אירועי דיומא – 25.09.2021: כדורגל, שחמט ואופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 4 / ניר מועלם:

17:45 הפועל ירושלים – בני סכנין, ספורט 3: הפועל ירושלים עלתה ליגה העונה והיא אומנם כבר עם 2 נקודות מתוך 9 אפשריות, אבל היא עדיין ללא שער זכות אחרי 270 דקות, ואם היא לא תתחיל לכבוש יהיה לה מאוד קשה לשרוד בליגה, ובצד השני יש לנו את סכנין שפתחה נהדר את העונה עם המשחקים הקשים שהיו לה והיא הצליחה להשיג 4 נקודות מתוך 9 אפשריות כאשר היא פגשה כבר את שלוש הקבוצות הכי חזקות בליגה, כך שמעכשיו ועד לסוף הסיבוב יש לה סיכוי טוב מאוד להתברג בצורה טובה בחלק העליון של הטבלה. שתי הקבוצות מגיעות אחרי שתי תוצאות תיקו מאופסות – הפועל ירושלים אחרי תיקו מול חדרה, ואילו סכנין אחרי תיקו מול ב"ש. הימור – סכנין חוזרת למסלול הניצחונות וגם הפועל ירושלים עם שער בכורה בליגה.

19:00 קריית שמונה – נוף הגליל, 5 לייב: לפתיחת עונה כזו לא היו מצפים בנוף הגליל גם בחלומות הכי ורודים שלהם כי אחרי שלושה מחזורים הם במקום הראשון עם 7 נקודות מתוך 9 אפשריות, ואילו בצד של ק"ש לא חלמו על פתיחה גרועה שכזו עם נקודה אחת בלבד עד כה. ק"ש אומנם הצליחה להשיג נקודה במחזור הפתיחה אך מאז יש לה שני הפסדים רצופים כאשר האחרון 1-0 להפועל חיפה בחוץ, ואילו בנוף הגליל פתחו את העונה עם תיקו 0-0 מול העולה החדשה הפועל ירושלים, אך מאז הם אספו 2 ניצחונות טובים עם 3-1 על נתניה, ו-2-0 במחזור האחרון על אשדוד. הימור – נוף הגליל ממשיכה בכושר הנפלא, אומנם אני לא חושב שהיא תנצח, אך היא תאסוף נקודה אחת בחוץ מול קריית שמונה, כלומר המשחק יסתיים בתיקו.

20:00 הפועל תל אביב – הפועל חיפה, ספורט 2: משחק פסגה בין מקום שני לשלישי כאשר שתיהן עם 7 נקודות מתוך 9 אפשריות, כאשר הפועל תל אביב פתחה את העונה עם שני ניצחונות, אך נעצרה במחזור האחרון עם 1-1 מול מכבי פתח תקווה, ואילו הפועל חיפה בדיוק ההיפך, כאשר היא פתחה את העונה עם תיקו מאופס מול נתניה, ולאחריו היא ניצחה פעמיים את אשדוד 3-1 בחוץ, ובמחזור האחרון 1-0 את קריית שמונה בבית. הימור – אני חושב שהסגל של הפועל תל אביב מאוד טוב העונה, ואם אני צריך להמר אז אני חושב שהם יהיו בפליאוף העליון ויתחרו על מקום 4, ומנגד הפועל חיפה עם סגל פחות טוב משל הפועל תל אביב, אבל עם פתיחת עונה שכזו הם יכולים לייצר לעצמם לא מעט ציפיות, ועדיין עם כל זה אני אהמר על הפתעה ועל ניצחון חוץ של הפועל חיפה.

*שווה צפייה* 20:30 הפועל באר שבע – מכבי תל אביב, ספורט 5: הפועל באר שבע עם 5 נקודות אחרי ניצחון ושתי תוצאות תיקו והיא מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול סכנין בליגה, ואחרי הפסד די קשה בפנדלים בגמר גביע הטוטו למכבי חיפה, ומנגד אצל הצהובים מתל אביב מגיעים בתחושה מעולה אחרי הניצחון הנהדר בליגה 2-1 על מכבי חיפה במחזור האחרון, אבל צריך גם לזכור שהצהובים פוגשים את לאסק לינץ האוסטרית בחמישי הקרוב במסגרת הקונפרנס ליג, ואפשר להגיד שלאסק היא היריבה העיקרית של מכבי בבית הזה. הימור – מכבי עם חומר שחקנים טוב יותר ועם כושר טוב יותר ואני מאמין שנראה אותם מנצחים את ב"ש בחוץ.

סרייה א' – מחזור 6 / ניר מועלם :

16:00 ספציה – מילאן, 2 ONE : ספציה של דור פרץ נמצאת במקום ה-17 עם 5 נקודות, ואילו מילאן במקום ה-3 עם 13 נקודות. ספציה מגיעה אחרי הפסד 3-2 בבית ליובנטוס ועם משחק לא טוב של דור פרץ שגם ספג ביקורות בתקשורת האיטלקית, ואצל מילאן מגיעים אחרי שחזרו לנצח עם 2-0 בבית על ונציה, וחשוב גם להזכיר שכבר ביום שלישי הם מארחים את אתלטיקו מדריד במסגרת ליגת האלופות. הימור – ניצחון של מילאן.

*שווה צפייה* 19:00 אינטר – אטאלנטה, 2 ONE : קרב צמרת באיטליה בין אינטר שבמקום השני עם 13 נקודות, ואילו אטאלנטה אחרי פתיחה מגומגמת מוצאת את עצמה כבר במקום החמישי עם 10 נקודות. אינטר מגיעה אחרי 2 ניצחונות ליגה רצופים, כאשר אינטר ניצחה במחזור האחרון 3-1 את פיורנטינה בחוץ אחרי מחצית שניה מפוצצת ועם חזרה מפיגור, ואילו אצל אטאלנטה הצליחו לרשום גם כן שני ניצחונות רצופים והם מגיעים אחרי 2-1 על סאסואולו בבית. אני אציין שביום שלישי אינטר משחקת בליגת האלופות באוקראינה מול שחטייאר של מנור סולומון במשחק של הכל או כלום, במיוחד אחרי ההפסד שלהם לריאל מדריד במחזור הראשון, ואילו אטאלנטה תשחק ביום רביעי מול יאנג בויז בבית. הימור – אני לא יכול להמר נגד אינטר ולכן אלך על ניצחון ביתי.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

ריאל מדריד-ויאריאל (22:00)

המוליכה ממדריד בראשותו של אנצ'לוטי תארח את אלופת הליגה האירופית של אוניאי אמרי. ריאל פתחה את העונה טוב והשתפרה ממשחק למשחק וחוץ מהמקום הראשון היא מציגה כדורגל התקפי שמח ופריחה של כמה שחקנים כמו בנזמה ויניסיוס ובמחזור האחרון אפילו איסקו כבש ב 6-1 על מיורקה פלוס שלושער מצוין של אסנסיו מה שקבע ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות.

מנגד ויאריאל פתחה את העונה בצורה צולעת. למעשה הניצחון הראשון שלה העונה היה 4-1 על אלצ'ה באמצע השבוע. בעונה שעברה בין הקבוצות, ריאל ניצחה במדריד וסיימה בתיקו1בחוץ.

אלאבס- אתלטיקו מדריד (15:00)

המוליכה יוצאת לפגוש את האחרונה ואין תזמון טוב מזה. אתלטיקו לא משחקת טוב וכל הנצחונות האחרונים הגיעו בקושי רק ובשני הנצחונות האחרונים שערי הניצחון הובקעו בדקה ה 90. סימאונה מבחינתו חזר במשחק האחרון למערך 4-4-2 אחרי שפתח את העונה 3-5-2 אבל גם זה לא נראה כמו כדורגל שוטף. הם תנחמים בעובדה שבניצחון על חטאפה באמצע השבוע סוארז חזר לעניינים וכבש צמד אדיר.

מנגד אלאבס שעדיין לא השיגה אפילו נקודה אחת העונה תקנה אפילו תיקו אבל זה לא יהיה פשוט לקבוצה שסופרת 5 הפסדים רצוף. בעונה שעברה אתלטיקו ניצחה בשני המפגשים בין הקבוצות.

סיביליה- אספניול (19:30)

האנדלוסים ששואפים לאליפות מגיעים אחרי ניצחון גדול 3-1 על ולנסיה. משחק שבו מחצית אחת טובה הספיקה לה לסגור את המשחק והיא כקגע במקום הרביעי עם משחק חסר (נגד ברצלונה) מנגד הקאטלונים מהמקום ה 13שחזרו ללה ליגה רק העונה מגיעים מעודדים אחרי ניצחון 1-0 על אלאבס באמצע השבוע וינסו להוציא נקודות במגרש קשה מאוד.

ליגה צרפתית/ צפריר אוזדובה

פסז'- מונפלייה (22:00)

המוליכה שעומדת על 7 ניצחונות מ 7 משחקים דיי מקרטעת במשחקים האחרונים. הם יפגשו את מונפלייה ה 10 וירצו להשמיך את הרצף ולהגיע למשחק מול מנצ' סיטי באמצע השבוע במומנטום חיובי. מסי יעדר משחק שני ברציפות בגין החבלה בברך והוא צפוי לחזור למפגש נגד הסיטי באלופות.

פרמייר ליג/ אבי נוביק

צ׳לסי – מנצ׳סטר סיטי (14:30)

במוקד המחזור השישי באנגליה, צ׳לסי אלופת אירופה נגד סיטי סגניתה.

צ׳לסי מגיעה למשחק מהמקום הראשון (בהפרש שערים), במשחקה האחרון בגביע הליגה הצליחה לנצח רק בפנדלים את אסטון וילה אבל בליגה הסיפור אחר עם 4 ניצחונות (כולל 3-0 על טוטנהאם) ותיקו מול ליברפול עם יחס שערים מרשים במיוחד 12:1
לוקאקו הרכש החדש/ישן עם 3 שערים מוביל את טבלת הכובשים של הלונדונים.

מהצד השני סיטי ופפ בפתיחת עונה לא מרשימה במיוחד הכוללת הפסד במגן הקהילה ללסטר ובליגה מצד אחד הפסד לטוטנהאם ותיקו עם סאות׳המפטון ומצד שני 3 ניצחונות הכוללים 2 חמישיות וניצחון 1-0 על לסטר.
המשחק עבור סיטי קריטי, פפ לא רוצה אחרי 6 מחזורים להיות במרחק של 6 נק' מהפסגה…

בגזרת הפצועים:
צ׳לסי תצטרך להסתדר בלי פולסיץ׳ ומאונט הפצועים.
סיטי עם רשימת נעדים ארוכה הכוללת את גונדאן, לאפורט, הרננדז, סטונס וזינצ׳נקו.

בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות 4 ניצחונות לצ׳לסי לעומת ניצחון בודד לסיטי.

מנצ׳סטר יונייטד – אסטון וילה (14:30)

לאור ההדחה המפתיעה על ידי ווסטאהם בגביע הליגה השדים האדומים ירצו לחזור למסלול, הקבוצה לא יציבה ובארבעת המשחקים האחרונים ניצחה פעמיים והפסידה פעמיים. בליגה הסיפור אחר לחלוטין, יונייטד במקום השלישי עם אותו מספר נקודות כמו צ׳לסי המוליכה והיא הקבוצה שכבשה את מספר השערים הגבוה בליגה נכון לעכשיו עם 13 כיבושים.
רונאלדו ופרננדש עם 3 ו-4 כיבושים בהתאמה ירצו להמשיך במסלול הניצחונות.

מהצד השני וילה מגיעה מהמקום ה-10 עם יחס שערים 8:7 (+1), הקבוצה לא יציבה בעליל עם ניצחון, הפסד ו-2 תיקו (תיקו מול צ׳לסי בגביע הליגה שהפך להפסד בפנדלים).
דני אינגס המגן הוא מלך השערים והבישולים של הקבוצה עם 2 בכל קטגוריה.

לרשות סולשיאר לא יעמדו דיאלו ורשפורד הפצועים.
וילה של סמית׳ תחסר שחקנים רבים: טואנזיבי, ביילי, סוונסון, טרזגה, דייויס וטארגט (בספק).

בחמשת המשחקים האחרונים בין הקבוצות 3 ניצחונות ליונייטד, תיקו וניצחון בודד לוילה.

האם הכסא של סולשייאר ירעד בסיום המחזור?

ברנטפורד – ליברפול (19:30)

ברנטפורד העולה החדשה, בעונתה הראשונה אי פעם בליגה הראשונה, פתחה בהצלחה מרובה את העונה וממוקמת במקום ה-9 עם 2 ניצחונות (ארסנל ווולבס), הפסד ו-2 תוצאות תיקו.

מולה תשחק אחת המועמדות הראשיות להתמודדות על האליפות ליברפול שפתחה את העונה מצוין עם 4 ניצחונות ותיקו (צ׳לסי) וממוקמת במקום ה-2 עם אותו מספר נק' כמו צ׳לסי המובילה.
מוחמד סלאח פתח את העונה בצורה מרשימה עם 4 כיבושים.
כל תוצאה מלבד ניצחון לליברפול הוא הפתעה ענקית

מבחינת נעדרים לברנטפורד יחסרו בפטיסטה המורחק ודה סילבה ובורנסן הפצועים
קלופ יחסר את אליוט, קייטה וטיאגו אלקאנטרה. בנוסף פירמינו ווויליאמס בספק למשחק

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם ברכיבת כביש – נשים

האליפות בבלגיה מתקרבת אל שיאה, והיום אנו מקבלים את המירוץ לנשים. המירוץ, הנערך בין הערים אנטוורפן ללויבן, הוא באורך 158 ק"מ, וכמנהג הדרכים הפלמיות כולל מספר רב של עליות קצרות ותלולות. כפי שנכון לומר בכל אחד ממירוצי הנבחרות לנשים, גם כאן יש לנו נבחרת פייבוריטית מובהקת בדמות זו ההולנדית. הפעם, נבחרת זו תספק לנו עניין מיוחד בדמות האלופה המכהנת, אנה ואן דר ברחן, שהכריזה על העונה הנוכחית כאחרונה בקריירה המפוארת שלה. מלבדה, הנבחרת הכתומה תספק לנו כרגיל הרכב נוצץ, שכל אחת מתוכו יכולה לחזור הבייתה עם התואר. זה כולל את אנמיק ואן פלויטן, מריאן ווס, אלן ואן דייק, שנטאל בלאק, איימי פיטרס ודמי וולרינג. מלבד הפייבוריטיות בכתום, נוכל לראות כאן את האלופה הבלגית, לוטה קופקי, המצוייה בכושר מצויין. מועמדות נוספות הן הגרמניה ליאן ליפרט, האיטלקיה אלייזה לונגו בורגיני, הפולניה קסיה ניוויאדומה, הבריטית ליזי דייגנן, האוסטרלית קלואי הוסקין והאמריקנית קורין ריברה. את ארצנו ייצגו עומר שפירא ורותם גפינוביץ'. שידור ביורוספורט ב-13:15.

שחמט – קרלסן והצמרת העולמית בסיום אליפות אירופה למועדונים, ביחד עם באר שבע/שחר אלוני

במקדוניה שוחק אתמול סיבוב 7 ואחרון באליפות אירופה למועדונים.

המועדון של סבידלר ואסיפנקו, ניצח שוב וגרף את התואר.

המועדון הצ'כי (הריקרישנהווייצק), ניצח את המועדון הספרדי (שירוב)

המועדון של גרישצ'וק ניצח את הנורבגים (ללא קרלסן).

הבאר-שבעים פגשו קבוצה די שקולה אליהם והפסידו בהפרש מינימלי –

BEER SHEVA2.5- 3.5Sloven Ruma
 GM Mikhalevski 25731-0 GM Indjic, A. 2629
 GM Nabaty, Tamir 2638½-½ GM Ivanisevic 2582
 GM Roiz, Michael 2580½-½ GM Miladinovic 2536
 GM Rodshtein, M. 25990-1 GM Perunovic, M. 2566
 GM Postny, E. 25641-0 GM Miljkovic, M. 2470
 GM Huzman, A. 2547½-½ IM Stankovic, M. 2409



באר שבע מסיימת במקום ה 12

בצמרת:
1 – מועדון מרוסיה (סבידלר ואסיפנקו)
2 – צ'כיה (הריקרישנה ו-וייצק)
3 – אזרבייג'אן

המצטיינים:
לוח ראשון: גוקש הצעיר מאד (מהודו)
לוח שני: נבאתי מישראל! (6 מתוך 7, ועליה במד כושר על סף הטופ 100 העולמי)
לוח שלישי: נבארה מצ'כיה ודובוב מרוסיה.

ניצן שטיינברג סיים שני מתוך כל שחקני הלוח האחרון, הישג יפה

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. תודה לכולם
    אני אוותר היום על מילאן, מכבי תל אביב וריאל מדריד אבל אולי אצליח להשחיל את היונייטד, אולי רק חצי ראשון.
    יש לי יומיים של צפוניות היום ומחר. היום צפונית עם גל אחה"ץ וסביר שאחזור הרוג, פיפי ולישון.

  2. אההה, אבי, ההדחה ע"י ווסטהאם בגביע לא היתה הפתעה בכלל. ראו איך ווסטהאם נתנו יופי של פייט במשחק הליגה מול היונייטד. הזלזול של אולה בגביע עלה ביוקר רב. היה חייב לעלות בהרכב הכי חזק שלו ולא עשה את זה. בבחינת, לא למד ממשחק הליגה מול אותה ווטהאם.
    השנה סלושייר מתחת לזכוכית מגדלת ואם היונייטד לא יסיימו אם תואר, אני מניח שיעוף למרות שהוא אדם חביב ביותר.
    אנשים מתחילים לדבר, והוא לא יוצא מספיק טוב בשום מקום….אצלי הוא קיבל שנתיים חסד אבל זו השנה.

    1. אוהדי יונייטד מאז פרגוסון הורידו ציפיות ב20 רמות…
      יונייטד מבחינתי היא מועמדת לאליפות כל שנה, מתמודדת על כל הגביעים ומתחרה ראשית בליגת האלופות.
      מבין שסולשיאר היה צריך לעשות בנייה ולהראות התקדמות לאחר שנים של כישלון אבל עם הכסף שהושקע בקבוצה ועם היכולת שהקבוצה מציגה לאחרונה הוא צריך להבין (ולהרגיש) שהכסא שלו לא בטוח.
      לא יכול להיות שנגד יאנג בוייז, גם שיונייטד ב10 שחקנים על המגרש, שולטת במשחק ולא יכול להיות שהמאמן מוציא שחקן התקפה ומכניס מגה הגנה…
      זה מעביר מסר לשחקנים שלך ולשחקני היריבה שאתה מפחד

      סולשיאר ואוהדי יונייטד צרכים לחשוב (שוב) שהם מועמדים לכל התארים ולא מסים לגנוב אחד.

      בתקופה של פרגוסון עם הסגל הקיים הוא היה לוקח את כל התארים פעמיים. (אבל הוא הטוב בכל הזמנים אז לא משווה לסולשיאר).

  3. עוד דבר, צפריר, אני חושב שאם ריאל תזכה השנה בגביע אירופה אמבפה ישחק שם בשנה הבאה.
    אם פסאז יקחו, הוא יחתום שם
    מצד שני, הכל יכול להיות ואולי ימכרו אותו בטרייד דדליין הבא.

    1. רגע שניים רבים השלישי לוקח עכשיו יש שמועות שסיטי רוצה אותו. תכלס אין לה שחקן ברמה שלו והוא יהנה אצל גוורדיולה. אבל מבחינה היסטורית הדרך הכי טובה לזכות בכדור הזהב היא לשחק בריאל. הליגה הצרפתית לא תחרותית והאנגלית קשה מדיי

      1. גם אתה צודק ב 100%
        הוא לא ילך לסיטי. או שישאר על חוזה חדש בפסז או שיחתום בריאל,פעם הייתי מוסיף ברצלונה, היום?….

        1. אל תזלזל ב לאפורטה הוא הביא את הנרי ואת רונאלדיניו בעבר. ובבארסה מתחדשת עם קצת כסף הקבוצה תיבנה סביבו. אבל עדיין ריאל היא אפשרות ״בריאה״ יותר

            1. ברצלונה היא הקבוצה הרווחית בעולם
              מספר 2 אחרי יונייטד בשוק האסייתי, האצטדיון הגדול באירופה והמוזיאון הספורטיבי עם הקהל הגדול באירופה
              וזה בתקופה של עשור של שחיתות ברמה לא הגיונית

              מאמין שאם ירדו ההגבלות לגמרי ההכנסה תחזור להיות גבוהה

        2. זה בתקופה של מסי, ושלפני עשור עד בערך 2015 היה לה את הקבוצה הטובה בעולם. בלי בעלים החובות לא יסגרו

    1. אור, תודה רבה על ההפניה לכתבה בהארץ אודות ווארהולם. גם לא יכולתי לקרוא אותה כי אין לי מנוי. קשה לי להתייחס למשהו שלא קראתי, לכן אכתוב רק לגבי הכותרת. יהיה אכן קשה מאוד לשפר את שיאו העולמי, 45.94 שניות, שכפי הנראה נקבע גם בעזרת הנעליים והמסלול בטוקיו (וכמובן גם הודות לכושרו הטוב), אבל הוא עדיין מאוד צעיר ולפי דעתי ירצה להמשיך להצטיין במקצועו, והדבר אינו מחייב קביעת שיאים עולמיים. בשנה הבאה תתקיים אליפות עולם ובעוד שלוש יערכו המשחקים האולימפיים.

      יהיה מעניין לראות אותו, כשהוא בשיא העונה, מתחרה גם ב-400 מטר ואולי ב-800 (פטריק דובק הפולני, שרץ 400 משוכות מהר יותר מ-49 שניות, ביצע מעבר מוצלח לשמונה מאות. זכה באליפות אירופה באולמות ובארד האולימפי במקצוע), אך לדעתי מקצועו העיקרי ימשיך להיות 400 משוכות.

  4. לא מובן לי איך קבוצה שקונה כל דבר שזז כמו סיטי נשארת עם חלוץ כמו גסוס, שרואנדלו היה פנוי ב25 מליון, במקום זה גארדיולה הפח הזה קונה שחקנים ב100 מליון

    1. גוורדיולה כמו פרגוסון ואולי אפילו זידאן אוהב להיות הפנים של הקבוצה ושחקנים כמו רונאלדו או בקהאם בזמנו אחרי שהפך למפלצת מקומם לא אצלם. הם רוצים יס מנים שישחקו בסגנון שהם יקבעו. בגלל זה זלאטן לא הסתדר עם גוורדיולה וואן ניסטלרוי עם פרגוסון

  5. לאלכס כמובטח
    .
    במשך שנים הוא רדף אחרי שיא העולם. עכשיו, השיא העצום שקבע רודף אותו
    .
    משטר אימונים ותזונה קפדניים ומערכת יחסים מיוחדת עם מאמנו הפכו את קרסטן ורהולם לכוכב. עתה, שבועות אחרי השיא שקבע בטוקיו ב-400 משוכות, תוהה הנורווגי אם אי פעם יזכה לשחזר רגע שכזה ומחפש לעצמו מטרות חדשות, אולי אפילו במקצועות אחרים
    .
    כאשר קרסטן ורהולם קרע את חולצתו אחרי שחצה את קו הסיום בטוקיו בחודש שעבר, אפשר היה לחשוב לרגע כי מבעד לקרעים לא יבצבץ חזה גברי אלא סמל מפורסם – אולי של סופרמן, אולי של הפלאש. הרי הופעתו בגמר 400 מטר משוכות, שבו קבע שיא עולם שני תוך חודש, היתה כמעט על-אנושית. בחודש וחצי שחלפו מאז, זוהי אנושיותו שמבצבצת. הוא אמנם השלים שנה שלישית ברצף ללא הפסד, אבל בזמנים חלשים יחסית עבורו. זה טבעי. גם הטובים ביותר מתעייפים. במקרה שלו, נראה שלתשישות הגוף מתווספת לאות הנפש.
    "התרכזנו כל כך באולימפיאדה, וכאשר אתה משיג את כל מה שחלמת עליו אתה מאושר וגם ריק", סיפר ורהולם לפני תחרות בציריך, "כל מה שעבדת למענו ודורבנת בגללו תם. אני צריך להסתגל לזה. זה תהליך מנטלי. אתה מגיע לכל היעדים שלך וצריך לאתחל את המערכת. בשנתיים-שלוש האחרונות התחריתי כדי לנסות לקבוע שיא עולם. עכשיו, כשהוא בידיי, אני צריך למצוא מטרות חדשות".
    קל לסמן את מטרותיו הבאות ב-400 משוכות – אליפות העולם ואירופה בשנה הבאה, משחקי פריז שנמצאים במרחק שלוש שנים – אבל ורהולם מסתכל מעבר לכך וגם מעבר לגבולות מקצועו. על הפרק האפשרות שיתחרה בעתיד גם בריצת 400 מטר רגילה או ב-800 מטר. "מעולם לא סיימתי לרוץ 400 מטר במחשבה שארצה להמשיך עוד הקפה", הודה, "אבל אני תמיד סקרן. ארצה לעשות דברים שונים, למרות שאני תמיד פוחד כל כך להיפצע".
    הפחד מוצדק. רק תשאלו את ווייד ואן ניקרק, שבשנים 2017-2016 המריא לפסגת האתלטיקה בריצת 400 מטר, לפני שהתרסק כשנפצע במשחק ראגבי. מאז, הוא לא חזר לעצמו. עכשיו ורהולם הוא הכוכב החדש – זה שמחק שיא עולם מיתולוגי, הביא מקצוע די נשכח לגבהים חדשים ומסקרן קהלים בכל הופעה. והוא עושה את זה בסגנון שלו.
    קשה למצוא ספורטאי צמרת עם גישה קלילה כל כך לחיים, לעצמו ולסובבים אותו. הוא יכול להיות לפעמים קצת קל דעת ולהחצין רגשות – בקריעת חולצות, בלבישת מכנסיים קצרים למפגש עם מלך נורווגיה המשועשע, בפנטזיות על קפיצה מעל מכונית במקום משוכה, באמירות. "אני צריך לנסות דבר חדש שנקרא 'לשתוק'", אמר ל"טיימס" בחודש שעבר. זאת, אחרי שדברים שאמר על נעלי הנייקי של יריבו ראי בנג'מין צוירו כביקורת על האמריקאי, למרות שוורהולם בעצמו נהנה מנעליים חדישות, של פומה, שפותחו בשיתוף פעולה עם קבוצת הפורמולה 1 מרצדס. הוא גם מאחר כרוני, הגם שלקו הסיום הוא תמיד מגיע בזמן. יש מישהו שדואג שכך יהיה: ליף אולאב אלנס. המאמן הוותיק התכוון לפרוש ב-2015, כשוורהולם חיפש סביבת אימונים חדשה וביקש להיפגש עמו. למרות שהאתלט היה מוכן להיעזר במאמן גם באופן חלקי בלבד, החליט האחרון ללכת עם זה עד הסוף.
    מאז הם ביחד, שבעה ימים בשבוע – שישה ימי אימונים, ועוד יום מנוחה בג'קוזי של אלנס. "אהבה קשוחה היא הדרך המושלמת לתאר את יחסינו", אומר ורהולם על המאמן המנוסה שיודע גם מתי חניכו צריך להוריד הילוך ולהירגע. אלנס אינו המנהל שלו אלא השותף לדרך, שעמו חולק האתלט גם את הכנסתו מפרסים וספונסרים. הם הפכו לחברים הכי טובים, במערכת יחסים שמלאה בהומור עצמי ובהקנטות. "זה כאילו שאנחנו באותו גיל מנטלית, מה שלא יהיה הגיל הזה – 5 או 50", אמר פעם ורהולם ל-Spikes. רבים, כנראה, יבחרו במספר הנמוך יותר לנוכח חיבתו של האתלט לתחפושות ולבנייה בלגו, משהו שעשה בילדותו וחזר אליו בבגרותו אחרי היסוסים, כשגילה שהדבר מאפשר לו להירגע מבלי להוציא אנרגיה. "במשך תקופה ארוכה זה נראה מטופש כי בוגרים לא עושים את זה", הסביר, "אבל אתה צובר ביטחון ומבין שעליך לעשות את מה שאתה אוהב לעשות".
    ורהולם עושה הרבה. בין יצירותיו נמצאים טירת דיסני, טאואר ברידג', איצטדיון אולד טראפורד במנצ'סטר ומכוניות שונות. הפרויקט האחרון, מודל של "הוגוורטס" מספרי הארי פוטר, נתקע השנה. "נהייתי עצלן בחודשיים האחרונים", התבדח הנורווגי ב"טיימס" באוגוסט. ואולי בעצם הוא היה רציני. בעבר הגדיר עצמו "עצלן באופן מדהים". "יכולים לעבור ימים עד שאשטוף כלים", הסביר.
    כל זה נכון מחוץ למסלול האימונים. עליו, ורהולם עובד ללא לאות. שגרת אימוניו כוללת שלושה ימי אימונים קשים – בני שבע שעות של ריצות, קפיצות, הרמת משקולות ועוד – ושלושה ימי אימונים קלים יותר. לכך התווסף תדלוק נכון יותר של גופו, מאז שב-2018 אמר לו אלנס שהוא שמן מדי. ורהולם השיב לו כגמולו, אז שניהם התחילו דיאטה. בהתחלה העסיק האתלט תזונאי שיכין לו את הארוחות. אחר כך למד לעשות זאת בעצמו. חרף חיבתו למתוקים – "אני רוצה גלידה כל הזמן", הודה – הוא עמד בכך. לקריעת חולצתו בטוקיו קדם אירוע דומה כשניצח ב-2019 בתחרות בשטוקהולם. "הייתי ממש גאה בתוצאות הדיאטה, והתפארתי", הסביר, "זה היה קצת מביך".
    בערך כמו קריירת הכדורגל הנשכחת שלו בילדותו, כחלוץ שלא ניחן בדבר מלבד מהירות. בנערותו נותב לאתלטיקה והתגלה כברוך כישרונות במקצועות רבים. ב-2013 זכה במדליות זהב בשמונה מקצועות באליפות נורווגיה לנוער. הוא אף היה לאלוף העולם עד גיל 18 בקרב 8 והתחרה בקרב 10. מאמצע העשור הקודם ניתב אותו ליף יותר ויותר למקצועות בודדים, בעיקר ל-400 משוכות. במשחקי ריו 2016 כבר התחרה במקצוע הזה, ונעצר בחצי הגמר. שנה אחר כך היה לאלוף עולם.
    ורהולם מונע על ידי הרצון להשתפר, לגלות כמה טוב הוא יכול להיות. בראשו מהדהדת אמרתו של גורדון גקו, הדמות מהסרט "וול סטריט". "אני חי בהתאם למילותיו", אמר, "הוא אומר 'חמדנות זה טוב'. כמובן שעליי להיות מאושר ולתת לרגע לשקוע כשמישהו טוב קורה, אבל במקביל אני מרוכז מאוד בשאיפה ליותר. אני רוצה להתעורר ולהיות חמדן ושיהיה לי יותר".
    זה מה שקצת מקשה עליו כעת. בתחילת יולי, בתחרות באוסלו, הוא סוף סוף הפך לשיאן העולם כששיפר בשמונה מאיות את התוצאה שקבע מייקל יאנג ב-1992, עוד לפני שוורהולם נולד. "אני חושב שיש עוד במכל", אמר באותו יום וניבא כי ייתכן שיידרש לשיא נוסף כדי לנצח גם באולימפיאדה כעבור חודש. הוא צדק; סגנו בטוקיו, בנג'מין, קבע תוצאה טובה מזו של הנורווגי באוסלו, אך וורהולם שדרג אותה עוד יותר, ב-76 מאיות, ל-45.94 שניות.
    כשהוא מביט על טוקיו עכשיו, סבור ורהולם שהכל היה כמעט מושלם – הכושר, מזג האוויר, המסלול, היריבים שדחפו אותו, הנעליים החדישות. "לפני טוקיו הייתי בטוח שלעולם לא אזכה למירוץ מושלם", הוא אומר, "אבל ייתכן שטוקיו זה הכי קרוב שהייתי ואולי אהיה לכך. קשה לחזור אחרי שיא כזה, כי אתה יודע שזה לא משהו שתעשה הרבה".
    לכן הוא פוזל למקצועות אחרים. בטוקיו, התוצאה שלו ב-400 משוכות היתה טובה מזו שקבעו 18 ספרינטרים בריצת 400 מטר. יש לו עבר בריצה הזאת, בנוער ובבוגרים. אפילו באליפות אירופה ב-2018 התחרה בשני המקצועות וסיים שמיני ב-400 מטר, לפני שניצח ב-400 משוכות. ב-2019 הוכתר לאלוף אירופה באולם ב-400 מטר. לאחרונה חזר להתנסות בריצה הזו בתחרות בלוזאן וסיים רביעי כשהוא רחוק משיאו האישי, 44.87 שניות, שקבע ב-2017. "טוב לעמוד על קו הזינוק קצת מתוח כי אתה לא יודע למה אתה מכניס את עצמך", אומר ורהולם על הריצות האחרות, "אני תמיד מנסה לשמר את הילד הפנימי שבי, והוא סקרן מאוד".
    גם בטוקיו הפציע הילד הזה; לאחר הגמר, סיפר ורהולם לאתר הוועד האולימפי כי צפו בו תחושות שלא הכיר כמעט 20 שנה, מאז היה בן 6 בערב חג המולד. נדמה שזה קרה גם למאמנו, שבאימון הראשון לאחר החזרה מיפן התייצב עם חליפת גוף של גיבור-על עם המילים "שמן מבחירה". לא סתם אמר ורהולם ל"טיימס" כי "כולם חושבים שאנחנו מוזרים".
    עכשיו נדרש ורהולם לעשות משהו שזר לו: לצאת לחופשה, אמיתית. "הקללה שבלהיות אתלט זה שאתה מתחיל להרגיש ממש רע כשאתה מתעורר ספוג שמפניה", הסביר מדוע הוא תמיד מתקשה בכך ושואף לחזור מיד לאימונים. אחרי טוקיו, יש עוד דבר שעליו לעבוד – והפעם טמון בידיו במקום ברגליו. "הייתי קצת נבוך שלא הצלחתי לקרוע את החולצה באופן מלא", התבדח. תנו לו זמן, וגם בזה הוא יקבע שיא עולם.

    1. תודה רבה, אור. אחלה כתבה. הירידה היחסית בכושר בסוף העונה היא טבעית לחלוטין. הוא גם קבע 47.38 ב-400 משוכות, כבר אחרי משחקי טוקיו, לכן זאת ירידה יחסית, כאמור, בלבד.
      שיאו העולמי של ואן נייקרק ב-400 מטר הוא 43.03 שניות. מקצוע זה אינו עומד בפני עצמו ודורש הצטיינות גם במרחקים קצרים יותר. האצן הדרום אפריקאי מחזיק בשיאים אישיים מהירים יותר מעשרים ועשר שניות ב-200 ומאה מטר, בהתאמה.

      1. נשמע מעניין לראות שיאן כזה דומיננטי מנסה גם ב-400 או ב-800 (למרות שאת האחרון אני פחות אוהב), ואולי האתגר בזה שלא התחרה קודם יקצר לו את זמן ההסתגלות להגעה לזמנים של המובילים במקצוע (אם הוא אכן מסוגל לכך).
        .
        מעניין לגבי ואן ניקרק, במיוחד ה-100 מטר

  6. בינתיים באליפות העולם בבלגיה אין כמעט אקשן 50 ק"מ לסיום. לא מעט בעיות טכניות לרוכבות במיוחד לדמי וולרינג שעושה חיקוי לא רע לכריס פרום ומתגברת גם על החלפת האופניים האיטית.

  7. גם יונייטד מפסידה מגול פשוט ענק של הבלם המחליף בדקה ה90, הגבהה מקרן בורח לקבאני ונוגח כדור בלתי עציר.
    .
    בליגה הספרדית אתלטיקו גם בדרך להפסד, אלאבס כמעט עם 2 אפס ההחטאה ענקית גריזמן פשוט נהרס בברצלונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט