אירועי דיומא – 14.08.2021 – כדורגל אופניים ושחמט

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

ליגה אנגלית

מנצ׳סטר יונייטד- לידס יונייטד (14:30)

מנצ׳סטר יונייטד שסיימה שניה וחוותה עונה מצוינת בעונה שעברה שואפת לטפס עוד מקום אחד למעלה. זה לא יהיה קל כי צ׳לסי סיטי וליברפול עדיפות עליה ע״פ סוכנויות ההימורים באנגליה. למה? לדעתי זה בגלל שלשלושת האחרות יש יתרון בעמדת המאמן. בכל אופן יונייטד התחזקה בגדול הקיץ כשהביאה את הבלם הצרפתי המאותר רפאל וורן שהגיע מריאל. ואת ג׳יידון סנצ׳ו הכישרון האנגלי הצעיר שהגיע תמורת 85 מיליון יורו מדורטמונד.

צ׳לסי- קריסטל פאלאס (17:00)

אלופת אירופה ומחזיקת הסופר קאפ השניה תפתח את העונה כשהיא מארחת את קריסטל פאלאס. צ׳לסי התחזקה משמעותית הקיץ שהביאה את הכוכב של אינטר רומלו לוקאקו ב 115 מיליון יורו. טוכל יחסר את חכים זייש אבל צ׳לסי לא אמורה להתקשות מול קבוצה שהביסה פעמיים בעונה שעברה 4-0 ו 4-1

נוריץ׳- ליברפול (19:30)

ליברפול יוצאת לעונה חדשה והפעם הבלם המצוין ואן דייק יעמוד לרשותה. לפי סוכנויות ההימורים ליברפול במקום השלישי ואומנם לא ביצעה רכש נוצץ ואף הפסידה את ווינלדום לפסז אבל פאביניו וואן דייק האריכו חוזים ואלו חדשות מצוינות לרדס. בנוסף הגיע תמורת 40 מיליון יורו הבלם איבראימה קונאטה מ לייפציג.

ליגה ספרדית

דפורטיבו אלאבס- ריאל מדריד (23:00)

אלאבס תארח את ריאל במה שיהיה המשחק המרכזי של השבת בספרד. אלאבס הקשוחה ששרדה רק בקושי בליגה מול ריאל מדריד הגדולה עם מאמנה החדש ישן קרלו אנצ׳לוטי. לא היו שמות נוצצים ברכש של ריאל השנה אבל חיזוק משמעותי היה לה בדמות דויד אלאבה האוסטרי שיכול לשחק בלם מגן וקשר. עפ סוכנויות ההימורים ריאל הפייבוריטית השנה לזכות באליפות אז הדרך מתחילה ב אלאבס.
בעונה שעברה ריאל ניצחה פה 4-1 (אבל הפסידה בבית)
בריאל יעדרו קרוס סבאיוס ואודריוסולה

ליגה צרפתית

פסז- שטרסבורג (22:00)

עדיין ללא מסי פריס שהפכה להיות הביטלס של הכדורגל עם שחקנים כמו ניימאר ואמבפה ועם הגעתם של מסי, סרחיו ראמוס, דונארומה וחכימי. פריס היא אטרקציה ללא ספק אבל למי שרוצה לראות את מסי זה לא יהיה הערב. הוא רק חזר לאימונים השבוע ויקח עוד משחק או שניים עד שישחק. ראמוס פצוע וגם הוא יעדר

אופניים

הוואלטה א אספנייה – קטע 1 / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספנייה, הגראנד טור השלישי של העונה העמוסה הזו, יוצא היום לדרך, לשלושה שבועות שייפתחו בעיר בורגוס. כפי שקורה תמיד, מדובר בגראנד טור מוכוון טיפוסים רבים, אלא שהמהדורה הנוכחית של המירוץ הזה מתבררת כסאדיסטית במיוחד. לא פחות מתשעה קטעים מסתיימים בפסגות, כשהראשונה מהן בדרגה 1 מגיעה כבר בקטע 3, בעוד שהשבוע האחרון של המירוץ נראה מבהיל למדי. מלבד הטיפוס הידוע לאגמי הקובדונגה, רוב הטיפוסים הם הרבה פחות מוכרים, מה שלא הופך אותם לפחות קשים. אם זה לא מספיק, אזי מארגני המירוץ החליטו לחרוג ממנהגם בשנים האחרונות (מאז 2014), ובמקום לסיים את המירוץ בקטע הייצוגי למדריד, הם מסיימים אותו בנג"ש ארוך וקשה בעיר ההיסטורית סנטיאגו דה קומפוסטלה. כל אלה, יחד עם הנג"ש הקצרצר בקטע הפתיחה, מוודאים שרגליהם של מתמודדי ה-GC במירוץ זה יישארו עמוסות לכל אורך המירוץ.
אשר למתחרי ה-GC, כאן אנו צפויים למאבק ראש בראש בין שניים מהרוכבים הטובים של תקופתנו. הראשון הוא פרימוז רוגליץ', שינסה כדרכו להפוך את הלימון של הטור האחרון ללימונדה, על מנת לזכות בפעם השלישית ברציפות בגראנד טור הספרדי. האלוף האולימפי בנג"ש ינסה להגיע ביתרון, או לפחות בפיגור קטן, לקטע הנג"ש האחרון של המירוץ, משימה קשה בהתחשב בתוואי המירוץ ובתחרות המסתמנת. והתחרות העיקרית תגיע מזוכה הג'ירו איגן ברנאל, שזכייה כאן תכניס אותו בגיל 24 למועדון האקסקלוסיבי של הזוכים בכל שלושת הגראנד טורים (ובכך להפוך אותו לצעיר ביותר אי פעם לעשות זאת). הקולומביאני יוביל את קבוצת אינאוס במשותף עם אדם ייטס, יחד עם הרכב מסייע חזק מאד בדמותם של קאראפאז, מרטינז וסיבאקוב. עוד מתחרים ראויים לציון הם מיקל לאנדה, שהראה כושר מצויין עם הזכייה בוואלטה של בורגוס, אלכסנדר ולאסוב, שהראה כושר טוב בג'ירו האחרון, יו קארתי, הפודיומיסט מהוואלטה הקודמת, וגם רומאן בארדה וג'וליו צ'יקונה, שניים שלא קוטלים קנים מבחינת יכולות הטיפוס. קבוצת ISN תגיע לכאן בעיקר במטרה לצוד זכיות בקטעים, כשבקטעים השטוחים ינסה דוידה צ'ימולאי את מזלו מול מתחרים כיאספר פיליפסן, פאביו יאקובסן ומייקל מתיוס (כשאיתמר איינהורן יהיה אחד הסייענים העיקריים שלו). גיא ניב ינסה לצוד קטעים הרריים מעט יותר מקבוצות הבריחה.

קטע 1 של המירוץ הוא קטע נג"ש קצרצר של 7 ק"מ ברחובותיה של העיר בורגוס. האורך הקצר של הקטע יביא להפרשים קטנים בין המתחרים, ובעיקר יקבע מי ילבש את החולצה האדומה בפתיחת המירוץ. לפרימוז רוגליץ' יכולה להיות הזדמנות טובה לעשות זאת כבר היום. בן ארצו, יאן טרטניק, הוא גם מועמד אפשרי לכך, וכך גם מייקל מתיוס, שמשיג תוצאות טובות בקטעי נג"ש קצרים כמו זה של היום. נלסון אוליברה, יוזף צ'רני, מגנוס קורט ואולי גם מאדס וורטס שמיט מ-ISN יכולים גם הם להשיג כאן תוצאות טובות. שידור ביורוספורט ב-18:50.

הטור של פולין – קטע 6 / עידו גילרי

הקטע החמישי הסתיים בפוטו פיניש לאחר סיום עצבני בו היו כמה התרסקויות. ניקי ארנט מ-DSM הקדים על הקו את מאטיי מוהוריץ' ששוב מוצא את עצמו במקום השני. אבל לא הכל היה מאכזב עבור הסלובני שלקח כמה שניות בונוס אשר קירבו אותו למרחק 2 בלבד מז'ואו אלמיידה שממשיך להוביל.

קטע הנג"ש של היום הוא זה שיכריע את המירוץ. יש לנו כאן למעשה תחרות דו ראשית בין אלמיידה המוביל לבין מיקל קוויאקובסקי המקומי המתמחה במירוצים נגד השעון. לאלמיידה יתרון 21 שניות על הפולני. מול כל אחד אחר היה ניתן לצפות שקוויקאובסקי יעשה את המלאכה אבל הפורטוגלי הצעיר הוא שען טוב בפני עצמו וידע בדיוק מה ההפרש בלייב כך שעל מסלול של 19 ק"מ בלבד זו הולכת להיות תחרות מעניינת.

שחמט – הצמרת העולמית מתחילה היום את שלב הבליץ בסנט לואיס, ועדכונים מהישראלים/שחר אלוני

בסנט לואיס הסתיימו 9 הסיבובים בטורניר הראפיד , וזה המצב:

1 Nakamura, Hikaru12/182736
2 Caruana, Fabiano11/182806
3 Rapport, Richard11/182763
4 So, Wesley9/182772
5 Svidler, Peter9/182714
6 Shankland, Sam9/182709
7 Mamedyarov, Shakhriyar8/182782
8 Xiong, Jeffery8/182710
9 Dominguez Perez, Leinier7/182758
10 Le, Quang Liem6/182709

נקמורה עולה לפסגה ומנצח בשלב הראפיד שהסתיים, אך יש עוד שני ימי בליץ עד לסיום התחרות.
נקמורה צלח את כל התחרות ללא הפסד, והזכיר לכולם למה הוא בין 3 שחקני הראפיד (ובליץ) הטובים בעולם כבר עשור, ביחד עם קרלסן וגרישצ'וק.

דולקים אחריו בטבלה, קרואנה, ורפורט הצעיר (למדי), בעל הסגנון הייחודי.


היום בשעה 2300 יתקיימו 9 סיבובי בליץ, מתוך 18 (ביומיים) , כאשר כל ניצחון בבליץ שווה נקודה אחת.

בינתיים באליפות אירופה לנשים 3 הישראליות קיבלו יריבות נמוכות מהן משמעותית, אך הסתפקו בתיקו (אפרויימסקי), הפסד (קטקוב) וניצחון אחד לרונית לויתן. נראה מי מהשלוש תתפוס תנופה, כשהיום הסיבוב השישי מתוך 11, לפני יום המנוחה מחר.


בתחרות הצעירים "אתגר קרמניק" מובילים ליאנג מארה"ב ועבדו-סאטורוב מאוזבקיסטן (המדורג ראשון) עם 6 נק' מתוך 8.
סוקולובסקי מישראל בינתיים בתחתית (1/8) ונאחל בהצלחה בהמשך.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. אינאוס ויומבו לא לוקחים שבויים. הביאו סגלים מטורפים והולכת להיות תחרות אדירה (עד מי מהשניים יפגוש את האספלט…)

  2. איזה סטנדינג אובישיאון קיבל ווארן שלא ישחק אבל הגיע עם חליפה משניידמן כמו דוגמן חתיך של YSL

  3. קונצרט שערים באולד טראופורד עם שוויון של לידס שנענה בגולים של מייסון וברונו עם השני שלו.

  4. קוויקסטפ ממשיכים לטרוף הכל כשקאבניה מסיים ראשון בנג"ש ואלמיידה מגיע שני כדי לשמור בקלות על ההובלה בדירוג הכללי (ולהגדיל את היתרון).

            1. חחח

  5. אחרי מחצית משעממת ריאל פתחו בבליץ את החצי השני עם שערים של כארים ונאצ'ו.
    כרים אוהב את תחילת העונה אבל הרבה פחות יציב בסופה.

  6. ים מדר כנראה סיים את תפקידו הזוטר מאד בליגת הקיץ ואולי גם בסלטיקס.
    חבל שהוא לא משחק ולא הבין מה הוא צריך לעשות כדי להיות שם.

  7. הסלטיקס עם פור 25 בתחילת רבע רביעי וזה בלי פריצארד. השאר עושים את העבודה ומנחילים לפיחסלי הפסד ראשון בסאמרליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט