פריוויו 2021-22: אורלנדו מג'יק / שחר צ'קוטאי

פריוויו 2021-22: אורלנדו מג'יק / שחר צ'קוטאי

אחרי שוויתרה על הכוכבים שלה בעונה החולפת, וכעת היא הקבוצה עם הסגל הצעיר ביותר – האם למג'יק יש מה למכור בעונה הנוכחית או שכעת אנחנו נראה עונות בצורות חסרות פלייאוף?

עונה שעברה:

מאזן בעונה שעברה: 51-21.

אחרי שנכנסו לבועה בבית, ואפילו הצליחו לנצח את מילווקי במשחק הראשון, המג'יק רצו לחזור על הקסם שעשו ואפילו התחילו די טוב. 4 ניצחונות רצופים פתחו את העונה ואחרי 8 משחקים הם היו במקום השני עם 2 הפסדים בלבד. אך משם המצב הדרדר והחלו רצפי הפסדים שכללו 6 הפסדים, ולפעמים גם 9 הפסדים רצופים.
בסוף חלון ההעברות החליטו בהנהלה להיפרד מהשלד הקיים ולהתחיל מהתחלה – כוכב הקבוצה, ניקולה ווצ'ביץ', הועבר לשיקגו תמורת וונדל קרטר, אוטו פורטר ושתי בחירות דראפט בסיבוב הראשון (העונה נבחר פרנץ' וונגר, ועוד אחת תחכה ל-23').
במקביל נרקח טרייד שבו המעופף הראשי של אורלנדו עבר יחד עם גארי קלארק לדנבר תמורת ר.ג'. המפטון, גארי האריס ובחירות דראפט בסיבוב הראשון.
ולקינוח אוון פורנייה הועבר לבוסטון תמורת ג'ף טיג שנחתך כעבור יומיים וזכה באליפות עם הבאקס.
למעשה 28 שחקנים היו תחת הקבוצה במהלך העונה שעברה.

העונה הנוכחית:

אולם: אמווי סנטר.

מאמן: ג'מאל מוזלי (עונה ראשונה בקבוצה).
מנהל מקצועי: ג'ף וולטמן.

בלוטרי המזל האיר למג'יק פנים והם זכו לבחור במקום החמישי, כאשר הבחירה שהם קיבלו משיקגו היא הבחירה השמינית. הכחולים מפלורידה בחרו את ג'יילן סאגס ואת פרנז' ווגנר בסיבוב הראשון ואת ג'יסון פרסטון שנבחר בסיבוב השני הם שלחו לקליפרס.

סאגס סומן בטופ 5 ע"י רוב המוק-דראפטים. הוא גארד אקספלוסיבי בעל יכולת אתלטית נדירה, לצד תחרותיות ומוסר עבודה. יכולת ראיית המשחק שלו טובה ועם מסירות נהדרות מימיו כקווטרבק מצטיין. בנוסף, ניתן לראות את היכולת שלו בקלאץ', עם כמה מהלכים קריטיים שהוא עשה במדי גונזגה.
ווגנר הוא סמול פורוורד שיודע לעשות הגנה, הוא חוסם וחוטף מצוין, בעל יכולת קליעה טובה וחוש תיזמון מצוין.

Pictures: Orlando Magic Introduce Draft Picks - Orlando Sentinel
הרוקיז

הגיעו: ג'יילן סאגס, פרנז' וואגנר, אדמירל סקופילד (השם הטוב ביותר ב-NBA), איטוון מור, חאסני גראבט, ג'ון טאסקה, ג'ף דויטין, מו ואגנר, איגנס בראזגיקיס (2WAY) ורובין לופז.

הלכו: דווין בייקון, קם בריץ' (כבר בסוף העונה שעברה), פרנק מייסון, מאנה, קנדי, בון, אניס ופורטר.

נשארו: קול אנטוני, מרקל פולץ, ר.ג'. המפטון, גארי האריס, MCW, טרנס רוס, אוקקה, אייזק, וונדל קרטר ומו במבה.

חמישייה פותחת: ג'יילן סאגס, גארי האריס, פרנז' וואגנר, טרנס רוס/ג'ונתן אייזק (כשיחזור) וקרטר.
מחליפים בולטים: במבה, מו ואגנר, פולץ, אוקקה, המפטון, קול אנתוני ומור.

Image
הכור הצעיר

שאלות מרכזיות:

מי יאיישו את עמדות הגארדים:

יש למג'יק את קול אנתוני, סאגס, פולץ (שצפוי לחזור באזור דצ'), המפטון, האריס וקרטר וויליאמס (שצפוי לחזור בסוף אוק'). בנוסף אליהם יש עוד שני רוקיז שלדעתי יהיו אחרי הנ"ל (אלא אם כן הם יצליחו לפרוץ תקרה או ששאר השחקנים יהיו פצועים). למאמן יש בעיה בעמדות הללו, מכיוון שיש המון פוטנציאל בצעירים ואיכשהו צריך לנצל את זה. האם הוא יצליח בזה? האם השילוב של סאגס ופולץ יעבוד יחד? בידי מי תופקד הובלת הכדור וניהול המשחק?

Orlando Magic 2021-2022 schedule announced - Orlando Pinstriped Post
יצליחו להיכנס ללב של המאמן?
צ'ומה וקולה

בריאות:

אייזק פספס בעונה שעברה 38 משחקים ועדיין בספק לפתיחת העונה. פולץ עדיין לא עבר עונה ללא פציעה ושיחק רק 113 משחקים (מתוך 318), גארי האריס סיים רק שתי עונות עם יותר מ-60 משחקים. וונדל- קרטר וקרטר-וויליאמס גם הם פציעים למדי. האם יקרה קסם והקבוצה תשרוד עונה אחת שלמה בלי פציעות קורעות לב?

מי יהיה הסנטר הפותח:

במבה, קרטר ומו וואגנר נבחרו כולם באותו דראפט וכבר אז הם היו עם פוטנציאל גבוה. השניים הראשונים נבחרו בטופ-10 ושניהם עדיין לא הראו את הפוטנציאל שלהם. וונדל עוד איכשהו עשה משהו בשיקגו אך במבה היה תקוע מאחורי ניקולה וגם לא הראה ניצוצות. מי יקבל את הקרדיט אצל המאמן?

כדור הבדולח:

האמת, זה די קשה לדעת מה תהיה התחזית הפסימית והתחזית האופטימית, מכיוון שאם המג'יק יעלו לפלייאוף זה ייתן להם בסיס ומוטיבציה נהדרים להמשך הדרך. מנגד אם הם לא יצליחו להעפיל לפלייאוף, תהיה להם בחירה נוספת לכור הצעיר שנבנה שם.

תחזית אופטימית: הגרעין הצעיר מתחבר, סאגס מראה שהוא תותח על אמת ועל הדרך גם קוטף את תואר "רוקי העונה". אייזק מצליח להישאר בריא ונבחר לחמישיות ההגנה. פולץ ממציא את עצמו מחדש ומראה שעדיין יש בו כדורסל. במבה וונדל מצליחים להשלים אחד את השני בצורה טובה ורובין לופז עושה שמח בחדר ההלבשה. הקבוצה מצליחה להגיע לפלייאין אך לא מצליחה להעפיל לפלייאוף. אורלנדו מגיעה עם חיזוק בלוטרי ומגיעה לעונת 2022-23 עם אש בעיניים.

תחזית פסימית: סאגס מוכיח לראפטורס שהם צדקו שהם פסחו עליו, הוא מראה קשיי הסתגלות בליגה ומציג כדורסל חלש. וואגנר מתגלה כבאסט. פולץ, אייזק וקרטר ג'וניור גומרים את העונה כבר בחודש הראשון. במבה מראה כמה הוא רך ונימוח בפנים, רוס דורש טרייד ורולו הולך מכות עם הקמע. בלוטרי המג'יק נופלים חזק וממשיכים עוד עונה בלי תקווה.

תחזית ריאלית: למאמן החדש ייקח קצת זמן כדי לחבר את החלקים ולראות מה מתאים, בזמן הזה אורלנדו תמשיך להיות נמושת הליגה, אך כאשר פולץ ואייזק יחזרו החמישייה תתאזן ואורלנדו תיראה טוב יותר. על הדרך אחד הסנטרים (קרטר ובמבה) ואחד הגארדים יעברו בטרייד תמורת בחירות או שחקנים בעלי פוטנציאל. אורלנדו תסיים במקום ה-11, ותזכה בבחירה השישית.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. אין באמת מה להרחיב –
    קבוצה בתהליך בנייה מחדש.
    יהיה מעניין לראות מה שווים הרוקים,
    ולנסות לנחש מה יהיה מספר המזל בדראפט של השנה הבאה.
    מבאס לאהוד קבוצה שנמצאת בשלב הזה של תהליך הבנייה.

  2. תודה.
    הצלחה תהיה שסגאס יתגלה כדבר אמיתי ולא פלופ.אם הוא מצליח ומראה יכולות גבוהות אז העתיד יהיה ורוד יותר.סאגאס ואייזק יכולים להיות אחלה צמד

      1. דווקא אני חושב שיש לו פוטנציאל.עד הפציעה שלו הוא הראה יכולות טובות למדי.האם יממש את הפוטנציאל אין לי מושג אבל הוא יכול להיות אחלה שחקן בליגה

  3. הייתי גבוה מאוד על סאגס לפני הדראפט והופתעתי שטורונטו לקחו את בארנס לפניו. עשו לאורלנדו טובה גדולה

    1. +1 גם אני לא הבנתי את הוויתור של הראפטורס על סאגס גם בגלל העזיבה של לאורי.
      הייתי בונה חבילת טרייד של האריס, מו ואגנר וטרנס רוס (שחקן טוב שגם לא בטיים ליין שלהם) תמורת בחירות או ווינג נורמלי

  4. כל הכבוד על פריוויו כזה מפורט על קבוצה עם כ"כ הרבה בלאגן.
    ממליץ להם להקשיב לך בעניין הטריידים שיעשו קצת סדר בסגל. (3 סנטרים כאלה רק יתבאסו ביחד, כ"כ הרבה גארדים צריכים עוד כדור)
    וכדאי להם לחזק את הסגל הרפואי ובעיקר את הכנת גוף שחקנים לעונה בNBA.
    חסר להם גו טו גאיי שייקח ויקלע את הזריקות בסופי משחקים צמודים.
    יש להם פוטנציאל לקבוצה צעירה שתרוץ הרבה, תשמור חזק ותעשה הרבה בעיות בבית.
    התחזית האופטימית היא לחלק דקות לכולם, שהצעירים יתקדמו, להכין בסיס טוב לעוד שנייים ואז להביא כוכב לסגל מוכן

  5. המוזלי הזה יש לי תחושה דביל עם תעודות.
    למה אני חושב ככה? כי אני חושב שהדביל ינסה לשחק עם פולץ כpg ועם סאגס כsg ויעני לשלב ביניהם במקום לתת את הכדור לעשות ככל העולה על רוחו להפסיד הרבה לקחת רוקי העונה והנחית כוכב בדראפט הקרוב😎.טרנס רוס יעבור כבר בפברואר בטרייד זה די ברור גם ימיו של כוכב הופס אייזיק יהיו ספורים בין אם זה חיסונים פציעות או יכולת.
    קבוצה די פח עם 2 אנשים שלי סאגס שילחם עם גרין על רוקי העונה ומו וגאנר החביב שאולי יתנו לו לשחק כבר 35 דק.
    כל השאר שם זה די זבל.
    סאגס הולך לנגב

  6. תודה רבה.
    השלט בכניסה "כאן בונים"".
    המג'יק לא מפספסים הזדמנות לפספס בבניית הקבוצה/סגל.
    אם בעבר היה פקק תנועה בעמדות הפנים, אז עכשיו זה עבר לעמדות החוץ, במיוחד לעמדת ה-pg.
    מניח שבסופו של דבר הם בונים על קו אחורי של סאגס-פולץ' (האריס לדעתי לא יישאר שם הרבה זמן) שאנטוני מקבל את תפקיד הסקורר מהספסל והפטור לצידו, כשהוא יכול לשחק גם כ-sf בגלל הגודל והאתלטיות שלו.
    אבל יש להם 4 שחקנים צעירים בעמדה שכולם צריכים דקות ואת הכדור ביד.
    וזה עוד בלי לדבר על הבריאות של אייזק, חוסר ההתקדמות של במבה, והמחסור בעמדות הפנים והכנף.
    פלייאוף מהבית ומחמאות לסאגס.

  7. קול אנטוני הוא בחור נהדר שעובד סופר קשה. גם נראה שהוסיף קצת מסה בקיץ. אבל הוא לא בנוי להריץ קבוצה. מצד שני סאגס מעולם לא שיחק כמוביל כדור מרכזי. הוא היה סוג של קומבו גארד ליד גארד מוביל, אך כשהמשחק על הקו או כשרצה לקח על עצמו את הובלת הכדור. הקליעה מבחוץ הוא הכישור שיקבע את עתידו. הצעד הראשון שלו מהיר אך הוא לא דרק רוז של 2009 ולא ראסל ווסטברוק. כך שיתקשה אם לא יכבדו את הזריקה שלו. מספיק שיקלע 35% וזה יעשה את העבודה. פולץ לדעתי יתקשה לחזור לעצמו. הוא נתן הופעות לא רעות וחלקן מצויינות בתחילת שנה שעברה עד שנפצע. אך כשהזריקה לא באמת הגיעה לרמה גבוה הסתמך על גוף סופר אתלטי וכוח פיזי עצום לגובהו. אם הכלי הזה מצריך עוד שיקום, אז זוהי עוד עונה אבודה לילד. גארי האריס הוא שחקן של כאן ועכשיו ולא בטוח שיושב טוב עם הילדים הצעירים של המג'יק. חשוב גם לא לשכוח שאר ג'יי המפטון הוא תותח רציני מלא באתלטיות ופוטנציאל. טריידים יהיו חייבים לקרות. אחד מהשותפות הפוטנציאליות שאני רואה זו אינדיאנה שצריכה לקבל החלטה לגבי סנטר ושיש לה לוג-ג'אם בעמדה 3. נראה לי שלא יתנגדו בפייסרס לשחקן כמו האריס עם עוד כמה חתיכות מעניינות.

    1. לדעתי האריס ישחק בתחילת שנה כדי לשווק את החוזה הנגמר שלו, שום סיבה לתת לו דקות על חשבון סאגס, קול והאמפטון. אני חושב שהם יתנו לפולץ סיכוי כי גם ככה אין קבוצה שתיתן תמורה ריאלית עבורו, כנ"ל עם אייזק.

      עונה מוצלחת של אורלנדו כוללת כמה שיותר הפסדים וכמה שיותר זמן משחק לצעירים שלהם כדי לגלות עם מי כדאי להם להמשיך. למזלם זה מטרות שקל לשלב…

      יתנו פייט לדטרויט וקליבלנד על מקומות 13-15 עם סיכוי טוב לנצח (ולסיים 15)

  8. תודה רבה.
    משום שלמעט סאגאס הקבוצה דיי משמימה, נכניס לפה את עניין הקורונה.
    לפי הבנתי אייזיק נגד חיסונים אחרי שהקשיב לטאאמפ(לא יודע למה הוא הקשיב, כי טראמפ כן אמר להתחסן) ואמר דברים כמו:
    “At the end of the day, it’s people,” Isaac says of the scientists developing vaccines, “and you can’t always put your trust completely in people.”

    הבנתי שהבעלים של המג'יק רפובליקנים "קיצוניים", מעניין יהיה איך הנהלה שמן הסתם חושבת כמו השחקן, תתנהל מול הNBA בנוגע לזה(כן, ידוע שבינתיים הבעיה מול המדינות, ולא מול ה NBA).

    1. 1) לפי אייזק, הוא לא הקשיב לטראמפ. הוא כן הראה שהוא בקיא בהמון פייק שמתרוצץ אבל סירב להגיד מה המקור שלו. כן נרמז שמדובר בכומר שלו.
      2) https://www.vanityfair.com/news/2021/08/donald-trump-vaccines-booed/amp
      3) משפחת דבוס היא אחת המשפחות הגרועות ביותר שהאומה האמריקאית הוציאה. והם העיפו המון מתחרים ראויים כדי להגיע למעמד הזה. הם הבעלים של אמוואיי, תרמית פירמידה שהסיבה היחידה שלא נחשבה פירמידה כשהוקמה היא כי במקום להבטיח לציידי הראשים כסף תמורת הכנסת אנשים חדשים לפירמידה, הם הבטיחו אחוזים מהמכירות של החדשים. כלומר, הם לא נפסלו באשמת תרמית פירמידה כי הם היו יותר גרועים מתרמית פירמידה. מאז הם עושים כל מה שהם יכולים כדי להישאר בדיוק על הקו האפור שכביכול משאיר אותם בתחום ה-"חוקי אבל מגעיל" בעיקר בזכות תרומות עצומות לפוליטיקאים שיעזרו להם להזיז את השער למקום שיותר מתאים להם. המשפחה הזו הרסה הרבה חיים, הביאה את הפוליטיקה והכלכלה האמריקאית למקומות מאוד נמוכים, וכל מה שאני רוצה להגיד זה שלקרוא להם רפובליקנים "קיצוניים" זה… די מדויק לצערי.
      4) (כן, ידוע שבינתיים הבעיה מול המדינות, ולא מול ה-NBA).

  9. תודה שחר.
    כל עוד אורלנדו היו קבוצת פלייאוף היה להם טעם לנסות להיות תחרותיים. עכשיו זה הזמן שלהם לרדוף בחירות דראפט עתידיות, ויש להם כמה נכסים מעניינים למכור לקונטנדריות או קבוצות נואשות אחרות.

  10. אורלנדו עשו מהלך לא רע הקיץ. אני לא מתכוון לבחירה בפריץ ווגנר, לבחור שחקן עם הגנה טובה, קליעה מבטיחה אבל לא ברורה משלוש ואי סבירות לגבי העמדה שלו, מתי זה אי פעם התנקם באורלנדו?
    בקיץ שבו היה איזה 30% סיכוי לבחור המאמן עם עבר בעייתי, אורלנדו בחרו במישהו שככל הנראה לא יחטוף ויאיים להרוג את הכלב של פולץ עד שהוא ילמד לקלוע שלשות, ואפילו אחד שנשמע מבטיח, מי היה מאמין?

  11. תודה שחר, פריוויו מדויק. הריאלי נשמע הגיוני או לפחות בכיוון. הלכתי לבדוק פעמיים שאתה לא צוחק עלי עם אדמירל סקופילד… מעניין לדעת מה הוביל את ההורים לבחירת השם הפרטי…

  12. ימשיכו עם הטנקינג גם העונה ויתנו הרבה דקות לצעירים לרוץ. אני מאוד אהבתי את המעט מאוד שראינו מפולטס באורלנדו, לדעתי עוד מוקדם מידי לוותר עליו.

  13. פריוויו טוב לקבוצה לא טובה, מקום 11 זה הרבה יותר מדי גבוה לדעתי. חושב שהם הקבוצה החלשה בליגה. מקווה שפולץ ואייזק יהיו בריאים, ואז מקום 11 אולי כן סביר, אבל לדעתי גם אם שניהם משחקים טוב יהיה להם משמעותית קשה יותר בלי ווץ', פורנייה וגורדון. 13-14 ועונה של 25 ניצחונות, אבל ידעו מה יש להם ביד לשנים הבאות וזאת התקדמות אדירה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט