אירועי דיומא 30.07.2021 – אולימפיאדה ושחמט

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי:

כמו בכל משחקים אולימפיים, האתלטיקה ממתינה כשבוע מתחילת המשחקים עד שמגיע תורה, והפעם אנחנו פותחים עם נציגות ישראלית די גדולה יחסית, כולה של נשים. דיאנה ויסמן תתחרה במוקדמות של ריצת ה100 מטרים לנשים (שיתחילו ב-06:15) במקצה השביעי בשעה 07:03, שעון ישראל. שיאה האישי של דיאנה, שהינו גם השיא הלאומי, הוא 11.25 שניות. כדי להעפיל לחצי הגמר (שלוש הראשונות יעפילו אוטומטית מכל מקצה, יחד עם שלוש המפסידות המהירות ביותר), האצנית בת ה-23 מאשקלון שמאומנת על ידי אימה, אירינה, תצטרך להשוות אותו, להערכתי, לכל הפחות (תוצאת השנה שלה היא 11.32 שניות). יחד עם דיאנה, ירוצו, בין היתר, שריקה ג'קסון מג'מייקה וג'נה פרנדיני מארה"ב (שעבורה מקצוע הספרינט הראשי הוא 200 מטר והיא החליפה בספרינט הקצר את שקארי ריצ'רדסון, שהושעתה, כזכור, בגלל שימוש בחומרים אסורים), שירדו בעבר מעשר שניות.

סלאמוויט באיוליןטפרי תיקח חלק במוקדמות של ריצת ה5000. הרצה בת ה-27, אשתו של השיאן הלאומי במרתון, מארו טפרי, תשתתף במקצה המוקדמות הראשון של המקצוע (מתוך שניים), שיוזנק בשעה 13:00, שעון ישראל. שיאה האישי של טפרי-באיולין, חניכתו של דן סלפטר, הוא 15:08.39. חמש הראשונות מכל מקצה יעפילו לגמר ובנוסף גם חמש המהירות שלא יעלו אוטומטית. לצד הרצה הישראלית, תשתתף גם שתיים מן הפייבוריטיות לפודיום, סיפאן חסן ההולנדית (שיא אישי של 14:22) ואגנס ג'בט טירופ הקנייתית (14:20). לא מן הנמנע כי מקצי המוקדמות, בניגוד לגמרים, יתנהלו בקצב טקטי, עם פתיחה איטית והגברה משמעותית לקראת הסוף, מה שיעניק את היתרון לרצות ה-5,000, שמצטיינות גם ב-1,500, כמו חסן, בעוד שבאיולין מעדיפה מרחקים ארוכים יותר (שיאה האישי ב-10,000 הוא 31:19) והמהירות היא אינה המרכיב הדומיננטי ביותר אצלה, באופן יחסי.

חנה קנייזבהמיננקו, שמתאמנת תחת הדרכתו של רוגל נחום, תתחרה במקצה המוקדמות של הקפיצה המשולשת, שיתחיל בשעה 13:05, לפי שעון ישראל. הקופצת המעוטרת והנהדרת בת ה-31, סגנית אלופת העולם לפני שש שנים, עברה פציעה לא פשוטה, כשנפגעה בכף רגלה באליפות ישראל בקפיצה לרוחק לפני כשנתיים. הדבר הביא כמובן לירידה ביכולתה. ייתכן כי דווקא דחיית המשחקים הגבירה את סיכוייה לקבוע את הקריטריון, שאותו השיגה זמן לא רב, יחסית, לפני סגירת "חלון ההזדמנויות" לעשות זאת (היא העלתה את הרמה ככל שהתקדמה השנה. באליפות אירופה באולם שנערכה בחודש מארס בפולין, לא עברה 14 מטר). הקריטריון שקבעה חנה, 14.36 מטר, הוא גם תוצאת השנה שלה, בעוד ששיאה האישי הוא 14.78 מטר. כדי לעלות לגמר, היא תצטרך לקפוץ 14.40 מטר או להיות בין 12 הטובות במידה ולא כולן ישיגו את המרחק הנדרש.

14:30: גמר ריצת 10,000 מטר לגברים: סט המדליות הראשונות יחולק הערב באתלטיקה וזה יקרה בריצת המסלול הארוכה ביותר. האלוף האולימפי מלונדון ומריו, מוחמד פארה הבריטי, לא הצליח לקבוע את הקריטריון (הקשה מאוד, 27:27 דקות, יש לציין) הנדרש להשתתפות במשחקים ולכן לא יהיה בבירת יפן כדי להגן על תאריו. גם בלעדי הרץ הבריטי בן ה-38, נראה שדה נהדר של משתתפים. נציג בקצרה את המועמדים לפודיום. בראש ובראשונה יהיה זה כמובן אלוף העולם והשיאן העולמי במקצוע (26:11.00) ובחצי המרחק, ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה. הרץ בן ה-24 טרם נטל חלק השנה במקצוע זה, אך התחרה ב-5,000 בפירנצה וקבע שם 12:54. אף על פי שלא ניצח באותה הריצה, תוצאתו בחצי המרחק מעידה על כושר מעולה. בן ארצו של צ'פטגיי, ג'ייקוב קיפלימו בן ה-20, מחזיק בתוצאות יוצאות דופן באיכותן בטווח רחב מאוד של מרחקים, שהופכות אותו לרץ רב גוני ביותר. אלוף העולם בחצי מרתון הוא בעל שיא אישי של 26:33.93 ב-10,000 מטר, תוצאה שנקבעה העונה. מלבד זאת, הוא רץ 3,000 מטר ב-7:26 – כלומר בעל מהירות פנטסטית, שעשויה לעמוד לימינו אם הריצה תהיה צמודה ותוכרע לקראת סופה בין מספר אתלטים. שלושה רצים אתיופים צעירים ונהדרים יאבקו גם כן על המקומות הראשונים. סגן אלוף העולם ב-5,000 מטר, סלמון ברגה, מחזיק בשיא אישי של 26:49 ו-12:43 בחצי המרחק. יומיף קג'לצ'ה, סגן אלוף העולם של צ'פטגיי ב-10,000 מטר, קבע גם כן 26:49 במקצוע. בנוסף, הוא מצטיין גם במייל, שבו הוא מחזיק את השיא העולמי באולם, 3:47.01, מה שכמובן הופך אותו לבחור מאוד מהיר, שבדומה לקיפלימו, עשוי יהיה להשתמש ביכולותיו במצב של מאבק צמוד בין הרצים. בריהו ארגאווי טרם הטביע את חותמו בתחרויות הבוגרים, בניגוד לשני בני ארצו, אבל שיאו האישי, 26:50, שנקבע במבחנים האתיופים לקראת המשחקים, בהנגלו שבהולנד, מעיד היטב על איכותו. מוחמד אחמד הקנדי, יליד סומליה, הוא מועמד נוסף לצמרת הריצה. מדליסט הארד ב-5,000 מטר באליפות העולם האחרונה הוא בעל שיא אישי של 26:59 ב-10,000 ו-12:47 בחצי המרחק. סקירה על הריצות למרחקים תתקשה להיות מלאה מבלי להזכיר את הרצים הקנייתיים. רונקס קיפרוטו, בן 21 בסה"כ, זכה במקום השלישי במקצוע באליפות העולם האחרונה עם שיא אישי נהדר של 26:50. בנוסף, הוא מחזיק בשיא העולם בריצה לעשרה ק"מ בכביש (26:24). בן ארצו של קיפרוטו, רוג'רס קוומבוי בן ה-23, רץ בעבר כבר 26:55 וגם הוא עשוי בהחלט להיאבק על אחד המקומות הבכירים בדירוג היום.

מעט על האופנים שבהם עשויה להתפתח הריצה. בתחרות הבינלאומית האחרונה הגדולה, אליפות העולם בקטאר ב-2019, שני הראשונים ירדו מ-26:50, כלומר הריצה לא היתה "טקטית" אלא התנהלה בקצב מהיר מאוד כבר מהתחלה. הדבר לא היה יוצא דופן באליפות וכל הריצות הבינוניות והארוכות, של הגברים והנשים, היו מהירות, כאמור, כבר מהפתיחה והסתיימו בתוצאות מעולות (ייתכן שבהשפעת הנעליים ו/או בגלל השדות העמוקים והאיכותיים של הרצים). לא מן הנמנע כי נראה את המאפיין הזה חוזר על עצמו, פחות או יותר, גם במשחקים בטוקיו.

שחייה / עמיחי קטן:

בסבב הבוקר של הבריכה אנחנו נקבל נציגות ראשונה שאינה אנסטסיה גורבנקו בדמותה של אביב ברזלי שתתחרה בחצי הגמר של המשחה ל-200 מטר גב ותקווה להפתיע בסביבות השעה 5:35. בשעות הצהריים יתחרו מירון חירותי ואנדי מורז במשחים ל-50 מטר חופשי ויקוו להשתחל לחצאי הגמר השונים.

ג'ודו / עמיחי קטן:

במשקלים הכבדים יש לנו מדליסט ארד אולימפי לשעבר בדמות אורי ששון ואחיינית של מאמן נבחרת הנשים בדמות רז הרשקו. לאור ההגרלה הקשה של ששון, הוא לא צפוי להגיע מאוד רחוק בתחרות, בזמן שהרשקו לא מדורגת מספיק גבוה כדי להגיע רחוק על הנייר, אבל הנייר אמר הרבה דברים שלא הוכיחו את עצמם, ועכשיו הגיע הזמן שזה יוכיח את עצמו לטובתנו.

בייסבול / ארז שץ:

שני משחקים ביום השלישי לטורניר בבית המוקדמות: בבית א׳ (6:00) תנסה נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית להתאושש מההפסד הדרמטי באינינג התשיעי ליפן מול נבחרת מקסיקו שלה זהו המשחק הראשון בטורניר. לדומיניקנים יפתח אנחל סאנצ׳ז, זורק בקבוצת היומיורי ג׳יאנטס היפנית (שבשבילו זה קל״ב המשחק) ומולו המקסיקנים יציבו את טדי סטנקיביץ׳, למרות השם הסלאבי, שחקנה של קבוצת טיחואנה מהליגה המקסיקנית. בבית ב׳ (13:00) תנסה נבחרת ישראל להתאושש מההפסד הדרמטי באינינג העשירי לדרום קוריאה מול נבחרת ארה״ב שהיא הנעלם הגדול של הטורניר מבחינת יכולת וההרכב. במיוחד יהיה מעניין המצ׳ אפ בין שתי נבחרות שהן בפועל מורכבות משחקני מיינור ומייג׳ור ליג אמריקנים בהווה ובעבר. לישראל יפתח ג׳ואי ווגמן, ואילו לארה״ב יפתח ג׳ו ראיין, לשעבר שחקן טריפל A של המינסוטה טווינס.

שיט / עמיחי קטן:

שי קקון תסיים את חלקה בתחרות עם שני שיוטים אחרונים, בזמן שנויה ברען ושחר טיבי יקוו לשמור על המקום המעט מפתיע בצמרת לפני יום ההפסקה בשבת.

טניס / אלכס דוקורסקי

חצי גמר הגברים

09:00: פבלו קארניו בוסטה (ספרד) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): הספרדי, שהגיע לפני 4 שנים לחצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה, הדיח אתמול את המדורג מספר 2 בעולם, דניאל מדבדייב הרוסי. בן ארצו של האחרון ינסה "לגמול" לו על כך ולהעפיל לגמר האולימפי, שכך או אחרת יהיה הראשון עבור אחד הטניסאים.

מיד אח"כ: נובאק דג'וקוביץ' (סרביה) – אלכסנדר זברב (גרמניה): המדורגים ראשון ושביעי בעולם ימשכו מעט יותר תשומת לב לעומת חצי הגמר הראשון. הסרבי, שכבר הניף שלושה גביעי גרנד סלאם השנה, שואף גם לזכות בזהב האולימפי ויריבו היום, שיגיש בעוצמות רבות, יהיה החזק ביותר מבין השחקנים ששיחק מולם בטורניר האולימפי עד עתה.

שחמט – גביע העולם – כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים/שחר אלוני

התחרות נמשכת כבר מספר שבועות, ויש שחקנים שהיו להם כמעט 10-12 ימי משחק רצופים, כאשר בכל יום הפסד פרושו כמעט הדחה, ויש גם שוברי שוויון מורטי עצבים.
במצב כזה מה שקובע זה לא רק המד כושר, אלא עד כמה השחקנים מורגלים לשחק במותחן בלתי נגמר, שבו כל טעות מקרית יכולה לסיים לך את הטורניר.

קרלסן, עולה לחצי הגמר עם 2-0 חלק על באקרו, שמזכיר את התוצאות שעשה בסיבובים הראשונים (לאחר מכן היו לו שני סיבובים עם שובר שוויון).

קריאקין, הידוע ביכולת ההתאוששות ובמנטליות הברזל שלו, מתאושש בפעם המי יודע כמה מפיגור של משחק ומנצח כאשר הוא עם הגב אל הקיר ומשווה ל 1-1, והיום שובר השוויון שלו עם שנקלנד.

דודה, מנצח את וידית ועולה, וכך גם פדוסייב מול טבטבאיי המפתיע שנתן תחרות טובה מאד.

בגביע העולם לנשים, חצי גמר, ושני המשחקים הסתיימו בתיקו, כך שהיום כל ניצחון במשחק הגומלין פירושו עליה לגמר.

לפוסט הזה יש 115 תגובות

  1. צר להגיד, אבל לדעתי שתי הג'ודקות שיתחרו מחר גם לא יגיעו לשלבים המוקדמים במשקלים הכבדים. ואם אני טועה תקנו אותי, כי מספר הג'ודוקות הישראלים שלא זכו מדליה יעלה ל-12.

  2. ההפסד לקוריאה בבייסבול היה שובר רב. תמיד קל להאשים את המנג'ר בדיעבד, אבל כבר בזמן המשחק זעקתי על שגיאה אחת גדולה שלו שעלתה הבמשחק (לדעתי כמובן)

  3. ששון צריך להדביק עם האמונה שלו את הנבחרת הקבוצתית שתוכל להפוך מחר הכל אם תדהים
    הסיכוי לא גבוה ….אבל גדול מהסיכוי של ששון היום
    אסור להתייאש מהתחלה
    אני גם לא סותם את הגולל על סיכויי הרשקו היום
    היא מאד מזכירה לי את ששון 2016
    למשל
    א. הסיפור מול יריב /יריבה מוסלמי/ת בסיבוב הראשון .

    ב. מתמודדים במשקל הגבוה.ביותר

    ג. לא באים פייבוריטים אבל מגיעים עם קבלות
    (ששון היה שם סגן אלוף אירופה הרשקו זכתה בזהב גרנד סלאם ).

    נקווה שאני יודע מה אני מדבר .

    1. ההבדל הגדול ביחס לששון
      הוא ההגרלה
      הרשקו קיבלה הגרלה רצחנית יפנית אלופת עולם
      בקרב שאין דרך חזרה
      לפעמים זה כל ההבדל

  4. ריצה יפה מאד לוויסמן שעשתה את תוצאת השנה שלה אך לא הצליחה להפעיל לחצי גמר היא הייתה רביעית במקצה בו 3 עולות
    והייתה רחוקה 6 מאיות מהמקום האחרון בחצי (מפסידות מהירות )
    אבל בהחלט הופעה מרשימה

  5. איזה יום לספרינטריות השוויצריות. מוג'ינגה קמבונדג'י השוותה את השיא האישי והלאומי שלה עם 10.95 במקצה השני. כעבור שלושה מקצים, איילה דל פונטה, אלופת אירופה בשישים מטר באולם, קבעה 10.91 שניות.

    התוצאה המהירה ביותר במוקדמות שייכת למארי – ז'וזה טה לו מחוף השנהב עם 10.78 שניות.

  6. טוב, נשארה מדליית ארד לאשרם או שגם זה לא?
    נהיינו מעצמת טקוואנדו על חשבון הגודו? על חשבון השאר?

  7. תופעה מעניינת ממוקדמות ה-3,000 מכשולים שייתכן ותלווה חלק מתחרויות המוקדמות בריצות הבינוניות והארוכות. המקצים היו מאוד מהירים ונקבעו לא מעט שיאים אישיים ולאומיים. כך, למשל, שני הראשונים במקצה הראשון ירדו מ-8:10. בעוד שהראשון, גירמה למצ'ה האתיופי, הוא סגן אלוף העולם ורץ בעבר 8:01, סגנו במקצה, ריוג'י מיורה בן ה-19 מיפן, קבע שיא אישי ולאומי נפלא של 8:09.92. תוצאות של 8:20, למשל, לא הספיקו כדי להעפיל לגמר. אחד הגורמים לכך הוא השימוש בנעליים בעלות סיבי הפחמן והסוליה העבה, ששיפרו משמעותית את התוצאות.

      1. נכון. אחד מהם גם לא העפיל לגמר. נדמה שהפעם המועמדים דווקא לא מקניה, אלא שני האתיופים: גירמה למצ'ה וגטנט וולה, יחד עם סופיאן אל בקאלי ממרוקו. בהיעדרו של האלוף האולימפי ופעמיים אלוף העולם, קונצלזוס קיפרוטו (שלא סיים את הריצה במבחנים הקנייתים), בני ארצו נראים פגיעים מאי פעם (לפחות ב-40 השנה האחרונות) במקצוע.

  8. מעורר סימן שאלה עצום בעיניי תוצאות ה100 מ' נשים

    האםזה הנעליים? סמים אסורים? בגיל 32 לנפץ שיא אישי בספרינט?
    סימן שאלה ענק

  9. אלכסנדר זברב חזר מפיגור מערכה בחצי הגמר מול דג'וקוביץ' וניצח את המדורג מספר אחת בעולם. יתמודד על הזהב מול קארן חצ'אנוב מרוסיה, שגבר בשתי מערכות על פבלו קארניו בוסטה.

  10. לגבי זכיה במדליות, אף ספורטאי לא חייב זכיה במדליה למדינה שלו. אם הוא ממצה את היכולת שלו, משפר שיא אישי, נותן את כל כולו הו.יא עשו את שלהם.
    .
    ספציפית לגבי הגודו, הענף משתפר מאולימפיאדה לאולימפיאדה. כדי להכנס לתחרות האולימפית צריך לעבור קריטריונים, ישראלי ובינלאומי. אף אחד לא נשלח בחסד. כשיהיה בישראל עומק כמו בצרפת עם שנים שלושה מתחרים בכל משקל שנאבקים על היצוג באולימפיאדה גם המדליות יהיו רבות יותר. זה תהליך. עד היום המדליות היו ברובן הבלחות של כישרון שהתעלה מעל הרמה הכללית בישראל. סה"כ רוב הישראלים לא פישלו והגיעו למיקום שדומה למיקום העולמי שלהם. חלקם אפילו השיגו יותר.

    1. מסכים,
      סהכ זה מייצג את מה שיש לנו, כמה עשו קצת מעבר לציפיות, 2-3 עשו מתחת. אם נצרף לזה את הטקוונדו, זה לגמרי עומד בצפיות

  11. ריצה נהדרת של סלאמוויט באיולין-טפרי במוקדמות ה-5,000. 1000 אחרון של 2:51, בערך, סייע בידה לקבוע שיא אישי ולאומי חדש של 14:53.43. סיימה במקום השמיני וצריך לחכות לתוצאות במקצה השני כדי לראות אם תעפיל לגמר.

  12. לדעתי זו תוצאה שתספיק לגמר
    הצ'כי לקח זהב פנטסטי בג'ודו
    הוא לקח במשקל עד 100 בריו ועכשיו בליגה של הגדולים

  13. ההפסד של נולה ובייחוד לאחר המערכה הראשונה וההיסטוריה מאוד הפתיע אותי.
    כל הפסטיבל לגבי הקרב בין ישראלית לסעודית היה מיותר, הרשקו ממש בכח גרם לאחיינית שלו ללכת להרים את הידיים של היריבה רגע אחרי התבוסה וגם לאחר מכן אמר לה ללחוץ את היד בשביל המצלמות וזה בלט כשהיא עוד אומרת לו שהסעודית לא רצתה שוב ללחוץ את היד. לא מבין למה היה צריך להתעקש על המחזה הזה. ניצחון לחיצת יד פשוטה וזהו – היה מצטלם הרבה יותר טוב. לי אישית זה ממש ממש צרם.
    הצ'כי שזכה בזהב הותיר רושם , לוחם נהדר !

  14. האמריקאים הורידו עלינו 3 חתיכות באינינג השלישי, ועם המגיש המצוין שלהם והבינוניים שלנו זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית

  15. מישהו צופה בריצה ל 10000? זה כבר הגמר, אני לא מבין איך כל כך מוקדם?!
    האוגנדי נתן ספרינט קדימה, טקטיקה מעניינת מאוד

  16. נראה לי שבאוגנדה הצליח בטקטיקה -לפורר את הדבוקה
    ולמנוע ריצה טקטית עם סיום מסחרר (סטייל מו פראח)
    אם זה ימשיך ככה זה יכול להבטיח ריצה חזקה עם זמנים מצוינים.

    1. רשמית, כמובן, זה אסור. כלומר, האתלט לא יצהיר לפני שהוא יכתיב קצב עבור מישהו ויפרוש כעבור זמן מה. להלכה, הדבר קורה לעתים.
      מקרה מפורסם אירע בריצה ל-1,500 מטר במשחקי מכסיקו סיטי ב-1968, אז בן ג'יפצ'ו הקנייתי פתח מאוד חזק כדי לאפשר לבן ארצו, קפיצ'וגה קיינו (מגדולי הרצים בכל הזמנים), לפרוץ ולצבור פער על הרץ האמריקאי הדגול, ג'ים ראיין.

  17. אפריקה מחזירה את הזהב הטבעי ב 10000 אחרי עריקת פארח לבריטניה
    ה 10000 חוזר לאתיופיה מעצמה בתחום המנצח בארגה ממשיך מסורת ענק של אלופים אולימפיים בריצה שכוללים את גברסילסי המדהים ובאקלה

  18. יש משהו שלא הבנתי, למה הגמרים בשחייה על הבוקר והחצי גמר בערב? איזה מוזר, גם לא הגיוני וגם תמיד זה הפוך. גם באתלטיקה זה יהיה ככה?

  19. עוד קצת על 10000 מטר ולמה אני אוהב את הריצה הזו

    הסיבה המרכזית כי היא ריצה מתפתחת עם סיפור מאחוריה
    היה פעם סרט על איך בעבר הרחוק ניסו לחסום אמריקאי (אינדיאני ) שזכה לבסוף בריצה

    עד היום אני זוכר את הסיפור עם צילימו וסקאח בברצלונה 1992
    הראשון רץ קנייתי צעיר ונהדר
    השני חליד סקאח ממרוקו רץ עם סיומת אדירה ממש שרצה להישאר צמוד לקנייתי על מנת לעבור אותו בסוף.
    בתווך רץ מרוקאי חסר סיכוי
    שהיה צריך לפנות מסלול לטובת צילמו (לפי הכללים ) אך המרוקאי חסר הסיכוי חסם לקנייתי את הנתיב על מנת למנוע ממנו לברוח מסקאח
    בתחילה פסלו את סקאח אך הוא ערער וטען שאין הוא אשם שמישהו אחר חסם את צילימו ….ואכן ערעורו התקבל ובצדק טכני שכן לא ניתן להאשים את סקאח במה שהוא עצמו לא עשה ( למרות שברור שחברו פעל לטובתו )

    בקיצור אני רוצה לומר שאין תמיד הרבה מה לעשות …וגם היום האוגנדי הכתיב קצב ללא ספק בכלל ( אמרתי לבני כבר במסלול הראשון שאני שם לו 100 שקל אם האוגנדי מסיים את הריצה ).

    ולכן תמיד יהיה סיפור

    בשולי הדברים
    אתמול התראיין שחר צוברי בערוץ הספורט והוא אמר בקשר לשייט שאחת הסיבות להחלטה התמוהה בשייט לשלוח רק נציג בודד ממדינה זה בדיוק העניין הזה שלא יווצר יתרון לא ראוי למישהו מסוים .
    ואני חייב לומר שההגיון הזה בהחלט במקום למרות המחיר היקר ספורטיבית ( בו מתחרה שיכול להיות אלוף עולם לא יתחרה רק בגלל שיש עוד אחד ממדינתו ).

      1. מה אתה אומר ?
        זה לא ידעתי
        אני רק זוכר שהוא היה צעיר מאד אולי בגיל העשרה בברצלונה
        הוא לא התמיד ברמות הגבוהות לאחר אותה אליפות אך לא ידעתי שנפטר
        עצוב .

  20. טוב, הערכתי אודות הקצב המהיר כבר מתחילת הריצה היתה רחוקה, כמרחק בין הארץ לשמיים, מן המציאות. מוחמד פארה אמנם לא זכה להזדמנות לנסות ולהגן על תאריו, אבל "מורשתו", שהתאפיינה בסיום חזק מאוד, הורגשה היטב באצטדיון האולימפי בבירת יפן. הפתיחה היתה לא מהירה, באופן יחסי, וסטפן קיסה האוגנדי, בעל שיא אישי של 27:27, פרץ קדימה (ייתכן מאוד מתוך כוונה לעזור לשני בני ארצו המהירים יותר, צ'פטגיי וקיפלימו). הדבוקה המרכזית לא התרגשה מבריחתו של קיסה וצמצמה בהדרגה את הפער. מחצית הדרך ארכה כ-14:08 דקות, וברור היה כי הקצב יוגבר משמעותית בקילומטרים האחרונים. קיסה פרש מהריצה וההאצה במהירות "ניערה" את הדבוקה והשאירה כאחד עשר רצים בחבורה המובילה. הגברה נוספת, בקילומטר האחרון, צמצמה עוד יותר את הרצים המובילים. סלמון ברגה פרץ כ-150 מטר לסיום ועל אף הספרינט של ג'ושוע צ'פטגיי וג'ייקוב קיפלימו, הצליח להפוך בגיל 21 לאלוף האולימפי במקצוע, בדיוק כפי שעשו בעבר בני ארצו הגדולים: מירוץ ייפטר (1980), היילה גבריסלאסי (96 ו-2000) וקנניסה בקלה (2004 ו-2008). הריצה, אם כך, התנהלה ב"נגטיב ספליט", כלומר חלקה השני היה מהיר יותר בלמעלה מחצי דקה מחציה הראשון, כשהקילומטר האחרון ארך 2:25 והסיבוב ה-25 נמשך מהר יותר מ-54 שניות.
    סלמון ברגה: 27:43.22
    ג'ושוע צ'פטגיי: 27:43.63
    ג'ייקוב קיפלימו: 27:43.88

    כל שלושת המדליסטים בעלי שמות פרטיים תנכ"יים.

  21. שנקלנד מנצח את קריאקין בראפיד, אבל קריאקין הבלתי נגמר דוחף קדימה ויצליח כנראה שוב לנצח כשהוא עם הגב אל הקיר ולהשוות ל 2-2

  22. קצת על הגמר של מיננקו
    ובכלל על יום ראשון הצפוי והמעניין שלנו ( כך אני מקווה לפחות )
    שמעניקים לנו יוצאי חבר העמים .

    נקווה לבשורות טובות אבל יהיה זה יום מרתק
    לאחר גמר הקרקע
    נתייצב ב 14.15 לגמר המשולשת

    הנה דירוג 12 לפי התוצאה שהעלתה אותם לגמר

    ולבסוף כמה מילים על מיננקו

    1. רוחאס מוונצאולה עם 14.77

    2. פלטיירו (ספרד 14.62)

    3. לפונד ( דומינקנית 14.60)

    4. ממונה מפורטוגל עם 14.54

    5. פובאה ( קובה 14.50)

    6. תומאס ( גמייקה ) 14.43

    7.איבורגאן ( קולומביה 14.37)

    8 .מיננקו ( 14.36)

    9 וויליימאס ( גמייקה ) 14.30

    10 דיאלו ( צרפת ) 14.29

    11 אורג'י (ארה"ב) 14.26

    12. מקאלה ( פינלנד) 14.21

    כמה מילים על חנה
    מעבר להישג הנהדר הרי שהיא גילתה יציבות נהדרת
    למעשה גם הקפיצה הראשונה הפחות טובה שלה הייתה מעלה אותה לגמר
    ופעמיים היא עשתה טופ 8 שזה הגמר של הגמר
    ( נזכיר 8/12 הראשונות יקבלו עוד קפיצה בגמר)
    היציבות הזו + העובדה שנותרו לה כמה ס"מ בקרש נותנים סיבה לאופטימיות

    המטרה הראלית צריכה להיות טופ 8
    אם תגיע לשם ויוותרו לה 3 קפיצות נתפלל למשהו יוצא דופן

    כמדומני שהיא הספורטאית הישראלית הראשונה מכל ענף שהוא לעשות 3 גמרים אולימפיים ( הגמר הראשון לא במדי ישראל).

  23. משפט לגבי טפרי הגמר שלה ביום שני
    היא סיימה 8 במקצה שלה ….ו 8 בכלל
    כי הייתה מהירה יותר מאלופת מקצה 2

    למעשה כל 5 המפסידות המהירות באו מהמקצה שלה

    בקיצור היא נהנתה גם ממזל לא מועט בכך שזכתה לרוץ במקצה המהיר שכן בקצב איטי יותר במקצה המקביל קשה להאמין שהייתה מכתיבה קצב מהיר או שהייתה מסיימת טופ 5

    בכלל ההופעה הנשית באתלטיקה הייתה נהדרת היום כולל דיאנה וייסמן
    הלוואי שנזכה להמשכיות שכזו וגם בגברים .

  24. קריאקין ניצח שוב ועלה לחצי הגמר, שם יתמודד כפייבוריט מול בן ארצו פדוסייב.
    בחצי גמר השני קרלסן – דודא
    *
    בנשים מסתמן גמר כל רוסי, וזה יוכרע ללא שובר שוויון כנראה בחצי הגמר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט