סיכום מחזור 4 ב-NFL / צוות הופס פוטבול

סיכום מחזור 4 ב-NFL / צוות הופס פוטבול

מחזור מספר 4 של ה-NFL כבר מאחורינו, וזה אומר שרבע עונה כבר חלפה לה. לפחות אפשר להתנחם בעובדה שקיבלנו עוד שבוע פוטבול נפלא, והשבוע הבא נפתח בצורה נפלאה לא פחות.

דאלאס קאובויז (1-3) – קרוליינה פנת'רס (1-3) 28:36
לאחר שלושה שבועות בהן הגנת הריצה של הקרוליינה פנת'רס חנקה את הרצים היריבים, הם התמודדו מול אזיקיאל אליוט המדשדש ומחליפו, טוני פולארד. התקפת הריצה של הקאובוים דרסה את הפנתרים שמולם, אליוט ופולארד השתלבו ל-210 יארד על הקרקע וט"ד אחד של "זיק" ששיחק את משחקו הטוב ביותר מזה זמן רב.
דאק פרסקוט היה מרשים עוד יותר כאשר 4 מ-14 המסירות שהשלים נתפסו באנדזון לטאצ'דאונים. זהו היה המבן הראשון של קרוליינה העונה לאחר שקיבלו משוכות נמוכות בשלושת המשחקים הראשונים שלהם, וניכר כי הקאובויז הם רמה מעל, למרות הפרש הפוזשן היחיד בתוצאת הסיום שמשקר להלך המשחק בו דאלאס הובילו 36:14 בשלב מסוים.
טריוון דיגס, הקורנר של הטקסנים באמת הופך לכוכב מול עינינו, כפי שניסח סקוט הנסון בשידור הרד – זון האחרון. חטיפה אחת לפחות בכל אחד מארבעת המשחקים הראשונים של העונה, הראשון מאז דון בישופ ב-1961 שעושה זאת במדי דאלאס.

ניו יורק ג'טס (3-1) – טנסי טייטנס (2-2) 24:27 לאחר הארכה
דריק הנרי צבר 157 יארד ב-33 נשיאות, אבל מלך היארדים בריצה של הליגה פשוט לא היה מסוגל לחפות על החיסרון העצום של איי. ג'יי בראון וחוליו ג'ונס. חוסר היכולת של טנסי להניע את הכדור ולמצוא את האנדזון בעקביות מנעה ממנה ניצחון במשחק פשוט יחסית – זאק ווילסון נכנס בסופו של דבר למשחק עם שץי מסירות ט"ד ברבע הרביעי, ועוד דרייב בהארכה שהתברר כמנצח לאחר שרנדי בולוק, הבועט של טנסי, החמיץ הזדמנות לתיקו הראשון של העונה.

ניו אורלינס סיינטס (2-2) – ניו יורק ג'איינטס (3-1) 27:21
משחק שהלך עד הסוף בלואיזיאנה ונחתם על ידי ריצה של סקוואן בארקלי כדי לסגור את העניין בהארכה בדרך לניצחון הראשון של הביג בלו העונה. עונת הרכבת ההרים של הניו אורלינס סיינטס ממשיכה ומותירה אותם במאזן חצוי עם הרבה מאוד שאלות לגבי היכולת שלהם בבית הרותח שהוא ה-NFC דרום. הקדושים עלו ליתרון 21:10, שנראה בטוח מאוד בשעתו בהתחשב בהתקפה המקרטעת של האורחים, אך הג'איינטס הרשימו, רצו ריצת 17 נקודות ללא מענה וגמרו עניין מול האוהדים ההמומים בסופרדום.
דניאל ג'ונס משיג ניצחון ראשון בעונה החשובה בקריירה שלו, ואולי קונה לעצמו מניות בקרב מקבלי ההחלטות עם עוד הופעה טובה של 28/40 השלמות, 402 יארד, 2 ט"ד וחטיפה אחת. זהו משחק 400 היארד השישי בשלוש השנים שלו כמוסר המוביל של ניו יורק, אף קיובי כחול אחר לא מסר למעל 4 כאלו בשלוש העונות הראשונות שלו מאז 1950. ג'יימיס ווינסטון מנגד היה סולידי עם 17/23, 226 יארד וט"ד יחיד.

אטלנטה פלקונס (3-1) – וושינגטון (2-2) 34:30
טיילור הייניקי המשיך להוביל בגאון את התקפת וושינגטון, ועם שתי מסירות ט"ד שהגיעו בארבע הדקות האחרונות של המשחק, השיג לה הפעם גם ניצחון. אטלנטה שיחקה את המשחק הטוב ביותר שלה העונה מול ההגנה המאכזבת של וושינגטון – במיוחד בלט קורדארל פטרסון שתפס שלושה ט"ד. בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה הוחזרה לט"ד על ידי דיאנדרה קארטר, מה שהתברר בסוף כניצן ראשון של התפרקות נוספת של האטלנטה פלקונס. אפילו יום גרוע במיוחד של דסטין הופקינס, שהחמיץ שתי בעיטות בונוס, לא מנע את ההפסד של המקומיים.

בפאלו בילס (1-3) – יוסטון טקסטס (3-1) 0:40
11 מ-21, שמונים ושבעה יארד וארבע חטיפות. זוהי השורה הסטטיסטית של דייוויס מילס, קווטרבק שנראה לא שייך והוביל קבוצה לא שייכת לתצוגה איומה אך לא מפתיעה אצל בפאלו החזקה. הבילס אפילו לא היו בשיאם, כשנעצרו על שערי שדה בלבד למשך הרבע השני והשלישי, בסופו התוצאה הייתה 0:19. אבל בסופו של דבר יוסטון נשברה והובסה, כשאפילו מיצ'ל טרוביסקי מצטרף לחגיגה עם ט"ד ריצה בדקות הסיום. זו הפעם השנייה בארבעה משחקים שבפאלו משאירה את היריבה ללא נקודות על הלוח.

מינסוטה וייקינגס (3-1) – קליבלנד בראונס (1-3) 14:7
הקליבלנד בראונס הפסידו רק לקנזס סיטי צ'יפס בארוואוהד ממש ברבע האחרון, בניגוד לשלושה ניצחונות מוחלטים. למרות זאת, הם עדיין מקום שלישי בלבד בבית שלהם מאחורי הרייבנס והבנגלס. ה-AFC צפון משוגע לחלוטין העונה. החומים מאוהיו לא הבריקו במיוחד נגד הוייקינגס הבינוניים, אבל שיתקו התקפה טובה ל-0 נקודות מוחלטות אחרי הדרייב הראשון ועשו את הנדרש מהם בפן ההתקפי כדי לחמוק על ניצחון מול הסגולים ממיניאפוליס. הם עלו ליתרון 8:7 לאחר שקווין סטפנסקי החליט ללכת על 2 בעקבות הט"ד הראשון, משם הט"ד הפסיקו להגיע ורק שני שערי שדה של קליבלנד נתנו עבודה ללוח התוצאות. בייקר מייפילד השווה את השיא של קוורטרבק בפרנצ'ייז עם 26 ניצחונות בארבעת העונות הראשונות במועדון, ואנחנו רק בשבוע 4. בייקר בישל משחק פושר של 15/33 השלמות, 155 יארד ללא ט"ד וחטיפות, אבל להגנה החונקת של ה-"דוג פאונד" זה הספיק בראשון. קירק קאזינס שיחק את משחקו הגרוע השנה, לאחר שהקבוצה אכזבה אותו, הוא מאכזב בחזרה.

מיאמי דולפינס (3-1) – אינדיאנפוליס קולטס (3-1) 27:17
משחק משמים בין שתי קבוצות רעות הסתיים בניצחון ראשון העונה לקבוצה של פרנק רייך מול הקוורטרבק הישן שלה, ג'קובי בריסט. ההתקפה של הפרסות סחטה 7 נקודות במחצית הראשונה לאחד שקיבלו מתנה עם דגל מיותר בפאנט שלהם, אך זה עדיין הספיק ליתרון בירידה לחדרי ההלבשה כיוון שהדולפינס האנמיים שמו רק 3 נקודות משלהם לאחר פאמבל בניסיון שחזור פאנט של נאהים היינז.
המשחק תפס תאוצה כשההגנות המותשות הראו אותותיהן בדרך למחצית שנייה עם 34 נקודות (מעל פי 3 הטוטאל מהמחצית הראשונה). קרסון וונץ נראה טוב יותר ככל שהמשחק התקדם, וניכר כי הוא נאבק עדיין בפציעותיו בעקבים אך ישנו שיפור קל, כפי שהראה עם ריד אופשן ברבע הראשון שהשיג לקולטס דאון ראשון מקרטע. הקולטס עדיין במאבק על הדיויזיה למרות שלושה הפסדים רצופים לפתיחת העונה, הטייטאנס נחלו הפסד לג'טס והם במאזן חצוי, מה שמותיר אותם בהפרש משחק אחד בלבד לראשות הבית. הדולפינס לעומתם הרחק מאחורי הבילס, כולל הפסד עגום לבאפלו על האפס וניכר כי הבילס עומדים לשלוט לחלוטין בדיויזיה בהמשך העונה עד הפלייאוף ללא קושי מיוחד.

פילדלפיה איגלס (3-1) – קנזס סיטי צ'יפס (2-2) 42:30
קנזס סיטי הייתה צריכה את הניצחון הזה, ובעיקר הייתה צריכה התפוצצות של ההתקפה שלה – בעיקר בהינתן האיכות הירודה של ההגנה שלה. המשחק הזה היה נראה בדרכו לקרב יריות בין פטריק מהומס לג'יילן הרטס, אבל די במהירות הפך למשחק בו הרטס היה צריך ט"ד בכל דרייב רק כדי שמהומס לא יברח לו. בסוף, כמובן, האיגלס לא הצליחו לעמוד בקצב של הצ'יפס, למרות 387 יארד של הרטס (ועוד 47 בריצה) לעומת 278 של מהומס.

גרין ביי פאקרס (1-3) – פיטסבורג סטילרס (3-1) 17:27
כנראה שאהרון רוג'רס לא ניסה להוכיח נקודה, אבל זה בהחלט נראה כך. שני הט"ד שמסר רוג'רס באחר הצהריים בלאמבו הלכו לרנדל קוב, אותו כזכור הוא דרש להחזיר לגרין ביי. בסופו של דבר, ממול לא עמדה יריבה ראויה, לאור חוסר היכולת של בן רותליסברגר להיות, ובכן, בן רותליסברגר. ההגנה של פיטסבורג, כפי שהגנות נוטות להיות, היא לא אותו דבר כמו בעונה שעברה, ורוג'רס הצליח לעשות מולה מספיק, ומבלי להתאמץ יותר מדי, על מנת להבטיח לקבוצתו ניצחון שלישי רצוף הרבה לפני שהמשחק הסתיים.

לוס אנג'לס ראמס (1-3) – אריזונה קארדינלס (0-4), 37:20
המשחק בין שתי היריבות הבלתי מנוצחות נגמר עם הצהרה עוצמתית של החבורה של קליף קינגסבורי. הם הצליחו להמטיר 37 נקודות על הגנת הברזל של הראמים ולהחזיק אותם על 20 בלבד עם המשחק הרעוע ביותר בקריירה הקצרה של סטאפורד בעיר המלאכים עד כה.
30 נקודות ו-400 יארד לפחות. אלה המספרים שההתקפה באריזונה מציגה בכל אחד ואחד מהמשחקים העונה. קינגסבורי וקיילר מארי קיבלו הרבה ביקורת, ובצדק, על ההתרסקות שלהם בסוף העונה שעברה ונפילה אל מחוץ לפלייאוף במאזן חצוי כאשר ההתקפה של גאון המכללות דשדשה במרכז לפי נתוני PFF. היום, הסיפור שונה לגמרי. 24/32 השלמו, 268 יארד, 120.3 פאסר רייטינג לקיילר מארי, יחד עם 39 יארדים חשובים על הקרקע.
חשוב להדגיש כי הראמס עלו ליתרון פעמיים במשחק והקארדס שמרו על קור רוח ולקחו שליטה במהרה.

דנבר ברונקוס (1-3) – בולטימור רייבנס (1-3), 23:7
עוד קבוצה בלתי מנוצחת שנשברה השבוע היא הברונקוס מול האוהדים במייל היי באמצעות הניצחון הראשון של הרייבנס בקולראדו מאז 2001. הכתומים הם דווקא אלו שעלו ליתרון ראשון עם ט"ד של נואה פאנט מטדי בריג'ווטר בסיום הרבע הראשון, אך משם זה היה ההצגה של לאמר ג'קסון וחבריו. 316 יארד, ט"ד אחד ללא חטיפה הייתה השורה הסטטיסטית של מספר 8 שרץ ל-28 יארד קטנים בלבד. טדי בריג'ווטר הוחלף על ידי דרו לוק, שלא עשה הרבה כדי להושיע ונחטף פעם אחת עם 113 יארד ללא סקורים בכלל.

סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס (2-2) – סיאטל סיהוקס (2-2) 28:21
יותר מ-25 לקח לסיאטל סיהוקס להשיג פירסט דאון ראשון במשחק. אבל את המחצית הראשונה הם סיימו בשוויון 7 עם היריבה המרה – הרבה בעזרת ג'ימי גארופולו, שגם בימיו הטובים מסוגל לשמור יריבות במשחק. גארופולו לבסוף הוחלף על ידי טריי לאנס, שנראה כפי שאפשר לצפות מקווטרבק רוקי שנזרק למערכה בתחילת המחצית השנייה של משחק תוך-דיוויז'ן. גארופולו סיים את המחצית שלו עם 165 יארד, ט"ד וחטיפה, בעוד לאנס סיים עם 157 יארד ושני ט"ד – אם כי חשוב להזכיר שחלק גדול מהשורה הזו היה הודות לשגיאה בהגנת הסיהוקס שהובילה ל-76 יארד וט"ד של דיבו סמואל.
סיאטל, מצידה, התעוררה לקראת סוף המחצית, ובמחצית השנייה נראתה כמו קבוצה אחרת – עם ארבעה ט"ד רצופים, אחד לקראת סוף המחצית הראשונה ועוד שלושה במחצית השנייה. ווילסון ספג שלושה סאקים, אבל כולם היו ברבע הראשון. הוא אמנם מסר ל-149 יארד בלבד, אבל הוביל את הקבוצה לניצחון נוסף על סן פרנסיסקו (16 במספר בעידן ראסל ווילסון) עם כמה מהלכים שהזכירו את ראסל ווילסון של תחילת-אמצע העשור הקודם. הסיהוקס, לפחות זמנית, הצילו את העונה שלהם – הניינרס יצטרכו, במוקדם או במאוחר, לעבור לטריי לאנס.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-3) – לאס וגאס ריידרס (1-3) 14:28
המחזור הסתיים עם משחק מסקרן מאוד בבית המערבי של ה-AFC בין שתי המובילות שלו. הצ'ארג'רס היו דומיננטים במיוחד במחצית הראשונה וסיימו אותה ביתרון 21:0, כשדרק קאר נותן את משחקו החלש העונה מול ההגנה הקשוחה של ברנדון סטיילי. במחצית השנייה זה כבר התחיל להיראות כמו משחק קלאסי של הצ'ארג'רס, כשהם אפשרו לריידרס שני ט"ד רצופים מפתיחת המחצית והיו בדרך הבטוחה לאבד את היתרון. אבל לוס אנג'לס החליטה שאת המשחק הזה היא לא תאבד. בתחילת הרבע הרביעי, סאק על דרק קאר אילץ את דניאל קרלסון לבעוט מ-52 יארד, הוא החטיא, וג'סטין הרברט הגיב עם דרייב שהסתיים בט"ד השני של אוסטין אקלר במשחק. הצ'ארג'רס חזרו ליתרון של שני ט"ד וסגרו סופית את המשחק, בצורה לא אופיינית ובעיקר מעודדת.

לקראת משחק ליל חמישי: סיאטל סיהוקס (2-2) – לוס אנג'לס ראמס (1-3)
גם בימי ג'ארד גוף, הראמס של שון מקוויי השאירו אבק לפיט קארול ולהגנה שלו כמעט בכל משחק. עם מאתיו סטאפורד, זה עשוי להיראות רע מאוד מהר מאוד – במיוחד כששלושה שחקנים קדמיים משמעותיים בסיאטל עלולים להפסיד את המשחק. אבל, אחרי הכל, מדובר במשחק בסיאטל, בליל חמישי, והכל יכול לקרות. כנראה שהראמס ינצחו, אבל כנראה שזה יהיה יותר צמוד ממה שמעידה ההיסטוריה ומההבדלים באיכות בין הקבוצות.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה על הסיקור!
    היה מחזור מצויין, ראויים לציון גם טייריק היל וקורדרל פריקין פטרסון.
    אגב, שכחת איזה משחק קטן-קטן…

    1. גיא, עם יד על הלב, מי אתה רוצה שתנצח מחר בוויילד קארד? אני מת לראות סדרה בין שתי קבוצות של 106+ נצחונות וחבל שלא הטוב מ-7 (אבל לי זה קל להגיד כמובן)

            1. חחח, מסכים

  2. הבנגלס ניצחו את היגוארס במופע די מרשים של הקורטבק הצעיר ג'ו בורוו, שהצליח להחזיר אותם מפיגור 14 לניצחון 24-21 בעזרת ריצה מצויינת עם הרבה עזרה מסי ג'יי יוזומה, שהסתיימה בבעיטה טובה מ-35 יארד של הרוקי אוון מקפירסון, שנתן להם את הניצחון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט