הדרום עוד יתרומם (אבל כנראה לא השנה) –  סקירת AFC דרום

הדרום עוד יתרומם (אבל כנראה לא השנה) – סקירת AFC דרום

מאת רביב פייג, צוות הופס פוטבול


אינדיאנפוליס קולטס
מאזן עונה שעברה 5-11 הפסד בווילד קארד.


קללת אנדרו לאק? נראה שמאז הפרישה של לאק, אינדיאנפוליס מתקשים בלשמר איכות ובריאות בעמדת הק"ב. התפוקה ההתקפית תחת המשטר של פרנק רייך הייתה סבירה עם ק"ב כמו פיליפ ריברס וג'קובי בריסט אבל ריוורס פרש ובריסט כבר מזמן לא שם ועכשיו הקולטס הטילו את יהבם על קרסון וונץ השביר שסבל מעונה נוראית בפילדלפיה ווונץ הוכיח את הנקודה עם פציעת כף רגל שהצריכה ניתוח והצפי לחזרתו לא ידוע כרגע. ויתכן שנצטרך לסבול את קרב המחליפים של ג'ייקוב איזון וסאם אלינגר.
פריס הילטון "המזדקן" הוא התופס הפרודקטיבי היחידי והקולטס עדין לא מצאו לו מספר 2 סביר. זאק פסקל מראה ניצוצות אבל עדיין לא שם. ג'ק דויל שלא היווה איום ממשי שנה שעברה בעמדת הטייט אנד, קיבל חיזוק בבחירת סיבוב רביעי עם קיילן קרנסון.
לא רק בעמדת הק"ב נרשמו שינויים כשמאמן ההתקפה המוצלח, ניק סיריאני, עבר לכסא המאמן הראשי של האיגלס .

מאמן הק"ב קודם בשורות הארגון לקורא המהלכים ונותר לראות בעקבות בעיית הק"ב, איך ישתמש בגרץ ג'ונתן טיילור שחווה סוף עונה מוצלחת ביותר שנה שעברה.

בדראפט, הקולטס בחרו לחזק את ההגנה עם 2 דיפנסיב אנדס שנבחרו בסיבובים הראשונים שיחזקו את דפורסט באקנר ומר עולם, דאריוס לאונרד שזכה להארכת חוזה שמנה.

הקולטס השנה יכולים להיום בום או באסט, תלוי איך קרסון וונץ ישתלב והאם יוכל להתגבר על הצניחה ביכולת.

מאזן צפוי: 6 ניצחונות.

אין חדש – קרסון וונץ



ג'קסונוויל ג'אגוארס
מאזן עונה שעברה: 15-1 וירידת ליגה
הג'אגוארס סיגלו לעצמם תדמית של קבוצה של גימיקים כשהבעלים הציורי שלהם, שהאד קאן, מנסה למשוך בסיס אוהדים גדול ונאמן עם כל מיני אטרקציות, כמו בריכת שחייה ביציע.
אבל נראה שהשינויים האחרונים בפרסונל הקבוצה, הן על המגרש והן מחוצה לו יכולים לספק קצת סאבסטנס להצלחת הקבוצה והפיכתה לפרנצ'ייז  מוצלח שאולי יצליח להגיע למאזן חיובי יותר מפעם אחת ב12 שנה.

מחוץ לקווים ג'קסונוויל עשו ניקוי אורוות רציני והחליפו את צוות המאמנים והפעם הלכו על מאמן המכללות השנוי במחלוקת, אורבן מאייר. מאייר, ששמו נקשר בכמה שערוריות קולג', כבר בילה עונה אחת לא מוצלחת במקצוענים אבל את הנסיון המקצועי העשיר והסופר מוצלח שלו במכללות קשה לקחת ממנו.

מאייר, שליט כל יכול במכללות, יאלץ להסתגל לעולם המקצוענים והפחות סלחני, ולשם כך הוא ייעזר בכוכב החדש של הקבוצה- פאביו, אה, סליחה, טרבור לורנס, בחירת הדראפט הראשונה כללית המדוברת, והפרוספקט המלהיב ביותר מאז אנדרו לאק.

וכדי לרפד את הנחיתה, מאייר גם צירף לשורות הקבוצה, בקאמבק משונה, את טים טיבו, שכנראה לא יהיה הק"ב אבל כן ישמש כאולר שוויצרי לכל מיני מהלכי טריק שבטח מוחו של מאייר, יצור. גימיקים, אמרנו?

טרבור לורנס, יהנה מההצלחה של מאייר בטיפוח ק"ב צעירים והפיכתם לכוכבים אבל השאלה הנשאלת בפי כל אחד היא האם לורנס יקבל את המושכות מתחת לסנטר מהיום הראשון או האם יהיה זה גארדנר מינשו, אליל המדור, שיזכה לעוד כמה פתיחות חסד עד שלורנס יהיה מוכן להיות עתיד המועדון.

מי שלא יהיה בעמדת הק"ב יהנה מהפרודקטיביות של די ג'יי צ'ארק הנהדר החתימה החדשה מהבנגאלס, מרווין ג'ונס והרץ ג'יימס רובינסון, הפתעה נעימה בעונה שעברה שלקח בצדק את עמדת הפותח בעמדה מקרלוס הייד שיגבה אותו. והטירון, תוצר אוניברסיטת קלמסון, טראוויס אטיין.

ההשקעה בהתקפה לא זכתה להיענות דומה בהגנה שכבר שנים מדשדשת והייתה בין 3 האחרונות ברוב המדדים. מיילס ג'ק לא מסוגל לסחוב את כל ההגנה על גבו והקבוצה תצטרך שיפור משמעותי בכל העמדות כדי לתת להתקפה הזדמנות לנצוץ.

הימור מאזן- שיפור קל ל 4-5 נצחונות.

פאביו ומאיר עירוני





טנסי טייטנס

מאזן עונה שעברה – 5-11 הפסד בווילד קארד
הבעיה של טנסי טייטנס היא לא בהתקפה, שם ראיין טנהיל התגלה כאוצר בלום, דריק הנרי ממשיך לדרוס עם מעל 2000 יארד עונה שעברה וחוליית התופסים קיבלה צעצוע חדש ומבריק, חוליו ג'ונס. ההתקפה שדורגה בטופ 3 הן בניקוד והן ביארדים תמשיך לזרוח ותהפוך ליותר רב גונית כשמשחק האויר יתפוס תאוצה.
אמנם המתאם ההתקפי ארתור סמית' עזב לאמן את אטלנטה, אבל על הנייר הם הולכים להיות מפחידים.

מה שגורם לתהיה מדוע מאמן הגנתי כמו מייק וריבל מסיים ברבע האחרון מבחינת דירוג ההגנה.

אולי ההימור על ג'דוויון קלאוני (0 סאקים) וויק ביסלי (0 סאקים) דפק אותם ובאד דופרי היה פצוע. הארולד לאנדרי בחוליית הליינבקר נכנס לשנת חוזה וזה יכול לעזור. טנסי בחרו לחזק את החולייה האחורית עם קיילב פארלי בסיבוב הראשון שיעזר למכונת התאקלים בפרי סייפטי קווין ביירד.

תחזית מאזן לעונה: על הנייר טנסי רק התחזקו ולמרות שינויים מסויימים בפרסונל האימון הם ישמרו על כוחם אם לא יתחזקו על חשבון הבית החלש.  12 נצחונות.

צעצוע חדש להתקפה חזקה- ג'ונס





יוסטון טקסנס
מאזן עונה שעברה 12-4.
איך נפלו גיבורים. דשון ווטסון מדורג עכשיו מס' 4 בטבלת העומק של הQB לאחר פגרה של סיכסוכים עם ההנהלה, דרישה לטרייד ואיומים לשבת את העונה בחוץ.
יוסטון שנפטרה מהמאמן ביל אובריין לאחר התחלה של 4-0 עונה שעברה, הצליחה במהלך הפגרה למשוך אל משרת מנהל הקבוצה את ניק קאסריו מניו אינגלנד שבתורו שכר כמאמן ראשי את דיוויד קאלי, מאמן התופסים של בולטימור.
דשון ווטסון לא אהב את הצעדים האלו וגם שהארגון לא נתן הזדמות לאריק בנימיני להתראיין למשרה, מה שנתפס בעינין כגזעני ומפה שורש הסכסוך.

בינתיים הטקסנס החתימו את טיירוד טיילור כתחליף ווטסון וגייסו בסיבוב השלישי של הדראפט את הק"ב דיוויס מילס שיכול להיות גניבה משמעותית אם ישאר בריא.

יוסטון מתחילים שנה שנייה ללא התופס העולמי, דאנדרה הופקינס, ועדיין ניתן לבדוק אם ברנדין קוקס ראוי כמספר 1, שלא לדבר על המחסור במס' 2 מוכח.

שלישיית הרצים של יוסטון, אחרי חיזוק משמעותי בפגרה של מארק אינגרם,ופיליפ לינדסי ינסו לחפות על האכזבה מדיוויד ג'ונסון יוכולה להיות נשק יעיל במידה ומשחק האויר יצלח.

בגזרת ההגנה יוסטון סבלו מעונה מחרידה ב2020 והיו אחרונים בליגה בהשתלטות על כדורים אבודים.
ג'יג'יי ואט, פחות או יותר סמל המועדון, ביקש טרייד ועזב לאריזונה.

תחזית עונה: ליוסטון יש המון בעיות בכל החזיתות, צרפו לזה מאמן חדש וזו בהחלט עונת בנייה שיכולה להסתיים בקטסטרופה. 2-3 נצחונות.


מדים חדשים – ג'יי ג'יי ואט

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סקירה יפה לבית מכוער…
    אני חושב שאתה קצת מחמיר עם הקולטס – יש להם הגנה טובה' קו קדמי חזק (מדורג 2 בליגה, לפי PFF) וסגל רצים אחוריים מעל הממוצע בליגה. מספיק שוונץ (שכרגע צפוי לפתוח בשבוע 1) ייתן יכולת סבירה (תחת פרנק רייך שיודע איך להפעיל אותו, כפי שהוכיח בפילדלפיה) כדי שהם יגיעו ל-7-8 נצחונות לפחות. עדיין אין ספק שהם רחוקים מלסכן את טנסי במירוץ (?) על אליפות הבית.
    לגבי היגוארים – אני לא רואה שום תסריט שלורנס מאבד את עמדת הק"ב הפותח בתחילת העונה, לא משנה כמה רע הוא יהיה בהכנה (ובינתיים הוא לא ממש מבריק…).
    תודה, רביב!

    1. התסריט היחידי שאני חושב עליו זה הניסיון לשמור עליו מקו ההתקפה הנוראי שיש להם. אם זה יהיה כמו בשבת הוא צפוי לסיים ברשימת הפצועים, בדיוק כמו הבחירה הראשונה הקודמת…

  2. סיקור מעולה כרגיל.
    אני רק כמה שאלות, כמה זמן לפני שטרבור לורנס יוכל לעבור לקבוצה אחרת והאם אין חשש שפח הזבל מג'קסונוויל יהפוך אותו מהפרוספקט הלוהט של הליגה לעוד "האז בין"?
    מה קורה שם בטקסנס שמצליחים לריב עם כל מה שזז ולמה הם לא עשו לבייניימי את הטריק שמזמינים אותו לראיון עושים לו כן כן עם הראש ובוחרים מאמן לבן כמו שעושים כבר מאה שנה בNFL?
    מתי התחילה פאריס הילטון לשחק בקולטס?

    1. אני חושב שהחיבור בין לורנס לג'קסונוויל הוא מושלם – כוכב גדול שמייצג בדיוק את בסיס האוהדים של הקבוצה, כאשר גם מהצד שלו נחמד להמשיך ולהרגיש שאתה ישו המושיע ולא להגיע לקבוצות יותר מבוססות. האם זה יצליח? כבר 25 שנה שכלום לא מצליח שם, אז קשה מאוד להמר…
      .
      ואם שאלת את השאלה ברצינות, הג'אגס יכולים להחזיק בזכויות שלו לפחות 7 שנים – 4+1 בחוזה הרוקי פלוס שנתיים של פרנצ'ייז טאג.

      1. שאלתי ברצינות, אני לא בקיא בחוקי החוזים בפוטבול. יצליח זה מונח יחסי, כספית אולי זה יצליח, מקצועית, מה נחשב הצלחה בחור השחור הזה? הדבר היחיד שהם יכולים לעשות זה להפסיד שוב את כל העונה כדי לקבל בחירת דראפט גבוהה

  3. תודה רביב!

    בולד פרדיקשן: טנסי יכולה לעשות סופרבול העונה. הקבוצה תיהנה משליטה מוחלטת בבית החלש, והתוספת של חוליו ג’ונס בתוספת השמירה על השלד שרץ יפה בשנתיים האחרונות, יהפוך אותם להיות רלוונטיים מתמיד.

  4. טנסי ירכבו על הבית החלש על מנת לארח משחק וויילד … ופה זה יגמר
    בלי חפירות יש אפשרות סבירה שיארחו יריב צפוני קשוח מבית ששולח 2 או 3 לפלייאוף ( קליבלנד או בולטימור או פיטסבורג )
    אני על טנהיל לא שם את הכסף שלי במקרה כזה

  5. תודה רביב.
    .
    אינדי – אני לא חושב שמדובר בקללה, יותר בניהול כושל. זה בסדר להתמודד עם סיטואציה בה הק"ב הפותח שלך פורש בקדם עונה, אבל עברו מאז הרבה מים בנהר. אם נשאיל רגע אנלוגיה מענף אחר, באלרד מעדיף לא לעלות לחבוט ולנסות להשיג הום ראן, אלא לעלות ולהשיג סינגל. בשנים האחרונות (בטח בדראפט הנוכחי) היו לו הרבה אופציות להשיג את ק"ב העתיד, אבל הוא העדיף לשים פלסטר על הבעיה במקוום לטפל בה. העובדה שבכלל בחר את אלינג'ר בדראפט (תואם טים טיבו) רק מוכיחה שהוא לא מבין את חשיבות העמדה בפוטבול המודרני…
    .
    ג'אגס – דעתי על מאייר ידועה, אבל אם יש משהו שאי אפשר לקחת לו זה את היכולת להקפיץ תכנית שלמה ולהרים אותה לצמרת, והדברים שעשה ביוטה ופלורידה אלה דברים שלא ניתן להתעלם מהם. ההרגשה שלי היא שכנראה שזה הניסיון האחרון של חאן לפני שהוא לוקח את הדברים שלו ועובר למקום אחר (אגב, היום בבוקר התבשרנו שטיבו שוחרר וכנראה סיים – סוף סוף – את דרכו בפוטבול).
    .
    טנסי – היסטורית רץ שנתן תפוקה כמו של הנרי בעונה שעברה מתחיל לרדת בכושר בעונה העוקבת. השנה נגלה אם הוא אנושי או מכונה.
    .
    יוסטון – דווקא הארגון הכי לא מתפקד בליגה מתנהל נכון עם עמדת הק"ב. אף אחד לא יודע איך ייגמר הסיפור עם ווטסון, אבל בינתיים הטקסאנס עשו מהלכים נכונים בבניית היום שאחרי. מסכים מאוד עם האמירה שלך שטיילור הוא פתרון לא רע להחזיק את הספינה ומילס הוא הימור נכון לקבוצה שמחפשת ק"ב בסיבובים המאוחרים.

    1. אל תגזים.. אולי לא הnfc west אבל גם לא הnfc east.
      טייטנס קבוצה נחמדה+ ועם קצת מזל (ובריאות) הקולטס גם יכולים להיות סבבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט