מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג

הפרי אייג'נסי מתחיל מחר, בואו נדבר על חלק מהקבוצות.

קאפ ספייס

הקבוצות עם מקום מתחת לתקרה לפי Spotrac האהוב והאמין: ניו יורק, דאלאס, סן אנטוניו, אוקלהומה, ממפיס, טורונטו, מיאמי. בואו ניתן בהן סימנים.

קבוצות פלייאוף: ניו יורק, דאלאס, ממפיס, מיאמי. ארבעתן הגיעו לפלייאוף בשנה האחרונה, מיאמי עשתה גמר בשנה שלפניה. יש חוזים נגמרים שימשיכו אצל חלק מהן (דאנקן רובינסון וטים הארדוואי ג'וניור), אבל אולי בעמדת המיקוח הכי טובה על השחקנים החופשיים הגדולים שיכולים לעבור, כנראה קייל לאורי ודמאר דרוזן.

הניקס, המאבריקס וההיט צריכים עוד מוביל כדור אחד. יכול להיות שבמקרה של הניקס הוא יהיה פרנצ'ייז פלייר, במקרה של דאלאס ומיאמי זה עוד מישהו ליד המובילים של הקבוצה (באטלר ודונצ'יץ'). אני מאמין שהם ישיגו אחד. מיאמי אמנם האריכה את החוזה של דראגיץ', אבל עדיין לא סביר שהוא יפתח את העונה בסאות' ביץ'. השמות המעניינים ביותר יכולים להגיע לשם, בהנחה שהם לא יסכימו ללכת על חוזה קטן יותר ולהצטרף לקונטנדרית. זאת אפשרות ריאלית בהתחשב בזה שרוב השחקנים החופשיים הבולטים לא צעירים.

קוואי אפשרות מעניינת בקשר לשלושתן, כי יש להן בסיס צעיר, בעיקר אצל הניקס והמאבריקס, והוא גם ככה כנראה יצטרך לחכות שנה או חלק גדול משנה לפני שיחזור. אם יעזוב את הקליפרס יכול להיות שהן יהיו היעד שלו. יש למיאמי ולדאלאס כסף בשביל לעשות את הקפיצה שהן צריכות מבחינת הכישרון, ובעלים שזכו באליפויות בעבר. אין סיבה שזה לא יקרה.

קבוצות ברי-בילד: אוקלהומה, סן אנטוניו. יש לשתיהן כסף, אבל אין את האיכות בשביל להגיע לפלייאוף ואין שחקנים חופשיים ממש גדולים שישנו את זה. מה שכן יש זה שחקנים חופשיים מוגבלים שיכולים להיות טריקיים לקבוצות שלהן, שאולי לא ירצו להשוות בכל מחיר.

ברוקלין עשתה את זה וגרמה למיאמי לשלם 75 מיליון דולר ל-4 שנים על טיילר ג'ונסון. כאן יש שחקנים טובים יותר שאולי יהיו זמינים במחיר קצת יותר גבוה ממה שהם שווים ואני רואה את שתיהן עושות מאמץ בשבילם. טיילן הורטון טאקר רק בן 20 ומאוד מבטיח, יכול להיות שחוזה גבוה יכריח את הלייקרס לוותר עליו. לא בטוח שג'ארט אלן ולאורי מרקנן יישארו בקליבלנד ושיקגו בכל מחיר, ויש גם את ברוס בראון ולונזו בול. ג'ון קולינס בעיניי מחוץ למשוואה, אבל למה לא לנסות?

איפשהו באמצע: טורונטו, שרלוט. אני חושב שהראפטורס יכולים להגיע לפלייאוף בשנה הבאה. הפערים לא גדולים, הם יזכו לפגרה נורמלית ואם ישחקו בטורונטו, ולא יוגלו לטמפה, יהיה להם משמעותית קל יותר. גם אם לאורי עוזב הם יכולים להתחזק כדי להגיע לכיוון הנכון והבסיס של ואן וליט-טרנט-אנונבי-סיאקם לא רע בכלל. השאלה היא אם הם רוצים ללכת לשם. אם לא אולי כדאי להם לעשות טרייד על סיאקם.

המצב בשרלוט מעניין. הם היו טובים כשהיווארד שיחק, אבל נפלו מהר בהתחשב בפציעות שלו ושל בול. זה הרגיש כאילו הם מרחק גבוה נורמלי (רישון הולמס פנוי ומאוד מעניין) מהפלייאוף, שגם לא נראה כל כך קשה במזרח. הם יכולים להגיע לשם, אבל אפשר לסמוך על הבריאות של היווארד? לא עדיף להם לנסות להשיג שחקנים שמתאימים לציר הזמן של למאלו בול?

שחקנים חופשיים מעניינים

בגלל קוצר זמן ומשחקים אולימפיים לא הצלחתי לכתוב את סדרת הכתבות השנתית על 10 מעניינים בכל עמדה. לכן נעשה את זה בגרסה המקוצרת כאן.

רכזים: כריס פול, קייל לאורי, מייק קונלי, לונזו בול*, ספנסר דינווידי, דריק רוז, דבונטה גרהאם*, רג'י ג'קסון, דניס שרודר, טי ג'יי מקונל.

גארדים: טים הארדוואי ג'וניור, דאנקן רובינסון*, אוון פורנייה, גארי טרנט ג'וניור*, טיילן הורטון טאקר*, קנדריק נאן*, ויקטור אולדיפו, דני גרין, ברוס בראון*, אלכס קארוסו.

סמול פורוורדים: קוואי לנארד, דמאר דרוזן, נורמן פאוול, וויל בארטון, קלי אוברה, דאג מקדרמוט, ג'וש הארט*, ניקולס באטום, רג'י בולוק, טרבור אריזה.

פאוור פורוורדים: ג'ון קולינס*, לאורי מרקנן*, רודי גיי, ג'מייקל גרין, פול מילסאפ, כרמלו אנטוני, ג'ף גרין, בובי פורטיס, פי ג'יי טאקר, טאג' גיבסון.

סנטרים: ג'ארט אלן*, רישון הולמס, בלייק גריפין, קלי אוליניק, אנדרה דראמונד, נרלנס נואל, אנס קנטר, דניאל ת'ייס, דוויט הווארד, רובין לופז.

*שחקן חופשי מוגבל.

אחרי הרשימה הזאת, כמה שחקנים חופשיים שמעניינים אותי במיוחד.

רודי גיי. היה טוב העונה (11.4 נקודות, 38.1% מהשלוש) עד שדעך עם שאר הקבוצה. שנות השיא כמובן מאחוריו, אבל סקורר טוב ומגוון שיכול לשחק גם בלי הכדור ויהיה מעניין בקבוצה שמאמינה בשלשות. שחקן שישי שיכול להתאים בכל קונטנדרית ולהתברר כגניבה, במיוחד לקבוצות כמו הלייקרס או הבאקס.

רג'י בולוק. יש לא מעט שחקני שלשות והגנה לא רעים בשוק, מדני גרין שכל שנה פותח בקונטנדרית ועד שמות שלא הכנסתי ל-50 המובילים שלי כמו ווין אלינגטון, טוני סנל או ווסלי מת'יוס, אבל רג'י בולוק אחר. 39.2% מהשלוש בקריירה ו-41% בעונה הסדירה, כשבמקביל הוא עשה הגנה טובה על הכוכבים של היריבות משחק אחרי משחק. אולי הטוב מבין השחקנים מהסוג הזה השנה אחרי 42.5% בשלשות ממסירות בניקס בעונה שעברה. ליד שחקנים כמו לברון או יוקיץ' אין סיבה שהמספר לא יעלה.

אוון פורנייה. הוא שיחק בפעם הראשונה בקריירה, פחות או יותר, בקבוצה טובה (הכל יחסי). אחרי התחלה קשה היה שיפור וסיום סולידי לעונה, 16 נקודות למשחק ב-49.3% מהשלוש בעשרת המשחקים האחרונים שלו. סקורר מגוון שיכול להגיע ל-20 נקודות ואולי גם ל-30 בכל יום נתון ועכשיו חופשי, אולי יפתיע הרבה אנשים. אשמח לראות אותו במיאמי כאוהד, גם דאלאס יעד ריאלי ואולי קבוצה אחרת שתציע לו את ה-MLE. אין שוטינג גארדים שיכולים להציע יותר ממנו בטווח הקרוב, אולי חוץ מהארדוואי, בהנחה שאתם לא מאמינים באיזה קאמבק מדהים של אולדיפו.

מה אתם צריכים?

נקודות חולשה של שתי קבוצות שיכולות להיפתר בפרי אייג'נסי.

בוסטון – קליעה. אל הורפורד, 36.8% מהשלוש ב-5.4 ניסיונות העונה. ג'וש ריצ'רדסון, 33% ב-4.5 ניסיונות. מרקוס סמארט, 33% מהשלוש ב-5.9. ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום קלעים אדירים, אבל אין להם קלעים טובים מסביבם (אולי חוץ מפייטון פריצ'ארד). זה יכול לתקוע את ההתקפה שלא התרוממה בשנה שעברה.

דנבר – מנהל משחק. יש את יוקיץ', אבל הוא לא יכול לשחק 48 דקות למשחק וג'מאל מארי יחזור בשלב מאוחר יותר של העונה. אריק בלדסו, אם ישוחרר מהגריזליס, יכול להיות אפשרות מעניינת בדקות בלי יוקיץ' ואולי גם לשחק לצד מארי בהרכבים מסוימים. גם דריק רוז וספנסר דינווידי אפשרויות מעניינות, במיוחד בהתחשב בזה שהנאגטס הצליחו לשחק עם מונטה מוריס וג'מאל מארי בתקופה שבה מארי היה בריא. עוד יוצר, במיוחד בהנחה שוויל בארטון לא ממשיך, הכרחי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. יופי רועי
    אני חושב שלא יסכימו אתי אבל לדעתי הסלטיקס התחזקה.
    כן, יגידו גופה, על אל הורפורד, אבל לדעתי הוא מתאים כמו כפפה לבוסטון ולדי אן איי.
    הוא גם היה מצויין בשמירה על אמביד בעבר….
    לדעתי לא נאמרה המילה האחרונה בטריידים ויכול להיות שסטיבנס מכין איזה מהלך מפתיע.
    אני הייתי רוצה את IT ואייברלי בקבוצה. יש שמועות על בראדלי אבל אני סקפטי.

      1. יש מספיק צעירים שלא הוכיחו את עצמם שהוא יכול להיות על השמבצת שלהם כמחליף אבל קודם נראה מה הוא שווה בליגת הקיץ. אני בטוח שיקבל שם הזדמנויות ויעקבו אחריו בשבע עיניים.

          1. בעניין ה- DNA, גם ג׳וש ריצ׳רדסון וקריס דאן מתאימים. שניהם שחקני הגנה מצויינים שיכולים לשמור על כמה עמדות, ויתאימו למשחק של חילופים בהגנה. (לפי מה שרועי כתב, עושה רושם שיש להם גם את ה- DNA ההתקפי).
            לגבי ים מדר, קודם כל זכינו – משחקי בוסטון בליגת הקיץ ישודרו בערוץ הספורט. דבר נוסף, כאשר ג׳ייסון טייטום וג׳יילן בראון שיחקו בליגת הקיץ, ראו (אפילו אני) שהם רמה מעל שאר השחקנים, ומכאן שהם חומר* NBA. אלו אמנם דוגמאות קיצוניות, אבל ליגת הקיץ נותנת מושג על התאמת השחקן.

            *ועכשיו קרדיט על המילה ״חומר״ – שמעתי ברדיו צפון את גיא פלג מספר על התקופה שעבד במכבי חיפה. הוא היה שואל את גיורא שפיגל על שחקן זה או אחר, וגיורא היה עונה: ״עזוב, זה לא חומר״…

            תודה לרועי ולמגיבים האחרים. נהניתי לקרוא ולהגיב.

            1. באנגלית ״שחקן רוסטר״ בעברית ״שחקן פוסטר״.

            2. בעברית "רגב פנאן"

            3. מהיום נשתמש בביטוי – נער רוסטר…

            4. 🙂
              אולי רוקסטר?

          2. ברור ובכל זאת יש שם כמה שקיבלו הזדמנויות ולא הוכיחו את עצמם. מניח שיתפנה מקום ועל אחד המקומות האלה מדר יכול להידחק.

    1. רזי, בוסטון בפירוש התחזקה. לא הפכה לקונטנדרית, אבל כן, יותר חזקה ממה שהיה שם כשהסתיימה העונה.
      עממה, למה שלחו את מוזס בראון לדאלאס לא ברור לי בכלל, אלא אם כן (מה שהולך חזק באתרי אוהדים) בראד בסה'כ אסף חוזים והמהלך המשמעותי יותר עוד לא קרה. אז בוא נחכה עוד קצת ששואלים אם התחזקנו או לא.

  2. רודי גיי, ג'מייקל גרין, דני גרין.
    .
    מה המשותף לכולם?
    שם משפחה שמתחיל באות ג,
    חוזה mle צפוי מאחת הקונטנדריות,
    ויכולת לרווח את המשחק.
    .
    יהיה מעניין לגלות מי מהם יהיה זה שיספק את הדרוש ללירה האלופה הבאה.

  3. המשמעות של מימוש האופציה על דראגיץ' היא שמיאמי החליטו לתפקד כקבוצה מעל הקאפ כך שמבחינת פרקטית הם לא ישתמשו במקום מתחת לתקרה.

    1. שבעיני זה מדהים.
      שנתיים אחורה הסתכלנו על הקיץ זה כנקודת יעד שהקבוצות מסמנות והמון שמות גדולים יהיו זמינים.

    2. אכן. שני פרנצ'ייז פליירס (שיפתיעו מאוד אם יעזבו את הקבוצות שלהם, קוואי ופול), שניים או שלושה שחקנים טובים מאוד והשאר רול פליירס או שחקנים חופשיים מוגבלים. מיאמי בנתה על הקיץ הזה מאז 2017 בערך, חבל

  4. שארלוט במצב מעולה עם החיזוק של פלאמלי לדעתי הם בפלייאוף בלי פציעות מהותיות וארוכות טווח של כמה שחקנים. הם צעירים נמרצים רעבים משחקים חזק קיבלו גם סנטר סביר צריכים קצת קשיחות יותר והגנה לשפר.

    סהכ יש את פילי באקס נטס הוקס בוסטון שארלוט ומיאמי לדעתי בטוח בפלייאוף. על מקום 8 אני צופה שיאבקו הראפס והמגיק לפי מצב הסגלים כרגע

  5. אריק בלדסו – I don't want him to be here.
    דרק רוז – מאוד לא רוצה שהוא יבוא. מה שאומר כנראה שהוא וחברים שלו יגיעו אליי הביתה באמצע הלילה. לזכור לנעול את הדלת.
    הביטקוין האנושי – לא אבעט אותו ממיטתי, אבל עם קמפאצו ומוריס, ואולי ברטון, ואולי תלוי כמה מוכן נחשון העצמות החדש, אולי לא חייבים אותו אם הוא תופס מקום למשהו חשוב יותר.
    השמועות בסביבת דנבר מדברות על עניין בסניור מקבאקטס בכבודו ובעצמו, דאג מקדרמוט מאינדיאנה

  6. תודה רועי. לאורי יושב עליכם מצוין והוא חבילה יותר שלמה מהדרקון גם בגזרת האופי. הסלטיקס צריכים חוץ מקליעה גם רכז ועוד גופה מתחת לסל, פלאמלי היה מתאים שם. אני במקום מורי הולך על בולוק בכל הכח במקום גרין

  7. רודי גאי, זה קלוריות ריקות. סטטיסטיקות יפות על הנייר ו-0 השפעה על המשחק. מי שבונה עליו כשחקן מחליף שיהיה לו לבריאות.
    וואלה, אין כמעט שום שם שעושה לי חשק לקפוץ ולתת לו צ'ק ריק ולומר לו תמלא ויש לנו המון מקום מתחת לשכר.
    מצד שני, גם הספרס נחשבים חור תחת שאני לא רואה הרבה קופצים עליה כדי לעשות קריירה.
    יש את דאנקן רובינסון שהוא באמת שחקן נחמד (כזה בכיוון 12M לעונה), אבל השם מחייב. הוא חייב להיות בספרס.
    אה, כן ויש לנו מספיק כסף לקאווי.

  8. טור מצויין, תודה. השמועות בבוסטון הן שיעבירו חוזים ויפנו מקום להחתמה גדולה ככה שנראה, אולי למרות התקרה הנוכחית נשמע הרבה גם מקבוצות שכרגע אין להם מקום בקאפ ספייס. נחיה ונראה.

  9. רובינסון כבר סגור במיאמי על 18 מיליון ממוצע.
    והרשימה של הקבוצות עם מקום בתקרה היא ממש ממש על תנאי.
    חלק מהן בקלות עשויות לוותר עליו כמו שמיאמי עשתה עכשיו.

  10. אגב, ההצעה שברוקלין שמו לטיילר ג'ונסון בזמנו על השולחן שגרמה לו להקיא הייתה "רק" על 50 מיליון. יש לי הרגשה שאם זה היה על 75 אז אולי האיש לא היה עימנו היום…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט