אירועי דיומא 06.08.21 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים:

התעמלות אומנותית / דוד "פאקו" סעדה:

אחת התקוות הגדולות ביותר למדליה נוספת של המשלחת שלנו תצא היום לדרך באולם ההתעמלות. מדובר כמובן בלינוי אשרם, שתשתתף היום במוקדמות הקרב רב בהתעמלות אומנותית ליחידות, לפני הגמר שייערך מחר בבוקר. התחרות כוללת ארבעה תרגילים – חישוק, אלות, סרט וכדור, כשבניגוד להתעמלות המכשירים, אין תחרות בכל תרגיל בנפרד. מבין 26 משתתפות, עשר יעלו לגמר מחר. מלבד אשרם, כמו גם מתחרותיה הגדולות האחיות אברינה הרוסיות ואלינה הרנסקו הבלארוסית, גם ניקול זליקמן תשתתף במוקדמות, ותנסה להגיע להישג המשמעותי מבחינתה של הגעה לגמר, ואולי ליצור תקדים של שתי מתעמלות ישראליות בגמר. שידור בספורט 5 ב-4:20.

קפיצות סוסים / דוד "פאקו" סעדה:

לאחר תחרויות היחידים בקפיצות סוסים, אנו מגיעים היום למוקדמות התחרות הקבוצתית. הנבחרת שלנו תכלול את אשלי בונד, שהגיעה למקום ה-11 בגמר היחידים, וגם את טדי ולוק ואלברטו משעון (אך לא את די ג'יי וולדמן, שסוסה נפצע לפני התחרות). אם הנבחרת תסיים ב-10 המקומות הראשונים מתוך 19, היא תעפיל לגמר בשבת. שידור בספורט 5 סטארס ב-13:00.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

23:30 (יום חמישי, שעון ישראל): 50 ק"מ הליכה לגברים.

10:30: 20 ק"מ הליכה לנשים.

14:50: גמר הטלת כידון לנשים: מריה אנדרייצ'יק הפולניה היא היחידה בשדה שהטילה את המכשיר ששוקל 600 גרם מעבר לשבעים המטר. האתלטית בת ה-25 קבעה השנה 71.40 מטר. אלופת אירופה, כריסטין הוסונג הגרמניה, קבעה העונה את שיאה האישי, 69.19 מטר. בשדה המטילות נמצא גם את קלסילי בארבר האוסטרלית, אלופת העולם במקצוע, שהעונה היתה מעט רחוקה משיאה, אך ייתכן שתתעלה בגמר היום, כפי שעשתה במעמד המקביל באליפות העולם לפני כמעט שנתיים. שתי הסיניות בחבורה, חויחוי ליו ושיונג ליו, ינסו להמשיך את ההצלחות של בנות ובני ארצן בתחרויות האתלטיקה, עד כה.

15:00: גמר 5000 המטר לגברים: בדומה למרחק הכפול, נחזה באלוף אולימפי חדש, לאחר שתי מהדורות שבהן ניצח מוחמד פארה הבריטי (ושתי אליפויות עולם שבהן זכה מוכתר אידריס האתיופי, שלא נמצא בטוקיו). לא מן הנמנע גם כי אופי הריצה הטקטי, שאותו פארה חיבב ושנעשה בו שימוש בגמר ה-10,000 ביום שבת, יחזור על עצמו גם הפעם, כשאחת הסיבות היא מזג האוויר הלח והחם, שמקשה על פתיחה בקצב מהיר. הרצים מאוגנדה – ג'ושוע צ'פטגיי (שיאן העולם עם 12:35.36) וג'ייקוב קיפלימו (שיא אישי של 12:48.63) – שסיימו, בהתאמה, עם הכסף והארד במרחק הכפול, ישמחו לטפס עוד קצת גבוה יותר במעלה הפודיום. יריביהם המרכזיים, והקשים ביותר, צריך לציין, יגיעו, בין היתר, מקנדה ומספרד. מוחמד אחמד הקנדי (יליד סומליה) ובן ארצו ג'סטין נייט (ממוצא ג'מייקני) מחזיקים, בהתאמה, בשיאים אישיים של 12:47 ו-12:50. מוחמד קאטיר הספרדי, יליד מרוקו, הצטיין העונה ב-1,500, 3,000 ו-5,000 ופרץ גבולות משמעותיים ביותר בכל שלושת המרחקים הללו. על מנת להתרכז בריצת ה-5,000, קאטיר ויתר על השתתפותו ב-1500 (בדיוק הפוך להחלטתו של יאקוב אינגרבריגצן), מרחק שאותו הוא עבר העונה ב-3:28 דקות.

15:35: גמר 400 המטר לנשים: לראשונה בתחרויות הגדולות, כל שמונה האצניות שעלו לגמר נדרשו לרדת מחמישים שניות במקצי חצי הגמר. אליסון פיליקס בת ה-35 היא האתלטית המעוטרת מכולן. האמריקנית הנהדרת זכתה בלא פחות משש מדליות זהב אולימפיות (אגב, אף לא אחת היתה ב-400 מטר) והיא מצטיינת גם בחצי המרחק ובמאה מטר. האלופה האולימפית מריו 2016, שוניי מילראויבו מאיי הבהמאס, שהקדימה אז בשבע מאיות את פיליקס, תנסה להשלים דאבל פנטסטי עבור ארצה במרחק זה, לאחר שסטיבן גארדינר זכה בזהב אתמול. גם האצניות הג'מייקנית, סטפני אן מקפירסון (שישית בריו) וקנדיס מקלאוד, מועמדות בהחלט למדליות. ראוי גם לציין את ג'ודי וויליאמס הבריטית. האצנית בת ה-28 עשתה חיל בגילי הנוער בשני מרחקי הספרינט הקצרים יותר ומעברה לבוגרים לא תאם, באופן יחסי, את הציפיות ממנה. בעונה האחרונה היא ביצעה מעבר מוצלח ביותר ל-400 מטר. תחילה ניצחה באליפות בריטניה ובחצי הגמר בטוקיו, הצליחה לרוץ מהר יותר (בשלוש מאיות) מתחת לגבול המאוד יוקרתי של 50 השניות.

15:50: גמר ה-1500 לנשים: סיפאן חסן ההולנדית זכתה כבר בזהב ב-5,000 וכעת תנסה להוסיף למאזנה גם את התואר האולימפי במרחק הקצר יותר, בו היא אלופת העולם ובעלת אחת התוצאות המהירות בכל הזמנים, 3:51.95. חסן, שהצליחה להיחלץ ממצב לא נעים כאשר נפלה בהקפה האחרונה בסיבוב הראשון, תתמודד מול שדה מאוד חזק של רצות ותצטרך להיות במיטבה, מיותר לציין, על מנת לזכות בכל מדליה שהיא. פיית' קיפייגון הקנייתית (היחידה מבנות ארצה שהעפילה לגמר), האלופה האולימפית במקצוע, הגיעה לטוקיו בכושר נהדר, כשזמן קצר לפני המשחקים קבעה שיא אישי אדיר של 3:51.07. אלופת אירופה ואחת הרצות היציבות בהצטיינותן במקצוע, לורה מויר הבריטית (מסקוטלנד), תנסה לזכות לראשונה במדליה אולימפית, כפי שעשתה כבר בטוקיו שותפתה הצעירה לאימונים, קילי הודג'קינסון, שזכתה בכסף ב-800. מועמדת חזקה מאוד למדליה היא גם הרצה האתיופית בת ה-20, פריווייני גבריזיביהר וכך גם הרצות מצפון אמריקה, אלינור פורייה סנט פייר (ארה"ב) וגבריאלה דיובוס סטפורד הקנדית. גם שתי האוסטרליות, לינדן האל וג'סיקה האל, בעלות שיאיפ אישיים מהירים יותר מארבע דקות.

16:30: גמר 100*4 לנשים: כל שמונה הנבחרות בעלות סיכויים טובים למדליות. הג'מייקניות זכו בכל שלוש המדליות במאה מטר ולכן הן המועמדות לזהב. גם נבחרת שווייץ עם שתי פינאליסטיות במאה היא חזקה מאוד, וכך, באופן מסורתי, גם ארה"ב ובריטניה. כידוע לכולם, לא פחות חשוב מהמהירות היא ההחלפה החלקה והמהירה של מקל השליחים בתוך תחום ההחלפה.

16:50: גמר 100*4 לגברים: קשה מאוד להצביע על פייבוריטית ברורה. נבחרת ארה"ב הצליחה דווקא להעביר את המקל בחצי הגמר, אך נותרה מחוץ לגמר. האלוף האולימפי במאה, למונט מרסל ג'ייקובס, ירוץ במדי האיטלקים והאלוף במרחק הכפול, אנדרה דה גראס, ירוץ תחת הדגל הקנדי. הבריטים והיפנים, האלופים האולימפיים וסגניהם, בהתאמה, מלפני חמש שנים, יקחו גם חלק בגמר. כך גם הג'מייקנים והסינים החזקים, שבמדיהם ירוץ שיאן אסיה הטרי, סו בינגטיאן.

שחמט – איזה סיום לגביע העולם! דודא זוכה במפתיע עם ניצחון על קריאקין ללא שובר שוויון/שחר אלוני

אז יש לנו זוכה מפתיע לגביע העולם, הפולני הצעיר יאן כריסטוף דודא, בן ה 23, שפתח את הטורניר כמדורג 18 בעולם, ועכשיו הוא 13 (2756).
דודא מצטיין בראפיד ובליץ, שם הוא מדורג עוד יותר גבוה, אבל היום לא נזקק לכך, שכן הוא ניצח את קריאקין במשחק הגומלין, והשלים ניצחון מולו 1.5 – 0.5 במשחקים הקלאסיים.

אני חשבתי שהם ישייטו לתיקו ואוכל להלל את קריאקין כמצטיין בפורמט של גביע העולם, אך ההפתעות המשיכו עד לרגע האחרון. השיטה של קריאקין היא לסיים 1-1 ואז לקחת את היריב לדו קרב של עצבים בשובר שוויון, שבו הוא מצטיין.
בדו קרב על אליפות העולם מול קרלסן הוא סיים 12 משחקים בתוצאה 6-6 , אך כאן הצליח דודא לנצחו תוך שני משחקים קלאסיים בלבד!

הפולני עושה את ההישג הגדול ביותר בקריירה היחסית קצרה שלו, ונראה לאן יגיע בהמשך. שניהם כמובן יהיו בטורניר המועמדים הקרוב.
הוא גם קיבל את רצף הדו קרבות הכי קשה , בפער, בטורניר וניצח את כולם ברצף: גרישצ'וק, וידית, קרלסן, קריאקין.

בדו קרב על המקום השלישי ניצח קרלסן בסטייל עם 2-0 על פדוסייב, תוך שהוא שוב יוצר משחק מרשים, אפילו בשלב שבו תיקו היה מספיק לו. קרלסן מסיים את התחרות ללא הפסד במשחקים קלאסיים. עם מאזן של 11 מתוך 14 (4 פעמים 2-0 ועוד 3 פעמים 1-1), ועלייה למד כושר של 2855, והפרש של מעל 50 נקודות מהשני בעולם.

הדירוג הסופי:
1) דודא– פולין, בן 23 (2756)
2) קריאקין – רוסיה, בן 31 (2758)
3) קרלסן– נורבגיה, בן 30 (2855)
4) פדוסייב– רוסיה, 26 (2708)

לגבי פדוסייב, אפשר לומר שהוא ניצל היטב את ריבוי ההפתעות בתחרות, כאשר עד לרבע הגמר (כולל) היו לו יריבים יחסית נוחים. ההפתעות חסכו לו מפגשים פוטנציאליים עם ארוניאן, ממדיארוב, ינגיי, האריקרישנה, יקובנקו או אנדרייקין.
לבסוף הוא פגש את קריאקין וקרלסן, הסתפק מולם בחצי נקודה מתוך 4, וסיים במקום הרביעי עם כרטיס לסדרת הגרנד פרי של פיד"ה, שיכולה להקנות לו כרטיס למועמדים.

לפוסט הזה יש 115 תגובות

    1. 24.350, זה הציון של זליקמן בחישוק.
      התרגיל היה יפה ולא קל.
      ישבה עם המאמנת האישית. עוד 6 מתעמלות לאשרם.

          1. מה שחשוב הוא שהיא עדיין בגמר כרגע מהמקום התשיעי.
            מקווה שתתברג ותתן המשך הופעה טובה שיקח אותה לגמר ושם תעשה את העבודה כפי שהיא יודעת.

  1. אם זה ענף אולימפי
    חבל שאין תרגיל עם כסאות פלסטיק בבריכה
    שם היינו בראש הפודיום ובקלות, יהיה פייט מול הנציגים של גיאורגיה ואזרבייג׳ן
    הגיאורגי יאבד את זה כשישתמש במוט של השמשיה במקום בכסא באופן לא חוקי

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      יפ, תוסיף גם שוקולד בטיסות על החשבון…..
      באופן לא חוקי!!!

  2. אשרם עם ציון שיא בתחרות עד עכשיו 28.25
    מקום 3 כרגע
    תסיים את הסיבוב ה 2 במקום 6-7
    זליגמן במקום 8-9
    יכול להיות לנו 2 נציגות בגמר

    1. יפ
      היא מתקנת וזה מעולה, פחדתי שהנפילה תפגע לה בכח הרצון אבל היא הוכיחה שיודעת להתגבר על מכה בכנף. נקווה שגם התרגילים הבאים יצאו טוב ושתתברג עוד יותר למעלה.

    1. כן אני יודע אבל חששתי על הביטחון העצמי של אשרם, עניין של מנטליות ואכזבה גוררת אכזבה אצל ספורטאים ומורידה מוטיבציה. היא מראה הרבה מאד אופי וזה חשוב כשרוצים להיות הכי טובים.

      1. האמת לא מבין בספורט הזה דבר
        ובכל זאת שאני קורא שלינוי פישלה בתרגיל הראשון ובכל זאת היא מדורגת 3 בפער משמעותי מהספרדייה נראה לי שאפשר לדבר על ארד

      1. אשרם סיימה 1 בכדור
        2 באלות
        15 בחישוק, אם היא הייתה מסיימת 4-5 בחישוק היה יכולה להיות מקום 2
        למרות שהיא איבדה המון נקודות בחישוק היא במקום ה 3

  3. איזו שעה מעפנה בחרו לגמר הכדורסל – 11:30 בבוקר שעון טוקיו (5:30 אצלנו).
    הארד ב-20:00 בערב טוקיו, 14:00 ישראל. וואט דה פאק?

  4. היום שאני מקבל את השבת די נגמרה האולימפיאדה בעבורי
    לצערי לא אהיה זמין ביום המכריע בגמר הסל ,רגל ,עף ג, ויד כמו המשחק על הארד של לוקה
    אני לא אלך לישון במוצאי שבת ואראה כמובן את כל המרתון ישיר
    נקבל את ראש חודש בבית כנסת ונמשיך לצפות …
    נלך לישון נקום לעבוד (יש מה להשלים …..) ותוך כדי אשלח בדיומא סיכומים מסיכומים שונים על האולימפיאדה
    בכוונתי לעשות " דוקטורט" "כאולימפיאדר" …. אבל זה ייקח קצת זמן את הרשמים והאנקדוטות אשלח לדיומא אבל ארח לי כמה שבועות להשלים את המחויבות בעבודה +לעבוד על הנתונים השונים בלי נדר

  5. בטנ"ש קבוצתי יפן זוכה בארד לאחר 1-3 על דרום קוריאה
    עוד מעט יחול הגמר הכי לא צמוד שיכול להיות בו סין תביס את גרמניה ותזכה בזהב

  6. מן הסתם עדכנו אך על הצד שלא
    ארה,ב מביסה את סרביה 59-79 בחצי גמר נשים סל ותשחק בגמר מול המנצחת יפן -צרפת שיחול ב 14.00 \

  7. גם בכדורעף נשים בחצי הגמר ארה"ב מביסה את סרביה 0-3 ( 19-25 15-25 23-25 )
    והיא תפגוש בגמר את המנצחת בין ברזיל לדרום קוריאה משחק שיתחיל ב 15.00

  8. בכדורעף חופים נשים
    הזהב הולך לצמד מארה"ב (רוס וקליינמן)
    הכסף לאוסטרליה והארד לשוויץ
    מחר יוכרעו המדליות מבין הגברים

  9. זה מאד מכובד שיש לנו כנראה שתי משתתפות בגמר כמו לרוסיות.
    לא פלא שוויגדורציק זוכה להמון כבוד בעולם כמובילה בתחום. רק לשמור שלא תברח מפה כי יהיו הרבה קופצים על מה שיש לה למכור!

    1. מצד אחד נכון. מצד שני אם מה שהיא מביאה הוא מה שנדרש כדי להגיע לרמות האלה אני לא בטוח שזה מה שאני רוצה.

      1. כדי להגיע לשם צריך להיות קפדנית מדיי ומאד ביצ'ית. אין ספק שהיא לא אדם קל.
        זה לא יפה אבל זה מה שהביא הישגים רבים בברית המועצות והשלוחות הקומוניסטיות וויגדורציק היא כנראה מהאסכולה הזו.

        1. כן זה מה שאני מתכוון – שאני לא בטוח שאני רוצה הישגים כאלה. (בוא לא נשכח שבסוף מדובר בפחות או יותר ילדות).

  10. אשרם שניה, זליקמן שלישית אבל יש עוד אברינה אז השתים שלנו כנראה ירדו למקומות שלישי ורביעי בהתאמה אחרי האברינות.

  11. יש נבחרת קבוצתית כמדומני מחר מוקדמות ראשון גמר
    סה"כ יש 12 נבחרות ו 8 בגמר
    הנבחרת שלנו צריכה לסיים בטווח מקומות 3-6

  12. 0-2 למקסיקו על יפן כאשר אנו בעיצומה של הדקה ה 25 הסיפור נראה גמור מקסיקו עם הארד כנראה
    מה שלקח לספרד הגדולה כ 115 דק' עובד למקסיקו בקלות רבה

  13. קצת על המדליות ישנם מדינות מאכזבות לצד מדינות מאכזבות
    המדינה הכי מאכזבת בעיני זו ארגנטינה
    עם מדליית ארד בלבד לארץ הענקית הזו שיש לה גם נבחרת כדורגל ברמה עולמית
    (גם בריו לא הבריקה עם 3 זהב וכסף)

    גם מחוף השנהב הייתי מצפה ליותר ממדליית ארד בודדת (בריו זהב וארד)

    פורטוגל מאכזבת ממש עם זהב כסף ו 2 ארד ( וזה הרבה יותר מריו שם הוציאה מדליית ארד בודדת )

    גם סרביה אכזבה אותי עם זהב כסף ו 4 ארד ( בריו 2 4 2 )

    גם לפינלנד מדינה עם מסורת אתלטית ציפיתי ליותר מ 2 ארד ( אך שם מדובר בדיעכה מתמשכת בריו הייתה להם מדליית ארד בודדת )

    ואפילו דרא"פ הייתה צריכה להיות יותר מכסף ו 2 ארד (בריו 2 6 2 )

    בצד המפתיע משהו

    מצרים 3 ארד (כמו בריו )

    קזחסטן 7 מדליות כולם ארד ( אבל מסתבר שהיא כישלון ביחס לריו שם עשתה 3 ז 5 כ 9 ארד)

    סן מרינו מדהימה עם כסף +2 ארד (מדליות היסטוריות )

    טיוואן עם 2 זהב 4 כסף ו 6 ארד (12 מדליות כאן לעומת 24 בכל האולימפיאדות עד לכאן )

  14. מישהו יודע אם המתעמלות (שלנו עכשיו, אבל האמת שזו שאלה גם עבור אלו מהסוג של דולגופיאט) – האם התרגילים שהם עושים במוקדמות זהים לאלה של הגמר – ואז זה פשוט עניין של ביצוע? או שיש להם שני סטים של תרגילים, כך שבגמר פתאום ניתן להפתיע עם משהו שאף אחד לא ראה קודם?

    1. בדרך כלל יש הבדלים בין התרגילים במוקדמות ובין אלו בגמר. לפעמים זה יהיה הבדל קטן בדמות עוד משהו אחד ולפעמים זה יכול להיות תרגיל שונה לגמרי. שחזור מדויק של אותו תרגיל כמעט אף פעם לא קורה ככל שזכור לי.

  15. מקסיקו לוקחת את הארד ברגל גברים לאחר 1-3 על יפן שנותרה בידיים ריקות
    וככה בשורה התחתונה טורניר ששלח נציגות מכל 6 הקונפדרציות כולל אוקיאניה אסיה ואפריקה יחלק את המדליות בין היבשות החזקות אירופה ,דרום אמריקה וצפון ומרכז אמריקה

  16. מילר לוקחת את הארד
    ובכך הופכת לדעתי לאתלט/ית הראשון/ה
    לקחת מדליות אישיות בחמש אולימפיאדות שונות
    אגדה

  17. סין מביסה 0-3 את גרמניה ולוקחת את הזהב בקבוצתי טנ"ש גרמניה עם הכסף ויפן עם הארד
    סין האלופה גם בנשים יפן עם הכסף והונג קונג עם הארד
    בשביל לדבר על השליטה הסינית במקצוע נספר את הנתונים הבאים
    נשים קבוצתי
    סין מנצחת ברבע את סינגפור 0-3 (1-9 במערכות )
    בחצי 0-3 על גרמניה (1-9 במערכות )
    ובגמר 0-3 על יפן (2-9)

    סה"כ 3/3 בניצחונות הכוללים 9/9 בניצחונות במשחקים ו 4-27 במערכות

    גברים
    שמינית גמר 0-3 על מצרים (0-9)
    רבע גמר 0-3 על צרפת (2-9 )
    חצי גמר 0-3 על קוריאה (2-9)
    גמר 0-3 על גרמניה (3-9)
    סה"כ 0-4 0-12 במשחקים (7-36 במערכות )

    1. יש לי את התשובה שרצה לכל הבעיות בייקום בתקופה האחרונה.
      שיפוט הWWE עשה את המתחרות של היפניות רכות, בלי שירקות אוויר של השופטים של סילבר, והקליר פאת',, וסחיטת העבירות הנבחרת היפנית הביסה את יריבותיה.
      משהו בסגנון.

  18. בגברים 2 הנציגים הסינים ניצחו את כל 8 המפגשים שלהם ( 10-32 במערכות
    אמנם איבדו 3 מערכות בחצי הגמר וניצחו 3-4 ובכל זאת בשורה התחתונה זהב וכסף

    בנשים הדומיננטיות הייתה אף יותר גבוהה גם זהב וכסף גם 0-8 אבל 3-32 במערכות

    אם תרצו נקודות קטנות בגברים מדברים על 326-489 (בדיוק 60 אחוז מהנקודות בחצי הגמר הם ניצחו רק 143-144 לאחר שסיני אחד ניצח 3-4 ובשוויון 75 -75 והשני ניצח 3-4 עם 68-69 בקטנות )

    האי שבנשים אנו מדברים על 226-377 (מעל 62.5 אחוז )

  19. רק את הזוגות מעורבים הפסידו הסינים לאחר שלא איבדו מערכה עד הגמר הפסידו שם לזוג יפני 4-3 למרות שניצחו 62-65 בנק' הקטנות

  20. בהוקי שדה נשים הולנד מנצחת 1-3 את ארגנטינה וזוכה בזהב המפסידה עם הכסף בריטניה כאמור עם הארד
    בכדורמים גברים סרביה ניצחה את ספרד 9-10 בחצי
    הסרבים יפגשו ביוון בגמר בעוד ספרד והונגריה יתמודדו על הארד
    בחצי גמר סל נשים יפן מביסה את צרפת 71-87 ותתמודד בגמר מסקרן משהו מול ארה"ב צרפת וסרביה יאבקו על הארד.

    1. האצן שסיים רביעי, פיליפו טורטו, דווקא היה ידוע יותר, עד השנה הנוכחית, מלמונט מרסל ג'ייקובס, האלוף האולימפי הטרי במאה מטר. טורטו ירד בגיל מאוד צעיר, 19, מעשר שניות במאה מטר.
      האיטלקים, באופן כללי, בעלי מסורת יפה מאוד בספרינט. ליביו ברוטי ניצח במאתיים מטר ברומא 1960. כעבור 20 שנה עשה זאת גם פייטרו מנאה, שהחזיק גם שנים רבות בשיא האירופי במקצוע.

      1. הם בעלי מסורת יפה אבל מאנה כבר נפטר
        ורומא 60 זה לפני מעל 60 שנה
        גם מאנה לקח רק מדליית ארד
        כאשר הפודיום האיטלקי היחידי בשליחים היה במוסקבה 1980 עם מדליית ארד באולימפיאדה שארה"ב (ועוד לא מעט מדינות) החרימה
        ככה לקבל פתאום רביעייה איטלקית מלאה בשליחים שלוקחת את הזהב ב 100 זה מעורר תהיות בוודאי לאור השיפור המהיר והבלתי נתפס של האלוף האולימפי

        1. מנאה אכן הלך לעולמו בטרם עת, אבל במוסקבה הוא זכה בזהב במאתיים בנוסף לארד בשליחים.
          יכול להיות כמובן שאתה צודק. הסימום פוסח על מעטים בלבד, לעניות דעתי, וכולי תקווה שהאיטלקים בין המיעוט הזה.

  21. קנדה לוקחת את הזהב ברגל נשים לאחר 2-3 מהנקודה לאחר 1-1
    הם עברו גם את ברזיל מהנקודה 2-3
    אבל פנדלים גרועים מאד לא עמדו בלחץ הכניסו ביחד 5/12

    1. הייתה שם דרמה מטורפת בפנדלים כשהקפטנית השבדית הותיקה מאוד מאוד החמיצה את הפנדל המכריע שיכול היה להעניק לשבדיות את הזהב, ולסיים את הקריירה בצורה הכי מדהימה שאפשר. אבל היא בעטה מעל המשקוף ומאז רק קנדה כבשה…….

      מ

  22. סיכום הספורט הקבוצתי נשים
    רגל
    קנדה מנצחת את שבדיה בגמר כאמור
    קודם לכן ארה"ב גברה על אוסטרליה 3-4
    קנדה זהב שבדיה כסף ארה"ב ארד

    סל
    בגמר ישחקו ארה"ב מול יפן המארחת (ראשון 05.30 )
    על הארד ישחקו סרביה וצרפת (שבת 10.00 )

    (היום בחצי יפן הביסה את צרפת 71-87 וארה"ב את סרביה 59-79 )

    יד :
    צרפת ורוסיה ישחקו בגמר בראשון 5.00
    על הארד דרבי סקנדינבי שבדיה -נורווגיה
    בחצי הגמר היום רוסיה הפתיעה את נורווגיה 26-27 צרפת -שבדיה 27-29

    עף :
    גמר ברזיל -ארה"ב (ראשון 07.30 )
    על הארד סרביה -דרום קוריאה ( ראשון 03.00 )

    בחצי הגמר ברזיל – קוריאה 0-3 ( 16-25-16-25-16-25 )
    ארה"ב -סרביה 0-3 ( 19-25-15-25-23-25 )

    מים :
    גמר ספרד -ארה"ב (שבת 10.30 )
    על הארד הונגריה -רוסיה (שבת 10.40 )

    (בחצי הגמר ספרד -הונגריה 6-8 ארה"ב -רוסיה 11-15 )

    סופטבול
    זהב יפן
    כסף ארה"ב
    ארד קנדה
    בגמר יפן ניצחה 0-2 את ארה"ב
    קנדה גברה על מקסיקו 2-3 בקרב על הארד

    הוקי שדה
    זהב הולנד
    כסף ארגנטינה
    ארד בריטניה
    היום בגמר גברה הולנד 1-3 על ארגנטינה
    בריטניה ניצחה 3-4 בקרב על הארד

    רוגבי שביעיות
    זהב ניו זילנד
    כסף צרפת
    ארד פיג'י
    בגמר ניו זילנד -צרפת 12-26
    על הארד פיג'י -בריטניה 12-21

    3/3 סל
    זהב ארה"ב
    כסף רוסיה
    ארד סין
    בגמר ארה"ב -רוסיה 15-18
    על הארד סין מנצחת את צרפת 14-16

    טנ"ש
    זהב סין
    כסף יפן
    ארד הונג קונג
    בגמר סין מביסה 0-3 את יפן
    על הארד הונג קונג מנצחת 1-3 את גרמניה

  23. בקבוצתי כדור גברים

    רגל הגמר ייערך מחר 14.30 בין ספרד לברזיל
    מקסיקו זכתה בארד לאחר 1-3 על יפן (היום )

    סל
    הגמר בין ארה"ב לצרפת מחר 05.30
    על הארד סלובניה -אוסטרליה ( מחר 15.00)
    (בחצי הגמר צרפת -סלובניה 89-90 ארה"ב -אוסטרליה 78-97 )

    יד
    בגמר צרפת -דנמרק (שבת 15.00 )
    על הארד יאבקו ספרד ומצרים (מחר 11.00 )
    (בחצי הגמר דנמרק -ספרד 23-27 צרפת -מצרים גם 23-27 )

    עף.
    בגמר צרפת -רוסיה (מחר 15.15 )
    על הארד ברזיל -ארגנטינה לדרבי לוהט (שבת 07.30 )

    (בחצי הגמר צרפת -ארגנטינה 22-25 19-25 22-25 )
    רוסיה -ברזיל 1-3 ( 25-18 21-25 24-26 23-25 )

    מים
    בגמר יוון -סרביה (ראשון 10.30 )
    על הארד הונגריה -ספרד (א 7.40 )
    (בחצי הגמר סרביה -ספרד 9-10 יוון -הונגריה 6-9 )

    בייסבול
    בגמר ארה"ב -יפן (מחר 13.00 )
    על הארד דרום קוריאה -הרפובליקה הדומניקנית (מחר 6.00)

    הוקי
    1 בלגיה
    2 אוסטרליה
    3 הודו
    בגמר בלגיה -אוסטרליה 1-1 ו 2-3 בפנדלים
    על הארד הודו -גרמניה 4-5

    רוגבי
    זהב פיג'י
    כסף ניו זילנד
    ארד ארגנטינה
    בגמר פיג'י -ניו זילנד 12-27
    על הארד ארגנטינה -בריטניה 12-17

    טנ"ש
    1 סין
    2 גרמניה
    3 יפן
    בגמר סין -גרמניה 0-3
    על הארד יפן -דרום קוריאה 1-3

  24. סיכום האתלטיקה של היום
    כידון נשים
    זהב ליו סין 66.34
    כסף אנדרייציק פולין 64.61
    ארד רוברטס אוסטרליה 64.56

    20 ק"מ הליכה
    זהב פאלמיסיאנו 1.29.12
    כסף ארנס קולומביה 1.29.37
    ארד ליו סין 1.29.57

    ב 5000 גברים קיבלנו ריצה נהדרת עם 4 רצים שירדו מ 13.00 דק לא יודע האם זה קרה פעם (אלכס אתה יודע ? )
    זהב צפטג'יי (אוגנדה) 12.58.15
    כסף אחמד קנדה 12.58.61
    ארד צ'ילמו ארה"ב 12.59.05
    (קימלי הקנייתי עם 12.59.17 נהדר שלא הספיק לפודיום )

    400 מטר נשים גם ריצה נהדרת עם 6 נשים מתחת ל 50 שניות
    זהב מילר (בהאמה) 48.36
    כסף פאווליאנו (דומינקנית) 49.20
    ארד פליקס (ארה"ב ) 49.46 ( מדליה אישית אולימפיאדה חמישית ברציפות מאז אתונה זה נראה לי שיא כל הזמנים באתלטיקה)

    1500 נשים ריצה נהדרת עם שיא אולימפי ( ו 8 רצות מתחת 4 דק')
    זהב קיפיגון (קניה) 3.53.11 (כאמור שיא אולימפי)
    כסף מואיר (בריטניה ) 3.54.50
    ארד חסן (הולנד) 3.55.86 (האלופה האולימפית ב 5000 לא הצליחה לזכות בטריפל אולי בגמר 10000 )

    100כפול 4 שליחות
    זהב ג'מייקה 41.02 ( 20 מאיות משיא העולם )
    כסף ארה"ב 41.45
    ארד בריטניה 41.88

    100 כפול 4 שליחים
    זהב איטליה 37.50
    כסף בריטניה 37.51
    ארד קנדה 37.70

  25. פאקו, אהרון, שחר וכל מי שהגיב, תודה רבה.
    ממש בקצרה על מרתון הנשים שיערך בעיר הצפונית, סאפורו. עקב תנאי מזג האוויר, הזינוק הוקדם לשעה שש בבוקר, שעון מקומי, כלומר חצות שעון ישראל. מבין שדה הרצות, שמונה רצות ירדו בעבר מ-2:20 – שלוש נציגות קניה, שלוש אתיופיות, רצה נמיבית ולונה סלפטר הישראלית. רות צ'פגנטיש הקנייתית היא אלופת העולם, שניצחה גם כן בתנאים קשים מאוד של חום ולחות. בת ארצה, בריג'יד קוסגיי היא שיאנית העולם עם 2:14:04. פרס ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית היא אלופת העולם והשיאנית העולמית בחצי מרתון (בריצה נפרדת). שלוש האתיופיות – רוזה דרג'ה, בירהנה דיבאבה וזיינבה יימר – מחזיקות גם, כאמור, בשיאים אישיים מרשימים. גם שלוש הרצות היפניות, שמייצגות מדינה שמצטיינת בריצות הכביש הארוכות, מסוגלות יהיו להתמודד על המקומות הראשונים.

    לאור כל זאת, מצפה ללונה, אלופת אירופה ב-10,000 מטר ובעלת שיא אישי של 2:17:45 ממרתון טוקיו במארס 2020, תחרות קשה מאוד במזג אוויר לא פשוט (כ-25 מעלות בזינוק עם כ-80% לחות). חשוב לציין כי המרתון קשה מאוד לחיזוי וקיים בו מרכיב משמעותי של אי ודאות.

    מלבד לונה, ישראל תיוצג עם ידי מאור טיורי בת ה-30, שהשלימה את לימודיה האקדמיים בארה"ב והמשיכה להתאמן שם גם לאחר תומם (מתאמנת בעיר בולדר שבקולורדו, תחת הדרכתו של המאמן הוולשי סטיב ג'ונס, רץ נהדר בעברו). מאור הצטיינה באתלטיקה כבר בגיל צעיר ועוד בטרם מלאו לה 15 כבר ירדה מ-18 דקות ב-5000 מטר. שיאה האישי המצוין, 2:29:04, נקבע השנה במרתון שנערך סמוך לעיר ליברפול שבאנגליה.

    שתי הנציגות הישראליות השתתפו גם במרתון האולימפי לפני חמש שנים ונאחל להן הרבה הצלחה ותוצאות טובות יותר, יחסית למשחקי ריו.

    1. וואו אלכס ממש תודה!
      אצפה במרתון כמובן
      אני ער מ 4 היום …
      ויש גם את הגמר בכדורסל
      אין מה לעשות, זה המאני טיים של האולמיפאדה
      אני כל כך רוצה שלונה תזכה
      זה יהיה הישג אדיר לישראל ייצוג על מלא של המדינה
      נשים, נבחרת, אוקריאני ואפריקאית, זה ישראל מודל 2021 וכן ירבו

            1. תודה גם לך 🙂 עם קצת עזרה אפשר גם להשלים שינה במשך היום..

  26. ערב טוב ותודה לצוות על עוד פוסט מצוין
    1.זה הולך להגמר וקשה לחשוב איך מסתדרים עד סוף ספטמבר .
    2.דוד , זה בשבילך , מה שאני מרגיש לפני משחק שחשוב לי אישית :
    "its time , its time , its Vader time "

  27. מי שלא ראה את הנבחרת היפנית לנשים בכדורסל ואת הרכזת ה1.64 מ' הוירטואוזית שלה מפרקות בחצי גמר את צרפת ועולות לגמר מול ארה"ב ביום ראשון – הפסיד

    1. לקראת סיום הרבע השלישי, שכבר היו לה 16 אס' וההפרש עלה ל20+ הורידו אותה לנוח, אז לא יודע עם כמה היא סיימה.
      מדהים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט