סיכום מחזור שני ב-NFL / צוות הופס פוטבול

סיכום מחזור שני ב-NFL / צוות הופס פוטבול

עונת ה-NFL חזרה בשבוע שעבר, והנה אנחנו כבר בשבוע השני – והפוטבול, כאילו מעולם לא עזב. גם בשלב כה מוקדם של העונה כבר אפשר היה לראות ניצחונות והפסדים קריטיים, כאלה שעוד עשויים להשפיע רבות על גורלה של עונה שלמה.

פילדלפיה איגלס (1-1) – סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס (2-0) 17:11
ההגנה של פילי הייתה אחת משתיים בלבד שלא איפשרו ט"ד בשבוע שעבר, והיא היוותה אתגר משמעותי הרבה יותר עבור הניינרס. שתי הקבוצות התקשו להניע את הכדור למשך רוב המשחק, כששני הקווטרבקים מסרו לפחות ממאתיים יארד אך הצליחו לרשום ט"ד על הקרקע. פילדלפיה תתחרט לבטח על מספר מהלכים בהם השאירה נקודות על הדשא, ובמיוחד על הכישלון ב"פילי ספיישל" בדאון רביעי לקראת סיום המחצית הראשונה – שנענה בדרייב ל-97 יארד וט"ד שהעלה את הניינרס ליתרון ראשון עם נקודות ראשונות במשחק.
קווז וואטקינס הוביל את כלל משתתפי המשחק ביארדים בתפיסה, עם 112 כאלו – 91 מהם במהלך אחד. דיבו סמואל הוביל את הניינרס עם 93 יארד ב-6 תפיסות.

קרוליינה פנת'רס (2-0) – ניו אורלינס סיינטס (1-1) 7:26
סאם דארנולד פותח עם שני ניצחונות רצופים לראשונה בקריירה, היציאה מהג'טס עושה לו רק טוב. הפנתרים שמו 7 נקודות בדרייב הראשון שלהם ומשם לא הסתכלו לאחור. הם הובילו 17:0 בכניסה לרבע הרביעי שהפך לגארבג' טיים עוד לפני התחיל, להזכירכם, מול קבוצה שתפרה 38 נקודות על הפאקרס בשבוע שעבר. סאם דארנולד סיים עם 305 יארד, 2 ט"ד וחטיפה רעה מאוד שהובילה לסקור היחיד של הקדושים במשחק. כריסטיאן מקפרי צבר 137 יארד עם 2 ט"ד, אחד באוויר ואחד על הקרקע. לאחר תצוגת ענק בשבוע שעבר, ג'יימיס ווינסטון היה מחריד עם 11/22 השלמות, 111 יארד ו-2 חטיפות ללא ט"ד. יחד עם זאת, זה המשחק ה-306 ברציפות בו הסיינטס שמים נקודות על הלוח, הרצף הרביעי הארוך ביותר בהיסטוריה.

פיטסבורג סטילרס (1-1) – לאס וגאס ריידרס (2-0) 26:17
בשבוע שעבר הצליחו הסטילרס להסתמך על ההגנה והקבוצות המיוחדות על מנת לנצח בבפאלו. אך, עם כמה שמפתיע לומר זאת, מה שעבר נגד ג'וש אלן לא עבד נגד דרק קאר. למרות 41 יארד בלבד ב-20 נשיאות של הרצים, ההתקפה של הריידרס הניעה את הכדור יפה למשך כל אחר הצהריים, כשקאר סגר את המשחק עם 382 יארד ושני ט"ד באוויר, כולל אחד ל-61 יארד להנרי ראגס ברבע הרביעי. ראגס הוביל את כלל התופסים במשחק עם 113 יארד בחמש תפיסות, בצד השני דיונטה ג'ונסון סחב את ההתקפה של הסטילרס עם תשע תפיסות ל-105 יארד.

שיקגו ברס (1-1) – סינסינטי בנגלס (1-1) 17:20
הדובים התחילו את המשחק בסערה עם טאצ'דאון גדול של אלן רובינסון מאנדי דלטון, ושתי הקבוצות נמנמו עד המחצית. הם החליפו שערי שדה ברבע השלישי טרם הרבע הרביעי, ואז ג'ו בורו מסר שלוש חטיפות בשלוש ניסיונות מסירה, כולל פיק סיקס ישירות לרוקוואן סמית'. הברס עלו ליתרון 20:3 לפני ניסיון קאמבק של הבנגלס ששמו 14 נקודות על הלוח אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. ג'סטין פילדס נכנס למשחק בעקבות פציעה לאנדי דלטון ולא הרשים יותר מדי, ייתכן שהוא ייאלץ לפתוח את המשחק הבא בשל היעדרות אפשרית של הרקטה האדומה. ההגנה של הברס הכריחה שלושה איבודים ו-4 סאקים פעם שביעית מאז השתלטות מאט נאגי על הקבוצה, הם טרם הפסידו משחק כזה. זה היה ההפסד הראשון של ג'ו בורו וג'מאר צ'ייס יחד מאז משחק שבע ההארכות מול טקסס איי&אם ב-2018 שחתם את העונה הסדירה.

קליבלנד בראונס (1-1) – יוסטון טקסנס (1-1) 21:31
החומים של קווין סטפנסקי ניצחו בכל אחת מששת המשחקים ששיחקו אחרי הפסדים בתקופת שלטונו של מתאם ההתקפה ממיניסוטה לשעבר, קבוצה ממשומעת ובעלת אופי שלא רגילים לראות מהבראונס בשנים האחרונות. הטקסנס תחת דייויד קולי ממשיכים להפתיע עם יכולת טובה, במיוחד תחת טיירוד טיילור למסר 10/11 עם 125 יארד וט"ד לפני שנפצע והוחלף על ידי דייויד מילס, הרוקי מסטנפורד. גם בייקר מייפילד נפצע אבל חזר והוביל את קבוצתו לניצחון, הבחירה הראשונה בדראפט 2018 מסר 19/21 עם 213 יארד, ט"ד וחטיפה. הקבוצה מאוהיו לא הפסידה כאשר היא הכריחה לחות שני איבודים בשמונת המשחקים האחרונים שלהם עם הנתון הזה.

אינדיאנפוליס קולטס (0-2) – לוס אנג'לס ראמס (2-0) 27:24
הקבוצה שבחרה את ג'ארד גוף מול הקבוצה שמעסיקה את קרסון וונץ שיחקו משחק מותח שבסופו הראמס חזרו מפיגור 21:17 לאחר שניסיון פאנט של הכבשים נכשל בצורה זוועתית והקולטס שיחזרו את הכדור באנדזון. קופר קאפ המשיך את החיבור האדיר שלו עם מת'יו סטאפורד ל-2 ט"ד קריטיים ומאט גיי חתם את תוצאת המשחק עם שער שדה כאשר נותרו 2:27 על שעון המשחק. סטאפורד חתם את המשחק עם 19/30, 278 יארד, 2 ט"ד וחטיפה. קופר קאפ צבר 163 יארד בתשע תפיסות ועזר להרבה ניצחונות פנטזי לבטח. קרסון וונץ העמיד דף סטטיסטיקה דומה, 247 יארד ב20/31 השלמות, ט"ד אחד וחטיפה אחת, ג'ייקוב איסון החליף אותו לאחר שנפצע וזרק חטיפה שהרגה את המשחק. זו העונה הרביעית ברציפות שהקבוצה מלוס אנג'לס מתחילה את העונה עם 2 ניצחונות. הם מעמידים מאזן פסיכי של 37 ניצחונות ללא הפסד עם יתרון במחצית בתקופת שון מקווי. אף קבוצה אחרת לא ניצחה את כל משחקיה במצב הזה.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (0-2) – דנבר ברונקוס (2-0) 23:13
טרוור לורנס ואורבן מאייר לא רגילים להפסדים, שתיים מהאושיות החזקות ביותר בעולם הקולג'ים מתחילים את הקריירה שלהם במקצוענים עם שני הפסדים רצופים. למעשה זה ההפסד ה-17 ברציפות של היגוארים ובכך השוו את השיא של דטרויט עם 16 ההפסדים בין 2007-2009. הג'אגס דווקא עלו ליתרון ראשון עם חץ מהיר של טרוור לורנס למרווין ג'ונס ל-25 יארד בדרייב הראשון, משם הברונקוס יצאו לריצת 23 נקודות ללא מענה והרגו את המשחק. טדי ברידג'ווטר ניצח שלושה מארבעת המשחקים האחרונים לאחר שהפסיד שמונה ברצף לפני כן. הברונקוס וחבריהם לבית מלאס ווגאס הן שתי הקבוצות היחידות מה-AFC ללא הפסד בשבועיים הראשונים. לורנס מסר 4 ט"ד ו-5 חטיפות בשתי המשחקים הראשונים שלו, זה מבחן אדיר לאישיות של הרוקי מקלסון שלא חווה הפסדים רציניים בקריירה שלו.

ניו יורק ג'טס (0-2) – ניו אינגלנד פטריוטס (1-1) 25:6
ביל בליצ'ק מתעלל בקוורטרבק טירון, הזמן הוא מעגל שטוח. זאק ווילסון חווה סיוט ונחטף 4 פעמים במחצית הראשונה, קורי דייויס תפס 2 כדורים ל-8 יארד, אף רץ של הג'טס לא עבר 59 יארד עם הקרקע והג'טס הפסידו בפעם ה-11 לפטריוטים מניו אינגלנד. מאק ג'ונס נראה רגוע ונינוח, למרות שהקו ההגנתי של הג'טס היה נקודת האור שלהם ביום הקשה הזה. הקוורטרבק מאלבמה מסר 22/30 ל-186 יארד, ביצע את ההתקפה והשיג את ניצחון החוץ בדיויזיה.

מיאמי דולפינס (1-1) – באפלו בילס (1-1) 35:0
הבילס ניצחו את הדולפינס 8 פעמים מתוך תשעת המשחקים האחרונים שלהם, כאשר ההפסד היחיד היה הפלה של צ'ארלס קליי באנדזון לט"ד מנצח משחק מג'וש אלן. לשון מקדורמוט וחברותו יש את המספר של מיאמי. הבילס שמו שני ט"ד בשני הדרייבים הראשונים וגמרו את המשחק לפני שהוא בכלל התחיל. טואה טונגוולואה נפצע בדרייב השני והשאיר את ג'קובי בריסט לחטוף מכות מאחורי קו ההתקפה הגרוע ביותר בליגה.ג'וש אלן סיים עם 17/33, 179 יארד, שני ט"ד וחטיפה אחת. ג'קובי בריסט השלים 24/40 ל-169 יארד וחטיפה ללא סקור כאמור.

אריזונה קרדינלס (2-0) – מינסוטה וייקינגס (0-2) 33:34
עוד שבוע עובר, עוד הפסד דרמטי למינסוטה. הבועט גרג ג'וזף לא עמד בלחץ והחטיא שער שדה מנצח מ-37 יארד, זאת לאחר משחק בקצב גבוה ועם חילופי הובלה תכופים. קיילר מארי נתן את ההצגה הרגילה שלו, עם מפגן יכולות אלתור מרשים עם שלושה ט"ד במסירה ועוד אחד בריצה, אך הוסיף גם שתי חטיפות – אחת הוחזרה לט"ד בצד השני, והשנייה קרתה ליד האנדזון של מינסוטה. קירק קאזינס, מצידו, לא היה מושלם אך היה נקי למדי, עם שלושה ט"ד משלו, אפס חטיפות וסאק אחד בלבד לשני יארד (בניגוד לששת הסאקים שספג טנהיל בשבוע שעבר מאותה הגנה). הוא נתמך על ידי 131 יארד של דלווין קוק ב-22 נשיאות.

טמפה ביי באקנירס (2-0) – אטלנטה פלקונס (0-2) 25:48
לאטנלטה האומללה לא באמת היה סיכוי נגד האלופה מטמפה, גם אם לקח לבאקס מעט זמן להיכנס לקצב. טום בריידי איבד פאמבל ליד הרדזון של אטלנטה ברבע הראשון, אך סיים את המשחק עם חמישה ט"ד באוויר – שניים מהם הלכו לרוב גרונקובסקי, שכבר הישג שניים בשבוע הראשון; ועוד שניים מהם למייק אוונס, שהיה שקט למדי נגד דאלאס. קורדארל פטרסון הצליח לצבור 11 יארד בלבד בשבע נשיאות – עשרה מהם היו לט"ד ברבע השני, שעוד צימק ל-14:7. הבריחה של טמפה במחצית השנייה הייתה בעיקר בחסות ההגנה, שאמנם רשמה סאק אחד בלבד אך גם 3 חטיפות – שתיים מהם הוחזרו לט"ד על ידי מייק אדוורס. נקודת האור באטלנטה – הרוקי קייל פיטס, שהוביל אותה עם 73 יארד בחמש תפיסות.

סיאטל סיהוקס (1-1) – טנסי טייטנס (1-1) 33:30 לאחר הארכה
זו הפעם הראשונה מאז 2004 שהסיהוקס מפסידים בבית לאחר שהובילו ב-15 נקודות ומעלה במחצית. טנסי לא הצליחה להריץ את הכדור במחצית הראשונה כלל, וטנהיל איבד פאמבל ליד האנדזון שלו שהעלה את סיאטל ליתרון שני פוזשנים. זה נראה היה כמו שידור חוזר של המשחק הביתי מול אריזונה, אבל הטייטנס הצליחו להתגבר על הפתיחה הרעה וטחנו את הסיהוקס במחצית השנייה ובהארכה – במיוחד ברבע הרביעי, בן חזרו מפיגור 30:16. דריק הנרי רץ ל-35 יארד בלבד במחצית הראשונה, וסיים את המשחק עם 182 יארד ו-3 ט"ד ב-35 נשיאות. גם טנהיל סיים עם נתונים מרשימים, 27/40 מסירות ל-347 יארד, 128 מהם לחוליו ג'ונס. ראסל ווילסון סיים עם שורה סטטיסטית לא רעה בכלל, 22/31 ל-343 יארד ושני ט"ד. טיילר לוקט בלט שוב עם שמונה תפיסות ל-178 יארד.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-1) – דאלאס קאובויס (1-1) 20:17
במשחק הפתיחה אצל טמפה ביי, הקאובויס לא הצליחו להריץ את הכדור כלל. בלוס אנג'לס, הריצה היוותה חלק עיקרי ממשחק ההתקפה של דאלאס, כשזיק אליוט צובר 71 יארד וט"ד ב-16 נשיאות, וטוני פולארד מוסיף 109 יארד וט"ד משלו ב-13 נשיאות בלבד. דאק פרסקוט, כמו גם ג'סטין הרברט, שיחקו פוטבול מלהיב אך לא נקי במיוחד, כששניהם מוסרים יותר חטיפות מט"ד. בניגוד למשחק באריזונה, הבועט סיים את המשחק כאן כגיבור – ניהול שעון לא אידיאלי של מייק מקארתי אילץ את גרג זורליין לנסות להשיג את הניצחון בבעיטה מ-56 יארד, והבועט של הראמס לשעבר לא נכשל וסידר לקאובויז ניצחון ראשון העונה.

בולטימור רייבנס (1-1) – קנזס סיטי צ'יפס (1-1) 35:36
משחק פוטבול ענק היה לנו בליל ראשון, כשבסופו הצליח למאר ג'קסון להוריד מהגב את הקוף שנקרא פטריק מהומס, ופטריק מהומס הפסיד לראשונה בחודש ספטמבר. הפתיחה נראתה עגומה עבור ג'קסון, שמסר לחטיפה שהוחזרה לט"ד במהלך הראשון של המשחק ועוד ברבע הראשון מסר לעוד אחת – שתיהן לטייראן מאת'יו. אך בולטימור הצליחה לבסוף להתייצב, הרבה בעזרת חזרה למקורות ולמשחק הריצה המסוכן במיוחד שלה. 251 יארד צברו הרייבנס בריצה, 107 מהם של למאר ג'קסון ועוד 77 של הרץ הבכיר החדש, הרוקי טייסון וויליאמס. נראה היה שקנזס סיטי תצליח לסגור עניין בכל מקרה – אך ביתרון 11 נקודות לקראת סיום הרבע השלישי, מהומס זרק כדור שנחטף על ידי טייבון יאנג. כאן התחיל הקאמבק של בולטימור, שהסתיים בפאמבל של קלייד אדוורדס-הלייר בטווח שער שדה, ובדאון רביעי נועז באמצע המגרש שסגר את המשחק.

גרין ביי פאקרס (1-1) – דטרויט ליונס (0-2) 17:35
רוג'רס והפאקרס קיבלו את היריבה המושלמת להתאושש מולה מהתבוסה נגד ניו אורלינס, והם בהחלט עשו את העבודה. במחצית הראשונה זה לא נראה קל כל כך, כשדטרויט שמרה על הקצב של גרין ביי ואף ירדה להפסקה ביתרון. אך הפאקרס יצאו בסערה למחצית השנייה, עם שלושה ט"ד רצופים ללא נקודות של הליונס, ותוצאת המשחק למעשה נקבעה עם מעל 12 דקות לסיום המשחק. רוג'רס השלים 22 מתוך 27 ניסיונות מסירה ל-255 יארד וארבעה ט"ד. מהצד השני ג'ארד גוף מסר ל-246 יארד ושני ט"ד, יחד עם חטיפה ופאמבל, תוך שהוא מוביל את הקבוצה גם בריצה עם 46 יארד.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. ברוך הבא לליגה זיק אליוט, התחלה צנועה אבל גם זה משהו לעומת התקופה האחרונה.
    ברוך הבא דריק הנרי, אתה עדיין מפלצת.
    ברוך הבא ארון רוג'רס, המסירות שלך תאווה לעיניים.
    ואיזה משחק היה בבולטימור, הרייבנס הראו אופי ונחישות, ניצחון מרשים.

    1. אני לא בטוח שאני מבין מה זה "קבוצה משעממת". קבוצת פוטבול אמורה לנצח ובינתיים הם על 2:0. אין להם מערך אחד מעולה אולי (אם כי קיטל עוד לא הראה השנה את כל מה שהוא יכול והדיליין גם אם מעט התקשה אתמול, יש לו פוטנציאל להיות אחד הטובים) אבל גם אין מערך שהוא במובהק נקודת תורפה.
      אני מסכים שבמחצית הראשונה האיגלס היו יכולים לפתוח פער לולא כמה החלטות שגויות אבל במחצית השניה הניינרס די שלטו וממילא "מה היה קורה אם לא" זה משחק שאין לו סוף.

  2. ומיניסוטה, אוי מיניסוטה, כמה עוד משחקים תפסידו על קיקר?
    וחשוב לצייו שהמשחק הכלל היה בנקודה הפרש לאריזונה כי המסכן החטיא נקודת אקסטרה. פשוט עמדה מקוללת המועדון הזה.

  3. מחזור מרתק לדעתי. זאק ווילסון אחרי הפיאסקו במשחק הראשון עם כמות הסאקים שראה קיבל יחסית פרוטקשן נורמלי והודה להם בכך שמסר אינטרספשן אחרי אינטרספשן. האיגלס השאירו יותר מדי נקודות על המגרש, אבל הסיפור היה בעיני ניהול הזמן, הדרייב של סן פרנסיסקו אכל את השעון והשאיר את פילדלפיה עם שוקת שבורה, האיגלס חצו את המגרש בדקה וצמצמו אבל זה גמר להם את הטיימאאוטס, והניינרס בזבזו את היתרה לנצחון. בעיני זה אחד האלמנטים הכי מדהימים של פוטבול. כל הכבוד לרייבנס על משחק מאוד הרפתקני, הפעם זה השתלם, אבל עדיין, בנקודה, הצ׳יפס בארבע מחמש לוקחים את המשחק, זה היה החמש. והליונס… אוי הליונס. מגיע לאוהדים האלה יותר.

  4. ב-1998, ראיתי את קבוצת הפוטבול המלהיבה ביותר. דניס גרין הוביל את הסגולים (יחד עם אחד, רנדי מוס שאגב בתום לימודיו בקולג' היה לו חוזה מובטח ביד מהMLB, NBA ומה- NFL!!) לעונת שיא של 15-1. הקונצנזוס היה מושלם. ג' ון מיידן קבע שהוא מעולם לא ראה קבוצת פוטבול כה מושלמת..

    אל גמר ה NFC, מול הפלקונס עלו הוייקינגס בידיעה שכל קבוצה עד לאותו רגע שהחזיקה במאזן כזה, זכתה בסופרבול. אבל מעבר לכך, הם הגיעו עם אחד הבועטים הטובים בהיסטוריה, גארי אנדרסון, שבאותה עונה לא החטיא אפילו בעיטה אחת, 35מתוך35..והפך לבועט הראשון בהיסטוריה של החמיץ אף אקסטרה פוינט או פילד גול במשך עונה שלמה..
    איך זה נגמר, ובכן..
    החמצה של צ'יפ שוט שהיה סוגר את הגמר פחות משתי דקות לסיום.
    האכזבה מבעיטות במשחק הזה היא לחם חוקו של אוהד מיניסוטה (ואין צורך להזכיר החמצה נוספת, בגמר אחר, קפוא נגד הסיהוקס מ… 14 (!!!), פאקינג 14 יארד..), כן וגם ארבע סופר בולים וארבעה הפסדים בהם לא משתווים לאימה שמשרה המלבן הצהוב, הארור.
    האימה.. הו האימה…

    1. הקבוצה ההיא באמת הייתהמדהימה וגם מוס אבל בוא לא ניסחף…חוזה nba לא היה לו ביד. סביר להניח שאם היה בוחר בדרך הזו היה מקבל צ'אנס אבל זה כבר סיפור אחר.

  5. לא ברור איך הג'טס נתנו לקוואטרבק כמו סם דרנולד ללכת. התוצאות בהתאם.
    לפי הדיווחים במדיה בארה"ב, לטואה טוגילובה יש שבר בצלעות. הדולפינס בבעיה רצינית.

  6. יש טעות המאזנים בכתבה!
    בכתבה בעברית 2-0 הוא מאזן של שני הפסדים ללא ניצחון ומאזן של 0-2 הוא מאזן של שני ניצחונות ללא הפסד.
    בכתבה מופיע הפוך!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט