סיכום שבוע 3 ב-NFL / צוות הופס פוטבול

סיכום שבוע 3 ב-NFL / צוות הופס פוטבול

בפאלו בילס (1-2) – וושינגטון (2-1) 21:43
כמו ההתקפה של בפאלו, גם ההגנה של וושינגטון לא שיחקה בהתאם לציפיות העונה. שלא כמו ההתקפה של בפאלו, ההגנה של וושינגטון המשיכה בפתיחת העונה המאכזבת שלה. ג'וש אלן הגיע סוף סוף לעונה עם ארבעה ט"ד במסירה ועוד אחד בריצה, וגם ההגנה הצליחה להכריח שלושה איבודים בדרך ליתרון 36:14 משכנע בסיום הרבע השלישי. לרגע נראה היה שהרוח נושבת לכיוון וושינגטון, ולא רק באופן מטאפורי – לאחר שקבוצת הפוטבול צימקה ל-21:7, הבועט דסטין הופקינס השתלט על בעיטת הפתיחה שלו עצמו בעקבות רוח חזקה שהעיפה את הכדור בחזרה אליו, מה שהוביל לט"ד נוסף של וושינגטון. אך בפאלו הייתה עדיפה משמעותית בכל פרמטר, ולא נתנה לביזאר לשבור את רוחה.

קליבלנד בראונס (1-2) – שיקגו ברס (2-1) 6:26
התקפת המסירה של שיקגו סיימה את אחר הצהריים בקליבלנד עם יארד אחד בלבד, כאשר 67 מתוך 68 היארד שצבר ג'סטין פילדס באוויר נמחקו על ידי תשעה סאקים – מחצית מהם של מיילס גארט. זו הייתה תצוגת אימים בכל מובן אפשרי, תצוגה של קבוצה שמנסה לשחק משחק אחר לגמרי ממה שהיא מסוגלת, ומאט נאגי נמצא תחת אש מכל הכיוונים כעת. קליבלנד לא הייתה במיטבה גם היא, אבל היא גם לא הייתה חייבת להיות. אודל בקהאם, במשחק החזרה שלו, הוביל את כלל התופסים עם 77 יארד בחמש תפיסות, וקליבלנד שייטה על גבי ההגנה שלה – וההתקפה של מאט נאגי – לניצחון קל ופתיחת עונה נהדרת.

דטרויט ליונס (3-0) – בולטימור רייבנס (1-2) 19:17
זה לא היה משחק פוטבול מסקרן במיוחד, עד שהגיעו שלוש שניות לסיומו. נראה היה שלמאר ג'קסון לא הצליח להוביל את קבוצתו לניצחון, לאחר שהיא כבר איבדה יתרון של שני פוזשנים ברבע הרביעי. אבל אז הגיע ג'סטין טאקר, לגביו כל מילה נוספת מיותרת. שמונה שנים אחרי שניצח בדטרויט מ-61 יארד, הוא עשה זאת ממרחק שיא ב-NFL – הבעיטה שלו מ-66 יארד פגעה במשקוף השער ומצאה את דרכה פנימה, באחד הרגעים הגדולים של העונה.

ג'קסונוויל ג'גוארס (3-0) – אריזונה קרדינלס (0-3) 31:19
עוד לפני משחקה של בולטימור, מאט פרייטר – הבועט של אריזונה ומחזיק השיא לשעבר – ניסה לשבור את השיא בעצמו, עם בעיטה מ-68 יארד לסיום המחצית. לא רק שהוא החטיא, זה הוביל למהלך שהשווה את השיא למהלך הארוך בהיסטוריה, כשג'מאל אגניו החזיר את הבעיטה למרחק 109 יארד וט"ד, שהעלה את ג'קסונוויל ליתרון 13:7 בהפסקה. באמצע הרבע השלישי ג'קסונוויל אף עלתה ליתרון שני פוזשנים, אבל לבסוף החולשה שלה ביחס לאריזונה הכריעה אותה. 21 נקודות רצופות – 7 מהן כתוצאה מחטיפה שהוחזרה לט"ד – סיימו את המשחק לטובת אריזונה. טרבור לורנס ייאלץ להמשיך את הלמידה שלו, לאחר משחק שלישי עם שתי חטיפות ומעלה לחובתו, כשהפעם הוא הוסיף גם שני פאמבלים.

קנזס סיטי צ'יפס (2-1) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-2) 30:24
זה היה משחק שהבטיח הרבה וקיים מעל ומעבר. שלושת הפוזשנים הראשונים של קנזס סיטי הסתיימו באיבוד כדור, מה שהוביל את הצ'ארג'רס ליתרון 14:0. את המחצית השנייה פתחה קנזס סיטי עם שלושה ט"ד רצופים ועלתה ליתרון, אבל לאחר שער שדה משווה, מהומס איבד את הראש ואת הכדור הרביעי של קנזס סיטי במשחק עם זריקה פרועה כשעל השעון פחות משתי דקות. בהחלטה נועזת של ברנדון סטיילי, הצ'ארג'רס הצליחו להמיר דאון רביעי ו-9 על מנת להיכנס לטווח שער שדה, אבל בהחלטה נועזת עוד יותר, הם מסרו לט"ד של מייק וויליאמס במקום להוריד את כל השניות מהשעון, מאחר ולקנזס סיטי לא היו פסקי זמן. מהומס לא הצליח לחולל נס עם חצי דקה לסיום, והצ'ארג'רס יצא מאצטדיון ראש החץ עם ניצחון ענק.

דנבר ברונקוס (0-3) – ניו יורק ג'טס (3-0) 0:26
זאק ווילסון, כמו כל אחד מחמשת הקווטרבקים הטירונים שנבחרו בסיבוב הראשון, המשיך לחוות פתיחת עונה קשה. הוא הוסיף עוד שתי חטיפות לרזומה וספג חמישה סאקים מההגנה הקשוחה של דנבר, שאפשרה להתקפה שלה לשחק עם מרווח ביטחון מול הגנה לא פראיירית של הג'טס. לזכותו של ווילסון ייאמר שהחטיפות כבר נזרקו בפיגור 23 נקודות במחצית השנייה – לחובתו, ניתן יהיה פשוט להצביע על לוח התוצאות.

מינסוטה וייקינגס (2-1) – סיאטל סיהוקס (2-1) 17:30
לאחר שני הפסדים שוברי לב, הויקינגים חיפשו ניצחון בכורה העונה, והופתעו לגלות שסיאטל היא היריבה המושלמת לכך. ההגנה החלשה של הסיהוקס אפשרה למינסוטה לעמוד בקצב של ראסל ווילסון במחצית הראשונה, ובמחצית השנייה להשאיר אותו על הספסל למשך כמה שיותר זמן. בהיעדרו של דלווין קוק, פנתה מינסוטה לאלכסנדר מאטיסון וקיבלה ממנו 112 יארד על הקרקע ב-26 נשיאות. קירק קאזינס השלים 30 מתוך 38 המסירות שלו ל-323 יארד ו-3 ט"ד, כשהוא רושם QBR של 93.2 (מתוך 100). הכוכבים של שתי הקבוצות בעמדת הרסיבר רשמו משחק 100 יארד ראשון העונה – מטקאף עם 6 תפיסות ל-107 יארד וט"ד, ג'פרסון עם 9 תפיסות ל-118 יארד וט"ד משלו.

ניו אינגלנד פטריוטס (2-1) – ניו אורלינס סיינטס (1-2), 28:13

קשה למצוא עונה הפכפכה יותר משל הקדושים בשל מוקדם זה של העונה. הם פירקו את ה-MVP המכהן ב-35 הפרש במחזור הראשון, הפסידו לסאם דארנולד וקרוליינה עם 111 יארד באוויר בלבד מג'יימיס ווינסטון (שבוע לאחר שמסר ל-5 ט"ד, כזכור) ובראשון הם המטירו 28 נקודות על ההגנה של ביל בליצ'ק, בג'ילט סטאדיום, לאחר שלא ניצחו את הפטריוטס במסצ'וסטס מאז 1995.

מאק ג'ונס, שהרשים בשני המשחקים הראשונים ולא איבד את הכדור, מסר 3 חטיפות להגנת הסיינטס עם פאסר רייטינג של 55.2 בלבד. ג'יימיס מנגד סיים עם 2 ט"ד ו-13/21 השלמות.

ניו יורק ג'איינטס (3-0) – אטלנטה פאלקונס (2-1), 17:14

המשחק היחיד בין שתי קבוצות בלתי מנוצחות נגמר בשברון לב לאוהדי במט לייף סטאדיום. הביג בלו נכנסו לרבע האחרון עם יתרון ט"ד במשחק הגנתי, שנראה כי יוביל אותם לניצחון, אך למאט ראיין וחברותיו היו תוכניות אחרות. 8:40 דקות נמשך הדרייב הראשון של האורחים ברבע הרביעי והסתיים בט"ד קצר. הם הכריחו פאנט תוך שתי דקות, סיימו דריל 2 דקות מצוין משלהם ושמו את אחד הבועטים הטובים בליגה, יונגויי קו, לשער שדה מ-40 יארד. מספר 7 לא התבלבל ושם את השלשה על הבאזר.

מאט ראיין חתם את המשחק עם 2 ט"ד, 243 יארד ללא איבודים. דניאל ג'ונס השלים 24'35 ל-266 יארד אך לא נכנס לאנדזון.

פיטסבורג סטילרס (2-1) – סינסינטי בנגלס (1-2), 24:10

משחק שמרגיש כמו החלפת מזלות. הסטילרס, שתמיד שלטו בבנגלס, נחלו הפסד ביתי ראשון לסינסינטי מאז שבוע 8 של שנת 2015. בן רות'ליסברגר נראה כבד יותר מאי פעם, עם קבלת החלטות הזוייה לעיתים (שינוי מהלך למסירת סקרין לנאג'י האריס בדאון רביעי ועשר, לדוגמה), ההגנה הייתה רעה מאוד וסיימה ללא סאק בפעם הראשונה מזה 76 משחקים רצופים יחד עם היחלשות בסקנדרי (מינקה פיצפטריק, שהיה פר בולר בעונה שעברה, נרשם כסייפטי הפותח הגרוע ביותר העונה על פי PFF), הפסד ביתי שני ברציפות מאז 2018 ופשוט לא נראו בכלל כמו קבוצה שהתחילה 11 ניצחונות רצופים אשתקד.

מנגד, קרדיט אדיר לג'ו בורו והבנגלס, החיבור של ג'ו קול עם ג'מאר צ'ייס נראה מצוין, לאחר שהשני קיבל הרבה ביקורת בפריסיזן וגם ההגנה נראתה חזקה מול הפליימקרים של הפלדות. הבנגלס מעולם לא פיגרו ואף הובילו בשלוש פוזשנים עמוק למחצית השנייה.

טנסי טייטאנס (1-2) – אינדיאנפוליס קולטס (3-0), 16:25

העונה הזוועתית של הפרסות מאינדי ממשיכה עם הפסד כואב ליריבת הבית השנואה. זו הפעם הראשונה מזה 10 שנים שהקולטס לא מצליחים לנצח משחק אחד בשלושת הניסיונות הראשונים שלהם, אותה עונה בה פייטון מאנינג לא שיחק והם הציחו להתדרדר מספיק כדי לבחור את אנדרו לאק מקום ראשון בדראפט. זהו ההפסד השביעי ברציפות לקרסון וונץ, הרצף הארוך בקריירה שלו ונראה כי לפרנק רייך אף פעם אין תשובה לעצור את דריק הנרי, שהפעם השתלב יפה גם במשחק המסירה וסיים עם 144 יארד כוללים מסקרימג'.

הקולטס חייבים להתעשת על עצמם, כפי שעשו בעונת 2018, בה התחיו עם 5 הפסדים מתוך שישה משחקים והשתחלו לפלייאוף. פרנק רייך חייב לנער את השחקנים שלו, ומהר. הטייטאנס תופסים את ראשות הבית לחלוטין ונראה כי לא יעזבו אותה בקרוב.

לוס אנג'לס ראמס (0-3) – טמפה ביי באקנירס (1-2), 24:34

ההפסד הראשון של טום בריידי ושודדי הים מאז שבוע 12 של שנה שעברה, כולל ריצת הפלייאוף הקסומה שלהם שכמובן הסיימה בלומברדי. השילוב של שון מקווי ומת'יו סטאפורד עובד יותר טוב אפילו מהמצופה, הם שמו 34 על ההגנה הקשוחה של טוד בואלס והחזיקו הגנתית את בריידי לט"ד אחד בלבד ב-55 ניסיונות מסירה. סטאפורד הפציץ עם 343 יארד, 4 ט"ד ללא איבודים.

תשעת הט"ד של מספר 9 בכחול הם הכי הרבה לשלושת המשחקים הראשונים בהיסטוריה של הראמים, בתיקו עם קורט וורנר בתקופת ה-"הצגה היפה בטרף".

קופר קאפ הופך להיות האייזיק ברוס של סטאפורד, הוא נכנס לאנדזון 5 פעמים העונה, לאחר שביקר שם רק שלוש פעמים בכל העונה החולפת. דשון ג'קסון הוכיח שעדיין יש לו את זה מול הקבוצה הישנה שלו עם ט"ד טיפקלי לשד המהירות שהוא. בקיצור, חגיגות בלוס אנג'לס השבוע.

לאס וגאס ריידרס (0-3) – מיאמי דולפינס (2-1), 28:31

הריידרס פותחים עונה עם שלושה ניצחנות רצופים לראשונה מאז עונת הסופרבול ב-2002, בה נפגשו עם… ג'ון גרודן, שאימן את טמפה ביי לה הפסידו במשחק הגדול.

יש משהו שונה בריידרס של השנה, הם ניצחו שלוש קבוצות שסיימו את מאזן דו ספרתי של ניצחונות בעונה שעברה (בולטימור, פיסטבורג בחוץ, מיאמי), הפעם זה היה פעם שנייה שהם נקלעו להארכה שלקבוצה השנייה יש הזדמנות לנצח. הרייבנס בשבוע 1 איבדו את הכדור, הדולפינס החליטו ללכת על שער שדה בדאון רביעי ו-2 בטריטוריה של לאס וגאס ועקרונית שיחקו על שוויון במקום ניצחון. דרק קאר, שנראה כמו דרק קאר של 2016, הנהיג את הספינה בקלות לשער שדה קליל לדניאל קרלסון, שכיפר על החמצת האקסטרה פוינט שנתנה את הפתח לדולפינס לחזור מ-11 הפרש ולהכריח הארכה, וניצח את המשחק לקבוצתו.

סן פרנסיסקו 49' (1-2) – גרין ביי פאקרס (1-2), 30:28

היריבות בין הניינרס לפאקרס בשנים האחרונות הלכה בדרך כלל לצידם של הפייתפול מהמפרץ, כאשר ניצחו את רודג'רס ועוזריו בעונה הסדירה ובפלייאוף מספר פעמים בתוצאות מרעישות. עם פחות מ-40 שניות על השעון, ג'ימי גראפולו הוביל את קבוצתו לאנדזון והאקסטרה פוינט הפכה את המשחק ליתרון נקודה לניינרס. אולם, זה היה יותר מדי זמן להשאיר לרודג'רס, שמצא את דוונטה אדאמס מספר פעמים, ולמרות שהשני נפצע ממכה קשוחה של ג'ימי וורד, הצליח לשחק ולתת למייסון קרוסבי הזמדנות לנצח מחמישים יארד, והוא עשה בדיוק את זה, לשמחתם הרבה של אוהדי גרין ביי שלא רצו להיקלע למאזן שלילי פעם נוספת.

דאלאס קאובויז (1-2) – פילדלפיה איגלס (2-1), 21:41

משחק המאנדיי נייט בין יריבות ה-NFC מזרח סיפק יותר התקפה מהצפוי. בדומה לפעם שעברה שנפגשו בליל יום שני, דאק פרסקוט המטיר 41 נקודות על ההגנה הרעועה של פילי. הוא סיים עם 21/26, 238 יארד באוויר, 3 ט"ד ללא חטיפות. הקאובויז שמו לפחות 6 נקודות בכל רבע ולא נתנו לאיגלס לעבור 7 ברבע פעם אחת.

זהו הפסד רביעי ברצף של האיגלס בג'רי-וורלד שבטקסס, הרצף הכי ארוך מאז תחילת שנות התשעים. ג'יילן הרטס נחטף בפעם הרביעי מול דאלאס בקריירה, לאחר שנחטף רק פעמיים מול 15 המשחקים האחרים ששיחק בהם.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

    1. חשבתי שאני היחיד שעובד אצלו השילוב של הפייסרס והבנגאלס…
      ועדיין, הניצחון הזה הוא יותר לאור חולשת פיטסבורג מאשר התעלות סינסינטי- שיתוף הפעולה עם צ'ייס מבטיח, אבל בורו עדיין חוטף יותר מדי מכות, חייבים לארגן לו שמירה יותר טובה- זה ק"ב לעשור, ועד שהשגנו אחד חייבים לשמור עליו.

  1. 3 -0 לברונקוס.
    לכאורה, סיבה למסיבה.
    הלכה למעשה?
    ריידרס וצ'יפס.
    .
    או במילים אחרות –
    מרגיש כמו מאזן חצוי + 1 שלא יספיק, לא לפלייאוף ולא לבחירת דראפט גבוהה.
    .
    תודה.

  2. קבוצות שנראות טוב לאחר המחזור השלישי – ראמס, צ'רג'רס, קרדינלס, בילס
    קבוצות מאכזבות – סטילרס, דולפינס, צ'יפס
    קבוצות בקטיגוריה משלהן – ג'טס, ג'ייאנטס, ליונס

  3. מחזור נהדר, המון דרמות, הצ׳ארג׳רס והפורטי ניינרס שניהם הלכו על העקרון שאם יש לך את הטאצ׳דאון ביד, תשים נקודות על הלוח ואל תהמר שתוכל גם לשרוף חצי דקה וגם להשיג את היתרון. לצ׳ארג׳רס זה הצליח ועוד מול הצ׳יפס, לניינרס פחות. בעיני שני המהלכים נכונים, אבל זה אני. הצ׳ארג׳רס עבדו קשה מאוד לחסום את הוצאת הכדור של מהומס, ואכלו אותה קשה על הקרקע, אחרי שהצ׳יפס הפסיקו לדפוק לעצמם את ההתקפות. הפאקרס הימרו על לתת לגראפולו לעמוד בפוקט כאוות נפשו ודאגו לסגור לו את האופציות, וזה אפשר להם לעלות לפער ואח״כ לשמור על המשחק צמוד.
    קצת עצוב לראות את כל הנזק שנעשה לקוורטרבקים הצעירים שהגיעו לליגה השנה, ועוד יותר לחשוב כמה חצץ הם הולכים לאכול עוד. השאלה היא תמיד מי מהם יצליח לשים את העונה הזו מאחוריו, ומי יישאר כהבטחה שלא קויימה.

    1. לדעתי זו הייתה טעות, אף אחד לא ציפה שמסירה קצרה לפול בק, קייל יוזצ'ק, תשבור 15 תאקלים ותיכנס לאנד זון 37 שניות מוקדם מדיי.
      הפאדיחה העיקרית היא הגנת הפריבנט על דוונטה אדאמס בהנחה שרודג'רס בלי שום טיים אאוטס, ישחק לסייד ליין ולא על צ'אנקים למרכז המגרש.
      הניינרס היו צריכים ללכת על הגנת ההולדינג . לעשות הולדינג לכל התופסים ולתקל אותם על קו ההתגוששות. אז יחטפו כמה עבירות. העיקר שהזמן יעבור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט