אירועי דיומא – 31.07.2021 – אולימפיאדה, אופניים ושחמט

המשחקים האולימפיים

כדורסל / עידו גילרי:

שלב הבתים מגיע להכרעה, כשבתי A ו-B יסיימו את משחקיהם היום ולפחות-4 נבחרות כבר יבטיחו את מקומם ברבע הגמר.

4:00 צרפת -אירן:

הצרפתים הבטיחו לעצמם מעשית את המקום הראשון בבית A לאחר שגברו על האמריקאים והצ'כים. אין שום סיבה שיוותרו גם על ניצחון מול האירנים החלשים, כשאם אוון פורנייה ימשיך להיראות כמו אולסטאר במדי הטריקולור זה אפילו אמור להיות קל. האירנים ינסו לפחות להחזיר קצת מכבודם לאחר התבוסה המביכה מול ארה"ב במשחק הקודם.

7:40 ניגריה – איטליה:

התמונה בבית B קצת מורכבת – האיטלקים ניצחו את הגרמנים אבל הפסידו לאוסטרלים. ניצחון היום על הניגרים יבטיח להם את מקומם בשלב הבא, אך ממש לא ברור מאיזה מקום. מבחינת הפרשים במקרה של שוויון משולש הם יזדקקו לניצחון בהפרש גדול יחסית, מכיוון שלאוסטרלים יתרון. מהצד השני הנבחרת הניגרית אולי הפסידה פעמיים, אבל מדובר בחבורה של שחקני NBA עם מאמן NBA שלא תוותר בקלות, כי גם להם יש עדיין סיכוי לתפוס את המקום האחרון ברבע הגמר.

11:20 גרמניה – אוסטרליה:

האוסטרלים נראים מצוין בינתיים ושני ניצחונות מבטיחים להם מקום בשלב הבא. הם כבר יידעו מה הם צריכים לעשות כדי להבטיח את המקום הראשון מאחר שזה יהיה המשחק האחרון בבית B. הגרמנים שלא הרשימו עד עכשיו כנראה ימשיכו הלאה, אבל עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה לא נוחה במקרה של תוצאה לא צפויה במשחק המוקדם.

15:00 צ'כיה – ארה"ב:

האמריקנים התאוששו מול האירנים החלשים והבטיחו עקב כך את מקומם ברבע הגמר, אך במידה והצרפתים לא ימעדו מול האירנים במשחק המוקדם הם יהיו חיבים ניצחון כדי לסיים בקבוצת ארבע הראשונות כעולה מהמקום השני החזקה ביותר. חניכיו של ננו גינזבורג מן הצד השני מוצאים עצמם במצב קשה, כשנראה כי הדרך היחידה שלהם להמשיך הלאה היא לנצח את האמריקאים מכיוון שהם בנחיתות בהפרשי הסלים מול הקבוצות האחרות במקומות השלישיים.

שחייה / דוד "פאקו" סעדה:

במוקד העניין של שחיינינו היום עומד גמר ה-4×100 מעורב מיקס, קטגוריה חדשה הכוללת שני גברים ושתי נשים בנבחרת. הנבחרת שלנו, הכוללת את אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז, איתי גולדפדן וגל כהן גרומי, הפתיעה בעצם העפלתה לגמר. הנבחרת לא צפוייה להגיע למקום גבוה בגמר, אך עצם ההעפלה כאן היא הישג גדול בפני עצמו. שידור בספורט +5 ב-4:25.

ג'ודו / דוד "פאקו" סעדה:

לאחר שהג'ודאים שלנו לא הצליחו להשיג מדליות בקטגוריות האישיות, היום תהיה להם הזדמנות אחרונה לעשות זאת דרך התחרות הקבוצתית. מדובר בתחרות חדשה, בה בכל נבחרת נכללים שלושה גברים ושלוש נשים, כאשר שוויון בסיום ההתמודדות יביא לקרב מכריע בניקוד זהב (כשקטגוריית המשקל בו נקבעת בהגרלה). נבחרת ישראל (שבזמן כתיבת שורות אלה לא פרסמה עדיין את רשימת המשתתפים) תתמודד בשמינית הגמר מול נבחרת איטליה. אם הנבחרת תצליח לנצח, היא עשוייה להתמודד ברבע הגמר מול צרפת החזקה, כאשר הפסד שם כידוע מוליך לבית הניחומים. שידור בספורט 5 החל מ-5:00.

קשתות / דוד "פאקו" סעדה:

אחד הנציגים המפתיעים של הנבחרת האולימפית שלנו הוא הקשת איתי שני. הקשת בן ה-22 הפתיע בשני הסיבובים הראשונים יריבים שעל הנייר היו חזקים ממנו. היום הוא יתמודד בשמינית הגמר מול הטייוואני צ'י צ'ונג טאנג, חבר הנבחרת הטייואנית שזכתה מוקדם יותר במדליית הכסף הקבוצתית. שידור בספורט +5 ב-3:25.

שייט / דוד "פאקו" סעדה:

היום ייערך שיוט המדליות בקטגוריית ניל פרייד RS:X. לאחר מס' ימים מאכזבים, השייטים שלנו יגיעו לשיוט ללא סיכוי מתימטי למדליה, כאשר קטי ספיצ'קוב תגיע מהמקום השישי ויואב כהן מהשביעי. השניים ינסו בכל זאת לסיים את התחרות עם טעם טוב ולשפר עמדות במיקום הכללי. שידור בספורט 5 סטארס ב-8:30.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

היום השני של תחרויות האתלטיקה יעמוד בסימן הכתרת האישה המהירה בעולם למרחק 100 מטר, שתישא על צווארה בגאווה, לפחות לשלוש השנים הקרובות (בהנחה ולא תחטא בחומרים כאלה ואחרים) את המדליה האולימפית המוזהבת. בנוסף, יתקיימו עוד שני גמרים.

13:15: חצי גמר 100 המטר לנשים: כבר אתמול, במקצי רבע הגמר, הופגנה רמה גבוהה מאוד וראינו תוצאות מעולות, כששש אצניות ירדו מתחת ל-11 שניות. מאריז'וזה טאלו הקמרונית היתה המהירה מכולן עם 10.78 שניות. חצי הגמר יכלול שלושה מקצים, שמתוכן יעפילו ישירות לגמר שתי הראשונות ובנוסף שתי המפסידות המהירות ביותר. מלבד טה לו, ישנן מספר לא קטן של אצניות מעולות, שמועמדות להעפיל לגמר ולהתמקם אף על הפודיום. נמצא ביניהן את איליין הרהתומפסון מג'מייקה (האלופה האולימפית ממשחקי ריו) ואת בת ארצה, שלי אן פרייזרפרייס. אצניות מובילות נוספות הן בלסינג אוקגבארה הניגרית, דינה אשרסמית' הבריטית ושתי השוייצריות, מוג'ינגה קמבונדג'י ואליה דלפונטה. הגמר יתקיים בשעה 15:50.

14:15: גמר זריקת הדיסקוס לגברים: האלוף האולימפי מריו 2016, כריסטופר הרטינג הגרמני, לא נמצא בטוקיו, ולכן יוכתר היום אלוף אולימפי חדש מבין שדה הזורקים המרשים שיאבקו ביניהם על המדליות בצבעים השונים. שני אלופי העולם האחרונים מ-2017 ו-2019, אנדריוס גודזיוס הליטאי ודניאל שטאהל השבדי, בהתאמה, ירכזו אליהם לא מעט תשומת לב. השבדי הוא גם בעל תוצאת השנה בעולם והיחיד מבין שדה הזורקים, שהרחיק את המכשיר בן שני הקילוגרמים מעבר ל-71 מטר. מועמדים נוספים הם קריסטיאן צ'ה הסלובני, שמתנשא לגובה של 2.08 מטרים, לוקס וייסהאנדיגר האוסטרי וסימון פטרסון השבדי.

15:35: גמר 400*4 מעורב: המקצוע נכלל לראשונה בתוכנית האולימפית, ואתמול נערכו מקצי המוקדמות. כל נבחרת כוללת שני גברים ושתי נשים. כל אחת משמונה הנבחרות הינה בעלת סיכוי דומה, לעניות דעתי, לזכות בזהב. הנבחרות הן ספרד, פולין, ג'מייקה, הולנד, גרמניה, בלגיה, אירלנד ובריטניה. ארה"ב, אם מישהו תהה, נפסלה במוקדמות.

טניס / אלכס דוקורסקי

09:00: המשחק על מדליית הארד לגברים: נובאק דג'וקוביץ'פבלו קארניו בוסטה (ספרד): המדורג מספר 1 בעולם זכה לפני 13 שנה במדליית ארד אולימפית, והיום יוכל להוסיף שתי מדליות בצבע זהה לאמתחתו, כיוון שישחק גם בגמר "הקטן" יותר בטורניר הזוגות המעורבים.

מיד אח"כ: המשחק על מדליית הארד לנשים: אלינה סביטולינה (אוקראינה) – ילנה ריבקינה (קזחסטן)

מיד אח"כ: גמר הנשים: בלינדה בנצ'יץ' (שוויץ) – מרקטה וונדרושובה (צ'כיה): שתי השחקניות טרם זכו בטורניר גרנד סלאם, כשהצ'כית בת ה-21 היתה הקרובה מביניהן לעשות זאת, כשהפסידה לאשלי בארטי בגמר אליפות צרפת הפתוחה ב-2019. לאור זאת, התואר האולימפי יהיה הישגן הגדול בקריירה של אחת משתי הטניסאיות המעולות הללו.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הקלאסיקה של סאן סבסטיאן:

לאחר הפרק האולימפי במירוצי הכביש, הרוכבים חוזרים למירוצים הקבועים של לוח השנה. היום הם יגיעו לחבל הבאסקים לקלאסיקה של סאן סבסטיאן. המירוץ, שיתחיל ויסתיים בעיר היפהפייה, כולל מספר רב של טיפוסים תלולים, כפי שמתחייב מהאיזור. מטבע הדברים, שדה המתחרים פחות נוצץ מאשר בדרך כלל, אך הוא עדיין כולל כמה שמות גדולים מאד. אחד הפייבוריטים הגדולים כאן הוא אלוף העולם, ז'וליאן אלאפיליפ, שכבר זכה במירוץ בעבר. עוד פייבוריט כבד הוא זוכה הג'ירו, איגן ברנאל, שייעזר בזוכה עבר אחר, אדם ייטס. גם את האח השני לבית ייטס, סיימון, נראה כאן, לאחר שהשניים חזרו המירוץ בטוקיו. שני הולנדים שחזרו מטוקיו הם וילקו קלדרמן ובאוקה מולמה, כשהאחרון זכה אף הוא בעבר במירוץ. הדני יונאס וינגגארד ינסה להמשיך את ההופעה המצויינת בטור על מנת לזכות בראשונה במירוץ חד יומי מהדרג העליון. מיקל לאנדה המקומי יופיע כאן לראשונה מאז הפציעה בג'ירו של השנה. קבוצת ISN תופיע כאן ללא מוביל ברור, כשעומר גולדשטיין וגיא ניב יהיו שניים מהרוכבים. מי שיישאר לפודיום יוכל לראות את זוכה המירוץ מקבל את הצ'אפלה, אותו כובע בארט באסקי מסורתי המסמל את המירוץ. שידור בנגן יורוספורט או בלינק הזה ב-16:30.

שחמט – אין רגע דל בגביע העולם/שחר אלוני

אתמול בסוצ'י, קריאקין נחלץ שוב מפיגור של משחק בשובר השוויון מול שנקלנד, השווה מולו במשחק של להיות או לחדול ולאחר מכן ניצח. אם נספור כמה פעמים בגביעי עולם שונים קריאקין ניצח כשהיה חייב ניצחון כדי למנוע הדחה, נגיע לאחוזים מאד גבוהים. לא אתפלא אם מדובר בלפחות 70-80% נצחונות במעמדים כאלה, מה שמצביע על חוסן מנטאלי יוצא דופן.

ארבעת המפסידים ברבע הגמר (שנקלנד, וידית, טבטבאיי, ובאקרו) קיבלו כרטיס לסדרת הגראנד פרי של פיד"ה שיכולה להקנות מקום בתחרות המועמדים הקרובה.

בחצי הגמר יתמודד קריאקין כפייבוריט מול בן ארצו פדוסייב.
קרלסן יתמודד מול הלוח הראשון של נבחרת פולין – דודא.

היום יום מנוחה, ומחר יתחדשו המשחקים.

שני העולים לגמר מקבלים כרטיס כניסה ישיר לתחרות המועמדים. אם קרלסן יעלה לגמר, הכרטיס יעבור לזה שיסיים במקום השלישי.

בגביע העולם לנשים, יש לנו דרבי רוסי, כאשר גם גוריאצ'קינה וגם קוסטניוק הותיקה ניצחו במשחק הגומלין אתמול ועלו לגמר ללא שובר שוויון.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 206 תגובות

  1. מחכים לגודו…..
    וגודו לא בא, תשאלו את סמואל על גביע שמפנסקה וורודה עם מיס פיגי.
    הבנות שלנו לא דוגמניות לרנואר.

  2. נבחרת השחייה מסיימת אולימפיאדה אדירה עם מקום שמיני בגמר המיקס.
    איתי שני גם עם הופעה אדירה בקשתות מצליח לכפות שוט אוף מעמדת פיגור, אבל מפסיד בסוף.
    נבחרת הג'ודו מפסידה לצרפת ברבע הגמר בקרב מכריע, תתמודד בהמשך מול ברזיל בבית הניחומים.

  3. איזו דרמה בים. אחרי שהאיטלקי והצרפתי נפסלו, יואב כהן מוביל.
    לפי שחר צוברי אם הוא נשאר ראשון והסיני נשאר חמישי יש ליואב מדליה.

    1. שיוט אחרון היה השיא של כהן. אם היה לוקח מקום ראשון גם באותו השיט שהוביל ב 80 מטר ובסוף נפל למקום השמיני היום אולי היינו מדברים על מדליה. אבל הילד צבר ניסיון וזה חשוב מאד. מקום רביעי מכובד ופספוס מדליה מכל מיני סיבות.
      עלו והצליחו

  4. יואב סיים רביעי.
    פיספס את המדליה על הקשקש.
    הוא הוכיח כמה הוא שייך לטופ העולמי, בלי כמה טעויות של צעירים לפני כמה ימים הוא היה היום עם מדליה מכובדת מאוד

    1. זה בדיוק מה שכתבתי מעליך.
      אני עדיין לא מבין את הבחירות שלו באותו המשט אותו הוביל בבטחה וסיים 8.
      מחלת ילדות?
      ההולנדי תותח. בכלל לא היה צריך להתאמץ ובכל זאת סיים שני כי זו תחרות גם כשהזהב בכיס.

      1. ההפרשים בין המקומות השני, שלישי ורביעי הם מזעריים – נקודה אחת בין השני לשלישי ונקודה אחת בין השלישי לרביעי. צמוד בצורה מטורפת.

        1. כן
          אבל באותו השיוט דנן הוא לקח הימור שהשתלם וצבר שם מרחק של 80 מטר + מהיריבים בין המצוף הראשון לשני. מה היה לו לקחת אחרי כן שוב הימור? אתה מוביל בכזה פער גדול? לך סולידי על הניצחון ואל תהיה אובר חוכם (מניח שאתה מכיר את הביטוי…).
          אל מטעויות לומדים. אני מניח ששטיינברג ישב אתו על הסרטונים וינתחו היכן היתה הטעות.
          עם הזמן יבוא עוד ניסיון.

  5. נראה לי שפוטין ישלח את נבחרת הגודו הנוכחית של רוסיה לגולאג על מדלית ארד ואם גם זו באורח נס תברח יקבלו נוביצוק?

  6. גם בלי ביינס האוסטרלים מטפלים בגרמנים שכנראה יעלו לרבע הגמר אלא עם הצ'כים יצליחו איכשהו להפסיד בנקודה לאמריקאים. הצ'כים יוכלו לעלות עםהפבד סביר עם היפנים יצליחו להיות צמודים לארגנטיאים או אפילו ינצחו אותם.

  7. אנמיק ון פלאוטן מוסיפה לזהב האולימפי בנג"A ניצחון בסן סבסיטאן.
    אצל הגברים עדיין לא התגבשה בריחה אחרי 70 ק"מ של מירוץ

  8. עידו לגבי בית א לצרפת יתרון פנימי גם על צ'כיה וגם על ארהב לכן הבטיחו מקום ראשון בכל מקרה לפני המשחק היום

      1. רציתי לכתוב אבל לא חשבתי שלמישהו יהיה אכפת..
        .
        אם נשרוד את המשחק מול מקסיקו זה הרבה יותר טוב לנו שהקוריאנים יסיימו במקום השני ולא האמריקאים

  9. לגבי יואב כהן, אני בכלל לא יורד עליו אבל – הכמעט הזה הגיע אחרי ששלושה מהיריבים שלו פסלו בשיוט המדליות, משהו הזוי לגמרי, ובתכלס הוא היה מאוד יציב אבל לא היה לו אף שיוט שסיים מעל למקום השישי עד האחרון.

    1. היום הוא היה הכי טוב בים. אז קצת כבוד. האחרים יותר מדי רצו ולכן פסלו. אם הסיני גם היה פוסל היינו עכשיו עם 3 ארד.

      1. קודם כל הרבה כבוד. עכשיו קראת מה שכתבתי? הוא לא היה סיים אפילו שיוט אחד מה-12 הראשונים במקום החמישי ומעלה. אז כן במאני טיים הוא היה הכי טוב אבל היה צריך לקרות צירוף נסיבות לא הגיוני בעליל בשביל מדליה וזה כמעט קרה אבל זה לא משנה את כל התחרות שהייתה לו עד היום שלא הייתה ברמת מדליה אלא קצת מתחת. ושוב – כל הכבוד

  10. לאבין ממש דרש את האנד וואן
    וווווווווווווווווווווווווווווווווו לא קיבל. אולי האמקירקים (שבשבת) יקבלו סוף סוף שכל ויבטלו את האנד וואן על הקפיצות המגריפצות האלה?

  11. לא ייאמן איך קבוצה ששחקניה שווים בערך חצי מליארד לא מצליחה מול קבוצה שאולי ביום חג טוב שווה עשירית ואולי 1 חלקי 20?

      1. חחחח רזיאל אתה כמו אבא של טייטום מזכיר לי אותי בנוער כשהיו לי משחקים שלא קלעתי אבא שלי היה אומר לי בסוף ״ניצחו בזכות ההגנה שלך״ 😂😂😂

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחח
          מוריה
          אתה מזכיר לי את סבא אלעזר, לזר בפי חבריו ובבי בשבילי, כשלא הייתי משיג את המטרה היה אומר כל עכבה לטובה.
          🙂

  12. מולאי האירני זכה בכסף בגודו והקדיש אותו גם לישראל.
    איזה מלך, מוכיח שוב שספורט ופוליטיקה לא צריכים ללכת ביחד. לא עוד ספורטאים שמחרימים מדינה בגלל עניינים פוליטיים.
    ישראל אף פעם לא אמרה לא לספורט מול מדינות אוייב או מדינות עויינות.
    לא נגד אירן א לוב או טוניס או ערב הסעודית ולא צפון קוריאה אינדונזיה או פקיסטן.

  13. שיתנו את הכדור לדוראנט ויזוזו הצידה 🙂
    נבחרת של נגרים 😂😂😂
    (סתם סתם תיכף תבוא התפוצצות, רבע שלישי ייגמר 20 הפרש)

  14. עשיתי חריגה (אני הרי מחרים את האולימפיאדה בלי קהל) באמת איצה מדהימה. אני שוקל להחריג גם את ״שוברי המיטות״ נגד מקסיקו

  15. האמת ישנתי בשלב הסופי אחרי שבועיים שלא ממש יצא לי אז ניתן את הקרדיט לפאקו ולדוקטור שלא מוותרים על אף ווזארי

  16. גרין MVP
    תיכף שמעונינו יבוא ויגיד שאף אחד לא שומר עליו כי יש שמירות כפולות כשהוא על המגרש.

    1. וננו לא יודעשבונים בניין לכבודו באוניברסיטת תל אביב. בניין לננו-טכנולוגיה על שם גינצבורג או אברמוביץץ אחד.

  17. לראות את דוראנט בזון זה כמו ספר שירה מדהים.
    הוא קולע כל כך יפה שזה כמו ציור של דאלי או רנואר או מרסל ינקו או מודליאני.
    אלוהים כמה שזה יפה.

  18. רזיאל ״הבן״ רוצה גם נקודות לא רק מחמאות על ״הגנה״ 😀
    גם בוקר פתאום נזכר שהוא קלעי-על חחח כולם טרמפיסטים על ההצגה של גרין 😂😂😂

    1. אין על גרין
      אתה ושימון רפי הבנה, תשאל את מנחמנו.
      אין לכם מושג בכדורסל.
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

      1. מעולה שחקת אותה 🙏 אבל קשה להאמין שאקום בשביל זה
        Bed Brakers
        חחחח
        כולם דוברי אנגלית אבל יש להם ISR על הכובע אז אני בעדם
        אולי אני פאשיסט?
        (אימוג׳י של גילרי)

  19. ראית מורי? ראית איז תותח הטייטום שלי עם הבלוקים?
    מה לעשות שאני אוהב את הבלוקים האלה יותר מסלים פקל

  20. ערב נהדר לשוודים, לפולנים וכמובן לג'מייקניות.
    דניאל שטהאל, אלוף העולם בזריקת דיסקוס ובעל תוצאת השנה במקצוע, עמד בלחץ של "המועמדות לניצחון". תוצאה של 68.90 מטר בניסיון השני שלו הביאה לו גם את התואר האולימפי. בן ארצו, סימון פטרסון, שלא עלה עד היום על הפודיום בתחרויות הגדולות, זרק את המכשיר בן שני הקילוגרמים ל-67.39 מטר וזכה במדליית הכסף. לוקס וייסהנדינגר האוסטרי קבע 67.07 מטר וגרף את הארד.

    מקצוע ה-400*4 מעורב שולב לראשונה במשחקים האולימפיים והגמר היה נהדר. באופן יוצא דופן, תשע נבחרות העפילו אליו, לאחר שארה"ב נפסלה במוקדמות וערעורה התקבל מאוחר יותר, כפי שעדכן זיו. סדר הריצה כלל את הגברים, שזינקו ראשונים, אחר כך שתי נשים ולבסוף הגברים סיימו את הריצה. הפולנים ניצחו בתחרות, כשהרפובליקה הדומיניקנית הקדימה בפוטו פיניש את ארה"ב.

    שלוש אצניות ג'מייקניות העפילו לגמר מאה המטר ושלושתן, כידוע כבר לכולם, סיימו עם המדליות לצווארן והובילו שש אצניות, ביניהן שתי שוייצריות, מתחת לאחת עשרה שניות. מול רוח נגדית קלה של 0.6- מ'/ש' הצליחה איליין תומפסון הרה להגן על תוארה מלפני חמש שנים כשקבעה 10.61 שניות, שיא אולימפי והתוצאה השנייה בכל הזמנים. האלופה האולימפית מבייג'ינג ומלונדון, שלי אן פרייזר-פרייס, סיימה עם שנייה עם 10.74, שתי מאיות לפני שריקה ג'קסון.

  21. כמו שציין עידו, פבלו קרניו בוסטה הספרדי זכה במדליית הארד במסגרת טורניר הטניס ליחידים, לאחר שגבר בשלוש מערכות (2:1) על נובק דג'וקוביץ'. אלינה סביטולינה האוקראינית ניצחה את ילנה ריבקינה מקזחסטן במשחק על הארד.
    כעת מתנהל גמר הנשים בין בלינדה בנצ'יץ' משוויץ (שתשחק מחר גם בגמר הזוגות) למרקטה וונדרושובה מצ'כיה. המשחק נמצא בתחילתה של המערכה השלישית והמכרעת.

  22. למה ערוץ הספורט משדר סיכום יום גם בחמש וגם בחמש פלוס במקביל?? איזה אהבלים.
    יש כדוריד, כדורעף וכו' ובשני הערוצים הפתוחים היחידים הם מראים במשותף שידור סיכום.
    🤦‍♂️

  23. ריצת השליחים של הפולנים היתה מרשימה מאוד, פולין זו מדינה שמצטיינת באתלטיקה קלה כבר שנים בלי שיהיו להם מהגרים שחומי עור.
    והגמר של הנשים ב 100 מטר מדהים אף הוא, כשאצלנו בבית האהדה לג׳מייקה חד משמעית עוד מאז שגרנו שם.
    ביקשנו ופיללנו לפודיום עם 3 ג׳מייקניות וזה עבד.
    אם כי היכולת של המנצחת תומפסון הרה נראתה לי קצת חשודה. שלי אן פרייזר נראתה מבואסת לגמרי 🙁

  24. ערב טוב לכולם ותודה על הפוסט
    1.אזכיר רק את תוצאת הגמר בריו : 96-66 . נכון לאותו זמן סרביה היתה נבחרת טובה.
    2.דוראנט הפך היום למלך הסלים האולימפי של נבחרת ארהב.הוא הדיח מהכתר את כרמלו אנטוני.

  25. בלינדה בנצ'יץ' זכתה בזהב בטורניר הטניס ליחידות עם ניצחון בשלוש מערכות על מרקטה וונדרושובה הצ'כית ובכך השלימה יום נהדר לנשות שוויץ, שחלקן קיבלו, בקנטונים מסוימים, זכות הצבעה לפני כארבעים שנה.

  26. אמנם הדבר יפורסם בדיומא של מחר, אך כיוון שהתחרות תתקיים לפנות בוקר, אציין זאת כאן גם כן.
    אדווה כהן תזנק מחר במקצה השלישי של מוקדמות 3000 מכשולים לנשים בשעה 04:10. בוגרת אוניברסיטת ניו-מכסיקו בת ה-25, סיימה, כזכור, במקום החמישי באליפות אירופה האחרונה, לפני שלוש שנים, אז קבעה שיא אישי נהדר של 9:29.74, בעת שהיתה חניכתו של המאמן רומן פרדמן. אדווה לא קבעה את הקריטריון למשחקי טוקיו (9:30) ושיאה העונתי הוא 9:45.79, שהקנה לה את המיקום הנדרש בדירוג על מנת לקחת חלק במשחקים.

    ההעפלה לגמר תהיה לא פשוטה כלל ועיקר. שלוש הראשונות יעפילו מכל מקצה (שלושה בסה"כ) ושש רצות נוספות בעלות הזמן הטוב ביותר יעלו גם כן לגמר.
    אמנם אדווה לא התקרבה, כאמור, העונה לשיאה במכשולים אך עדות חיובית לכושרה הטוב נמצא בשיאה האישי הטרי ב-1500 מטר, שנקבע לפני מספר שבועות בתחרות בבלגיה, 4:12.95.

  27. כשקוויקסטפ ובהריין ויקטוריוס לא משתתפים במרדף יהיה מאד קשה לדבוקה.
    מוהוריץ' יכול לסגור כאן חודש חלומי

  28. ששון צריך להדביק עם האמונה שלו את הנבחרת הקבוצתית שתוכל להפוך מחר הכל אם תדהים
    הסיכוי לא גבוה ….אבל גדול מהסיכוי של ששון היום
    אסור להתייאש מהתחלה

  29. כשומר שבת רק לפני מחצית השעה התעדכנתי
    אבל כל השבת האמנתי !!!
    הייתה לי תחושה שהצד המנטלי יתחלק עם כולם וככה נצליח
    איחוד של ממש גברים ונשים כולם כולם שמו את הג'ודו על המפה
    ענקים כולם
    לכל אחד יש חלק במדליה כל קריטריון אישי שנקבע הוביל לכך שתהיה כאן נבחרת קבוצתית
    נבחרת מאוחדת וחזקה
    בסה"כ המבט היום מראה שישראל השיגה מדילה
    + 5 מאבקי מדליה כולל 2 מקומות 5
    המדליה הזו של כל מי שהגיע לטוקיו (וגם של פרימו )

  30. טוב, אז כאלד שלא החמיץ קרב אחד, בגדול, של הג'ודוקאים/ות הישראלים באולימפיאדה בפרט ובגראנד פרי וגראנד סלאם בכלל, אני יכול לומר שזהו הרגע הגדול בהיסטוריית הג'ודו הישראלי.
    לא אתחיל לפרט כל קרב שהיה נגד האיטלקים, הברזילאים, הצרפתים והרוסים, אבל אומר שללא גילי שריר לא היינו מגיעים לסיבוב השני, וללא רוח לחימה יוצאת דופן, שהתבטאה, למשל, בנצחון של פיטר פלצ'יק (מדורג 4 בעולם במשקל עד 100 ק"ג) על בשאייב הרוסי, סגן האלוף האולימפי הנוכחי והמדורג מס' 1 בעולם במשקל פתוח (+100 ק"ג), או הנצחון של מוקי (עד 81 ק"ג) על הרוסי איגולניקוב (חמישי באולימפיאדה הנוכחית במשקל עד 90 ק"ג) ועוד ועוד – לא היה סיכוי.
    אני חושב שזו הייתה ההתעלות הקבוצתית הספורטיבית הישראלית המרשימה ביותר בהיסטוריית הספורט המקומית, במיוחד בהתחשב בגל הביקורת שחלקן הגדול היה מוצדק.
    פאלצ'יק, שריר והרשקו, מבחינתי, יחד עם מוקי ותמנע נלסון לוי, עשו הישג בלתי נשכח.

  31. ומשהו לגבי הריצה של ה100 מ' נשים – לא התרגשתי מהריצה ומהתוצאה, לצערי.
    משהו שם נראה לי חשוד, לא נקי, והיחס בין הרצות הג'מאייקניות כפי שהתבטא בסיום הריצה היה בדיוק הפוך ממה שראינו בחגיגה הישראלית הקבוצתית בג'ודו, וזה מוסיף לסימני השאלה הרבים שהעליתי בימים האחרונים לגבי תוצאות שיא הקריירה של אצניות ותיקות (בנות למעלה מ30). בעיניי זה חשוד בלשון המעטה.
    רק הניגרית, לעת עתה, הושעתה עקב שימוש בחומרים אסורים והופעתה בחצי הגמר נשללה עקב כך.
    ומילה אחרונה על רמת השידור: אני צופה באתלטיקה ביורוספורט, בג'ודו ביורוספורט, בשחייה ביורוספורט. בג'ודו השדרית מעצבנת אותי ויש (היה..) delay בין הצליל והתמונה, ככה ששמעו את הדברים לפני שראו אותם, וערות הספורט לא טרח במשך שבוע שלם (!!) לתקן את התקלה.
    בשחייה השדר מביך, ובאתלטיקה, על אף מולי אפשטיין הטוב, צוות השידור ביורוספורט נעים למישמע יותר..

    הישראלי היחיד שמצליח להתעלות על אחרים הוא פרשן ההתעמלות (ג'קי וישנייה כמדומני) שאני פשוט נהנה להקשיב לו. מקצוען אמיתי. עמיחי שפיגלר לצידו לא מפריע ולפעמים אפילו מתלהב במקומות הנכונים..
    יאללה, חרשתי
    שבוע נעים

    1. אני חושב שהפרשן של ההתעמלות זה איתן גזית, והוא בהחלט פרשן נחמד.
      מירי נבו קצת מציקה, אבל אריק זאבי פרשן טוב, מכיר את השמות, ואוהב ממש את המתעמלים שלנו.

      הדיליי בין הקול והתמונה זה בהחלט זוועה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט