אירועי דיומא – 26.09.2021 – כדורגל, אופניים ומרתון ברלין

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 4 / ניר מועלם:

19:00 מכבי נתניה – הפועל חדרה, 5 לייב: מכבי נתניה עם פתיחת עונה נוראית עם הפסד ושתי תוצאות תיקו, והיא עוד מחפשת את הניצחון הראשון שלה העונה, ומנגד הפועל חדרה אומנם עדיין לא ניצחה בליגה, בדיוק כמו היריבה שלה היום אך היא סופרת שלוש תוצאות תיקו רצופות מפתיחת העונה. נתניה מגיעה אחרי 1-1 מול בית"ר ירושלים, ואילו חדרה אחרי תיקו מאופס מול הפועל ירושלים. הימור – הפועל חדרה מפתיעה את נתניה ומנצחת בחוץ.

19:30 אשדוד – בית"ר ירושלים, ספורט 3: אשדוד עם פתיחת עונה נוראית, כזו שלא מתאימה לקבוצות של רן בן שמעון, אבל אני די משוכנע שבסוף המחזור הם כבר יהיו די רחוקים מהקו האדום, כי כרגע הם במקום האחרון עם 0 נקודות ושלושה הפסדי ליגה רצופים, כאשר האחרון היה 2-0 לעולה החדשה נוף הגליל, ומנגד בית"ר ירושלים עם 4 נקודות ואחרי תיקו 1-1 מול נתניה בבית. הימור – תיקו ונקודה ראשונה לרן בן שמעון בליגה.

20:15 מכבי חיפה – מכבי פתח תקווה, ספורט 4: מכבי חיפה עם 4 נקודות ואחרי מפלה בליגה עם הפסד 2-1 למכבי תל אביב, אך עם ניצחון בגמר גביע הטוטו בפנדלים על ב"ש, וחשוב לזכור גם שביום חמישי הם פוגשים את אוניון ברלין במסגרת הקונפרנס ליג, ומנגד מכבי פתח תקווה מגיעה אחרי שהיא רושמת בדיוק כמו הפועל חדרה – שלוש תוצאות תיקו רצופות מאז פתיחת העונה, וכל התוצאות הסתיימו ב-1-1, כאשר האחרון היה מול הפועל תל אביב. הימור – המשחק הזה יסתיים בתיקו, ויהיה הרביעי של מכבי פתח תקווה העונה.

סרייה א' – מחזור 6 / ניר מועלם :

13:30 יובנטוס – סמפדוריה, 2 ONE : יובנטוס הצליחה לרשום במחזור האחרון ניצחון ליגה ראשון העונה עם 3-2 על ספציה בחוץ, והיא כבר רושמת 3 משחקים רצופים בכל המסגרות ללא הפסד ואולי היא הצליחה לעלות סוף סוף על דרך המלך, אך היום מחכה לה משחק לא פשוט מול סמפדוריה וביום רביעי מחכה לה יריבה לא פשוטה בליגת האלופות בדמות צלסי. אצל סמפדוריה פתחו את העונה בצורה יחסית סבירה וגם להם יש 5 נקודות בדיוק כמו יובנטוס ובמחזור האחרון הם הפסידו בבית 4-0 לנאפולי. הימור – יובנטוס עם ניצחון שני ברציפות בליגה.

21:45 נאפולי – קליארי, ספורט 2 : הקבוצה הלוהטת של הליגה, והיחידה שמושלמת עד כה מארחת את קליארי שנמצאת במקום ה-19 בליגה ורק עם 2 נקודות, משמע 3 הפסדים ושני תוצאות תיקו לזכותה. נאפולי מגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים של 4-0 מול אודינזה וסמפדוריה, ואילו קליארי אחרי הפסד ביתי 2-0 לאמפולי. הימור – נאפולי מנצחת בקלילות.

לאציו- רומא (19:00)/ צפריר אוזדובה

הדרבי דה קפיטולינה תמיד לוהט והשנה הוא מסקרן מתמיד. שני מאמנים עם רזומה מדהים ושניהם כבר התחרו באנגליה ואימנו את צ׳לסי מאוריציו סארי נגד ז׳וז׳ה מוריניו. לאציו פתחה את העונה טוב עם תצוגות התקפיות מרשימות אבל אז נעצרה על 4 משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות אז ניצחון בדרבי יהיה כמו אויר לנשימה. מנגד רומא מגיעה למשחק אחרי ניצחון דחוק 1-0 על אודינזה אבל היה זה ניצחון עם כוכבית כי לורנצו פלגריני הקפטן והשחקן הכי טוב של רומא העונה לא ישחק כי הורחק נגד אודינזה שלא בצדק וזה יהיה אחרת לראות את רומא בלעדיו. סך הכל הפתיחה של רומא הייתה מצוינת עם 6 נצחונות בכל המסגרת ואז הגיעה ההפסד לורונה הקטנה ואחרי היכולת מול אודינזה המשחק הזה הוא המבחן האמיתי הראשון של מוריניו. בכל אופן זה יהיה משחק שאסור לפספס. שנה שעברה זה נגמר 1-1 ב נצחונות אבל מי שהבקיע את שער הנצחון לרומא במפגש האחרון פדרו היום משחק בלאציו והוא השחקן הראשון בהיסטוריה שעובר ישירות מרומא ללאציו.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ברצלונה- לבאנטה (17:15)

אוי איזה עצוב לראות את ברצלונה העונה. והאשמים הם רבים אבל כמו תמיד רק המאמן הוא זה שבד״כ ישלם את המחיר ולפי הדיווחים השונים בתקשורת זה עלול להיות המשחק האחרון של קומאן בבארסה. רק שהוא לא יהיה על הקווים כי הוא הורחק במשחק נגד קדיס אחרי תלונות לשופט.

האם קומאן הבעיה? לדעתי ברצלונה מועדון שלא הכי קשה לאמן (כל עוד אתה יכול לעמוד בלחץ) כי זוהי קבוצה שמאמנת את עצמה ובדכ יש לה מאמנים על המגרש כמו גוורדיולה צ׳אבי ומסי. המועדון מגדל את שחקניו מגיל צעיר על אותו מערך ה 4-3-3 וכל אחד מבין את המשחק בצורה עילאית ולא פלא שהרבה אקסים של הקבוצה הופכים למאמנים מצליחים. אז הרבה מאמנים שהגיעו כמו רייקרד לא עשו משהו מיוחד לפני ואחרי ועדיין הצליחו בבארסה. גם טאטא מרטינו שאפילו בארגנטינה לא ממש הותיר את חותמו הצליח להציג כדורגל יפה עם בארסה למרות שלא עמד עם המאמנים מהשורה הראשונה בעולם.

אז קומאן כמוהם לא ממש תבע את חותמו באיזה מועדון כלשהו והוא מאמן בינוני עם זיקה מיוחדת למועדון. והוא הגיע בתקופה שהציפיות נמוכות והסגל חלש. אז הוא צריך להיות מוחלף אבל רק במקרה של אופציה יותר טובה. כי אם נסתכל על סיביליה ואתלטיקו שהן עם סגל יותר טוב משל בארסה הם גם פתחו בצורה לא משכנעת אז לא צריך להיכנס לפאניקה ולמדוד את ההצלחה של בארסה לפי הנצחונות של הבלנקוס ממדריד.


בכל אופן החדשות הטובות הן שאנסו פאטי הכישרון הצעיר חוזר לסגל אחרי יותר משנה והפעם הוא חוזר בתפקיד מרכזי.
מנגד לבאנטה הקטנה עדיין ללא ניצחון העונה אבל עם תיקו 3-3 מול ריאל מדריד. בעונה שעברה בארסה ניצחה 1-0 בבית ו בחוץ זה נגמר 3-3.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ארסנל- טוטנהאם (18:30)
הדרבי הגדול של לונדון (עם כל הכבוד לצ׳לסי) יריבות קשה של שנים תמיד רלוונטית גם אם שני הקבוצות כבר לא בתקופה שהן רצות לאליפות. אז מי מהשניים תצא לדרך חדשה? ארסנל של ארטטה השורד במקום ה 13 אבל מאז ה חמישייה שחטפו מהסיטי הם כבר עם 3 נצחונות רצופים (כולל גביע הליגה)
מנגד טוטנהאם שפתחה את העונה מצוין עם שלושה נצחונות רצופים שהראשון מהם על הסיטי קצת נעצרו והם עומדים על ארבעה משחקים ללא ניצחון (כולל גביע הליגה אבל הם בכל זאת עלו שלב בעקבות בעיטות הכרעה)
בעונה שעברה כל קבוצה ניצחה בבייתה.

כדורסל

WNBA / עידו גילרי

הגענו לסיבוב השני בפלייאוף – שוב משחק הדחה יחיד שהמנצחות בו יתקדמו לסדרות חצי הגמר מול המדורגות 1-2 (קונטיקט ולאס וגאס).

22:00: (4) סיאטל סטורם – (5) פיניקס מרקיורי

00:00: (3) מינסוטה לינקס – (6) שיקגו סקיי

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם ברכיבת כביש – גברים

לאחר הזכייה (המפתיעה משהו) של האיטלקייה אליסה בלסאמו באליפות העולם אתמול, שבוע אליפויות העולם בבלגיה מגיע היום אל היום האחרון, למה שמהווה את אחד השיאים של עונת הרכיבה – אליפות העולם ברכיבת כביש לגברים. הדרכים הפלמיות של בלגיה, בדרך שבין הערים אנטוורפן ללויבן, יביאו לנו מסלול קלאסיקות אביב כהלכתו – ארוך מאד (268 ק"מ), ובעל אינספור טיפוסים קצרים ותלולים. וכשמדברים על מירוצים מהסוג הנ"ל, מטבע הדברים מזדקרת בראש רשימת המועמדים לזכייה שלישיית הכוכבים וואוט ואן ארט, מתיו ואן דר פול וז'וליאן אלאפיליפ. מבין השלושה, נראה שהפייבוריט הגדול מכולם הוא ואן ארט: מלבד הכרת הדרכים הביתיות, הוא מצוי בכושר הטוב מבין השלושה, ועומד בראש נבחרת חלומית הכוללת את רמקו אוונפול, איב לאמפר, יאספר סטויבן, טיש בנוט ודילן טיונס. הנמסיס ההולנדי ואן דר פול היה יכול להיחשב למועמד מספר 1 לזכייה, אם כי הוא סבל מכאבי גב בתקופה האחרונה, ומגיע למירוץ בכושר לא ברור. הצלע השלישית כאן היא אלוף העולם המכהן, ז'וליאן אלאפיליפ. אלא שגם הוא איבד העונה מעט מהפאנץ' שהביא לו כל כך הרבה הישגים בעבר, וייתכן שהוא יותיר את הבמה לכוכבים אחרים מהנבחרת הצרפתית, כמו רמי קבאנייה, פלוריאן סנשאל, בנואה קוסנפרואה או ארנו דמאר. מועמד חזק מאד שנראה כאן הוא אלוף אירופה הטרי, סוני קולברלי, שיגובה בנבחרת איטלקית חזקה הכוללת את מתיאו טרנטין, דווידה באלריני וג'אקומו ניצולו. אחת הנבחרות המסקרנות שנראה כאן היא זו הסלובנית, בה שני זוכי הטורים האחרונים, טאדיי פוגאצ'אר ופרימוז רוגליץ', ישתפו פעולה, אולי על מנת לעזור לחבר נבחרת שלישי, מאטיי מוהוריץ'. דנמרק תגיע לכאן עם נבחרת נפלאה ומאוזנת, בראשות השלישייה מגנוס קורט, קספר אסגרן ומאדס פדרסן. נבחרות חזקות נוספות שכדאי לציין כאן הן אוסטרליה עם מייקל מתיוס וקיילב יואן, קולומביה עם פרננדו גביריה ואלבארו הודג', בריטניה עם טום פידקוק ואיתן הייטר וגרמניה עם פסקל אקרמן, נילס פוליט וג'ון דגנקולב. הסלובקי פטר סאגאן ינסה לעשות את מה שאף אחד לפניו לא עשה מעולם, ולזכות באליפות עולם רביעית, במה שוודאי יהווה את ההישג הגדול בקריירה שלו. מיכל קביאטקובסקי (פולין), מארק הירשי (שווייץ) ואלכסנדר קריסטוף (נורבגיה) הם רוכבים נוספים שיכולים לצאת מכאן עם חולצת הקשת. שידור ביורוספורט ב-11:20.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון ברלין

אחד המרתונים המהירים והיוקרתיים בעולם, שעל מסלולו נקבעו לא מעט שיאי עולם ב-17 השנה האחרונות, יתקיים הבוקר (10:15, צ'רלטון), לאחר הפסקה של שנה מסיבות ידועות, בהשתתפותם של כ-25 אלף רצים, שחלקם הגדול גם יצביע בבחירות לפרלמנט ולקנצלר ארצם החדש. מרבית תשומת הלב הופנתה בימים האחרונים לעבר קנניסה בקלה, שדווקא לא יבקר בקלפיות. הפנומן האתיופי בן ה-39 קבע לפני שנתיים בבירת גרמניה את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה, 2:01:41, רק שתי שניות איטית משיאו העולמי של אליהוד קיפצ'וגה, שנקבע באותו המסלול ב-2018. על פי הצהרות סוכנו ומאמנו, בקלה, שנרשם גם למרתון ניו יורק בתחילת נובמבר, ינסה לתקוף שוב את שיא העולם. לשם כך, הוא ילווה בשלושה מכתיבי קצב, שמטרתם תהיה למשוך אותו לתוצאה של 61 דקות במחצית הדרך. קשה מאוד להעריך את סיכוייו של האתלט הדגול הזה, שלרוע מזלו חלה גם בקורונה, וסבל מתסמיניה, לפני כתשעה חודשים. "רץ הכביש" קנניסה בקלה שונה מאוד מרץ המסלול ומירוצי השדה שהיה לפני כעשור וחצי. בעוד שעשה חיל (או במילים אחרות – נחשב לאחד הטובים בכל הזמנים), באופן יציב להפליא, באצטדיונים ובמסלולי הדשא הבוציים באליפויות העולם במירוצי השדה, בקלה לא תמיד שמר על עקביות במרתונים שבהם השתתף. לצד תוצאות נהדרות כמו לפני שנתיים, הוא פרש מלא מעט מירוצים מסיבות שונות. שניים ממתחריו העיקריים הבוקר יהיו גאייה אדולה, בן ארצו, בעל שיא אישי של 2:03:46 ומריוס קיפסרם הקנייתי, שתוצאתו הטובה ביותר היא 2:04:11.

נאחל בהצלחה גם לביטי דויטש. חניכתו המצוינת של עמית נאמן תיקח חלק במירוץ ותנסה לשפר את שיאה האישי, 2:32:25, ואולי אף להתעלות על התוצאה הנדרשת להשתתפות באליפות העולם בשנה הבאה, 2:29:30. הרצה בעלת השיא האישי המהיר ביותר בברלין תהיה היווט גברקידן האתיופית, שניצחה במרתון מילאנו השנה בתוצאה של 2:19:35. רשימה מלאה של כל הרצות והרצים הבכירים במירוץ ניתן לראות כאן.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. יום ספורט מחורבן אתמול אבל החיוך עדיין פה מאתמול.
    למה לא כל יום ים? גם היום ים.
    והיתה צדיקה אחת בסדום של אתמול, מילאן שמה עם ניצחון וגול ראשון לדניאל לנכד של צ'אזרה מאלדיני.

  2. תודה.
    לא עצוב בכלל לראות את ברצלונה. קבוצה גדולה בתהליכי בנייה מחודשת.
    תפרק היום עם רביעיים את לבאנטה ותשתיק את המבקרים.
    כל טוב
    ת

  3. תודה לכולם אני במעין חופשה עד אחרי החגים אבל קורא אתכם נהנתי מאד היום בעיקר מדיווחי האופניים והמרתון ( כדורגל הקבוצות עדיין בחיתולים העונה )

  4. גאייה אדולה האתיופי ניצח במרתון ברלין בתוצאה של 2:05:45. בקלה סיים שלישי בתוצאה יפה מאוד של 2:06:47.
    הרצים הישראלים, גטהון ימר ומלקמו ג'מבר, קבעו תוצאות של 2:13:23 ו-2:16:13, בהתאמה.

    גוטיטום גברסלאסי האתיופית ניצחה במירוץ הנשים בתוצאה מעולה של 2:20:09. ביטי דויטש הגיעה לקו הסיום בתום שעתיים, 44 דקות ו-37 שניות.

    1. היה מירוץ בלתי פוסק עד עכשיו ואני לא בטוח שהבלגים לא מתחרטים על זה ששמו את כל הביצים בסל של ון ארט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט