים הכל הכוח. אשמח לרביעיה או חמישייה שתחזיר את ה"כדורגלן" הישראלי לקרקע.

      1. בוא נאמר שאני לא ממש מחזיק מהכדורגלן הישראלי וההתעסקות התקשורתית הבלתי פוסקת בענף הכי מביך בהתנהלותו בארץ.
        את זהבי עצמו מחקתי לנצח עם זריקת סרט הקפטן ולדעתי אין לו מקום בנבחרת.
        אני גם, בשונה מזהבי עצמו, לא חושב שמדובר בגרסה הישראלית לשירר אלא בשחקן בינוני פלוס שאת רוב ההצלחה בקריירה עשה במסגרות מפוקפקות מאוד מבחינה מקצועית (ישראל וסין).
        זהבי בעיקר מאוהב בעצמו וארבע אפס סקוטי היום יהיה ראוי ומשמח מאוד

  2. אני גם לא מחסידי זהבי אבל מת שהנבחרת תגיע לטורניר גדול.
    סקוטלנד נבחרת של 1.5 ממוצע למשחק לא יכול להיות רביעייה או חמישייה. תיקו תהיה תוצאה טובה כי אנחנו לא טובים במשחקי חוץ, ובמשחקים גדולים, ובהגנה. אבל ניצחנו את סקוטלנד לכן זו חייבת להיות אפשרות.

            1. אלאפיליפ דואג שלא יתפסו אותם.

  3. גילרי תודה על הבמה לפלייאוף ה-wnba מי שאוהב כדורסל ולא צופה בפלייאוף העונה פשוט מפספס בענק. היכולת של טוראסי לעלות הילוך בפלייאוף העונה פשוט מרשימה, גריינר היא העוגן של פיניקס כל העונה . שימו עין על צמד הווטרניות הבלתי נגמרות בגמר- טוראסי ומנגד בשיקאגו קנדיס פארקר הנהדרת בפלייאוף גם כן..

  4. חבל שאנחנו כל כך לבנטיניים כשמדובר בכדורגל….
    דסה בדיוק על המשבצת, יכול היה ללכת קדימה ומסר אחורה. לא שזה הביא לשוויון אבל הסיכוי של הנבחרת הוא רק במתפרצות שמניעות כדור מהר למעלה.
    זהבי השתווה לשפיגלר עם הכיבושים. צריך רק עוד גול אחד לשיא חדש.

    1. טוב שצרעה מזרחית מחזיר יתרון מייד.
      הסקוטים רוצים יותר מדיי ולכן סופגים. הבקעת, תאט ואז תעקוץ.
      הצרעה עקצה אותם במקום.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      לגבי השופט אתה צודק, לגבי קסחנים, נו אז שווין.
      אני יעלה את יחיאל בבן צור בהאוב שיחכה למקטומייני בסמטה חשוכה…

    1. אני מבקש אותך, בונקר ומתפרצות. זו השיטה בחוץ והיא טובה עבור רוב הקבוצות שמשחקות בחוץ.
      דאבור נתן וכמעט גם לקח. טוב שמרציאנו לא זז שם ולקח הימור טוב.

      1. עשה צדק כי הגיעה בעיטה חופשית ולא פנדל. ראיתי עכשיו את הריפליי שוב ושוב. ההכשלה לפני הרחבה ולא בתוכה. אבל מה שאמרת על השופט נכון.

      1. סקוטלנד נבחרת טובה יותר ששיחקה טוב יותר והגיעה להרבה יותר מצבים. מרציאנו היה מצוין והציל הרבה, אבל בסוף נכנע פעם אחת יותר מדי (או פעמיים, תלוי איך סופרים)

  5. בדרך כלל לא ממש אכפת לי מהנבחרת, אבל ההפסד הזה – ממש שובר לב, מסכנים השחקנים..
    איזה ד.נ.א מזופת יש לנבחרת הכדורגל של ישראל. גם אם יהיה טורניר של 1000 נבחרות, הם לא יעלו לעולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט