לבחור מחדש:  דראפט 2010 / אדר בר דוד

לבחור מחדש: דראפט 2010 / אדר בר דוד

פרספקטיבה של עשור וקצת מספיקה בשביל לקבוע די בקלות כי לדראפט 2010 יש מקום של כבוד בצמרת רשימות הדראפטים הגרועים בכל הזמנים. לפני שניגש לדירוג אני מעוניין להמחיש בפניכם עד כמה חלש היה דראפט 2010 ולהלן כמה נתונים והשוואות לחיזוק הטענה:

  1. רק 4 שחקנים ממחזור 2010 נבחרו לאולסטאר – ג'ון וול, דמרכוס קאזינס, גורדון היוורד ופול ג'ורג'. לארבעתם יחד יש 17 הופעות באולסטאר ו-9 באחת מחמישיות העונה.
  2. הנתון הכי בולט מבחינתי הוא כמות השחקנים מבין 60 הנבחרים שהשלימו 100 משחקים ויותר בליגה הטובה בעולם. רק 30 שחקנים בדראפט 2010 עומדים בנתון הזה. כדי להמחיש עד כמה מדובר במספר נמוך – בדראפט 2018, הראשון בפרויקט, יש כבר 39 שחקנים ששיחקו מעל 100 משחקים. ב-2017 יש כבר 40 שחקנים. איך נראית התמונה בדראפטים העוקבים ל-2010? ב-2011 ישנם 41 שחקנים וב-2009 יש 44 שחקנים כאלו.
  3. בכל דראפט, גם בחלשים מביניהם, יש לפחות שחקן או שניים, שהתדרדרו למקומות הנמוכים בסיבוב השני אבל הצליחו לעשות קריירות לא רעות בכלל. בדראפט שלפנינו בבחירות 41-60 אין ולו שחקן אחד עם עונה סבירה או השפעה כלשהי, ואם ממש מתעקשים אז אציין את ג'רמי אוואנס (מי?!) שפעם עשו לו קמפיין כדי לאפשר לו להשתתף בתחרות ההטבעות. זהו.

ונעבור לדירוג שלשמו התכנסנו:

1. וושינגטון ויזארדס: פול ג'ורג' (10)

בחירה מקורית: ג'ון וול.

השחקן עם הכי הרבה הופעות באולסטאר (7) ובחירות לחמישיות עונה (6) כולל אחת לחמישייה הראשונה ב-2019 אז הגיע למקום השלישי במרוץ ל-MVP. ברזומה של ג'ורג' יש גם שתי בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה ועוד שתיים לחמישייה השנייה. היחיד מהמחזור עם סיכוי מסוים להיכנס להיכל התהילה.

הויזארדס הגיעו לדראפט אחרי כמה עונות בשיפולי פלייאוף המזרח מבלי לעשות רעש משמעותי עד שהרעש הגיע מחדרי ההלבשה כאשר כוכב הקבוצה, גילברט ארינאס, ושחקן זניח בשם ג'באריס קריטנטון החליטו לשלוף אקדחים בעקבות חוב שנוצר לאחר הימורים על משחקי קלפים בין שחקני הקבוצה. סגל עם פוטנציאל לא רע לאותה תקופה שכלל את ארינאס, קרון באטלר, אנטואן ג'יימסון, מייק מילר אנדריי בלטש וצעירים כמו ניק יאנג וג'אוויל מגי התרסק לאחר ההשעיה של ארינאס. המזל האיר פנים לויזארדס ולמרות שהחזיקה במאזן החמישי הכי גרוע בליגה, זכתה בבחירה הראשונה בלוטרי.

וול נתן כמה עונות מצוינות בוושינגטון אבל הפציעות בשנים האחרונות וקליעה לא אמינה מחוץ לקשת, הוציאו אותו מהדיונים על דירוג הרכזים הטובים בליגה. ג'ורג' יכול היה לקבל את המפתחות להוביל את הקבוצה כפי שעשה במדי הפייסרס ועם בנייה נכונה יכול היה לשחזר את ההישגים גם בדי סי. עם פרנצ'ייז משוק גדול מאינדיאנה אולי גם לא היה מבקש לברוח כל כך מהר והיה מגיע לשיאו כשחקן מוביל של קונטנדרית.

2. פילדלפיה סבנטי סיקסרס: דמרקוס קאזינס (5)

בחירה מקורית: אוון טרנר.

הצעירים מביננו שהחלו להתעניין בליגה בשלוש-ארבע שנים האחרונות כנראה חושבים שהשתגעתי לשים את השחקן השולי מהלייקרס והווריורס, שחקן של חוזי מינימום, כל כך גבוה. הם לא זכו לראות את בוגי מנפק מספרי אול אראונד עם סט יכולות שמעט מאוד סנטרים הראו מאז שאק שלט בליגה. לבוגי היה הכל – עוצמה אדירה בפוסט לצד יד רכה מבחוץ, יכולת מסירה נפלאה, חוטף, חוסם – הוא עשה הכל. הבעיה הייתה שהוא עשה את זה בסקרמנטו קינגס בימיה הרעים ושהיה הד קייס רציני.

אם בוגי היה נבחר על ידי פילי ונחנך על ידי וטרן כמו אלטון ברנד כשלצדו שחקנים כמו ג'רו הולידיי, לו ויליאמס, איגי הצעיר והמבטיח, ת'ד יאנג וללא תחרות משמעותית על דקות משחק (עם כל האהבה לספנסר הוז), לקבוצה הזו היה פוטנציאל להיות גורם מאוד משמעותי במזרח לשנים קדימה ולא להבליח פעם אחת על חשבון דרק רוז והרצועה הקרועה שלו מאותה סדרה בין הבולס והסיקסרס, רגע לפני שהפרוגרס יוצא לדרך.

עד שקרע את האכילס במדי ניו אורלינס לאחר שעבר מסקרמנטו, קאזינס קרא תיגר על תואר הסנטר הטוב בליגה ורק כישלונות קבוצתיים בארגון כושל מנעו ממנו תארים אישיים רבים יותר. אלו המספרים שלו ב-48 משחקים לפני הפציעה: 25 נק', 13 ריב', 5.4 אס', 1.6 חטיפות, 1.6 חסימות. וזה עוד לפני שקצב המשחק עלה משמעותית ואיתו גם המספרים. גם היום אין שחקן בליגה שמעמיד כאלה מספרים מגוונים.

3. ניו ג'רזי נטס – ג'ון וול (1)

בחירה מקורית: דריק פייבורס.

לאחר שבחרו בפייבורס בדראפט, הנטס העבירו אותו ליוטה תמורת דרון ויליאמס, בימים בהם הרכז שהעיף את ג'רי סלואן מיוטה הסתכל בעיניים של כריס פול בין מחזורו לדראפט ולא מצמץ לרגע.

דרון של יוטה ודרון של ניו ג'רסי היו שחקנים שונים לגמרי ואחרי שנים מוצלחות בסולט לייק סיטי הגיעה דעיכה מהירה במדי הנטס. הנטס סיימו עונת בלהות במאזן 70-12, נקנו על ידי המיליארדר מיכאיל פרוחורוב ואם במקום הרכז המזדקן היו הולכים על וול הצעיר והמלהיב מקנטאקי, אשר היה חובר לברוק לופז בעונתו השנייה, היו יכולים להיות צמד שיהווה בסיס לקבוצת העתיד של המועדון ועם השאיפות של פרוחורוב נותר רק לדמיין לאן קבוצה עם כשרון כזה הייתה יכולה להגיע, במיוחד בשנותיו הראשונות של וול, לפני שהפציעות הפכו אותו למה שהוא היום.

4. מינסוטה טימברוולבס: גורדון היוורד (9)

בחירה מקורית: וסלי ג'ונסון.

עם קווין לאב לפני עונתו השלישית בה התפוצץ עם משחקים משוגעים כמו 31 נק' ו-31 ריב' נגד הניקס, ולאחר שבחרו את ריקי רוביו (על מי הם ויתרו – זה כבר לרידראפט של מחר), הזאבים היו יכולים לבחור את גורדון היוורד שהיה מרכיב יחד עם לאב ורוביו את שלישיית הלבנים הטובה בליגה מאז שלישיית סטוקטון-הורנאסק-אוסטרטאג. היוורד שלפני הפציעה המזעזעת במדי בוסטון היה סמול פורוורד מהטובים בליגה וגם בעונתו האחרונה בשארלוט הראה שהוא עדיין שחקן נהדר.

5. סקרמנטו קינגס – דריק פייבורס (3)

בחירה מקורית: דמרקוס קאזינס.

במקום קאזינס שהלך לפילי, הקינגס היו בוחרים בסנטר בעל הפוטנציאל הגדול ביותר להפוך לפרנצ'ייז פלייר שלהם וזה פייבורס. היום הסנטר נע ונד מיוטה ומשמש כעתודה לרודי גובר אבל כבר היו לו שתי עונות של 16 נק' ו-8 ריב' וממוצעי קריירה של 10.8 נק' ו-7.2 ריב' – סך הכל קריירה לא רעה בכלל, גם אם בראייה היסטורית ייחשב כבחירה שלישית מהפחות מוצלחות.

6. גולדן סטייט ווריורס – חסן וייטסייד (33)

בחירה מקורית – אקפה אודו.

אחרי שנהנו מעונת רוקי מצוינת של סטף קארי ושילוב מוצלח שלו עם מונטה אליס, כשהפורוורדים הם דורל רייט היציב ודיוויד לי היעיל, הווריורס היו הולכים על הסמטר הלבנוני שבשיאו היה החוסם הטוב בליגה וגם יכול להיות יעיל בהתקפה לצד סקוררים מוכחים כמו אליס וקארי.

7. דטרויט פיסטונס – אריק בלדסו (19)

בחירה מקורית: גרג מונרו.

השחקן הטוב ביותר שנשאר על הלוח, על אף כל חסרונותיו. אחד השומרים הכי טובים בעמדות הגארד בעשור האחרון.

8. לוס אנג'לס קליפרס – אוון טרנר (2)

בחירה מקורית: אל פארוק אמינו.

נעלם מהנוף בשנה האחרונה אבל נתן 10 עונות יציבות וטובות כרול פלייר עם סט יכולות מגוון.

9. יוטה ג'אז – אל פארוק אמינו (8)

בחירה מקורית – גורדון היוורד.

שחקן יציב ששיפר את הקליעה ולצד הגנה ואתלטיות הצליח לתקוע יתד בליגה למשך מעל עשור. נבחר לפני ג'ורג' והיוורד אבל מהיחידים במחזור שהשלים 11 עונות בליגה.

10. אינדיאנה פייסרס – לאנס סטיבנסון (40)

בחירה מקורית – פול ג'ורג'.

נבחר על ידי הפייסרס בבחירה 40 ולמשך 5 עונותיו הראשונות היה אחת הבחירות הכי טובות במחזור. הנושף איבד קרדיט בשנים האחרונות אבל בשיאו היה חלק משמעותי בקונטנדרית ואחת היחידות במזרח שנתנה פייט אמיתי ללברון במיאמי ואחר כך גם בקליבלנד.

11. ניו אורלינס פליקנס – ג'רמי לין (לא נבחר)

בחירה מקורית – קול אולדריץ'.

לשוק קטן כמו ניו אורלינס שווה להמר על שחקן מלהיב כמו לין, אינטליגנט בוגר איביי ליג שאולי יצא ממנו משהו. ולתקופה קצרה, וואו, הוא היה ההצגה הכי טובה בעיר. ולא במרדי גרא אלא בתפוח הגדול. גם ביוסטון ובטורונטו נתן תרומה אבל במדי הניקס הוא היה סיפור מהאגדות.

12 ממפיס גריזליס – נמניה בייליצה (35)

בחירה מקורית – קסבייר הנרי.

רול פלייר יעיל ומצוין שהגיע מאירופה אחרי שתי זכיות ב-MVP של היורוליג והותיר חותם בכל קבוצה ששיחק בה בליגה, עדיין זוכה לביקוש והערכה.

13. טורונטו ראפטורס – אד דיוויס (13)

בחירה מקורית – אד דיוויס.

דיוויס הקשוח והקבוצתי התאים לראפטורס של תחילת העשור, ריבאונדר התקפה מהטובים בליגה ושומר מצוין.

14. יוסטון רוקטס – בובאן מריאנוביץ' (לא נבחר)

בחירה מקורית – פטריק פטרסון.

הימים הם ימיו האחרונים של יאו מינג הגדול בטקסס ואין ראוי מבובאן להיכנס לנעליו (בטח מידה 60).

נותרו ממש מקומות אחרונים להרשמה לפרויקט בקישור הבא:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/17jbmwh3UIx62GvGMCDgsSgmzT_aFeZcjP_cCFV-h2rM/edit?usp=sharing.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. וואי וואי איזה דראפט מחריד הימים שחשבתי שאקסייבר הנרי יהיה כוכב שינגב את הליגה והיה בבבחירה 52 את הרנגודי שהיה גירסה לייט של לוקה גרזה במכללות

    1. גורג
    2. וול
    3. היוורד
    4. קאזינס
    5. בראדלי
    6.בלדסו
    7. פייבורס
    8. לאנס
    9. מונרו
    10. וויטסייד
    11. בייליצה
    12. טרנר
    13. פט פטרסון (היה השולייה של או גי מאיו שהוגדר כקובי הבא 🙂 )
    14. אד דיוויס

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          יפ, אולי נחזור להגדרה בפלייאוף הבא עם המדדה לא יעשה לואד.
          הי איז נוט אלטי….

  2. כאוהד ניקס בעיקר מחריד להיזכר בכמה דראפטים לא היינו רלוונטים בכלל, איך הרסו את המועדון הזה בשדרה הניהולית, זה פשוט מזעזע…
    מחריד גם לראות כמה הזיכרון שלי נדפק ואני לא זוכר את זה (:

  3. דראפט שמוכיח שהצמרת לא מספיקה לחוזק של מחזור. החמישייה הראשונה סבירה לחלוטין. אפילו מוצלחת משהו אחרי זה זו התדרדרות ארוכה. מה גם ש-2007-2009 הנחיתו כמויות של כישרון בליגה שלעיתים הצעירים סובלים מחוסר זמן משחק ולא מתפתחים טוב. אני חושש שדבר דומה יקרה בקרוב למחזורים המתקרבים אלינו לטובה. דראפטים 2018-2021 הם מאוד עמוקים ומלאים רול פליירס ופרויקטים טובים כמעט בכל קבוצה. בנוסף כבר כמה שנים שאין לנו התרסקויות של קבוצות צמרת שממש צריכות להתחיל מחדש.

  4. דראפט חלש ואף מדכא קמעה
    לא צויין אייברי בראדלי, אחד השחקנים הטובים שהיו כאן ומבחינתי ראשון אחרי ארבעת הגדולים. היה חלק מרכזי בקבוצה ההיא בבוסטון עם אייזיה בשיאו ב2017. בולדוג בהגנה שתרם בצורה יפה בהתקפה בזמנו, רק צריך לזכור שהוא לא מוביל כדור, והוא שוטינג גארד בגובה 1.85 אז חצב לו חתיכת קריירה בליגה והביא את לחמו הביתה. מקווה שתהיה לו קבוצה לעונה הבאה

  5. איזה דרפט של פציעות מפורסמות…
    מועדון ה-ACL+אכילס – קאזינס את וול
    פול ג'ורג וגורדון הייוורד עם שברים מזעזעים.

    1. וגם לג'ורג' הייתהפציעהקשה, אך הצליח לחזור היטב. חבל כאוהד סלטיקס שהייורד לא הצליח לחזור באותה צורה.

  6. דראפט נוראי. ממקום 2 כבר מתחלות קריירות של "מה היה אם הם לא היו נפצעים" או סתם קריירות מאכזבות.
    אבל אחלה סקירה. כל הכבוד.

      1. שאק היה גורם ליוקיץ להראות כמו ילדה, אין שחקן שהיה מאט את יוקיץ כמו שאין שחקן שהיה מאט את שאק, הקטע ששאקיל היה סקורר איכותי הרבה יותר והרבה אבל הרבה יותר אתלטי וחזק.

        1. הדיזל היה עושה מהגאון קופסת גפרורים מעוכה עם על הפלוחצה בחוץ והיה מסיים בנשיקה על הטוסיק האציל של בארקלי.

  7. טוב שזה עבר . הבעיה היא שיש פה ושם עוד שחקנים שמסתובבים בליגה מהדראפט הזה. לדעתי צריך להוסיף חוק מיוחד של הליגה לגבי דראפטים כאלה … משאירים 5-6 שחקנים בליגה וכל השאר הביתה. הדראפט הכי גרוע עד עכשיו מכל אלה שסוקרו

  8. טור מעולה שחקן שאני מאד אוהב עכשיו אני מבין למה הוא כל הזמן לוחץ 😂😂😂 לצערו חוקי הליגה נגדו. לשחקנים בליגה רובם אין כושר גופני טוב לכן הם לא לוחצים במשחקים ומשחקים נחושים בהגנה ונלחמים בחסימות.
    דה שוט יש מצב מכונת הריצה תחליף את המכונת כביסה? 😲

כתיבת תגובה

סגירת תפריט