החזרה לצפון: פריוויו 2021/22 – טורונטו ראפטורס / רותם אלרן

מאזן בעונה שעברה: 45-27, מקום 12 במזרח.

מאמן: ניק נרס (מאזן 88-138 כמאמן ראשי בעונה הסדירה, 12-23 בפלייאוף), נכנס לעונתו הרביעית כמאמן הראפטורס.

ג'נרל מנג'ר: מסאי יוג'ירי.

אולם: Scotiabank Arena.

מה שהיה

לאחר שנים יציבות מאוד בטופ של הליגה, העונה האחרונה של הראפטורס הייתה שינוי כיוון משמעותי מהעונות שקדמו לה בשל מספר בעיות משמעותיות שהיא התקשתה להתמודד איתן. הקבוצה הגיעה לפלייאוף במהלך שבע עונות רצופות שהתחילו בעונת 2013/14 ונגמרו בעונה שעברה.

בראש הבעיות המשמעותיות של הראפטורס עמד המעבר לטמפה כעיר הבית הזמנית של הקבוצה בשל הגבלות הקורונה בקנדה, והמחסור במשחקי בית אמיתיים השפיע עליהם, כשבמהלך העונה הם ניצחו 16 מ-36 משחקי הבית לעומת 26 ניצחונות באותה כמות משחקים ב-2019/20, אך ייתכן שזו לא הייתה ההשפעה המרכזית בשל העובדה שגם במשחקי החוץ הם ספגו מכה משמעותית אפילו יותר כשירדו מ-27 ניצחונות חוץ ב-2019/20 ל-11 ב-36 משחקים בעונה הקודמת. המעבר לטמפה היה חלק מרכזי מההיחלשות שלהם בעונה הקודמת אך גורם משמעותי נוסף היה העזיבה של איבקה וגאסול, שני העוגנים ההגנתיים של הראפטורס, לפני תחילת העונה, מה שגרם לירידה ניכרת ברייטינג ההגנתי של הקבוצה ממקום 2 ל-15, וכאחת מהאיכויות החשובות בקבוצה ראו את ההשפעה של הירידה הזו על היכולת של הקבוצה להתמודד עם יריבותיה.

במהלך העונה היו לטורונטו לא מעט עליות וירידות ואת העונה פתחו במאזן 17-17, פחות ממה שהיה מצופה מהקבוצה לאור היכולת שהראתה בשנים קודמות, אך למרות זאת הם היו קבוצה לגיטימית במרוץ לפלייאוף בנקודה זו, אך לאחריה המצב השתנה בשל גל פציעות שהשפיע על הקבוצה משמעותית, וב-38 המשחקים ממנה ועד סיום העונה סיאקם פספס 12, ואן וליט 20 ולאורי 19, וכששלושת השחקנים החשובים ביותר בקבוצה מחמיצים כל כך הרבה משחקים קשה לשמור על יציבות. במהלך העונה הם העבירו את נורמן פאוול עבור גארי טרנט ג'וניור כחלק מתהליך הצערה של הקבוצה לקראת העתיד.

טרנט היה אחת מנקודות האור הבולטות בעונה של הראפטורס כשלאחר שהרשים בפורטלנד המשיך להראות את הפוטנציאל שלו אצל טורונטו, ומלבדו כריס בושה חווה קפיצה משמעותית לתפקיד של שחקן רוטציה תורם, או ג'י אנונובי המשיך את קו ההתפתחות שלו ומלאכי פלין הראה ניצוצות בעונת הרוקי. למרות עונה מאכזבת של הקבוצה, היו שחקנים צעירים שהראו יכולת טובה, ומהמאזן החלש יצאה גם תוצאה חיובית בדמות הבחירה הרביעית בדראפט.

המהלכים בקיץ

הגיעו: סקוטי בארנס (רוקי, בחירה 4), גוראן דראגיץ' (בטרייד ממיאמי), פרשס אצ'יווה (בטרייד ממיאמי), אייזק בונגה (שחקן חופשי מוושינגטון), סם דקר (שחקן חופשי), סבי מיכאיליוק (שחקן חופשי מאוקלהומה), רג'י פרי (שחקן חופשי מברוקלין), דלנו באנטון (רוקי, בחירה 46), דיוויד ג'ונסון (רוקי, בחירה 47).

עזבו: קייל לאורי (בסיין אנד טרייד למיאמי), סטנלי ג'ונסון (חתם בשיקגו), ארון ביינס, דיאנדרה במברי (חתם בברוקלין), רודני הוד (חתם במילווקי), פול ווטסון (חתם באוקלהומה).

האריכו חוזה: גארי טרנט ג'וניור, קאם ברץ'.

הראפטורס חוו קיץ מוצלח, גם אם לא יוצא דופן, כשאת העזיבה הצפויה של לאורי הצליחו לנצל על מנת להשיג שחקן צעיר ומוכשר בדמות פרשס אצ'יווה והבאת דראגיץ' שיסיים חוזה בתום העונה, ועם הבחירה בדראפט בחרו את סקוטי בארנס, שחקן כנף בן 20 שהראה איכויות מרשימות במכללות.

בארנס הוא ההיילייט של האוף סיזן של הראפטורס, ולמרות שברוב המקומות חזו שהם יבחרו את ג'יילן סאגס עם הבחירה הזו הם הלכו לכיוון שונה מאוד עם הבחירה – בארנס הוא פורוורד בגובה 2.01 שבשנה בודדת בפלורידה סטייט הראה יכולת הגנתית ברמה גבוהה, דבר שהגיע בין השאר בזכות מוטת ידיים שעומדת על אורך של 2.18 מ'. הוא מסוגל לשמור על רוב העמדות בזכות האורך והחוזק שלו, והוא יכול להתאים מאוד בזכות ההגנה הזו למערכת של הראפטורס ולדרך האימון של נרס.

לצד ההגנה הוא גם מסוגל לתפקד כפליימייקר בזכות ראיית משחק מצוינת לעמדתו והוא פינישר טוב מאוד בטבעת, ולמרות שהוא שחקן גולמי יחסית שלא הראה יותר מדי במכללות, הוא פוטנציאל גדול שהראפטורס יכולים להרוויח ממנו מאוד בעתיד, ולא רק הראפטורס יכולים להרוויח מההגעה שלו אליהם, אלא יכול מאוד להיות שגם הוא ירוויח מכך – טורונטו בנתה לעצמה (בצדק) מוניטין כאחת מהקבוצות עם מערכות הפיתוח הטובות בליגה כשמבחירות נמוכות בהרבה פיתחו שחקנים כמו סיאקם, ואן וליט ואנונובי, ועם פוטנציאל כמו בארנס הם מסוגלים לעשות פלאים, כך ששווה להסתכל על ההתפתחות והצמיחה שלו השנה.

מהלך בולט נוסף אך צפוי שקרה בקיץ היה ההחתמה מחדש של גארי טרנט ג'וניור על חוזה של 54 מיליון דולר לאורך 3 שנים כשהשנה השלישית היא אופציית שחקן. טרנט הראה הרבה הבטחה השנה בפורטלנד וגם לאחר ההגעה אל טורונטו כך שהחוזה הזה לא מגיע כהפתעה ביחס לגודלם של חוזים אחרים בשוק השחקנים החופשיים. בסגל הנוכחי של הקבוצה הוא צפוי להימצא בחמישייה באופן קבוע, ולאחר עונת פריצה מרשימה שהגיעה לאחר תצוגות טובות בבועה, ההישארות שלו היא חיובית מאוד לקבוצה ומהלך מתבקש עבורה.

מלבד הטרייד על לאורי, ההחתמה מחדש של טרנט והבחירה בבארנס לא היו מהלכים בולטים לטובה או לרעה בקיץ הזה עבור הראפטורס, אך שני המהלכים האלו יכולים להיות נהדרים עבור הקבוצה בשל ההצערה והקו שנראה שהם הולכים בו השנה ולקראת העונות הקרובות.

מה שיהיה

חמישייה: פרד ואן וליט, גארי טרנט ג'וניור, או ג'י אנונובי, פסקל סיאקם, קאם ברץ'.

ספסל: סקוטי בארנס, כריס בושיי, גוראן דראגיץ', פרשס אצ'יווה, מלאכי פלין, סבי מיכאיליוק.

העונה הקרובה של הראפטורס ככל הנראה תדמה יותר לסיום העונה האחרונה מאשר לאלו שקדמו לה, כשהבנייה מחדש לצד פיתוח הצעירים יגרמו לכך שהיא לא תהיה אחת מהקבוצות הטובות בליגה או במזרח, אך לצד זאת זה גם יהפוך אותה למאוד מעניינת – בין אם בלראות איך יתפתחו אצלה שחקנים כמו בארנס או טרנט ובין אם לחזות בואן וליט וסיאקם והתקדמות נוספת שהם עשויים לעשות, הקבוצה תהיה מסקרנת.

דבר נוסף אשר הופך את הראפטורס למועדון שיהיה שווה לעקוב אחריו הוא ההרכבים הפוטנציאליים שהם יכולים ליצור, וזה בזכות הסמול בול שלהם, שמתבטא בכך שבסגל כולו אין שחקן אחד שגבוה מ-2.06 מ', ו-7 מתוך 11 השחקנים שהוזכרו למעלה נמצאים בטווח הגבהים של 2.00-2.06 מ'.

שחקני כנף ובפרט שחקנים שמסוגלים להחליף על מספר עמדות בהגנה ולרווח את הפרקט הם אחד מהמצרכים המבוקשים ביותר בליגה של היום, ולטורונטו יש מהם בשפע, ובסמול בול הזה, בשונה ממה שעשתה קבוצה כמו יוסטון, ההגנה של הקבוצה כשכמעט כל השחקנים על הפרקט הם מגנים טובים שמסוגלים לשמור על שחקנים נמוכים או גבוהים, יכולה להיות נהדרת תחת מאמן הגנתי טוב ויצירתי כמו נרס, כך שיש סיכוי גבוה שגם האספקט הזה יהיה מהנה לצפייה, וגם אם היא לא האנדרדוגית הכיפית הטיפוסית שרצה ולא עושה יותר מדי הגנה, הייחודיות שלה במה שהיא עושה מבדילה אותה מלא מעט קבוצות שצפויות לסיים באותו מיקום כמוה בליגה.

גם התקפית טורונטו יכולה להיות טובה עם שני מובילים שהראו יכולת טובה בתחילת העונה הקודמת בדמות סיאקם וואן וליט, ולצדם טרנט מסוגל להראות את הכישרון שלו כקלעי וסקורר כפי שעשה כבר שנה שעברה, אנונובי צפוי להמשיך לקלוע ביציבות ולשחק תפקיד משמעותי גם בצד זה של המגרש, דראגיץ' (בהנחה שיישאר אצלם) יוכל להיות הווטרן שיוביל אותם, גם אם הוא לא אותו שחקן שהיה פעם וגם בארנס בעונת הרוקי עשוי להראות ניצוצות, אך כל זה כנראה לא יספיק לפלייאוף מובטח, למרות שהם יכולים להיות מתמודדים מעניינים דרך הפלייאין בזכות הדברים החיוביים שהם מביאים לשולחן.

תחזיות

תחזית אופטימית – נרס מוביל את הקבוצה לעונה מצוינת כשסיאקם מראה כושר שיא חדש, ואן וליט משתפר עוד יותר גם הוא, טרנט קולע 20 למשחק ומוכיח שהחוזה שקיבל הוא גניבה עבורם ועוד מהלך חיובי של ההנהלה וההגנה שלהם נכנסת לטופ 5 בליגה בזכות יכולת האימון של נרס לצד הוורסטיליות של השחקנים בסגל והקבוצה מסיימת במקום השישי במזרח, שם היא מודחת בסיבוב הראשון עם טעם מתוק בפה והרבה תקווה לעתיד.

ריאלית – החזרה לטורונטו ובריאות טובה יותר של השחקנים גורמת לכך שיש שיפור משמעותי במאזן מהשנה הקודמת, אבל לא מספיק בשביל להבטיח פלייאוף. סיאקם חוזר לעצמו אך לא משתפר באופן יוצא דופן, ואן וליט ממשיך בכושר הטוב שהציג בשנה שעברה והצעירים מתפתחים ונראים טוב לאורך העונה, אך הקבוצה בינונית וכל אלו מספיקים למקום עשירי במזרח ופלייאין שבו הם מודחים.

פסימית – הקבוצה מתקשה להישאר בריאה ומראה שהבעיה בעונה שעברה לא הייתה במעבר לטמפה אלא ביכולת של השחקנים, סיאקם ממשיך בקו ההתדרדרות שלו, ואן וליט יורד ביעילות, הצעירים לא מראים שיפור משמעותי ובארנס מאכזב ולא מצליח להראות את אותם דברים שהראה ניצוצות מהם במכללות והקבוצה מסיימת בתחתית הליגה ועם סימני שאלה לקראת העונות הקרובות.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה רותם, פריוויו מעניין לקבוצה מעניינת. הסגל הזה באמת יכול ללכת לכל כיוון, ולדעתי הרבה תלוי במה הם רוצים – המשך הצערה או התחלת טיפוס. נראה מה יעשו עם סיאקם, שהיה הרבה באזז על כך שהוא לא מסתדר שם, ואם יטרידו את דראגיץ ועבור מה. נרס בכל מקרה יעשה את עבודתו נאמנה, השאלה לאיזה כיוון יוג'ירי יקח את זה.

  2. תודה רבה!
    תחזית אופטימית לרפטורס היא כזו שבארנס מראה שהם לא עשו את הטעות שכולם חושבים, ובזכות זה הם יכולים לעשות טרייד על סיאקם ולבנות משהו

  3. אחלה פרוויו
    מאוד משמח שברץ' נשאר.
    דודה לאה כבר התחילה לדאוג… מה יהיה עם עבודה וזה….
    בהצלחה ליטל קאזין ❤️

  4. תודה רבה.
    יש מצב שהבחירה בסקוטי בארנס זה על מנת להכין את השטח לטרייד על סיאקם (שממגוון סיבות נתן צעד אחורה בעונה שעברה).
    הסגל צעיר וסיאקם ו-ואנפליט "מבוגרים" יחסית, שלא לדבר על דראגיץ' שלדעתי זה עניין של זמן עד שיוטרד משם. נרס יוציא מהחבורה הזו יותר, והרבה תלוי מה הן התוכניות של יוג'ירי.
    המזרח יתחזק והם נמצאים יחד עם הרבה קבוצות באמצע. ילחמו על הפלייאוף

    1. לדעתי הבחירה בבארנס על סאגס מלמדת על זה שטורונטו לא רוצים להילחם על הפלייאוף אלא להמשיך בבניה. טרייד על סיאקם לא יפתיע בכלל, הבעיה היא שהערך שוק שלו לא משהו עכשיו, אז נראה לי שהם מעדיפים לחכות.

      אני מאוד אוהב את הפיירול של טורונטו. מאוד מגוון, מה שמאפשר להם גמישות בטריידים,. לדעתי שם יהיה הפוקוס השנה

      1. אני חושב שגם עם סאגס הראפטורס לא מכוונים לעכשיו. סיאקם הוכיח שהוא יכול להיות כוכב 2-3 בקונטנדרית (לדעתי יותר כמו 3) ויהיה לו שוק לקראת הדד-ליין. סך הכל יש לו סט יכולות נהדר ונראה שיותר נוח לו ליד כוכב שמושך את כל האש מאשר להיות מספר 1.

  5. תודה רבה רותם, אני לא אוהב את הבחירה בבארנס הוא תואם בן סימונס גם הוא בלי קליעה (למרות שהוא לא מפחד לזרוק) טורנטו לדעתי הייתה חייבת לקחת ולהמר על כשרון פה מאשר שחקן סולידי. לגבי בארנס הראש שלו נמוך זה למה הוא 2.01 אבל יש לו מידות גוף דומות לזה של אדאביו (2.06).

  6. תודה רבה רותם. גם בעיניי קבוצה מאוד מסקרנת, נראה כמו מקומות 7-11 במזרח שהתחזק בדרג הביניים. בעיניי הסימן שאלה הכי גדול הוא סיאקם , האם העונה הקודמת הייתה הכלל אצלו או היוצאת מהכלל שאינה מעידה על הכלל??

  7. לדעתי חלק גדול מהעונה שעברה קשור לעובדה שהם שיחקו וגרו בארהב, מנותקים מהארגון, הבתים (גם אם הם שכורים) ובטח בחלק מהמקרים מהמשפחות שלהם. כל זה ביחד יכול ליצור השפעה עצומה.
    אני לא רואה אותם רצים גבוה בצמרת כמובן, אבל אני מקווה בשבילם שתהיה להם עונה סבירה, איפשהו סביב התסריט האופטימי שלך.
    וכמובן, תודה רבה על הפריוויו המעולה

  8. פריוויו טוב רותם, אני מאוד מחזיק מהם. אני חושב שאחרי פגרה נורמלית ובטורונטו הם יהיו משמעותית טובים יותר, אבל ההתחלה עם הפציעות שיש כבר עכשיו לא הכי מעודדת. טופ 6 נשמע כמו תחזית אופטימית סבירה, לדעתי מקום 7 ויעלו דרך הפליי-אין כי יש שם הרבה שחקנים טובים. קצת שוכחים שהם היו במקום השני במזרח בעונת הקורונה הראשונה

  9. קבוצה לא מספיק טובה ולא מספיק רעה.
    .
    תכלס, הדבר היחיד שבאמת מעניין אותי זה איך יראה בארנס.
    זה הדבר היחיד שיש לו פוטנציאל להוציא אותם מהבינוניות – או כשחקן בטווח היותר ארוך, או כנכס לטרייד בטווח היותר קצר.

  10. תודה רותם. הראפס הם סוג של סוס שחור 2 במזרח אחרי ההיט. אם כל הווטרנים נשארים ולא פצועים הם בקלות יכולים לעשות פלייאוף

  11. בס"ד
    שלום עליכם
    תודה. אני מאמין בהם לפליי אין ומשם, נבהחלט סיכוי טוב להתקדם, לסיבוב ראשון בפלייאוף.
    לא חושב שקבלו הרבה על דראגיץ בשנת חוזה, אולי מקבוצה שרוצה לפנות מקום מתחת לתקרת השכר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט