חוזרים ליסודות: סיכום מחזור 2 ב-NFL/ שחר דלאל

1. קשה להגיד שאנחנו רואים מגמות לאחר שבועיים בלבד, אבל כשהעונה היא רק 17 מחזורים, כל משחק ב-NFL קובע. השבוע הראשון בד"כ לא מראה לנו את התמונה האמיתית על הקבוצות, אך בשבוע השני אנחנו כבר יכולים לסמן מגמות להמשך העונה.

אחת הקבוצות הגדולות של המחזור הראשון היתה ניו אורלינס, שכולם (כולל עבדכם הנאמן) האמינו בקסמים של המאמן שון פייטון, התגברו על העזיבה של קווטרבק שיגיע להיכל התהילה (דרו בריס) וסימנו אותה כקבוצה שהולכת לאיים על תואר ה-NFC (ובאותה מידה חשבו את ההפך על גרין ביי).  קבוצה שאף אחד לא חשב עליה היא קרוליינה.

הפאנת'רס הם עדיין קבוצה בבנייה והניצחון שלהם על הג'טס – אולי הקבוצה הגרועה בלידה – לא שינה את החשיבה הזאת, אבל ניצחון על הסיינטס בהחלט מתחיל לשנות את כיוון החץ שלהם.

לשני שנתיים, כשבשארלוט החליטו לפרק את הקבוצה שהגיע לסופרבול הם סימנו את מאט רול כמאמן שיכול לקחת אותם צעד נוסף. המגמה בליגה התחילה לזוז לכיוון ההתקפה והמחשבה היתה שרק מאמן התקפי יצליח להתמודד עם היריבות בבית הדרום. בשנה שעברה היה ניסיון לעשות את זה עם טדי ברידג'וות'ר שהוחתם על חוזה גדול, אך התכנית הזאת נזנחה מהר והשנה קיבלו את סאם דרנולד, שבינתיים מוכיח שהוא פשוט היה צריך לצאת מניו יורק, וכרגע הוא המועמד המוביל לתואר קאמבק השנה.

עם זאת, מה שהביא להם את הניצחון במשחק האחרון הוא בדיוק מה שהפך אותה להצלחה מאז הוקמה ב-1995 – ההגנה, וזה משהו שבד"כ לא משתנה ממשחק למשחק. אחרי משחק כמעט מושלם במחזור הראשון מול הפאקרס (כולל 5 ט"ד של ג'יימיס ווינסטון), הסיינטס הצליחו להשיג רק שישה פירס-דאונס, ורק בדרייב אחד השיגו יותר מ-25 יארד.

אין אף שחקן מרשים בהגנה של הפנת'רס, והסגל מזכיר יותר קבוצת קולג', בה כולם תורמים למאמץ המשותף באותה המידה. אבל בעיקר נראה שהם מוציאים מעצמם הרבה יותר ממה שהם שווים על הנייר, ובשביל זה בדיוק הביאו את רול.

את המשחק הקרוב שלה מול יוסטון קרוליינה אמורה לנצח, ולאחריו היא עשויה להיות כבר במאזן 0:3, משהו שלא יהיה ניתן לזלזל בו.

2. "למאר ממש הולך אחורה במשחק שלו. מתקשה לקרוא את ההגנות, מוסר לא מדויק, שם את הרסיברים שלו במצבים שהם לא יצליחו בהם. לא זוכר משחק כזה של שחקן כזה בשלב הזה של הקריירה".

זה מה שכתבתי על לאמר ג'קסון בתום המחצית הראשונה, במשחק בין בולטימור לקנזס סיטי, שנראה כהפסד בטוח של הרייבנס. את התצוגה הזאת יגדירו מאוחר יותר באתר הרשמי של הליכה כ- "dubious".

אבל היתה גם מחצית שניה, שם ג'קסון השיג שלושה ט"ד, מסר ל-200 יארד ואליהם הוסיף 100 על הקרקע, אך בעיקר השיג דאון רביעי קריטי שהבטיח את הניצחון. זה היה ההפסד הראשון של פטריק מהומס בספטמבר, והוא סימן לנו שלמרות קטנות האמונה שלי, בדיוק כמו ביריבות בריידי-מאנינג, זה כנראה המאבק המרכזי שנראה ב-AFC בשנים הבאות.

3. למרות שהוא מגיע רק בסעיף השלישי, שחקן השבוע שלי הוא ללא ספק דריק הנרי. במציאות בה הדגש עובר שוב ושוב למשחק המסירה, ורצים חדשים זה משהו שאפר למצוא ברחוב (ע"ע בולטימור וסן פרסיסקו), הנרי מוכיח שוב ושוב שאין לו תחליף.

לאחר שנה בה השיג מעל 2,000 יארד היינו מצפים לראות ירידה ביכולת, זה הרי מה שקרה לכל הרצים בשני העשורים האחרונים, אבל לא הוא. הנרי סיים את המשחק האחרון עם 182 יארד ושלושה ט"ד, שהשיגו לטנסי ניצחון בהארכה על סיאטל. התצוגה הזאת גם הביאה אותו לראשות הטבלה ביארדים על הקרקע, תואר אותו הוא מחזיק בשנתיים האחרונות.

אז נכון, זה כבר לא משמעותי כמו פעם, אבל אם מסתכלים על הטבלה של השחקנים שזכו בתואר הזה שלוש (ומעלה) פעמים אנחנו רואים רק אנשים שהפסל שלהם מופיע בהיכל התהילה. אין ספק שעוד עונה כמו השתיים האחרונות בהחלט יקרבו אותו לקאנטון.

4. אם כבר מדברים על היכל התהילה, בקאנטון פרסמו השבוע את רשימת המועמדים הראשונית שלהם לקראת 2022. המחזור הזה צפוי להיות חלש מהשנים הקודמות, אך אם יש שם אחד שיעטר אותו הוא דווין הסטר, שצפוי להיבחר בשנתו הראשונה ולהפוך לשחקן הראשון (שאינו בועט) שנבחר בשל הכישורים שלו בקבוצות המיוחדות.

5. עברו 200 מסירות, שהתחילו בשנה שעברה, עד שג'ו בורו נחטף שוב. שתי המסירות הבאות שלו נחטפו גם הן, אבל זאת בעיקר אנומליה סטטיסטית, שלא מספרת כלום על היכולת שלו להפוך לכוכב עתידי.

במשחק מול שיקאגו בורו עשה הרבה ממה שראינו בשנה שעברה, נמלט על חייו וניסה להוציא מסירות כמה שיותר מהירות כדי לא לקבל סאק נוסף. שיטת ההתקפה של סינסנטי אפילו הבליטה את זה, כאשר היה נראה כאילו כמעט כל מסירה הולכת אל הרסיבר שמוקם בסלוט, כדי לתקוף את עמדת הניקל החלשה שיקאגו. בשלב מסוים שחקני הברס הבינו את זה, ובשלוש מסירות רצופות הצליחו לחטוף את בורו. אבל מי שרואה רק את הסטטיסטיקה הזאת עלול לחשוב שהקווטרבק נתן משחק חלש, מה שרחוק מאוד מהאמת.

ראשית, בורו הצליח להחזיר את קבוצתו למרחק שער שדה אחד משווין אחרי שהמשחק כבר נראה גמור, אבל הגדולה האמיתית שלו היא העובדה שהלחץ הבלתי פוסק עליו, פשוט לא משנה את סגנון המשחק שלו.

ראינו לאורך ההיסטוריה יותר מידי קווטרבקים שמאבדים את הטאץ' ברגע שהם סופגים סאק אימתני, או חס וחלילה נפצעים. הם מתחילים לשחק זהיר יותר, נפתרים מהכדור חצי שניה מוקדם מידי, או מוסרים מסירות לא מדויקות. אבל בורו, שכזכור חזר מקרע ב-ACL ולא קיבל שום עזרה מהקבוצה שלו בפגרה, לא רק שלא נותן לזה להפריע לו, הוא אפילו מאמץ את זה:

אם הפציעות לא יחזרו, אנחנו נראה את אחד הקווטרבקים הטובים בליגה בעשור הקרוב.

6. בצד השני של המגרש עלה לראשונה הקווטרבק ג'סטין פילדס, שייקבל את המושכות מעתה והלאה בשיקאגו, ויהפוך לקווטרבק הרביעי מהמחזור שייפתח משחק. האחרון שנותר מהסיבוב הראשון הוא טריי לאנס מסן פרנסיסקו (בחירה 3), שכבר מקבל דקות משמעותיות כמחליף מהספסל.

7. לא רק הקווטרבקים הרוקים על השנה לכותרות, כאשר 15 קבוצות פתחו את המחזור הראשון עם מנהל משחק שונה מהשנה שעברה. שניים מהשמות היותר גדולים שעברו השנה בטרייד היו מאט סטאפורד בראמס וקרסון וונץ' שהגיע לאינדיאנפוליס.

הראשון מוכיח שכנראה חוסר היכולת לנצח במשחקים הגדולים היתה קשורה לעובדה ששיחק במדי הליונס, בעוד השני מוכיח שפילדלפיה עשתה בשכל כששלחה אותו בטרייד.

מי שהיה המועמד הוודאי לתואר ה-MVP בעונת הסופרבול של האיגלס, אך לא זכה לשחק בפלייאוף בגלל פציעה, לא מצליח להשתקם מאותה עונה. זאת לא רק היכולת הירודה או הכותרות שהוא עושה מחוץ למגרש, זה בעיקר העובדה שהוא לא מצליח להישאר בריא, כשהשבוע דווח שהוא הצליח לנקוע את שני הקרסוליים שלו במשחק מול הניינרס. כנראה שהעונה תהיה הפעם האחרונה שנראה אותו כק"ב מוביל.

8. אחת הקבוצות המפתיעות ביותר העונה היא יוסטון. הטקסנס התחילו את העונה ללא הרבה ציפיות, במיוחד לאור העובדה שהם משחקים ללא דשון ווטסון, אבל היכולת ההתקפית שלהם לא נפגעה. בראשון הם צפויים לפתוח על הרוקי דייויס מילס (סיבוב 3) ואם היכולת הזאת תמשיך מתאם ההתקפה טים קלי יהפוך לאחד השמות החמים בשוק המאמנים.

9. בעולם בו קיימות קבוצות כמו דטרויט, ג'קסונוויל ואפילו יריבתם לעיר (הג'טס), אין ספק שהסטטיסטיקה הזאת מחפירה:

10. נסיים עם נתון המדהים הזה:

*

משחק יום חמישי: יוסטון טקסנס (1:1) – קרוליינה פאנת'רס (0:2), בין חמישי לשישי, 03:20

כפי שציינתי קודם, מפגש בין שתיים מהקבוצות הכי מפתיעות שיש לנו בתחילת העונה. יוסטון יעלו למשחק ללא הק"ב הפותח שלהם, טיירוד טיילור שנשלח לרשימת הפצועים (כמה חוסר מזל יש לבנאדם הזה??) והם יפתחו עם הרוקי דייויס מילס, בתקווה להמשיך ביכולת ההתקפית הטובה שלהם משני המחזורים הראשונים. מי שיסייע למילס הוא הרסיבר ברנדין קוקס, שהוכיח שנשאר לו עוד הרבה דלק במיכל, והוא אחת ההפתעות הנעימות שיש לנו העונה.

בצד השני סם דארנולד יקוו להמשיך את המומנטום החיובי שבו הוא התחיל את העונה, בתקווה להשיג חוזה גדול בפגרה. עוד אחד שפתח טוב את העונה הוא כריסטיאן מק'קאפרי, שממשיך להוכיח שהוא אחד הנשקים החשובים שיש למשחק להציע, ובתוספת די ג'יי מור ורובי אנדרסון, הם אמורים לעשות את ההבדל במשחק הזה.

תחזית: ההגנה הרצחנית של קרוליינה תעשה את המוות לרוקי מילס, דארנולד ימשיך בקו העלייה והפנת'רס ירשמו ניצחון שלישי מתחילת העונה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. הפינה השבועית שלי " ניחושים וניחוסים".

    1. בן יותר חלש מכפי שציפיתי , חששתי , או קיוויתי ( לא נראה ממנו ניסים )

    2. סם דרנולד מקשה עלי וזה לטובה , האם הוא טוב …נקודה , האם הוא טוב כמו המשחק האחרון שלו והאם הטרנד הבא בליגה הוא לקחת בזול קיובי שהגט'ס לקחו ביוקר

    3. רוג'רס , זרק 4 טאצים והבטיח ( לפחות בצהובונים) את ראשות בית הצפון , חוסר היכולת שלו ושל הפקרס למנף בית חלש למוכנות בינואר תפרנס שנים קדימה חוקרים אקדמיים ועיתונאים ,הוא כרגיל נראה טוב לפרקים ומעניין איזה פרק סיום הוא מכין לנו .

    4. יוסטון – מקארתי – כבוד , הבכיין מסעיף 3 צריך לעדכן את התירוץ שלו

    5. וניחוס לסיום – ההפסד של סייטאל בבית לטנסי יעלה לה ביוקר אבל ממש ביוקר .

    1. 3. העובדה שזכה רק בסופרבול אחד, וגם הוא בזכות פציעה של ג'יי קאטלר, היא זאת שמונעת ממנו להיות בשיחה של הגדולים ביותר. הוא שם, מזכירים לפעמים את השם שלו, אבל בשורה התחתונה הוא לא מונטנה/ בריידי ואפילו לא מאנינג…

  2. לא חושב שפילדס קיבל באופן רשמי את המושכות, רק עד שדלטון מחלים (כמובן שיש סיכוי שפילדס ישתלט על העמדה)

    1. הפציעה של דלטון (חבלה בעצם) היא למינימום 3 שבועות. אלא אם יקרה משהו באמת חריג, פילדס לא ייצא מההרכב. כל האמירות של הקבוצה נועדו לשמור על כבודו של דלטון ולא מעבר.

  3. אני לא מרבה להגיב,
    רציתי רק לומר שלא פספסתי טור שלך על פוטבול בעונה שעברה ולא מתכנן לעשות זאת השנה שוב, אז תודה לך!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט